Het is in ieder geval duurder. Ik ben als vegetariër meestal goedkoper uit dan mijn huisgenoten tijdens het boodschappen doen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb trouwens als vegetariër respect voor mensen die uit ideële motieven minder vlees eten en biologisch vlees kopen. Misschien is het volledig vegetarisch eten wel gemakkelijker.
Het lukt wel met zuivel. Dacht even dat alle dierlijke producten eruit moesten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij opgezocht of dat jij uit soja, eieren, quorn, peulvruchten en zuivel voldoende eiwitten binnen krijgt? Ik denk dat het wel lukt maar ik zou wat getallen moeten opzoeken om er zeker van te zijn.
Tip: probeer eens humus (gemaakt van kikkererwten) uit voor de broodmaaltijd: relatief veel eiwitten, heel wat gezonder dan het zoete beleg. De kikkererwten moet je niet zoeken bij de blikgroenten, die staan in een andere rij.
Ik niet! Een bak vleesvervangers (of ee blok soja) kost 2-2,5 Euro. Die heb je in je eentje in een dag op als je genoeg eiwitten wil eten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:33 schreef Azorius het volgende:
[..]
Het is in ieder geval duurder. Ik ben als vegetariër meestal goedkoper uit dan mijn huisgenoten tijdens het boodschappen doen.
Begonnen met zo nu en dan eens zo'n vegaburger i.p.v. vlees. Dus gewoon een vleesrecept waarbij het vlees is vervangen door een vleesvervanger. Nu heb ik ook een paar vega-kookboeken waar ik wel eens wat uit maak. Ik denk dat ik 1 tot 3 dagen per week vegetarisch eet. Op zich zou ik nog wel meer willen, maar mijn vrouw is iets minder pro-vega en ik heb kinderen. Plus dat ik momenteel al druk ben met een aantal andere veranderingen. Eiwitten haal ik uit kazen, noten, kwark en melk. Sojamelk vind ik nogal duur vergeleken met (bio)koemelk.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Licht eens toe hoe jij dat invult, waarom jij hiervoor hebt gekozen en wat jij nog meer zou willen doen maar nu laat?
Vond ik eerst ook, maar je kan het ook zo zien: De prijzen voor koemelk zijn gewoon achterlijk laag.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:46 schreef CarbonC het volgende:
Sojamelk vind ik nogal duur vergeleken met (bio)koemelk.
Eens, maar wat de reden ook is: ik zou er flink meer geld aan kwijt zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:49 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Vond ik eerst ook, maar je kan het ook zo zien: De prijzen voor koemelk zijn gewoon achterlijk laag.
Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten, mij boeit het geen reet of zo'n beest nu op een paar vierkante centimeter vol wordt gepropt met voer om vervolgens op mijn bordje terecht te komen. Die biologische bullshit trap ik al helemaal niet in, de smaak van vlees hangt af van hoe je het klaarmaakt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er zijn verschillende redenen om je er druk om te maken, of om te beginnen, je er voor te interesseren. Persoonlijk doe ik het omdat biologisch vlees veel lekkerder smaakt, en vind ik het dierenwelzijn een leuke bijkomstigheid. Dit nog naast het feit dat het al 3 generaties een onderdeel van mijn familie historie is.
De smaak van vlees wordt ook bepaald door wat het dier eet. Het is niet voor niets zo dat de duurste stukjes vlees op deze wereld van dieren met een speciaal dieet komt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten, mij boeit het geen reet of zo'n beest nu op een paar vierkante centimeter vol wordt gepropt met voer om vervolgens op mijn bordje terecht te komen. Die biologische bullshit trap ik al helemaal niet in, de smaak van vlees hangt af van hoe je het klaarmaakt.
Mij hoor je in ieder geval niet klagen als er een lekker stukje plofkip of vetgemeste ganzenlever op mijn bordje ligt.![]()
Met kruiden en specerijen krijg ik een lekker stukje varkensvlees, of ie nou eikeltjes heeft gegeten of niet. Ik koop in ieder geval geen biologisch vlees omdat het "lekkerder"quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:35 schreef erodome het volgende:
[..]
De smaal van vlees wordt ook bepaald door wat het dier eet. Het is niet voor niets zo dat de duurste stukjes vlees op deze wereld van dieren met een speciaal dieet komt.
Eet jij maar eens varkens dat veel eikeltjes heeft gegeten, of het friese kruidvarken, dat merk je echt wel in de smaak. Ook hoe de spieren zich opbouwen en hoe het vet zich verhoud maakt verschil.
Tja.....wat moet ik hier nu op zeggen...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Met kruiden en specerijen krijg ik een lekker stukje varkensvlees, of ie nou eikeltjes heeft gegeten of niet. Ik koop in ieder geval geen biologisch vlees omdat het "lekkerder"( wat mij eerder een belachelijk klote-excuus is om mensen aan te zetten tot het eten van overpriced vlees) is of beter voor het dier het boeit me allebei geen reet.
Als je verschil niet proeft tussen supermarktvlees en vlees van een goede slager is er echt iets met je mis.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja.....wat moet ik hier nu op zeggen...
Er is kwaliteitvlees en er is vlees, daar zit echt een wereld van verschil tussen.
Dan proef je de kruiden, erg lekker, maar dat is dan niet de smaak van het vlees meer..quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Met kruiden en specerijen krijg ik een lekker stukje varkensvlees, of ie nou eikeltjes heeft gegeten of niet. Ik koop in ieder geval geen biologisch vlees omdat het "lekkerder"( wat mij eerder een belachelijk klote-excuus is om mensen aan te zetten tot het eten van overpriced vlees) is of beter voor het dier het boeit me allebei geen reet.
En dat strekt hem tot eer, want er zijn niet veel mensen die dit openlijk durven toegeven.quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Betyar komt er dus openlijk voor uit dat hij een egoïst is.
Ach, misschien grossiert zijn Pa wel in plofkippenquote:Op zaterdag 28 september 2013 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tja, het is inderdaad beter dan zo zijn en er hypocriet over doen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En dat strekt hem tot eer, want er zijn niet veel mensen die dit openlijk durven toegeven.
Eens zien of dat die draad een beetje niveau heeft. Hopelijk worden er ook goede recepten en eettips verzameld. Een typisch probleem voor vegetariërs is wat je op je brood moet doen. Ik ga nu eens experimenteren met kikkererwten (hummes). Ik verwacht er veel van, het zal sowieso beter zijn dan een overdaad aan kaas, chocoladepasta, pindakaas, jam, stroop en honing.quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ach, misschien grossiert zijn Pa wel in plofkippenweten wij veel
![]()
Voor de liefhebbers
CUL / [Vegetarisch eten #10]
Trollen worden zwaar gestraft dan weten ze dat alvast...
Absoluut nietquote:Op zaterdag 28 september 2013 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens zien of dat die draad een beetje niveau heeft. Hopelijk worden er ook goede recepten en eettips verzameld. Een typisch probleem voor vegetariërs is wat je op je brood moet doen. Ik ga nu eens experimenteren met kikkererwten (hummes). Ik verwacht er veel van, het zal sowieso beter zijn dan een overdaad aan kaas, chocoladepasta, pindakaas, jam, stroop en honing.
Vegetarisch beleg is ok maar helaas nog steeds belachelijk duur (lees: belachelijke winstmarges), dat geldt natuurlijk ook voor vegetarische schijven maar in mindere mate.
Ik zou het trouwens wel mooi vinden om veganismes en vegetarisme strikt te scheiden bij zo'n discussie. Veganisten zijn natuurlijk ook van harte welkom maar laten we voor de recepten en tips uitgaan van een gezonde voeding en dat kan nu eenmaal niet als je veganistisch eet.
Hummus is lekker. En gezond.quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eens zien of dat die draad een beetje niveau heeft. Hopelijk worden er ook goede recepten en eettips verzameld. Een typisch probleem voor vegetariërs is wat je op je brood moet doen. Ik ga nu eens experimenteren met kikkererwten (hummes). Ik verwacht er veel van, het zal sowieso beter zijn dan een overdaad aan kaas, chocoladepasta, pindakaas, jam, stroop en honing.
Vegetarisch beleg is ok maar helaas nog steeds belachelijk duur (lees: belachelijke winstmarges), dat geldt natuurlijk ook voor vegetarische schijven maar in mindere mate.
Ik zou het trouwens wel mooi vinden om veganismes en vegetarisme strikt te scheiden bij zo'n discussie. Veganisten zijn natuurlijk ook van harte welkom maar laten we voor de recepten en tips uitgaan van een gezonde voeding en dat kan nu eenmaal niet als je veganistisch eet.
quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een typisch probleem voor vegetariërs is wat je op je brood moet doen. Ik ga nu eens experimenteren met kikkererwten (hummes). Ik verwacht er veel van, het zal sowieso beter zijn dan een overdaad aan kaas, chocoladepasta, pindakaas, jam, stroop en honing
Hij heeft iets tegen Pindakaasquote:Op zondag 29 september 2013 02:43 schreef rijsttafel het volgende:
Pindakaas is de shit.
Figuurlijk bedoel ik.
Soja? Dat is toch helemaal niet lekker?quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik niet! Een bak vleesvervangers (of ee blok soja) kost 2-2,5 Euro. Die heb je in je eentje in een dag op als je genoeg eiwitten wil eten.
Nu ja, je kan ook meer kaas eten maar beter wat minder kaas en wat extra soja.
Ik koop ze wel zoveel mogelijk afgeprijst.
Dat ik geen reet om dierenwelzijn geef bedoel je?quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Om niet het hele topic te hoeven lezen... wat bedoel je hier precies mee?quote:Op zondag 22 september 2013 17:16 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Heb het niet over wortels he. Genetisch geproduceerd vlees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |