abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131609751
Ierland gaat lessen Atheïsme op openbare scholen geven.

Richard Dawkins is een gelukkig man

Ierland gaat haar lagere schoolkinderen leren dat er helemaal geen God bestaat. Zo'n 16.000 Iertjes zullen met ingang van dit schooljaar teksten van onder meer Richard Dawkins voorgeschoteld krijgen.

Dawkins' De Betoverende Werkelijkheid zal een van de werken zijn die de kinderen op scholen zonder godsdienstige affiliatie moeten lezen, voor hun inleiding tot ethiek en geloofssystemen. Atheïstisch Ierland is volgens The Guardian de vereniging die van dit nieuwe onderwijsonderdeel enige tijd geleden haar persoonlijke streven maakte.

Medeoprichter Michael Nugent zegt dat het volgende doel is dat ook de rest van Ierlands schoolgaande kinderen, inclusief de 93 procent die katholieke scholen bezoeken, kennismaken met het atheïsme. Dit zou in de vorm van digitale lessen en apps op de iPhone moeten worden geboden. "Hier zal kinderen vanaf vier jaar oud een module van tien lessen geboden worden die tussen de dertig en veertig minuten zullen duren. Dit is nodig omdat het Ierse onderwijssysteem te lang volledig gebaseerd is geweest op religieuze indoctrinatie."
http://www.powned.tv/nieu(...)inderen_atheism.html
http://www.theguardian.co(...)lchildren?CMP=twt_gu
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131609770
Indoctrinatie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131609791
eindelijk.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  vrijdag 27 september 2013 @ 08:20:49 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_131609796
Realisme.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_131609816
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:18 schreef waht het volgende:
Indoctrinatie.
Deze Ierse kinderen zullen ongetwijfeld al bekend zijn met de christelijke indoctrinatie. Nu kunnen ze later wat makkelijker kiezen welke vorm van indoctrinatie ze willen volgen.
pi_131609830
Nu is het wachten op de eerste ouders die komen klagen :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 08:24:24 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_131609848
Geloofsonderwijs op openbare scholen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131609884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:24 schreef Ulx het volgende:
Geloofsonderwijs op openbare scholen?
Kennis is altijd goed. Als je dan maar alle geloven/overtuigingen voorgeschoteld krijgt.

Ik ben er voor om religie te verbieden tot het 18e levensjaar en laat mensen dan zelf een keuze maken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 08:29:43 #9
3928 Ulx
pi_131609914
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:26 schreef Zigger het volgende:

[..]

Kennis is altijd goed. Als je dan maar alle geloven/overtuigingen voorgeschoteld krijgt.

Ik ben er voor om religie te verbieden tot het 18e levensjaar en laat mensen dan zelf een keuze maken.
Op straffe van wat en hoe ga je het uitvoeren?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_131609922
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:18 schreef waht het volgende:
Indoctrinatie.
Zolang álle vormen van geloof maar gelijk aan bod komen is er geen sprake van indoctrinatie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 08:33:22 #11
3928 Ulx
pi_131609953
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zolang álle vormen van geloof maar gelijk aan bod komen is er geen sprake van indoctrinatie.
Zolang je leerlingen niet dwingt. Je kunt elk geloof aan bod laten komen en ze dan altijd nog pastafarisme of atheisme door de strot duwen.

Ben trouwens wel benieuwd naar de inhoud van de lessen atheisme. Veel meer dan roepen dat God niet bestaat zal het niet zijn,
pi_131610009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ben trouwens wel benieuwd naar de inhoud van de lessen atheisme. Veel meer dan roepen dat God niet bestaat zal het niet zijn,

En hier het boek waar het lesmateriaal uitkomt.
http://www.bol.com/nl/p/the-magic-of-reality/1001004011301859/
pi_131610067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zolang je leerlingen niet dwingt. Je kunt elk geloof aan bod laten komen en ze dan altijd nog pastafarisme of atheisme door de strot duwen.
Tja, je hebt natuurlijk te maken met een leraar en diens geloofsvoorkeur. Hopelijk kan hij/zij daar dan voldoende afstand van nemen.

quote:
Mij lijken de lessen Ancient Aliens ook wel interessant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_131610102
Mooi boek inderdaad. Het laat oa. de parallellen tussen verschillende mythes zien uit de oudheid, en de verhalen uit de heilige boeken zijn hier onderdeel van (zoals de mythes van de vloed en de schepping), en laat daarna steeds de 'realiteit' zien zoals bewezen door de wetenschap.

het is dus veel meer een boek over wetenschappelijke bewijzen dan een les 'god bestaat niet'. Aangezien de wetenschappelijke bewijzen vaak botsen met de verhalen uit de heilige boeken zou je het een les atheïsme kunnen noemen. Maar er zijn altijd religies die de bijbel allegorisch lezen en dus niet zo onder de indruk raken van ' the magic of reality' .
Alpha kenny one
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 08:53:41 #15
3928 Ulx
pi_131610235
pi_131610281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Akkoord.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131610450
Zullen we niet eerst beginnen met vertellen dat de Kerstman / Sinterklaas niet bestaat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_131610540
Ja maar hoe moeten we dan de domme massa onderdrukken? -O-
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131610584
Openbare scholen en geloofsonderwijs? Ik kan mij herinneren dat mijn dochter kon kiezen tussen godsdienst en humanisme (openbare school). Ik vond het wel handig dat ze van beiden wat meekreeg. Welke lessen willen ze vervangen, of komt er gewoon nog een keuze bij?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 september 2013 @ 09:18:37 #20
3928 Ulx
pi_131610604
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:09 schreef Molurus het volgende:
Zullen we niet eerst beginnen met vertellen dat de Kerstman / Sinterklaas niet bestaat?
Op de kleuterschool. Op de eerste dag.
pi_131610648
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:17 schreef paddy het volgende:
Openbare scholen en geloofsonderwijs? Ik kan mij herinneren dat mijn dochter kon kiezen tussen godsdienst en humanisme (openbare school). Ik vond het wel handig dat ze van beiden wat meekreeg. Welke lessen willen ze vervangen, of komt er gewoon nog een keuze bij?
''Up to 16,000 primary schoolchildren who attend the fast-growing multi-denominational Irish school sector will receive direct tuition on atheism as part of their basic introduction course to ethics and belief systems.''

Blijkbaar werd en word er op openbare scholen in Ierland het vak ethiek en geloof gegeven. Goede zaak. ^O^
pi_131610696
Als je de parallel trekt met het postzegelverzamelen, dan gaan ze dus les geven:
"hoe verzamel ik geen postzegels" uit de succesvolle reeks:
"hoe geloof ik niet in kabouters"
"niet breien voor gevorderden"
"niet skien op zwarte pistes"

etc. 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_131610733
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:14 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ja maar hoe moeten we dan de domme massa onderdrukken? -O-
Daar hebben ze dus nu gewoon nog een optie bij. Ik ben helemaal niet tegen dat mijn kind weet wat er in de wereld te koop is en het leert dingen naast elkaar te leggen. Het is juist dom om in je hokje te blijven zitten en denken dat je de waarheid in pacht hebt. Jij bent dus tegen? Kinderen leren nadenken en omgaan met de mensen die een andere opvoeding gehad hebben. Eigen keuzes

Mijn hele schoonfamilie stuurt de kinderen naar een christelijke school. Niet omdat ook maar iemand ervan gelooft, maar wel leert dat ze respect hebben. Hoef je het niet mee eens te zijn, ik vind dat wel een mooi iets. En op het voortgezet onderwijs komen dan ook andere geloven en denkwijzen van die gelovigen aan bod. En er is niemand in de familie die gelooft. Ze weten wel waar ze over praten wanneer ze met een gelovige in discussie zijn. Itt tot mensen die er niets vanaf weten en alleen maar dom kunnen reageren met...gelovigen zijn dom. Dat vind ik pas dom en onwetend.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_131610758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Op de kleuterschool. Op de eerste dag.
Is me nooit wijsgemaakt. Net als het ware verhaal van Sinterklaas mij gewoon is verteld. En toch nog voor de kachel gaan zingen als kind...de samenleving indoctrineert haha :P
pi_131611186
Kunnen ze hellemaal niet weten of ie bestaat of niet. :(
Ура для россии
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:57:18 #26
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131611261
Leuk dat woordje 'probably' op die bus. En alsof mensen die geloven niet van het leven genieten :D
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:24:05 #27
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_131611909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:53 schreef Woestijnvos het volgende:
Kunnen ze hellemaal niet weten of ie bestaat of niet. :(
Dat is hele punt. Gelovigen beweren dat hij wel bestaat. Een atheïst beweert dat er te weinig bewijs is om dat aan te tonen, meer niet.

Maar kinderen leren kritisch te denken (waar dit uiteindelijk wel op neer zal komen) juich ik alleen maar toe.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_131611914
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:57 schreef xzaz het volgende:
Leuk dat woordje 'probably' op die bus. En alsof mensen die geloven niet van het leven genieten :D
Tsja wetenschappers maken ook geen claims die ze niet 100% kunnen onderbouwen / bewijzen.. dat in tegenstelling tot gelovigen.

En er zijn zat gelovigen die enorm bezorgd zijn over hun zonden en het plezieren van hun god.
Alpha kenny one
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:25:44 #29
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_131611940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:57 schreef xzaz het volgende:
En de atheisten die ik ken zijn ongelooflijk cynische en zure mensen. Maar wellicht ken ik de verkeerde atheisten.

Ik vraag me af waar de gelukkige atheisten zich ophouden, niet in Fryslan in elk geval. :P

Overigens ben ik gelovig, maar niet kerkelijk.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:28:06 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131611982
En op die manier zie je dus heel goed hoe internationale media zo'n verhaal oppikken.

Niemand wil kinderen leren dat god niet bestaat. Dat heeft een overijverige (waarschijnlijk christelijke) journalist er van gemaakt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:30:37 #31
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_131612037
Waarom niet gewoon óf alle hoofdreligies behandelen, óf religies en het hele Atheïsme gebeuren in z'n geheel negeren...
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:31:08 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_131612050
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:28 schreef SpecialK het volgende:
En op die manier zie je dus heel goed hoe internationale media zo'n verhaal oppikken.

Niemand wil kinderen leren dat god niet bestaat. Dat heeft een overijverige (waarschijnlijk christelijke) journalist er van gemaakt.
Ja precies, je leert ze met dat boek gewoon logisch en kritisch nadenken en geeft ze een mooie inleiding tot de wetenschappelijke methode.

Als dat uiteindelijk leidt tot meer ongeloof, tja...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:33:17 #33
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_131612119
Atheïstische indoctrinatie. Zoals in de Sovjet-Unie.

Het toont wel aan hoever de Ierse regering en bureaucratische ambtenaren afstaan van de gemiddelde Ierse bevolking. Die wensen écht geen atheïstische leugenpropaganda voor hun kleuters.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:33:59 #34
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_131612133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:33 schreef Veldkamp het volgende:

Het toont wel aan hoever de Ierse regering en bureaucratische ambtenaren afstaan van de gemiddelde Ierse bevolking. Die wensen écht geen atheïstische leugenpropaganda voor hun kleuters.
Beter lezen. Sterker nog, lees het boek eens voordat je oordeelt.
pi_131612149
Tja, lijkt me eerder iets van een introductie in de wetenschapsfilosofie/wetenschapsmethodiek dan "Atheism 101". In ieder geval een stuk relevanter om op school te leren dan "religie/godsdienst" (wat in mijn ogen hoogstens een plekje heeft bij maatschappijleer ofzo).
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:34:51 #36
358523 IkStampOpTacos
pi_131612155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja precies, je leert ze met dat boek gewoon logisch en kritisch nadenken en geeft ze een mooie inleiding tot de wetenschappelijke methode.

Ja en nog meer onbegrip van mensen die te lui zijn om zich te verdiepen in gebruiken en zienswijzen van mensen die wel één of andere religie aanhangen, om dan vervolgens steeds te zeiken op diezelfde lui terwijl ze er niets van afweten.
-
pi_131612156
quote:

Hardop lachen hierzo.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:35:41 #38
358523 IkStampOpTacos
pi_131612170
quote:

Niet overdrijven, mensen in contact laten komen met zowel religies als de andere kant zou veel beter zijn.
-
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:35:54 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131612176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:34 schreef Fides het volgende:
Tja, lijkt me eerder iets van een introductie in de wetenschapsfilosofie/wetenschapsmethodiek dan "Atheism 101". In ieder geval een stuk relevanter om op school te leren dan "religie/godsdienst" (wat in mijn ogen hoogstens een plekje heeft bij maatschappijleer ofzo).
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat het om een simpel lesje humanisme gaat. Ofwel, hoe kom je tot ethiek vanuit een sociaal wetenschappelijke basis.

Het humanisme heeft in de afgelopen 250 jaar het christendom al flink getransformeerd tot de relatief moderne religie die het nu is. Alleen blijven veel christenen het christelijke normen en waarden noemen. Ik ga er vanuit dat dit soort misvattingen behandeld worden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:36:33 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_131612197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja en nog meer onbegrip van mensen die te lui zijn om zich te verdiepen in gebruiken en zienswijzen van mensen die wel één of andere religie aanhangen, om dan vervolgens steeds te zeiken op diezelfde lui terwijl ze er niets van afweten.
Het moet én, én zijn. Dus je zou de kinderen dan ook moeten informeren over alle religies.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:38:01 #41
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_131612242
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat het om een simpel lesje humanisme gaat. Ofwel, hoe kom je tot ethiek vanuit een sociaal wetenschappelijke basis.

Het humanisme heeft in de afgelopen 250 jaar het christendom al flink getransformeerd tot de relatief moderne religie die het nu is. Alleen blijven veel christenen het christelijke normen en waarden noemen. Ik ga er vanuit dat dit soort misvattingen behandeld worden.
Ik heb 'm thuis in de kast staan. Het is echt meer een wetenschapsboek dan dat het humanistische filosofie uitdraagt.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:38:05 #42
358523 IkStampOpTacos
pi_131612245
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het moet én, én zijn. Dus je zou de kinderen dan ook moeten informeren over alle religies.
Ja dat zei ik ook inderdaad. Gewoon de 4 of 5 hoofdreligies eruit pakken en behandelen. Als dat in een vroeg stadium gedaan zou kunnen worden zouden er zoveel misvattingen en problemen uit de weg geruimd kunnen worden.

Moet je nu eens op een feestje zeggen dat een Christen ben en wat voor rare vragen je krijgt. :') Heb er zelf weinig mee overigens.
-
pi_131612320
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En waarom dan precies? Tuurlijk is inlevensvermogen in anderen een pré, en daarom is het handig om bij maatschappijleer oid mensen te leren inzien dat iedereen een andere achtergrond/denkwijze/moreel framework heeft, maar echt expliciet de inhoud van een religie/religieus boek overbrengen heeft toch geen educatieve noodzaak? In een zekere zin zal het lezen van romans en wetenschappelijk literatuur net zo goed (en misschien wel veel meer) een educatieve functie hebben.
pi_131612377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

Moet je nu eens op een feestje zeggen dat een Christen ben en wat voor rare vragen je krijgt. :') Heb er zelf weinig mee overigens.
Maar heeft dat te maken met een tekort aan kennis of educatieve aandacht voor het Christendom? Ik denk dat serieus op elke school er aandacht is geweest voor 't Christelijke geloof (zelfs bij mij terwijl ik alleen maar op openbare scholen heb gezeten), dat men Christenen :') vindt, kan natuurlijk gewoon komen omdat men gewoon niets met religie/bovennatuurlijke krachten heeft.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:44:21 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131612397
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:38 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik heb 'm thuis in de kast staan. Het is echt meer een wetenschapsboek dan dat het humanistische filosofie uitdraagt.
Ah ik lees hier dat ze gebruik gaan maken van the magic of reality. Een breakdown van alle bekende creation myths opgevolgd door een lesje evolutionaire biologie. Ik zie nog steeds nergens direct atheisme uit vloeien, hoewel er wel wat tendentieuze stukjes in zullen zitten. Maar wat mij betreft niks wat niet met de keiharde realiteit te maken heeft.

Als realisme gekleurd is dan zijn we als samenleving flink ver heen.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:46:35 #46
358523 IkStampOpTacos
pi_131612435
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:43 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar heeft dat te maken met een tekort aan kennis of educatieve aandacht voor het Christendom? Ik denk dat serieus op elke school er aandacht is geweest voor 't Christelijke geloof (zelfs bij mij terwijl ik alleen maar op openbare scholen heb gezeten), dat men Christenen :') vindt, kan natuurlijk gewoon komen omdat men gewoon niets met religie/bovennatuurlijke krachten heeft.
Ik denk het wel ja. Van mij hoeft het Christendom geen speciale aandacht, gebeurde bij mij op school ook niet. Wij behandelden elke religie en ik moet zeggen dat mij dat veel goed heeft gedaan.
Dat er altijd mensen zijn die religie in het algemeen :') -waardig vinden snap ik. Die duiken dan ook als een stel bloedhonden op je zodra je het woord 'Christen' in de mond neemt, om je dan naar gelang de kansloze discussie vordert, er van te beschuldigen dat je mensen lastig valt en probeert te bekeren. :')
-
  vrijdag 27 september 2013 @ 11:07:36 #47
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_131612932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik denk het wel ja. Van mij hoeft het Christendom geen speciale aandacht, gebeurde bij mij op school ook niet. Wij behandelden elke religie en ik moet zeggen dat mij dat veel goed heeft gedaan.
Dat er altijd mensen zijn die religie in het algemeen :') -waardig vinden snap ik. Die duiken dan ook als een stel bloedhonden op je zodra je het woord 'Christen' in de mond neemt, om je dan naar gelang de kansloze discussie vordert, er van te beschuldigen dat je mensen lastig valt en probeert te bekeren. :')
Oh dat doe ik al lang niet meer. Het enige wat me hier in Den Bosch nog wel eens overkomt is dat ik in de binnenstad rondloop en wordt aangesproken door een bepaalde stroming christenen die mij ter plekke proberen te bekeren.

Dan ga ik wel meteen over op de nucleaire optie.
  vrijdag 27 september 2013 @ 11:12:53 #48
358523 IkStampOpTacos
pi_131613039
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Oh dat doe ik al lang niet meer. Het enige wat me hier in Den Bosch nog wel eens overkomt is dat ik in de binnenstad rondloop en wordt aangesproken door een bepaalde stroming christenen die mij ter plekke proberen te bekeren.

Dan ga ik wel meteen over op de nucleaire optie.
Ja, net zo irritant als die mensen die je abonnementen voor allerlei onzin proberen aan te smeren.
-
  vrijdag 27 september 2013 @ 11:53:17 #49
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131614085
Kinderen vertellen dat er waarschijnlijk geen god is, is een mooie afwisseling tussen ze leren dat ze eeuwig in de hel gaan branden als ze een leugentje vertellen enzo. Qua indoctrinatie dus heel wat minder sadistisch dan al die kindermishandelende gelovigen. Maar wat ik een beetje zielig vind is dat allerlei belangengroepen scholen kunnen gebruiken om hun wereldvisie op te dringen aan kinderen. Tenzij dit bericht het allemaal een beetje overdrijft en de kinders geen atheïstisch programma, maar een programma over hoe verschillende mensen over het leven denken krijgen.
  vrijdag 27 september 2013 @ 12:26:08 #50
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131614881
"Lessen in Atheisme"? Klinkt mij meer in de oren als 'logisch nadenken'. Dawkins _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 09:26 schreef paddy het volgende:
Mijn hele schoonfamilie stuurt de kinderen naar een christelijke school. Niet omdat ook maar iemand ervan gelooft, maar wel leert dat ze respect hebben. Hoef je het niet mee eens te zijn, ik vind dat wel een mooi iets. En op het voortgezet onderwijs komen dan ook andere geloven en denkwijzen van die gelovigen aan bod. En er is niemand in de familie die gelooft. Ze weten wel waar ze over praten wanneer ze met een gelovige in discussie zijn. Itt tot mensen die er niets vanaf weten en alleen maar dom kunnen reageren met...gelovigen zijn dom. Dat vind ik pas dom en onwetend.
Ik vind juist het idee dat alleen 'gelovigen' respect zouden kunnen opbrengen arrogant en volledig onjuist. Ik zie het tegendeel behoorlijk vaak in de kranten staan tegenwoordig. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')