Mag ja, niet moet. Die Prius had tussendoor de Audi er wel even langs kunnen laten (mag-ie ook een boete voor krijgen), maar het kleven van de Audi is wel heel ernstig.quote:Op donderdag 19 september 2013 11:20 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)levers_op_youtu.html
Dat filmpje erbij____!
Je mag op de A7 volgens mij gewoon 130 km/h, en dan vinden ze die Audi asociaal, terwijl die Prius op de linkerbaan blijft hangen met < 100 km/h. Bumperkleven is nooit okee, maar dit is gewoon symptoombestrijding (bumperkleven) in plaats van de oorzaak (onnodig linksrijden ver onder de maximum snelheid) aanpakken.
Inderdaad, persoonlijk begrijp ik het gedrag van de Audi rijder wel. Met 95km/h een vrachtwagen inhalen...quote:Op donderdag 19 september 2013 11:20 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)levers_op_youtu.html
Dat filmpje erbij____!
Je mag op de A7 volgens mij gewoon 130 km/h, en dan vinden ze die Audi asociaal, terwijl die Prius op de linkerbaan blijft hangen met < 100 km/h. Bumperkleven is nooit okee, maar dit is gewoon symptoombestrijding (bumperkleven) in plaats van de oorzaak (onnodig linksrijden ver onder de maximum snelheid) aanpakken.
quote:Op donderdag 19 september 2013 23:30 schreef Triptamine2 het volgende:
Allebei een boete: zowel de GroenLinks priusdebiel als de Audirijder die er veel te dicht op zit
En dat is geen gezeik over Priussen?quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:48 schreef Saysem het volgende:
Wat een gezeik over Priussen weer zeg. Die dingen zijn gewoon net zo snel als elke andere willekeurige middenklasser. Voor een deel worden ze inderdaad gereden door boomknuffelaars, maar aan de andere kant voor een nog groter deel door kantoorgaande papa's die hem alleen voor de bijtelling hebben en bij gebrek aan de echt snelle auto die ze eigenlijk hadden willen hebben het gas constant op de bodem hebben.
Zie je inderdaad echt te vaak, van die kleine puisten op wielen die dan ff denken te moeten bumperkleven terwijl je gewoon lekker beetje aan het cruisen bent met de vmax. Ondertussen slingeren ze alle kanten op omdat ze die puist met moeite in bedwang kunnen houden.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:58 schreef Saysem het volgende:
Goed punt, maar dat is meer een algemene irritatie die ook geldt voor de scenics en mazda vijfen van deze wereld.
Sowieso mensen die te hard willen met een auto die daar niet voor bedoeld is, zie ook jongetjes met een Aygo als eerste lease-auto en bestelbussen.
Kijk, voor een Quattroporte die met 200 aankomt wil ik wel aan de kant gaan, maar als je piepend en krakend per se 140 wil rijden waar je 120 mag dan wacht je maar even.
Je verteld dit verhaal alsof de maximum snelheid van een Prius 100km/h.... Als je gaat inhalen geef je ff gas bij om er niet een eeuwigheid naast te hangen, anders bleef je maar lekker rechts hangen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:48 schreef Saysem het volgende:
Wat een gezeik over Priussen weer zeg. Die dingen zijn gewoon net zo snel als elke andere willekeurige middenklasser. Voor een deel worden ze inderdaad gereden door boomknuffelaars, maar aan de andere kant voor een nog groter deel door kantoorgaande papa's die hem alleen voor de bijtelling hebben en bij gebrek aan de echt snelle auto die ze eigenlijk hadden willen hebben het gas constant op de bodem hebben.
Dat is juist precies het omgekeerde van wat ik zeg. Ik maakte bezwaar tegen de link die gelegd wordt tussen langzaam inhalen en Priussen, want in mijn ervaring is die er meestal niet.quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:15 schreef DDriver het volgende:
[..]
Je verteld dit verhaal alsof de maximum snelheid van een Prius 100km/h.... Als je gaat inhalen geef je ff gas bij om er niet een eeuwigheid naast te hangen, anders bleef je maar lekker rechts hangen.
Excuses, ik las 'niet' ipv 'net'quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:25 schreef Saysem het volgende:
[..]
Dat is juist precies het omgekeerde van wat ik zeg. Ik maakte bezwaar tegen de link die gelegd wordt tussen langzaam inhalen en Priussen, want in mijn ervaring is die er meestal niet.
Serieus? Wat een achterlijke aap ben jij dan.quote:Op donderdag 19 september 2013 23:16 schreef DDriver het volgende:
De enige die hier een boete verdiend is die Prius rijder. Ik had 'm ook op de trekhaak gehangen!
Het gaat er niet in de eerste plaats om dat t fout is; maar dat je gevaarlijk bezig bent. De weg is geen boksring of speelplaats voor hersenloze pubertjes.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:16 schreef DDriver het volgende:
Je hebt mij niet horen zeggen dat die Audi niks fout doet hoor? Geen eigen conclusies trekken. Zou zelf inderdaad hetzelfde doen als de Audi rijder en ik weet dat het fout is en de Prius plotseling op de rem kan trappen, dat is het risico wat je neemt. Wel lief dat je je druk maakt om wat er eventueel in mijn broek zit
Als 't me te lang duurt ga ik zelf wel naar rechts...quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:28 schreef Descendent het volgende:
Blij toe dat ik beter kan rijden dan dat stuk wrakhout' en ga dr langs als ze weer naar rechts zijn.
De Priusrijder is degene die fout zit en lokt dat gedrag uit. Zo'n zelfde situatie zag ik laatst op 'blik op de weg'. Een linkshanger werd na enige tijd rechts ingehaald en het was alleen de linkshanger die een boete kreeg.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:21 schreef Descendent het volgende:
[..]
Serieus? Wat een achterlijke aap ben jij dan.
Die Prius rijder is alleen irritant; die Audi rijder is gevaarlijk en onverantwoord bezig. Lijkt me toch wel een graadje erger....![]()
Dat er hier nu achter mekaar een aantal Josti's om t hardst schreeuwen dat die Prius fout bezig -en de Audi niet tot amper- is is alleen maar bewijzen dat je een erg klein piemeltje hebt.....
Hoezo zit hij fout? Omdat hij niet de maximale snelheid rijdt?quote:Op zaterdag 21 september 2013 02:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De Priusrijder is degene die fout zit en lokt dat gedrag uit. Zo'n zelfde situatie zag ik laatst op 'blik op de weg'. Een linkshanger werd na enige tijd rechts ingehaald en het was alleen de linkshanger die een boete kreeg.
Meer regel dan uitzondering tegenwoordig ja.quote:Op vrijdag 20 september 2013 20:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als 't me te lang duurt ga ik zelf wel naar rechts...
Een zelfde situatie.....quote:Op zaterdag 21 september 2013 02:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De Priusrijder is degene die fout zit en lokt dat gedrag uit. Zo'n zelfde situatie zag ik laatst op 'blik op de weg'. Een linkshanger werd na enige tijd rechts ingehaald en het was alleen de linkshanger die een boete kreeg.
Sinds wanneer is er 's avonds een inhaalverbod op de A16?quote:Op zaterdag 21 september 2013 05:57 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenavond op de A16, een Opel Nogwat (volgens mij een Agila) dat 70 rijdt, en bij wegwerkzaamheden terugzakte naar 55.
Toch maar ingehaald, ondanks het inhaalverbod.
LZVquote:Op zaterdag 21 september 2013 11:09 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Sinds wanneer is er 's avonds een inhaalverbod op de A16?
Plus dit:quote:Op zaterdag 21 september 2013 02:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoezo zit hij fout? Omdat hij niet de maximale snelheid rijdt?
is een hindertje pur sang, schrijven ze ook art. 5 voor.quote:En hij durft niet naar rechts vanwege de invoegende vrachtwagen gebrek aan verkeersinzicht
Grappig dat je wel weet dat dat AutoOtje groen als argument gebruikt. Terwijl de Audi meneer op tijd thuis wil zijn voor zijn GTST aflevering waar Ludo vreemdgaat...quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dit:
[..]
Plus dit:
[..]
is een hindertje pur sang, schrijven ze ook art. 5 voor.
Was die Prius na de vrachtwagen naar rechts gegaan, was de Audi weggeweest en had hij na 400 meter (alles even zo genomen dat de Prius overal de ruimte van een vrachtwagen neemt) de vrachtwagen tegen gekomen en had hij dus weer naar rechts gekund. 400 meter bij 95 km/h is zo'n 15 a 16 seconde dat deze Prius naar rechts had gekund.
Maargoed, gevalletje ik ben groen bezig want ik rijd niet hard. Was ie echt groen bezig geweest, dan had hij een klein oud autotje gehad of was hij met de trein gegaan.
Nee, maar wel zoiets als het niet hinderen van overig verkeer. Overigens zeg ik nergens dat de Audi geen blaam treft, ik meld alleen hoe de Priusrijder (waarvan de meeste bestuurders zichzelf als nadenkend en dergelijke zien) heel makkelijk de angel uit dit "conflict" had kunnen halen.quote:Op zondag 22 september 2013 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
Er is geen minimumsnelheid (en je bent absoluut niet verplicht demaximum snelheid te rijden hoor)
Ach, dat laatste is zeker waar. Sowieso 2 mooie stereotypes in dat filmpje: Priusrijder: Langzaam en inzichtloos. Audi: Klevend en haastig.quote:Op zondag 22 september 2013 00:27 schreef opgebaarde het volgende:
Je legt de nadruk bij de priusrijder, zoals de rest hier, omdat die gast 8 seconden te lang links blijft hangen... Bumperkleven is met terugwerkende kracht geen onderwerp meer en dat kleven is levensgevaarlijk, niet dat iets zachter rijden als de rest
We zijn zo'n smerig opgefokt kutvolk, de irritatiegrens is bij voorbaat al bereikt op de weg
Ah, dat stond er niet bijquote:
Ja, dat zegt ie toch ook?quote:Op zondag 22 september 2013 00:40 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ah, dat stond er niet bij
LZV heeft toch altijd inhaal verbod?
Ik dacht, niet zo boeiend waarmee ik rij. Het ging meer om de situatie en het dilemma. Dat ik dat Agilading noem is meer om het vooroordeel van suffe auto's die te langzaam rijden te bevestigen.quote:Op zondag 22 september 2013 00:40 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ah, dat stond er niet bij
LZV heeft toch altijd inhaal verbod?
Dat laatste is wel vreemd dan ja.. Het is niet alsof je dan opeens geen overzicht meer hebt.. Al kan ik me de gladheid wel voorstellen..quote:Op zondag 22 september 2013 07:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik dacht, niet zo boeiend waarmee ik rij. Het ging meer om de situatie en het dilemma. Dat ik dat Agilading noem is meer om het vooroordeel van suffe auto's die te langzaam rijden te bevestigen.
Een LZV heeft idd een algeheel inhaalverbod, tenzij het voertuig niet harder mag dan 45km/h
Men wil het inhaalverbod voor LZV's opheffen. Liever zie ik dat het verbod om met mist of gladheid te rijden opgeheven worden. Als het weer opeens omslaat ben je de lul en kun je je combinatie aan de kant gooien.
quote:Op zondag 22 september 2013 11:34 schreef sijs het volgende:
zoals het officieel heet: als je in/uitvoegt of van rijstrook wisselt, doe je een zg "bijzondere verrichting" en dien je het overige verkeer voor te laten gaan cq niet te hinderen
maw als je in/uitvoegt of wisselt van strook mag je dat niet zodanig doen dat het verkeer wat al op de rijbaan/rijstrook rijdt, moet remmen of uitwijken
Hartelijk dank voor deze wijsheidquote:Op zondag 22 september 2013 11:34 schreef sijs het volgende:
zoals het officieel heet: als je in/uitvoegt of van rijstrook wisselt, doe je een zg "bijzondere verrichting" en dien je het overige verkeer voor te laten gaan cq niet te hinderen
maw als je in/uitvoegt of wisselt van strook mag je dat niet zodanig doen dat het verkeer wat al op de rijbaan/rijstrook rijdt, moet remmen of uitwijken
Vraagje aan jou als vrachtwagen chauffeur: Als de politiek de volgende "ruil" zou aanbieden:quote:Op zondag 22 september 2013 07:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik dacht, niet zo boeiend waarmee ik rij. Het ging meer om de situatie en het dilemma. Dat ik dat Agilading noem is meer om het vooroordeel van suffe auto's die te langzaam rijden te bevestigen.
Een LZV heeft idd een algeheel inhaalverbod, tenzij het voertuig niet harder mag dan 45km/h
Men wil het inhaalverbod voor LZV's opheffen. Liever zie ik dat het verbod om met mist of gladheid te rijden opgeheven worden. Als het weer opeens omslaat ben je de lul en kun je je combinatie aan de kant gooien.
Dan heb ik liever de tussenoplossing, oftewel het Belgische systeem. 90 max en een inhaalverbod op snelwegen met twee rijstroken.quote:Op zondag 22 september 2013 11:58 schreef TR08 het volgende:
[..]
Vraagje aan jou als vrachtwagen chauffeur: Als de politiek de volgende "ruil" zou aanbieden:
-Verhoging maximale snelheid vrachtwagens naar 100km/u
-Algeheel inhaal verbod voor vrachtwagens waar dan ook
Hoe zou je daar tegenover staan?
En hoeveel chauffeurs gaan zich daar aan houden? Jij weet net als ik dat die begrenzers in een x aantal gevallen dan op 92 of zelfs 95 gezet wordt.. Dan zou de handhaving van het inhaalverbod en de snelheid permanent en zeer streng moeten zijn..quote:Op zondag 22 september 2013 12:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan heb ik liever de tussenoplossing, oftewel het Belgische systeem. 90 max en een inhaalverbod op snelwegen met twee rijstroken.
Bron voor dat gerommel aan de begrenzer? Klinkt weer als een leuk verhaaltje op een verjaardagsfeestje...quote:Op zondag 22 september 2013 12:40 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
En hoeveel chauffeurs gaan zich daar aan houden? Jij weet net als ik dat die begrenzers in een x aantal gevallen dan op 92 of zelfs 95 gezet wordt.. Dan zou de handhaving van het inhaalverbod en de snelheid permanent en zeer streng moeten zijn..
Ging het daar om?quote:Op zondag 22 september 2013 12:40 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
En hoeveel chauffeurs gaan zich daar aan houden? Jij weet net als ik dat die begrenzers in een x aantal gevallen dan op 92 of zelfs 95 gezet wordt.. Dan zou de handhaving van het inhaalverbod en de snelheid permanent en zeer streng moeten zijn..
Dan ben je 1 van de weinigen..quote:Op zondag 22 september 2013 12:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bron voor dat gerommel aan de begrenzer? Klinkt weer als een leuk verhaaltje op een verjaardagsfeestje...
Ik rij sowieso streep 80, overal en altijd
Dat suggereer je nu zelf. Ik heb daar verder niks over gezegd..quote:Op zondag 22 september 2013 13:01 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ging het daar om?
Nee. Dus totaal niet ter discussie.
Verder wat is verschil tussen 80 of 90 of zelfs 100 km omdat je nu doet alsof het alleen bij 90 zou gebeuren
Wat voor nut heeft die opmerking dan? Want bij 80 kan het net zo goed gebeuren als bij 90.quote:Op zondag 22 september 2013 13:04 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dat suggereer je nu zelf. Ik heb daar verder niks over gezegd..
Het gebeurt nu ook al regelmatig, het ging ook helemaal niet over auto's en te hard rijden, maar over vrachtwagens..quote:Op zondag 22 september 2013 13:10 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft die opmerking dan? Want bij 80 kan het net zo goed gebeuren als bij 90.
Autos mogen ook niet te hard.
Vrachtwagens kunnen tot geloof ik 6 maanden nog bekeurd worden voor overtredingen. Dus kans dat ze dat doen valt totaal in niet bij autos. Oftewel jouw opmerking ging nergens over
Het zal vast wel meevallen, ik heb er niet veel gezien die met een enorm snelheidsverschil mij inhalen. Ook de werkgever heeft alleen maar baat bij een lager afgestelde begrenzer (bij ons zijn ze sinds kort allemaal teruggeschroefd naar 85). Lager brandstofverbruik en minder cjib-post...quote:Op zondag 22 september 2013 13:03 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dan ben je 1 van de weinigen..
Wij hebben een aantal bussen die we alleen in de regio gebruiken, die staan afgesteld op 95 (onderweg verschilt dat van 93 tot 95 echte snelheid..)
Maar ik merk dikwijls dat we vrachtwagens maar moeilijk kunnen inhalen met die bussen..(die rijden dus ongeveer net zo hard, iig 90 of harder).
En een enkele keer worden we gewoon steevast voorbij gereden door een vrachtwagen.. (al zijn dit 9 vd 10 keer buitenlandse kentekens..)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |