quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:25 schreef Rave_NL het volgende:
Paars:
Het dragen van helmen in voertuigen wordt verplicht.
Typisch.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:25 schreef Rave_NL het volgende:
Vaker inzet snelheidscontroles voor opkrikken justitiebudget.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:25 schreef Rave_NL het volgende:
KM:
Texel wordt niet verkocht maar wordt een permanente V&V-kazerne.
Ik zou dit persoonlijk erg ondersteunen, ik zou zelfs nog verder willen gaan door te zeggen dat ik graag voornamelijk ervaren voormalig beroeps onderofficieren en officieren zou willen zien in de kaderfuncties. Naar mijn mening is er een teveel aan incompetente en slappe-hap OO's en OF's binnen de Natres.quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:25 schreef Rave_NL het volgende:
KL: Natres wordt uitgebreid om gedesillusioneerde oud-militairen te binden om ervaring binnen te houden.
Je vergeet de C130's, KDC-10's en de DHC heeft nooit onder de AMB gevallen.... dus, not gonna happenquote:Op dinsdag 17 september 2013 15:25 schreef Rave_NL het volgende:
TS begint:
KLu: 11 Air Manoeuvre Brigade komt volledig onder de KL te vallen. Klu beperkt zich voortaan tot fixed wing (38 stuks dus).
Ik doelde op het aantal JSF's die er dus dan gaan komen. Uiteraard zijn er nog steeds andere fixed wings.. (Nog wel).quote:Op dinsdag 17 september 2013 23:31 schreef thesystem het volgende:
[..]
Je vergeet de C130's, KDC-10's en de DHC heeft nooit onder de AMB gevallen.... dus, not gonna happen
Is heel normaal in meerdere krijgsmachten hoor. Vooral voor de Amerikanen,maargoed die kunnen ook niet rijden.quote:
Ik denk andersom.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:09 schreef Pumatje het volgende:
KL:
43 mechbrig 1 painfbat met CV90's
13 mechbrig boxers en buma's , gericht op optreden in Afrika.
Maar toen moest er ook nog iemand met een rode vlag voor het voertuig uit lopenquote:Op vrijdag 20 september 2013 13:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroegah was de binnenhelm ook verplicht in het voertuig...
Marvas in die periode van de maand?quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar toen moest er ook nog iemand met een rode vlag voor het voertuig uit lopen
quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Marvas in die periode van de maand?
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? o.a. de termijn waarin dat gebeurd en of het voor MWO of KOO geldt?quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:09 schreef Wasmachinu het volgende:
Officiersfuncties worden toch (wéér) voor Havisten beschikbaar.
Is al lang zo voor KOO.quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:09 schreef Wasmachinu het volgende:
Nee sinds eind 2011 al niet meerquote:
Ah ok. Zelf in 2010 opgekomen, toen was het namelijk nog wel open voor havisten.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:15 schreef 026Remco het volgende:
[..]
Nee sinds eind 2011 al niet meer
Alleen VWO of afgeronde HBO, dus ook een propedeuse is niet voldoende.
Overigens is hier 1 uitzondering op, zijnde de Officier Luchtverkeers/gevechtsleider bij de Klu
Ik heb zelf ook nog gesolliciteerd in augustus 2011 omdat ik wist dat de eisen omhoog gingen, is hem helaas niet gewordenquote:Op zaterdag 21 september 2013 22:12 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ah ok. Zelf in 2010 opgekomen, toen was het namelijk nog wel open voor havisten.
Goh, durft iemand een conclusie te trekken over het aantal vwo'ers dat voor defensie kiest?quote:Op zaterdag 21 september 2013 11:09 schreef Wasmachinu het volgende:
Precies dit.quote:Op zondag 22 september 2013 04:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Goh, durft iemand een conclusie te trekken over het aantal vwo'ers dat voor defensie kiest?
je bent echt een banaan in je oor als je vrijwillig weggaat bij defensie en niet een zakjegeld/opleiding meeneemtquote:Op zondag 22 september 2013 12:11 schreef jitzzzze het volgende:
De cijfers over het aantal paxen wat moet worden begeleid naar werk buiten defensie zeggen mij ook genoeg.
Verwacht werd vijf tot zesduizend, maar doordat velen uit eigen beweging zijn weggegaan zijn het er nu minder dan duizend.
Hehe, mooie opmerkingquote:Op zondag 22 september 2013 14:23 schreef Pumatje het volgende:
[..]
je bent echt een banaan in je oor als je vrijwillig weggaat bij defensie en niet een zakjegeld/opleiding meeneemt.
quote:Op zondag 22 september 2013 14:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hehe, mooie opmerking
Niet iedereen wil daarop wachten, sommige kiezen voor zekerheid van een inkomen. Ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Maar terug naar het KID. Ik hoorde dat de Pruttels weer in dienst gesteld gaan worden.
Ik weet tochquote:Op zondag 22 september 2013 15:02 schreef Pumatje het volgende:
Volgens mij zit er nu iemand in het midden oosten omwikkeld met een palestina sjaal uitleg te geven over hoe ze die dingen moeten gebruiken.
/sarcasm/ Het is vast niet zo simpel!!quote:Op zondag 22 september 2013 04:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Goh, durft iemand een conclusie te trekken over het aantal vwo'ers dat voor defensie kiest?
edit: Godver goeie morgen, had ff niet door welk topic dit wasquote:Op zondag 22 september 2013 15:58 schreef jitzzzze het volgende:
Bemanningsleden van de schepen worden universeel opgeleid zodat ze overal inzetbaar zijn. Het bewust kiezen voor een dienstvak komt hiermee te vervallen en zou alleen nog voor officieren blijven bestaan in zijn huidige vorm.
Een dergelijk opleidingsmodel zou ook ingevoerd kunnen gaan worden bij de andere krijgsmachtdelen.
quote:Op zondag 22 september 2013 18:15 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
edit: Godver goeie morgen, had ff niet door welk topic dit was_tot in het oneindig
Denk eerder dat het een stoeipost word van BuZa, BiZa en Just. Buitenlandse dingen onder verantwoording van Buza, binnenland voor BiZa en KMAR ed voor Just.quote:Op dinsdag 24 september 2013 14:42 schreef fathank het volgende:
Na de volgende verkiezingen met de SP Groenlinks en PvdA aan de macht wordt MinDef overgeheveld naar Ontwikkelingssamenwerking.
Plan van het CDA:quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:25 schreef Rave_NL het volgende:
Paars: Vergaande plannen om de KCT, LMB en Marns samen te voegen tot 1 expeditionaire eenheid.
Is dit die ene keer dat de stilstaande klok gelijk heeft?quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Plan van het CDA:
Lucht & Amfibisch Mobiel Commando (L&AMC)
Maar ze hebben toch allemaal een camo-pak aan joh.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:03 schreef jitzzzze het volgende:
Tsja, ergens klinkt het wel logisch. Maar de specialiteiten van de verschillende onderdelen loopt nogal uiteen.
Dat dan weer wel, maar om nou te zeggen dat ze hetzelfde doen is ook weer niet waar.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch allemaal een camo-pak aan joh.
Alsof dat ook maar iets uitmaakt voor de politiekquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, maar om nou te zeggen dat ze hetzelfde doen is ook weer niet waar.
Nee, ik heb geleerd dat je van een kale kip kunt blijven plukken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 12:20 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar iets uitmaakt voor de politiek
Dit was oud nieuws, maar ik ga echt niet geloven dat dit multicam wordt. Er is miljoenen uitgegeven voor ontwikkeling van NL digi camo. Dat is al in zo'n vergevorderd stadium. Dat kan niet worden afgekapt. Naar wat ik begreep gaan de Kmar en Kzee ( marinequote:Op zondag 6 oktober 2013 12:25 schreef jitzzzze het volgende:
Niet alleen de KL gaat erin lopen, aldus het vogeltje wat hier net voorbij vloog, maar de gehele krijgsmacht. Hiermee komt het blauwe 'gvt' van de KM en KMAR én het US gvt van de mariniers te vervallen.
Daar heb je wel een goed punt inderdaad. Straks is iedereen bang op het station als ik daar in m'n vlekkenpakkie rondloop. Denkt iedereen: ''Oh jee.. zal wel marechaussee zijn..quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:40 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit om hun speciale onderscheidende functie en werk.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:25 schreef jitzzzze het volgende:
Niet alleen de KL gaat erin lopen, aldus het vogeltje wat hier net voorbij vloog, maar de gehele krijgsmacht. Hiermee komt het blauwe 'gvt' van de KM en KMAR én het US gvt van de mariniers te vervallen.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 12:40 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit was oud nieuws, maar ik ga echt niet geloven dat dit multicam wordt. Er is miljoenen uitgegeven voor ontwikkeling van NL digi camo. Dat is al in zo'n vergevorderd stadium. Dat kan niet worden afgekapt. Naar wat ik begreep gaan de Kmar en Kzee ( marine) in hetzelfde blauw lopen. Met de afmetingen en hele configuratie hetzelfde maar enkel het andere kleurtje ). Het lijkt mij ook wettelijk verplicht dat Kmar in blauw loopt, en zo niet is te verwarren met andere krijgsmacht delen. Dit om hun speciale onderscheidende functie en werk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goede vraag, elk derderangse krijgsmacht loopt er immers in.quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:32 schreef Pumatje het volgende:
Waarom blijven jullie niet gewoon in het huidige doorgaan?
quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Goede vraag, elk derderangse krijgsmacht loopt er immers in.
Dus echt onderscheidend is het niet meerquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Val je tenminste ook niet op als je naar Mali o.i.d. gaatquote:Op zondag 6 oktober 2013 13:34 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan doen ze toch al door wél gepoetste schoenen te dragen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:29 schreef Rave_NL het volgende:
KM: Als het nieuwe camo ingevoerd wordt gaat het Korps in de desertvariant lopen om zich te blijven onderscheiden.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 13:36 schreef Thaboel het volgende:
Defensie word opgeheven en er komt 15 man van Blackwater op Nederland te beschermen.
Nee dat zie je dus precies verkeerd om, de Klu doet het juist NIET om zich te onderscheidenquote:Op zondag 6 oktober 2013 16:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan doen ze toch al door wél gepoetste schoenen te dragen?
Zodat ze kunnen besparen op strikdiploma's zeker.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:10 schreef jitzzzze het volgende:
Ik heb vandaag gehoord dat alle veters van de schoenen verdwijnen en worden vervangen door ritsen.
Ook het doortrekken dient te wachten tot er minstens twee mensen geweest zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:38 schreef Rave_NL het volgende:
Drielaags toiletpapier dient gescheiden te worden zodat er drie keer langer met een rol gedaan kan worden.
Bij ons zijn ze zo slim geweest om 6 liter stortbakken te plaatsen ipv 9, ergo iedereen trekt 2 keer door..quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ook het doortrekken dient te wachten tot er minstens twee mensen geweest zijn.
Ga dan ook wat vaker kakken, dan spoelt je schijt wel gewoon wegquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze zo slim geweest om 6 liter stortbakken te plaatsen ipv 9, ergo iedereen trekt 2 keer door..
Volgend jaar dusquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:24 schreef Rave_NL het volgende:
Kick!
KM: De Karel Doorman wordt richting Afrika gestuurd als steunpunt voor Ebola-bestrijding.
Drijvend ziekenhuis waar besmettingsgevaar geminimaliseerd kan worden door een paar mijl uit de kust te liggen. Wat is daar het praktisch nut van ja...quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:10 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Volgend jaar dus, zijn ze vast blij mee daar.
Een boot.
Hoax. In Afrika hebben ze geen water.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:24 schreef Rave_NL het volgende:
Kick!
KM: De Karel Doorman wordt richting Afrika gestuurd als steunpunt voor Ebola-bestrijding.
Eind 2015 compleet bepakt en bezakt operationeel gereed, komen daar begin 2016 aan.quote:Op donderdag 18 september 2014 08:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Drijvend ziekenhuis waar besmettingsgevaar geminimaliseerd kan worden door een paar mijl uit de kust te liggen. Wat is daar het praktisch nut van ja...
En 2015 is ook echt ver van ons verwijderd.
Ik ga meequote:Op dinsdag 23 september 2014 19:23 schreef Rave_NL het volgende:
The Last Ship gezien?
Ik denk dat ik voor een dobberende functie ga.
Twijfelen aan kombuisgeruchten...quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:24 schreef Rave_NL het volgende:
Kick!
Ja daaaaaaaaagquote:Op maandag 9 februari 2015 16:58 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
KL: Alle knopen van het DT worden aangepast naar de metaalkleur van het baretembleem van de eindgebruiker. Uiteraard zelf opnaaien.
Onderofficieren van de cavalerie hadden dat alquote:Op maandag 9 februari 2015 16:58 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
KL: Alle knopen van het DT worden aangepast naar de metaalkleur van het baretembleem van de eindgebruiker. Uiteraard zelf opnaaien.
Iig kleurquote:Op maandag 9 februari 2015 22:01 schreef AchJa het volgende:
Kleur knoop of wapen/ dienstvak ipv de leeuw?
Het laatste is nl. niks nieuws, had ik bij mijn oude DT ook.
Krijgen we die weer...quote:Op maandag 6 april 2015 11:44 schreef jitzzzze het volgende:
De baret wordt vervangen door een baseballcap.
Nicequote:Op maandag 6 april 2015 11:44 schreef jitzzzze het volgende:
Uiteraard wel in de juiste kleur en met de juiste emblemen.quote:Op maandag 6 april 2015 11:44 schreef jitzzzze het volgende:
Uiteraard in de juiste kleur. En het embleem wat nu ook je baret zit komt in het midden voorop de cap te zitten. Ook komt je naam en rang op de achterzijde te staan.quote:Op maandag 6 april 2015 13:17 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Uiteraard wel in de juiste kleur en met de juiste emblemen.
KLu gaat em zeker achterstevoren dragen.quote:Op maandag 6 april 2015 13:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Uiteraard in de juiste kleur. En het embleem wat nu ook je baret zit komt in het midden voorop de cap te zitten. Ook komt je naam en rang op de achterzijde te staan.
1 April is al geweestquote:Op maandag 6 april 2015 11:44 schreef jitzzzze het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |