Natuurlijk niet maar het maakt Ryon zijn stelling niet overtuigender dat zo'n PR-campagne wel eventjes een mening doet veranderen wanneer die stevig is gefundeerd in ervaring.quote:
Je snapt op wat voor woorvoerders ik doelquote:Op donderdag 6 november 2014 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat de directie niet altijd tijd heeft om de pers te woord te staan. Dan moet de journalist onnodig lang wachten op het antwoord op een simpele vraag.
En een goede woordvoerder kan prima namens een bedrijf spreken.
Verder begrijp ik dat je vast blijft houden aan je punt. Dit is immers FOK! Maar geloof mij nou maar, een woordvoerder kan heel waardevol zijn voor een bedrijf of instantie. Hoewel ze wat mij betreft allemaal zouden worden ontslagen.
Oh, en persberichten schrijven is nog best een kunst.
Dat mag maar het is natuurlijk wel onzinnig.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar waarom zouden mensen niet mogen verkiezen om voorgesneden groente te kopen? Omdat het dan "onzinbanen" zijn?
Er is een persoon die vrijwillig voor de dienst betaalt dus per definitie niet onzinnig.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat mag maar het is natuurlijk wel onzinnig.
Dat "ik snap het niet, dus het is onzinnig" doet hij juist helemaal niet. Hij heeft het over mensen die ook zelf toegeven dat hun werk zinloos is.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind de klacht verschrikkelijk simplistisch. Hij stelt dat mensen 15 uur zouden kunnen werken, dat ook willen en alle overige tijd gaan besteden zonder daar producten of diensten voor nodig te hebben (want immers, dan krijg je banen gewoon weer terug). Bovendien lijkt hij tegen elke vorm van schaalvergroting terwijl dat juist efficiëntie oplevert (en, inderdaad, extra banen).
Zoals Ryon al treffend zei:
[..]
"Oh, ik snap niet wat een consultant doet, dan zal het wel onzinnig zijn". Vervolgens wordt dit topic gekaapt door Libertariërs en ander gespuis die liever elke vorm van arbeid afschaffen die niet neerkomt op jagen, houthakken of huizen bouwen.
Waarom? Als er vraag naar een product of dienst is en er is iemand die die dienst of dat product kan leveren is het toch per definitie niet onzinnig?quote:Op donderdag 6 november 2014 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat mag maar het is natuurlijk wel onzinnig.
Hij stelt in elk geval dat "productieve banen", die per definitie niet de administratieve sector blijken te zijn, afnemen, en dat dat een kwalijke ontwikkeling is. Dat onderscheid is al heel erg vaag. Waarom is een administratief medewerker niet productief? Omdat hij niet met zijn handen een product vervaardigt?quote:Op donderdag 6 november 2014 16:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat "ik snap het niet, dus het is onzinnig" doet hij juist helemaal niet. Hij heeft het over mensen die ook zelf toegeven dat hun werk zinloos is.
Niet alle campagnes zijn succesvol. En als een campagne een keer faalt, dan betekent dat niet direct dat PR zinloos is.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet maar het maakt Ryon zijn stelling niet overtuigender dat zo'n PR-campagne wel eventjes een mening doet veranderen wanneer die stevig is gefundeerd in ervaring.
Goed, laten we het dan decadent noemen. Eens?quote:Op donderdag 6 november 2014 16:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom? Als er vraag naar een product of dienst is en er is iemand die die dienst of dat product kan leveren is het toch per definitie niet onzinnig?
quote:Op donderdag 6 november 2014 16:37 schreef raptorix het volgende:
Oja en Business Prevention Managers natuurlijk.
Dat is een open deur. Maar volgens mij was die campagne helemaal niet zo slecht, het had naar mijn indruk bij voorbaat al geen kans omdat het VMBO simpelweg niet vet is.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet alle campagnes zijn succesvol. En als een campagne een keer faalt, dan betekent dat niet direct dat PR zinloos is.
Aan die onschuld komt vandaag een eind.quote:
PR behelst ook wel wat meer dan een pakkende slogan bedenken met een bijbehoren filmpje.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een open deur. Maar volgens mij was die campagne helemaal niet zo slecht, het had naar mijn indruk bij voorbaat al geen kans omdat het VMBO simpelweg niet vet is.
Dat is nog eens wat anders dan het gezeur van Trouw als je een stukje van hun copypastewerk overneemt.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:43 schreef robin007bond het volgende:
In de shop van Strike! magazine kun je trouwens dingen kopen met bepaalde quotes uit het artikel.
http://strikemag.bigcartel.com/
Werkt op de Business Prevention Unit, de Unit die zeg maar tegenovergestelde doet van de unit die nieuwe kansen aanboort, van een uitdaging een mogelijkheid maakt, etc. In bedrijfsculturen veelal de unit Legalquote:Op donderdag 6 november 2014 16:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aan die onschuld komt vandaag een eind.
Ik snap niet waarom jij volhoudt diensten die je zelf niet nodig hebt negatief af te schrijven. Goede kans dat ik in mijn leven nooit een motor zal kopen, dat maakt motorverkopers toch niet "onzinnig" of "decadent"?quote:Op donderdag 6 november 2014 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed, laten we het dan decadent noemen. Eens?
Of dat het professioneel was kunnen weinig mensen beoordelen maar het was in ieder geval duidelijk een groots opgezette campagne (veel fronten, veel werk en geld in gestopt).quote:Op donderdag 6 november 2014 16:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PR behelst ook wel wat meer dan een pakkende slogan bedenken met een bijbehoren filmpje.
Kijk eens rond bij het werk integratie circus, hele cohordes kan je er vinden.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:46 schreef Tchock het volgende:
Écht onzinnige banen zijn functies die geen winst opleveren voor zichzelf of het bedrijf, en een product of dienst leveren die niet nodig of gewenst is. Vraag me af hoe veel van dat soort banen je kunt vinden in de private sector.
Dat lijkt me inderdaad een goed voorbeeld.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk eens rond bij het werk integratie circus, hele cohordes kan je er vinden.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat "het werk integratie circus" zou moeten zijn.quote:Op donderdag 6 november 2014 16:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kijk eens rond bij het werk integratie circus, hele cohordes kan je er vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |