quote:Hetbevond zich in het centrum van de Oud-Griekse cultusplaats
. Het was een zeer belangrijk orakel, gewijd aan de god Apollon. Van heinde en ver begaven zich jaarlijks duizenden mensen, vaak pelgrims, op weg naar
om het orakel te raadplegen en de goden goede raad te vragen bij het nemen van belangrijke en moeilijke beslissingen. Als god van het Licht werd Apollon immers verondersteld overal door te dringen en te zien wat aan het oog van de mensen ontgaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
quote:Op maandag 16 september 2013 11:44 schreef pipster het volgende:
Pyongyang heeft een heeeeel groot stadion, weet alleen niet of er ook wordt gevoetbald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
Twee van de drie goed.quote:Op maandag 16 september 2013 12:42 schreef Mark het volgende:
Zeeland iig
Gokje op Noord-Holland en Zuid-Holland
Twee van de drie goed.quote:Op maandag 16 september 2013 12:47 schreef plagvreugd het volgende:
dan gok ik zeeland, zuid-holland en utrecht, voor de afwisseling.
Rood/Wit geblokt...quote:Op maandag 16 september 2013 13:02 schreef BeamofLight het volgende:
Hoe ziet de brabantse vlag eruit?
quote:
Niemand?quote:Op maandag 16 september 2013 13:12 schreef MadMaster het volgende:
Wat is de oorspronkelijke functie/betekenis van 'Vlaggetjesdag'?
Hier in Barneveld zeggen we dat als de kerk aan/uit gaat maar wat de oorspronkelijke betekenis is weet ik niet.quote:
Dat is het niet...quote:Op maandag 16 september 2013 14:12 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Hier in Barneveld zeggen we dat als de kerk aan/uit gaat maar wat de oorspronkelijke betekenis is weet ik niet.
Daar heeft het tegenwoordig wel mee te maken en vroeger was het er zijdelings aan gerelateerd.quote:Op maandag 16 september 2013 14:15 schreef plagvreugd het volgende:
ik ken het van de nieuwe haringsvangst in scheveningen en zo. of is dat de niet-oorspronkelijke functie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe vraag volgt zo.
Limburgs Varken.quote:
quote:
quote:
De kaaskamer bij mij om de hoek verkoopt Livar-worst.quote:
Vorige week Livar bloedworst met appel/perenstroop vanaf de BBQ gehad.quote:Op maandag 16 september 2013 15:31 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De kaaskamer bij mij om de hoek verkoopt Livar-worst.
Klinkt goed. Ik ken dus alleen de droge worst die ze bij de kaaskamer in de Runstraat verkopen.quote:Op maandag 16 september 2013 15:33 schreef MadMaster het volgende:
Vorige week Livar bloedworst met appel/perenstroop vanaf de BBQ gehad.
Goddelijk...![]()
Binnenkort maar even naar de Hanos waar ze Livar verkopen...
Stand AKQ #2966:quote:
Stand AKQ #2966:quote:Op maandag 16 september 2013 16:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Mururoa. Dat was de volgende atol op mijn goklijstje. Veel meer ken ik er trouwens ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 82% gewijzigd door pipster op 16-09-2013 16:56:30 ]Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
John Malkovichquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:18 schreef lubje25 het volgende:
Brummelhuis meen ik![]()
Welke film?
A young man is a reformed gambler who must return to playing big stakes poker to help a friend pay off loan sharks.
Director:John Dahl
Writers:David Levien, Brian Koppelman
Stars:Matt Damon, Edward Norton, Gretchen Mol
Welke film?quote:I was cured all right
quote:
quote:Calypso is de naam van het schip, een drijvend oceanografisch laboratorium, waarmeeen zijn bemanning talloze reizen maakte tussen 1951 en 1996.
Yep. En ook wat bruggen in de Haarlemmermeer. En wat opvallende gebouwen in Valencia.quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:14 schreef pipster het volgende:
Oh bugger, das vast die zelfde Spanjaard die het station van Luik heeft ontworpen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Moet zo naar een klant. Het antwoord staat hieronder.Oh die.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
quote:
Boston Chicago ?quote:Op dinsdag 17 september 2013 20:47 schreef lubje25 het volgende:
Mag ik van u 4 Amerikaanse plaatsnamen die tevens bandnamen zijn?
reken kansas wel goed. Met phoenix maakt dit 4quote:
neequote:
die wel ja.quote:
quote:
ik moet bekennen dat het ook geen ministers maar politici moet zijn...quote:Op dinsdag 17 september 2013 21:20 schreef ß het volgende:
Na de vraag een keer goed gelezen te hebben. Fortuyn was helemaal geen minister.
Die kan ik niet vinden, ook niet op Googlequote:
ook niet,ik maak er maar even een invuloefening vanquote:
eerste twee zijn wsch voor politieke fijnproevers, overige zijn welbekendquote:20 op 21 december 1907: de Nacht vanleidde tot een kabinetscrisis over de oorlogsbegroting
10 en 11 november 1925: de Nacht vanveroorzaakte de val van het eerste Kabinet-Colijn
13 op 14 oktober 1966, tot na 3.30 uur: de Nacht van Schmelzer bracht het kabinet-Cals ten val
4 op 5 maart 1997 tot 1.45 uur: de Nacht vanwas een aanval op het kabinet inclusief ministers van zijn eigen partij
18 op 19 mei 1999 tot na 1:30 uur: de Nacht van Wiegel in de Eerste Kamer veroorzaakte een crisis in het Kabinet-Kok II
de late avond van 22 maart 2005: de Nacht vanin de Eerste Kamer maakte een eind aan het plan voor gekozen burgemeesters
28 op 29 juni 2006 tot 5.30 uur: de Nacht vanleidde tot de val van het kabinet-Balkenende II
quote:
quote:
en bijvoorbeeld ook nog Bolkestein en Verdonkquote:
Vreemd genoeg werd mijn AT-overzicht niet geactualiseerd en zag ik dit antwoord dus net pas, toen ik nog een hint wilde geven...quote:
Welk woord is verkeerd gespeld?quote:Wij willen zijn, waar wij niet zijn. Scheepsarts-dichter Slauerhoff, die alle wereldzeeën bevoer, werd godbetert een gedweeë dorpsdokter en jeremieerde dat op plattelandse achterafplaatsjes never nooit een laag-bij-de-grondse boerenkop werd gesneld. Ervan uitgaande dat in een a-priorikeus ook een verlies besloten zit, wik en weeg ik mij een ons. Wat wordt het? Een armeluisleven zoals monniken propageren of de verrukkelijke weelde van de nouveaux riches? Een megasimpel ge-sms’te mededeling of een minutieus gekalligrafeerd epistel? Zie ik zelf oorgelabelde vaarzen in halfduistere ophokstallen staan, dan verlang ik stante pede naar ruziënde orang-oetangs in een orchideënrijk regenwoud.
quote:
quote:is an American singer–songwriter, television personality, author and activist who began his rise to fame on the second season of the television program American Idol in 2003. RCA Records offered him a recording contract, and his multi-platinum debut album Measure of a Man was released in October 2003. He released four more albums on the RCA label: Merry Christmas with Love (2004), A Thousand Different Ways (2006), and the Christmas EP, All is Well (2006). His fourth studio album (the first album of original material since 2003's Measure of a Man), On My Way Here was released on May 6, 2008.
Wat isquote:Eenbrengt het verhaal van een sociale verschoppeling van zijn geboorte en kindertijd tot zijn jonge volwassenschap. De
, die meestal als ik-verteller optreedt, is soms een wees en altijd iemand die zonder de bescherming van een normale gezinssituatie opgroeit. Hij verhuist meermaals en komt van de ene in de andere situatie terecht, wat het verhaal een episodisch karakter geeft. De
is gewiekst; zijn opeenvolgende werkgevers is hij vaak te slim af. Ondanks zijn kwajongensstreken heeft hij een goed hart. In dit genre krijgt men een scherpere kijk op het leven, de zeden en de leefgewoonten van een bepaalde tijd.
Wat?quote:/Grubby: Kas van Iersel
Gimmick: Arthur Boni
Elbie: Johnny Kraaijkamp jr.
Elf Leota: Bernadette Kraakman
Wooly: Hans Hoekman
yepquote:
quote:
quote:
quote:is een district, badplaats en haven in East Sussex in het zuidoosten van Engeland met ongeveer 84.000 inwoners (2000). De plaats ligt vlak bij de plek waar Willem de Veroveraar, tijdens de Slag bij
, in 1066 met 7000 man voet aan wal zette en de laatste Saksische koning Harold II op de heuvel Senlac versloeg, waardoor het land voor de indringers open lag. Tegenwoordig staat op die plek de nederzetting Battle.
Arthur.quote:
quote:
Zijzelf ook nietquote:Op woensdag 18 september 2013 14:40 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Heeft ze knieën dan?Nooit gezien
Stand AKQ #2966:quote:Op woensdag 18 september 2013 15:16 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Volgens mij nog niet beantwoord. Is van reddit. Zit ik zelden op hoor!
Wat isquote:(Turnhout, 16 mei 1937) is een stripauteur. Hij is vooral bekend van de stripreeks
, waarvan hij van 1972 tot en met 2002 de hoofdtekenaar was.
quote:Op woensdag 18 september 2013 15:45 schreef ScottTracy het volgende:
Oh, Paul Geerts? Van Suske & Wiske dus
Ouiquote:Op woensdag 18 september 2013 15:49 schreef pipster het volgende:
Spirou is Robbedoes, dan zal Fantasio wel Kwabbernoot zijn.
Yep. Van de capillaire werking.quote:
Inkoppertje. Daarna wordt het iets lastiger.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |