Met de afwas! Dat kan ook je man doen en bij afwezigheid daarvan de kinderen ouder dan 5. Lijkt me belachelijk dat een betaalde hulp van de thuiszorg dat moet doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:40 schreef theunderdog het volgende:
Waarom zou je kind van 5 je moeten helpen?
Want zorgen voor een gezinslid is iets dat moet?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij wel een legitieme vraag of de samenleving moet opdraaien voor de kosten van het verwennen van je kinderen.
Het lijkt mij overigens ook helemaal niet slecht voor de kinderen dat ze leren dat ze bij moeten springen wanneer een gezinslid een keer pech heeft.
Dat is wel zo, maar kun je dat structureel verlangen is de vraag?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij wel een legitieme vraag of de samenleving moet opdraaien voor de kosten van het verwennen van je kinderen.
Het lijkt mij overigens ook helemaal niet slecht voor de kinderen dat ze leren dat ze bij moeten springen wanneer een gezinslid een keer pech heeft.
Uh ja?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want zorgen voor een gezinslid is iets dat moet?
Jaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want zorgen voor een gezinslid is iets dat moet?
Waarom niet? Het gaat niet om 12 uur per dag Nike's in elkaar stikken in een bedompte fabriekshal van 40 graden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar kun je dat structureel verlangen is de vraag?
Weet ik prima. Daar boeken ze dikwijls vooruitgang.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Kennelijk heb je geen flauw idee hoe de zaken in andere landen staan.
Dat is de volgende stap hè.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat niet om 12 uur per dag Nike's in elkaar stikken in een bedompte fabriekshal van 40 graden.
Ik bedoel niet graag bij de overheid, ik snap de opmerking ook niet zo goed. Het gaat hier om hulpbehoevendenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eens, m.i. ook te jong om al die taken op zich te moeten nemen.
[..]
Ja, jij bedelt liever bij de overheid begrijp ik? Lekker op je vadsige luie reet hangen en er maar vanuit gaan dat moedertje overheid wat thuiszorgers langs stuurt.
Dit. De meesten hebben een vaatwasser.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
Voor de rest zie ik er weinig brood in... Ik bedoel, helpen met afwas, is meestal de afwasmachine inruimen.
Ja en dat is toch belachelijk? En die kinderen komen later waarschijnlijk in dezelfde situatie of leven in een huis vol met troep omdat ze nooit hebben geleerd dat ze op moeten ruimen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:03 schreef sweetlady-o het volgende:
5 jaar is wel veel te jong maar vanaf een jaar of 10 mogen kinderen best meehelpen. Ik ben begonnen met dat werk en heb weleens gewerkt in een huishouden met 2 kinderen van 15 en 17. Moeder was te depressief om het huishouden te doen. Die 2 kinderen deden zelf helemaal niks anders dan extra troep maken. Achteraf bedenk ik mij ook wat je zo'n kind daarmee leert: doe zelf maar niks de overheid regelt het wel voor je.
Ik vind het nogal wat, zeker bij de erg jonge kinderen, daarbij hebben de meeste kinderen het zelf al behoorlijk druk met alle andere verplichtingen zoals school en dergelijke. n nu weer dit erbij lijkt mij niet altijd wenselijk, het kan wel, maar ik zou er dan toch eerst eens goed naar kijken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat niet om 12 uur per dag Nike's in elkaar stikken in een bedompte fabriekshal van 40 graden.
Bejaarden helpen is niets mis mee.. maar die kids, zijn dan meestal ook al een jaar of 30..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit. De meesten hebben een vaatwasser.
De thuiszorg heeft dat dan niet als taak.
Tafel dekken, opdienen en afruimen gebeurt nu ook al niet door de thuiszorg.
Bij bejaarden is het ook al zo dat ze kijken naar eventuele kinderen, die een deel van de zorg op zich kunnen nemen. Indien zo, krijgen ze geen hulp.
Mijn ouders hebben alleen op dinsdagochtend hulp, voor het zwaardere werk. Meer hulp krijgen ze niet, want met enige moeite kunnen ze nog best zelf een was draaien, ophangen, strijken, koken en afwassen.
Och, wat hebben die kinderen het toch druk ja. Van half 9 tot half 4 school en 2x in de week sporten. Stel je voor dat ze iedere dag een halfuurtje meehelpen thuis, dat kan niet met hun drukke schemaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, zeker bij de erg jonge kinderen, daarbij hebben de meeste kinderen het zelf al behoorlijk druk met alle andere verplichtingen zoals school en dergelijke. n nu weer dit erbij lijkt mij niet altijd wenselijk, het kan wel, maar ik zou er dan toch eerst eens goed naar kijken.
Ooit van huiswerk gehoord..? en wat dacht je wat er gebeurt als een kind bijv. niet goed kan meekomen op school..?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:15 schreef Platina het volgende:
[..]
Och, wat hebben die kinderen het toch druk ja. Van half 9 tot half 4 school en 2x in de week sporten. Stel je voor dat ze iedere dag een halfuurtje meehelpen thuis, dat kan niet met hun drukke schema
Kinderen hebben ook behoefte aan rust en plezier in plaats van arbeid en verplichtingen..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:15 schreef Platina het volgende:
[..]
Och, wat hebben die kinderen het toch druk ja. Van half 9 tot half 4 school en 2x in de week sporten. Stel je voor dat ze iedere dag een halfuurtje meehelpen thuis, dat kan niet met hun drukke schema
Kinderen hoeven niet meer naar school ook, laat ze maar uitgebreid lager onderwijs doen en dan met 14 jaar werken...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:18 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ooit van huiswerk gehoord..? en wat dacht je wat er gebeurt als een kind bijv. niet goed kan meekomen op school..?
Sorry juf, ik heb geen tijd voor begeleiding, want ik moet het huishouden doen...
Afwassen! Dat duurt hooguit een kwartiertje. Nou nou, wat erg.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, zeker bij de erg jonge kinderen, daarbij hebben de meeste kinderen het zelf al behoorlijk druk met alle andere verplichtingen zoals school en dergelijke. n nu weer dit erbij lijkt mij niet altijd wenselijk, het kan wel, maar ik zou er dan toch eerst eens goed naar kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |