Beide. Heb je al eens uitgedaagd om met een realistisch alternatief voor het wegwerken van een gat van pakweg veertig miljard op de begroting van 2014 te komen en toen bleef je stil...quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bedoel je bezuinigen volgens de definitie van de staat of bedoel je minder uitgeven?
Meer geld vragen voor de diensten, probleem opgelost.quote:Op zaterdag 21 september 2013 09:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beide. Heb je al eens uitgedaagd om met een realistisch alternatief voor het wegwerken van een gat van pakweg veertig miljard op de begroting van 2014 te komen en toen bleef je stil...
quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij wijzen studies ook uit dat mensen die in de samenleving actief zijn gelukkiger zijn dan mensen die aan de kant staan. En mensen activeren is wel de kern van het nieuwe beleid. Kijken wat iemand nog wel kan in plaats van maar blind accepteren dat iemand de rest van zijn leven aan de kant blijft staan...
Ik stel voor dat iedereen die wil hervormen lekker naar hun grote voorbeeld Amerika verkassen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:28 schreef Scorpie het volgende:
Alsof de klassieke verzorgingsstaat anno 2013 houdbaar zou zijn geweesthoe eerder de hervormingen op dat punt doorgevoerd zijn hoe beter.
Want? We zijn in de meerderheid remember. Iets met democratisch kiesstelsel enzo. Wat jij voorstelt grenst aan een dictatorschap, en laten we nu wel wezen he betyar, dat wil je toch niet? Of ben je een Pol Potje in de dop?quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik stel voor dat iedereen die wil hervormen lekker naar hun grote voorbeeld Amerika verkassen.
Pol Pot os wat overdreven maar een Tito kan, al neig ik meer naar de ideologie van Nagy.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want? We zijn in de meerderheid remember. Iets met democratisch kiesstelsel enzo. Wat jij voorstelt grenst aan een dictatorschap, en laten we nu wel wezen he betyar, dat wil je toch niet? Of ben je een Pol Potje in de dop?
quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Pol Pot os wat overdreven maar een Tito kan, al neig ik meer naar de ideologie van Nagy.
Ja, en?quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:45 schreef arjan1112 het volgende:
Nagy was gewoon een soort gorbatsjov
http://nl.wikipedia.org/wiki/Imre_Nagy
[..]
De sociale middenklasse stemt na de crisis weer voor de verzorgingsstaat, is die meerderheid weer weg en kunnen we opnieuw beginnen. Ook handig.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want? We zijn in de meerderheid remember. Iets met democratisch kiesstelsel enzo. Wat jij voorstelt grenst aan een dictatorschap, en laten we nu wel wezen he betyar, dat wil je toch niet? Of ben je een Pol Potje in de dop?
Goed plan. Dan ook gelijk iedereen vrij laten om die dienst niet af te nemen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 09:38 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Meer geld vragen voor de diensten, probleem opgelost.
He. Dat is mijn tekst.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Laat diegene zelf bepalen wat hij/zij wel of niet kan.
Zo bedoel ik het niet, maar om een gat te dichten kun je meer geld vragen, meer loon geven etc. Als iedereen meer gaat verdienen dan is het gat zo dicht, maar men wil binnen een bepaald netwerk blijven functioneren en concurreren en dat gaat dus niet. Vandaar de bezuinigingen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Goed plan. Dan ook gelijk iedereen vrij laten om die dienst niet af te nemen.
Dat is eigenlijk natuurlijk ook onzin. De oorzaak dat mensen zichzelf niet kunnen activeren is het gebrek aan werkgelegenheid, en dat is een door diezelfde overheid gecreeerd probleem. Het activeren zorgt dan ook voornamelijk voor een activeringsindustrie, een goede manier voor hoogopgeleide nietsnutten om uit de staatsruif te vreten, en dan aanzienlijk meer dan een steuntrekker.quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij wijzen studies ook uit dat mensen die in de samenleving actief zijn gelukkiger zijn dan mensen die aan de kant staan. En mensen activeren is wel de kern van het nieuwe beleid. Kijken wat iemand nog wel kan in plaats van maar blind accepteren dat iemand de rest van zijn leven aan de kant blijft staan...
Oké, ik kan per direct niet meer werken, en ik eis dat jij mij de helft van je salaris geeft als uitkering, kan ik nog wat zwart bijbenen en heb ik meer vrije tijd over.quote:Op zaterdag 21 september 2013 10:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Laat diegene zelf bepalen wat hij/zij wel of niet kan.
Ik begreep wat je bedoelde.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:40 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet, maar om een gat te dichten kun je meer geld vragen, meer loon geven etc. Als iedereen meer gaat verdienen dan is het gat zo dicht, maar men wil binnen een bepaald netwerk blijven functioneren en concurreren en dat gaat dus niet. Vandaar de bezuinigingen.
Alsof de kostenstijgingen in de sociale zekerheid structureel zijn.quote:Op zaterdag 21 september 2013 07:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Zelfs als je de ontwikkelingssamenwerking helemaal wegbezuinigt, dan is het vrijgekomen geld al na ongeveer een half jaar opgebruikt door kostenstijgingen in de zorg en de sociale zekerheid en sta je weer op hetzelfde punt als nu. Dus schrap maar alles in je post na het woord 'dan'.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verzorgingsstaat exit?
Exit verzorgingsstaat betekent ook hallo sociaaldarwinisme.
Wat vinden we ervan?
Sociaaldarwinisme vind ik maar een eng idee. Heeft totaal niks met "survival of the fittest" te maken maar meer met geluk. Je kunt bijvoorbeeld genetisch inferieur zijn als geboren zoon uit een rijke familie aan een genetisch sterkere arbeider maar toch hoger op de sociale ladder staan.quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
RIP verzorgingsstaat betekent ook hallo Sociaaldarwinisme natuurlijk..
Eventueel dus, en wat als we dat dan niet willen? Hebben die mensen dan pech?quote:Op zaterdag 21 september 2013 08:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat laatste bestaat hier in Nederland nauwelijks meer dus als je dat zegt wordt je bij voorbaat weggehoond. Er is in Nederland nog een particuliere woningbouwvereniging bij mijn weten (waar het hele bestuur onbezoldigd werkt) en de voedselbanken zijn particulier. Verder kan ik me niks meer bedenken. De staat het monopolie op hulp door ons het geld af te nemen waar we dat zelf mee zouden kunnen doen.
Pech en geluk horen bij het leven.quote:Op zondag 22 september 2013 02:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Eventueel dus, en wat als we dat dan niet willen? Hebben die mensen dan pech?
Wat is daar erg aan? Die arbeider kan toch gewoon de kost verdienen en een gelukkig leven leiden?quote:Op zondag 22 september 2013 02:05 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Sociaaldarwinisme vind ik maar een eng idee. Heeft totaal niks met "survival of the fittest" te maken maar meer met geluk. Je kunt bijvoorbeeld genetisch inferieur zijn als geboren zoon uit een rijke familie aan een genetisch sterkere arbeider maar toch hoger op de sociale ladder staan.
Als je als samenleving iedereen maar dood laat gaan die de behandeling van zijn rotte kies niet kan betalen dan ben je toch niks opgeschoten in die 6000 jaar van menselijke beschaving?quote:Op zondag 22 september 2013 05:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Pech en geluk horen bij het leven.
Mensen zijn van nature pure egoïsten. En dat speelt weer op zodra men het zelf moeilijker gaat krijgen. Solidariteit is maar een illusie zolang alles goed gaat.quote:Op zondag 22 september 2013 11:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als je als samenleving iedereen maar dood laat gaan die de behandeling van zijn rotte kies niet kan betalen dan ben je toch niks opgeschoten in die 6000 jaar van menselijke beschaving?
Wie heeft het over iemand dood laten gaan? Je doet net alsof alle mensen op geld beluste monsters zijn die uit vrije wil niets onbezoldigd voor een ander zouden doen.quote:Op zondag 22 september 2013 11:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als je als samenleving iedereen maar dood laat gaan die de behandeling van zijn rotte kies niet kan betalen dan ben je toch niks opgeschoten in die 6000 jaar van menselijke beschaving?
Nou, zo is het toch ook? Alsof jij wakker ligtt als er een orkaan over New York raast.quote:Op zondag 22 september 2013 11:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie heeft het over iemand dood laten gaan? Je doet net alsof alle mensen op geld beluste monsters zijn die uit vrije wil niets onbezoldigd voor een ander zouden doen.
Daar lig ik i.d.d. niet wakker van. Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zondag 22 september 2013 11:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nou, zo is het toch ook? Alsof jij wakker ligtt als er een orkaan over New York raast.
Ik leerde pas dat mensen juist kuddedieren zijn.quote:Op zondag 22 september 2013 11:30 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Mensen zijn van nature pure egoïsten. En dat speelt weer op zodra men het zelf moeilijker gaat krijgen. Solidariteit is maar een illusie zolang alles goed gaat.
Dat daar de solidariteit alweer ophoudt voor een libertariër, best lullig dus als je net alles kwijt bent door een natuurramp.quote:Op zondag 22 september 2013 11:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daar lig ik i.d.d. niet wakker van. Wat wil je daarmee zeggen?
Klopt, een kudde egoïsten..quote:Op zondag 22 september 2013 11:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik leerde pas dat mensen juist kuddedieren zijn.
Solidariteit heb je dan ook met de mensen in je directe omgeving. Mensen die je kent. Ik voel geen solidariteit met mensen die ik niet ken.quote:Op zondag 22 september 2013 11:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat daar de solidariteit alweer ophoudt voor een libertariër, best lullig dus als je net alles kwijt bent door een natuurramp.
Toch lullig in zo'n samenleving waar niemand je kent of wil kennen.quote:Op zondag 22 september 2013 11:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Solidariteit heb je dan ook met de mensen in je directe omgeving. Mensen die je kent. Ik voel geen solidariteit met mensen die ik niet ken.
Tegen die tijd hebben we wel een automatisch wasgelegenheid. En hopelijk het besef dat we met de huidige economische aanpak lichtjaren achterlopen op de voortschrijdende technieken.quote:Op zondag 22 september 2013 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
en is het nu de bedoeling dat ik allerlei obesitas mensen met een driewieler ga helpen met aankleden??
ALs ik 66 jaar ben, dan ga ik in een land wonen waar de verzorging goedkoop is
Ik zie het niet gebeuren dat mijn kinderen mij komen wassen
dat is dan meer jouw afwijking, dan dat het een model is om een samenleving op te baseren...quote:Op zondag 22 september 2013 11:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Solidariteit heb je dan ook met de mensen in je directe omgeving. Mensen die je kent. Ik voel geen solidariteit met mensen die ik niet ken.
De arbeider is ook afhankelijk van de geluksfactor. Laten we de huidige crisis als mooi voorbeeld nemen.quote:Op zondag 22 september 2013 05:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Die arbeider kan toch gewoon de kost verdienen en een gelukkig leven leiden?
Dan sta je op jezelf en moet je de consequenties gewoon aanvaarden.quote:Op zondag 22 september 2013 12:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Toch lullig in zo'n samenleving waar niemand je kent of wil kennen.
Niemand voelt solidariteit met een wildvreemde. De meeste mensen willen niet eens meer geld aan hun kinderen blijven geven als die volwassen en de deur uit zijn laat staan aan totaal onbekenden. Dat doe je alleen met de loop van een geweer in je nek zoals nu.quote:Op zondag 22 september 2013 13:07 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat is dan meer jouw afwijking, dan dat het een model is om een samenleving op te baseren...
Wat is er met de huidige crisis?quote:Op zondag 22 september 2013 14:25 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De arbeider is ook afhankelijk van de geluksfactor. Laten we de huidige crisis als mooi voorbeeld nemen.
ik huur wel een jong ding in uit Azie, een leuke masseuse ofzoquote:Op zondag 22 september 2013 12:37 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Tegen die tijd hebben we wel een automatisch wasgelegenheid. En hopelijk het besef dat we met de huidige economische aanpak lichtjaren achterlopen op de voortschrijdende technieken.
Dat je afhankelijk bent van externe factoren om "succesvol" te kunnen zijn als arbeider. Banen liggen niet voor het oprapen.quote:Op zondag 22 september 2013 20:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is er met de huidige crisis?
Dat geldt voor alle lagen van de bevolking.quote:Op zondag 22 september 2013 20:14 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat je afhankelijk bent van externe factoren om succesvol te kunnen zijn als "arbeider". Banen liggen niet voor het oprapen.
Voor de een wat meer dan de ander. Blijft een grote geluksfactor meespelen en niet survival of the fittest.quote:Op zondag 22 september 2013 20:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle lagen van de bevolking.
Geluk heeft ieder mens nodig. Dat en eigen initiatief. Het is niet geld wat voor geluk zorgt.quote:Op zondag 22 september 2013 20:16 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Voor de een wat meer dan de ander. Blijft een grote geluksfactor meespelen en niet survival of the fittest.
Dat ben ik met je eens. Maar je kunt wel bevoorrecht zijn door bijvoorbeeld uit een rijke familie te komen.quote:Op zondag 22 september 2013 20:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geluk heeft ieder mens nodig. Dat en eigen initiatief. Het is niet geld wat voor geluk zorgt.
je bent bevoorrecht als je nog gezond bent als je > 60 bent en een goede baan hebt en kan doen en laten wat je wilt, ik heb geen hekel aan mijn werk ookquote:Op zondag 22 september 2013 20:22 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar je kunt wel bevoorrecht zijn door bijvoorbeeld uit een rijke familie te komen.
tuurlijk wel. ik wil dat iedereen het goed heeft. en sociale stelsels zijn er voor iedereen, niet alleen voor diegenen met de pech dat ze er gebruik van moeten maken. of doe je ook niet aan verzekeringen?quote:Op zondag 22 september 2013 20:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niemand voelt solidariteit met een wildvreemde. De meeste mensen willen niet eens meer geld aan hun kinderen blijven geven als die volwassen en de deur uit zijn laat staan aan totaal onbekenden. Dat doe je alleen met de loop van een geweer in je nek zoals nu.
Ik ben het eens met Euribob. Het is gewoon zoquote:Op zondag 22 september 2013 11:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie heeft het over iemand dood laten gaan? Je doet net alsof alle mensen op geld beluste monsters zijn die uit vrije wil niets onbezoldigd voor een ander zouden doen.
Wat ik er van vind? De wal heeft het schip gekeerd.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verzorgingsstaat exit?
Exit verzorgingsstaat betekent ook hallo sociaaldarwinisme.
Wat vinden we ervan?
Hoezo? de verzorgingsstaat word helemaal niet afgeschaftquote:Op zondag 22 september 2013 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik er van vind? De wal heeft het schip gekeerd.
Nee, maar wel langzaam maar zeker teruggeschroefd. Kan ook niet anders. Globalisering en open grenzen verenigen zich niet met een verzorgingsstaat. Tenminste niet zolang er grote ongelijkheid in de wereld is.quote:Op zondag 22 september 2013 23:53 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo? de verzorgingsstaat word helemaal niet afgeschaft
nee er is alleen geen bejaardenhuis en verzorgingshuis en geen thuishulp meerquote:Op zondag 22 september 2013 23:53 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo? de verzorgingsstaat word helemaal niet afgeschaft
anders komt heel Europa hier verzorging halen en terechtquote:Op zondag 22 september 2013 23:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar wel langzaam maar zeker teruggeschroefd. Kan ook niet anders. Globalisering en open grenzen verenigen zich niet met een verzorgingsstaat. Tenminste niet zolang er grote ongelijkheid in de wereld is.
leugens. thuiszorg blijft gewoon bestaan, alleen mag je de huishoudelijke hulp zelf betalen , behalve als je van 300 euro per maand leeft, dan betaald de gemeentequote:Op maandag 23 september 2013 00:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee er is alleen geen bejaardenhuis en verzorgingshuis en geen thuishulp meer
We zouden ook de keuze hebben kunnen maken om de grenzen te sluiten. Was de andere optie.quote:Op maandag 23 september 2013 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
anders komt heel Europa hier verzorging halen en terecht
quote:Op maandag 23 september 2013 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
anders komt heel Europa hier verzorging halen en terecht
je weet niet wat voor een geluk en voorspoed dat Europa ons brengtquote:Op maandag 23 september 2013 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
We zouden ook de keuze hebben kunnen maken om de grenzen te sluiten. Was de andere optie.
Grenzen sluiten is dom. Voorwaarden stellen aan immigratie, zoals Australie, VS en Canada doen, lijkt me DE oplossing.quote:Op maandag 23 september 2013 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
We zouden ook de keuze hebben kunnen maken om de grenzen te sluiten. Was de andere optie.
Dat is allang zo man, er komen helemaal geen immigranten van buiten de europese unie in, alleen wat asielzoekers en hoogopgeleide Amerikanen , Jappanners enzquote:Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grenzen sluiten is dom. Voorwaarden stellen aan immigratie, zoals Australie, VS en Canada doen, lijkt me DE oplossing.
Fort Europa en snel.
Als jouw moeder dement wordt dan moet JIJ haar in huis nemen en gaan verzorgen equote:Op maandag 23 september 2013 00:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
leugens. thuiszorg blijft gewoon bestaan, alleen mag je de huishoudelijke hulp zelf betalen , behalve als je van 300 euro per maand leeft, dan betaald de gemeente
en zoals Mark Rutte zei: in de jaren 70 was het normaal ( ook als je niks mankeerde ) om in een bejaardenhuis te gaan wonen, nu willen ouderen thuis blijven wonen.
Verder blijven verpleeghuizen gewoon bestaan; hoewel ik me wel afvraag wat er nou met iemand gebeurt die in een verzorgingstehuis woonde, zo iemand is niet echt in staat om thuis te blijven wonen, dan kom je eerder in het ziekenhuis of verpleeghuis en dat is duurder..
quote:Op maandag 23 september 2013 00:10 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dat is allang zo man, er komen helemaal geen immigranten van buiten de europese unie in, alleen wat asielzoekers en hoogopgeleide Amerikanen , Jappanners enz
Welke voorwaarden stellen zij zoal aan immigranten die we hier niet hebben?quote:Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grenzen sluiten is dom. Voorwaarden stellen aan immigratie, zoals Australie, VS en Canada doen, lijkt me DE oplossing.
Fort Europa en snel.
En gezinshereniging, en illegale immigratie, en generaal pardon's, en fraude met arbeidsvergunningen etc etc.quote:Op maandag 23 september 2013 00:10 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dat is allang zo man, er komen helemaal geen immigranten van buiten de europese unie in, alleen wat asielzoekers en hoogopgeleide Amerikanen , Jappanners enz
wat lach je nou ? Grenzen zitten potdicht voor immigranten uit Rusland, Turkije, Marokko en de rest van Afrika... eigenlijk voor de hele wereld.. behalve dan voor hoogopgeleide expats met een hoog inkomenquote:
de verzorging en uitkeringzoekers zitten in Europa hoorquote:Op maandag 23 september 2013 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Fort Europa en snel.
Kom maar met bewijs. Het is gewoon niet zo, grenzen zitten dichtquote:Op maandag 23 september 2013 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
En gezinshereniging, en illegale immigratie, en generaal pardon's, en fraude met arbeidsvergunningen etc etc.
Je kunt met eigen ogen op straat zien dat de toestroom nog steeds niet gestopt is. Zelfs niet verminderd.
Ah, jij kunt aan het aantal rimpels zien hoeveel maanden mensen hier al uithangen ofzo?quote:Op maandag 23 september 2013 00:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
En gezinshereniging, en illegale immigratie, en generaal pardon's, en fraude met arbeidsvergunningen etc etc.
Je kunt met eigen ogen op straat zien dat de toestroom nog steeds niet gestopt is. Zelfs niet verminderd.
quote:Op maandag 23 september 2013 00:16 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
wat lach je nou ? Grenzen zitten potdicht voor immigranten uit Rusland, Turkije, Marokko en de rest van Afrika... eigenlijk voor de hele wereld.. behalve dan voor hoogopgeleide expats met een hoog inkomen
ja die komen uit de europese unie, polen Slowakije , spanje enz..quote:Op maandag 23 september 2013 00:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die hoogopgeleide expats met een hoog inkomen willen helemaal geen belasting gaan betalen in Nederland! Bovendien, die paar die er komen vertrekken ook weer snel. Netto saldo dus nul. Dat geld niet voor de immigratie als totaal. Die neemt nog ieder jaar toe zelfs!
quote:Op maandag 23 september 2013 00:21 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ja die komen uit de europese unie, polen Slowakije , spanje enz..
het ging om mensen van buiten de eu
Je grafiek is het totaal. Van de 160.000 die binnenkwamen staan er 130.000 tegenover die vertrokken.quote:Op maandag 23 september 2013 00:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die hoogopgeleide expats met een hoog inkomen willen helemaal geen belasting gaan betalen in Nederland! Bovendien, die paar die er komen vertrekken ook weer snel. Netto saldo dus nul. Dat geld niet voor de immigratie als totaal. Die neemt nog ieder jaar toe zelfs!
asielzoekers, gezinsvormers en gezinsherenigers.. in ieder geval geen arbeidsmigranten van buiten de euquote:Op maandag 23 september 2013 00:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook nog geen tekenen van afname te zien hoor!
Kon geen actueler plaatje vinden.quote:Op maandag 23 september 2013 00:27 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
asielzoekers, gezinsvormers en gezinsherenigers.. in ieder geval geen arbeidsmigranten van buiten de eu
en het plaatje stopt in 2009.. dat is op zich wel jammer
Denk jij dat hoogopgeleide expats in Nederland 59% betalen??quote:Op maandag 23 september 2013 00:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het geeft je hooguit 15 jaar voorsprong op degene die met niks begint maar het is geen garantie dat je die rijkdom ook vast weet te houden.quote:Op zondag 22 september 2013 20:22 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar je kunt wel bevoorrecht zijn door bijvoorbeeld uit een rijke familie te komen.
Dat is waar. Echter, even enkele feiten:quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof de kostenstijgingen in de sociale zekerheid structureel zijn.
niet als je de groei van de zorg en sociale zekerheid uitgaven stoptquote:Op maandag 23 september 2013 10:11 schreef Igen het volgende:
Had dit weekend geen internet, maar om toch even hierop terug te komen:
[..]
Dat is waar. Echter, even enkele feiten:
- Er is een structurele ontwikkeling dat de overheidsuitgaven een steeds groter aandeel van het bbp uitmaken
- Over de afgelopen drie jaar is er alleen(!) naar zorg en sociale zekerheid meer geld gegaan, ten koste van alle andere overheidsdepartementen, die allemaal moesten inleveren, zelfs in absolute termen
- Ontwikkelingssamenwerking en EU-afdracht zijn genormeerd als percentage van het bbp en zijn dus per definitie níét de oorzaken van de structureel oplopende overheidsuitgaven
Daarom blijf ik bij mijn originele standpunt: bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking is niet de oplossing, het lost de structureel stijgende uitgaven van de overheid niet op en je koopt er nog niet eens een jaar tijd mee voordat je weer op hetzelfde punt bent als nu en je de volgende overheidstaak (defensie?) moet wegbezuinigen om weer een jaar tijd te kopen.
Zolang je als overheid blanco cheques uitdeelt aan verzekeraars, woningbouwverenigingen en dergelijke, maar vervolgens je controlerende taak te ingewikkeld vindt?quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof de kostenstijgingen in de sociale zekerheid structureel zijn.
Ze zullen in ieder geval hun vingers bij aflikken.quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het moet sws een natte droom zijn voor rechts Nederland, dit het staatshoofd horen zeggen...
Dat is juist marktwerking, alle publieke taken door vrienden laten doenquote:Op maandag 23 september 2013 14:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zolang je als overheid blanco cheques uitdeelt aan verzekeraars, woningbouwverenigingen en dergelijke, maar vervolgens je controlerende taak te ingewikkeld vindt?
iedere Europeaan heeft hier recht op bijstand en zorg als ie zich hier laat inschrijvenquote:Op maandag 23 september 2013 00:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk jij dat hoogopgeleide expats in Nederland 59% betalen??
Ik ben er een in Colombia en ik betaal 17% belasting (de rest van het land 25-30%).
Verder eens hoor, het saldo in-, uit- voor expats zal ongeveer 0 zijn.
Veel Polen, Roemenen en Bulgaren, dat weet ik en door debiel naief opgezette Schengenplannen schadelijk voor met name Nederland. Maar nog steeds wordt het meest trieste uitschot binnengehaald.
Ook op asielzoekers kan je filteren. De slimmen laat je toe en de oorlogsmisdadigers en andere schadelijken (voornamelijk voor Nederland "Verzorgingsstaat") stuur je weg.
Met 17 miljoen is het vol genoeg. Eigenlijk al veel te vol.
iedere Europeaan die dat doet mag het land uit worden geschopt, en dan vervalt uiteraard de inschrijving en het recht op bijstand.quote:Op maandag 23 september 2013 15:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedere Europeaan heeft hier recht op bijstand en zorg als ie zich hier laat inschrijven
Ja, dom dus.quote:Op maandag 23 september 2013 15:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedere Europeaan heeft hier recht op bijstand en zorg als ie zich hier laat inschrijven
Maar dat is nu ook niet meer zo. Voor zover ik weet wordt sinds kort bij elke aanvraag voor een bijstandsuitkering van een EU-buitenlander de IND ingeschakeld, zodat bij bijstandstoerisme officieel kan worden geconstateerd dat het verblijfsrecht vervalt en de uitkering niet hoeft te worden verstrekt.quote:Op maandag 23 september 2013 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dom dus.
Je verdient in mijn ogen pas recht op bijstand na 5 jaar werken, niet binnenkomen en op bed gaan liggen wachten tot het geld met koffers tegelijk wordt toegeworpen.
En jij weet zeker dat het zo werkt?quote:Op maandag 23 september 2013 16:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is nu ook niet meer zo. Voor zover ik weet wordt sinds kort bij elke aanvraag voor een bijstandsuitkering van een EU-buitenlander de IND ingeschakeld, zodat bij bijstandstoerisme officieel kan worden geconstateerd dat het verblijfsrecht vervalt en de uitkering niet hoeft te worden verstrekt.
Heel stom eigenlijk dat de EU-regels om bijstandstoerisme te voorkomen eerder gewoon niet goed (of zelfs gewoon niet) werden uitgevoerd in Nederland.
Ja, dat weet ik best wel zeker.quote:Op maandag 23 september 2013 16:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En jij weet zeker dat het zo werkt?
Ik geloof er niets van.
Zelfs de beslissingen in het bedrijfsleven gaan nog sneller.quote:Op maandag 23 september 2013 17:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik best wel zeker.
http://www.ahladvocaten.n(...)ij-aanvraag-bijstand
http://www.volkskrant.nl/(...)verblijfsrecht.dhtml
Alleen zie ik nu dat het om een pilotproject gaat en het pas per 1-1-2015 landelijk wordt ingevoerd, dat is wel een beetje jammer.
en dan zal er wel iemand bezwaar indienen, want dat mag men van de EU helemaal niet tegenhoduenquote:Op maandag 23 september 2013 17:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik best wel zeker.
http://www.ahladvocaten.n(...)ij-aanvraag-bijstand
http://www.volkskrant.nl/(...)verblijfsrecht.dhtml
Alleen zie ik nu dat het om een pilotproject gaat en het pas per 1-1-2015 landelijk wordt ingevoerd, dat is wel een beetje jammer.
quote:Op maandag 23 september 2013 17:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zelfs de beslissingen in het bedrijfsleven gaan nog sneller.
Ongetwijfeld kan dat. Je telt volgens de Burgerschapsrichtlijn bijvoorbeeld nog 6 maanden als werknemer/zelfstandige als je (buiten je eigen schuld) bent ontslagen of als je tijdelijke arbeidscontract is afgelopen, en je je netjes bij het UWV als werkzoekende hebt gemeld. Als je een jaar in Nederland hebt gewerkt dan blijft die status zelfs onbeperkt behouden.quote:En jij denkt dat er met dat verblijfsrecht niet valt te sjoemelen???
Maar elk klein beetje helpt toch?quote:Op maandag 23 september 2013 10:11 schreef Igen het volgende:
Had dit weekend geen internet, maar om toch even hierop terug te komen:
[..]
Dat is waar. Echter, even enkele feiten:
- Er is een structurele ontwikkeling dat de overheidsuitgaven een steeds groter aandeel van het bbp uitmaken
- Over de afgelopen drie jaar is er alleen(!) naar zorg en sociale zekerheid meer geld gegaan, ten koste van alle andere overheidsdepartementen, die allemaal moesten inleveren, zelfs in absolute termen
- Ontwikkelingssamenwerking en EU-afdracht zijn genormeerd als percentage van het bbp en zijn dus per definitie níét de oorzaken van de structureel oplopende overheidsuitgaven
Daarom blijf ik bij mijn originele standpunt: bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking is niet de oplossing, het lost de structureel stijgende uitgaven van de overheid niet op en je koopt er nog niet eens een jaar tijd mee voordat je weer op hetzelfde punt bent als nu en je de volgende overheidstaak (defensie?) moet wegbezuinigen om weer een jaar tijd te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |