abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131624256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 15:57 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

In het geval van alle moslim terroristen is het wel een beetje een grove versimpeling om te zeggen dat ze hun zin niet krijgen. Meerdere invasies, door het westen omver geworpen democratische regeringen en door in het westen in het zadel gehouden massamoordenaars zoals in Egypte en voor de revolutie in Iran zijn toch ook wel mooie redenen.
En in geval van de christen terroristen ? breivik , ira .. amerika in afghanistan / irak etc etc ??
pi_131624278
Ik vind atheisme geen geloof, maar wat ik wel vaak zie is dat er rond het atheisme van een persoon een heel wereldbeeld hangt, een ideologie, dat komt wel dicht in de buurt van iets religie-achtigs. Maar goed, daar kan "het atheisme" niets aan doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131624736
Als islamitische en christelijke scholen mogen dan mogen atheïstische scholen ook.

Atheïsme is immers ook maar een geloof.
  vrijdag 27 september 2013 @ 18:57:37 #104
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131624774
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:
k vond het persoonlijk geen vreemde combinatie al heeft creationisme idd weinig met biologie te maken
Dat jij het niet raar vind betekend niet dat het niet raar is.

Intelligent design heeft absoluut niks te zoeken op een middelbare school. Zelfs niet tijdens maatschappijleer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_131624820
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 18:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Intelligent design heeft absoluut niks te zoeken op een middelbare school. Zelfs niet tijdens maatschappijleer.
Waarom niet?

Ik vind dat creationisme nooit vervangen mag worden voor de biologie en de evolutietheorie. Alleen waarom zou je het niet als extra-vak kunnen geven op middelbare scholen?

Ik denk dat de jeugd dan alleen maar meer kennis krijgt over de evolutie.
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:06:12 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131624983
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom niet?

Ik vind dat creationisme nooit vervangen mag worden voor de biologie en de evolutietheorie. Alleen waarom zou je het niet als extra-vak kunnen geven op middelbare scholen?

Ik denk dat de jeugd dan alleen maar meer kennis krijgt over de evolutie.
Omdat creationisme een set leugens is gebaseerd op aboluut 0,0 bewijs en je de hersenen van je kinderen daar niet mee moet vervuilen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_131625070
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Omdat creationisme een set leugens is gebaseerd op aboluut 0,0 bewijs en je de hersenen van je kinderen daar niet mee moet vervuilen.
Je kan ze toch les over het creationisme geven maar wel met de insteek dat ze goed wordt verteld waarom dat soort denkbeelden verkeerd zijn?

Creationisme zal altijd blijven dus dan is het volgens mij beter dat mensen er ook kennis over hebben.
pi_131625105
Zie hier het ontstaan van het atheistische geloofssysteem. Enige wat je redelijk kan doen is lesgeven in alle soorten geloof, of in geen van allen. Alleen <insert geloof> of alleen atheisme onderwijzen getuigt van beperkte visie en is in het geval van atheisme ook nog eens hypocriet.

Het vrouwke links is wel mooi gevormd, dat dan weer wel.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:11:50 #109
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131625139
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan ze toch les over het creationisme geven maar wel met de insteek dat ze goed wordt verteld waarom dat soort denkbeelden verkeerd zijn?

Creationisme zal altijd blijven dus dan is het volgens mij beter dat mensen er ook kennis over hebben.
Nee. Middelbare scholen zijn niet de plek om uit de hand gelopen Amerikaanse crackpot theorien uit te gaan leggen.
En al helemaal niet gebruikmakende van kostbare tijd die aan biologieles besteed had moeten worden.
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:14:26 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131625204
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 18:37 schreef erodome het volgende:
Ik vind atheisme geen geloof, maar wat ik wel vaak zie is dat er rond het atheisme van een persoon een heel wereldbeeld hangt, een ideologie, dat komt wel dicht in de buurt van iets religie-achtigs. Maar goed, daar kan "het atheisme" niets aan doen.
Iedereen hangt een wereldbeeld aan. Of heeft in ieder geval overtuigingen. Waarom zouden atheisten hier anders in zijn dan de rest van de wereld?
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:26:09 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131625477
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:10 schreef trancethrust het volgende:
en is in het geval van atheisme ook nog eens hypocriet.

Als je dat zegt weet je dus niet wat atheisme is en ben je bovendien getrapt in de tendentieuze woordkeuzes van dit artikel.
pi_131625496
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Middelbare scholen zijn niet de plek om uit de hand gelopen Amerikaanse crackpot theorien uit te gaan leggen.
En al helemaal niet gebruikmakende van kostbare tijd die aan biologieles besteed had moeten worden.
Naja, ik zal niet weten waarom niet.

In mijn ogen heeft het alleen maar een toegevoegde waarde.
pi_131625615
quote:

[..]

_O- :D :') Maar 100% mee eens.
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:34:21 #114
400209 Martin-Ssempa
Pearl of Africa's Crown
pi_131625675
Alle nekbaarden zijn vandaag blij
Chairman of taskforce against 'omosexuality in Uganda.
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:37:19 #115
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131625743
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, ik zal niet weten waarom niet.

In mijn ogen heeft het alleen maar een toegevoegde waarde.
Er zijn 100.000-den idiote theorieën. Vanwaar jouw drang om per se deze te behandelen?
pi_131625841
quote:

[..]

Het hoeft niet tijdens biologie gegeven te worden, maar het is belangrijk om je te realiseren dat jij als atheist in de minderheid bent en dat het niet verkeerd is om een beetje algemene kennis te hebben over wat de rest van de wereld aanhangt.
pi_131625847
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je dat zegt weet je dus niet wat atheisme is en ben je bovendien getrapt in de tendentieuze woordkeuzes van dit artikel.
Oh verlicht ons met uw wijsheid, grote profeet.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:45:26 #118
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131625939
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 08:23 schreef d4v1d het volgende:
Nu is het wachten op de eerste ouders die komen klagen :')
eh ireland, ze klagen al een poosje :+
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:45:51 #119
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131625947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het hoeft niet tijdens biologie gegeven te worden, maar het is belangrijk om je te realiseren dat jij als atheist in de minderheid bent en dat het niet verkeerd is om een beetje algemene kennis te hebben over wat de rest van de wereld aanhangt.
complete onzin, lees je in
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:46:31 #120
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131625962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je lijkt niet helemaal te snappen hoe de termen in relatie met elkaar staan.

Lang niet alle christenen hangen creationisme aan (sterker nog, het is vooral een Amerikaans fenomeen), en niet alle atheisten zijn per se overtuigd van evolutie.

Evolutie is een wetenschappelijk onderwerp en wetenschappelijke lessen behoren gevuld te worden door wetenschappelijke materie.

Tijdens maatschappijleer bespreek je niet creationisme maar wereldreligies op literair en filosofisch niveau.
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:46:48 #121
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131625970
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:10 schreef trancethrust het volgende:
Zie hier het ontstaan van het atheistische geloofssysteem. Enige wat je redelijk kan doen is lesgeven in alle soorten geloof, of in geen van allen. Alleen <insert geloof> of alleen atheisme onderwijzen getuigt van beperkte visie en is in het geval van atheisme ook nog eens hypocriet.

Het vrouwke links is wel mooi gevormd, dat dan weer wel.
heb jij geen last van, jij hebt nog nooit een school van binnen gezien
pi_131626012
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 18:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En andersom is jouw mening ook maar een mening, dus bovenstaande mag je mooi naar jezelf terugkaatsen.
quote:
Ik zal het niet missen, maar met benoemen van bepaalde prominente stromingen die bestaan vind ik niet zoveel mis.
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:49:30 #123
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131626037
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:42 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Oh verlicht ons met uw wijsheid, grote profeet.
Leg maar eerst eens uit wat er zo hypocriet zou zijn aan het indoctrineren van kinderen met atheïsme (niet dat dit echt aan de hand is maar laten we even doen alsof).
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:52:12 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_131626109
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 17:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan ervan vinden wat je wil, maar op mijn (christelijke) middelbare school heb ik binnen hetzelfde vak wel degelijk les gehad over creationisme, evolutie en intelligent design. Dat vak was algemene natuurwetenschappen waarbij het op een zeker punt ook ging over het ontstaan van de aarde en de mensheid. Bij biologie kwam creationisme ook heel rkort aan bod, maar de nadruk lag uiteraard op de evolutietheorie. Ik vond het persoonlijk geen vreemde combinatie al heeft creationisme idd weinig met biologie te maken. Evolutieleer is nou eenmaal onlosmatelijk verbonden met religie, zeker als je een naam als richard dawkins eraan verbindt. Evolutie staat niet voor atheisme, maar het gaat vaak wel hand in hand.
ja maar dat hoort DUS niet bij biologie, want het heeft er geen fuck mee te maken :')
  vrijdag 27 september 2013 @ 19:53:15 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131626142
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En andersom is jouw mening ook maar een mening, dus bovenstaande mag je mooi naar jezelf terugkaatsen.
Het is niet mijn mening dat het ongepast is om biologielestijd te verspillen aan creationisme. Het is aantoonbaar een verspilling van natuurwetenschappelijke lestijd.

quote:
[..]

Ik zal het niet missen, maar met benoemen van bepaalde prominente stromingen die bestaan vind ik niet zoveel mis.
Creationisme is geen "prominente stroming", bovendien heeft het geen plek bij biologie. Gaan we bij aardrijkskunde ook lessen aan de overtuigingen van flat-earthers besteden? Gaan we bij latijn en grieks de toren van babel bespreken? Give me a break.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')