abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 22 september 2013 @ 22:00:15 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_131460312
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 23 september 2013 @ 08:42:50 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_131469428
Hoi! Gefeliciteerd! Is ze ook meteen naar school vandaag?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_131469870
Dank je!

Nope, 1 oktober gaat ze. Dan loopt het contact van het kdv 'pas' af dus ze kon nog even blijven. En het kwam ons werktechnisch gezien wel goed uit.
pi_131469968
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 08:36 schreef -Spring het volgende:
Hoi! Ik heb een kleuter! :o
Hoe kom je daar nou aan!
pi_131470028
quote:
Gefeliciteerd *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131470094
quote:
gefeliciteerd *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 23 september 2013 @ 09:54:13 #8
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_131470711
Gefeliciteerd Spring!
pi_131471053
Gefeliciteerd Spring!

Kim was al om 5.30 wakker, ze had last van haar hoofd zei ze. Para gegeven en slapen lukte niet meer. Is ze op haar kamer gaan lezen tot 7.30. Iedereen op het schoolplein weet nu wat is er gebeurd. ( wond achterhoofd met 2 hechtingen erin) En ze heeft een halve paracetamol mee, vond ze ook wel interessant. Dan heeft ze zaterdag weer een feestje, ik hou mn hart vast!
  maandag 23 september 2013 @ 10:38:52 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131471779
Gefeliciteerd !
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_131472148
Gefeliciteerd met je kleuter spring!

Ingrid, hopelijk is die wond aardig aan het genezen bij het volgende feestje!
  maandag 23 september 2013 @ 10:58:42 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131472301
Van harte Spring!

Onze Cato mag komende week ein-de-lijk afzwemmen voor haar A. wat een heerlijkheid! :D *O*

(en we laten 't er mooi bij. geen puf meer voor B. en ze zwemt echt prima.)
in de haak.
pi_131472345
Oh lekker trui. Die van ons gaat ook (en ook eindelijk) die kant op. Man man wat een traject. Volgend weekend proefzwemmen voor het proefzwemmen (zeg ik dat goed) en hopelijk zit ze er bij nu,
pi_131474815
Wat fijn trui!!! *O* en spring, gefeliciteerd met je kleuter! *O*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 23 september 2013 @ 13:24:34 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131476085
Fijn Trui!
pi_131476218
Fijn trui!
pi_131476494
Oh my. Ik hoor net dat de laatste nieuwsbegrip gaat over de Emmy van The Voice. :'). Ik heb daar denk ik nog meer moeite mee dan dat stuk over Syrië. :').
  maandag 23 september 2013 @ 13:41:37 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_131476700
quote:
10s.gif Op maandag 23 september 2013 13:36 schreef Luigi het volgende:
Oh my. Ik hoor net dat de laatste nieuwsbegrip gaat over de Emmy van The Voice. :'). Ik heb daar denk ik nog meer moeite mee dan dat stuk over Syrië. :').
Justin Bieber was NOG erger geweest :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 september 2013 @ 13:44:06 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_131476785
Spring, gefeliciteerd! *O*

En Cato bijna afzwemmen, hartstikke goed ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_131476915
Spring, be-la-che-lijk gewoon ;) Gefeliciteerd!

Mijn bijna kleuter is op school aan het wennen en sindsdien een grote }) . Als hij thuis komt is alles stom en moet er even flink tegen meubels geschopt worden. Niet echt mijn idee van gezellig thuiskomen. Is dat nou normaal? Hoort dit bij de leeftijd? En hoe zou ik em dat kunnen afleren. Als in, hij mag zich best afreageren (want beter dan opkroppen) maar niet op mijn meubels.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131477075
Fijn trui!
Ik vrees nog een lange zit bij het zwembad.. Maar hij gaat weer met plezier, dat is beter dan het gemopper eerder...

Mefke, ze krijgen ook wel veel indrukken te verwerken. En er zijn allemaal regeltjes. Dat moeten ze even af reageren soms.. Alleen hopelijk kan hij snel iets anders vinden dan je meubels ;)
  maandag 23 september 2013 @ 14:01:31 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131477424
Vervelend Mefke....Geen tips hier helaas, want hier ging/gaat het precies hetzelfde :/

Stilzitten en luisteren is natuurlijk best lastig, misschien heeft ie daar wel last van..

Hier moeten we eigenlijk vandaag ook weer gaan zwemmen, maar ik stel het uit tot volgende week....Moet een nieuwe zwemkaart kopen, en ik heb crisis :X :@
  maandag 23 september 2013 @ 14:11:23 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_131477784
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:47 schreef mefke79 het volgende:
Spring, be-la-che-lijk gewoon ;) Gefeliciteerd!

Mijn bijna kleuter is op school aan het wennen en sindsdien een grote }) . Als hij thuis komt is alles stom en moet er even flink tegen meubels geschopt worden. Niet echt mijn idee van gezellig thuiskomen. Is dat nou normaal? Hoort dit bij de leeftijd? En hoe zou ik em dat kunnen afleren. Als in, hij mag zich best afreageren (want beter dan opkroppen) maar niet op mijn meubels.
Hier begon dat al voor het wennen en het was volgens de juf echt heel duidelijk het toe zijn aan school. Te weinig uitdaging thuis :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131478203
Spring, van harte met je kleuter!!!

Cato, wat goed *O* *O*!!!

Mefke, ik heb geen tips, maar ik denk dat het even uitrazen is na op school netjes in de pas meelopen.

Karin, wat jammer dat Meike het plezier in school even wat kwijt lijkt te zijn...
Heb je het er met juf al over gehad? Wat ik van onze juf begreep is dat de overgang naar groep 3 voor veel kinderen
behoorlijk groot is. Dat ze best een tijd nodig hebben om hun draai te vinden.
Maar ik zou het er denk ik wel even met juf over hebben en idd in de gaten houden :*
Fake it till you make it...
pi_131478866
War super Cato!!

Spring, gefeliciteeret je mooie kleuter!

Tess gaat in januari op zwemles. Hopelijk zijn we sneller klaar dan bij Amber. Amber heeft a, b en c in 2, 5jr gehaald.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131489843
Spring gefeliciteerd met je kleuter!

Ingrid, hopelijk is de wond gauw beter.

Mefke kun je hem dan misschien afleiden of op dat moment een openhartig gesprek met hem voeren, waarom hij tegen de meubels trapt en samen een oplossing vinden? Bijv. Buiten tegen een voetbal trappen ofzo?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131489993
Trui, wat fijn en goed dat ze af mag zwemmen!! *O* Ik heb Cato natuurlijk nu in in het echie zien zwemmen en dat deed ze echt super!

Spring gefeliciteerd met je kleuter *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 17:47:09 #28
13151 crew  Rewimo
pi_131558494
Stuiterend kind hier: we gaan samen 5 dagen naar Londen in de herfstvakantie *O*

Hij wil graag de nulmeridiaan bekijken in Greenwich en in de London Eye :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_131560307
Dank voor de felicitaties!

Mef, ik zou het m simpelweg verbieden en een alternatief bieden. Idd buiten tegen een bal trappen of zo. Of mss vindt ie het op zo'n moment fijn om een 'boze' tekening te maken?
  woensdag 25 september 2013 @ 19:14:44 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131561264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:47 schreef Rewimo het volgende:
Stuiterend kind hier: we gaan samen 5 dagen naar Londen in de herfstvakantie *O*

London eye *ril*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 19:16:33 #31
13151 crew  Rewimo
pi_131561352
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:14 schreef _evenstar_ het volgende:
London eye *ril*
Hoogtevrees?
pi_131561901
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:14 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

London eye *ril*
Was het niet Sander Lantinga, die doodsangsten uitstond van angst daar?
Maar ik heb het er ook niet zo op ;)

Wel gaaf zo'n uitje!
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 september 2013 @ 19:43:51 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131562577
quote:

Gaaf!!! Ik wil ook :Y en liefst nog een musical meepikken ook dan :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131562932
Da's wel erg leuk, Rewino!

L is best van slag de laatste dagen. Ze wil geen vier meer zijn en niet naar school maar op de opvang blijven. De laatste dagen was het ook drama met wegbrengen daar. Huilen dat ze bij mij wilde blijven, vastklampen, de hele riedel. Had ze voorheen nooit.

En de eerste wendag op school na de vakantie (ook de laatste keer dat ze heeft 'gewend') vond ze ook best eng. Ik had met de juf afgesproken dat ze een hele dag mocht blijven maar dat ik om twaalf uur sowieso even zou komen. En toen wilde ze ook echt mee naar huis. Want niet alle kindjes vonden 'r lief, gaf ze aan.

Nu had ze ook wel de pech dat ze naast een onuitstaanbaar meisje van vijf kwam te zitten dat in het in het uurtje dat ik er even bij bleef drie keer heeft geklikt. En L zat daar nu wel maar eigenlijk zat daar haar beste vriendin en als die terugkwam moest L daar weer weg en L kon niet mooi kleuren want ze kraste en L mocht de blokken niet zo neerleggen want de andere kindjes hadden ze anders neergelegd...

Ik moet bekennen dat ik de de juf ook niet echt een actieve rol vond spelen in het kennismakingsproces. Ze stelde L bijvoorbeeld niet voor maar wees ons enkel een stoel aan. Het eerste uur spelen ze vrij en daarna gaan ze pas in de kring. Alle kinderen trokken overal speelgoed en papier en kleurtjes vandaan, maar L kreeg niets en durfde het niet te vragen. Nu was ik erbij dus heb ik rond gevraagd waar alles lag, maar ik vermoed dat ze weinig om handen had gehad als ik er niet bij was geweest.
Maar mss deed ze de juf het wel bewust, dat kan ook, omdat L zo verlegen was dat ze haar geen toenadering liet zoeken. In het kader van 'letterlijk meekijken' dus, júist zonder de aandacht op haar te vestigen.

Anyway: om een lang en onsamenhangend kort te maken: maandag moet ze echt naar school. Dus ze heeft nog twee (halve) dagen om te wennen. Maar ze wil niet. Echt niet.

Vrijdag ben ik vrij en kan ik 'r eventueel naar school brengen, maar morgen moet ik gewoon werken en is het de oppasdag van m'n schoonmoeder. Ik heb met haar afgesproken dat ik L 's ochtends naar school breng en dat zij haar om twaalf uur op komt halen. Maar ik voorzie een wegbrengdrama. Dus ik twijfel of het handig is om 'r nu nog tegen d'r zin in te laten wennen. Voegen die ene of twee dagen nog wat toe voordat ze maandag voor het echt begint? Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 36% gewijzigd door -Spring op 26-09-2013 20:14:51 ]
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 20:44:42 #35
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131565092
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 10:58 schreef trui het volgende:
Van harte Spring!

Onze Cato mag komende week ein-de-lijk afzwemmen voor haar A. wat een heerlijkheid! :D *O*

(en we laten 't er mooi bij. geen puf meer voor B. en ze zwemt echt prima.)
wat goed! heeft het zo lang geduurd dan?
b gaat er heel vaak in no time achteraan.
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 20:45:47 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131565144
quote:

wat leuk!
gaan jullie met de trein, boot of het vliegtuig?
  † In Memoriam † woensdag 25 september 2013 @ 20:48:22 #37
37843 lady-wrb
kortaf
pi_131565258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:52 schreef -Spring het volgende:
Da's wel erg leuk, Rewino!

L is best van slag de laatste dagen. Ze wil geen vier meer zijn en niet naar school maar op de opvang blijven. De laatste dagen was het ook drama met wegbrengen daar. Huilen dat ze bij mij wilde blijven, vastklampen, de hele riedel. Had ze voorheen nooit.

En de eerste wendag op school na de vakantie (ook de laatste keer dat ze heeft 'gewend') vond ze ook best eng. Ik had met de juf afgesproken dat ze een hele dag mocht blijven maar dat ik om twaalf uur sowieso even zou komen. En toen wilde ze ook echt mee naar huis. Want niet alle kindjes vonden 'r lief, gaf ze aan.

Nu had ze ook wel de pech dat ze naast een onuitstaanbaar meisje van vijf kwam te zitten dat in het in het uurtje dat ik er even bij bleef drie keer heeft geklikt. En L zat daar nu wel maar eigenlijk zat daar haar beste vriendin en als die terugkwam moest Lente daar weer weg en L kon niet mooi kleuren want ze kraste en L mocht de blokken niet zo neerleggen want de andere kindjes hadden ze anders neergelegd...

Ik moet bekennen dat ik de de juf ook niet echt een actieve rol speelde in het kennismakingsproces. Ze stelde L niet voor maar wees ons enkel een stoel aan. Het eerste uur spelen ze vrij en daarna gaan ze pas in de kring. Alle kinderen trokken overal speelgoed en papier en kleurtjes vandaan, maar L kreeg niets en durfde het niet te vragen. Nu was ik erbij dus heb ik rond gevraagd waar alles lag, maar ik vermoed dat ze weinig om handen had gehad als ik er niet bij was geweest.
Maar mss deed ze de juf het wel bewust, dat kan ook, omdat L zo verlegen was dat ze haar geen toenadering liet zoeken. In het kader van 'letterlijk meekijken' dus, júist zonder de aandacht op haar te vestigen.

Anyway: om een lang en onsamenhangend kort te maken: maandag moet ze echt naar school. Dus ze heeft nog twee (halve) dagen om te wennen. Maar ze wil niet. Echt niet.

Vrijdag ben ik vrij en kan ik 'r eventueel naar school brengen, maar morgen moet ik gewoon werken en is het de oppasdag van m'n schoonmoeder. Ik heb met haar afgesproken dat ik L 's ochtends naar school breng en dat zij haar om twaalf uur op komt halen. Maar ik voorzie een wegbrengdrama. Dus ik twijfel of het handig is om 'r nu nog tegen d'r zin in te laten wennen. Voegen die ene of twee dagen nog wat toe voordat ze maandag voor het echt begint? Wat zouden jullie doen?

gefeliciteerd met je kleuter!

ik zou kijken of je nog een keer samen mag komen kijken (misschien een uurtje? )
heb je er met de juf over gesproken hoe het ging? misschien kan dat ook geen kwaad
  woensdag 25 september 2013 @ 20:57:14 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131565696
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hoogtevrees?
Ja.. Maar Ben er wel in geweest ( jankend dat dan weer wel :') )
pi_131565839
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:48 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

gefeliciteerd met je kleuter!

ik zou kijken of je nog een keer samen mag komen kijken (misschien een uurtje? )
heb je er met de juf over gesproken hoe het ging? misschien kan dat ook geen kwaad
Jup. De juf vond het prima gaan, zei ze. Ze had fijn met de andere kindjes gespeeld. En toen ik 'r op kwam halen was ze ook met twee meiden op het schoolplein aan het spelen. Maar ze wilde toch mee naar huis dus.

Maar ik heb een goeie oplossing voor morgen. Ik breng 'r naar m'n schoonmoeder gaat zij gaat met r naar school. Dan kan ze er eventueel bij blijven. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 21:00:40 #40
13151 crew  Rewimo
pi_131565854
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:45 schreef lady-wrb het volgende:
wat leuk!
gaan jullie met de trein, boot of het vliegtuig?
We gaan vliegen, voor nog geen 100 euro kunnen we samen heen en weer vanaf Weeze ^O^
pi_131565871
Hè Spring, wat rot. Ik heb geen idee wat je het beste kan doen. S had op de wendagen ook weinig trek in het afscheid. Het hielp om bij juf op schoot te kunnen zitten. Ik zorgde dat ik er op tijd was, zodat we samen nog even een boekje konden lezen, en als we dan afscheid gingen nemen, mocht ze even bij juf op schoot.

Is het wennen deze dagen echt nodig? Geen idee. Misschien kan het een positieve bijdrage leveren, misschien ook niet. S heeft in ieder geval na het wennen nog maar één keer gezegd dat ze niet naar school wilde, en dat was de eerste dag dat ze echt zo gaan. Sindsdien niet meer en gaat ook het afscheid steeds wat beter. Vanmorgen kon ik zo weg, nog voor de tweede bel ging en bleef ze blij zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131565894
Lastig Spring. Sommigen vinden het echt moeilijk om hun plekje te vinden in de klas..

Het wennen ging bij Chris in de groep ook wel zo. Kindje een plekje geven, en zelf eerst even het lokaal en de kinderen laten ontdekken. Als juf merkte dat het niet zo vlot ging, stuurde ze het wel iets bij. Maar dat was altijd zonder ouders. Dat is ook anders denk ik..
Chris zijn juf was ook erg doortastend als het afscheid moeilijk was. Ze stuurde de ouders dan ook snel weg, want dan ging het vaak al iets beter. Voor de ouders leek het kortaf, maar voor het kind is lang afscheid nemen alleen maar uitstel van het drama..

Wat zegt juf ervan?
Eigenlijk zou ik nu juist zeggen, doorpakken. Als je haar nu thuis houdt, heb je maandag nog steeds die strijd. Als ze wel gaat, leert ze toch steeds meer de klas&klasgenootjes&juf kennen.. Of dat nu morgen of maandag is. Beide keren is het lastig. Ik zou juf wel even extra bijpraten en zeggen dat het erg moeilijk gaat. En kijken of ze het wennen toch wat meer kan begeleiden?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 21:02:11 #43
13151 crew  Rewimo
pi_131565933
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 20:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja.. Maar Ben er wel in geweest ( jankend dat dan weer wel :') )
Knap van je! ^O^ Heb ik bewondering voor hoor :Y

We gaan tegen de schemering (je kunt zelf een reservering maken op welke dag en tijd je wilt), dat lijkt me echt prachtig als je dan overal lichtjes aan ziet gaan O+
pi_131566188
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef miss_sly het volgende:
Hè Spring, wat rot. Ik heb geen idee wat je het beste kan doen. S had op de wendagen ook weinig trek in het afscheid. Het hielp om bij juf op schoot te kunnen zitten. Ik zorgde dat ik er op tijd was, zodat we samen nog even een boekje konden lezen, en als we dan afscheid gingen nemen, mocht ze even bij juf op schoot.

Is het wennen deze dagen echt nodig? Geen idee. Misschien kan het een positieve bijdrage leveren, misschien ook niet. S heeft in ieder geval na het wennen nog maar één keer gezegd dat ze niet naar school wilde, en dat was de eerste dag dat ze echt zo gaan. Sindsdien niet meer en gaat ook het afscheid steeds wat beter. Vanmorgen kon ik zo weg, nog voor de tweede bel ging en bleef ze blij zitten.
Fijn lijkt me dat! Het zal ook allemaal wel goed komen, hoor. Maar ik vind het zo rot om 'r huilend bij een juf achter te moeten laten die ze (nog) eng vindt. Daar wil ze helemaal niet bij op schoot.

M'n hart brak ook toen ze vorige week vertelde dat ze nog zo'n honger had. Ze had maar één stukje appel op namelijk. Ze wilde zo graag d'r koek, maar kreeg 'm niet open en had het niet aan de juf durven vragen. En die had er niets van meegekregen dus.
pi_131566210
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Deepfreeze het volgende:

Wat zegt juf ervan?
Eigenlijk zou ik nu juist zeggen, doorpakken. Als je haar nu thuis houdt, heb je maandag nog steeds die strijd. Als ze wel gaat, leert ze toch steeds meer de klas&klasgenootjes&juf kennen.. Of dat nu morgen of maandag is. Beide keren is het lastig. Ik zou juf wel even extra bijpraten en zeggen dat het erg moeilijk gaat. En kijken of ze het wennen toch wat meer kan begeleiden?
Dit zou ik ook doen Spring... Wel rottig voor jullie.
Zo'n meiske dat dan zo dominant is kan blijkbaar heel veel indruk maken. Wellicht kan de juf haar 'koppelen' aan een zorgzaam kind? Dat deed ik wel eens toen ik nog kleuters had. Vonden die oudsten hardstikke interessant en bood veiligheid voor het nieuwe kind.
Succes hoor. :*

Cato! *O* Zet hem op!
Mijn kind heeft vandaag voor het eerst echt zonder hulpmiddelen gezwommen. Ook zo'n mijlpaal.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131566377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Lastig Spring. Sommigen vinden het echt moeilijk om hun plekje te vinden in de klas..

Het wennen ging bij Chris in de groep ook wel zo. Kindje een plekje geven, en zelf eerst even het lokaal en de kinderen laten ontdekken. Als juf merkte dat het niet zo vlot ging, stuurde ze het wel iets bij. Maar dat was altijd zonder ouders. Dat is ook anders denk ik..
Chris zijn juf was ook erg doortastend als het afscheid moeilijk was. Ze stuurde de ouders dan ook snel weg, want dan ging het vaak al iets beter. Voor de ouders leek het kortaf, maar voor het kind is lang afscheid nemen alleen maar uitstel van het drama..

Wat zegt juf ervan?
Dat is ook het plan nu. Maar dan met oma dus. Kan die er bij blijven als ze nog niet 'alleen' wil blijven.

En wat je zegt: zonder ouders is het misschien wel heel anders. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 september 2013 @ 21:17:58 #47
13151 crew  Rewimo
pi_131566663
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:08 schreef Moonah het volgende:

Mijn kind heeft vandaag voor het eerst echt zonder hulpmiddelen gezwommen. Ook zo'n mijlpaal.
Wat goed! :)
pi_131567095
Moonah, wat goed! Weer een stap verder!

Spring, ik zou oma wel instrueren om haar echt daar te laten. De oma's hier kunnen nog slechter tegen zo'n situatie. Mijn schoonmoeder had hem er echt niet gelaten als hij was gaan sippen.. En dan kan ze hem nooit meer brengen zonder dat hij dat sippen gaat uitproberen..
pi_131567675
Ik heb juist met oma afgesproken dat ze het heel vrijblijvend aan gaat pakken. :) Met L langs de school fietsen en vragen of ze oma wil laten zien hoe het er binnen uitziet. En om weg te gaan als L dat wil.

Juist nu in de vrijblijvende wenperiode lijkt me dat voor L het fijnst. Om dan vanaf maandag echt door te pakken.
pi_131567823
Dat kan ook. Chris zou dan gewoon doorfietsen ;)
Jij kent je kind het best. Misschien is dit net iets dat voor haar werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')