Dit klopt. Ik ben in dec. 2011 aangenomen als voorbereider op didoza en krijg geen toeslag voor de zaterdag!quote:Op donderdag 26 september 2013 00:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als voorbereider krijg je geen 50% toeslag op zaterdag, dat is volgens mij alleen voor de mensen die er al werkten voordat ze begonnen met het aannemen van pure voorbereiders, dus alleen voor postbodes en deeltijdwerkers.
Wij hebben andere controlekaartjes. Die van ons zijn kleine enveloppen.quote:Op woensdag 25 september 2013 22:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn deze. Bij ons worden ze dagelijks gebruikt, en als je ze niet inlevert krijg je meteen kritiek. Niet geheel terecht volgens mij, omdat ik de indruk heb dat sommige voorbereiders er een beetje de hand mee lichten (of andere collega's). Twee maal in korte tijd kreeg ik kritiek dat ik geen kaartjes had ingeleverd, maar die zaten er 100% zeker niet tussen! Aangezien ze er bij ons altijd 2 tussen zetten acht ik de kans dat ik er 1 mis klein, dat ik ze allebei mis miniem, en dat ik ze tot 2x toe allebei mis, 0.
en binnen zit en niet omvalt van de honger met de kerstquote:Op woensdag 25 september 2013 23:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Enige voordeel is dat je als voorbereider (meestal) onder de grote CAO valt, met koffiegeld, reiskostenvergoeding en 50% toeslag bij werken op zaterdag. Tenzij je als THK'er bent aangenomen...
vroeger waren het geplastificeerde,en als je zelf voorbereide moest je er even van weg,zodat zequote:Op donderdag 26 september 2013 06:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Wij hebben andere controlekaartjes. Die van ons zijn kleine enveloppen.
Hier zijn het ook enveloppen. dat werkt ook beter want die gaan sneller fout. Er staat een adres op met het huisnummer 13 en hier stopt 'mijn' voorbereider ze altijd bij 13. Hij denkt waarschijnlijk dat dat het lastiger maakt (je moet het hele adres lezen), maar zo gauw je dat weet ga je er op lettenquote:Op donderdag 26 september 2013 06:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Hier staat het adres van de vestiging erop.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:54 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hier zijn het ook enveloppen. dat werkt ook beter want die gaan sneller fout. Er staat een adres op met het huisnummer 13 en hier stopt 'mijn' voorbereider ze altijd bij 13. Hij denkt waarschijnlijk dat dat het lastiger maakt (je moet het hele adres lezen), maar zo gauw je dat weet ga je er op letten
In elk geval werken er afgelopen kerst nog diverse voorbereiders bij ons die op zaterdag 40% toeslag kregen. En dat waren echt pure voorbereiders (wijken & postbussen), die niets mochten lopen.quote:Op donderdag 26 september 2013 05:19 schreef dud0r het volgende:
Mogguh. Zaterdag toeslag is 40% en geen 50% maar ligt volgens mij ook aan in welke schaal je valt. En voorbereiden is tegenwoordig schaal 1.
Dan zaten die waarschijnlijk in schaal 2. Vorig jaar kon je namelijk nog voorbereiders aannemen in schaal 2.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In elk geval werken er afgelopen kerst nog diverse voorbereiders bij ons die op zaterdag 40% toeslag kregen. En dat waren echt pure voorbereiders (wijken & postbussen), die niets mochten lopen.
Nee hoor, die zaten in schaal 1. Heb nog even in de toen geldende CAO gekeken, en daar staat nergens dat je dan geen TOT krijgt op zaterdag. Volgens de CAO krijgt iedereen die hier onder valt TOT, tenzij je schaal 11 of hoger bent.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:25 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan zaten die waarschijnlijk in schaal 2. Vorig jaar kon je namelijk nog voorbereiders aannemen in schaal 2.
Ja, die hebben wij hier ook inderdaad en ook het adres van de vestiging.quote:Op donderdag 26 september 2013 06:46 schreef dud0r het volgende:
[..]
Apart, zo werd het mij toentertijd verteld. Ik heb de cao er verder niet op nageslagen. Ik zal zo hier eens in de harmony duiken en kijken wat er daar instaat bij de hoeveelheid TOT van de voorbereiders.quote:Op donderdag 26 september 2013 10:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee hoor, die zaten in schaal 1. Heb nog even in de toen geldende CAO gekeken, en daar staat nergens dat je dan geen TOT krijgt op zaterdag. Volgens de CAO krijgt iedereen die hier onder valt TOT, tenzij je schaal 11 of hoger bent.
Wat dan zal neerkomen op dat ik niet weet wie het is en ik aangifte zal moeten doen? Want als iemand expres mijn naam invult bij het aannemen van het pakketje, dan is diegene bewust aan het jatten en zal dit dan vast niet toe gaan gevenquote:Op donderdag 26 september 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
Als het pakje echt aan jou deur aangeboden is en aangenomen is denk ik dat je toch echt bij je huisgenoten moet zijn.
Klopt, 1 voordeur met 1 brievenbus en 1 bel. Aparte is alleen wel dat die andere lui allemaal buitenlanders zijn (spaanstalig) en ik een friese achternaam heb. Dus weet ook niet waar die postbode dan mee bezig is.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk het wel ja, alleen de situatie zoals jij het schetst is niet helemaal duidelijk, want wat versta je onder gedeelde voordeur? Dat jullie bijvoorbeeld ook maar één brievenbus hebben of is dat wel gescheiden?
mja, dan kan PostNL er vrees ik voor jou weinig aan doen omdat het pakketje op het huisadres afgeleverd is. Tenzij er expliciet staat dat het voor jou is mag het ook aan huisgenoten uitgereikt worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:42 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Klopt, 1 voordeur met 1 brievenbus en 1 bel. Aparte is alleen wel dat die andere lui allemaal buitenlanders zijn (spaanstalig) en ik een friese achternaam heb. Dus weet ook niet waar die postbode dan mee bezig is.
Toch raar met zoiets waardevols. Volgende stap is dan denk ik erachteraan gaan hoe de afzender het verzonden heeft en of het ook aan huisgenoten uitgereikt mocht worden.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan kan PostNL er vrees ik voor jou weinig aan doen omdat het pakketje op het huisadres afgeleverd is. Tenzij er expliciet staat dat het voor jou is mag het ook aan huisgenoten uitgereikt worden.
ik weet vrij zeker dat er op het pakketje staat: alleen huisadres. Alleen aan persoon x uitreiken gebeurt alleen bij bankgegevens. Hiervoor is ook echt een id vereist. Ben het, toen ik nog wel eens aangetekenden rondbracht, nooit in een andere situatie tegengekomen namelijk.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:49 schreef Kakdieusernameisalbezet het volgende:
[..]
Toch raar met zoiets waardevols. Volgende stap is dan denk ik erachteraan gaan hoe de afzender het verzonden heeft en of het ook aan huisgenoten uitgereikt mocht worden.
Hmm ok helaas. Bedankt voor je replys. Eigenlijk zouden ze dat hele bezorgen moeten afschaffen en gewoon alles ophalen. Bij iedereen zit wel zo'n punt in de buurt, stuk minder fraudegevoelig en goedkoper.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet vrij zeker dat er op het pakketje staat: alleen huisadres. Alleen aan persoon x uitreiken gebeurt alleen bij bankgegevens. Hiervoor is ook echt een id vereist. Ben het, toen ik nog wel eens aangetekenden rondbracht, nooit in een andere situatie tegengekomen namelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |