Dat alleen al ....quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:55 schreef Peter het volgende:
Ze is nu wereldberoemd en kan dus niet onherkenbaar werken. Das een flink nadeel..
Dit inderdaad. Normaal gesproken zou ik zeggen dat als ze alle normale fysieke en psychologische tests haalt, dat ze dan toegang zou moeten krijgen. Maar ja, onherkenbaarheid is gewoon heel belangrijk bij dit werk.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:55 schreef Peter het volgende:
Ze is nu wereldberoemd en kan dus niet onherkenbaar werken. Das een flink nadeel..
Meestal is het argument dat de aanwezigheid van vrouwen te veel afleiding geeft:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:02 schreef WJMW het volgende:
Behalve dat haar naam nu bekend is. Wat voor een nadelen kunnen er zijn om vrouwen toe te laten? Ik zie het niet. Als ze fysiek en mentaal het beoogde niveau heeft, wat is dan het probleem?
Het enige wat ik lees is eigenlijk "we zijn kinderachtige onprofessionele hormonenbommen."quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Meestal is het argument dat de aanwezigheid van vrouwen te veel afleiding geeft:
-De mannen gaan met elkaar in competitie om de vrouwen in plaats van samen te werken
-De mannen willen te veel de vrouwen beschermen in plaats van zich op de missie richten
-De mannen nemen de vrouwen niet serieus
-De vrouwen lokken dit uit om het gemakkelijker te hebben
Juist!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:13 schreef WJMW het volgende:
[..]
Het enige wat ik lees is eigenlijk "we zijn kinderachtige onprofessionele hormonenbommen."
Seksuele spanningen op zijn minst en aanranding/verkrachting op zijn ergst vermoed ik. Niet iets om vrolijk van te worden in ieder geval.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:02 schreef WJMW het volgende:
Behalve dat haar naam nu bekend is. Wat voor een nadelen kunnen er zijn om vrouwen toe te laten? Ik zie het niet. Als ze fysiek en mentaal het beoogde niveau heeft, wat is dan het probleem?
Hoe bedoel je onprofessioneel? Die vrouw maakt haar identiteit bekend.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:13 schreef WJMW het volgende:
[..]
Het enige wat ik lees is eigenlijk "we zijn kinderachtige onprofessionele hormonenbommen."
De argumenten tegen vrouwen in het team, komen er eigenlijk allemaal op neer dat die mannen zich niet professioneel kunnen gedragen. Staat even los van dit specifieke geval.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe bedoel je onprofessioneel? Die vrouw maakt haar identiteit bekend.
Wat nou ''Juist!''? Helemaal niet juist.quote:
Heeft ze zelf haar identiteit bekend gemaakt? Oeps.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe bedoel je onprofessioneel? Die vrouw maakt haar identiteit bekend.
Zolang ze dezelfde testen ondergaat en daarvoor slaat is dat geen punt. Als zij een vrouwenvariant van de testen moet ondergaan die minder zwaar zijn dan is het kansloos en moet ze ergens anders werken maar dat lijkt me niet het geval.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat nou ''Juist!''? Helemaal niet juist.
Het is gewoon elementaire psychobiologie en daarbij ook het feit dat vrouwen nou eenmaal anatomisch gezien anders zijn en dus fysiek tot minder in staat zijn dan mannen.
Jawel, dat is wel een punt. Die testen zijn namelijk een korte termijn momentopname. Die testen zeggen eigenlijk helemaal niks. Elk gezond individu kan de Defensie sport/lichamelijke keuring doorstaan. Ik spreek uit eigen ervaring. De echte testen, zowel mentaal als fysiek, beginnen pas in de opleiding zelf.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:16 schreef jogy het volgende:
[..]
Zolang ze dezelfde testen ondergaat en daarvoor slaat is dat geen punt. Als zij een vrouwenvariant van de testen moet ondergaan die minder zwaar zijn dan is het kansloos en moet ze ergens anders werken maar dat lijkt me niet het geval.
"elementaire psychobiologie"quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Het is gewoon elementaire psychobiologie en daarbij ook het feit dat vrouwen nou eenmaal anatomisch gezien anders zijn en dus fysiek tot minder in staat zijn dan mannen.
Ik bedoelde meer WJMJ's samenvatting van mijn post.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dit is waar, hoe j het wend of keert. Geen mening, gewoon feit. Voor een vrouw, om even sterk te zijn als een man, moet ze fysiek groter zijn. Dat is biologisch nou eenmaal zo bepaald. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen op, maar dat zijn...uitzonderingen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |