Je vergeet een nieuw deel te openen!quote:KatrienDuck schreef
Mogguh! Gatsie, ben snipverkouden! Dat wordt snotteren boven de post!
Als het zo zou werken dat de TT effect heeft op het weer, houden we het hele jaar door zon gehad.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
Ik vind dit geen leuke TT![]()
Ik zou liever iets zien zoals 'het blijft zomer'
Het is ook nog zomer! De herfst begint pas over 3 dagen.quote:Op woensdag 18 september 2013 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
Niet volgens meteorologen. En zij lijken in dit geval gelijk te hebben.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is ook nog zomer! De herfst begint pas over 3 dagen.
Het moet als ik ga sporten weer eens beter weer worden. De afgelopen weken eigenlijk alleen maar in de regen getraind.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Niet volgens meteorologen. En zij lijken in dit geval gelijk te hebben.
Vandaag lijkt het weer even wat beter weer te zijn gelukkig.
Ik moet wel zeggen dat de temperatuur een stuk aangenamer is voor buitensporten nu. Ik kan nu eindelijk weer fatsoenlijk hardlopen zonder weg te smelten.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:15 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het moet als ik ga sporten weer eens beter weer worden. De afgelopen weken eigenlijk alleen maar in de regen getraind.
Heb ik op zich geen probleem mee want het hoort erbij maar een keertje droog traint wel lekkerder.
Het is beter dan die 30+ graden maar echt aangenaam vond ik het gisterenavond niet. Moest voor het eerst in weken weer een trui aan. Liefste train ik in m'n t-shirt.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat de temperatuur een stuk aangenamer is voor buitensporten nu. Ik kan nu eindelijk weer fatsoenlijk hardlopen zonder weg te smelten.
Met hardlopen vind ik het aangenaam tot ongeveer 20 graden. En vanaf 20 graden mag de hond niet meer mee. Dat maakt het ook een stuk minder leuk.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:41 schreef dud0r het volgende:
[..]
Het is beter dan die 30+ graden maar echt aangenaam vond ik het gisterenavond niet. Moest voor het eerst in weken weer een trui aan. Liefste train ik in m'n t-shirt.
Iets warmer mag wel.
Ah gezellig met de hond hardlopen.quote:Op woensdag 18 september 2013 09:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Met hardlopen vind ik het aangenaam tot ongeveer 20 graden. En vanaf 20 graden mag de hond niet meer mee. Dat maakt het ook een stuk minder leuk.
In de zomer loop ik dan ook erg weinig. In de winter blijf ik alleen binnen als het echt -30 is
begin volgende week zou het weer wat beter nazomerweer wordenquote:Op woensdag 18 september 2013 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
Ja ik zag het, maar had geen tijd meer, ik moest weg! En trouwens, jij kan dat zo goed!quote:Op woensdag 18 september 2013 06:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Je vergeet een nieuw deel te openen!
Volmaken => openen!
Ik kan zo ontzettend veel dingen goedquote:Op woensdag 18 september 2013 10:35 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja ik zag het, maar had geen tijd meer, ik moest weg! En trouwens, jij kan dat zo goed!
NOICE!quote:Op woensdag 18 september 2013 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
begin volgende week zou het weer wat beter nazomerweer worden
Ah eens kijken of er nog verrassingen op staan.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:37 schreef KatrienDuck het volgende:
De salarisstrook staat in de Finbox, nog niet op mijnpostnl.
Ik had ook veel pakjes, maar dat heb ik wel vaker op daldagen. Dan kom ik bij het depot en denk ik: "Wft, 2 volle tassen voor mijn wijkje op woensdag?", en dan blijkt er steevast 1 gevuld te zijn met pakjes. Veel offline-winkels verliezen hun bestaansrecht overigens wel degelijk, vooral zaken in electronica, dvd's en cd's. Dat wordt bijna allemaal online gekocht, heb ik het idee. Met kleding is dat veel minder, dat wil je toch eerst passen.quote:Op woensdag 18 september 2013 16:31 schreef Rafierafie het volgende:
14 pakjes in mijn wijk vandaag
Ik kan die dingen nooit zo waarderen op daldagen. Het verbaast me dat offline winkels nog bestaansrecht met het aantal pakjes dat ik de laatste tijd bezorg.
Ik hoop dat dat met kleding ook minder blijft!quote:Op woensdag 18 september 2013 16:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had ook veel pakjes, maar dat heb ik wel vaker op daldagen. Dan kom ik bij het depot en denk ik: "Wft, 2 volle tassen voor mijn wijkje op woensdag?", en dan blijkt er steevast 1 gevuld te zijn met pakjes. Veel offline-winkels verliezen hun bestaansrecht overigens wel degelijk, vooral zaken in electronica, dvd's en cd's. Dat wordt bijna allemaal online gekocht, heb ik het idee. Met kleding is dat veel minder, dat wil je toch eerst passen.
En ik heb de pakjes dan weer het liefst wel op de daldagen. Zeker met veel h.a.h. en veel post heb ik geen ruimte meer in mijn schoudertas voor bijvoorbeeld bol.com pakjes en moet ik grotere rondjes in tweeën delen.quote:Ik kan die dingen nooit zo waarderen op daldagen. Het verbaast me dat offline winkels nog bestaansrecht met het aantal pakjes dat ik de laatste tijd bezorg.
Δατ ισ τογ νιετ σο μοειλικ ?quote:Op woensdag 18 september 2013 16:58 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik had vandaag een envelop met een adres in Griekse letters. Ik probeerde het eerst nog te lezen, maar dat ging heel moeizaam.
quote:Op woensdag 18 september 2013 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Δατ ισ τογ νιετ σο μοειλικ ?
klopt. Eitje toch?quote:Op woensdag 18 september 2013 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Δατ ισ τογ νιετ σο μοειλικ ?
Waar kan ik de finbox vinden? En hoe gaat dit in zijn werk? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar op PostNL staat hij ook inmiddels.quote:Op woensdag 18 september 2013 10:37 schreef KatrienDuck het volgende:
De salarisstrook staat in de Finbox, nog niet op mijnpostnl.
Finbox is een service van ING waar je berichten van bedrijven kan ontvangen. Waaronder de salarisstrook van postnlquote:Op woensdag 18 september 2013 18:32 schreef Alovenac het volgende:
[..]
Waar kan ik de finbox vinden? En hoe gaat dit in zijn werk? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar op PostNL staat hij ook inmiddels.
quote:Δατ ισ τογ νιετ σο μοειλικ ?
Oh, dus het is jouw schuld dat we geen kerstgratificatie krijgen!quote:Op woensdag 18 september 2013 23:34 schreef Deezertje het volgende:
Sodekletter! Lekker loonstrookje!Maar ja, alle extra uren van augustus zitten er nu bij hé
En door blijkbaar 'hernieuwd' CAO Zaterdagbesteller krijg ik met terugwerkende kracht vanaf januari 2013 maar liefst 5 hele euro's extra!Hoeveel mensen zullen er nu extra uitmoeten vanwege deze dure operatie?
En wat ga je daar aan doen?quote:Op woensdag 18 september 2013 23:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Fijn weer op het loonstrookje. Er is weer eens 1 dag à 8 uur niet uitbetaald.
Kijken we naar de gehele zomervakantie, dan zijn er alleen al bij mij over 2 loonstrookjes 23 uur niet uitbetaald. Zo kan ik ook in het "groen" draaien.
Juist voor de voltijd postbodes en zaterdagbestellers komt de geschrapte feestdagenuitkering zeker niet als 'blijk van waardering', maar als extra trap na van toch al jaren in onzekerheid zitten (en zelf een andere baan zoeken is al helemaal niet safe in deze tijd).quote:Op woensdag 18 september 2013 23:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, dus het is jouw schuld dat we geen kerstgratificatie krijgen!
Naar mijn teamcoach, zoals elke keer.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En wat ga je daar aan doen?
Ik had er vorige week al last van maar na een harde trainingssessie nergens meer last van gehad.quote:Op donderdag 19 september 2013 06:12 schreef KatrienDuck het volgende:
Mogguh!
Beterschap dud0r, je ziet zoveel mensen snotteren, hoesten en niezen! Bij mij gaat het vandaag gelukkig weer een stukje beter.
je bent niet de enige. Het komt door de weersovergang van vorige weekquote:Op donderdag 19 september 2013 05:28 schreef dud0r het volgende:
Mogguh!
Ik hoest de longen uit m'n lijf.
Nou het stomme is, ik begon vorige week al met snotteren. Toen ik heb vorige week dinsdag in de stromende regen me helemaal kapot getraind en ik heb de rest van de week nergens meer last van gehad.quote:Op donderdag 19 september 2013 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bent niet de enige. Het komt door de weersovergang van vorige week
sterkte en succesquote:Op donderdag 19 september 2013 11:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Bah, een aantal depots waar ik vaak kom gaan later beleverd worden. Van de depots waar ik kom waren dit net degenen die het vroegst beleverd werden...
Vaak loop ik toch 2 wijken en dan vind ik dit dus niet echt leuk, dan wil ik op tijd kunnen beginnen
Gaat nu half 12 a kwart voor 12 worden ipv 11 uur![]()
Ja mijn loonstrookje zag er ook leuk uit inderdaad!quote:Op woensdag 18 september 2013 23:34 schreef Deezertje het volgende:
Sodekletter! Lekker loonstrookje!Maar ja, alle extra uren van augustus zitten er nu bij hé
En door blijkbaar 'hernieuwd' CAO Zaterdagbesteller krijg ik met terugwerkende kracht vanaf januari 2013 maar liefst 5 (!!) hele euro's extra totaal!Hoeveel mensen zullen er nu extra uitmoeten vanwege deze dure operatie?
Niet alleen door prijsverhoging neemt de kerst af. KNJ neemt elk jaar af. Wij hadden hier ten opzichte van vorig jaar 13% minder post tijdens KNJ.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:05 schreef Deezertje het volgende:
UPDATE 10:11 - DECEMBERZEGEL OOK DUURDER NAAST DE GEWONE ZEGELS HEEFT HET BEDRIJF OOK DE PRIJS VAN DE DECEMBERZEGEL VERHOOGD, VAN 40 NAAR 55 CENT. HIERMEE HOOPT POSTNL 5 TOT 10 MILJOEN AAN EXTRA INKOMSTEN BINNEN TE HALEN.
Oké rustigste KNJ ever gok ik!
''De verhoging is goedgekeurd door de Autoriteit Consument en Markt. Volgens PostNL is de verhoging noodzakelijk om de verliezen op de wettelijke verplichte postbezorging te compenseren.''
Uhhh... maandag weg = minder kosten?
En las ik begin dit jaar niet dat 60 cent de max was voor de komende jaren?
Ja weet ik, maar vanaf januari dus geen maandag meer maar wél 4 cent duurder. Wat is 4 cent? Tja.. maar vanaf 44 cent naar 64 cent in amper 1,5 jaar tijd is eigenlijk absurd! Als je bij de Duitse grens woont is het straks nog goedkoper om je post via een Duitse brievenbus te posten dan Nederlandse!quote:Op donderdag 19 september 2013 12:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Niet alleen door prijsverhoging neemt de kerst af. KNJ neemt elk jaar af. Wij hadden hier ten opzichte van vorig jaar 13% minder post tijdens KNJ.
Ik verwacht dat het percentage voor dit jaar hoger ligt.
En de maandag is pas na de KNJ eraf natuurlijkDus daar kan je nog niet op besparen met de KNJ.
Ik doelde ook op de prijsverhoging van de decemberzegels. De 4 cent vanaf januari had ik het niet over.quote:Op donderdag 19 september 2013 13:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar vanaf januari dus geen maandag meer maar wél 4 cent duurder. Wat is 4 cent? Tja.. maar vanaf 44 cent naar 64 cent in amper 1,5 jaar tijd is eigenlijk absurd! Als je bij de Duitse grens woont is het straks nog goedkoper om je post via een Duitse brievenbus te posten dan Nederlandse!
Ik krijg ook steeds meer binnen via Sandd merk ik. Vooral tijdschriften (vaak toch iets zwaarder dus loopt sneller op qua prijs).
En de post die ik nog via PostNL krijg komt steeds vaker kapotter aan. Ik weet precies wie de wijk hier zet en daar ligt het niet aan gok ik, maar weet niet hoe het komt dat het de laatste maanden zo vaak fout gaat. Ook tijdens het bezorgen zelf merk ik hoe vaak post/tijdschriften en pakjes half opengescheurd zijn.. Tja, en dan nog een hogere prijs er voor vragen...
En wat doe je daar dan mee, in een zakje sealen met een excuuskaartje erbij en dan alsnog bezorgen?quote:Op donderdag 19 september 2013 13:28 schreef dud0r het volgende:
[..]
Misschien moeten ze de hsm eens beter schoonmaken als je constant kapotte post krijgt.
En pakjes zie ik ook steeds meer. Vooral die van bol.com. Gisteren kregen wij er 1 binnen die overduidelijk opengescheurd was(was ook leeg).
Melding van maken bij het sorteercentrum dat we het zo aangeleverd krijgen en wij sturen het retour(met excuuskaartje erbij dat het zo aangetroffen is).quote:Op donderdag 19 september 2013 14:07 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
En wat doe je daar dan mee, in een zakje sealen met een excuuskaartje erbij en dan alsnog bezorgen?
Ik kreeg vorig jaar een dikke envelop met privé - documenten opengescheurd bij mij in de brievenbus met daarop de tekst van een buurvrouw van mij: Sorry, dat ik het heb opengemaakt, maar deze brief blijkt niet van mij te zijn!quote:Op donderdag 19 september 2013 13:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar vanaf januari dus geen maandag meer maar wél 4 cent duurder. Wat is 4 cent? Tja.. maar vanaf 44 cent naar 64 cent in amper 1,5 jaar tijd is eigenlijk absurd! Als je bij de Duitse grens woont is het straks nog goedkoper om je post via een Duitse brievenbus te posten dan Nederlandse!
Ik krijg ook steeds meer binnen via Sandd merk ik. Vooral tijdschriften (vaak toch iets zwaarder dus loopt sneller op qua prijs).
En de post die ik nog via PostNL krijg komt steeds vaker kapotter aan. Ik weet precies wie de wijk hier zet en daar ligt het niet aan gok ik, maar weet niet hoe het komt dat het de laatste maanden zo vaak fout gaat. Ook tijdens het bezorgen zelf merk ik hoe vaak post/tijdschriften en pakjes half opengescheurd zijn.. Tja, en dan nog een hogere prijs er voor vragen...
Ik neem aan dat je buurvrouw wel kijkt welke naam/adres er op de envelop staat? Of scheurt ze gewoon alles open wat in haar brievenbus ligt? Ik kijk altijd eerst naar naam/adres voordat ik mijn eigen post openmaak. En vaak zie je aan het bedrijfslogo al of het post voor je is of niet. Wel slecht van die buurvrouw dan... (of ze was gewoon nieuwsgierig).quote:Op donderdag 19 september 2013 14:38 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik kreeg vorig jaar een dikke envelop met privé - documenten opengescheurd bij mij in de brievenbus met daarop de tekst van een buurvrouw van mij: Sorry, dat ik het heb opengemaakt, maar deze brief blijkt niet van mij te zijn!
Kon op dat moment wel iets kapot maken bij mij in huis.
Zo krijg ik regelmatig post wat voor de buren bestemd is. De bezorging wordt telkens slechter en slechter... Laat staan wat er op kantoor allemaal nog fout gedaan kan worden....
Vermoed dat het in de toekomst er niet beter op zal worden.
Ze komt nogal apart over. Ik vermoed inderdaad ook dat ze nogal nieuwsgierig is aangelegd. Een keer een praatje met haar gemaakt en toen wist ze vanalles te zeggen over het hele huizenblok hier.quote:Op donderdag 19 september 2013 14:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je buurvrouw wel kijkt welke naam/adres er op de envelop staat? Of scheurt ze gewoon alles open wat in haar brievenbus ligt? Ik kijk altijd eerst naar naam/adres voordat ik mijn eigen post openmaak. En vaak zie je aan het bedrijfslogo al of het post voor je is of niet. Wel slecht van die buurvrouw dan... (of ze was gewoon nieuwsgierig).
Tja, maar als het in jou bus ligt mag je in de regel toch wel aannemen dat het voor jou bestemd is? (tenzij je huisgenoten hebt, of zo)quote:Op donderdag 19 september 2013 14:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je buurvrouw wel kijkt welke naam/adres er op de envelop staat? Of scheurt ze gewoon alles open wat in haar brievenbus ligt? Ik kijk altijd eerst naar naam/adres voordat ik mijn eigen post openmaak. En vaak zie je aan het bedrijfslogo al of het post voor je is of niet. Wel slecht van die buurvrouw dan... (of ze was gewoon nieuwsgierig).
Wat een intelligente opmerking staan er toch weer tussen.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:08 schreef Deezertje het volgende:
http://www.nujij.nl/econo(...)urder.25068653.lynkx
Als jij een adres weet waar je die nog kan kopen, geef dan even een seintje.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:48 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, nog maar snel even wat decemberzegels van 2012 bestellen dan, een prijsverhoging van 15 cent op zo'n bedrag is gewoon absurd.
tis bijna altijd om te gillen bij NU jijquote:Op donderdag 19 september 2013 17:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wat een intelligente opmerking staan er toch weer tussen.
Ik vraag me iedere keer af waarom ik me laat verleiden en die zooi ga lezen
Schijnbaar wordt er sinds 1 juli niet meer op maandag gelopen. Domme collega's heb ik dan. Die gaan er nog steeds iedere maandag op uit om de post te bezorgen
http://collectclub.postnl(...)-21010000000080.aspx (het beste kun je wel even zorgen dat je boven de 25 euro komt, want dan is verzending gratis)quote:Op donderdag 19 september 2013 18:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als jij een adres weet waar je die nog kan kopen, geef dan even een seintje.
Gelukkig had ik nog wel wat postzegels voor het buitenland, dus ik kan nog even vooruitquote:Op donderdag 19 september 2013 18:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Yep.... erg jammer. Sowieso erg jammer dat het voor de rest nu ook gewoon zo snel alweer duurder wordt. Zag ook al weer een hoop geklaag in een postcrossing topic op een ander forum. Zulke dingen zijn dan gewoon niet leuk meer
@ gelestipjes: worden die brieven naar het buitenland ook weer duurder he
Ik ook nog wel wat, vorige keer snel wat ingeslagen vlak voor de prijsverhogingquote:Op donderdag 19 september 2013 18:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Gelukkig had ik nog wel wat postzegels voor het buitenland, dus ik kan nog even vooruit
Ik werk al bijna twee jaar standaard 2 uur meer dan contracturen en heb vast contract. Maar ik weet zeker dat als ik vraag of ik dan die 2 uur ophoging mag, ze dit niet doen. Moeten dan ook meer verlof uitkeren etc. En als ze straks de tijden nóg strakker zetten zitten ze met mijn extra uren die ze niet meer kunnen opvullen (ik loop al maximum op straat).quote:
in principe heb je recht op die uitbreiding,(al na 3mnd)maar ze lappen zowat elk ding aan hun laars,quote:Op donderdag 19 september 2013 18:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik werk al bijna twee jaar standaard 2 uur meer dan contracturen en heb vast contract. Maar ik weet zeker dat als ik vraag of ik dan die 2 uur ophoging mag, ze dit niet doen. Moeten dan ook meer verlof uitkeren etc. En als ze straks de tijden nóg strakker zetten zitten ze met mijn extra uren die ze niet meer kunnen opvullen (ik loop al maximum op straat).
Tja, da's dan wel weer een nadeel. Dan moet ik zoveel Kerstzegels kopen dat ik voor de komende 10 jaar genoeg heb. Enerzijds kan dat een verstandige investering zijn (als PostNL in hetzelfde tempo prijsstijgingen blijft doorvoeren kost 1 kerstzegel in 2023 ¤ 13,78! Anderzijds loop je het risico dat het hele bedrijf over 10 jaar niet meer bestaat, en je met een stapel zegels met enkel noviteitswaarde achterblijft.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
http://collectclub.postnl(...)-21010000000080.aspx (het beste kun je wel even zorgen dat je boven de 25 euro komt, want dan is verzending gratis)
bij mij is het ook weinig extra, maar dat komt ook doordat het al in de overuren van augustus verrekend is. Helaas gaat het extraatje bij mij linea recta naar de fiscus en zie ik het pas in mei of juni weer.quote:Op woensdag 18 september 2013 23:34 schreef Deezertje het volgende:
En door blijkbaar 'hernieuwd' CAO Zaterdagbesteller krijg ik met terugwerkende kracht vanaf januari 2013 maar liefst 5 (!!) hele euro's extra totaal!Hoeveel mensen zullen er nu extra uitmoeten vanwege deze dure operatie?
Ja, zo'n domme collega ben ik ook. Als ik m'n maandagwijkjes loop vertellen de mensen in de wijk me vaak (terwijl ik dus post aan het bezorgen ben) dat er nooit op maandag post wordt bezorgd.quote:Op donderdag 19 september 2013 17:04 schreef Rafierafie het volgende:
Schijnbaar wordt er sinds 1 juli niet meer op maandag gelopen. Domme collega's heb ik dan. Die gaan er nog steeds iedere maandag op uit om de post te bezorgen
Mogguh!quote:Op donderdag 19 september 2013 23:04 schreef blijevis het volgende:
[..]
Ja, zo'n domme collega ben ik ook. Als ik m'n maandagwijkjes loop vertellen de mensen in de wijk me vaak (terwijl ik dus post aan het bezorgen ben) dat er nooit op maandag post wordt bezorgd.
Ik geef ze dan maar gewoon gelijk. De klant is koning, nietwaar?
quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het geld is weer binnen!
quote:Op vrijdag 20 september 2013 04:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Mogguh!
Gewoon zeggen dat dat vast de post voor dinsdag is.
quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het geld is weer binnen!
Straks rijden we niet alleen voor onze benzine en boodschappen naar de buren... maar ook om brieven en pakjes te postenquote:Op vrijdag 20 september 2013 10:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL schermt er trouwens mee dat onze tarieven tot de laagste van Europa behoren, maar dat valt tegen. Op het eerste gezicht lijkt het te kloppen, maar als je beter kijkt zie je dat in veel landen het laagste postzegeltarief tot een veel hogere gewichtsklasse geldt dan die 20 gram bij ons.
In Frankrijk en Duitsland is het 58 cent, tot 20 gram. Belgie lijkt duurder, met 67 cent, maar dat is tot 50 gram, terwijl bij ons boven de 20 gram de prijs al naar 1,20 gaat. Dus zijn we bijna 2x zo duur als de Belgen!
In de UK kost een brief via First Class 0,78 cent, maar dat is tot 100 gram. Bij ons betaal je van 50-100 gram maar liefst 1,80!
Plus dat al die landen behalve België veel groter zijn er er veel meer vervoerskosten gemaakt moeten worden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
PostNL schermt er trouwens mee dat onze tarieven tot de laagste van Europa behoren, maar dat valt tegen. Op het eerste gezicht lijkt het te kloppen, maar als je beter kijkt zie je dat in veel landen het laagste postzegeltarief tot een veel hogere gewichtsklasse geldt dan die 20 gram bij ons.
In Frankrijk en Duitsland is het 58 cent, tot 20 gram. Belgie lijkt duurder, met 67 cent, maar dat is tot 50 gram, terwijl bij ons boven de 20 gram de prijs al naar 1,20 gaat. Dus zijn we bijna 2x zo duur als de Belgen!
In de UK kost een brief via First Class 0,78 cent, maar dat is tot 100 gram. Bij ons betaal je van 50-100 gram maar liefst 1,80!
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie is, maar hier hebben we onder andere de bonaparte en een hele vracht bladen van natuurmomenten.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:54 schreef Deezertje het volgende:
Loon binnen! Morgen 18 graden, dus maar ff me oude poloshirt uit de kast trekken! Vorige week binnen een kwartier de PostNL jas uitgetrokken, was meteen helemaal nat. Niet van de regen, maar bezweet!
Morgen rustige dag gok ik. Geen Makro, en had zelf al post in de bus liggen die ik normaal op zaterdag krijg... ze hebben alles al meegegeven hier.
Juist daarom vind ik het ook raar dat de aanlevertijden weer later zijn geworden... minder post (1 drukke zaterdag per maand lijkt nu standaard te worden) en dan toch later aanleveren... waarschijnlijk TC geen zin in een 'boete' van Autobedrijf mocht het ooit een keer uitlopen..
Oh, Natuurmonumenten zie ik ook altijd voorbijkomen en bonaparte vooral bij de oudjes (die ik veel in mijn wijk heb). Maar gelukkig droog en slechts 2x HAH hierquote:Op vrijdag 20 september 2013 21:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie is, maar hier hebben we onder andere de bonaparte en een hele vracht bladen van natuurmomenten.
Ach gut tochquote:Op zaterdag 21 september 2013 06:50 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Mijn vrije zaterdag vandaag.
En ik hoest nog steeds zo beroerd![]()
Zo erg is het niet dat weet ik. Maar ik zou eigenlijk vandaag de hele dag in Almere gaan trainen en datbzit er nu niet in. Daar baal ik een beetje van.quote:
Nee hoor, dat hoeft echt niet fout te gaan, je hebt gewoon een slechte voorbereider.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraagje he.. ik kom iedere keer zulke dingen tegen: brief voor nr 2, brief voor nr 4, tijdschriften voor nr2, brieven voor nr4, bijvoorbeeld. Is dat nou iets wat makkelijk fout gaat of zo in de voorbereiding, die stukken op de verkeerde plek neer zetten?
Het is zooooo irritant
Dat zie ik ook regelmatig in mijn wijk helaasquote:Op zaterdag 21 september 2013 18:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraagje he.. ik kom iedere keer zulke dingen tegen: brief voor nr 2, brief voor nr 4, tijdschriften voor nr2, brieven voor nr4, bijvoorbeeld. Is dat nou iets wat makkelijk fout gaat of zo in de voorbereiding, die stukken op de verkeerde plek neer zetten?
Het is zooooo irritant
in je uppie?quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Nice! Ga er zelf rond die tijd ook even uit, van 28-10 tot 1-11 een midweekje weg en in het weekend nog een nachtje hotel. Nog geen vakantie gehad verder, alleen een paar losse zaterdagen vrij, dus ik kijk er iig al eeuwen naar uit
Hah, voor mijn midweekje was dat in eerste instantie wel grotendeels de bedoelingquote:
Bevalt wel hoor ff geen Postnlquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:35 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hah, voor mijn midweekje was dat in eerste instantie wel grotendeels de bedoelinguitrusten in mijn eentje!
Alleen de eerste 2 dagen mijn moeder erbij omdat het de 28e ook mijn verjaardag is. Maar toen waren er wat ontwikkelingen en nu komt mijn vriend ook nog langs![]()
Nuja, iig een weekje GEEN POSTNL
Peterselieman ziet mogelijkheden.quote:
Weekje geen post? Kan een hele flauwe grap maken over je vriend en een gleufquote:Op zaterdag 21 september 2013 20:35 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hah, voor mijn midweekje was dat in eerste instantie wel grotendeels de bedoelinguitrusten in mijn eentje!
Alleen de eerste 2 dagen mijn moeder erbij omdat het de 28e ook mijn verjaardag is. Maar toen waren er wat ontwikkelingen en nu komt mijn vriend ook nog langs![]()
Nuja, iig een weekje GEEN POSTNL
Heb al een oogje op een andere collegaquote:Op zaterdag 21 september 2013 23:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Peterselieman ziet mogelijkheden.![]()
Ik voel me gevleid.quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb al een oogje op een andere collega
netto?quote:Op zaterdag 21 september 2013 17:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Behoorlijk druk vandaag, met oa een tijdschrift van Natuurmonumenten, de VT Wonen, diverse glossy's en maar liefst 5 soorten hah die zo beroerd gestapeld waren dat sommige bundels in de grijze tas al uit elkaar waren gevallen. Ik ben kapot! Gelukkig is de loonsverhoging eindelijk verwerkt, en krijg ik nu maar liefst ¤ 11,60 per uur. Laat de champagne, limousines en dure callgirls maar komen!
dat zal ook de reden nu/in toekomst zijn dat er een hoop gaan moven.quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Gebeurt best vaakof allemaal net toevallig dezelfde.. of veel slechte dan
Ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat met die aanlevertijden. Van 2 depots is het al 'officieel' naar half 12 of kwart voor 12 gezet, maar van een ander depot dat om 11.15 beleverd wordt nog niet. Ze wilden ook proberen om dingen toch weer op tijd te krijgen, maar zeker na vandaag (kwam pas 12 uur), ben ik er toch bang voor dat ze die ook aan gaan passen. Jammer, want in principe is het er nu verder altijd om 11 uur wel. Maar ja, als ze die tijden niet meer waar kunnen maken.... dat is natuurlijk ook niks. Voorbereiding van een aantal andere plaatsen in de buurt gaat nu ineens voor, waardoor het allemaal niet meer lukt.
En iedereen wil zo graag vroeg beginnen, zonde is dat.
dit soort dingen wordt alleen maar erger(goedkope krachten en ongemotiveerde mensen)buiten ben je ten alle tijden de sigaar voor weinig geld.quote:Op zaterdag 21 september 2013 19:26 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat zie ik ook regelmatig in mijn wijk helaasVooral afgelopen week. Toch maar weer eens mijn voorbereider aanspreken als ik haar zie.
Ik heb veel meer vrije uren over dan ik dacht! Ik wil dus vrij gaan vragen voor eind oktober. Ben benieuwd of het allemaal goedgekeurd wordt
quote:Op zaterdag 21 september 2013 23:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Weekje geen post? Kan een hele flauwe grap maken over je vriend en een gleufmaare... veel plezier!
spannend verhaalquote:Op zaterdag 21 september 2013 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb al een oogje op een andere collega
Naar mijn weten loopt sandd op dinsdag en vrijdag. Andere dagen mogen ze vanuit sandd zelf niet lopen dacht ik.quote:Op zondag 22 september 2013 11:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wederom geen Tw mogen otvangen,wel een belastingbrief op zaterdagmiddag om bijna 5uur van Sandd(volgens mij was dat niet toegestaan)
dat gebeurd wel vaker,ook elders zie ik ze zelf op za rondlopen,tijd voor opdoeking van die zooiquote:Op zondag 22 september 2013 11:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Naar mijn weten loopt sandd op dinsdag en vrijdag. Andere dagen mogen ze vanuit sandd zelf niet lopen dacht ik.
Was het maar zo'n feest, nee, het is bruto. Netto is iets van 9. Maar eigenlijk mag ik niet klagen, want een gemiddelde postbezorger zou er jaloers op zijn.quote:
Van de week had ik ook een joker die dat deed, maar die had ook iets beters gevonden om me te pesten.. de poststukken lagen vrijwel om en om 180 graden gedraaid. dus 1 poststuk normaal, de volgende op zn kop, dan weer 1 normaal, en dan weer een op zn kop. En dat een hele wijk door... Ik heb zelf ook het binnen gewerkt, maar ik zie echt niet hoe je sommige fouten kan maken. Een hele wijk achterstevoren in de tassen, of vrijwel iedere bundel >50% van de post er uit kunnen vissen omdat het niet in die bundel thuishoort.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is zooooo irritant
Zaterdagwerkers contract?quote:Op zondag 22 september 2013 13:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest, nee, het is bruto. Netto is iets van 9. Maar eigenlijk mag ik niet klagen, want een gemiddelde postbezorger zou er jaloers op zijn.
Vaak komen poststukken ook omgekeerd uit de HSM, en in de SMO-post in de blauwe bakken ligt ook vaak om en om. Als ik dan bij het instraten constant de post om moet draaien kost dat een hoop tijd. Het beste kun je jezelf trainen in ondersteboven lezen.quote:Op zondag 22 september 2013 14:39 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Van de week had ik ook een joker die dat deed, maar die had ook iets beters gevonden om me te pesten.. de poststukken lagen vrijwel om en om 180 graden gedraaid. dus 1 poststuk normaal, de volgende op zn kop, dan weer 1 normaal, en dan weer een op zn kop. En dat een hele wijk door... Ik heb zelf ook het binnen gewerkt, maar ik zie echt niet hoe je sommige fouten kan maken. Een hele wijk achterstevoren in de tassen, of vrijwel iedere bundel >50% van de post er uit kunnen vissen omdat het niet in die bundel thuishoort.
Het valt ook op hoeveel nieuwe namen er binnen zijn. De oude goede voorbereiders verdwijnen en er komen figuren voor in de plaats die er een bende van maken waar je af en toe niet goed van word. Soms heb ik het idee dat ze nieuwe voorbereiders een week lang een wijk moeten laten voorbereiden, en hem vervolgens moeten laten lopen zodat ze doorhebben hoe belangrijk hun werk is.
O.a.quote:
Klopt, af en toe van de machine dat ken ik ok wel. (zie je vaak ook aan de code rechtsonderaan die dan dus op de bovenkant van de envelop staat) maar dit gaat ook om tv gidsen, in plastic verpakte makro krantjes enzovoorts, echt alles lag zo. Zoals ik al zei, ik heb zelf ook binnen gewerkt, en ken de reguliere dingen wel. en als het dus echt letterlijk om en om is, dan valt dat gewoon enorm op.quote:Op zondag 22 september 2013 14:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vaak komen poststukken ook omgekeerd uit de HSM, en in de SMO-post in de blauwe bakken ligt ook vaak om en om. Als ik dan bij het instraten constant de post om moet draaien kost dat een hoop tijd. Het beste kun je jezelf trainen in ondersteboven lezen.
Ja, TV-gidsen zouden in principe niet ondersteboven hoeven te liggen. Nu kan het er wel mee te maken hebben of je wijk is klaargemaakt door een links- of rechtshandig persoon. Ik heb weleens een wijk gezet die door een linkshandige was ingestraat, en alles ligt dan 180 graden gedraaid tov. hoe een rechts iemand het zou doen.quote:Op zondag 22 september 2013 15:01 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Klopt, af en toe van de machine dat ken ik ok wel. (zie je vaak ook aan de code rechtsonderaan die dan dus op de bovenkant van de envelop staat) maar dit gaat ook om tv gidsen, in plastic verpakte makro krantjes enzovoorts, echt alles lag zo. Zoals ik al zei, ik heb zelf ook binnen gewerkt, en ken de reguliere dingen wel. en als het dus echt letterlijk om en om is, dan valt dat gewoon enorm op.
en op zn kop lezen kan ik intussen wel, het blijft alleen wel super irritant.
Klopt ja, maar dan draai je als voorbereider gewoon even die stapel 180 graden om, als je ze uit de vakjes haalt.quote:Op zondag 22 september 2013 18:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, TV-gidsen zouden in principe niet ondersteboven hoeven te liggen. Nu kan het er wel mee te maken hebben of je wijk is klaargemaakt door een links- of rechtshandig persoon. Ik heb weleens een wijk gezet die door een linkshandige was ingestraat, en alles ligt dan 180 graden gedraaid tov. hoe een rechts iemand het zou doen.
Ik had ook een lekke voorband... Kon je het lek niet eens vinden met een bak met water?quote:Op maandag 23 september 2013 09:27 schreef superkimmi het volgende:
pff. mn fiets werkt niet mee. Ik heb in de zomer met een voorband gewerkt die telkens heel langzaam leegliep (we konden geen gaatje vinden), moest hem dus telkens oppompen maar omdat hij leegliep in ongeveer 2 uur was er mee te werken. Aangezien ik toen 5 dagen p week werkte kon ik er niet mee naar de fietsenmaker. Na de vakantie kon dit eindelijk en er zat een miniscuul gaatje in de binnenband. Nieuwe band erop, probleem weg.
Alleen.. sinds vandaag loopt mijn achterband leeg..
Als je er toch een nieuwe (binnen?)band op legt dan maakt het eigenlijk niet uit hoe groot het lekje is, want om een nieuwe band op te leggen hoef je het lek in de oude band niet te vinden.quote:Op maandag 23 september 2013 10:58 schreef superkimmi het volgende:
nee anders was ik niet naar de fietsenmaker gegaan. Maar een band die zo langzaam leegloopt heeft ook echt een miniscuul lekje hoor
Die dacht als het loon zelf maar tegenvalt, op een andere manier wat bijverdienen... Toch vreemd dat dit al drie jaar speelt zonder ingrijpen van TC of PB+quote:Op dinsdag 24 september 2013 07:32 schreef ophaling10 het volgende:
morgen een ieder
tis weer raak en de term pb en pbz worden weleens door de war gehaald:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)gt-gewoon-door.dhtml
niet best zulke mensen, vooral omdat ze zolang door heeft kunnen gaanquote:Op dinsdag 24 september 2013 07:32 schreef ophaling10 het volgende:
morgen een ieder
toch heeft ze de ideeen/uitvoeringen niet van een vreemdequote:Op dinsdag 24 september 2013 07:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die dacht als het loon zelf maar tegenvalt, op een andere manier wat bijverdienen... Toch vreemd dat dit al drie jaar speelt zonder ingrijpen van TC of PB+
Hier ook al flink verkouden... zo nog wel een wijkje wegbrengen, daarna maar weer op bedquote:Op dinsdag 24 september 2013 04:47 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Nog steeds naar de kloten. Zou fijn zijn als die verkoudheid ophoudt en ik niet halve dagen met verhoging op werk rond loop.
En vandaag hebben we een audit, ook zo ontzettend veel zin in...
quote:Op dinsdag 24 september 2013 07:32 schreef ophaling10 het volgende:
morgen een ieder
Dat vind ik toch wel heel erg apart, je gaat zo iemand toch heel scherp in de gaten houden na een paar van die klachtenquote:Klagen bij PostNL of de politie hielp niet, omdat er steeds niet te bewijzen viel dat zij achter de verdwijning van poststukken zat.
Dit heb ik dus ook gehad, met een proefmonster van Neutral, dat ik had aangevraagd, ik vond dat ook heel vreemd!quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:02 schreef Deezertje het volgende:
Krijg net een proefmonster binnen via Sandd. Maak de envelop open: zit er nog een verpakking in met daarop 'PostNL Port Betaald'. Zo uit de drukker gerold blijkbaar. Blijkbaar hadden ze de portokosten vooraf niet opgevraagd bij PostNL en viel het dus tegen,want hij zat in een andere envelop verpakt via Sandd...Als zelfs bedrijven als Unilever al vinden dat PostNL te duur wordt...
Dit vind ik dus ook raar. Er wordt (althans bij ons) zo gigantisch veel gecontroleerd; raar dat zo iemand er dan tussendoor glipt. Hoewel wij geen PB+ meer hebben sinds we op een VBL zijn overgegaan zijn dit de bij mij bekende controlemethodes: kwaliteitskaartjes tussen de bundels, TC loopt steeksproefgewijs met een aantal PBZ's mee tijdens hun ronde, TC belt op gemiddeld 3 adressen per wijk aan om te vragen of men tevreden is, TC rijdt door de wijken heen en controleert PBZ op dragen van bedrijfskleding, post en h.a..h in een handeling door de brievenbus en PBZ moet de fiets in het zicht hebben staan. TC komt regelmatig op de depots langs (dit niet alleen maar als controle, maar ook om vragen aan de TC te kunnen stellen). En dan nog de reguliere klachtenafhandeling.quote:Die dacht als het loon zelf maar tegenvalt, op een andere manier wat bijverdienen... Toch vreemd dat dit al drie jaar speelt zonder ingrijpen van TC of PB+
er is maar een middel en dat is beter gaan betalen,je krijgt merendeels randfiguren,quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:36 schreef allweather het volgende:
[..]
Dit vind ik dus ook raar. Er wordt (althans bij ons) zo gigantisch veel gecontroleerd; raar dat zo iemand er dan tussendoor glipt. Hoewel wij geen PB+ meer hebben sinds we op een VBL zijn overgegaan zijn dit de bij mij bekende controlemethodes: kwaliteitskaartjes tussen de bundels, TC loopt steeksproefgewijs met een aantal PBZ's mee tijdens hun ronde, TC belt op gemiddeld 3 adressen per wijk aan om te vragen of men tevreden is, TC rijdt door de wijken heen en controleert PBZ op dragen van bedrijfskleding, post en h.a..h in een handeling door de brievenbus en PBZ moet de fiets in het zicht hebben staan. TC komt regelmatig op de depots langs (dit niet alleen maar als controle, maar ook om vragen aan de TC te kunnen stellen). En dan nog de reguliere klachtenafhandeling.
En dan zijn er vast nog wel wat extra controlemethodes die we als pbz niet wetenMaar blijkbaar is er dus in Maarssen iets niet goed gegaan bij de klachtafhandeling
Hoewel een karige beloning en weinig waardering krijgen van het bedrijf in het algemeen natuurlijk demotivatie in de hand werken en je dan ook eerder allerlei uitwassen krijgt is het natuurlijk maar een deel van het probleem. Je moet gewoon altijd fatsoenlijk blijven controleren en handhaven, doe je dat niet dan neemt iedereen na verloop van tijd een loopje met de regels.quote:Op dinsdag 24 september 2013 16:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er is maar een middel en dat is beter gaan betalen,je krijgt merendeels randfiguren,
die moeten en of uit noodzaak dit moeten.
echte pb style zie je haast niet meer,want die doet dit niet(krijgt ook beter betaald)
ik kom uit een branche waar dit zelfde verhaal speelt,slecht betalen is pikken.
Hier was het vandaag juist erg rustig voor een dinsdag. Drie tassen post, en 1 zak hah (alleen Karwei en C1000).quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:10 schreef Herfstblad het volgende:
Absurd veel hier. Ik had 5 zakken HAH en 4 zakken post.Normaal 1-3 zakken HAH.
Ik begrijp je wel,maar ik denk dat ik best wel een ouderwetse instelling heb.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:29 schreef lololo het volgende:
[..]
Hoewel een karige beloning en weinig waardering krijgen van het bedrijf in het algemeen natuurlijk demotivatie in de hand werken en je dan ook eerder allerlei uitwassen krijgt is het natuurlijk maar een deel van het probleem. Je moet gewoon altijd fatsoenlijk blijven controleren en handhaven, doe je dat niet dan neemt iedereen na verloop van tijd een loopje met de regels.
Als de politie stopt met boetes uitschrijven voor te hard rijden houdt ook geen kip zich daar meer aan, al is het maar omdat met 50 tussen de mensen die 80+ rijden zitten absoluut niet fijn is...
Bij ons is het onlangs ook bij 2 bezorgers voorgekomen dat ze jarenlang post hebben kunnen verduisteren (niet bestellen, soms ook open maken om te kijken wat er in zit) en als ik zie hoe onze vestiging de afgelopen jaren gerund is verbaast me dat niks. We hebben nu een VM die zich voorgenomen heeft om op elke vermissingsklacht persoonlijk te reageren. Dat zet al gelijk een stuk meer druk op de ketel.
Al is het eigenlijk van de gekke dat de VM zich daar mee moet bemoeien maar goed, het TC-team heeft de boel ook gewoon jaaaaaaren laten versloffen. Waarbij wel gezegd moet worden dat dat team ook steeds enorm van samenstelling veranderde en er elke paar maanden weer een nieuwe constructie kwam over wie waarvoor verantwoordelijk was.
Die controles zijn leuk maar ook hier heb je niks aan,het zegt helemaal niks over een juiste bezorging,je kan wel 6 kaarten eruit halen maar, op een andere plek heb je misschien wel 10 adressen verkeerd bezorgd.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Aan de andere kant: Straatcontrole en kwaliteitskaartjes kunnen natuurlijk nooit voorkomen (en zelden aan het licht brengen) dat iemand pakjes achterover drukt. Zeker als het om brievenbuspakjes gaat, die geen track en trace hebben. Mijn ervaring is dat in zo'n geval de klantenservice niet erg hard loopt. Ik heb het ook wel eens aan de hand gehad, missende post, en het enige wat de klantenservice dan zegt is "jammer, maar brievenbuspost is niet te traceren". Om er vervolgens terloops aan toe te voegen dat je je maar tot de afzender moet wenden, want strikt genomen is die de klant, en niet jij.
Ook jij neemt het minder nauw met de regels als er nooit handhaving en controle op is. Als handhaving en controle maar lang genoeg verslapt wéét je op een gegeven moment niet eens meer dat je iets 'fouts' doet. Nou is er natuurlijk een behoorlijk verschil tussen een brief in je tas mee naar huis nemen om hem morgen te bezorgen ipv hem af te schrijven en de pakjes open te scheuren om de inhoud te jatten maar het zijn beiden overtredingen van de regels.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel,maar ik denk dat ik best wel een ouderwetse instelling heb.
Je neemt het werk aan,dan moet het ook goed gebeuren,en de wederhelft moet je daar ook 100%
in kunnen vertrouwen.
Nou is niet iedereen hetzelfde,gelukkig zijn wel een hoop die wel de juiste instelling hebben.
ik zal er een reactie op geven,persoonlijk zal ik nooit enige intentie hebben om iets van een ander te ontfutselen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:01 schreef lololo het volgende:
[..]
Ook jij neemt het minder nauw met de regels als er nooit handhaving en controle op is. Als handhaving en controle maar lang genoeg verslapt wéét je op een gegeven moment niet eens meer dat je iets 'fouts' doet. Nou is er natuurlijk een behoorlijk verschil tussen een brief in je tas mee naar huis nemen om hem morgen te bezorgen ipv hem af te schrijven en de pakjes open te scheuren om de inhoud te jatten maar het zijn beiden overtredingen van de regels.
Denken dat je iemand, wie dan ook, 100% kan vertrouwen in wat dan ook is overigens behoorlijk naïef, zoveel vertrouwen werkt juist misbruik in de hand.
Nou, dat lijkt me zwaar overtrokken. Je hebt toch opvoeding genoten? Je hebt toch normbesef? We zijn toch geen stelletje wilden die, wanneer we de kans krijgen, aan het moorden, plunderen en het verkrachten slaan?quote:Op dinsdag 24 september 2013 19:01 schreef lololo het volgende:
[..]
Ook jij neemt het minder nauw met de regels als er nooit handhaving en controle op is. Als handhaving en controle maar lang genoeg verslapt wéét je op een gegeven moment niet eens meer dat je iets 'fouts' doet.
Je hebt deels gelijk,voor de buitenwereld ziet het werk bij de post er vrij romantisch uit,quote:Op woensdag 25 september 2013 01:43 schreef tntster het volgende:
Er werd meer salaris geboden en die mensen moeten eruit!
Ik ben het eens met hierboven, als je werk aanneemt voor dat loon ben je daar zelf bij :-) als mensen dat niet deden, zou de normale postbode nooit overcompleet worden
De oude contracten waren nog aantrekkelijk om als bijbaan te doen. Zeker als zaw verdiende je niet slecht.quote:Op woensdag 25 september 2013 07:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Je hebt deels gelijk,voor de buitenwereld ziet het werk bij de post er vrij romantisch uit,
de realiteit wordt na een maand wel zichtbaar,ook financieel ziet men het werk dan anders in.
en goedemorgen Dudor
klopt helemaal,ook de tijden om het werk uit te voeren zijn voor het gros niet interessant.quote:Op woensdag 25 september 2013 07:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
De oude contracten waren nog aantrekkelijk om als bijbaan te doen. Zeker als zaw verdiende je niet slecht.
Maar als pbz verdien je drie keer niks en het is redelijk zwaar werk en als voorbereider kan je meer verdienen volgens mij. Die verhouding ligt ook scheef vind ik.
Eerst zeg je dat het zwaar overtrokken is en vervolgens bevestig je mijn stelling door toe te geven dat je het zelf ook niet zo nauw neemt met de regels als er geen handhaving/controle (politie) is.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me zwaar overtrokken. Je hebt toch opvoeding genoten? Je hebt toch normbesef? We zijn toch geen stelletje wilden die, wanneer we de kans krijgen, aan het moorden, plunderen en het verkrachten slaan?
Ik rij ook wel eens door rood als er niks aankomt en er geen politie te zien is, maar ik sla heus niet aan het stelen, en ik mag aannemen dat dat voor de meeste mensen geldt.
Zo simpel werkt het niet. Ten eerste heb je allerlei mensen die door omstandigheden gedwongen worden (schulden bijv.), en dan nog de verplicht te werk gestelden. Veel mensen hebben helaas weinig te kiezen. Het is dit slecht betaalde werk, of ander slecht betaald werk. Uiteraard rechtvaardigt dit NOOIT diefstal,maar het blijft een feit dat hoe slechter je betaalt, hoe kanslozer het volk is dat er op afkomt. Negatieve risicoselectie, heet dat in de verzekeringsbranche.quote:Op woensdag 25 september 2013 01:43 schreef tntster het volgende:
Er werd meer salaris geboden en die mensen moeten eruit!
Ik ben het eens met hierboven, als je werk aanneemt voor dat loon ben je daar zelf bij :-) als mensen dat niet deden, zou de normale postbode nooit overcompleet worden
Voorbereider is toch ook gewoon minimumloon of net een paar cent daarboven?quote:Op woensdag 25 september 2013 07:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
De oude contracten waren nog aantrekkelijk om als bijbaan te doen. Zeker als zaw verdiende je niet slecht.
Maar als pbz verdien je drie keer niks en het is redelijk zwaar werk en als voorbereider kan je meer verdienen volgens mij. Die verhouding ligt ook scheef vind ik.
Ik zeg dat je stelling overtrokken is, ik zeg niet dat het compleet onwaar is. Dat mensen wanneer er geen toezicht is eerder kleine overtredingen gaan plegen (zoals door rood rijden) dat neem ik graag van je aan, maar vervolgens ga je daarop door met de bewering dat als er helemaal geen handhaving is iedereen alles gaat doen wat God verboden heeft, en op een gegeven moment niet eens meer weet wat goed en fout is. En dat lijkt me overdreven.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:13 schreef lololo het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat het zwaar overtrokken is en vervolgens bevestig je mijn stelling door toe te geven dat je het zelf ook niet zo nauw neemt met de regels als er geen handhaving/controle (politie) is.![]()
...
Je mist de nuance, ik geef toch al aan dat er nogal een verschil zit tussen een brief in je tas mee naar huis nemen om morgen te bezorgen en pakjes open rukken? Bij dat eerste zijn velen zich van geen kwaad bewust terwijl het nog steeds een overtreding van de regels is en het bedrijf schade berokkent. Zo kan het bedrijf immers geen beeld krijgen van hoeveel post er dagelijks vertraging op loopt.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zeg dat je stelling overtrokken is, ik zeg niet dat het compleet onwaar is. Dat mensen wanneer er geen toezicht is eerder kleine overtredingen gaan plegen (zoals door rood rijden) dat neem ik graag van je aan, maar vervolgens ga je daarop door met de bewering dat als er helemaal geen handhaving is iedereen alles gaat doen wat God verboden heeft, en op een gegeven moment niet eens meer weet wat goed en fout is. En dat lijkt me overdreven.
Vergelijk de cao's van bezorgers en voorbereiders dan maar eens! Iedereen die onder de algemene cao van postnl valt verdient bij aantreden al bijna net zoveel als een postbezorger na 3 jaar.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:20 schreef lololo het volgende:
[..]
Voorbereider is toch ook gewoon minimumloon of net een paar cent daarboven?
Maak het zelden mee dat zo'n cheap china pakje niet past. Maar dat het niet bepaald winstpakkers zijn voor de Post lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 25 september 2013 09:38 schreef Deezertje het volgende:
Zeer regelmatig bestel ik spullen uit China die hier dan 'gratis' worden geleverd. Dingen kosten vaak nog geen euro, en binnen 2-3 weken binnen. Nu krijg ik vaak van familieleden verzoek om ook die spullen te hebben, maar het is gewoon goedkoper om het rechtstreeks uit China te laten komen dan het hier in een envelop te stoppen. Kost je vaak 1,20 euro aan postzegels al...Ja lol, dan maar direct uit China bestellen hoor.
Snap ook niet hoe PostNL erop kan verdienen, want als het niet door de bus past krijgt de pakketbezorger wel zijn standaardvergoeding van 1 euro nog wat (vaak op een item van $0.99)Lijkt me niet dat China Post o.i.d. zoveel aan PostNL geeft als vergoeding...
daar komt nog bij dat veel voorbereiders op de dagen dat ze werken meer uren maken dan de postbezorgers.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:38 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vergelijk de cao's van bezorgers en voorbereiders dan maar eens! Iedereen die onder de algemene cao van postnl valt verdient bij aantreden al bijna net zoveel als een postbezorger na 3 jaar.
En dan zit de bezorger al aan het absolute maximum.
We hebben het hier over het stelen van post. Volgens jou komt dat doordat er te weinig controle is, zodat mensen een loopje met de regels gaan nemen, en op een gegeven moment niet meer weten wat er wel of niet mag. Je geeft weliswaar aan dat herstelpost niet meenemen iets anders is dan diefstal, maar door vervolgens hier aan toe te voegen dat het uiteindelijk allemaal overtredingen zijn neem je zelf die nuance meteen weer weg.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:36 schreef lololo het volgende:
[..]
Je mist de nuance, ik geef toch al aan dat er nogal een verschil zit tussen een brief in je tas mee naar huis nemen om morgen te bezorgen en pakjes open rukken? Bij dat eerste zijn velen zich van geen kwaad bewust terwijl het nog steeds een overtreding van de regels is en het bedrijf schade berokkent. Zo kan het bedrijf immers geen beeld krijgen van hoeveel post er dagelijks vertraging op loopt.
Hoe neemt zeggen dat het allemaal overtredingen zijn (wat gewoon feitelijk waar is)die nuance weg?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
We hebben het hier over het stelen van post. Volgens jou komt dat doordat er te weinig controle is, zodat mensen een loopje met de regels gaan nemen, en op een gegeven moment niet meer weten wat er wel of niet mag. Je geeft weliswaar aan dat herstelpost niet meenemen iets anders is dan diefstal, maar door vervolgens hier aan toe te voegen dat het uiteindelijk allemaal overtredingen zijn neem je zelf die nuance meteen weer weg.
Dat zeg ik toch niet, jezus christus manquote:En geloof je nu echt dat dit soort stelende postbezorgers niet weten dat het fout is wat ze doen, omdat er geen controleur is die ze dat vertelt? Kom op, zeg!
Als het niet kan dan kan het niet, mijn voorbeeld ging over het bewust laten liggen,of wel meenemen maar meteen afschrijven of welke variant daar op dan ook. Verder is het maar één voorbeeld van sjoemelen met de regels hè.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
herstelpost meenemen is gewoon niet altijd mogelijk. Bij vroege wijken is het bijvoorbeeld lastig, net als in buitengebieden. Verder kan het ook alleen maar als je langs het depot komt, wat niet iedere vaste kracht doet, omdat de post bijvoorbeeld al direct van de vestiging mee wordt genomen.
Je vergelijkt kleine overtredingen (als in herstelpost laten liggen) met crimineel gedrag, feitelijk misdrijven, als diefstal. Je brengt nuance aan door te stellen dat dit natuurlijk niet hetzelfde is, dus niet met elkaar te vergelijken, maar vervolgens vergelijk je het toch met elkaar. Daardoor maak je je eerdere nuance weer ongedaan.quote:Op woensdag 25 september 2013 10:35 schreef lololo het volgende:
[..]
Hoe neemt zeggen dat het allemaal overtredingen zijn (wat gewoon feitelijk waar is)die nuance weg?Dat moet je me eens uitleggen
.
[..]
Je zegt: "Als handhaving en controle maar lang genoeg verslapt wéét je op een gegeven moment niet eens meer dat je iets 'fouts' doet." En dat geloof ik niet. Je hebt opvoeding gehad, dus je weet (zeker bij diefstal, waar het uiteindelijk over ging) donders goed dat je fout bezig bent. Die stelende postbezorger wist ook dat ze fout zat. Het is niet te vergelijken met 5 minuten te lang koffie drinken wat de leiding vaak door de vingers ziet, zodat mensen op een gegeven moment er niet meer bij stil staan. Er bestaat bij PostNL geen "gedoogbeleid" tav diefstal van post en pakjes.quote:Dat zeg ik toch niet, jezus christus man.
Het is gewoon een feit dat dit soort wantoestanden nooit zo lang kunnen doorwoekeren als er tijdig ingegrepen wordt. En dat begint dus al bij het allersimpelste regeltje.
Er zit overlap tussen, alleen de grootte en de impact van de overtreding verschillen inderdaad maar dat geef ik dus ook aan. Volgens jou geef ik dat niet aan juist omdát ik de twee naast elkaar zet. Dat is natuurlijk je reinste bullshit....quote:Op woensdag 25 september 2013 10:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je vergelijkt kleine overtredingen (als in herstelpost laten liggen) met crimineel gedrag, feitelijk misdrijven, als diefstal. Je brengt nuance aan door te stellen dat dit natuurlijk niet hetzelfde is, dus niet met elkaar te vergelijken, maar vervolgens vergelijk je het toch met elkaar. Daardoor maak je je eerdere nuance weer ongedaan.
5 minuten te lang betaald koffie drinken kost klauwen vol geld op jaarbasis, dat zou je met enig voorstellingsvermogen zelfs een vorm van diefstal kunnen noemen. Maar dat jij er zo luchtig over doet bewijst juist mijn punt: als het onderdeel van de cultuur is geworden zíén mensen niet eens meer dat ze fout bezig zijnquote:Je zegt: "Als handhaving en controle maar lang genoeg verslapt wéét je op een gegeven moment niet eens meer dat je iets 'fouts' doet." En dat geloof ik niet. Je hebt opvoeding gehad, dus je weet (zeker bij diefstal, waar het uiteindelijk over ging) donders goed dat je fout bezig bent. Die stelende postbezorger wist ook dat ze fout zat. Het is niet te vergelijken met 5 minuten te lang koffie drinken wat de leiding vaak door de vingers ziet, zodat mensen op een gegeven moment er niet meer bij stil staan. Er bestaat bij PostNL geen "gedoogbeleid" tav diefstal van post en pakjes.
Een TC moet (bij ons iig) gewoon zorgen dat hij zijn werk af heeft tijdens zijn werkweek. Dat dat vaak niet lukt en er daarom van alles blijft liggen (zoals toezien op handhaving van regels en controlequote:Op woensdag 25 september 2013 12:08 schreef posje het volgende:
En wat nou als een leidinggevende 5 minuten te lang koffie drinkt...? Das pas duur
Ik probeer per uur minimaal 1 keer te gaan drinkenquote:Op woensdag 25 september 2013 12:08 schreef posje het volgende:
En wat nou als een leidinggevende 5 minuten te lang koffie drinkt...? Das pas duur
Slechte planning als je je werk niet in een week afkrijgt. Of er moeten speciale omstandigheden zijn. Het komt zelden voor dat ik m'n werk niet af krijg en er dingen blijven liggen. Nou scheelt het dat ik alleen binnen de boel hoef te runnen en er niet op uit hoef.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:36 schreef lololo het volgende:
[..]
Een TC moet (bij ons iig) gewoon zorgen dat hij zijn werk af heeft tijdens zijn werkweek. Dat dat vaak niet lukt en er daarom van alles blijft liggen (zoals toezien op handhaving van regels en controle) en mis gaat is een tweede
![]()
Maar ga het maar eens uitrekenen wat het kost als jij elke dag 5 minuten betaald pauze neemt waar je geen recht op hebt. Bruto-uurloon pakken, keer 2 doen (dat kost jij de werkgever ongeveer aan premies en overhead) en dan eens uitrekenen op jaarbasis. Heb je het al snel over honderden euro's die jij het bedrijf kost.
Is dat geen diefstal? (Juridisch gezien zal het wel 'fraude' heten maar dat is slechts linguïstiek) Lijkt er anders aardig op
hoe rijm je het runnen van de boel binnen met het rondbreien van de planning in de bezorging?quote:Op woensdag 25 september 2013 12:40 schreef dud0r het volgende:
Slechte planning als je je werk niet in een week afkrijgt. Of er moeten speciale omstandigheden zijn. Het komt zelden voor dat ik m'n werk niet af krijg en er dingen blijven liggen. Nou scheelt het dat ik alleen binnen de boel hoef te runnen en er niet op uit hoef.
wij ook. In totaal heb ik met vier verschillende TC's te maken. Het hangt van mijn rooster af en wie er die dag werkt.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wij hebben daar aparte TC 's voor
Een paar voor binnen en een paar voor buiten.
Ik had met twee te maken.. eentje voor binnen en eentje voor buiten.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wij ook. In totaal heb ik met vier verschillende TC's te maken. Het hangt van mijn rooster af en wie er die dag werkt.
mooie vergelijking, als ik alles even bijlangs ga,zie ik een werkgever die zelf diefstal pleegt:quote:Op woensdag 25 september 2013 12:36 schreef lololo het volgende:
[..]
Een TC moet (bij ons iig) gewoon zorgen dat hij zijn werk af heeft tijdens zijn werkweek. Dat dat vaak niet lukt en er daarom van alles blijft liggen (zoals toezien op handhaving van regels en controle) en mis gaat is een tweede
![]()
Maar ga het maar eens uitrekenen wat het kost als jij elke dag 5 minuten betaald pauze neemt waar je geen recht op hebt. Bruto-uurloon pakken, keer 2 doen (dat kost jij de werkgever ongeveer aan premies en overhead) en dan eens uitrekenen op jaarbasis. Heb je het al snel over honderden euro's die jij het bedrijf kost.
Is dat geen diefstal? (Juridisch gezien zal het wel 'fraude' heten maar dat is slechts linguïstiek) Lijkt er anders aardig op
Dat had ik je vorige maand al kunnen vertellenquote:Op woensdag 25 september 2013 14:09 schreef Herfstblad het volgende:
Nou, de petjes voor de vestiging hier zijn kwijt
Die zijn per ongeluk naar Katwijk gestuurd. Die hebben ze netjes teruggestuurd naar Amsterdam waar ze blijkbaar aangekomen zijn. En daarna zijn ze spoorloos verdwenen. Dus de kans is klein dat we ze ooit nog gaan zien.
Voor het grootste gedeelte bemoei ik me niet met de planning voor buiten. Daar is mijn collega voor. Maar het is een klein vbg waar ik zit dus we ondersteunen elkaar redelijk makkelijk. Zit nu drie weken alleen. Planning voor buiten is voor de komende drie weken gemaakt en ik hoef alleen de gaten in te vullen.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe rijm je het runnen van de boel binnen met het rondbreien van de planning in de bezorging?
We hadden vergadering vandaag, vandaar.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:55 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat had ik je vorige maand al kunnen vertellenzo lang zijn ze al kwijt.
Gaten vullen. Klinkt erg bekendquote:Op woensdag 25 september 2013 15:02 schreef dud0r het volgende:
[..]
Voor het grootste gedeelte bemoei ik me niet met de planning voor buiten. Daar is mijn collega voor. Maar het is een klein vbg waar ik zit dus we ondersteunen elkaar redelijk makkelijk. Zit nu drie weken alleen. Planning voor buiten is voor de komende drie weken gemaakt en ik hoef alleen de gaten in te vullen.
quote:Op woensdag 25 september 2013 15:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaten vullen. Klinkt erg bekend
Ook daarvan was ik op de hoogte.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:36 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
We hadden vergadering vandaag, vandaar.
Ik heb er overigens geen 1 besteld.
je weet alles he. Dan kun je ook wel even wat driedubbel verlof voor mij inplannenquote:Op woensdag 25 september 2013 15:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ook daarvan was ik op de hoogte.![]()
Al vind ik 09.00 uur wat vroeg voor een werkoverleg.
Bijna alles.quote:Op woensdag 25 september 2013 15:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je weet alles he. Dan kun je ook wel even wat driedubbel verlof voor mij inplannen
Is tegenwoordig altijd. Vorige tc's deden het om 10 uur volgens mijquote:Op woensdag 25 september 2013 15:57 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ook daarvan was ik op de hoogte.![]()
Al vind ik 09.00 uur wat vroeg voor een werkoverleg.
\quote:Op woensdag 25 september 2013 11:28 schreef lololo het volgende:
[..]
Er zit overlap tussen, alleen de grootte en de impact van de overtreding verschillen inderdaad maar dat geef ik dus ook aan. Volgens jou geef ik dat niet aan juist omdát ik de twee naast elkaar zet. Dat is natuurlijk je reinste bullshit....
Ik legitimeer niets. Daarom noem ik het ook "gedoogbeleid". Als het volstrekt legitiem was, dan was er ook geen sprake geweest van iets gedogen. Strikt genomen zou je het inderdaad diefstal kunnen noemen, maar daarmee bestempel je gelijk de gehele beroepsbevolking als crimineel. Want dan is het bijvoorbeeld ook diefstal om even een kort praatje te maken met een collega die je op de gang tegenkomt, om even kort uit het raam te staren, zelfs als je aandacht maar eventjes verslapt waardoor je werktempo daalt, kortom elke activiteit waardoor jouw productiviteit eventjes onder de van hogerhand vastgestelde norm zakt en die daardoor het bedrijf geld kost (nou ja, kost: minder oplevert dan begroot) is diefstal.quote:[..]
5 minuten te lang betaald koffie drinken kost klauwen vol geld op jaarbasis, dat zou je met enig voorstellingsvermogen zelfs een vorm van diefstal kunnen noemen. Maar dat jij er zo luchtig over doet bewijst juist mijn punt: als het onderdeel van de cultuur is geworden zíén mensen niet eens meer dat ze fout bezig zijn. Zelfs leidinggevenden zijn het (volgens jou) normaal gaan vinden en je bestempelt het en passant maar eventjes als 'gedoogbeleid' om het legitiem te maken.
En geldt dat dan niet voor postbodes en -bezorgers? Ik zou denken van wel, en misschien nog wel in meerdere mate! Ik moet 2 wijken lopen, en dat moet voor 17.00 uur gebeurd zijn, en daar krijg ik een x hoeveelheid tijd voor. Idem dito in de voorbereiding. Ik moet een x aantal wijken voorbereiden, daar krijg ik zo en zoveel tijd voor, en om 10.15 moet het af zijn ivm de afvoer. Als ik langer koffiedrink (of op straat een praatje maak met een bekende), moet ik gewoon de rest van de dag iets harder werken.quote:Op woensdag 25 september 2013 12:36 schreef lololo het volgende:
[..]
Een TC moet (bij ons iig) gewoon zorgen dat hij zijn werk af heeft tijdens zijn werkweek.
Slecht geregeld. Bij ons gaan er elke dag in 5 wijken kaartjes en als ze niet terug komen krijgen we dat door van de vimmer en wordt er contact opgenomen met de bezorger.quote:Op woensdag 25 september 2013 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Ik krijg een pakje uit Turkije, en daar kan je in de Track & Trace zien hoeveel verzendkosten de afzender heeft betaald. In dit geval zo'n 2,85 euro. Dat is wel wat anders dan de 6,75 euro hier en dat is alleen al binnen Nederland!
Sprak vandaag overigens een voorbereider en die gaf aan dat de controlekaartjes tussen de post er eigenlijk alleen voor de sier zijn, dat bezorgers dan het gevoel hebben dat ze gecontroleerd worden.Ze controleren hier namelijk niet zo strikt of die kaartjes wel terugkomen en hoe (bezorger of bewoner).
Het zijn kaartjes in de stijl van PostNL met daarop expliciet: ''kwaliteitscontrole kaart'. En een bericht dat mocht de bewoner dit kaartje lezen, het weg mag gooien of in een brievenbus stoppen. Ik haal ze er altijd gewoon tussenuit, zoals het ook hoort.quote:Op woensdag 25 september 2013 20:36 schreef gridjuh het volgende:
Nog nooit controlekaartje gezien.....behalve die gele dan.
Heeft iemand er een foto van hoe dat kaartje er dab uit ziet bij de ontvanger evt?
als je een beetje schud vallen ze er al vanzelf uitquote:Op woensdag 25 september 2013 20:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het zijn kaartjes in de stijl van PostNL met daarop expliciet: ''kwaliteitscontrole kaart'. En een bericht dat mocht de bewoner dit kaartje lezen, het weg mag gooien of in een brievenbus stoppen. Ik haal ze er altijd gewoon tussenuit, zoals het ook hoort.
Ik doe dit werk al drie jaar bijna en heb nog nooit zo'n kaart gezien bij de post. Ook geen klachten gehad verder...quote:Op woensdag 25 september 2013 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb die kaarten al in geen tijden meer gezien.
ik heb wel gehoord waar regelmatig iets is, daar zitten ze ook vaker tussenquote:Op woensdag 25 september 2013 21:36 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik doe dit werk al drie jaar bijna en heb nog nooit zo'n kaart gezien bij de post. Ook geen klachten gehad verder...
Ik heb in al die jaren nog nooit een klacht gehad (en in een wijk met bijna alleen oudjes is dat al een kunst op zich), maar sinds vorige maand wel veel controlekaartjes... vast een TC die op vakantie heeft bedacht dat je kwaliteit kunt meten aan de hand van terugkomende controlekaartjes (maar als je dan hoort van voorbereiders dat het eigenlijk niks uitmaakt...quote:Op woensdag 25 september 2013 21:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb wel gehoord waar regelmatig iets is, daar zitten ze ook vaker tussen
quote:Op woensdag 25 september 2013 20:36 schreef gridjuh het volgende:
Nog nooit controlekaartje gezien.....behalve die gele dan.
Heeft iemand er een foto van hoe dat kaartje er dab uit ziet bij de ontvanger evt?
Nee nog nooit gezien in die 2,5 jaar dat ik er nu werk....quote:Op woensdag 25 september 2013 22:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn deze. Bij ons worden ze dagelijks gebruikt, en als je ze niet inlevert krijg je meteen kritiek. Niet geheel terecht volgens mij, omdat ik de indruk heb dat sommige voorbereiders er een beetje de hand mee lichten (of andere collega's). Twee maal in korte tijd kreeg ik kritiek dat ik geen kaartjes had ingeleverd, maar die zaten er 100% zeker niet tussen! Aangezien ze er bij ons altijd 2 tussen zetten acht ik de kans dat ik er 1 mis klein, dat ik ze allebei mis miniem, en dat ik ze tot 2x toe allebei mis, 0.
Punt is dat je tegenwoordig niet meer weet wie de wijk loopt die je klaar maakt, tenzij je het zelf bent.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:29 schreef Peterselieman het volgende:
vroeger pikten we die kaarten er gewoon bij het sorteren tussenuit als jij of een directe collega een bepaalde wijk weg moest brengen
klopt. van de meeste wijken weet je het inderdaad niet meer. Hoogstens als een directe collega dat wijkje moet lopen, daar wordt tijdens het sorteren wel over gesproken wie wat heeft.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Punt is dat je tegenwoordig niet meer weet wie de wijk loopt die je klaar maakt, tenzij je het zelf bent.
Ik verdien als voorbereider minder dan wat ik verdiende als postbezorger. In theorie zou je uiteindelijk als voorbereider wel meer kunnen verdienen, in de praktijk valt dat toch wat tegen, want je zal nooit een vast contract krijgen als voorbereider, na maximaal 3 jaar moet je weg, dus je loon zal in ieder geval niet veel hoger komen te liggen dan het loon van een postbezorger.quote:Op woensdag 25 september 2013 07:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat je als voorbereider (meestal) onder de grote CAO valt, met koffiegeld, reiskostenvergoeding en 50% toeslag bij werken op zaterdag. Tenzij je als THK'er bent aangenomen...quote:Op woensdag 25 september 2013 23:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik verdien als voorbereider minder dan wat ik verdiende als postbezorger. In theorie zou je uiteindelijk als voorbereider wel meer kunnen verdienen, in de praktijk valt dat toch wat tegen, want je zal nooit een vast contract krijgen als voorbereider, na maximaal 3 jaar moet je weg, dus je loon zal in ieder geval niet veel hoger komen te liggen dan het loon van een postbezorger.
Overigens vind ik voorbereiden vaak ook nog wel zwaarder dan bezorgen, aangezien de tijdsdruk veel hoger is en ze je veel meer in de gaten houden
Als voorbereider krijg je geen 50% toeslag op zaterdag, dat is volgens mij alleen voor de mensen die er al werkten voordat ze begonnen met het aannemen van pure voorbereiders, dus alleen voor postbodes en deeltijdwerkers.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat je als voorbereider (meestal) onder de grote CAO valt, met koffiegeld, reiskostenvergoeding en 50% toeslag bij werken op zaterdag. Tenzij je als THK'er bent aangenomen...
Dit klopt. Ik ben in dec. 2011 aangenomen als voorbereider op didoza en krijg geen toeslag voor de zaterdag!quote:Op donderdag 26 september 2013 00:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als voorbereider krijg je geen 50% toeslag op zaterdag, dat is volgens mij alleen voor de mensen die er al werkten voordat ze begonnen met het aannemen van pure voorbereiders, dus alleen voor postbodes en deeltijdwerkers.
Wij hebben andere controlekaartjes. Die van ons zijn kleine enveloppen.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn deze. Bij ons worden ze dagelijks gebruikt, en als je ze niet inlevert krijg je meteen kritiek. Niet geheel terecht volgens mij, omdat ik de indruk heb dat sommige voorbereiders er een beetje de hand mee lichten (of andere collega's). Twee maal in korte tijd kreeg ik kritiek dat ik geen kaartjes had ingeleverd, maar die zaten er 100% zeker niet tussen! Aangezien ze er bij ons altijd 2 tussen zetten acht ik de kans dat ik er 1 mis klein, dat ik ze allebei mis miniem, en dat ik ze tot 2x toe allebei mis, 0.
en binnen zit en niet omvalt van de honger met de kerstquote:Op woensdag 25 september 2013 23:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat je als voorbereider (meestal) onder de grote CAO valt, met koffiegeld, reiskostenvergoeding en 50% toeslag bij werken op zaterdag. Tenzij je als THK'er bent aangenomen...
vroeger waren het geplastificeerde,en als je zelf voorbereide moest je er even van weg,zodat zequote:Op donderdag 26 september 2013 06:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wij hebben andere controlekaartjes. Die van ons zijn kleine enveloppen.
Hier zijn het ook enveloppen. dat werkt ook beter want die gaan sneller fout. Er staat een adres op met het huisnummer 13 en hier stopt 'mijn' voorbereider ze altijd bij 13. Hij denkt waarschijnlijk dat dat het lastiger maakt (je moet het hele adres lezen), maar zo gauw je dat weet ga je er op lettenquote:Op donderdag 26 september 2013 06:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier staat het adres van de vestiging erop.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:54 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hier zijn het ook enveloppen. dat werkt ook beter want die gaan sneller fout. Er staat een adres op met het huisnummer 13 en hier stopt 'mijn' voorbereider ze altijd bij 13. Hij denkt waarschijnlijk dat dat het lastiger maakt (je moet het hele adres lezen), maar zo gauw je dat weet ga je er op letten
In elk geval werken er afgelopen kerst nog diverse voorbereiders bij ons die op zaterdag 40% toeslag kregen. En dat waren echt pure voorbereiders (wijken & postbussen), die niets mochten lopen.quote:Op donderdag 26 september 2013 05:19 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Zaterdag toeslag is 40% en geen 50% maar ligt volgens mij ook aan in welke schaal je valt. En voorbereiden is tegenwoordig schaal 1.
Dan zaten die waarschijnlijk in schaal 2. Vorig jaar kon je namelijk nog voorbereiders aannemen in schaal 2.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In elk geval werken er afgelopen kerst nog diverse voorbereiders bij ons die op zaterdag 40% toeslag kregen. En dat waren echt pure voorbereiders (wijken & postbussen), die niets mochten lopen.
Nee hoor, die zaten in schaal 1. Heb nog even in de toen geldende CAO gekeken, en daar staat nergens dat je dan geen TOT krijgt op zaterdag. Volgens de CAO krijgt iedereen die hier onder valt TOT, tenzij je schaal 11 of hoger bent.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:25 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan zaten die waarschijnlijk in schaal 2. Vorig jaar kon je namelijk nog voorbereiders aannemen in schaal 2.
Ja, die hebben wij hier ook inderdaad en ook het adres van de vestiging.quote:Op donderdag 26 september 2013 06:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Apart, zo werd het mij toentertijd verteld. Ik heb de cao er verder niet op nageslagen. Ik zal zo hier eens in de harmony duiken en kijken wat er daar instaat bij de hoeveelheid TOT van de voorbereiders.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee hoor, die zaten in schaal 1. Heb nog even in de toen geldende CAO gekeken, en daar staat nergens dat je dan geen TOT krijgt op zaterdag. Volgens de CAO krijgt iedereen die hier onder valt TOT, tenzij je schaal 11 of hoger bent.
Wat dan zal neerkomen op dat ik niet weet wie het is en ik aangifte zal moeten doen? Want als iemand expres mijn naam invult bij het aannemen van het pakketje, dan is diegene bewust aan het jatten en zal dit dan vast niet toe gaan gevenquote:Op donderdag 26 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
Als het pakje echt aan jou deur aangeboden is en aangenomen is denk ik dat je toch echt bij je huisgenoten moet zijn.
Klopt, 1 voordeur met 1 brievenbus en 1 bel. Aparte is alleen wel dat die andere lui allemaal buitenlanders zijn (spaanstalig) en ik een friese achternaam heb. Dus weet ook niet waar die postbode dan mee bezig is.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk het wel ja, alleen de situatie zoals jij het schetst is niet helemaal duidelijk, want wat versta je onder gedeelde voordeur? Dat jullie bijvoorbeeld ook maar één brievenbus hebben of is dat wel gescheiden?
mja, dan kan PostNL er vrees ik voor jou weinig aan doen omdat het pakketje op het huisadres afgeleverd is. Tenzij er expliciet staat dat het voor jou is mag het ook aan huisgenoten uitgereikt worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:42 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Klopt, 1 voordeur met 1 brievenbus en 1 bel. Aparte is alleen wel dat die andere lui allemaal buitenlanders zijn (spaanstalig) en ik een friese achternaam heb. Dus weet ook niet waar die postbode dan mee bezig is.
Toch raar met zoiets waardevols. Volgende stap is dan denk ik erachteraan gaan hoe de afzender het verzonden heeft en of het ook aan huisgenoten uitgereikt mocht worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan kan PostNL er vrees ik voor jou weinig aan doen omdat het pakketje op het huisadres afgeleverd is. Tenzij er expliciet staat dat het voor jou is mag het ook aan huisgenoten uitgereikt worden.
ik weet vrij zeker dat er op het pakketje staat: alleen huisadres. Alleen aan persoon x uitreiken gebeurt alleen bij bankgegevens. Hiervoor is ook echt een id vereist. Ben het, toen ik nog wel eens aangetekenden rondbracht, nooit in een andere situatie tegengekomen namelijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:49 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Toch raar met zoiets waardevols. Volgende stap is dan denk ik erachteraan gaan hoe de afzender het verzonden heeft en of het ook aan huisgenoten uitgereikt mocht worden.
Hmm ok helaas. Bedankt voor je replys. Eigenlijk zouden ze dat hele bezorgen moeten afschaffen en gewoon alles ophalen. Bij iedereen zit wel zo'n punt in de buurt, stuk minder fraudegevoelig en goedkoper.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet vrij zeker dat er op het pakketje staat: alleen huisadres. Alleen aan persoon x uitreiken gebeurt alleen bij bankgegevens. Hiervoor is ook echt een id vereist. Ben het, toen ik nog wel eens aangetekenden rondbracht, nooit in een andere situatie tegengekomen namelijk.
sterktequote:Op donderdag 26 september 2013 14:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Matig allemaal weer. De post zou al een half uur te laat zijn.. krijgen we een telefoontje op het tijdstip dat de post geleverd zou worden.. onze wijken waren niet mee gegaan met de auto. Uiteindelijk dus nog eens 20 minuten later de post en 20 minuten langer over gedaan vanwege fouten (complete straat opnieuw moeten doen..)
En nu moet ik nog een wijktis weer zo'n dag hoor
Ik kan je wel vertellen dat je vaak beter buiten kunt lopen hoor. In de zomer is het binnen nog warmer/benauwder dan buiten, en verder is het er altijd extreem stoffig en komt er ook nauwelijks frisse lucht binnen. Met bezorgen was het nog vaak wel zo dat als je je niet zo heel fit voelde, dat het dan wel beter werd door wat frisse lucht, als je je niet zo fit voelt als je moet gaan voorbereiden kun je er wel vanuit gaan dat het na het voorbereiden nog veel erger is.quote:Op donderdag 26 september 2013 07:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
en binnen zit en niet omvalt van de honger met de kerst
Haha dankje, het is nog geluktquote:
Ja hier was dat ook zoiets, zo'n zelfde soort aantal... allemaal post voor straat A bij straat Z tussen gezet. Echt straten die ver uit elkaar lagen natuurlijkquote:Op donderdag 26 september 2013 16:11 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was het ook zo'n dag. Wel 15 fouten tussen mijn post uitgevist waaronder 4(!) Elseviers in de verkeerde straat (allemaal voor dezelfde, maar andere straat)
Hoe weet je als bezorger dan wanneer je wijk klaar staat op depot?quote:Op donderdag 26 september 2013 23:47 schreef Alovenac het volgende:
Bij ons zijn ze vanaf vandaag begonnen om niet meer met tijden te werken om de depo's te bevoorraden (kaartjes op de containers zonder tijden nu).
Benieuwd hoelang dat goed gaat. Verder was vandaag alles wel eens op tijd voor de verandering.
Wat een verhaal zeg! Even ingekortquote:Op vrijdag 27 september 2013 00:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe weet je als bezorger dan wanneer je wijk klaar staat op depot?
...Hier zijn ze overigens gestopt met het leeghalen van depots op zaterdag...
...Zelf bel ik altijd aan als ik pakjes heb...
...Aanbellen bij buren doe ik niet aan...
...Waarom niet zoals vroeger dat je als bezorger overgebleven pakjes gewoon...
Pakketservice biedt het wel eerst nog een keer aan. Die brengen het niet rechtstreeks naar het afhaalpunt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wat een verhaal zeg! Even ingekort
Leeghalen van de depots gebeurt hier bij de ochtendlevering en soms nemen ze bij de middaglevering nog wat pakjes mee maar dat ligt aan de chauffeur.
Ik probeer als eerste om het pakje gewoon door de bus te doen tenzij je direct al kan zien dat dat ding nooit zal passen. Dan pas bel ik aan. Als het om meer dan 2 pakjes gaat, bel ik wel meteen aan.
Afgeven bij de buren doe ik alleen als ik weet dat de buren elkaar leuk vinden
Als je lang genoeg dezelfde wijk loopt weet je dat op een gegeven moment wel.
En dat hele pakketbezorger verhaal heb ik ook nooit begrepen. Waarom die pakjes eerst naar pakketten sturen als die het uiteindelijk toch naar een afhaalpunt brengt? Beats me!
Dat weet ik, maar als ik op dinsdag een pakje niet kan bestellen en die pas weer op donderdag wordt aangeboden door de pakketdienst, kunnen die mensen dat pakje pas op vrijdag afhalen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:31 schreef dud0r het volgende:
[..]
Pakketservice biedt het wel eerst nog een keer aan. Die brengen het niet rechtstreeks naar het afhaalpunt.
Daar kunnen mensen toch meteen voor kiezen, als ze weten dat ze overdag niet thuis zijn? Bij Bol tenminste (afhaalpunten).quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:45 schreef Rafierafie het volgende:
Met het oude systeem zouden ze dan gewoon hun spullen de volgende dag kunnen ophalen bij de supermarkt.
Ik begreep je verkeerd. In principe als je dinsdag een pakje niet kan bestellen hoort die woensdag door de pakketservice aangeboden te worden. Want alle pakjes passen door de oranje bus.quote:Op vrijdag 27 september 2013 09:45 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar als ik op dinsdag een pakje niet kan bestellen en die pas weer op donderdag wordt aangeboden door de pakketdienst, kunnen die mensen dat pakje pas op vrijdag afhalen.
Ik ga er in ieder geval in dit voorbeeld vanuit dat die mensen overdag zelden thuis zijn.
Met het oude systeem zouden ze dan gewoon hun spullen de volgende dag kunnen ophalen bij de supermarkt.
Als het goed is zijn bij alle vbg'en de zaterdag sluitritten afgeschaft.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:05 schreef Deezertje het volgende:
Maar zijn bij meer VBG's de zaterdagsluitingsritten geschrapt? Of ben ik de enige die vind dat overgebleven pakjes op zaterdag op zijn vroegst woensdag worden bezorgd te lang duurt?Is een halve week later he. Daarom: waarom niet meteen bij eerste poging afleveren op een Servicepunt? Ze zijn er toch niet voor niks lijkt me?
Als buspakjes door de oranje bus passen doe ik dat ja. Maar dan passen ze meestal ook door de brievenbus van de bewoners waar het pakje voor is, of ze moeten van die hele kleine mini brievenbus of gleuf in de muur hebben... (en dat zijn er helaas ook nog altijd schrikbarend veel hier).quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:06 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als het goed is zijn bij alle vbg'en de zaterdag sluitritten afgeschaft.
En zoals ik in de post boven jou al aangaf, pakjes horen niet op het depot te liggen. Die moeten in de oranje brievenbus. Dan zou het er alsnog op z'n vroegst dinsdag pas zijn volgens mij maar dat scheelt toch een dag.
Ik ben het met je eens dat het handiger is als mensen het gelijk de volgende dag bij het servicepunt kunnen ophalen.
Ik denk niet dat bezorgers er nou echt veel zin in hebben om een paar km te fietsen om nog even een pakje naar een servicepunt te brengen. Bij sommige wijken is het zo 10 a 15 minuten fietsen, enkele reis.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:05 schreef Deezertje het volgende:
Maar zijn bij meer VBG's de zaterdagsluitingsritten geschrapt? Of ben ik de enige die vind dat overgebleven pakjes op zaterdag op zijn vroegst woensdag worden bezorgd te lang duurt?Is een halve week later he. Daarom: waarom niet meteen bij eerste poging afleveren op een Servicepunt? Ze zijn er toch niet voor niks lijkt me?
En vergeet niet dat er destijds flink in de looptijden is gesneden toen de pakjes er af gingen, onder het motto "nu hoef je nooit meer aan te bellen". Toen begonnen de bezorgers in de oude wijken (met de kleine busjes) terecht te klagen, maar die vonden geen gehoor.quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk niet dat bezorgers er nou echt veel zin in hebben om een paar km te fietsen om nog even een pakje naar een servicepunt te brengen. Bij sommige wijken is het zo 10 a 15 minuten fietsen, enkele reis.
ik heb zonet de nieuwe Tw mogen ontvangenquote:Op vrijdag 27 september 2013 11:05 schreef Deezertje het volgende:
Bij mij scheelde het dat ik nog in die straat moest zijn (en hij ligt er in mijn geval vlakbij), maar is wel irritant natuurlijkquote:Op donderdag 26 september 2013 17:30 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja hier was dat ook zoiets, zo'n zelfde soort aantal... allemaal post voor straat A bij straat Z tussen gezet. Echt straten die ver uit elkaar lagen natuurlijkEn ik moest ze toch echt allemaal toch maar na gaan brengen uiteraard. Nou ja, wel extra tijd erbij
Hier niet. Sandd dus niet geweest vandaag... Zal ook eens goed gaanquote:Op vrijdag 27 september 2013 18:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb zonet de nieuwe Tw mogen ontvangen
Ik zeg: Klagen! Sowieso bij @Sandd_Webcare, en anders ook bij de afzender. Sandd heeft ook flink gefaald met die bonnen voor het droomboek, diverse mensen klaagden bij mij dat ze niks gehad hebben, zelf heb ik ook niks gehad (niet dat dat boek me ene reet boeit), en op Twitter wordt ook steen en been geklaagd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier niet. Sandd dus niet geweest vandaag... Zal ook eens goed gaan
vandaag zag ik dat een sandd figuur, die gewoon al die bakken ergens bij een afvalcontainer naast z n fiets had staan,en er was verder geen sterveling te bekennen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier niet. Sandd dus niet geweest vandaag... Zal ook eens goed gaan
die bon heb ik ook niet gekregenquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zeg: Klagen! Sowieso bij @Sandd_Webcare, en anders ook bij de afzender. Sandd heeft ook flink gefaald met die bonnen voor het droomboek, diverse mensen klaagden bij mij dat ze niks gehad hebben, zelf heb ik ook niks gehad (niet dat dat boek me ene reet boeit), en op Twitter wordt ook steen en been geklaagd.
Afschriften van de Rabobank tegenwoordig ook al :-(quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:29 schreef Deezertje het volgende:
Die bon heb ik dan weer wel gekregen, maar boek niet opgehaald ofzo.
Maar op intranet staat een stuk over Tilburg en daar bezorgt een TC het Droomboek na. Dat klopt dan toch ook niet? Dat boek is alleen af te halen met een Sandd bon?
Nadeel van Sandd is dat je niet weet wat je mist. Heb wel een paar vaste tijdschriften die met Sandd worden bezorgd, dus als ik die mis weet ik dat ik moet klagen, zoals vandaag. Voor de rest is het veelal reclame direct mail etc. Maar sinds kort ook Belastingdienst, SVB en andere overheidszendingen, dus zou fijn zijn als ik hier op de Sandd bezorger kan rekenen...
na het Oad avontuur mogen ze van mij ten onder gaanquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Afschriften van de Rabobank tegenwoordig ook al :-(
ik heb ook niets gehad en dat boeit me ook niets.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zeg: Klagen! Sowieso bij @Sandd_Webcare, en anders ook bij de afzender. Sandd heeft ook flink gefaald met die bonnen voor het droomboek, diverse mensen klaagden bij mij dat ze niks gehad hebben, zelf heb ik ook niks gehad (niet dat dat boek me ene reet boeit), en op Twitter wordt ook steen en been geklaagd.
Volgens mij is de bon aan alle Nederlandse adressen gestuurd als 'aan de bewoners van...'. Dus je zou hem gewoon gehad moeten hebben. Ontvang je normaal wel post via Sandd dan?quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik heb ook niets gehad en dat boeit me ook niets.
ja, alleen die bon heb ik niet gekregen. Misschien omdat ik een Nee-Nee-sticker heb?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Volgens mij is de bon aan alle Nederlandse adressen gestuurd als 'aan de bewoners van...'. Dus je zou hem gewoon gehad moeten hebben. Ontvang je normaal wel post via Sandd dan?
Aan de bewoners van is geadresseerdquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, alleen die bon heb ik niet gekregen. Misschien omdat ik een Nee-Nee-sticker heb?
En ING ook. Heb hier nog wat afschriften in bussen geduwd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Afschriften van de Rabobank tegenwoordig ook al :-(
i know. De Ikea-gids heb ik bijvoorbeeld wel via Sandd gekregen, maar van deze bon heb ik niets gezien.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:24 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Aan de bewoners van is geadresseerd
Het is minder simpel. Als de afzender een belangrijke klant is laat de verzender oogluikend toe dat de afzender pakjes verstuurt die net niet aan de wettelijke eisen voldoen.quote:Het is heel simpel: Als een pakje niet door de bus kan is of de ontvanger fout (bus voldoet niet aan de wettelijke eisen), of de afzender is fout (heeft een belstuk onterecht gefrankeerd als busstuk).
Alsof die wettelijke eisen tegenwoordig nog ene reet uitmaken. Ik krijg soms de meest absurde pakketjes in mijn handen en sommige brievenbussen zijn zelfs te klein voor een forse kerstkaart. Als PostNL nou eens ging handhaven op het gebied van afmeting van brievenbussen, dan konden ze pas echt besparen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:14 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het is minder simpel. Als de afzender een belangrijke klant is laat de verzender oogluikend toe dat de afzender pakjes verstuurt die net niet aan de wettelijke eisen voldoen.
En mensen dan klagen dat de post soms dubbelgevouwen is hé!quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:17 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Alsof die wettelijke eisen tegenwoordig nog ene reet uitmaken. Ik krijg soms de meest absurde pakketjes in mijn handen en sommige brievenbussen zijn zelfs te klein voor een forse kerstkaart. Als PostNL nou eens ging handhaven op het gebied van afmeting van brievenbussen, dan konden ze pas echt besparen.
Ik loop een wijk met allemaal van die kleine enveloppebusjes... Als iedereen die zou vervangen was ik een half uur eerder klaar. Dus feitelijk kost het PostNL nu geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |