abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 22 september 2013 @ 22:00:15 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_131460312
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 23 september 2013 @ 08:42:50 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131469428
Hoi! Gefeliciteerd! Is ze ook meteen naar school vandaag?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_131469870
Dank je!

Nope, 1 oktober gaat ze. Dan loopt het contact van het kdv 'pas' af dus ze kon nog even blijven. En het kwam ons werktechnisch gezien wel goed uit.
pi_131469968
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 08:36 schreef -Spring het volgende:
Hoi! Ik heb een kleuter! :o
Hoe kom je daar nou aan!
pi_131470028
quote:
Gefeliciteerd *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131470094
quote:
gefeliciteerd *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 23 september 2013 @ 09:54:13 #8
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_131470711
Gefeliciteerd Spring!
pi_131471053
Gefeliciteerd Spring!

Kim was al om 5.30 wakker, ze had last van haar hoofd zei ze. Para gegeven en slapen lukte niet meer. Is ze op haar kamer gaan lezen tot 7.30. Iedereen op het schoolplein weet nu wat is er gebeurd. ( wond achterhoofd met 2 hechtingen erin) En ze heeft een halve paracetamol mee, vond ze ook wel interessant. Dan heeft ze zaterdag weer een feestje, ik hou mn hart vast!
  maandag 23 september 2013 @ 10:38:52 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131471779
Gefeliciteerd !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_131472148
Gefeliciteerd met je kleuter spring!

Ingrid, hopelijk is die wond aardig aan het genezen bij het volgende feestje!
  maandag 23 september 2013 @ 10:58:42 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131472301
Van harte Spring!

Onze Cato mag komende week ein-de-lijk afzwemmen voor haar A. wat een heerlijkheid! :D *O*

(en we laten 't er mooi bij. geen puf meer voor B. en ze zwemt echt prima.)
in de haak.
pi_131472345
Oh lekker trui. Die van ons gaat ook (en ook eindelijk) die kant op. Man man wat een traject. Volgend weekend proefzwemmen voor het proefzwemmen (zeg ik dat goed) en hopelijk zit ze er bij nu,
pi_131474815
Wat fijn trui!!! *O* en spring, gefeliciteerd met je kleuter! *O*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 23 september 2013 @ 13:24:34 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131476085
Fijn Trui!
pi_131476218
Fijn trui!
pi_131476494
Oh my. Ik hoor net dat de laatste nieuwsbegrip gaat over de Emmy van The Voice. :'). Ik heb daar denk ik nog meer moeite mee dan dat stuk over Syrië. :').
  maandag 23 september 2013 @ 13:41:37 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_131476700
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2013 13:36 schreef Luigi het volgende:
Oh my. Ik hoor net dat de laatste nieuwsbegrip gaat over de Emmy van The Voice. :'). Ik heb daar denk ik nog meer moeite mee dan dat stuk over Syrië. :').
Justin Bieber was NOG erger geweest :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2013 @ 13:44:06 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131476785
Spring, gefeliciteerd! *O*

En Cato bijna afzwemmen, hartstikke goed ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_131476915
Spring, be-la-che-lijk gewoon ;) Gefeliciteerd!

Mijn bijna kleuter is op school aan het wennen en sindsdien een grote }) . Als hij thuis komt is alles stom en moet er even flink tegen meubels geschopt worden. Niet echt mijn idee van gezellig thuiskomen. Is dat nou normaal? Hoort dit bij de leeftijd? En hoe zou ik em dat kunnen afleren. Als in, hij mag zich best afreageren (want beter dan opkroppen) maar niet op mijn meubels.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131477075
Fijn trui!
Ik vrees nog een lange zit bij het zwembad.. Maar hij gaat weer met plezier, dat is beter dan het gemopper eerder...

Mefke, ze krijgen ook wel veel indrukken te verwerken. En er zijn allemaal regeltjes. Dat moeten ze even af reageren soms.. Alleen hopelijk kan hij snel iets anders vinden dan je meubels ;)
  maandag 23 september 2013 @ 14:01:31 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131477424
Vervelend Mefke....Geen tips hier helaas, want hier ging/gaat het precies hetzelfde :/

Stilzitten en luisteren is natuurlijk best lastig, misschien heeft ie daar wel last van..

Hier moeten we eigenlijk vandaag ook weer gaan zwemmen, maar ik stel het uit tot volgende week....Moet een nieuwe zwemkaart kopen, en ik heb crisis :X :@
  maandag 23 september 2013 @ 14:11:23 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_131477784
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:47 schreef mefke79 het volgende:
Spring, be-la-che-lijk gewoon ;) Gefeliciteerd!

Mijn bijna kleuter is op school aan het wennen en sindsdien een grote }) . Als hij thuis komt is alles stom en moet er even flink tegen meubels geschopt worden. Niet echt mijn idee van gezellig thuiskomen. Is dat nou normaal? Hoort dit bij de leeftijd? En hoe zou ik em dat kunnen afleren. Als in, hij mag zich best afreageren (want beter dan opkroppen) maar niet op mijn meubels.
Hier begon dat al voor het wennen en het was volgens de juf echt heel duidelijk het toe zijn aan school. Te weinig uitdaging thuis :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131478203
Spring, van harte met je kleuter!!!

Cato, wat goed *O* *O*!!!

Mefke, ik heb geen tips, maar ik denk dat het even uitrazen is na op school netjes in de pas meelopen.

Karin, wat jammer dat Meike het plezier in school even wat kwijt lijkt te zijn...
Heb je het er met juf al over gehad? Wat ik van onze juf begreep is dat de overgang naar groep 3 voor veel kinderen
behoorlijk groot is. Dat ze best een tijd nodig hebben om hun draai te vinden.
Maar ik zou het er denk ik wel even met juf over hebben en idd in de gaten houden :*
Fake it till you make it...
pi_131478866
War super Cato!!

Spring, gefeliciteeret je mooie kleuter!

Tess gaat in januari op zwemles. Hopelijk zijn we sneller klaar dan bij Amber. Amber heeft a, b en c in 2, 5jr gehaald.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131489843
Spring gefeliciteerd met je kleuter!

Ingrid, hopelijk is de wond gauw beter.

Mefke kun je hem dan misschien afleiden of op dat moment een openhartig gesprek met hem voeren, waarom hij tegen de meubels trapt en samen een oplossing vinden? Bijv. Buiten tegen een voetbal trappen ofzo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131489993
Trui, wat fijn en goed dat ze af mag zwemmen!! *O* Ik heb Cato natuurlijk nu in in het echie zien zwemmen en dat deed ze echt super!

Spring gefeliciteerd met je kleuter *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 17:47:09 #28
13151 crew  Rewimo
pi_131558494
Stuiterend kind hier: we gaan samen 5 dagen naar Londen in de herfstvakantie *O*

Hij wil graag de nulmeridiaan bekijken in Greenwich en in de London Eye :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_131560307
Dank voor de felicitaties!

Mef, ik zou het m simpelweg verbieden en een alternatief bieden. Idd buiten tegen een bal trappen of zo. Of mss vindt ie het op zo'n moment fijn om een 'boze' tekening te maken?
  woensdag 25 september 2013 @ 19:14:44 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131561264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:47 schreef Rewimo het volgende:
Stuiterend kind hier: we gaan samen 5 dagen naar Londen in de herfstvakantie *O*

London eye *ril*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 19:16:33 #31
13151 crew  Rewimo
pi_131561352
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:14 schreef _evenstar_ het volgende:
London eye *ril*
Hoogtevrees?
pi_131561901
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:14 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

London eye *ril*
Was het niet Sander Lantinga, die doodsangsten uitstond van angst daar?
Maar ik heb het er ook niet zo op ;)

Wel gaaf zo'n uitje!
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 september 2013 @ 19:43:51 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131562577
quote:

Gaaf!!! Ik wil ook :Y en liefst nog een musical meepikken ook dan :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131562932
Da's wel erg leuk, Rewino!

L is best van slag de laatste dagen. Ze wil geen vier meer zijn en niet naar school maar op de opvang blijven. De laatste dagen was het ook drama met wegbrengen daar. Huilen dat ze bij mij wilde blijven, vastklampen, de hele riedel. Had ze voorheen nooit.

En de eerste wendag op school na de vakantie (ook de laatste keer dat ze heeft 'gewend') vond ze ook best eng. Ik had met de juf afgesproken dat ze een hele dag mocht blijven maar dat ik om twaalf uur sowieso even zou komen. En toen wilde ze ook echt mee naar huis. Want niet alle kindjes vonden 'r lief, gaf ze aan.

Nu had ze ook wel de pech dat ze naast een onuitstaanbaar meisje van vijf kwam te zitten dat in het in het uurtje dat ik er even bij bleef drie keer heeft geklikt. En L zat daar nu wel maar eigenlijk zat daar haar beste vriendin en als die terugkwam moest L daar weer weg en L kon niet mooi kleuren want ze kraste en L mocht de blokken niet zo neerleggen want de andere kindjes hadden ze anders neergelegd...

Ik moet bekennen dat ik de de juf ook niet echt een actieve rol vond spelen in het kennismakingsproces. Ze stelde L bijvoorbeeld niet voor maar wees ons enkel een stoel aan. Het eerste uur spelen ze vrij en daarna gaan ze pas in de kring. Alle kinderen trokken overal speelgoed en papier en kleurtjes vandaan, maar L kreeg niets en durfde het niet te vragen. Nu was ik erbij dus heb ik rond gevraagd waar alles lag, maar ik vermoed dat ze weinig om handen had gehad als ik er niet bij was geweest.
Maar mss deed ze de juf het wel bewust, dat kan ook, omdat L zo verlegen was dat ze haar geen toenadering liet zoeken. In het kader van 'letterlijk meekijken' dus, júist zonder de aandacht op haar te vestigen.

Anyway: om een lang en onsamenhangend kort te maken: maandag moet ze echt naar school. Dus ze heeft nog twee (halve) dagen om te wennen. Maar ze wil niet. Echt niet.

Vrijdag ben ik vrij en kan ik 'r eventueel naar school brengen, maar morgen moet ik gewoon werken en is het de oppasdag van m'n schoonmoeder. Ik heb met haar afgesproken dat ik L 's ochtends naar school breng en dat zij haar om twaalf uur op komt halen. Maar ik voorzie een wegbrengdrama. Dus ik twijfel of het handig is om 'r nu nog tegen d'r zin in te laten wennen. Voegen die ene of twee dagen nog wat toe voordat ze maandag voor het echt begint? Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 36% gewijzigd door -Spring op 26-09-2013 20:14:51 ]
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 20:44:42 #35
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131565092
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:58 schreef trui het volgende:
Van harte Spring!

Onze Cato mag komende week ein-de-lijk afzwemmen voor haar A. wat een heerlijkheid! :D *O*

(en we laten 't er mooi bij. geen puf meer voor B. en ze zwemt echt prima.)
wat goed! heeft het zo lang geduurd dan?
b gaat er heel vaak in no time achteraan.
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 20:45:47 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131565144
quote:

wat leuk!
gaan jullie met de trein, boot of het vliegtuig?
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 20:48:22 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131565258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:52 schreef -Spring het volgende:
Da's wel erg leuk, Rewino!

L is best van slag de laatste dagen. Ze wil geen vier meer zijn en niet naar school maar op de opvang blijven. De laatste dagen was het ook drama met wegbrengen daar. Huilen dat ze bij mij wilde blijven, vastklampen, de hele riedel. Had ze voorheen nooit.

En de eerste wendag op school na de vakantie (ook de laatste keer dat ze heeft 'gewend') vond ze ook best eng. Ik had met de juf afgesproken dat ze een hele dag mocht blijven maar dat ik om twaalf uur sowieso even zou komen. En toen wilde ze ook echt mee naar huis. Want niet alle kindjes vonden 'r lief, gaf ze aan.

Nu had ze ook wel de pech dat ze naast een onuitstaanbaar meisje van vijf kwam te zitten dat in het in het uurtje dat ik er even bij bleef drie keer heeft geklikt. En L zat daar nu wel maar eigenlijk zat daar haar beste vriendin en als die terugkwam moest Lente daar weer weg en L kon niet mooi kleuren want ze kraste en L mocht de blokken niet zo neerleggen want de andere kindjes hadden ze anders neergelegd...

Ik moet bekennen dat ik de de juf ook niet echt een actieve rol speelde in het kennismakingsproces. Ze stelde L niet voor maar wees ons enkel een stoel aan. Het eerste uur spelen ze vrij en daarna gaan ze pas in de kring. Alle kinderen trokken overal speelgoed en papier en kleurtjes vandaan, maar L kreeg niets en durfde het niet te vragen. Nu was ik erbij dus heb ik rond gevraagd waar alles lag, maar ik vermoed dat ze weinig om handen had gehad als ik er niet bij was geweest.
Maar mss deed ze de juf het wel bewust, dat kan ook, omdat L zo verlegen was dat ze haar geen toenadering liet zoeken. In het kader van 'letterlijk meekijken' dus, júist zonder de aandacht op haar te vestigen.

Anyway: om een lang en onsamenhangend kort te maken: maandag moet ze echt naar school. Dus ze heeft nog twee (halve) dagen om te wennen. Maar ze wil niet. Echt niet.

Vrijdag ben ik vrij en kan ik 'r eventueel naar school brengen, maar morgen moet ik gewoon werken en is het de oppasdag van m'n schoonmoeder. Ik heb met haar afgesproken dat ik L 's ochtends naar school breng en dat zij haar om twaalf uur op komt halen. Maar ik voorzie een wegbrengdrama. Dus ik twijfel of het handig is om 'r nu nog tegen d'r zin in te laten wennen. Voegen die ene of twee dagen nog wat toe voordat ze maandag voor het echt begint? Wat zouden jullie doen?

gefeliciteerd met je kleuter!

ik zou kijken of je nog een keer samen mag komen kijken (misschien een uurtje? )
heb je er met de juf over gesproken hoe het ging? misschien kan dat ook geen kwaad
  woensdag 25 september 2013 @ 20:57:14 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131565696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoogtevrees?
Ja.. Maar Ben er wel in geweest ( jankend dat dan weer wel :') )
pi_131565839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:48 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gefeliciteerd met je kleuter!

ik zou kijken of je nog een keer samen mag komen kijken (misschien een uurtje? )
heb je er met de juf over gesproken hoe het ging? misschien kan dat ook geen kwaad
Jup. De juf vond het prima gaan, zei ze. Ze had fijn met de andere kindjes gespeeld. En toen ik 'r op kwam halen was ze ook met twee meiden op het schoolplein aan het spelen. Maar ze wilde toch mee naar huis dus.

Maar ik heb een goeie oplossing voor morgen. Ik breng 'r naar m'n schoonmoeder gaat zij gaat met r naar school. Dan kan ze er eventueel bij blijven. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 21:00:40 #40
13151 crew  Rewimo
pi_131565854
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:45 schreef lady-wrb het volgende:
wat leuk!
gaan jullie met de trein, boot of het vliegtuig?
We gaan vliegen, voor nog geen 100 euro kunnen we samen heen en weer vanaf Weeze ^O^
pi_131565871
Hè Spring, wat rot. Ik heb geen idee wat je het beste kan doen. S had op de wendagen ook weinig trek in het afscheid. Het hielp om bij juf op schoot te kunnen zitten. Ik zorgde dat ik er op tijd was, zodat we samen nog even een boekje konden lezen, en als we dan afscheid gingen nemen, mocht ze even bij juf op schoot.

Is het wennen deze dagen echt nodig? Geen idee. Misschien kan het een positieve bijdrage leveren, misschien ook niet. S heeft in ieder geval na het wennen nog maar één keer gezegd dat ze niet naar school wilde, en dat was de eerste dag dat ze echt zo gaan. Sindsdien niet meer en gaat ook het afscheid steeds wat beter. Vanmorgen kon ik zo weg, nog voor de tweede bel ging en bleef ze blij zitten.
pi_131565894
Lastig Spring. Sommigen vinden het echt moeilijk om hun plekje te vinden in de klas..

Het wennen ging bij Chris in de groep ook wel zo. Kindje een plekje geven, en zelf eerst even het lokaal en de kinderen laten ontdekken. Als juf merkte dat het niet zo vlot ging, stuurde ze het wel iets bij. Maar dat was altijd zonder ouders. Dat is ook anders denk ik..
Chris zijn juf was ook erg doortastend als het afscheid moeilijk was. Ze stuurde de ouders dan ook snel weg, want dan ging het vaak al iets beter. Voor de ouders leek het kortaf, maar voor het kind is lang afscheid nemen alleen maar uitstel van het drama..

Wat zegt juf ervan?
Eigenlijk zou ik nu juist zeggen, doorpakken. Als je haar nu thuis houdt, heb je maandag nog steeds die strijd. Als ze wel gaat, leert ze toch steeds meer de klas&klasgenootjes&juf kennen.. Of dat nu morgen of maandag is. Beide keren is het lastig. Ik zou juf wel even extra bijpraten en zeggen dat het erg moeilijk gaat. En kijken of ze het wennen toch wat meer kan begeleiden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 21:02:11 #43
13151 crew  Rewimo
pi_131565933
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja.. Maar Ben er wel in geweest ( jankend dat dan weer wel :') )
Knap van je! ^O^ Heb ik bewondering voor hoor :Y

We gaan tegen de schemering (je kunt zelf een reservering maken op welke dag en tijd je wilt), dat lijkt me echt prachtig als je dan overal lichtjes aan ziet gaan O+
pi_131566188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef miss_sly het volgende:
Hè Spring, wat rot. Ik heb geen idee wat je het beste kan doen. S had op de wendagen ook weinig trek in het afscheid. Het hielp om bij juf op schoot te kunnen zitten. Ik zorgde dat ik er op tijd was, zodat we samen nog even een boekje konden lezen, en als we dan afscheid gingen nemen, mocht ze even bij juf op schoot.

Is het wennen deze dagen echt nodig? Geen idee. Misschien kan het een positieve bijdrage leveren, misschien ook niet. S heeft in ieder geval na het wennen nog maar één keer gezegd dat ze niet naar school wilde, en dat was de eerste dag dat ze echt zo gaan. Sindsdien niet meer en gaat ook het afscheid steeds wat beter. Vanmorgen kon ik zo weg, nog voor de tweede bel ging en bleef ze blij zitten.
Fijn lijkt me dat! Het zal ook allemaal wel goed komen, hoor. Maar ik vind het zo rot om 'r huilend bij een juf achter te moeten laten die ze (nog) eng vindt. Daar wil ze helemaal niet bij op schoot.

M'n hart brak ook toen ze vorige week vertelde dat ze nog zo'n honger had. Ze had maar één stukje appel op namelijk. Ze wilde zo graag d'r koek, maar kreeg 'm niet open en had het niet aan de juf durven vragen. En die had er niets van meegekregen dus.
pi_131566210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Deepfreeze het volgende:

Wat zegt juf ervan?
Eigenlijk zou ik nu juist zeggen, doorpakken. Als je haar nu thuis houdt, heb je maandag nog steeds die strijd. Als ze wel gaat, leert ze toch steeds meer de klas&klasgenootjes&juf kennen.. Of dat nu morgen of maandag is. Beide keren is het lastig. Ik zou juf wel even extra bijpraten en zeggen dat het erg moeilijk gaat. En kijken of ze het wennen toch wat meer kan begeleiden?
Dit zou ik ook doen Spring... Wel rottig voor jullie.
Zo'n meiske dat dan zo dominant is kan blijkbaar heel veel indruk maken. Wellicht kan de juf haar 'koppelen' aan een zorgzaam kind? Dat deed ik wel eens toen ik nog kleuters had. Vonden die oudsten hardstikke interessant en bood veiligheid voor het nieuwe kind.
Succes hoor. :*

Cato! *O* Zet hem op!
Mijn kind heeft vandaag voor het eerst echt zonder hulpmiddelen gezwommen. Ook zo'n mijlpaal.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131566377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Lastig Spring. Sommigen vinden het echt moeilijk om hun plekje te vinden in de klas..

Het wennen ging bij Chris in de groep ook wel zo. Kindje een plekje geven, en zelf eerst even het lokaal en de kinderen laten ontdekken. Als juf merkte dat het niet zo vlot ging, stuurde ze het wel iets bij. Maar dat was altijd zonder ouders. Dat is ook anders denk ik..
Chris zijn juf was ook erg doortastend als het afscheid moeilijk was. Ze stuurde de ouders dan ook snel weg, want dan ging het vaak al iets beter. Voor de ouders leek het kortaf, maar voor het kind is lang afscheid nemen alleen maar uitstel van het drama..

Wat zegt juf ervan?
Dat is ook het plan nu. Maar dan met oma dus. Kan die er bij blijven als ze nog niet 'alleen' wil blijven.

En wat je zegt: zonder ouders is het misschien wel heel anders. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 21:17:58 #47
13151 crew  Rewimo
pi_131566663
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:08 schreef Moonah het volgende:

Mijn kind heeft vandaag voor het eerst echt zonder hulpmiddelen gezwommen. Ook zo'n mijlpaal.
Wat goed! :)
pi_131567095
Moonah, wat goed! Weer een stap verder!

Spring, ik zou oma wel instrueren om haar echt daar te laten. De oma's hier kunnen nog slechter tegen zo'n situatie. Mijn schoonmoeder had hem er echt niet gelaten als hij was gaan sippen.. En dan kan ze hem nooit meer brengen zonder dat hij dat sippen gaat uitproberen..
pi_131567675
Ik heb juist met oma afgesproken dat ze het heel vrijblijvend aan gaat pakken. :) Met L langs de school fietsen en vragen of ze oma wil laten zien hoe het er binnen uitziet. En om weg te gaan als L dat wil.

Juist nu in de vrijblijvende wenperiode lijkt me dat voor L het fijnst. Om dan vanaf maandag echt door te pakken.
pi_131567823
Dat kan ook. Chris zou dan gewoon doorfietsen ;)
Jij kent je kind het best. Misschien is dit net iets dat voor haar werkt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 september 2013 @ 21:42:11 #51
147316 crew  DJMO
#trut
pi_131568011
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat kan ook. Chris zou dan gewoon doorfietsen ;)
Jij kent je kind het best. Misschien is dit net iets dat voor haar werkt.
Toen Jan voor het eerst naar school moest werd per dag bekeken of hij wel of geen zin had, geen zin? hoefde hij niet van de juf. Eerste half jaar was ook alleen de ochtenden ipv hele dagen. Was hij een keer te moe? blijf maar thuis. Ze zijn nog zó klein, en daarnaast zijn ze pas vanaf vijf jaar echt leerplichtig. Dat eerste jaar kleuteren is juist de hele periode van wennen aan school en het ritme. Ik kan nu, na ruim een half jaar zeggen dat Jan goed gewend is op school en lekker in het ritme zit en het ook echt naar z'n zin heeft. Dat heb ik alleen maar weten te bereiken door naar zijn gedrag te 'luisteren' . En met dank aan een hele fijne juf die ontzettend goed naar haar kindjes kijkt en luistert...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_131568263
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

Toen Jan voor het eerst naar school moest werd per dag bekeken of hij wel of geen zin had, geen zin? hoefde hij niet van de juf. Eerste half jaar was ook alleen de ochtenden ipv hele dagen. Was hij een keer te moe? blijf maar thuis. Ze zijn nog zó klein, en daarnaast zijn ze pas vanaf vijf jaar echt leerplichtig. Dat eerste jaar kleuteren is juist de hele periode van wennen aan school en het ritme. Ik kan nu, na ruim een half jaar zeggen dat Jan goed gewend is op school en lekker in het ritme zit en het ook echt naar z'n zin heeft. Dat heb ik alleen maar weten te bereiken door naar zijn gedrag te 'luisteren' . En met dank aan een hele fijne juf die ontzettend goed naar haar kindjes kijkt en luistert...
Wat een mooie manier DJMO. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 september 2013 @ 21:54:03 #53
147316 crew  DJMO
#trut
pi_131568723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat een mooie manier DJMO. :)
hij wordt ook gewoon echt goed begeleid, toen hij op school kwam had hij een achterstand (hij staat nog steeds op de wachtlijst voor deeltijd MKD ivm observatie gedrag, en morgen komt de dame van de VIB thuis voor een kennismakingsgesprek) maar hij heeft zo'n sprong gemaakt de laatste maanden .. hij kent en leest de cijfers van 1 tm 15, (op het station: "kijk mam, ik zie bus zes, zes, nul! en verrek, daar reed bus 660 richting de hogeschool van alkmaar) hij probeert letters te lezen en ze na te tekenen en wil gewoon heel erg graag presteren O+ het enige minpuntje is dat hij dat prestatiegedrag op school thuis af reageert met een grote mond, niet luisteren en onwijze brutaliteit :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 25 september 2013 @ 21:57:17 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131568901
Moeilijk Spring. Job heeft ook zo'n moeite gehad met het eerste jaar kleuterschool. Ook de hele tijd gezegd dat hij weer 3 jaar wilde zijn en terug wou naar het kdv.

Wij hebben het geprobeerd met langzaam laten wennen. Dat pakte averechts uit, want op die manier kwam hij helemaal niet in zijn ritme en kwam hij ook niet in het reine met het feit dat hij naar school moest.
DF schrijft wel dat je zelf je kind het beste kent, maar wij hadden geen idee hoe we dit aan moesten pakken. Het werd een trial and error-proces, maar gewoon doorpakken was uiteindelijk wel het beste.

Succes! Ik hoop echt dat het voor L. snel leuk en makkelijker wordt. En voor jullie ook :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:32:26 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131574234
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 14:38 schreef Vicky het volgende:

Tess gaat in januari op zwemles. Hopelijk zijn we sneller klaar dan bij Amber. Amber heeft a, b en c in 2, 5jr gehaald.
dat vind ik hartstikke snel hoor. Cato heeft bijna 4 jaar over A gedaan.
En nee, B laten we dus echt fijn zitten lady_wrb. :+
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2013 @ 07:26:39 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131577175
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:32 schreef trui het volgende:

[..]

dat vind ik hartstikke snel hoor. Cato heeft bijna 4 jaar over A gedaan.
En nee, B laten we dus echt fijn zitten lady_wrb. :+
ach, het kan altijd nog, mocht het nodig zijn.
mijn moeder haalde haar zwemdiploma's op dr 40ste :+
en ik kan me wel voorstellen dat je na 4 jaar warm benauwd zwembad er wel zat van bent :Y
pi_131578464
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:12 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat is ook het plan nu. Maar dan met oma dus. Kan die er bij blijven als ze nog niet 'alleen' wil blijven.

En wat je zegt: zonder ouders is het misschien wel heel anders. :)
Hoe is het gegaan, of heb je nog niets gehoord?
pi_131578609
Spring, wat moeilijk dat ze niet naar school wil. Vooral jammer dat ze net het verkeerde kind naast zich had. Zou dat wel bij de juf aankaarten.
Ik herken er wel wat van toen Dyon deze maand naar een ander kdv is gegaan. Na de eerste keer was het drama met wegbrengen. Hij miste zijn beste vriend op het vorige kdv en was na de eerste dag heel verdrietig omdat hij nog geen vriendjes had. Hij wilde niet naar de 'nieuwe kindjes', maar naar de 'oude kindjes'. Ik had het totaal niet verwacht aangezien hij altijd makkelijk is met veranderingen en alles leuk vindt.
Wij hebben natuurlijk doorgezet omdat het moest. Het afscheid heel kort gehouden en hem toch in tranen achtergelaten. Uiteindelijk had hij er heerlijk gespeeld.
Na een paar keer was het gelukkig vrolijk uitzwaaien 's ochtends.
Over 3 maanden hopelijk wat makkelijker met de overgang naar school...

Trui, dat is een extra feestje waard....na 4 jaar een dik verdiende diploma!!
pi_131582579
Ideaal idd als het zo kan, DJMO. Wanneer het bij je kind past idd. Ik vermoed dat doorpakken voor L straks het beste zal werken; dat duidelijkheid tot snellere acceptatie zal leiden. Hiernaast moeten wij ook gewoon werken. Ik kan niet zomaar weg op m'n werk als L die dag geen zin heeft. Op de woens-en vrijdagen trouwens wel hoor, dan ben ik vrij en zou ze eventueel thuis kunnen blijven.

M'n schoonmoeder is vandaag met 'r naar school gegaan. Zij bleef in de gang en L heeft gewoon in de klas gespeeld. Het was wel een erg rumoerige ochtend. Er kwam een wethouders langs om lesmateriaal uit te delen en eind van de ochtend vertrok de klas naar een boomgaard. Leuke dingen, maar na het spelen- en kringgebeuren, toen er opgeruimd moest worden en het L niet meer helemaal duidelijk was wat er ging gebeuren, werd het 'r iets te veel en is ze gang op gelopen. De juf heeft toen voorgesteld om lekker naar huis te gaan en morgenochtend weer te komen.
Ze speelde ook wel een actievere rol, volgens m'n schoonmoeder. Ze gaf al en toe een aai over d'r bol en corrigeerde een jongetje dat 'r uit de poppenhoek stuurde.

Beter dus!

Ik ben me er trouwens wel van bewust dat een grote valkuil van mij projectie is. Ik vond zelf de kleuterschool erg eng (ws omdat ik daarvoor nauwelijks interactie had met kindjes) en bij binnenkomst tufte er een ventje direct m'n oor vol. :') Ik vond het er vreselijk, was veel te verlegen en vond weinig aansluiting. Dat moet ik wel in de gaten houden dus tijdens mn communicatie met L. Ook, of juist in m'n vraagstelling ('Vond je het echt leuk op school? Waren de kindjes wel lief?'). Anders maak ik het beladener en/of negatiever dan het is.

Excuus voor m'n dagboekposts trouwens. Dat heb je met die 2009-moeders. :P Waait wel weer over.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:26:25 #60
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131582616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 07:26 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ach, het kan altijd nog, mocht het nodig zijn.
mijn moeder haalde haar zwemdiploma's op dr 40ste :+
en ik kan me wel voorstellen dat je na 4 jaar warm benauwd zwembad er wel zat van bent :Y
de jaren van Willem had ik daar nog niet bij geteld. :)
in de haak.
pi_131582785
Poeh hé, vier jaar. Wat een doorzettingsvermogen!
pi_131583447
Spring, fijn dat het vanochtend beter ging, ondanks de onrust in de klas.

4jaar trui, dat is wel even zeg. Kan me voorstellen dat je B dan niet ziet zitten..
  donderdag 26 september 2013 @ 15:39:03 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131588218
nou ja, ergens tussen 3,5 en 4 in hoor, niet helemaal 4 jaar (maar zo voelt het wel! :D )
in de haak.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 september 2013 @ 15:55:01 #64
147316 crew  DJMO
#trut
pi_131588679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 15:39 schreef trui het volgende:
nou ja, ergens tussen 3,5 en 4 in hoor, niet helemaal 4 jaar (maar zo voelt het wel! :D )
ik kan me herinneren dat ik zelf ook zo'n vier jaar over m'n a diploma heb gedaan (toen was er nog verplicht schoolzwemmen, en dat vond ik een ramp). Eenmaal van schoolzwemmen af en op 'normale' zwemles, had ik binnen een vier maanden zowel m'n a als b diploma. en ik wilde zelf door voor m'n c; mocht niet van de badmeester, ik was te tenger en zou dat nooit volhouden. wat was ik kwaad als destijds _O- ik kan me iig wel goed voorstellen dat je er voorlopig even genoeg van hebt om in een zwembad rond te hangen ;)

nu het over zwemmen gaat .. ik zit te twijfelen ..Jan is nog maar 4,5 .. heeft het al zin om hem op te geven voor zwemles? Of vanaf welke leeftijd krijgen ze echt zwemles??

pi_131588872
Ik zie om me heen leeftijdsgenoten van lars al gaan, ik vind het nog te vroeg. Wij willen iig wachten tot hij 5 is. Dan heeft hij wat meer kracht, en zal beter begrijpen wat er bedoelt wordt. Daarbij gebeurt er momenteel al zoveel.
  donderdag 26 september 2013 @ 16:07:28 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131588982
Ik heb bij arwen het zwemmen gestaakt twee jaar terug omdat ze in die 2 jaar net een stapje verder was met water gewenning .
Nu in het voorjaar krijgt ze schoolzwemmen.
Kind heeft ook merkend aan andere dingen hoogte en dieptevrees ( kind van haar moeder :+ )
pi_131590545
Wij zijn met M begonnen toen ze bijna 5 was en dat wil ik bij I eigenlijk ook. Dus ergens rond de zomer volgend jaar. Ze vind zwemmen leuk, maar hangt het liefst aan ons, dus eerst maar wat vrijer maken in het water, want ik vind het zonde om daar zwemles voor te gaan betalen.
Dat kunnen we zelf wel en als ze er lol in heeft om ook "los" te zwemmen is het hier vroeg genoeg.
En wat Karin zegt, meer kracht, dingen beter begrijpen. Ideale leeftijd schijnt rond de 5/6/7 te zijn toch voor zwemles? Ik las laatst ook ergens dat als ze zonder zijwieltjes kunnen fietsen, ze fysiek pas aan zwemles toe zijn ofzo. Ik weet alleen niet meer hoe het zat eigenlijk.

DJMO, hou ook rekening met eventuele wachtlijst... Hier is die een week of 8, viel me erg mee. Maar ik ga I. denk ik wel vast opgeven en dan aangeven dat we vanaf mei/juni willen starten. En dan zien we dan wel of ze al watervrij genoeg is, anders wachten we dan nog even.
pi_131590708
selene gaat in februari op zwemles. we zijn geen regelmatige zwemmers, dus beginnen voor de 5 is dan zinloos. je kan hier ook kiezen voor in het buitenbad, dan ga je 4 x per week vanaf april tot september, dat mag pas vanaf 5. dat ziet ze niet zitten, dus ik heb haar aangemeld bij zwemles in een binnenbad hier in de buurt voor 2 x in de week. ik had dus die wachtlijst niet in de gaten :P ze was er voor mijn gevoel tot nu toe niet klaar voor, dus het is me zo best.

ze is ook precies nu bezig met leren fietsen zonder wieltjes (gaat al best goed! alleen vertrekken wil nog niet zo), dus wellicht dat die vuistlijn wel klopt :D
pi_131594226
Doet me denken aan Tyler. Die heeft bij zn papa flink geoefend en kan nu zonder zijwieltjes fietsen! *O*

En gaat ineens poppetjes tekenen.
pi_131596174
Chris is met net 5 begonnen. Maar door zijn water/hoogtevrees duurt het wel even. Alleen hij is wel te sturen, hij wil de oefeningen wel doen, mits op zijn niveau. Hij heeft nu nog een paar kinderen in de groep, de twee die met 4,5 zijn begonnen zijn speelser, maar het jochie tegelijk begonnen en even oud als Chris doet hetzelfde als die kleintjes. En mijn neefje van 4,5 doet wel goede meel Het hangt dus ook wel van het kind af. Of ze "leerbaar" en serieus kunnen zijn.
pi_131596255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Doet me denken aan Tyler. Die heeft bij zn papa flink geoefend en kan nu zonder zijwieltjes fietsen! *O*

En gaat ineens poppetjes tekenen.
klinkt goed *O*
pi_131598074
Knap van Tyler *O*

Hier voor een particulier zwembad een wachttijd van ongeveer twee jaar. De oudste heeft daarom bij een ander zwembad gezwommen, hij is bij 4,5 begonnen en heeft 2 jaar over A en B gedaan. De jongste hebben we ingeschreven toen hij twee was (bij het particuliere zwembad), dus die zal ook wel bij 4,5 kunnen beginnen. Alhoewel ze via de bso tegenwoordig ook hun A diploma kunnen halen, bij hetzelfde zwembad maar dan zonder wachtlijst van twee jaar.
  donderdag 26 september 2013 @ 22:48:24 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131603287
wat leuk, ingrid! en al zonder zijwieltjes, superknap!

(als we daarop hadden moeten wachten met Cato had ze nog niet met zwemles mogen beginnen. zij gaat nu binnenkort dus op fietsles. 8-) ).
in de haak.
pi_131604858
:) Kim bakt juist niks van zwemmen. Die is niet aangenomen bij een nieuwe zwemles hoorde ik van Djeez. (hij ging altijd met haar heen)
Nu wordt er gekeken of het via een PGB kan.
pi_131609441
Mika was net 4 toen hij begon met zwemmen, de rest van de groep was 5. Inmiddels is hij 5,5 en krijgt eindelijk de slag goed te pakken. De meeste zijn al klaar. Wel van geleerd dat Seth met 5 jaar begint.
pi_131611775
Rocka, gefeliciteerd met je kleuter!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:30:33 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_131612034
Hier in februari 2014 twee jaar bezig voor A, maar met veel oefenen en twee keer per week zwemles, gaan ze ervan uit dat hij in december kan afzwemmen. Als er geen rare dingen gebeuren natuurlijk.

Zou fijn zijn, dan mag hij met schoolzwemmen ook met de grote groep in het diepe mee in plaats van in het ondiepe...

[ Bericht 0% gewijzigd door Troel op 27-09-2013 13:11:33 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 september 2013 @ 12:24:26 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131614842
Je weet nu al dat hij volgend jaar december af mag zwemmen? Of vergis je je in de datum? :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 27 september 2013 @ 12:33:03 #79
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131615038
Dat is inderdaad best knap, als ze dat zo precies kunnen voorspellen.
in de haak.
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:11:25 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_131616023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 12:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Je weet nu al dat hij volgend jaar december af mag zwemmen? Of vergis je je in de datum? :o
2014 :P

En december 2013 dus is de planning :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:12:22 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131616047
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:11 schreef Troel het volgende:

[..]

2014 :P
Ah oké. Leek me al logischer. ;) da's al snel dus!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 27 september 2013 @ 13:21:21 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_131616278
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ah oké. Leek me al logischer. ;) da's al snel dus!
Ja, alhoewel ze dus wel aanraden om extra te oefenen. Dat is ook om conditie op te bouwen denk ik. Het gemiddelde ligt hier op 16 maanden bij het A-diploma, uitgaande van 1 les per week. Dat is ook een beetje wat hij gedaan heeft als je kijkt hoe vaak hij door ziekte afwezig is geweest :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131619381
Hier met 2 lessen per week een maand of 8 a 10 heb ik de indruk. Voor A net geen jaar bezig geweest, maar ze lijkt er nu aardig vaart in te hebben, misschien wel voor het eind van het jaar, volgende week of die week erop is afzwemmen, dat redt ze niet. Schuin overbuurmeisje heeft tegelijk A gehaald en gaat nu op voor B, maar die was met A ook vrij vlot, volgens mij een maand of 5 (maar heel sportieve ouders die ook heel veel met haar en zusje zwemmen, dat scheelt denk ik wel).
pi_131620016
Hier zijn ze bij de zwemclub aan het denken om ook 2x30 minuten les aan te bieden, ipv 1x45 minuten per week. Dat is misschien wel beter, al is het dan wel 2 keer reizen, omkleden etc... Kijken of ze het gaan doorzetten.

Hier vanmiddag een probleem met een vriendje van Chris. Vriendje vroeg vanochtend al aan me of Chris kon spelen. Chris wilde niet, en heeft dat ook gezegd. Ik ben om half 9 weg gegaan. Maar vriendje gaf niet op, bleef erom zeuren. En na de 10keer (Chris zijn telling) heeft Chris toch maar ja gezegd. Want Chris wilde graag verder met zijn werkje.
En om 12 uur had ik het gedaan. Vriendje boos op mij, omdat Chris toch eens afspraak had gemaakt. Mama was er alleen nog niet, en ik wist alleen dat Chris toch echt niet wilde. Dus we zijn naar huis gegaan.
Moeder en vriendje kwamen later nog even langs. Jochie uitgelegd dat een afspraak na zoveel aandringen niet leuk is, en dat ik Chris er dus ook niet aan ging houden. Dat vriendjes de eerste keer naar elkaar luisteren, en dat die afspraak telt. Mama was het er wel mee eens, ze was alleen verbaasd dat hij boos op me was, dat komt nooit voor. Dus ze vroeg zich af wat er gebeurd was.
Hopelijk snapt het jochie het ook, want hij houdt Chris wel vaker van zijn werk, door maar door te blijven praten, ook als Chris allang gezegd heeft dat hij verder wil werken. Dinsdag maar even in gesprek met juf. Weerbaarheid van Chris versus fatsoen van vriendje.
En na de herfstvakantie hebben ze andere plekken, dan mag juf de jongens wel uit elkaar halen. Want dan zijn het prima vriendjes. Alleen op werkhouding niet..
pi_131623896
Max is nu een half jaar aan het zwemlessen (begon toen hij nét 7 was geloof ik, of nog 6) Hij begint het nu pas echt leuk te vinden geloof ik.. In het begin was het drama! Hij heeft altijd een hekel gehad aan water in zijn gezicht.

Het fietsen zonder zijwieltjes zijn we in de zomervakantie mee begonnen (mét zijwieltjes heeft ie eigenlijk nooit gefietst, gewoon altijd geweigerd) en dat kon ie aan het eind van de zomervakantie ;)
Hij deed het in t begin niet van harte, écht niet, maar t moest van oma :+ die brengt m 's ochtends naar school en kon m niet meer houden achterop (heuveltje enzo) Nu hij t kan vindt ie het erg leuk en fietst ie graag in het weekend een stuk met ons O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_131629833
Ik vroeg me af tot welke leeftijd jullie stickers ok vinden.
Kim wordt in december 8. Ze is nog steeds gek op stickers, gebruikt ze veel om mee te knutselen.
Mijn ouders vinden haar daar te groot voor en die willen ze niet meer in huis hebben voor haar.
Ik vraag me af of ik nou te makkelijk ben hierin. Ze heeft er plezier in, gebruikt het in combi met schrijven en tekenen. Ze is niet heel goed in tekenen dat klopt, maar dat stimuleer ik wel. Bijv plaatjes/stickers na tekenen.
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2013 @ 21:35:24 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131629997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me af tot welke leeftijd jullie stickers ok vinden.
Kim wordt in december 8. Ze is nog steeds gek op stickers, gebruikt ze veel om mee te knutselen.
Mijn ouders vinden haar daar te groot voor en die willen ze niet meer in huis hebben voor haar.
Ik vraag me af of ik nou te makkelijk ben hierin. Ze heeft er plezier in, gebruikt het in combi met schrijven en tekenen. Ze is niet heel goed in tekenen dat klopt, maar dat stimuleer ik wel. Bijv plaatjes/stickers na tekenen.
wat is dat nou voor raars? te groot voor stickers? :o
als ze dat nou leuk vindt, zie ik het probleem niet.
laat ze ze lekker gebruiken en biedt steeds wat extra materiaal aan.
maar niet meer kopen omdat ze er te groot voor is vind ik flauw.
  vrijdag 27 september 2013 @ 21:37:22 #88
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131630114
Er is voor mij geen leeftijdsgrens aan stickers. Hier raakt de interesse er een beetje af maar nog steeds stickers in huis. En jongste is 9,5. Wel misschien oppassen dat ze het niet voor 'makkelijk oplossen' gebruikt. Maar dat lijk je te doen. Ze moet ook niet haar zin in knutselen verliezen natuurlijk.
Misschien kan het naast elkaar? Thuis wel stickers en bij opa en oma niet?
  vrijdag 27 september 2013 @ 21:46:28 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131630522
Ik vind stickers ook nog steeds leuk!
in de haak.
  vrijdag 27 september 2013 @ 21:52:02 #90
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131630780
Met 8 ben je zeker niet te oud voor stickers hoor! Stickers zijn kei leuk :Y En je kan er lekker mee knutselen, of euhm..ik weet niet of ze 'schooltje' speelt met andere kinderen? Maar dan kan je stickers ook gebruiken in het 'spel' ...

Dus als zij het leuk vind, lekker laten gebruiken ^O^
pi_131630989
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:35 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat is dat nou voor raars? te groot voor stickers? :o
als ze dat nou leuk vindt, zie ik het probleem niet.
laat ze ze lekker gebruiken en biedt steeds wat extra materiaal aan.
maar niet meer kopen omdat ze er te groot voor is vind ik flauw.
dat dus.

Hier vinden ze stickers ook nog steeds heel leuk.

Tess heeft morgen haar eerste kinderfeestje. Ze heeft er super veel zin in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131631230
Hier hadden ze vorige week een sticker-ruil-fase op school. En die was begonnen in de bovenbouw. Dus zo heel raar is het nou ook weer niet..
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 september 2013 @ 22:13:51 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131631691
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:46 schreef trui het volgende:
Ik ook :Y en pleisters met een plaatje O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:19:42 #94
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_131631876
Stickers zijn hier een grote hit. Die zijn hier niet weg te denken joh!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_131632024
Nou, gelukkig ligt het dan niet aan mij! Ik vind dus ook dat het wel kan. Mits ze daarnaast ook andere dingen doet. Mijn vriend is geopereerd en ligt nu dus in het ziekenhuis. Ze heeft er een beterschapsknutsel voor gemaakt. Dus erop geschreven, hartjes getekend en een tekening van hem, lijkt sprekend. :D En dan nog jongens stickers erbij.

Tyler heeft ook iets gemaakt, zo leuk dat hij er nu ook interesse in krijgt! Dit is voor het eerst dat hij echt iets probeert te tekenen. In dit geval een groot hoofd, met baard en snor en korte haren, met daar aan vast armen en benen. Zo leuk dat hij het echt probeert nu. Dat wilde hij eerder nooit.
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:47:55 #96
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_131632848
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:46 schreef trui het volgende:
Dit!
pi_131633084
Stickers vind ik ook nog steeds leuk hoor, heb een hele verzameling en daar maken ook de meiden dankbaar gebruik van. Wat een kul om te zeggen dat ze met 8 jaar te oud ervoor is.
Volgens mij ben je er nooit te oud voor!
pi_131633294
noh dat vind ik ook wel raar hoor, laat dr lekker stickeren! :D

Tess, heel veel plezier morgen op het kinderfeestje!! :)

wij hebben lekker weekend *O* , en ik vertel aan Lars dat we dan dus vrij zijn.
"ohw!! dan kunnen we naar Julianatoren!" grapjas }:| . Zijn we vorig weekend geweest, en is goed bevallen ;)
  zaterdag 28 september 2013 @ 07:58:02 #99
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131639073
Lekker laten stickeren hoor. Goed voor 'r fijne motoriek :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')