ik dacht dat hij het uitzonderlijke geluk had een wel geneesbare versie te hebben gehad, maar te lang wachtte met echte geneeskundige hulp.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:34 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, alvleesklierkanker is nog niet te genezen... 100% mortality dus dat lijkt me een grote conclusie
Kerel was al een aardig medish wonder, dat hij het zolang volhield.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:34 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, alvleesklierkanker is nog niet te genezen... 100% mortality dus dat lijkt me een grote conclusie
Ionidis heeft 1 heel goed paper geschreven (juist over dat mechanisme, dit is meer een fieldtest van dat idee) en herhaalt dat truucje nu regelmatig in een net ander jasje. Vond alleen dit jasje wel een goed vessel en het punt is natuurlijk superbelangrijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind papers met kopjes in de abstract altijd vervelend... meestal zijn dat van die studies waar één klein ding in een groep mensen getests wordt en daar wordt dan statistische en verband aangegeven. Ik mis in dat soort papers altijd onderliggende mechanismen.
maar het kan ook jaloezie zijn dat mensen die dat soort papers schrijven vaak bij bossen publiceren en het bij ons maar langzaam door druppelt.
Zeg ook niet dat dit een slechte studie is ofzo maar gewoon een rare gut-reaction van mijquote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ionidis heeft 1 heel goed paper geschreven (juist over dat mechanisme, dit is meer een fieldtest van dat idee) en herhaalt dat truucje nu regelmatig in een net ander jasje. Vond alleen dit jasje wel een goed vessel en het punt is natuurlijk superbelangrijk.
Met de kopjes ben ik het eens, lijkt me dat dat een eis van het journal was want vind het niet prettig lezen.
Maar ja, hoe serieus neem je dat van iemand van de Borg?quote:Kathryn Borg
mwah, ik vind wel dat mensen wat meer vertrouwen mogen hebben in het 'kunnen' van hun lichaam i.p.v. voor ieder wissewasje naar een medicijn waarvan de werkzaamheid is bewezen te grijpenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 05:35 schreef DzjieDub het volgende:
Wat hier dus eigenlijk staat is dat mensen zich zouden afkeren van methodes en medicijnen die keer op keer getest worden naar hun werkzaamheid, en zich richten op pilletjes en zalfjes die het volledig moeten hebben van anekdotes...
Op facebook stond enkele dagen geleden onderstaand plaatje. "Faith" is dus in dit geval te vertalen met 'geloof in' - niet (alleen) religieus, maar juist ook in alternatieve zaken. En onder 'science' valt dus ook de medische wetenschap.
[ afbeelding ]
Het eten van veel fruit en groente in plaats van in laboratorium gecreerde "vitamines" zoa;s ascorbic acid valt ook onder die "kwakzalverij".quote:Op woensdag 16 oktober 2013 05:40 schreef DzjieDub het volgende:
Overigens, dit book van Ben Goldacre heb ik gelezen. Is inderdaad een aanklacht tegen *sommige* producenten van medicijnen die shortcuts nemen in het testen van hun medicijnen. Waar Kathryn het uiteraard niet over heeft is dat volgens Mr Goldacre die medicijnen nog steeds effectiever zijn dan de kwakzalverij die alternatieve heelkunst heet.
Eens. Toen ik het 'gewone', geprefabriceerde eten liet staan en me stortte op verse voedingsrijke middelen, voelde ik me meteen energieker.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 05:53 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Het eten van veel fruit en groente in plaats van in laboratorium gecreerde "vitamines" zoa;s ascorbic acid valt ook onder die "kwakzalverij".
Feit is gewoon dat 90% van alle ziekten veroorzaakt wordt door vitamine en mineralen gebrek en niet door genen of andere exotische verklaringen.
Dat klopt, maar er zijn maar héél weinig artsen die vragen wat zoal je eetgewoontes zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eens. Toen ik het 'gewone', geprefabriceerde eten liet staan en me stortte op verse voedingsrijke middelen, voelde ik me meteen energieker.
Daar hoef je geen wetenschappelijke studies voor te volgen zoals in de sepo, soms kan je een situatie beschouwen als een black box met een ingang en een uitgang, Als een verandering aan de ingang een positief of gewenst effect heeft aan de uitgang, vind ik het niet eens zo interessant wat er in de black box gebeurt.
Gelukkig kijken mensen steeds verder dan wat hun huisarts hen voorschrijft en proberen ze genoeg gezonde dingen uitquote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zijn maar héél weinig artsen die vragen wat zoal je eetgewoontes zijn.
En de vergrijzing zet in niet alleen bij de huisartsen.
http://www.nu.nl/gezondhe(...)sch-geschoolden.html
En juist die artsen hebben de jonkies weer ''om op te leiden''dus als die jonkies niet wat slimmer
worden en zelf ook eens op onderzoek uitgaan dan verandert er niet zo veel ben ik bang.
Ik hoop hetquote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Gelukkig kijken mensen steeds verder dan wat hun huisarts hen voorschrijft en proberen ze genoeg gezonde dingen uitEn delen ze dat op internet. Er komen steeds meer nieuwe inzichten.
quote:Een op de vijf werkenden in de zorg is medisch geschoold.
Dat is dan behoorlijk dom. En als nu blijkt dat je over een jaar kanker hebt omdat je pure plastic met een feel-good stofje hebt gegeten? Om even te overdrijven...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:06 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eens. Toen ik het 'gewone', geprefabriceerde eten liet staan en me stortte op verse voedingsrijke middelen, voelde ik me meteen energieker.
Daar hoef je geen wetenschappelijke studies voor te volgen zoals in de sepo, soms kan je een situatie beschouwen als een black box met een ingang en een uitgang, Als een verandering aan de ingang een positief of gewenst effect heeft aan de uitgang, vind ik het niet eens zo interessant wat er in de black box gebeurt.
Dan ben je zelf nog dommer dan je dokterquote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:50 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dat is dan behoorlijk dom. En als nu blijkt dat je over een jaar kanker hebt omdat je pure plastic met een feel-good stofje hebt gegeten? Om even te overdrijven...
Ik heb het dan ook over uitproberen van gewoon gezonde dingen, zoals smoothies maken van vers fruit en het achterwege laten van tarwe. En nu ga ik een rondje rennenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:50 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dat is dan behoorlijk dom. En als nu blijkt dat je over een jaar kanker hebt omdat je pure plastic met een feel-good stofje hebt gegeten? Om even te overdrijven...
Dat achterwege laten van tarwe is alleen voor mensen met een glutenintolerantie, tarweallergie of coeliakie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over uitproberen van gewoon gezonde dingen, zoals smoothies maken van vers fruit en het achterwege laten van tarwe. En nu ga ik een rondje rennen
Nou vandaar ook dat ik meldde dat ik even overdreef.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dan ben je zelf nog dommer dan je dokter
Dat wordt goed zoeken hoor...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:13 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou vandaar ook dat ik meldde dat ik even overdreef.
Het gaat me er meer om even aan te stippen dat het niet gezond hoeft te zijn dat je je door bepaalde voedingsveranderingen beter voelt. Als je genetisch gemodificeerd voedsel eet wat er op gekruist is bepaalde stofjes af te geven kan dit ongezonder zijn terwijl je er je beter door voelt.
Vandaar dat het wel belangrijk is om uit te zoeken wat er nou in die blackbox gebeurt.
Maargoed om de aanname te doen: zelf koken is beter dan prefab. Die lijkt me niet zo ingewikkeld. Behalve als je je spinazie doorbakken wilt hebben of dat soort onzin.
Ja, het is verder ook niet echt een betrouwbaar artikel dat japie hier heeft neer geflatst zo zonder bron.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:40 schreef DarkY.NL het volgende:
dus 12% werkt, is dit een echte werking of ... ?
Want dit zou placebo onderzoeken tegenspreken toch
Johquote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:52 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja, het is verder ook niet echt een betrouwbaar artikel dat japie hier heeft neer geflatst zo zonder bron.
Stel die vraag eens aan de ex-vice CEO van de FDA in Amerika.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 05:35 schreef DzjieDub het volgende:
Wat hier dus eigenlijk staat is dat mensen zich zouden afkeren van methodes en medicijnen die keer op keer getest worden naar hun werkzaamheid, en zich richten op pilletjes en zalfjes die het volledig moeten hebben van anekdotes...
Op facebook stond enkele dagen geleden onderstaand plaatje. "Faith" is dus in dit geval te vertalen met 'geloof in' - niet (alleen) religieus, maar juist ook in alternatieve zaken. En onder 'science' valt dus ook de medische wetenschap.
[ afbeelding ]
Je weet dat ascorbinezuur gewoon vitamine C is?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 05:53 schreef PrepperNL het volgende:
in laboratorium gecreerde "vitamines" zoa;s ascorbic acid
Ik heb nog geen enkele fatsoenlijke bron gezien.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:52 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja, het is verder ook niet echt een betrouwbaar artikel dat japie hier heeft neer geflatst zo zonder bron.
Ascorbic acid is precies hetzelfde als Vitamine C. Zowel de natuurlijke vorm als de kunstmatige vorm is precies hetzelfde molecuul.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 05:53 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Het eten van veel fruit en groente in plaats van in laboratorium gecreerde "vitamines" zoa;s ascorbic acid valt ook onder die "kwakzalverij".
Feit is gewoon dat 90% van alle ziekten veroorzaakt wordt door vitamine en mineralen gebrek en niet door genen of andere exotische verklaringen.
Ik zou het boek Wheat Belly (Nederlands: Broodbuik) van William Davis eens lezenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat achterwege laten van tarwe is alleen voor mensen met een glutenintolerantie, tarweallergie of coeliakie.
Meestal zal je daar zelf moeten achterkomen....
Renze
Ascorbinezuur is dus geen vitamine C, ascorbinezuur is een product wat uit genetisch gemanipuleerde mais wordt gemaakt en slechts het omhulsel van de vitamine c.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je weet dat ascorbinezuur gewoon vitamine C is?
Die hele voedselpyramide die de halve wereld als heilig beschouwd, slaat ook nergens op, net als dat gelul over 'gezonde' vetten en 'ongezonde' vetten, wat in de praktijk dus andersom is (plantaardige olie slecht: dierlijke vetten goed)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:42 schreef Lienekien het volgende:
Rondom voedsel is er zo verschrikkelijk veel angsthazerij dat we m.i. veel te veel goeds en kwaads toedichten aan voedsel.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:07 schreef Yi-Long het volgende:
Was het nog niet algemeen bekend dat de westerse medische wetenschap 1 grote drug-maffia is die over lijken gaat om wat pillen te pushen...!?
Ja dahag.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die hele voedselpyramide die de halve wereld als heilig beschouwd, slaat ook nergens op, net als dat gelul over 'gezonde' vetten en 'ongezonde' vetten, wat in de praktijk dus andersom is (plantaardige olie slecht: dierlijke vetten goed)
Dahag.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ja dahag.
Avocoados goed, koeien goed, koekjes slecht. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Kloptquote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:07 schreef Yi-Long het volgende:
Was het nog niet algemeen bekend dat de westerse medische wetenschap 1 grote drug-maffia is die over lijken gaat om wat pillen te pushen...!?
Das wel iets te kort door de bocht. Een aantal plantaardige vetten (olijfolie) zijn *juist* goed, in ieder geval als je ze niet verhit. Kokosvet is dan weer zo'n beetje het enige plantaardige vet wat je goed kunt verhitten, anders kun je inderdaad beter dierlijke vetten gebruiken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die hele voedselpyramide die de halve wereld als heilig beschouwd, slaat ook nergens op, net als dat gelul over 'gezonde' vetten en 'ongezonde' vetten, wat in de praktijk dus andersom is (plantaardige olie slecht: dierlijke vetten goed)
Er is een hoop mis met the pharmaceutische industrie maar om daar aan de conclusie te hangen dat de alternatieven beter zijn is erg kort door de bocht. Ze leiden namelijk aan het zelfde kwaal. Geld willen verdienen over de rug van mensen die ziek zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:24 schreef SpecialK het volgende:
Dankzij de TS zijn topic heb ik 5 van de 7 familieleden met terminale ziekten weten te overtuigen hun behandelingen te stoppen en om het te gaan zoeken in het alternatieve circuit.
Dank je wel voor het wakkerschudden!
Ik denk dat die reiki en kristalhelingen waar tante Angela nu mee is begonnen haar borstkanker zeker wel gaan helpen. En oom Hendrik is nu bezig zijn Chi te centreren tegen zijn teelbalkanker hoewel zijn behandelingen bij het ziekenhuis de goede kant op gingen is dit Natuurlijker en dus beter.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:30 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Er is een hoop mis met the pharmaceutische industrie maar om daar aan de conclusie te hangen dat de alternatieven beter zijn is erg kort door de bocht. Ze leiden namelijk aan het zelfde kwaal. Geld willen verdienen over de rug van mensen die ziek zijn.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:30 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Er is een hoop mis met the pharmaceutische industrie maar om daar aan de conclusie te hangen dat de alternatieven beter zijn is erg kort door de bocht. Ze leiden namelijk aan het zelfde kwaal. Geld willen verdienen over de rug van mensen die ziek zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |