Dat alleen al ....quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:55 schreef Peter het volgende:
Ze is nu wereldberoemd en kan dus niet onherkenbaar werken. Das een flink nadeel..
Dit inderdaad. Normaal gesproken zou ik zeggen dat als ze alle normale fysieke en psychologische tests haalt, dat ze dan toegang zou moeten krijgen. Maar ja, onherkenbaarheid is gewoon heel belangrijk bij dit werk.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:55 schreef Peter het volgende:
Ze is nu wereldberoemd en kan dus niet onherkenbaar werken. Das een flink nadeel..
Meestal is het argument dat de aanwezigheid van vrouwen te veel afleiding geeft:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:02 schreef WJMW het volgende:
Behalve dat haar naam nu bekend is. Wat voor een nadelen kunnen er zijn om vrouwen toe te laten? Ik zie het niet. Als ze fysiek en mentaal het beoogde niveau heeft, wat is dan het probleem?
Het enige wat ik lees is eigenlijk "we zijn kinderachtige onprofessionele hormonenbommen."quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Meestal is het argument dat de aanwezigheid van vrouwen te veel afleiding geeft:
-De mannen gaan met elkaar in competitie om de vrouwen in plaats van samen te werken
-De mannen willen te veel de vrouwen beschermen in plaats van zich op de missie richten
-De mannen nemen de vrouwen niet serieus
-De vrouwen lokken dit uit om het gemakkelijker te hebben
Juist!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:13 schreef WJMW het volgende:
[..]
Het enige wat ik lees is eigenlijk "we zijn kinderachtige onprofessionele hormonenbommen."
Seksuele spanningen op zijn minst en aanranding/verkrachting op zijn ergst vermoed ik. Niet iets om vrolijk van te worden in ieder geval.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:02 schreef WJMW het volgende:
Behalve dat haar naam nu bekend is. Wat voor een nadelen kunnen er zijn om vrouwen toe te laten? Ik zie het niet. Als ze fysiek en mentaal het beoogde niveau heeft, wat is dan het probleem?
Hoe bedoel je onprofessioneel? Die vrouw maakt haar identiteit bekend.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:13 schreef WJMW het volgende:
[..]
Het enige wat ik lees is eigenlijk "we zijn kinderachtige onprofessionele hormonenbommen."
De argumenten tegen vrouwen in het team, komen er eigenlijk allemaal op neer dat die mannen zich niet professioneel kunnen gedragen. Staat even los van dit specifieke geval.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe bedoel je onprofessioneel? Die vrouw maakt haar identiteit bekend.
Wat nou ''Juist!''? Helemaal niet juist.quote:
Heeft ze zelf haar identiteit bekend gemaakt? Oeps.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe bedoel je onprofessioneel? Die vrouw maakt haar identiteit bekend.
Zolang ze dezelfde testen ondergaat en daarvoor slaat is dat geen punt. Als zij een vrouwenvariant van de testen moet ondergaan die minder zwaar zijn dan is het kansloos en moet ze ergens anders werken maar dat lijkt me niet het geval.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat nou ''Juist!''? Helemaal niet juist.
Het is gewoon elementaire psychobiologie en daarbij ook het feit dat vrouwen nou eenmaal anatomisch gezien anders zijn en dus fysiek tot minder in staat zijn dan mannen.
Jawel, dat is wel een punt. Die testen zijn namelijk een korte termijn momentopname. Die testen zeggen eigenlijk helemaal niks. Elk gezond individu kan de Defensie sport/lichamelijke keuring doorstaan. Ik spreek uit eigen ervaring. De echte testen, zowel mentaal als fysiek, beginnen pas in de opleiding zelf.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Zolang ze dezelfde testen ondergaat en daarvoor slaat is dat geen punt. Als zij een vrouwenvariant van de testen moet ondergaan die minder zwaar zijn dan is het kansloos en moet ze ergens anders werken maar dat lijkt me niet het geval.
"elementaire psychobiologie"quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Het is gewoon elementaire psychobiologie en daarbij ook het feit dat vrouwen nou eenmaal anatomisch gezien anders zijn en dus fysiek tot minder in staat zijn dan mannen.
Ik bedoelde meer WJMJ's samenvatting van mijn post.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dit is waar, hoe j het wend of keert. Geen mening, gewoon feit. Voor een vrouw, om even sterk te zijn als een man, moet ze fysiek groter zijn. Dat is biologisch nou eenmaal zo bepaald. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen op, maar dat zijn...uitzonderingen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik had het al over de opleiding, als ze afhaakt dan haakt ze af en zo niet dan heeft ze het verdient.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:19 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jawel, dat is wel een punt. Die testen zijn namelijk een korte termijn momentopname. Die testen zeggen eigenlijk helemaal niks. Elk gezond individu kan de Defensie sport/lichamelijke keuring doorstaan. Ik spreek uit eigen ervaring. De echte testen, zowel mentaal als fysiek, beginnen pas in de opleiding zelf.
En je hebt mijn woord: ze haakt gegarandeerd af.
eensquote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Meestal is het argument dat de aanwezigheid van vrouwen te veel afleiding geeft:
-De mannen gaan met elkaar in competitie om de vrouwen in plaats van samen te werken
-De mannen willen te veel de vrouwen beschermen in plaats van zich op de missie richten
-De mannen nemen de vrouwen niet serieus
-De vrouwen lokken dit uit om het gemakkelijker te hebben
Het feit dat de interactie tussen individuen van het mannelijke en het vrouwelijke geslacht evolutionair per definitie nou eenmaal anders is dan de interactie tussen twee individuen van hetzelfde geslacht.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:19 schreef WJMW het volgende:
[..]
"elementaire psychobiologie"
Leg eens uit, ik ben daar niet zo thuis in.
http://napnieuws.nl/2013/(...)-op-de-tjerk-hiddes/quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Precies dezelfde domme excuses werden in de jaren 80 van de vorige eeuw gehanteerd om vrouwen tegen te houden bij de marine. Het zou maar een bende worden op die boten, al die kerels zouden overspel gaan plegen, enz. enz.
35 jaar later blijkt er geen enkel probleem te zijn, of in ieder geval niet meer dan op welke andere werkvloer dan ook waar mannen en vrouwen gewoon samenwerken.
Als die vrouw voldoet aan de eisen, dan hoort ze gewoon bij.
quote:Intimidatie en aanranding op Defensie Academie
Reden voor het onderzoek zijn de twintigtal klachten van cadetten en oud-cadetten. Veertien van de klagers zijn vrouwen. ACOM, de militaire vakbond heeft de wanpraktijken bevestigd. Voormalige docenten van de NLDA zeggen dat de gevallen die bekend zijn bij de vakbond 'slechts het topje van de ijsberg zijn' en dat wanpraktijken binnen de officiersopleiding structureel plaatsvinden.
Ah okquote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Het feit dat de interactie tussen individuen van het mannelijke en het vrouwelijke geslacht evolutionair per definitie nou eenmaal anders is dan de interactie tussen twee individuen van hetzelfde geslacht.
Anders mis je het punt, dat de cultuur bij de krijgsmacht compleet anders is en een andere aanpak vergt dan de sfeer en cultuur bij een willekeurig burgerbedrijf, even helemaal.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:29 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ah ok. Die domme mannen kunnen er eigenlijk niets aan doen. Wellicht dat we op elke werkvloer mannen en vrouwen maar moeten scheiden, want die mannen kunnen zich niet gedragen. Ow weet je wat een goed idee is, we doen vrouwen hoofddoeken om zodat ze minder aantrekkelijk zijn voor ons, dan kunnen we ons wellicht wel inhouden.
Whehe, typisch product van de tijd ben je.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:29 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ah ok. Die domme mannen kunnen er eigenlijk niets aan doen. Wellicht dat we op elke werkvloer mannen en vrouwen maar moeten scheiden, want die mannen kunnen zich niet gedragen. Ow weet je wat een goed idee is, we doen vrouwen hoofddoeken om zodat ze minder aantrekkelijk zijn voor ons, dan kunnen we ons wellicht wel inhouden.
Jij bent ook volledig de draad kwijt. Als we toch in extremen gaan denken, is er dan volgens geen enkel verschil tussen mannen en vrouwen? Uit evolutionair of wetenschappelijk oogpunt bijvoorbeeld? Zijn er geen biologische verschillen?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:29 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het zou werken. Een groep vrouwen bij elkaar is vaak als een groep slangen die elkaar lief aankijken maar ondertussen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Ik zie vaker de goorste en smerigste achterbakse streken uitgehaald worden tussen vrouwen onderling dan tussen mannen onderling en ik heb ook heel erg het idee dat vervolgens het bij mannen sneller uitgepraat is. Bij vrouwen zie ik toch wel zo af en toe even een mes in iemands rug worden gestoken omdat maanden terug iets is voorgevallen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:22 schreef sturmpie het volgende:
[..]
eens
een vrouw binnen de commando's brengen .. het kan idd alle kanten opgaan..
een speciaal commandoteam met alleen vrouwen oprichten is iets anders. dat moet kunnen. en is misschien een beter idee, dan er 1tje toe te laten tot men's core.
dat is generaliseren, ben ik het niet mee eens, er is een animo vrouwen die werkzaam willen zijn binnen het leger. laat ze dat als vrouwenleger doen, dan weet iedereen waar ie aan toe is. kunnen ze het niet, dan leggen ze zelf het loodje. en zo creer je een "self floating" principe, dat er samen gewerkt moet worden. je kan van dat mannen ook zeggen, dat heel de gevangenis uit mannen bestaat, die elkaar doodschieten en neersteken.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het zou werken. Een groep vrouwen bij elkaar is vaak als een groep slangen die elkaar lief aankijken maar ondertussen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Ik zie vaker de goorste en smerigste achterbakse streken uitgehaald worden tussen vrouwen onderling dan tussen mannen onderling en ik heb ook heel erg het idee dat vervolgens het bij mannen sneller uitgepraat is. Bij vrouwen zie ik toch wel zo af en toe even een mes in iemands rug worden gestoken omdat maanden terug iets is voorgevallen.
En wil je je leven toevertrouwen aan iemand die zoiets heeft gedaan als je achter vijandelijke linies bent gedropt?
En zo'n lichaam vergeet je ook niet snel.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:55 schreef Peter het volgende:
Dat is dus wel nu het geval, en die drijvende cafe's zijn er niet op vooruit gegaan, laat ik het zo zeggen. Daarnaast is het gewoon een feit dat een vrouw in een groep de zaken verandert. Dat is basis psychologie. Daar hoef je echt geen ere doctoraat voor te hebben om dat te begrijpen. We kunnen allemaal wel gaan roepen: boehoee stelletje mietjes, hou je pik in je broek etc. Maar we weten net zo goed dat de zaken zo wel in elkaar steken.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:25 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Precies dezelfde domme excuses werden in de jaren 80 van de vorige eeuw gehanteerd om vrouwen tegen te houden bij de marine. Het zou maar een bende worden op die boten, al die kerels zouden overspel gaan plegen, enz. enz.
35 jaar later blijkt er geen enkel probleem te zijn, of in ieder geval niet meer dan op welke andere werkvloer dan ook waar mannen en vrouwen gewoon samenwerken.
Als die vrouw voldoet aan de eisen, dan hoort ze gewoon bij.
Het wordt een beetje een schimmig gebied als ze op persoonseigenschappen niet geschikt blijkt te zijn, dat is lastig "hard" af te timmeren. Een fysieke eis van zoveel kilometer in zoveel minuten is niet zo moeilijk te meten.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik had het al over de opleiding, als ze afhaakt dan haakt ze af en zo niet dan heeft ze het verdient.
Commando traject zit de AMOL toch ook tussen?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:17 schreef Nibb-it het volgende:
Ga het eerst maar eens bij LMB proberen, Larissa.
Dan mag je wel de dienstplicht voor vrouwen gaan invoeren denk ik.quote:
Ik hoor juist dat het vaak (fysiek) normale/fitte mensen zijn, maar mentaal enorm sterk zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:07 schreef sturmpie het volgende:
als ik aan commado's denk, dan zie ik gasten met een lengte van minimaal 1.80m, 100kg afgetraind, die het 20-jarige meisje, met één hand, op haar rug leggen
maar ik zie het misschien verkeerd ?
En dit is dan ook helemaal juist. Het vak van militair zijn (niet alleen bij het Korps Commandotroepen) is 80% de juiste mentaliteit hebben en mentaal sterk zijn en 20% fysiek fit zijn.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:09 schreef Martin-Ssempa het volgende:
[..]
Ik hoor juist dat het vaak (fysiek) normale/fitte mensen zijn, maar mentaal enorm sterk zijn.
Er zijn hele strenge fysieke eisen inderdaad(en dan heb ik het niet over fitheid). Ik weet niet in hoeverre een vrouw daar aan kan voldoen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:07 schreef sturmpie het volgende:
als ik aan commado's denk, dan zie ik gasten met een lengte van minimaal 1.80m, 100kg afgetraind, die het 20-jarige meisje, met één hand, op haar rug leggen
maar ik zie het misschien verkeerd ?
En zp'n lichaampje moet haar collega's op de nek mee kunnen dragen? Of hoe zit zoiets?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En zo'n lichaam vergeet je ook niet snel.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |