abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:33:28 #226
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_131618347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb trouwens als vegetariër respect voor mensen die uit ideële motieven minder vlees eten en biologisch vlees kopen. Misschien is het volledig vegetarisch eten wel gemakkelijker.
Het is in ieder geval duurder. Ik ben als vegetariër meestal goedkoper uit dan mijn huisgenoten tijdens het boodschappen doen.
pi_131618378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb jij opgezocht of dat jij uit soja, eieren, quorn, peulvruchten en zuivel voldoende eiwitten binnen krijgt? Ik denk dat het wel lukt maar ik zou wat getallen moeten opzoeken om er zeker van te zijn.
Tip: probeer eens humus (gemaakt van kikkererwten) uit voor de broodmaaltijd: relatief veel eiwitten, heel wat gezonder dan het zoete beleg. De kikkererwten moet je niet zoeken bij de blikgroenten, die staan in een andere rij.
Het lukt wel met zuivel. Dacht even dat alle dierlijke producten eruit moesten. :P
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_131618409
Een vegetariër eet dierlijke producten, alleen veganisten eten geen dierlijke producten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131618453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:33 schreef Azorius het volgende:

[..]

Het is in ieder geval duurder. Ik ben als vegetariër meestal goedkoper uit dan mijn huisgenoten tijdens het boodschappen doen.
Ik niet! Een bak vleesvervangers (of ee blok soja) kost 2-2,5 Euro. Die heb je in je eentje in een dag op als je genoeg eiwitten wil eten. ;)
Nu ja, je kan ook meer kaas eten maar beter wat minder kaas en wat extra soja. ;)
Ik koop ze wel zoveel mogelijk afgeprijst.
#NoDAPL
pi_131618695
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Licht eens toe hoe jij dat invult, waarom jij hiervoor hebt gekozen en wat jij nog meer zou willen doen maar nu laat?
Begonnen met zo nu en dan eens zo'n vegaburger i.p.v. vlees. Dus gewoon een vleesrecept waarbij het vlees is vervangen door een vleesvervanger. Nu heb ik ook een paar vega-kookboeken waar ik wel eens wat uit maak. Ik denk dat ik 1 tot 3 dagen per week vegetarisch eet. Op zich zou ik nog wel meer willen, maar mijn vrouw is iets minder pro-vega en ik heb kinderen. Plus dat ik momenteel al druk ben met een aantal andere veranderingen. Eiwitten haal ik uit kazen, noten, kwark en melk. Sojamelk vind ik nogal duur vergeleken met (bio)koemelk.
pi_131618798
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:46 schreef CarbonC het volgende:
Sojamelk vind ik nogal duur vergeleken met (bio)koemelk.
Vond ik eerst ook, maar je kan het ook zo zien: De prijzen voor koemelk zijn gewoon achterlijk laag.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131618824
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:49 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Vond ik eerst ook, maar je kan het ook zo zien: De prijzen voor koemelk zijn gewoon achterlijk laag.
Eens, maar wat de reden ook is: ik zou er flink meer geld aan kwijt zijn.
  vrijdag 27 september 2013 @ 16:21:36 #233
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131621285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:13 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er zijn verschillende redenen om je er druk om te maken, of om te beginnen, je er voor te interesseren. Persoonlijk doe ik het omdat biologisch vlees veel lekkerder smaakt, en vind ik het dierenwelzijn een leuke bijkomstigheid. Dit nog naast het feit dat het al 3 generaties een onderdeel van mijn familie historie is.
Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten, mij boeit het geen reet of zo'n beest nu op een paar vierkante centimeter vol wordt gepropt met voer om vervolgens op mijn bordje terecht te komen. Die biologische bullshit trap ik al helemaal niet in, de smaak van vlees hangt af van hoe je het klaarmaakt.
Mij hoor je in ieder geval niet klagen als er een lekker stukje plofkip of vetgemeste ganzenlever op mijn bordje ligt. :Y) :Y)
pi_131621613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten, mij boeit het geen reet of zo'n beest nu op een paar vierkante centimeter vol wordt gepropt met voer om vervolgens op mijn bordje terecht te komen. Die biologische bullshit trap ik al helemaal niet in, de smaak van vlees hangt af van hoe je het klaarmaakt.
Mij hoor je in ieder geval niet klagen als er een lekker stukje plofkip of vetgemeste ganzenlever op mijn bordje ligt. :Y) :Y)
De smaak van vlees wordt ook bepaald door wat het dier eet. Het is niet voor niets zo dat de duurste stukjes vlees op deze wereld van dieren met een speciaal dieet komt.
Eet jij maar eens varkens dat veel eikeltjes heeft gegeten, of het friese kruidvarken, dat merk je echt wel in de smaak. Ook hoe de spieren zich opbouwen en hoe het vet zich verhoud maakt verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 27-09-2013 18:15:55 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 27 september 2013 @ 16:44:28 #235
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131621831
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:35 schreef erodome het volgende:

[..]

De smaal van vlees wordt ook bepaald door wat het dier eet. Het is niet voor niets zo dat de duurste stukjes vlees op deze wereld van dieren met een speciaal dieet komt.
Eet jij maar eens varkens dat veel eikeltjes heeft gegeten, of het friese kruidvarken, dat merk je echt wel in de smaak. Ook hoe de spieren zich opbouwen en hoe het vet zich verhoud maakt verschil.
Met kruiden en specerijen krijg ik een lekker stukje varkensvlees, of ie nou eikeltjes heeft gegeten of niet. Ik koop in ieder geval geen biologisch vlees omdat het "lekkerder" :') ( wat mij eerder een belachelijk klote-excuus is om mensen aan te zetten tot het eten van overpriced vlees) is of beter voor het dier het boeit me allebei geen reet.
pi_131622342
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Met kruiden en specerijen krijg ik een lekker stukje varkensvlees, of ie nou eikeltjes heeft gegeten of niet. Ik koop in ieder geval geen biologisch vlees omdat het "lekkerder" :') ( wat mij eerder een belachelijk klote-excuus is om mensen aan te zetten tot het eten van overpriced vlees) is of beter voor het dier het boeit me allebei geen reet.
Tja.....wat moet ik hier nu op zeggen...

Er is kwaliteitvlees en er is vlees, daar zit echt een wereld van verschil tussen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131623104
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja.....wat moet ik hier nu op zeggen...

Er is kwaliteitvlees en er is vlees, daar zit echt een wereld van verschil tussen.
Als je verschil niet proeft tussen supermarktvlees en vlees van een goede slager is er echt iets met je mis.
pi_131626701
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Dan proef je de kruiden, erg lekker, maar dat is dan niet de smaak van het vlees meer.. ;) Koop maar eens een stukje biefstuk in een supermarkt, en online wat Kobe beef biefstuk of Wagyu biefstuk, bak ze tegelijk op, en proef het maar. Of om het wat betaalbaarder te houden, kan je ook even langs een biologische (bijvoorbeeld eentje uit de groene weg keten) slagerij lopen voor een biefstukje.

Kan je het zelf testen, in plaats van anderen die dat al gedaan hebben zomaar wat te ridiculiseren. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_131647089
Betyar komt er dus openlijk voor uit dat hij een egoïst is.
#NoDAPL
pi_131647094
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En dat strekt hem tot eer, want er zijn niet veel mensen die dit openlijk durven toegeven. :{
pi_131647161
quote:
Ach, misschien grossiert zijn Pa wel in plofkippen :') weten wij veel :P

Voor de liefhebbers

CUL / [Vegetarisch eten #10]

Trollen worden zwaar gestraft dan weten ze dat alvast... (8>
pi_131651965
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:14 schreef Gwywen het volgende:

[..]

En dat strekt hem tot eer, want er zijn niet veel mensen die dit openlijk durven toegeven. :{
Tja, het is inderdaad beter dan zo zijn en er hypocriet over doen. :)
#NoDAPL
pi_131652092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ach, misschien grossiert zijn Pa wel in plofkippen :') weten wij veel :P

Voor de liefhebbers

Trollen worden zwaar gestraft dan weten ze dat alvast... (8>
Eens zien of dat die draad een beetje niveau heeft. Hopelijk worden er ook goede recepten en eettips verzameld. Een typisch probleem voor vegetariërs is wat je op je brood moet doen. Ik ga nu eens experimenteren met kikkererwten (hummes). Ik verwacht er veel van, het zal sowieso beter zijn dan een overdaad aan kaas, chocoladepasta, pindakaas, jam, stroop en honing.
Vegetarisch beleg is ok maar helaas nog steeds belachelijk duur (lees: belachelijke winstmarges), dat geldt natuurlijk ook voor vegetarische schijven maar in mindere mate.

Ik zou het trouwens wel mooi vinden om veganismes en vegetarisme strikt te scheiden bij zo'n discussie. Veganisten zijn natuurlijk ook van harte welkom maar laten we voor de recepten en tips uitgaan van een gezonde voeding en dat kan nu eenmaal niet als je veganistisch eet.
#NoDAPL
pi_131654104
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eens zien of dat die draad een beetje niveau heeft. Hopelijk worden er ook goede recepten en eettips verzameld. Een typisch probleem voor vegetariërs is wat je op je brood moet doen. Ik ga nu eens experimenteren met kikkererwten (hummes). Ik verwacht er veel van, het zal sowieso beter zijn dan een overdaad aan kaas, chocoladepasta, pindakaas, jam, stroop en honing.
Vegetarisch beleg is ok maar helaas nog steeds belachelijk duur (lees: belachelijke winstmarges), dat geldt natuurlijk ook voor vegetarische schijven maar in mindere mate.

Ik zou het trouwens wel mooi vinden om veganismes en vegetarisme strikt te scheiden bij zo'n discussie. Veganisten zijn natuurlijk ook van harte welkom maar laten we voor de recepten en tips uitgaan van een gezonde voeding en dat kan nu eenmaal niet als je veganistisch eet.
Absoluut niet :+

er staat juist een heel stuk in over hummes, ik had vanmiddag gewoon geprakte banaan op mijn
brood,, óók lekker. :9

Vanaf hier lezen over hummus, zeer goede eiwittenbron overigens (8>
Maar er zijn méér goede eiwitbronnen

Iedereen is welkom hoor, ook mensen die dus wel vlees eten maar niet elke dag vlees willen
eten en veganisten die die hélemaal al het dierlijk voedsel hebben geschrapt en alles daar
tussen in...

Dit topic is ook de moeite waard...

CUL / Blenderontbijt (smoothies, papjes e.d.) #2
pi_131657696
quote:

[..]

Hummus is lekker. En gezond.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131664984
Pindakaas is de shit.
Figuurlijk bedoel ik.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131665102
quote:

[..]

Een typisch probleem voor vegetariërs is wat je op je brood moet doen. Ik ga nu eens experimenteren met kikkererwten (hummes). Ik verwacht er veel van, het zal sowieso beter zijn dan een overdaad aan kaas, chocoladepasta, pindakaas, jam, stroop en honing
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 02:43 schreef rijsttafel het volgende:
Pindakaas is de shit.
Figuurlijk bedoel ik.
Hij heeft iets tegen Pindakaas :+

Misschien moet hij even naar dit radiofragment luisteren...

http://www.mkatan.nl/radi(...)en-in-pindakaas.html

In pindakaas van Albert Heijn zit 0,2% transvetzuren. Dat werd zaterdag bekend gemaakt door Kassa op Nederland 1.[1] In de Calvé pindakaas zat 0% transvetzuren. Daar kreeg Unilever een complimentje voor, want Calvé is van hen. Maar voor u nu naar de supermarkt gaat om uw Albert Heijn pindakaas om te ruilen voor Calvé moeten we even kijken om hoeveel transvetzuren het gaat.

Dertig jaar geleden kreeg de gemiddelde Nederlander elke dag 10 tot 20 gram transvetzuren binnen. Er werd gedacht dat die geen kwaad deden. Maar toen wij het onderzochten bleken transvetzuren juist heel slecht te zijn voor het cholesterol in je bloed en dus voor je bloedvaten en je hart. Toen dat eenmaal vast stond zijn de transvetzuren grotendeels uit het eten verwijderd. Daardoor krijgen we er nu tien keer zo weinig van binnen als toen. Dat leverde een forse winst op in gezondheid. Het aantal mensen dat een hartaanval kreeg is daardoor afgenomen met 4000 per jaar.

Bij het verwijderen van transvetzuren uit eten liep Unilever voorop, dus dat complimentje voor hun pindakaas hebben ze verdiend. Maar de hoeveelheid transvetzuren die er tegenwoordig in andere merken pindakaas zit, en in chips en zo, is erg klein. Dertig jaar geleden leverde een kleine portie friet al 10 gram.[2] Om dat binnen te krijgen uit de pindakaas van Albert Heijn moet je daar veertien potten per dag van leeg eten.[3] Die paar gram transvetzuren die we nog binnen krijgen komen niet meer uit de supermarkt. Ze komen deels uit de snackbar, want sommige snackbars bakken nog steeds in verkeerd vet. Op de site van Verantwoord frituren kun je opzoeken waar jouw snackbar in bakt.

De belangrijkste bron van transvetzuren is tegenwoordig melkvet, dus kaas, volle melk en roomboter. Er is een tijd lang gedacht dat natuurlijke transvetzuren uit melk geen effect op het cholesterol hebben, maar dat idee is achterhaald, het is nu goed onderzocht en alle transvetzuren doen hetzelfde.[4] Wat we nu nog binnenkrijgen komen eerder uit kaas dan uit pindakaas. U hoeft dus niet terug met de pindakaas.

[1] Kassa, 19 maart 2011. http://kassa.vara.nl/tv/a(...)in-ons-eten/speel/1/ minuut 07:45.

[2] Consumentengids, mei 2003, p 30-33. In 2003 was een deel van de frites al vrij van transvetzuren. De frites die wel was gebakken in frituurvet rijk aan transvetzuren bevatte per kleine portie 10-16 gram transvetzuren.

[3] Een pot Albert Heijn pindakaas bevat volgens Kassa 0.2% transvetzuren. Dat is per pot van 350 gram 0.7 gram, en 10 gram transvetzuren is dus 10/0.7 = 14 potten

Niks mis met een broodje Pindakaas dus :9
pi_131665488
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik niet! Een bak vleesvervangers (of ee blok soja) kost 2-2,5 Euro. Die heb je in je eentje in een dag op als je genoeg eiwitten wil eten. ;)
Nu ja, je kan ook meer kaas eten maar beter wat minder kaas en wat extra soja. ;)
Ik koop ze wel zoveel mogelijk afgeprijst.
Soja? Dat is toch helemaal niet lekker?
  zondag 29 september 2013 @ 08:41:28 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131665864
quote:
Dat ik geen reet om dierenwelzijn geef bedoel je?
pi_131666525
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:16 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Heb het niet over wortels he. Genetisch geproduceerd vlees.
Om niet het hele topic te hoeven lezen... wat bedoel je hier precies mee?

'Genetisch geproduceerd vlees'?
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')