In het geval van alle moslim terroristen is het wel een beetje een grove versimpeling om te zeggen dat ze hun zin niet krijgen. Meerdere invasies, door het westen omver geworpen democratische regeringen en door in het westen in het zadel gehouden massamoordenaars zoals in Egypte en voor de revolutie in Iran zijn toch ook wel mooie redenen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
geloof is geen probleem dat doet iedereen het is alleen hoe je er mee omgaat ...
Ga het niet lopen verkondigen als waarheden .... of je zelf opblazen omdat je niet je zin krijgt
en dan zeker al niet praten over het is Gods wil of Allah wil
maar hoe je het ook bekijkt het is toch te zot voor worden om uit naam van .... je zelf even naar de eeuwige jachtvelden te blazenquote:Op vrijdag 27 september 2013 15:57 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In het geval van alle moslim terroristen is het wel een beetje een grove versimpeling om te zeggen dat ze hun zin niet krijgen. Meerdere invasies, door het westen omver geworpen democratische regeringen en door in het westen in het zadel gehouden massamoordenaars zoals in Egypte en voor de revolutie in Iran zijn toch ook wel mooie redenen.
Als je het idee hebt dat die andere mensen mede verantwoordelijk zijn voor de shit waar jij in zit dan gaat die grens toch wel wat omlaag.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
maar hoe je het ook bekijkt het is toch te zot voor worden om uit naam van .... je zelf even naar de eeuwige jachtvelden te blazen
ach ik ben het ook totaal niet eens hoe het er in dit land aan toe gaat , maar goed ik ga me zelf niet opblazen ...... omdat mijn geloof zegt dat ik misschien wel 72 hoeren krijgt.
( maagden moet je niet hebben die lopen maar te klagen, en vragen te stellen hoe het moet)
Die krijg ik ook wel als ik gewoon netjes me leven doe en geen andere mensen mee de lucht in blaast
nee ik heb al 20 jaar mijn leven tegen gewerkt door iemand maar ik zou nog steeds niet zeggen ik loop naar binnen daar en BOEM .... nee hun tijd komt wel en gewoon in je zelf blijven gelovenquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:20 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Als je het idee hebt dat die andere mensen mede verantwoordelijk zijn voor de shit waar jij in zit dan gaat die grens toch wel wat omlaag.
Je kan ervan vinden wat je wil, maar op mijn (christelijke) middelbare school heb ik binnen hetzelfde vak wel degelijk les gehad over creationisme, evolutie en intelligent design. Dat vak was algemene natuurwetenschappen waarbij het op een zeker punt ook ging over het ontstaan van de aarde en de mensheid. Bij biologie kwam creationisme ook heel rkort aan bod, maar de nadruk lag uiteraard op de evolutietheorie. Ik vond het persoonlijk geen vreemde combinatie al heeft creationisme idd weinig met biologie te maken. Evolutieleer is nou eenmaal onlosmatelijk verbonden met religie, zeker als je een naam als richard dawkins eraan verbindt. Evolutie staat niet voor atheisme, maar het gaat vaak wel hand in hand.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Leraar - Welkom bij biologie. Vorige week hadden we het over evolutie. Deze week gaan we de Väinämöinen behandlen. De oud-finse creatiemythe.
Leerling - Euh.. leraar? Dit.. is.. toch.. biologie?
Leraar - Bek houden we behandelen alles gelijkwaardig ... vuil fascistje.
Is het niet geloven in geesten een geloof? Of reptillians? Want er zijn ook mensen die daarvan overtuigd zijn, maar het feit dat ik er niks van moet hebben maakt mij nog geen gelovig persoon.quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat zeggen de gelovige ja maar als ik NIET in God of Allah geloofd en ik gelooft dus in het Atheisme is dat wel degelijk een geloof ... alleen de " gelovige" mensen willen daar niet aan omdat de "waarheid" niet gezegd mag worden
zelfs al geloof ik helemaal niets dan is het toch een geloof alleen in NIETS .... maar geloven doe je dus wel degelijk..
Ietsisme is ook een geloof
Jonge kinderen geloven ook in Sinterklaas. Ouders maken er dankbaar gebruik van door de kinderen voor te houden toch vooral braaf te zijn, want zwarte Piet ziet alles!quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:54 schreef Brum_brum het volgende:
Mensen die dit soort shit tegen kinderen vertellen moeten ze net zoals fysieke mishandelaars oppakken.
Er is een verschil tussen 'niet geloven dat er een god bestaat' en 'beweren dat god niet bestaat'.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het niet geloven in geesten een geloof? Of reptillians? Want er zijn ook mensen die daarvan overtuigd zijn, maar het feit dat ik er niks van moet hebben maakt mij nog geen gelovig persoon.
Maar eigenlijk moet atheisme ook niet beschouwd worden als het 'niet geloven in' maar de afwezigheid van geloof. In niet geloven zit een bepaalde ontkenning, waardoor je idd claims krijgt dat atheisten net zo goed iets onzekers aanhangen en daarom gelovig zijn.
Maar meestal is het "ik heb geen reden om aan te nemen dat er een God is".quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen 'niet geloven dat er een god bestaat' en 'beweren dat god niet bestaat'.
Als je zegt: 'volgens mij bestaat god niet', dan is dat wat je gelooft.
Als je zegt: 'god bestaat niet!', dan is dat een bewering die je niet kunt bewijzen.
Het gevaar bestaat dan dat je gelovigen achterlijk vindt, en je daar geen respect voor hebt.
En in geval van de christen terroristen ? breivik , ira .. amerika in afghanistan / irak etc etc ??quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:57 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In het geval van alle moslim terroristen is het wel een beetje een grove versimpeling om te zeggen dat ze hun zin niet krijgen. Meerdere invasies, door het westen omver geworpen democratische regeringen en door in het westen in het zadel gehouden massamoordenaars zoals in Egypte en voor de revolutie in Iran zijn toch ook wel mooie redenen.
Dat jij het niet raar vind betekend niet dat het niet raar is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
k vond het persoonlijk geen vreemde combinatie al heeft creationisme idd weinig met biologie te maken
Waarom niet?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat jij het niet raar vind betekend niet dat het niet raar is.
Intelligent design heeft absoluut niks te zoeken op een middelbare school. Zelfs niet tijdens maatschappijleer.
Omdat creationisme een set leugens is gebaseerd op aboluut 0,0 bewijs en je de hersenen van je kinderen daar niet mee moet vervuilen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ik vind dat creationisme nooit vervangen mag worden voor de biologie en de evolutietheorie. Alleen waarom zou je het niet als extra-vak kunnen geven op middelbare scholen?
Ik denk dat de jeugd dan alleen maar meer kennis krijgt over de evolutie.
Je kan ze toch les over het creationisme geven maar wel met de insteek dat ze goed wordt verteld waarom dat soort denkbeelden verkeerd zijn?quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat creationisme een set leugens is gebaseerd op aboluut 0,0 bewijs en je de hersenen van je kinderen daar niet mee moet vervuilen.
Nee. Middelbare scholen zijn niet de plek om uit de hand gelopen Amerikaanse crackpot theorien uit te gaan leggen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan ze toch les over het creationisme geven maar wel met de insteek dat ze goed wordt verteld waarom dat soort denkbeelden verkeerd zijn?
Creationisme zal altijd blijven dus dan is het volgens mij beter dat mensen er ook kennis over hebben.
Iedereen hangt een wereldbeeld aan. Of heeft in ieder geval overtuigingen. Waarom zouden atheisten hier anders in zijn dan de rest van de wereld?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:37 schreef erodome het volgende:
Ik vind atheisme geen geloof, maar wat ik wel vaak zie is dat er rond het atheisme van een persoon een heel wereldbeeld hangt, een ideologie, dat komt wel dicht in de buurt van iets religie-achtigs. Maar goed, daar kan "het atheisme" niets aan doen.
Als je dat zegt weet je dus niet wat atheisme is en ben je bovendien getrapt in de tendentieuze woordkeuzes van dit artikel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:10 schreef trancethrust het volgende:
en is in het geval van atheisme ook nog eens hypocriet.
Naja, ik zal niet weten waarom niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Middelbare scholen zijn niet de plek om uit de hand gelopen Amerikaanse crackpot theorien uit te gaan leggen.
En al helemaal niet gebruikmakende van kostbare tijd die aan biologieles besteed had moeten worden.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Middelbare scholen zijn niet de plek om uit de hand gelopen Amerikaanse crackpot theorien uit te gaan leggen.
En al helemaal niet gebruikmakende van kostbare tijd die aan biologieles besteed had moeten worden.
Er zijn 100.000-den idiote theorieën. Vanwaar jouw drang om per se deze te behandelen?quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Naja, ik zal niet weten waarom niet.
In mijn ogen heeft het alleen maar een toegevoegde waarde.
Het hoeft niet tijdens biologie gegeven te worden, maar het is belangrijk om je te realiseren dat jij als atheist in de minderheid bent en dat het niet verkeerd is om een beetje algemene kennis te hebben over wat de rest van de wereld aanhangt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh verlicht ons met uw wijsheid, grote profeet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als je dat zegt weet je dus niet wat atheisme is en ben je bovendien getrapt in de tendentieuze woordkeuzes van dit artikel.
eh ireland, ze klagen al een poosjequote:Op vrijdag 27 september 2013 08:23 schreef d4v1d het volgende:
Nu is het wachten op de eerste ouders die komen klagen
complete onzin, lees je inquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het hoeft niet tijdens biologie gegeven te worden, maar het is belangrijk om je te realiseren dat jij als atheist in de minderheid bent en dat het niet verkeerd is om een beetje algemene kennis te hebben over wat de rest van de wereld aanhangt.
Je lijkt niet helemaal te snappen hoe de termen in relatie met elkaar staan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het hoeft niet tijdens biologie gegeven te worden, maar het is belangrijk om je te realiseren dat jij als atheist in de minderheid bent en dat het niet verkeerd is om een beetje algemene kennis te hebben over wat de rest van de wereld aanhangt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |