Eerder naar the terrible thunderlizzardsquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:11 schreef Etcetera het volgende:
Flashbacks naar Dino Baby's. Ben ik de enige?
Dat was wel meer een strijd dan de Dinobaby's, al hadden Bill en Scooter dat nooit zo doorquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:18 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Eerder naar the terrible thunderlizzards
Mja, ik heb nu wel het liedje van Dino Baby's in m'n hoofd.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:11 schreef Etcetera het volgende:
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:54 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mja, ik heb nu wel het liedje van Dino Baby's in m'n hoofd.![]()
Je houdt de herinnering levend:quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:30 schreef TradeMarkie het volgende:
ik heb zojuist mijn eerste grijze baardhaar ontdekt![]()
Ik ookquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:54 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mja, ik heb nu wel het liedje van Dino Baby's in m'n hoofd.![]()
Ah, een medestanderquote:Op woensdag 2 oktober 2013 13:38 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben megaverschrikkelijkgruwelijkongelooflijk chagrijnig![]()
![]()
Al sinds ik opstond. Ik weet niet waarom en het gaat niet weg. Gadverredamme
Mijn zusje ook alquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah, een medestander
Er zitten wat momentjes tussen, maar ik heb t al sinds gisteravond
Detailsquote:
Bij mij gaat het juist weer een stukje beter dan gisterenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:27 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mijn zusje ook al
Hangt het in de lucht?
Ik ookquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:27 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Mijn zusje ook al
Hangt het in de lucht?
quote:
quote:
quote:bedtime, I know
+1quote:
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:22 schreef MadMaster het volgende:
Wat een verademing die rust hier na gisteren.
Ben bijgelezen in 1 minuut...![]()
Doei!
Dino Baaby's zijn okquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:11 schreef Etcetera het volgende:
quote:
quote:
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:35 schreef Whiteguy het volgende:
Hmm.. de kledingvoorschriften op de kermis zijn nog het zelfde als vorig jaar zo te zien. Luipaardprint legging, vuilniszak jas met bontkraag en hoepeloorbellen.
Nog maar twee daagjes gelukkig.. dan gaan we weer terug naar 'normaal' hier in t centrum (studenten in joggingbroek en dispuuttrui).
Kies uw favoriete klederdacht
Zou het nu Lubje26 moeten zijnquote:
Lastige vraagquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:04 schreef Bart het volgende:
GC / Welcome to the Punch, win een horloge!
Duur horloge te winnen! Helaas mag ik niet meedoen.
Ik weet hetquote:
Wat als je nee invultquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:05 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik had niet veel inspiratie vanochtend
.
Dan maak je geen kans op de prijsquote:
Ik heb geen risico's genomenquote:
Verstandigquote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:57 schreef Soempie het volgende:
En dan komt het moment dat je in je vinger snijdt en je alleen dino-pleisters in huis hebt.
Wat is daar mis mee? Ik was laatst bij de dokter voor een splinter toen ik die er zelf niet meer uitkreeg, vroeg ze toen ik eindelijk verlost was van het stukje hout of ik een pleister wilde. Ja, mits een disney-pleister was mijn eis. Die kreeg ik toenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:57 schreef Soempie het volgende:
En dan komt het moment dat je in je vinger snijdt en je alleen dino-pleisters in huis hebt.
Prinsessenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:01 schreef Soempie het volgende:
Bart, ik wilde natuurlijk prinsessen pleisters in plaats van dino's op een skateboard.
Zijn ze wel even mee zoet geweest denk ik? 6 miljard mensen onderzoeken en dan conclusies trekkenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:02 schreef Soempie het volgende:
Ja hoor, Volkskrant Cultuur: 'De tien meest sexy mannen en vrouwen op aarde'.
Meisjes plagen kusjes vragenquote:
Ze luistert namelijk nooit naar Wiebel wanneer hij slimme opmerkingen maakt zoals: "je houd die kaasschaaf op een gevaarlijke manier vast'.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:01 schreef Soempie het volgende:
Bart, ik wilde natuurlijk prinsessen pleisters in plaats van dino's op een skateboard.
Niet. Al is het maar vanwege de verzendkostenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:59 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Feli Lub!!
Ik ga dat horloge winnen
ah maar mijn vader komt volgende week. kan ie het mooi meenemen. Is al eerder zo gegaanquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:13 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Niet. Al is het maar vanwege de verzendkosten
Ik heb mee gedaan maar dat mocht eigenlijk nietquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:04 schreef Bart het volgende:
GC / Welcome to the Punch, win een horloge!
Duur horloge te winnen! Helaas mag ik niet meedoen.
Van wie mocht dat nietquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:10 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik heb mee gedaan maar dat mocht eigenlijk niet
De prijsvraag loopt tot de tiende, dan moet ik nog van alle winnaars doorkrijgen of ze BD of DVD willen, dan moet de sponsor de prijzen nog versturen. Denk niet dat de prijzen volgende week bij de winnaars thuis liggenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:39 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ah maar mijn vader komt volgende week. kan ie het mooi meenemen. Is al eerder zo gegaan
Welke regel voldoe je dan niet aan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:18 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Van de regels, maar die las ik pas nadat ik mee deed
tijd zatquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:14 schreef Bart het volgende:
[..]
De prijsvraag loopt tot de tiende, dan moet ik nog van alle winnaars doorkrijgen of ze BD of DVD willen, dan moet de sponsor de prijzen nog versturen. Denk niet dat de prijzen volgende week bij de winnaars thuis liggen.
Crewleden, en partners en familieleden van crewleden zijn uitgesloten van deelname?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:18 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Van de regels, maar die las ik pas nadat ik mee deed
quote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:21 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Crewleden, en partners en familieleden van crewleden zijn uitgesloten van deelname?
Van wie ben jij dan familie/partnerquote:
quote:
magikhetzeggenmagikhetzeggenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Van wie ben jij dan familie/partner.
Mijn broer zit in de frontpage crew.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Van wie ben jij dan familie/partner.
Ja.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:37 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
magikhetzeggenmagikhetzeggen
Dat verschilt van geval tot geval. Het is meer zodat mensen niet 10x meedoen op naam van hun broer/zus/neef/oma/dochter. Van mij mag je gewoon meedoen hoor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:38 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Mijn broer zit in de frontpage crew.
maar in hoeverre telt deze regel eigenlijk, tot welke graad van familie?
is niet aan jouquote:
Bren?quote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:49 schreef MadMaster het volgende:
Waarom moet ik mijn doopceel lichten bij die prijsvraag als ik aan wil geven dat ik het horloge niet wil winnen?
Haha, kon je vader dat shirt dan niet meenemen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:39 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ah maar mijn vader komt volgende week. kan ie het mooi meenemen. Is al eerder zo gegaan
bedacht ik ooka pas laterquote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Haha, kon je vader dat shirt dan niet meenemen?
Je bent niet de enige, zie die schitterende tekst de hele dag al voorbij komen op FB...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:52 schreef TradeMarkie het volgende:
Tim, ik heb je advies van gisteravond schaamteloos gedeeld op Facebook hoor
en ik heb een collega waarop ik het soms graag zou toepassenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, zie die schitterende tekst de hele dag al voorbij komen op FB...
Met of zonder stokjes...?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:12 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
en ik heb een collega waarop ik het soms graag zou toepassen
wat was je budget dan? En je wilde toch heel lang, misschien is korter een optie?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:00 schreef MaJo het volgende:
Door de financiële tegenvaller met de auto en nieuwe berekeningen is het de vraag of we volgend jaar wel naar Amerika kunnenVooral als we nog een beetje een buffer over willen houden dan is Azië misschien toch verstandiger.
Voor de mensen die in Azië zijn geweest: welk land zouden jullie aanraden? Of zijn hier geen Azië reizigers?
Op de een of andere manier trekt Thailand mij het minst, juist omdat iedereen er heen gaatquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Is wyccie daar niet geweest? En Jojo vast ook wel.
Iedereen die ik ken die is er gewees raadt Thailand ten zeerste aan
Ons budget was 6000 euro maar lees dat je toch eerder aan de 8000 moet denken en dat is gewoon niet haalbaar. Korter zou op zich kunnen maar zou het liefst toch wel 4 a 5 weken weggaanquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:10 schreef Bart het volgende:
[..]
wat was je budget dan? En je wilde toch heel lang, misschien is korter een optie?
India moet je niet willen momenteel volgens mijquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op de een of andere manier trekt Thailand mij het minst, juist omdat iedereen er heen gaatWas wyccie niet alleen in Afrika geweest en zou ze misschien naar Azie gaan en ging dat toen niet door?
De landen die mij het meest aanspreken: Vietnam/Laos/Cambodja, China en Sri Lanka/India. Maar sta open voor alles
Wij zijn gebonden aan de zomervakantie he? Daardoor zijn vliegtickets vaak al het dubbele helaas. En 4k lijkt me best krap nog, tenzij je echt hele goeie deals vindt. Ik lees op het allesamerika forum dat je zo'n 1000 dollar per persoon per week moet rekenen voor de westkustquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:13 schreef Bart het volgende:
Ik zat zelf aan 4k voor drie weken te denken. 6k voor vijf weken, of in ieder geval vier, moet toch wel lukken?
Daar heb je ook weer gelijk inquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:15 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
India moet je niet willen momenteel volgens mij
Met wat cheap-ass motels moet het toch wel voor een stuk minder ook lukken lijkt me? Ik hoef geen luxe hoor. Vliegtickets, autohuur, benzine, paupermotels, eten. Zal toch wel lukken voor 4k?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij zijn gebonden aan de zomervakantie he? Daardoor zijn vliegtickets vaak al het dubbele helaas. En 4k lijkt me best krap nog, tenzij je echt hele goeie deals vindt. Ik lees op het allesamerika forum dat je zo'n 1000 dollar per persoon per week moet rekenen voor de westkust
Je lijkt ons wel, wij twijfelden ook tussen Japan en de VSquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:17 schreef MaJo het volgende:
Het liefst zou ik nog naar Japan gaan trouwens maar dat is net zo duur als Amerika
Dat dacht ik dus ook maar de kenners zeggen dat het in werkelijkheid toch duurder is. Ons plan was ook om cheapass motels te boeken maar het verblijf blijkt toch duurder dan verwacht. Kijk anders even hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=38941 daar geven mensen inzicht in hun kostenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Met wat cheap-ass motels moet het toch wel voor een stuk minder ook lukken lijkt me? Ik hoef geen luxe hoor. Vliegtickets, autohuur, benzine, paupermotels, eten. Zal toch wel lukken voor 4k?
Grappigquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Je lijkt ons wel, wij twijfelden ook tussen Japan en de VS.
benzine is hier erg goedkoop, motels kan ook goedkoop inderdaad. Als je luxe niet zo heel zwaar aanrekent kan je zo goedkoop weg hoorquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook maar de kenners zeggen dat het in werkelijkheid toch duurder is. Ons plan was ook om cheapass motels te boeken maar het verblijf blijkt toch duurder dan verwacht. Kijk anders even hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=38941 daar geven mensen inzicht in hun kosten
Mja ik weet het niet, als ik zie wat al die anderen kwijt waren aan hun reis dan kunnen we dat niet betalenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:26 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
benzine is hier erg goedkoop, motels kan ook goedkoop inderdaad. Als je luxe niet zo heel zwaar aanrekent kan je zo goedkoop weg hoorZelfs aan de westkust
Tnx, toch maar eens checken dan. Tickets zijn zo ongeveer 1300 euro in de periode dat we willen, voor twee personen retour. Autohuur 700 euro, benzine 500 euro, dan houd je 1500 over voor eten/drinken en overnachting, dat is 75 dollar per dag. Houdt niet over, maar moet toch te doen zijn zou je zeggen...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook maar de kenners zeggen dat het in werkelijkheid toch duurder is. Ons plan was ook om cheapass motels te boeken maar het verblijf blijkt toch duurder dan verwacht. Kijk anders even hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=38941 daar geven mensen inzicht in hun kosten
75 dollar voor overnachting en eten lijkt me niet echt haalbaar?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Tnx, toch maar eens checken dan. Tickets zijn zo ongeveer 1300 euro in de periode dat we willen, voor twee personen retour. Autohuur 700 euro, benzine 500 euro, dan houd je 1500 over voor eten/drinken en overnachting, dat is 75 dollar per dag. Houdt niet over, maar moet toch te doen zijn zou je zeggen...
Ja we hadden twee reisgidsen uit de bieb gehaald een maand of drie geleden, Japan en de VS. De laatste is het geworden, leek ons net wat veelzijdiger, ook al trekt de Japanse cultuur ons meer.quote:
Niet? Voor 30 dollar moet je toch wel kunnen eten en voor 40 dollar overnachten met twee personen? Of ben ik nu onrealistischquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
75 dollar voor overnachting en eten lijkt me niet echt haalbaar?Of is dat pp?
Dat lijkt me wel wat onrealistisch ja. In San Francisco kun je bijvoorbeeld niet overnachten voor onder de 100 dollar. En een hele dag eten voor 30 dollar met z'n tweeën? Dat is wel erg krap lijkt me.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Niet? Voor 30 dollar moet je toch wel kunnen eten en voor 40 dollar overnachten met twee personen? Of ben ik nu onrealistisch.
Je hoeft toch ook niet in de stad zelf te overnachten? Even erbuiten zal al goedkoper zijn.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat onrealistisch ja. In San Francisco kun je bijvoorbeeld niet overnachten voor onder de 100 dollar.
Hoezo? Supermarkt, paar bammetjes voor ontbijt en lunch. Avondeten kan ook camping-style, je moet niet elke avond uit eten gaan, dan red je het idd niet.quote:En een hele dag eten voor 30 dollar met z'n tweeën? Dat is wel erg krap lijkt me.
Wat de steden betreft zou ik het zelf wel fijn vinden om in de stad zelf te zitten als je daar ook een paar dagen blijft. Buiten de stad zal ongetwijfeld goedkoper zijn maar 40 dollar als gemiddelde lijkt me erg laag. Ik zou eerder aan 60-70 dollar denken. Check ook even de hotelsites voor meer infoquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Je hoeft toch ook niet in de stad zelf te overnachten? Even erbuiten zal al goedkoper zijn.
Dat is af en toe natuurlijk prima maar zelf zou ik niet de hele reis zo willen leven. Af en toe uit eten lijkt me toch ook wel relaxed.quote:Hoezo? Supermarkt, paar bammetjes voor ontbijt en lunch. Avondeten kan ook camping-style, je moet niet elke avond uit eten gaan, dan red je het idd niet.
Mijn pa vliegt telkens voor ruim onder de 1000...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Tnx, toch maar eens checken dan. Tickets zijn zo ongeveer 1300 euro in de periode dat we willen, voor twee personen retour. Autohuur 700 euro, benzine 500 euro, dan houd je 1500 over voor eten/drinken en overnachting, dat is 75 dollar per dag. Houdt niet over, maar moet toch te doen zijn zou je zeggen...
Bart noemt een bedrag voor 2 personen he? Dat is dus 650 per persoonquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Mijn pa vliegt telkens voor ruim onder de 1000...
Wat zou jij schatten qua uitgaven per dag aan eten, hotel en excursies?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Uit eten is hier echt shockingly goedkoop
ahhhwww okayquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bart noemt een bedrag voor 2 personen he? Dat is dus 650 per persoon
excursies minsten 15 pp per dag... die shit is hier echt duur. Uit eten is goedkoop, maar boodschappen doen dan weer niet. Voor twee personen minstens $40 voor eten per dag als je een maaltijd buiten de deur doet. overnachen ligt er echt heel erg aan, maar zelfs in de binnenste binnestad kan je voor rond de $120/nacht 4 sterren slapen (en dus ook veel minder). Goede site is www.hotwire.com waar je niet precies weet in welk hotel je boekt, maar wel de sterrenklasse en ongeveer de locatie selecteert. Heb ik vaak met veel succes gebruiktquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat zou jij schatten qua uitgaven per dag aan eten, hotel en excursies?
Dus mijn inschatting dat je het met 75 dollar per dag niet redt met z'n tweeën klopt wel? Hotwire ken ik inderdaad, ga ik zeker gebruik van maken als het toch de VS wordtquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:49 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ahhhwww okay
[..]
excursies minsten 15 pp per dag... die shit is hier echt duur. Uit eten is goedkoop, maar boodschappen doen dan weer niet. Voor twee personen minstens $40 voor eten per dag als je een maaltijd buiten de deur doet. overnachen ligt er echt heel erg aan, maar zelfs in de binnenste binnestad kan je voor rond de $120/nacht 4 sterren slapen (en dus ook veel minder). Goede site is www.hotwire.com waar je niet precies weet in welk hotel je boekt, maar wel de sterrenklasse en ongeveer de locatie selecteert. Heb ik vaak met veel succes gebruikt
Hmmm misschien toch maar VS danquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:48 schreef MadMaster het volgende:
Voor 3 weken USA incl. vluchten zijn wij nooit meer kwijt geweest dan zo'n 5000 euro.
En dan sliepen we niet in goedkope hotels. De USA is niet zo duur...
Eten is spotgoedkoop, voor 30 dollar eet je je met z'n tweeën helemaal klem en overnachten kan wel degelijk voor rond de 50 euro per nacht per kamer.
Als je Azie wilt doen, dan kan ik Bali aanbevelen. Daar krijg je je geld niet op.
Had 1000 Euro omgewisseld en had nog voor 150 over na 2 weken...
Ik ben lid van de ANWBquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:51 schreef MadMaster het volgende:
Als je lid van de ANWB bent, kan je ook gebruik maken van je pas die in de USA geldt]ig is als AAA-card. 'Show Your Card' (die ze vaak niet eens willen zien, ze geloven je zo ook wel) en je krijgt discount. Op overnachtingen, maar ook op entrees van parken en dergelijke...
Maar goed, het ligt er een beetje aan wat je wilt doen.
4 Of 5 weken Westkust zou ik trouwens veel te lang vinden, LA is bijv. geen reet aan...
Bedankt voor de tipsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:06 schreef MadMaster het volgende:
Las Vegas had ik voor 3 dagen geboekt en na 2 dagen zijn we vertrokken, na snel getrouwd te zijn. Eén grote kermis...
LA is een aftandse bende, op de luxe buitenwijken na.
Langer dan 3 weken per keer ben ik niet in de US geweest, dan ben ik ondertussen de Amerikaanse mentaliteit en het geslijm al weer meer dan zat en wil ik ook echt naar onder kikkerlandje terug...
Overnachten moet je in motelketens doen en als je net over de grens van elke staat de couponboekjes ophaalt (zie o.a. http://www.travelcoupons.com en http://www.verenigdestate(...)-restaurant-amerika/, maar er zijn er vaak meerdere te vinden...) met daarin allerlei aanbiedingen van motels en hotels, kan je helemaal goedkoop uit zijn.
Als je nog tips wilt hebben, heb genoeg ervaring daar.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipsIk streef er sowieso naar om wel naar de VS te gaan, waarschijnlijk wat korter dan we van plan waren (bijvoorbeeld 4 weken). In januari gaan we denk ik de knoop doorhakken. Tot die tijd houd ik mijn ogen open voor mooie ticketdeals, als we kunnen besparen op vliegtickets dan moet het wel lukken. Op dit moment kan ik niks goedkopers vinden dan 2000 euro met z'n tweeën
Ons plan:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je nog tips wilt hebben, heb genoeg ervaring daar.
Maar ik weet niet wat je wilt doen en waar je precies heen wilt...
En je hebt nog even de tijd voordat je die kant op hoeft te gaan...
Bryce staat ook op de planningquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Grand Canyon valt tegen, dan kan je beter naar Bryce National Park. The Arches zijn ook heel gaaf. Yellowstone als het ook maar enigszins kan meepakken. Dat is zo waanzinnig gaaf.
Zie mijn planning hierbovenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:32 schreef MadMaster het volgende:
Vancouver - Seattle - Portland heb ik nog niet bezocht, staat nog op ons lijstje (o.a. Yellowstone Park)...
Maak die trip als volgt dan:
Vancouver - Seattle - Portland - San Francisco - LA - San Diego - Palm Springs - Las Vegas - Williams (Grand Canyon + stukje Route 66) - Death Valley - San Francisco.
Is wat logischer dan terugrijden vanaf San Diego naar LA en dan naar Vegas.
Bij Palm Springs vind je ook het indrukwekkende Joshua Tree park.
Yosemite en de Grand Canyon liggen wel heel erg ver van San Diego en SF af, maar het kan wel.
Ik heb Yosemite, Sequoia, Death Valley, Zion, Grand Canyon, Bryce Canyon, Sedona (red rocks), Joshua Tree en nog een paar kleinere bezocht. De canyons en Sedona (te bezoeken na/voor bezoek Las Vegas) vond ik het mooist, omdat het zo uniek is...
Klinkt leuk, maar dat ga je qua tijd in die 4 dagen niet redden, omdat je te veel moet rijden dan en daar veel tijd aan kwijt bent...quote:Dag 19: San Diego - Grand Canyon
Dag 20: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 21: Monument Valley- Bryce Canyon
Dag 22: Bryce Canyon - Zion
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zie mijn planning hierbovenTerug naar LA is onlogisch inderdaad, maar zeg ik volgens mij ook nergens?
Joshua Tree is de enige die ik niet op de planning heb staan, dat is wel een goeie tip
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ons plan:
Vancouver - Seattle - Portland - San Francisco - LA - San Diego - LA - Las Vegas - San Francisco
Ok dus daar moeten we meer ruimte inplannen. Zoals ik al zei is dit ook een globale planning.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klinkt leuk, maar dat ga je qua tijd in die 4 dagen niet redden, omdat je te veel moet rijden dan en daar veel tijd aan kwijt bent...
Omdat mensen op het AllesAmerika forum zeiden dat 1 dag Zion te weinig isquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Waarom zo lang in Zion?
Waar MM geweest is ben ik ook allemaal geweest, behalve dan Death Valley. Joshua tree vond ik ook tof, en Sequoia is helemaal indrukwekkend
Ah dat is gewoon een typefout geweest.quote:
Ik ben juist wel een stedenmensquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:36 schreef MadMaster het volgende:
Ik zou sowieso max. 1 dag voor een stad kiezen, zonder dat je op die dag hoeft te rijden.
Van San Diego naar de Grand Canyon bijv. is echt een flinke afstand...
Wissel reisdagen en bezichtigingsdagen af, anders kom je moeier thuis dan je wegging en je ziet geen reet, omdat je alles op een holletje moet doen...
Trustequote:
Dat is wel een goeiequote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:39 schreef MadMaster het volgende:
Ben ook een stedenmens, maar steden in de USA zijn saai (San Francisco en New York niet meegeteld), omdat ze niet echt een stadscentrum hebben zoals we dat hier kennen. Veel kantoren en weinig dingen om te zien/doen...
Of je moet de hele dag in een shoppingmall willen rondhangen...
Nu echt![]()
Grappigquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik vond Zion echt het minste van alle parken
Chicago(
![]()
![]()
)
Zou ik echt heel tof vinden maar ligt te ver uit de routequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik heb nog wel een slaapbankIs helemaal goedkoop
nonsens ik heb het ooit in twee dagen geredenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zou ik echt heel tof vinden maar ligt te ver uit de route
Ik vind dat we met 6000km wel genoeg rijdenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:11 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
nonsens ik heb het ooit in twee dagen gereden
Amerikanen zijn niet zo geutig met vakantie dagenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:15 schreef MaJo het volgende:
En als je toch al eens zo'n afstand gereden hebt kun je dat voor ons toch nog wel een keer doen?
Prima, daar had ik em zelf ook vandaan en via dat kanaal ook al verder gedeeldquote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:52 schreef TradeMarkie het volgende:
Tim, ik heb je advies van gisteravond schaamteloos gedeeld op Facebook hoor
Bij mijn Engelandtrip hield ik er rekening mee dat ik voor negenen op de plaats van mijn volgende bestemming wilde zijn. Soms zat er dan een dag tussen dat dat alleen kon wanneer ik een groot deel van die dag aan reizen zou besteden. Als dat voorkwam nam ik het er ook van, door die dag alleen voor reizen in te plannen. Dagje zonder snelwegen, omweg via Wales, dat soort werk. Zo hoefde ik me nooit echt te haasten, en dat beviel best goedquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:36 schreef MadMaster het volgende:
Ik zou sowieso max. 1 dag voor een stad kiezen, zonder dat je op die dag hoeft te rijden.
Van San Diego naar de Grand Canyon bijv. is echt een flinke afstand...
Wissel reisdagen en bezichtigingsdagen af, anders kom je moeier thuis dan je wegging en je ziet geen reet, omdat je alles op een holletje moet doen...
Terug uit Dublinquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 03:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Mijn baas heeft vandaag een best mooie foto van me gemaaktStaat op FB
dat was kortquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 03:12 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Terug uit Dublin![]()
heb je niet op facebook
1300 voor 2 personen is toch ruim onder de 1000 pp? Of gaat je pa met z'n tweeën onder de 1000? Zo ja dan hoor ik graag hoequote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Mijn pa vliegt telkens voor ruim onder de 1000...
Dat was ook een beetje mijn impressie jaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:48 schreef MadMaster het volgende:
Voor 3 weken USA incl. vluchten zijn wij nooit meer kwijt geweest dan zo'n 5000 euro.
En dan sliepen we niet in goedkope hotels. De USA is niet zo duur...
Eten is spotgoedkoop, voor 30 dollar eet je je met z'n tweeën helemaal klem en overnachten kan wel degelijk voor rond de 50 euro per nacht per kamer.
Scheutig bedoel je?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:27 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Amerikanen zijn niet zo geutig met vakantie dagenEn ik heb verder nauwelijks geld over ook
Zeker mooie foto!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 03:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik heb hem toen aangevraagd op de dag dat ie verliepquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:12 schreef Etcetera het volgende:
Mijn rijbewijs verloopt 6 oktober. Toch maar eens een nieuwe aangevraagd
Lekker op tijd weer
Mooiquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 03:03 schreef Puntenslijpsel het volgende:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:03 schreef MaJo het volgende:
Ik heb hem toen aangevraagd op de dag dat ie verliepHet stomme is dat ik heel goed wist wanneer die zou verlopen maar steeds maar uitgesteld en tja, toen was het opeens een paar maanden later
klinkt goed! Ik bandje, feestje en uit etenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:50 schreef B.ertha het volgende:
Bijna weekend. Bezichtiging, feest, Soempie
Vanochtend prachtig uitzicht, overal flitsen en oplichtende hemel, stortregens en een zware fietstocht naar schoolquote:
Ja dat bedoel ikquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Scheutig bedoel je?Hoe zit het precies met vakantiedagen dan, heb je wel een vast aantal of werkt dat anders in de VS?
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:16 schreef Etcetera het volgende:
[..]
MooiLieve-meisjes-uitstraling (en ondertussen
![]()
)
Heb jij geen zwart boekje dan?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
52. Gister herinnerde ik er me weer nog eentje, maar kan nu al niet meer bedenken wie dat was. Moet het maar op papier gaan bijhouden
?quote:
Ditquote:
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:53 schreef Puntenslijpsel het volgende:
ughh nog een lange werkdag en dan een lang weekend(maandag werk ik "vanuit huis" ja doei
)
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:50 schreef B.ertha het volgende:
Bijna weekend. Bezichtiging, feest, Soempie
Dat heb ik dus ook gedaan vanochtendquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:53 schreef Puntenslijpsel het volgende:
(maandag werk ik "vanuit huis" ja doei )
Nicequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:13 schreef B.ertha het volgende:
Bezichtiging ging goed, ik ben optimistisch
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:26 schreef Etcetera het volgende:
TTK / Win vijf keer ebook Buskruit en Kaneel van Eli BrowneBook gewonnen
gefeliquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:26 schreef Etcetera het volgende:
TTK / Win vijf keer ebook Buskruit en Kaneel van Eli BrowneBook gewonnen
veel te druk op het werk, waardoor ik constant achter de feiten aan loop te hollen, en niet aan het reguliere werk toekom, maar enkel shit aan het oplossen ben...quote:
Mijn rijbewijs loopt ook tot 6 oktoberquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:12 schreef Etcetera het volgende:
Mijn rijbewijs verloopt 6 oktober. Toch maar eens een nieuwe aangevraagd
Lekker op tijd weer
quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 04:20 schreef lubje25 het volgende:
avond
Ik heb sinds een paar dagen geen kinderrijbewijs meer
Ik al een jaar niet meer, kwam ik laatst achterquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 04:20 schreef lubje25 het volgende:
avond
Ik heb sinds een paar dagen geen kinderrijbewijs meer
de eerste 5 jaar ben je beginnend bestuurder en kun je strafpunten krijgen bij overtredingen waardoor je je rijbewijs ook kwijt kunt raken. En je mag minder alcohol in je bloed hebben als je nog wilt rijden. Ik denk dat dat bedoelt wordtquote:
Tegenwoordig heeft iedereen toch een puntenrijbewijs? Ongeacht hoe lang je hem hebt. Kan me vergissenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:01 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
de eerste 5 jaar ben je beginnend bestuurder en kun je strafpunten krijgen bij overtredingen waardoor je je rijbewijs ook kwijt kunt raken. En je mag minder alcohol in je bloed hebben als je nog wilt rijden. Ik denk dat dat bedoelt wordt
En goedemorgen
ik dacht van niet maar ik kan het fout hebben.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 10:34 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Tegenwoordig heeft iedereen toch een puntenrijbewijs? Ongeacht hoe lang je hem hebt. Kan me vergissen
Volgens mij was het iets van 3 punten, die je kwijtraakt bij (bepaalde) overtredingen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:36 schreef wyccie het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nog niet zo lang, maar ik heb me er niet echt in verdiept. Waar kun je zien hoeveel punten je hebt?
Niet dat ik een punt heb, want ik heb nog maar 1 keer gereden.
Vroeger dacht ik dat je een rijbewijs kreeg met 5 hokjes, die de politieagent dan aanvinkte bij een overtreding.
daar heeft hij een punt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Volgens mij was het iets van 3 punten, die je kwijtraakt bij (bepaalde) overtredingen.
Een vriend zei net: als je je rijbewijs moet inleveren dan weet je dat je 0 punten hebt
ik wil er ook nog steeds 1, zo een die je ook als boodschappentas kunt inzetten en van je fiets kunt halen. Te lui om echt te zoeken/te kopen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 12:25 schreef wyccie het volgende:
In de categorie Hollandse sufheid: ik zoek nieuwe fietstassen.
Je moet aardig je best doen om een punt te krijgen. Ruim te veel drank op, meer dan 30 km/h te hard of iemand het ziekenhuis in rijden, dat soort werkquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Volgens mij was het iets van 3 punten, die je kwijtraakt bij (bepaalde) overtredingen.
Een vriend zei net: als je je rijbewijs moet inleveren dan weet je dat je 0 punten hebt
Daarvoor dus.quote:U kunt strafpunten krijgen als de politie u aanhoudt voor:
bumperkleven met een hoge snelheid;
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 40 kilometer per uur te hard op autosnelwegen. Een meer dan 30 kilometer per uur te hard op andere wegen);
het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
het veroorzaken van materiële schade of lichamelijk letsel door het niet goed opvolgen van de verkeersregels;
het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
hou je je tegenwoordig niet meer aan shabat?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 14:56 schreef iamredleader het volgende:
Bakfiets is nu een metalen karkasal het hout eraf, opgetekend voor uitzagen, kom 1 plankje tekort (
) dus vanavond of morgen een bezoekje aan de Praxis brengen
Ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:49 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Vorige week coniferen geplant, vandaag graszoden. Bijna klaar in de tuin.
Wanneer is de eerste wedstrijd?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:49 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
ik zat meer aan een bbq-wedstrijd te denken...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wanneer is de eerste wedstrijd?
[ afbeelding ]
Ook goed, strak plan én gazon!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:00 schreef Bart het volgende:
[..]
ik zat meer aan een bbq-wedstrijd te denken...
En tnx B.!
mooie mat voor bowls idd, zeker om te oefenen met de jack vlakbij!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wanneer is de eerste wedstrijd?
[ afbeelding ]
Tnx! Morgen wel spierpijn denk ikquote:
Doe volgende keer zoutvlees en ik kom bij je eten...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb besloten dat ik dit weekend ga proberen zuurvlees te maken. Het vlees staat nu met het zuur en al in de koelkast, dan kan het mooi de hele nacht trekken voor het morgen de hele middag mag pruttelen.
Toch mooi, die herfstmaaltijden![]()
Voor mij ook, door de Chineesquote:
Die vaak, wegens het niet meer verstrekken van nieuwe werkvergunningen aan Chinezen, een oer-Nederlandse wokkelaar blijkt te zijn...quote:
Lekker bezigquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:49 schreef Bart het volgende:
[ afbeelding ]
Nog nooit gemaakt of gegeten. Maar goed, dat geldt nu ook nog voor zuurvleesquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doe volgende keer zoutvlees en ik kom bij je eten...
[ afbeelding ]
Zoutvlees is zo lekker op een broodje.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nog nooit gemaakt of gegeten. Maar goed, dat geldt nu ook nog voor zuurvlees
Open deur naar de keuken, staan enkel Chinezen...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die vaak, wegens het niet meer verstrekken van nieuwe werkvergunningen aan Chinezen, een oer-Nederlandse wokkelaar blijkt te zijn...
Dat zijn vast de show-Chinezen...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:11 schreef Bart het volgende:
[..]
Open deur naar de keuken, staan enkel Chinezen...
Als je daar Ping hoort, is dat dan vast niet een Chinees die z'n collega roept, maar het geluid van de magnetron...quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:19 schreef wyccie het volgende:
We hebben hier een goed Chinees wokrestaurantje waar ik regelmatig afhaal. En ze zijn zo snel dat ik echt elke keer weer verbaasd ben.
Kan ik me wel wat bij voorstellenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zijn vast de show-Chinezen...![]()
Chinese restauranthouders zijn echter wel boos, omdat ze nu noodgedwongen NL personeel moeten aannemen voor hun Chinese keuken, die de NL'ers echter niet beheersen...
Open keuken, je ziet ze wokken. Ze werken keihard.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:43 schreef MadMaster het volgende:
Als je daar Ping hoort, is dat dan vast niet een Chinees die z'n collega roept, maar het geluid van de magnetron...
Hebben jullie allemaal open keukens bij de Chinees?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Open keuken, je ziet ze wokken. Ze werken keihard.
Bij ons kan dat makkelijk respectievelijk cavia, kaketoe en koalabeer zijn.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 22:11 schreef wyccie het volgende:
Dat hoef ik niet te zien om het te weten.
Varken, eend, kip.
Opschieten dan, voordat je sommige dieren alleen nog maar kan terugvinden in de Binnen Bantammerstraat, op je bord...quote:
Datzelfde gerecht kost nu minimaal ¤ 12,50 en is nog maar de helft zo groot.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:54 schreef wyccie het volgende:
Ik leef nog in de vorige eeuw. Ben een restaurantje aan het zoeken en herinner me dat ik 20 jaar geleden wel eens een gerecht voor fl 12,50 heb gehad. Een half brood kostte 80 cent, een heel brood fl 1,10.
Wat tegenwoordig ook voorkomt: jongeren die moeten googlen wat VHS is.
Gewoon geen keuze geven joh :quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:27 schreef wyccie het volgende:
Geen idee wat er nu zit, volgens mij was dat toen het vroegere raadshuis geweest.
Toch wat nieuwe restaurantjes ontdekt hier. Hopen dat de rest ook voor iets nieuws wil gaan.
Een kindermenu kan je bijna overal wel krijgenquote:
Anders moeilijk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Een kindermenu kan je bijna overal wel krijgen
Blender meenemen? Scheelt kauwwerkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |