abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131617175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit, er zijn aardig wat vegetarische sporters, zelfs topsporters(ik noem er maar 1 dave scott, die vele iron mans op zijn naam heeft staan).
Ik zie je punt wel, ik zeg dan ook niet dat het niet kan. Het grote aantal voedsel dat ik extra zou moeten eten als ik vlees uit mijn voedingsschema zou gooien is mij de moeite niet waard.

Zoals ik al eerder zei zou ik evt. wel over willen stappen op kweekvlees maar dan moet die mogelijkheid er wel zijn. (die Dave Scott is trouwens enorm mager zo te zien)
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:42 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Wat :')
Om vlees te vervangen drukken ze gewoon een extra spuit in de reet.
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:40 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook informatie verspreiden over vegetarisch eten. En over de ongezondheid van vlees in de mate dat we het nu consumeren. Met de juiste informatie is het heus niet moeilijk om vlees te minderen, danwel helemaal op te geven als men dat wil.

Trouwens, alsof vlees het wondervoer is waardoor je niet op je voedsel hoeft te letten... dat mensen dat denken is misschien wel de kern van het probleem.
Ik zeg niet dat het wondervoer is, ik zeg dat ik zonder vlees niet voldoende binnenkrijg. :P
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_131617232
Dave scott is dan ook een sporter die aan lange afstanden doet, die zijn allemaal "mager", ook degene die vlees eten.
Maar je hoeft helemaal niet belachelijk veel meer te eten, dat is een misvatting. Je moet wel nadenken over je voedsel, maar dat hoort bij (top) sport, als je al niet de discipline hebt om goed naar je dieet te kijken dan heb je ook niet de discipline om een topsporter te worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131617323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:55 schreef erodome het volgende:
Dave scott is dan ook een sporter die aan lange afstanden doet, die zijn allemaal "mager", ook degene die vlees eten.
Maar je hoeft helemaal niet belachelijk veel meer te eten, dat is een misvatting. Je moet wel nadenken over je voedsel, maar dat hoort bij (top) sport, als je al niet de discipline hebt om goed naar je dieet te kijken dan heb je ook niet de discipline om een topsporter te worden.
Volgens die redenatie heb ik dus geen discipline om een topsporter te worden als er vlees in mijn dieet zit?
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_131617363
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:58 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Volgens die redenatie heb ik dus geen discipline om een topsporter te worden als er vlees in mijn dieet zit?
Nee, als je niet goed naar je dieet kijkt. Wat ik bedoel te zeggen is dat een dieetaanpassing bij topsport hoort.
Daarnaast is het zo dat er veel misvattingen zijn over vegetarisch eten, bv dat je significant meer voedsel nodig hebt, dat is niet waar, je hebt andere soorten voedsel nodig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_131617365
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:53 schreef Curlbrah het volgende:

Ik zeg niet dat het wondervoer is, ik zeg dat ik zonder vlees niet voldoende binnenkrijg. :P
Wat mij betreft hoef je ook niet zonder vlees te eten. Maar ik vind wel dat er prijzen voor moeten worden gerekend die eerlijk zijn en in proportie met de vervuiling. En daarnaast dat het in z'n algemeen ontmoedigd wordt omdat het gros van de mensen gewoon te veel vlees eet, wat slecht is voor henzelf, de dieren en het milieu.

Maar dat je zonder vlees niet genoeg binnen zou krijgen is een keuze een geen vasstaand feit.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131617384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 07:57 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Niet alleen een kwestie van gewenning, je mist een stukje voeding dat moeilijk is aan te vullen. Zeker voor iemand die elke dag sport is het moeilijk om zonder vlees voldoende voedingstoffen binnen te krijgen.
Dat is niet waar. Die gewenning valt voor veel mensen heel erg mee, ook vegetarische schijven hebben die beet (krokant van buiten en al) dus je went daar snel genoeg aan. Sterker nog, je krijgt een hekel aan vlees als je het een tijd niet hebt gegeten, een puur fysieke afkeer zoals de meeste mensen dat van lijken hebben.

Ook het binnen krijgen van voedingsstoffen is geen probleem. Alle voedingsstoffen kan je prima binnen krijgen zonder vlees te eten maar je moet dan natuurlijk wel een beetje basiskennis over voeding opdoen. Je moet weten welke stoffen veel voorkomen in vlees (eiwitten die ook essentiële aminozuren bevatten, b-vitamines en bepaalde mineralen) en welke andere voedingsmiddelen die stoffen veel bevatten. Als je voldoende soja, quorn, melkproducten, eieren en peulvruchten eet en je eet bijvoorbeeld geen spinazie, je drinkt geen koffie, thee en wijn en je eet wel groenten en vruchten op het moment dat je iets eet wat veel ijzer bevat etc. dan krijg je geen tekort aan voedingsstoffen. Alleen, veel mensen zijn nogal onnozel op dit vlak. Ze hebben geen benul wat voeding is, laat staan hoe het wordt opgenomen (of juist niet), wat in wat zit etc.
Er is 1 stof waarvan je mogelijk te weinig binnen krijgt als je weet wat je eet: creatine. Dat krijg je mogelijk "te weinig" binnen. Ik gebruik aanhalingstekens aangezien je dit maar voor 1 iets nodig hebt: de meest explosieve sporten (60-meter sprint, 100 meter sprint, 50 meter in het water, ...). Alle overige actieve sporters hoeven zich geen zorgen te maken dat ze iets tekort komen zolang ze maar voldoende kennis opdoen over voeding. Ik eet zelf al best lang geen vlees en ik heb mijn bloed laten nakijken, ik had geen tekort aan voedingsstoffen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik minder reserveijzer heb dan de meeste mensen maar altijd nog meer dan voldoende.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131617438
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, als je niet goed naar je dieet kijkt. Wat ik bedoel te zeggen is dat een dieetaanpassing bij topsport hoort.
Daarnaast is het zo dat er veel misvattingen zijn over vegetarisch eten, bv dat je significant meer voedsel nodig hebt, dat is niet waar, je hebt andere soorten voedsel nodig.
Ik heb wel eens gekeken naar wat ik zou moeten eten als ik vegetarisch zou gaan eten.

Het hoofdpunt is niet dat het vlees wegvalt, maar de manieren waarmee ik dat evt. zou kunnen opvullen ook zullen wegvallen.

Waardoor ik dus een shitload aan andere dingen moest vinden om het tekort op te vullen.
pi_131617462
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:03 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gekeken naar wat ik zou moeten eten als ik vegetarisch zou gaan eten.

Het hoofdpunt is niet dat het vlees wegvalt, maar de manieren waarmee ik dat evt. zou kunnen opvullen ook zullen wegvallen.

Waardoor ik dus een shitload aan andere dingen moest vinden om het tekort op te vullen.
Wat bedoel je daar dan mee? Kan je voorbeelden geven?
Ik vraag me af of je wel goed hebt gekeken namelijk.
pi_131617575
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:03 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal vaag. Wat zijn die andere dinngen die dan ook zouden wegvallen? Jij hebt het toch niet over vis en gevogelte? Voor mij ben je enkel vegetarisch als je geen vlees, vis en gevogelte eet.
Als je ook geen melkproducten en eieren eet dan wordt het een lastig verhaal ja. Veganisme raad ik sterk af, vegetarisch eten kan prima zonder dat je je gezondheid schaadt en zonder dat je iets tekort komt. Neem het rustig van mij aan, ik heb er zelf veel ervaring mee en ik heb me er zo uitgebreid in verdiept als dat mogelijk is. Ik koop trouwens altijd biologische eiëren (30 cent per ei), ik hoop dat ik niet word opgelicht.
#NoDAPL
pi_131617617
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal vaag. Wat zijn die andere dinngen die dan ook zouden wegvallen?
Als je ook geen melkproducten en eieren eet dan wordt het een lastig verhaal ja. Veganisme raad ik sterk af, vegetarisch eten kan prima zonder dat je je gezondheid schaadt en zonder dat je iets tekort komt. Neem het rustig van mij aan, ik heb er zelf veel ervaring mee en ik heb me er zo uitgebreid in verdiept als dat mogelijk is. Ik koop trouwens altijd biologische eiëren (30 cent per ei), ik hoop dat ik niet word opgelicht.
Ah, jij doet ook aan bodybuilden?
@erodome ok moment edit: kan het niet plakken maar het punt valt weg als je zuivelproducten toestaat. :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Curlbrah op 27-09-2013 14:17:52 ]
pi_131617735
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 12:37 schreef betyar het volgende:
Mensen die zich druk maken over dieren :r :r :r
Er zijn verschillende redenen om je er druk om te maken, of om te beginnen, je er voor te interesseren. Persoonlijk doe ik het omdat biologisch vlees veel lekkerder smaakt, en vind ik het dierenwelzijn een leuke bijkomstigheid. Dit nog naast het feit dat het al 3 generaties een onderdeel van mijn familie historie is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_131617771
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:09 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Ah, jij doet ook aan bodybuilden?
@erodome ok moment
Nee, ik doe wel intensief aan andere duursporten (hardlopen, fietsen, vroeger ook zwemmen). Nu zal jij als bodybuilder wel meer eiwitten nodig hebben dan ik. Ik hoef niet extreem volumineuze spieren te kweken. Voor deze sport durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen dat je geen nadeel hebt als je vegetarisch eet. Ik vermoed dat het wel kan maar is het niet sowieso gebruikelijk bij bodybuilders om extra eiwitten in te nemen in poedervorm?
#NoDAPL
pi_131617775
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal vaag. Wat zijn die andere dinngen die dan ook zouden wegvallen? Jij hebt het toch niet over vis en gevogelte? Voor mij ben je enkel vegetarisch als je geen vlees, vis en gevogelte eet.
Valt wel mee 6 bio-eieren voor 1,59 bij Lidl of Jumbo. Dat is 26,5 cent per stuk.
pi_131617823
Misschien moet ik dan ook eens eieren kopen bij de Lidl, bij de concurrent zijn ze duurder. Ik had niet verwacht dat Lidl dat verkoopt. Ik moet altijd nog eens langsgaan bij de biologische boer in mijn stadje, eens zien wat ik daar betaal.
#NoDAPL
pi_131617839
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:00 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Wat mij betreft hoef je ook niet zonder vlees te eten. Maar ik vind wel dat er prijzen voor moeten worden gerekend die eerlijk zijn en in proportie met de vervuiling. En daarnaast dat het in z'n algemeen ontmoedigd wordt omdat het gros van de mensen gewoon te veel vlees eet, wat slecht is voor henzelf, de dieren en het milieu.

Maar dat je zonder vlees niet genoeg binnen zou krijgen is een keuze een geen vasstaand feit.
Dit. Miljarden mensen bewijzen dat het kan. Overigens zou imho een hoog btw-tarief voor vlees een goede zaak zijn.
pi_131617879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Misschien moet ik dan ook eens eieren kopen bij de Lidl, bij de concurrent zijn ze duurder. Ik had niet verwacht dat Lidl dat verkoopt. Ik moet altijd nog eens langsgaan bij de biologische boer in mijn stadje, eens zien wat ik daar betaal.
Lidl heeft nog best wat bio (en fair trade) producten. Lang niet alles, maar wat ze hebben is goedkoop en kwalitatief vaak goed.
pi_131617891
Ben overigens flexitarier.
pi_131617896
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mocht je perongelijk vlakbij duitsland wonen, dan daar naar de lidl/aldi gaan, die hebben een veel uitgebreider assortiment aan biologische producten.
pi_131617924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ik doe wel intensief aan andere duursporten (hardlopen, fietsen, vroeger ook zwemmen). Nu zal jij als bodybuilder wel meer eiwitten nodig hebben dan ik. Ik hoef niet extreem volumineuze spieren te kweken. Voor deze sport durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen dat je geen nadeel hebt als je vegetarisch eet. Ik vermoed dat het wel kan maar is het niet sowieso gebruikelijk bij bodybuilders om extra eiwitten in te nemen in poedervorm?
Als aanvulling inderdaad, niet als een hoofdbron.
pi_131618079
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:18 schreef CarbonC het volgende:
Licht eens toe hoe jij dat invult, waarom jij hiervoor hebt gekozen en wat jij nog meer zou willen doen maar nu laat?
#NoDAPL
pi_131618122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Mocht je perongelijk vlakbij duitsland wonen, dan daar naar de lidl/aldi gaan, die hebben een veel uitgebreider assortiment aan biologische producten.
Ik zit veel te ver van die grens af. Ik heb wel familie daar (aan beide kanten van de grens) dus ik kan hen eens wat laten meenemen als ze daar toch komen.
#NoDAPL
pi_131618159
quote:
Ik ook!
pi_131618200
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:19 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Als aanvulling inderdaad, niet als een hoofdbron.
Heb jij opgezocht of dat jij uit soja, eieren, quorn, peulvruchten en zuivel voldoende eiwitten binnen krijgt? Ik denk dat het wel lukt maar ik zou wat getallen moeten opzoeken om er zeker van te zijn.
Tip: probeer eens humus (gemaakt van kikkererwten) uit voor de broodmaaltijd: relatief veel eiwitten, heel wat gezonder dan het zoete beleg. De kikkererwten moet je niet zoeken bij de blikgroenten, die staan in een andere rij.
#NoDAPL
pi_131618240
Ik heb trouwens als vegetariër respect voor mensen die uit ideële motieven minder vlees eten en biologisch vlees kopen. Misschien is het volledig vegetarisch eten wel gemakkelijker.
#NoDAPL
pi_131618296
quote:
Vind het zo'n vervelend woord, en ik vind het irritant dat alles een naam moet hebben, maar dat geldt denk ik ook voor mij.

Want ik eet bij vrienden/familie bijvoorbeeld wel vlees/vis. Ik maak het alleen zelf nooit. De laatste keer dat hier vlees in de koelkast lag moet toch wel 4 jaar geleden zijn ofzo.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')