Ja, makers van series moeten oppassen, op internet wordt al een tijd gesproken over het 'firefly effect' maar met de series die je noemt wordt dat alleen maar sterker. Het firefly effect is het fenomeen dat kijkers aarzelen om een nieuwe serie te gaan volgen omdat ze geen zin hebben om mentaal in een serie en personages te investeren uit angst dat het verspilde moeite is als die na 1 seizoen wordt gecancelled. Ze kijken liever achteraf het eerste seizoen terug als blijkt dat het doorgaat. Daardoor zijn de kijkcijfers lager en loopt het juist een grotere kans om gecancelled te worden.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:20 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Het feit dat het potentie heeft en helaas lachwekkend slecht werd uitgevoerd is ook de reden dat je hier zoveel zeikers (incl. ikzelf) hebt. Zo is het ook bij Revolution, Falling Skies en in het verleden bij Terra Nova, The Event, Flashforward etc. Het is een genre waar keer op keer hoge verwachtingen zijn en waarbij je heel lang blijft hangen omdat het toch wel potentie heeft, maar er is er zelden een die het waarmaakt.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:55 schreef Friday12 het volgende:
Maar het boek gekocht kijken of dat beter is
Had ik al begrepen daarom ookquote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:47 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Is stukken beter. Zit tenminste een goed verhaal in.
Ik vond Jericho veel beterquote:Op maandag 7 oktober 2013 14:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik moest gelijk denken aan Jeriocho
Heb nu 4 afleveringen gekeken, vind het erg goed
De schrijvers nemen het niet zo nauw met zulke zaken..quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:42 schreef Timwonnacott het volgende:
Hoop shots van die dome van buiten, en de omgeving er omheen, in de laatste 2 ep's en op geen een is ook maar een spoor van die bom te zien.
Jericho was i.m.o. een prima serie inderdaad! Jammer dat ze hem zo moesten afraffelen die laatste eps omdat die gecanceld was.quote:
Huh. Wat? Heb je wel naar dezelfde serie gekeken?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:28 schreef Odaiba het volgende:
Weinig aan te merken op de cast. Je hebt altijd favorieten, maar vind dat ze het prima gedaan hebben.
Alleen die Mike Vogel acteerde soms nog enigszins op niveau, de rest was zum kotsen imho.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:28 schreef Odaiba het volgende:
Seizoen 1 uitgekeken. Degelijke serie en leuk vermaak.
Spanning had wel iets meer en beter uitgewerkt mogen worden. Special effects waren op sommige momenten niet helemaal overtuigend, maar over het algemeen waren deze goed genoeg.
Weinig aan te merken op de cast. Je hebt altijd favorieten, maar vind dat ze het prima gedaan hebben. Vooral leuk om Rachelle Lefevre en Britt Robertson weer aan het werk te zien. Jammer dat The Secret Circle gecanceld werd, maar denk dat ze met deze serie niet mis heeft gegrepen.
Mike Vogel was voor mij nog een redelijk onbekende, maar ook voor hem kan dit misschien op latere termijn nog goed gaan uitpakken. Hetzelfde geldt voor Natalie Martinez, die ik helemaal nog niet kon.
Nu is het wachten op seizoen 2, waar ik zeker naar zal kijken.
Ik ook niet. Eerlijkheidshalve is mijn aandacht na een goed begin ook verslapt voor deze serie toen het eerste deel zo abrupt (voor mij) eindigde. Volgens sommigen hier was dat normaal. Nou voor mij niet want zoals ik al zei: Het was zo abrupt en waar je geen touw aan vast kon knopen en wel of dit het was of er sprake was van een open einde voor ....een vervolg.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:59 schreef HiZ het volgende:
Ik zal nooit begrijpen dat Fast Forward zo snel werd gecancelled.
Leg me dan eens uit wat zo tergend was aan hun acteervermogen? Zelfde vraag geldt ook voor sitting-elfing.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:25 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Huh. Wat? Heb je wel naar dezelfde serie gekeken?
Het acteerwerk van zeker 5 hoofdpersonen was gewoon absoluut niet goed.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:23 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit wat zo tergend was aan hun acteervermogen? Zelfde vraag geldt ook voor sitting-elfing.
tja, dat je je de naam van de serie al niet meer goed weet te herinneren zegt wel ietsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:59 schreef HiZ het volgende:
Ik zal nooit begrijpen dat Fast Forward zo snel werd gecancelled.
Ik vond die Linda echt heel slechtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:23 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Leg me dan eens uit wat zo tergend was aan hun acteervermogen? Zelfde vraag geldt ook voor sitting-elfing.
Niet alleen Linda hoor, die kinderen waren ook om te huilenquote:Op zondag 13 oktober 2013 00:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik vond die Linda echt heel slechtDe rest was allemaal wel prima en te doen als leuk vermaak. Maar Linda was echt heel slecht, zoals hierboven ook al gezegd zetten ze haar dan ook nog eens neer als een halve debiel
Joe en Angie vind ik nog wel okay. Junior vind ik al sinds aflevering 1 een vreemd figuur, en die Norrie, tjah, die voegt gewoon heel weinig toequote:Op zondag 13 oktober 2013 00:42 schreef mujentas het volgende:
[..]
Niet alleen Linda hoor, die kinderen waren ook om te huilen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |