Uit hetzelfde artikelquote:Volgens VTM-weerman David Dehenauw is de voorspelling weinig betrouwbaar. 'Als we de seizoensvoorspellingen van de voorbij seizoenen bekijken, bleken ze nooit te kloppen,' zegt hij in Het Laatste Nieuws. 'De voorbije zomer ging bijvoorbeeld de slechtste in de afgelopen 200 jaar zijn.'
Weersvoorspellers in België en ook het KMI wagen zich nooit aan lange termijn voorspellingen. Daarvoor is de wetenschap nog niet ver genoeg gevorderd.
quote:Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef Tijn het volgende:
Was dat vorig jaar niet ook voorspeld?
Ik dacht hetzelfde.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ah, het jaarlijkse 'Deze winter wordt heel koud hoor'-topic.
Echt hè.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
quote:Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Op zich waren de afgelopen winters ook daadwerkelijk uitzonderlijk koud.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:28 schreef Enchanter het volgende:
Ja ja , dat roepen ze de laatste jaren wel vaker.
Paar nachten min 15 , dat hebben we wel vaker gehad .quote:Op woensdag 25 september 2013 10:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich waren de afgelopen winters ook daadwerkelijk uitzonderlijk koud.
Ik miste hem al.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
18 graden man...quote:Op woensdag 25 september 2013 10:20 schreef Tamashii het volgende:
Nou ik geloof het wel, tis nu al koud
Dat gaat om het gemiddelde klimaat van de hele planeet en sluit niet uit dat het op zommige plekken gemiddeld misschien wel kouder wordt.quote:
Echtquote:Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ja, schei maar uit Al, we hebben je doorquote:Op woensdag 25 september 2013 10:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat gaat om het gemiddelde klimaat van de hele planeet en sluit niet uit dat het op zommige plekken gemiddeld misschien wel kouder wordt.
Door de opwarming van de aarde smelt landijs, vooral in Noord-Amerika, waardoor de Golfstroom die warmte van de Caribische eilanden naar Europa brengt verstoord raakt. Hierdoor wordt het in Europa juist kouder.quote:
Blijkbaar hebben sommige mensen het nóg niet door. Maar goed, het is toch al te laat. Maakt mij niet uit want (1) ik woon in een land waar we goed zijn in waterbeheer en (2) voor we er last van krijgen ben ik toch al dood.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, schei maar uit Al, we hebben je door
Mr Gore, please ...quote:Op woensdag 25 september 2013 10:56 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben sommige mensen het nóg niet door. Maar goed, het is toch al te laat. Maakt mij niet uit want (1) ik woon in een land waar we goed zijn in waterbeheer en (2) voor we er last van krijgen ben ik toch al dood.
Yes, een nieuwe ijstijdquote:Op woensdag 25 september 2013 10:53 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Door de opwarming van de aarde smelt landijs, vooral in Noord-Amerika, waardoor de Golfstroom die warmte van de Caribische eilanden naar Europa brengt verstoord raakt. Hierdoor wordt het in Europa juist kouder.
quote:
Dit soort mensenquote:Op woensdag 25 september 2013 10:21 schreef Tha_Duck het volgende:
Tot zover de fabeltjes over opwarming van de aardkloot...
Maar dat laatste is ook in een reguliere winter het geval.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:09 schreef sorcees het volgende:
De 11 dorpen tocht, en de NS rijdt niet meer!
Hoe kan dat, de gletsjers smelten wegquote:Op woensdag 25 september 2013 10:53 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Door de opwarming van de aarde smelt landijs, vooral in Noord-Amerika, waardoor de Golfstroom die warmte van de Caribische eilanden naar Europa brengt verstoord raakt. Hierdoor wordt het in Europa juist kouder.
Wat is er met dit soort mensen ?quote:
Beetje vreemde naam voor een educatie, maar vooruit.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wat is er met dit soort mensen ?
Moeten die naar een EU heropvoedingskamp om hun foute gedachten te corrigeren?
Nee sneeuw en ijs moeten optyfen...quote:Op woensdag 25 september 2013 11:25 schreef Hathor het volgende:
Laat maar komen, ik hou wel van sneeuw, ijs, en kou.
Precies dit wilde ik postenquote:Op woensdag 25 september 2013 10:10 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom? Ik vind het wel wat hebben, zolang het geen Finse toestanden worden.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee sneeuw en ijs moeten optyfen...
Ik breng nét de rol isolatiefolie van de Karwei voor het plafond van de badkamer naar boven.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:13 schreef Postbus100 het volgende:
Gelukkig, ik heb net gisteren een thermolegging bij de Action gekocht
Waarom moeten die dat bevestigen?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:06 schreef cynicus het volgende:
Heeft iemand een linkje naar Amerikaanse National Weather Service waar dit bevestigd wordt? Ik zie alleen een paar media die elkaar napraten maar kan bij weather.gov niks vinden...
Omdat er in de media nogal wat onzin rond gaat en ik dus graag wil weten of de door de media genoemde bron werkelijk gezegd heeft wat de media schrijven. Is dat raar, fact checken?quote:Op woensdag 25 september 2013 16:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom moeten die dat bevestigen?
Fixedquote:Op woensdag 25 september 2013 16:21 schreef dribbel79 het volgende:
ophoeren met die kutkou!! 2 weken -5 is zat, wespen en spinnen muggen deaudt en hup weer voorjaar
Maar die focussen zich vooral op de VS.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:12 schreef cynicus het volgende:
[..]
Omdat er in de media nogal wat onzin rond gaat en ik dus graag wil weten of de door de media genoemde bron werkelijk gezegd heeft wat de media schrijven. Is dat raar, fact checken?
Uit de TS:quote:Op woensdag 25 september 2013 16:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar die focussen zich vooral op de VS.
NWS is dus de bron maar een link naar de betreffende Duitse of Amerikaanse weerbureau's vind ik ook goed hoorquote:Deze winter wordt de koudste winter in 100 jaar. Dat voorspellen Duitse en Amerikaanse weersvoorspellers op basis van computermodellen van de Amerikaanse National Weather Service.
In Nederland.. Rightquote:Op woensdag 25 september 2013 16:18 schreef Elan het volgende:
Opflikkeren met die kou.
Kwakkelwinter met weinig neerslag en wind en dan vanaf eind maart gewoon weer boven de 20 graden tot oktober.
2006 kwam aardig in de buurt kon je in april het strand al op om te zonnen en tot oktober was het ruim 20 graden volgens mij zelfs in november nog de 20 gehaald toen.quote:
april was gemiddeld, mei was net iets warmer dan gemiddeld, juni was gemiddeld, juli was bijzonder warm, augustus weer te koud en september te warm. De warmte was begin oktober het land uit en 20 graden is in november uberhaupt in de geschiedenis maar een paar keer gehaald. Zeker niet in 2006.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:48 schreef Elan het volgende:
[..]
2006 kwam aardig in de buurt kon je in april het strand al op om te zonnen en tot oktober was het ruim 20 graden volgens mij zelfs in november nog de 20 gehaald toen.
edit 19.1 nouja nog steeds niet verkeerd.
Hoe vaak moet men het nog uitleggen voordat mensen zoals jij het begrijpen... De opwarming van de Aarde is het gemiddelde temperatuur genomen over een hele jaar. De opwarming veroorzaakt extremere zomers en winters.quote:
Alles vermoedelijkquote:Op woensdag 25 september 2013 18:47 schreef Ludd het volgende:
[..]Wat heb je niet begrepen aan de theorie van het opwarmen van de aarde?
Er duizenden theorieën. Die theorie is niet erg gangbaar. Ik 'geloof' zelf vooral in het gevaar van klimaatverandering door het ontdooien van permafrost.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:53 schreef arjan1112 het volgende:
er zijn ook theorieën dat door het door het opwarmen van de aarde in Europa juist kouder word.
Er zijn zoveel theorien met evenzoveel tijdspannes en aannames dat het lijkt dat iedereen altijd wel gelijk heeft. The devil is in the details met dat soort discussies.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:53 schreef arjan1112 het volgende:
er zijn ook theorieën dat door het door het opwarmen van de aarde in Europa juist kouder word.
Da's klinkklare onzin.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:09 schreef kazerne12345 het volgende:
Klimaat opwarming is een fabel. Het klimaat koelt juist af.
Heb je toevallig de Klimaatjagers aflevering gezien over dit onderwerp?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:07 schreef Ludd het volgende:
[..]
Er duizenden theorieën. Die theorie is niet erg gangbaar. Ik 'geloof' zelf vooral in het gevaar van klimaatverandering door het ontdooien van permafrost.
Door stijgende temperaturen ontdooit de permafrost. Hier komen ongekend grote hoeveelheden methaan vrij, wat de opwarming verder zal versterken. Door die opwarming ontdooit er nog meer permafrost, en komt er dus wéér meer methaan vrij. Zo zit je dus in een vicieuze cirkel...!
Heel ernstig allemaal, en je hoort er veel te weinig over.
quote:Op woensdag 25 september 2013 19:09 schreef kazerne12345 het volgende:
Klimaat opwarming is een fabel. Het klimaat koelt juist af.
Nee, maar bedankt voor de tip. Ik zie dat ik het op uitzending gemist terug kan kijken. Ik zie ook dat er meerdere afleveringen zijn, lijkt me een interessant serie. Ga ik zeker kijken.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:13 schreef cynicus het volgende:
[..]
Heb je toevallig de Klimaatjagers aflevering gezien over dit onderwerp?
Oh really?quote:Op woensdag 25 september 2013 19:16 schreef kazerne12345 het volgende:
Er is genoeg bewijs dat klimaat verandering fack zijn. Ik laat het je wel zien. Met cijfers valt makkelijk te knoeien en mensen zijn makkelijk om te kopen.
fack? Samenzwering? Woot, dit gaat maar weer matig interessant worden...quote:Op woensdag 25 september 2013 19:16 schreef kazerne12345 het volgende:
Er is genoeg bewijs dat klimaat verandering fack zijn. Ik laat het je wel zien. Met cijfers valt makkelijk te knoeien en mensen zijn makkelijk om te kopen.
Volgens mij is dat overal. Deze gegevens komen nota bene van Amerikanen/Duitsers, niet van Nederlanders. Overigens wordt er bijna elk najaar wel een horrorwinter voorspeld, en het is inderdaad niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:18 schreef Wootism het volgende:
Typisch Nederlands om het altijd maar over het weer te hebben en het te willen voorspellen....
En dit bericht komt van een Belgische sitequote:Op woensdag 25 september 2013 19:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Volgens mij is dat overal. Deze gegevens komen nota bene van Amerikanen/Duitsers, niet van Nederlanders. Overigens wordt er bijna elk najaar wel een horrorwinter voorspeld, en het is inderdaad niet serieus te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |