Gefeliciteerdquote:
gefeliciteerdquote:
Justin Bieber was NOG erger geweestquote:Op maandag 23 september 2013 13:36 schreef Luigi het volgende:
Oh my. Ik hoor net dat de laatste nieuwsbegrip gaat over de Emmy van The Voice.. Ik heb daar denk ik nog meer moeite mee dan dat stuk over Syrië.
.
Hier begon dat al voor het wennen en het was volgens de juf echt heel duidelijk het toe zijn aan school. Te weinig uitdaging thuisquote:Op maandag 23 september 2013 13:47 schreef mefke79 het volgende:
Spring, be-la-che-lijk gewoonGefeliciteerd!
Mijn bijna kleuter is op school aan het wennen en sindsdien een grote. Als hij thuis komt is alles stom en moet er even flink tegen meubels geschopt worden. Niet echt mijn idee van gezellig thuiskomen. Is dat nou normaal? Hoort dit bij de leeftijd? En hoe zou ik em dat kunnen afleren. Als in, hij mag zich best afreageren (want beter dan opkroppen) maar niet op mijn meubels.
London eye *ril*quote:Op woensdag 25 september 2013 17:47 schreef Rewimo het volgende:
Stuiterend kind hier: we gaan samen 5 dagen naar Londen in de herfstvakantie
Hij wil graag de nulmeridiaan bekijken in Greenwich en in de London Eye
Hoogtevrees?quote:
Was het niet Sander Lantinga, die doodsangsten uitstond van angst daar?quote:
Gaaf!!! Ik wil ookquote:Op woensdag 25 september 2013 17:47 schreef Rewimo het volgende:
wat goed! heeft het zo lang geduurd dan?quote:Op maandag 23 september 2013 10:58 schreef trui het volgende:
Van harte Spring!
Onze Cato mag komende week ein-de-lijk afzwemmen voor haar A. wat een heerlijkheid!![]()
(en we laten 't er mooi bij. geen puf meer voor B. en ze zwemt echt prima.)
wat leuk!quote:Op woensdag 25 september 2013 17:47 schreef Rewimo het volgende:
gefeliciteerd met je kleuter!quote:Op woensdag 25 september 2013 19:52 schreef -Spring het volgende:
Da's wel erg leuk, Rewino!
L is best van slag de laatste dagen. Ze wil geen vier meer zijn en niet naar school maar op de opvang blijven. De laatste dagen was het ook drama met wegbrengen daar. Huilen dat ze bij mij wilde blijven, vastklampen, de hele riedel. Had ze voorheen nooit.
En de eerste wendag op school na de vakantie (ook de laatste keer dat ze heeft 'gewend') vond ze ook best eng. Ik had met de juf afgesproken dat ze een hele dag mocht blijven maar dat ik om twaalf uur sowieso even zou komen. En toen wilde ze ook echt mee naar huis. Want niet alle kindjes vonden 'r lief, gaf ze aan.
Nu had ze ook wel de pech dat ze naast een onuitstaanbaar meisje van vijf kwam te zitten dat in het in het uurtje dat ik er even bij bleef drie keer heeft geklikt. En L zat daar nu wel maar eigenlijk zat daar haar beste vriendin en als die terugkwam moest Lente daar weer weg en L kon niet mooi kleuren want ze kraste en L mocht de blokken niet zo neerleggen want de andere kindjes hadden ze anders neergelegd...
Ik moet bekennen dat ik de de juf ook niet echt een actieve rol speelde in het kennismakingsproces. Ze stelde L niet voor maar wees ons enkel een stoel aan. Het eerste uur spelen ze vrij en daarna gaan ze pas in de kring. Alle kinderen trokken overal speelgoed en papier en kleurtjes vandaan, maar L kreeg niets en durfde het niet te vragen. Nu was ik erbij dus heb ik rond gevraagd waar alles lag, maar ik vermoed dat ze weinig om handen had gehad als ik er niet bij was geweest.
Maar mss deed ze de juf het wel bewust, dat kan ook, omdat L zo verlegen was dat ze haar geen toenadering liet zoeken. In het kader van 'letterlijk meekijken' dus, júist zonder de aandacht op haar te vestigen.
Anyway: om een lang en onsamenhangend kort te maken: maandag moet ze echt naar school. Dus ze heeft nog twee (halve) dagen om te wennen. Maar ze wil niet. Echt niet.
Vrijdag ben ik vrij en kan ik 'r eventueel naar school brengen, maar morgen moet ik gewoon werken en is het de oppasdag van m'n schoonmoeder. Ik heb met haar afgesproken dat ik L 's ochtends naar school breng en dat zij haar om twaalf uur op komt halen. Maar ik voorzie een wegbrengdrama. Dus ik twijfel of het handig is om 'r nu nog tegen d'r zin in te laten wennen. Voegen die ene of twee dagen nog wat toe voordat ze maandag voor het echt begint? Wat zouden jullie doen?
Ja.. Maar Ben er wel in geweest ( jankend dat dan weer welquote:
Jup. De juf vond het prima gaan, zei ze. Ze had fijn met de andere kindjes gespeeld. En toen ik 'r op kwam halen was ze ook met twee meiden op het schoolplein aan het spelen. Maar ze wilde toch mee naar huis dus.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:48 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gefeliciteerd met je kleuter!
ik zou kijken of je nog een keer samen mag komen kijken (misschien een uurtje? )
heb je er met de juf over gesproken hoe het ging? misschien kan dat ook geen kwaad
We gaan vliegen, voor nog geen 100 euro kunnen we samen heen en weer vanaf Weezequote:Op woensdag 25 september 2013 20:45 schreef lady-wrb het volgende:
wat leuk!
gaan jullie met de trein, boot of het vliegtuig?
Knap van je!quote:Op woensdag 25 september 2013 20:57 schreef _evenstar_ het volgende:
Ja.. Maar Ben er wel in geweest ( jankend dat dan weer wel)
Fijn lijkt me dat! Het zal ook allemaal wel goed komen, hoor. Maar ik vind het zo rot om 'r huilend bij een juf achter te moeten laten die ze (nog) eng vindt. Daar wil ze helemaal niet bij op schoot.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef miss_sly het volgende:
Hè Spring, wat rot. Ik heb geen idee wat je het beste kan doen. S had op de wendagen ook weinig trek in het afscheid. Het hielp om bij juf op schoot te kunnen zitten. Ik zorgde dat ik er op tijd was, zodat we samen nog even een boekje konden lezen, en als we dan afscheid gingen nemen, mocht ze even bij juf op schoot.
Is het wennen deze dagen echt nodig? Geen idee. Misschien kan het een positieve bijdrage leveren, misschien ook niet. S heeft in ieder geval na het wennen nog maar één keer gezegd dat ze niet naar school wilde, en dat was de eerste dag dat ze echt zo gaan. Sindsdien niet meer en gaat ook het afscheid steeds wat beter. Vanmorgen kon ik zo weg, nog voor de tweede bel ging en bleef ze blij zitten.
Dit zou ik ook doen Spring... Wel rottig voor jullie.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat zegt juf ervan?
Eigenlijk zou ik nu juist zeggen, doorpakken. Als je haar nu thuis houdt, heb je maandag nog steeds die strijd. Als ze wel gaat, leert ze toch steeds meer de klas&klasgenootjes&juf kennen.. Of dat nu morgen of maandag is. Beide keren is het lastig. Ik zou juf wel even extra bijpraten en zeggen dat het erg moeilijk gaat. En kijken of ze het wennen toch wat meer kan begeleiden?
Dat is ook het plan nu. Maar dan met oma dus. Kan die er bij blijven als ze nog niet 'alleen' wil blijven.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Lastig Spring. Sommigen vinden het echt moeilijk om hun plekje te vinden in de klas..
Het wennen ging bij Chris in de groep ook wel zo. Kindje een plekje geven, en zelf eerst even het lokaal en de kinderen laten ontdekken. Als juf merkte dat het niet zo vlot ging, stuurde ze het wel iets bij. Maar dat was altijd zonder ouders. Dat is ook anders denk ik..
Chris zijn juf was ook erg doortastend als het afscheid moeilijk was. Ze stuurde de ouders dan ook snel weg, want dan ging het vaak al iets beter. Voor de ouders leek het kortaf, maar voor het kind is lang afscheid nemen alleen maar uitstel van het drama..
Wat zegt juf ervan?
Eigenlijk zou ik nu juist zeggen, doorpakken. Als je haar nu thuis houdt, heb je maandag nog steeds die strijd. Als ze wel gaat, leert ze toch steeds meer de klas&klasgenootjes&juf kennen.. Of dat nu morgen of maandag is. Beide keren is het lastig. Ik zou juf wel even extra bijpraten en zeggen dat het erg moeilijk gaat. En kijken of ze het wennen toch wat meer kan begeleiden?
Wat goed!quote:Op woensdag 25 september 2013 21:08 schreef Moonah het volgende:
Mijn kind heeft vandaag voor het eerst echt zonder hulpmiddelen gezwommen. Ook zo'n mijlpaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |