abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131343639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:20 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)levers_op_youtu.html

Dat filmpje erbij :')____!

Je mag op de A7 volgens mij gewoon 130 km/h, en dan vinden ze die Audi asociaal, terwijl die Prius op de linkerbaan blijft hangen met < 100 km/h. Bumperkleven is nooit okee, maar dit is gewoon symptoombestrijding (bumperkleven) in plaats van de oorzaak (onnodig linksrijden ver onder de maximum snelheid) aanpakken.
Mag ja, niet moet. Die Prius had tussendoor de Audi er wel even langs kunnen laten (mag-ie ook een boete voor krijgen), maar het kleven van de Audi is wel heel ernstig.
[/knuppel in hoenderhok]
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_131346571
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:20 schreef BigSmurf het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)levers_op_youtu.html

Dat filmpje erbij :')____!

Je mag op de A7 volgens mij gewoon 130 km/h, en dan vinden ze die Audi asociaal, terwijl die Prius op de linkerbaan blijft hangen met < 100 km/h. Bumperkleven is nooit okee, maar dit is gewoon symptoombestrijding (bumperkleven) in plaats van de oorzaak (onnodig linksrijden ver onder de maximum snelheid) aanpakken.
Inderdaad, persoonlijk begrijp ik het gedrag van de Audi rijder wel. Met 95km/h een vrachtwagen inhalen... 8)7
Don't let my username fool you...
  donderdag 19 september 2013 @ 23:16:04 #53
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_131368550
De enige die hier een boete verdiend is die Prius rijder. Ik had 'm ook op de trekhaak gehangen!
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_131369065
idd, wat een prutser die Prius. Die zou ik alleen al uit principe gaan bumperkleven. Vanwege zn lage snelheid en sowieso horen dat soort koekblikken niet op de linkerbaan thuis.. :')
pi_131369084
Allebei een boete: zowel de GroenLinks priusdebiel als de Audirijder die er veel te dicht op zit
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  vrijdag 20 september 2013 @ 00:03:59 #56
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131370183
quote:
14s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:30 schreef Triptamine2 het volgende:
Allebei een boete: zowel de GroenLinks priusdebiel als de Audirijder die er veel te dicht op zit
Ok stelletje hokboeren
pi_131375512
Wat een gezeik over Priussen weer zeg. Die dingen zijn gewoon net zo snel als elke andere willekeurige middenklasser. Voor een deel worden ze inderdaad gereden door boomknuffelaars, maar aan de andere kant voor een nog groter deel door kantoorgaande papa's die hem alleen voor de bijtelling hebben en bij gebrek aan de echt snelle auto die ze eigenlijk hadden willen hebben het gas constant op de bodem hebben.
  vrijdag 20 september 2013 @ 10:51:10 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131375581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:48 schreef Saysem het volgende:
Wat een gezeik over Priussen weer zeg. Die dingen zijn gewoon net zo snel als elke andere willekeurige middenklasser. Voor een deel worden ze inderdaad gereden door boomknuffelaars, maar aan de andere kant voor een nog groter deel door kantoorgaande papa's die hem alleen voor de bijtelling hebben en bij gebrek aan de echt snelle auto die ze eigenlijk hadden willen hebben het gas constant op de bodem hebben.
En dat is geen gezeik over Priussen? :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131375783
Goed punt, maar dat is meer een algemene irritatie die ook geldt voor de scenics en mazda vijfen van deze wereld.

Sowieso mensen die te hard willen met een auto die daar niet voor bedoeld is, zie ook jongetjes met een Aygo als eerste lease-auto en bestelbussen.

Kijk, voor een Quattroporte die met 200 aankomt wil ik wel aan de kant gaan, maar als je piepend en krakend per se 140 wil rijden waar je 120 mag dan wacht je maar even.
pi_131376018
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:58 schreef Saysem het volgende:
Goed punt, maar dat is meer een algemene irritatie die ook geldt voor de scenics en mazda vijfen van deze wereld.

Sowieso mensen die te hard willen met een auto die daar niet voor bedoeld is, zie ook jongetjes met een Aygo als eerste lease-auto en bestelbussen.

Kijk, voor een Quattroporte die met 200 aankomt wil ik wel aan de kant gaan, maar als je piepend en krakend per se 140 wil rijden waar je 120 mag dan wacht je maar even.
Zie je inderdaad echt te vaak, van die kleine puisten op wielen die dan ff denken te moeten bumperkleven terwijl je gewoon lekker beetje aan het cruisen bent met de vmax. Ondertussen slingeren ze alle kanten op omdat ze die puist met moeite in bedwang kunnen houden. :')
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:08:17 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131376061
Aparte insteek.

Voor iedereen die harder wil als ik ga ik gewoon aan de kant zodra er ruimte is; al rijdt ie in een ge-Busa'de brommobiel.. Ik hoef eigenlijk bijna nooit aan de kant, want ik houd sowieso altijd wel aardig rechts, óók als ik 180 knal..
Mijn stelregel; als ik langer als 10 seconden rechts kan blijven rijden is het gat groot genoeg om naar rechts te gaan. Sowieso wordt je tijdens motorrijles geleerd om regelmatig van rijstrook te wisselen, omdat je dan zichtbaar bent én blijft voor andere weggebruikers; dat werkt beter als zo'n gay schijthesje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:44:03 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_131377074
Ik rijd meestal ook rechts waar mogelijk, maar als ik écht harder ga rijden dan toegestaan (160+) blijf ik toch liever op de linkerbaan hangen.
De reden hiervan is simpel, als mensen in hun spiegel kijken en jouw rechts zien rijden verwachten ze minder snel dat je harder rijdt dan dat je links 'plakt'. Ze zien dus niet dat jij gigantisch in de remmen moet als ze gaan besluiten de vrachtwagen in te halen die nog wat verder weg rijdt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_131377190
in navolging op het ruimte maken voor invoegend verkeer:

Gisteren op de A4/A58, vlakbij knooppunt Zoomland. Invoegende auto geeft richting aan en begint naar links te 'kruipen' naar de rechter rijstrook. Ik rij daar met 110. Gewoon bij wijze van experiment was ik op de rechter rijstrook blijven hangen. (normaal gesproken had ik even het gas losgelaten) Had mongoloïde bestuurder doorgezet, dan was ik wel aan de kant gegaan (alles om een aanrijding te voorkomen), maar zoveel ballen had 'ie ook weer niet.

Conclusie: Het is zo erg gesteld met de informele regelgeving dat invoegende bestuurders verwachten dat het verkeer op de doorgaande rijbaan aan de kant gaat.

Ik bedoel, je ziet me op de meest rechtse rijstrook, tijd en ruimte genoeg om je snelheid zodanig aan te passen zodat je voor of achter me in kan voegen, en toch zo uitkomen dat je naast me je auto naar links wilt smijten.... Dan heb je gefaald als bestuurder en mag je wmb jezelf een levenslang rijverbod opeggen....

[ Bericht 11% gewijzigd door Ridocar op 20-09-2013 11:56:55 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:15:51 #64
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_131377854
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:48 schreef Saysem het volgende:
Wat een gezeik over Priussen weer zeg. Die dingen zijn gewoon net zo snel als elke andere willekeurige middenklasser. Voor een deel worden ze inderdaad gereden door boomknuffelaars, maar aan de andere kant voor een nog groter deel door kantoorgaande papa's die hem alleen voor de bijtelling hebben en bij gebrek aan de echt snelle auto die ze eigenlijk hadden willen hebben het gas constant op de bodem hebben.
Je verteld dit verhaal alsof de maximum snelheid van een Prius 100km/h.... Als je gaat inhalen geef je ff gas bij om er niet een eeuwigheid naast te hangen, anders bleef je maar lekker rechts hangen.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_131378104
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:15 schreef DDriver het volgende:

[..]

Je verteld dit verhaal alsof de maximum snelheid van een Prius 100km/h.... Als je gaat inhalen geef je ff gas bij om er niet een eeuwigheid naast te hangen, anders bleef je maar lekker rechts hangen.
Dat is juist precies het omgekeerde van wat ik zeg. Ik maakte bezwaar tegen de link die gelegd wordt tussen langzaam inhalen en Priussen, want in mijn ervaring is die er meestal niet.
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:26:38 #66
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_131378117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:25 schreef Saysem het volgende:

[..]

Dat is juist precies het omgekeerde van wat ik zeg. Ik maakte bezwaar tegen de link die gelegd wordt tussen langzaam inhalen en Priussen, want in mijn ervaring is die er meestal niet.
Excuses, ik las 'niet' ipv 'net' :s)
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:21:49 #67
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_131384790
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:16 schreef DDriver het volgende:
De enige die hier een boete verdiend is die Prius rijder. Ik had 'm ook op de trekhaak gehangen!
Serieus? Wat een achterlijke aap ben jij dan.
Die Prius rijder is alleen irritant; die Audi rijder is gevaarlijk en onverantwoord bezig. Lijkt me toch wel een graadje erger.... :{

Dat er hier nu achter mekaar een aantal Josti's om t hardst schreeuwen dat die Prius fout bezig -en de Audi niet tot amper- is is alleen maar bewijzen dat je een erg klein piemeltje hebt.....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:16:16 #68
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_131389282
Je hebt mij niet horen zeggen dat die Audi niks fout doet hoor? Geen eigen conclusies trekken. Zou zelf inderdaad hetzelfde doen als de Audi rijder en ik weet dat het fout is en de Prius plotseling op de rem kan trappen, dat is het risico wat je neemt. Wel lief dat je je druk maakt om wat er eventueel in mijn broek zit ;)
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
  vrijdag 20 september 2013 @ 19:28:21 #69
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_131389720
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:16 schreef DDriver het volgende:
Je hebt mij niet horen zeggen dat die Audi niks fout doet hoor? Geen eigen conclusies trekken. Zou zelf inderdaad hetzelfde doen als de Audi rijder en ik weet dat het fout is en de Prius plotseling op de rem kan trappen, dat is het risico wat je neemt. Wel lief dat je je druk maakt om wat er eventueel in mijn broek zit ;)
Het gaat er niet in de eerste plaats om dat t fout is; maar dat je gevaarlijk bezig bent. De weg is geen boksring of speelplaats voor hersenloze pubertjes.

En wat bereik je ermee? Geen moer; mensen gaan echt niet sneller rijden als je bumperkleeft bij ze; eerder langzamer.
Zo'n hippie in de Prius heeft zonder dat debiele gekleef ook wel door dat ie langzaam rijdt (en irritant is). Zodra ze weer de rechterbaan op zijn er gewoon langs en je hebt welgeteld 0 seconden verloren.

Tuurlijk; ik irriteer me ook vaak genoeg aan dat soort slomo's; maar dan denk ik iets als: Blij toe dat ik beter kan rijden dan dat stuk wrakhout' en ga dr langs als ze weer naar rechts zijn.
Maar nog irritanter vind ik de bumperklevende en a-sociaal rijdende aapjes op de weg.

Maar dat 'stoere' gedoe op de weg: Echt.... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  FOK!fotograaf vrijdag 20 september 2013 @ 20:16:02 #70
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131391507
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:28 schreef Descendent het volgende:
Blij toe dat ik beter kan rijden dan dat stuk wrakhout' en ga dr langs als ze weer naar rechts zijn.
Als 't me te lang duurt ga ik zelf wel naar rechts...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131402284
Nah, ik rij ook een Prius. Maar rijd gewoon 120-130 op de snelweg. En hij haalt toch 200km/h op de snelweg. Dus het kán gewoon wel.
pi_131404885
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:21 schreef Descendent het volgende:

[..]

Serieus? Wat een achterlijke aap ben jij dan.
Die Prius rijder is alleen irritant; die Audi rijder is gevaarlijk en onverantwoord bezig. Lijkt me toch wel een graadje erger.... :{

Dat er hier nu achter mekaar een aantal Josti's om t hardst schreeuwen dat die Prius fout bezig -en de Audi niet tot amper- is is alleen maar bewijzen dat je een erg klein piemeltje hebt.....
De Priusrijder is degene die fout zit en lokt dat gedrag uit. Zo'n zelfde situatie zag ik laatst op 'blik op de weg'. Een linkshanger werd na enige tijd rechts ingehaald en het was alleen de linkshanger die een boete kreeg.
pi_131404999
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 02:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De Priusrijder is degene die fout zit en lokt dat gedrag uit. Zo'n zelfde situatie zag ik laatst op 'blik op de weg'. Een linkshanger werd na enige tijd rechts ingehaald en het was alleen de linkshanger die een boete kreeg.
Hoezo zit hij fout? Omdat hij niet de maximale snelheid rijdt?
En hij durft niet naar rechts vanwege de invoegende vrachtwagen (dat is niet zo gek, alleen suïcidale mafketels gaan met hun auto tussen vrachtwagens rijden). En zo lang blijft onze Prius dwaas niet links hangen (in het filmpje) vind ik. Die Audi moet niet zo opgefokt doen, dat is gevaarlijk en wekt meer irritatie op.
Niet dat ik veel roomser ben
pi_131405099
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 20:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als 't me te lang duurt ga ik zelf wel naar rechts...
Meer regel dan uitzondering tegenwoordig ja.
sig verwijderd door FA
pi_131405328
Gisterenavond op de A16, een Opel Nogwat (volgens mij een Agila) dat 70 rijdt, en bij wegwerkzaamheden terugzakte naar 55.
Toch maar ingehaald, ondanks het inhaalverbod.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 21 september 2013 @ 11:02:42 #76
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_131407267
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 02:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De Priusrijder is degene die fout zit en lokt dat gedrag uit. Zo'n zelfde situatie zag ik laatst op 'blik op de weg'. Een linkshanger werd na enige tijd rechts ingehaald en het was alleen de linkshanger die een boete kreeg.
Een zelfde situatie..... :')
Dit is geen linkshanger; zoals hieronder ook al gesteld. Tenminste; geen extreme boetewaardige linkshanger.

Ik kan me overigens ook heel goed voorstellen dat die Prius met 120 a 130 aan t inhalen was; het aapje in de Audi vervolgens op zn bumper kreeg en de Prius rijder vervolgens dacht van: Ja #@$ jou stomme Audi-proleet en ff lekker t gas loslaat.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_131407399
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 05:57 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenavond op de A16, een Opel Nogwat (volgens mij een Agila) dat 70 rijdt, en bij wegwerkzaamheden terugzakte naar 55.
Toch maar ingehaald, ondanks het inhaalverbod.
Sinds wanneer is er 's avonds een inhaalverbod op de A16?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131408232
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:09 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er 's avonds een inhaalverbod op de A16?
LZV
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 21 september 2013 @ 18:40:04 #79
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131417389
Dit:
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 02:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoezo zit hij fout? Omdat hij niet de maximale snelheid rijdt?
Plus dit:

quote:
En hij durft niet naar rechts vanwege de invoegende vrachtwagen gebrek aan verkeersinzicht
is een hindertje pur sang, schrijven ze ook art. 5 voor.
Was die Prius na de vrachtwagen naar rechts gegaan, was de Audi weggeweest en had hij na 400 meter (alles even zo genomen dat de Prius overal de ruimte van een vrachtwagen neemt) de vrachtwagen tegen gekomen en had hij dus weer naar rechts gekund. 400 meter bij 95 km/h is zo'n 15 a 16 seconde dat deze Prius naar rechts had gekund.
Maargoed, gevalletje ik ben groen bezig want ik rijd niet hard. Was ie echt groen bezig geweest, dan had hij een klein oud autotje gehad of was hij met de trein gegaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131429672
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dit:

[..]

Plus dit:

[..]

is een hindertje pur sang, schrijven ze ook art. 5 voor.
Was die Prius na de vrachtwagen naar rechts gegaan, was de Audi weggeweest en had hij na 400 meter (alles even zo genomen dat de Prius overal de ruimte van een vrachtwagen neemt) de vrachtwagen tegen gekomen en had hij dus weer naar rechts gekund. 400 meter bij 95 km/h is zo'n 15 a 16 seconde dat deze Prius naar rechts had gekund.
Maargoed, gevalletje ik ben groen bezig want ik rijd niet hard. Was ie echt groen bezig geweest, dan had hij een klein oud autotje gehad of was hij met de trein gegaan.
Grappig dat je wel weet dat dat AutoOtje groen als argument gebruikt. Terwijl de Audi meneer op tijd thuis wil zijn voor zijn GTST aflevering waar Ludo vreemdgaat...
Meneer Audi zit vanaf de eerste seconden op de bumper en te duwen. Fck hem, gevaarlijke dwaas. Er is geen minimumsnelheid (en je bent absoluut niet verplicht demaximum snelheid te rijden hoor) en de Prius rijdt harder dan vrachtwagens. En die Audi mongool eist wel dat de Prius rijder rekening met hem houdt maar doet dit zelf geen seconde
  FOK!fotograaf zondag 22 september 2013 @ 00:17:27 #81
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131429859
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 00:10 schreef opgebaarde het volgende:
Er is geen minimumsnelheid (en je bent absoluut niet verplicht demaximum snelheid te rijden hoor)
Nee, maar wel zoiets als het niet hinderen van overig verkeer. Overigens zeg ik nergens dat de Audi geen blaam treft, ik meld alleen hoe de Priusrijder (waarvan de meeste bestuurders zichzelf als nadenkend en dergelijke zien) heel makkelijk de angel uit dit "conflict" had kunnen halen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131430140
Je legt de nadruk bij de priusrijder, zoals de rest hier, omdat die gast 8 seconden te lang links blijft hangen... Bumperkleven is met terugwerkende kracht geen onderwerp meer en dat kleven is levensgevaarlijk, niet dat iets zachter rijden als de rest

We zijn zo'n smerig opgefokt kutvolk, de irritatiegrens is bij voorbaat al bereikt op de weg
  FOK!fotograaf zondag 22 september 2013 @ 00:35:39 #83
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131430393
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 00:27 schreef opgebaarde het volgende:
Je legt de nadruk bij de priusrijder, zoals de rest hier, omdat die gast 8 seconden te lang links blijft hangen... Bumperkleven is met terugwerkende kracht geen onderwerp meer en dat kleven is levensgevaarlijk, niet dat iets zachter rijden als de rest

We zijn zo'n smerig opgefokt kutvolk, de irritatiegrens is bij voorbaat al bereikt op de weg
Ach, dat laatste is zeker waar. Sowieso 2 mooie stereotypes in dat filmpje: Priusrijder: Langzaam en inzichtloos. Audi: Klevend en haastig.
Overigens moge het bekend zijn dat het een publiek geheim is dat de meeste mensen helemaal niet om het milieu geven met een auto, maar enkel om de eigen portemonnee en aan wat ze nodig hebben: "Koters mee, schoonmoeder mee, hond mee en ook nog goedkoop in de lease." Onderzoek heeft al aangetoond dat zo'n plugin hybrid helemaal niet zo zuinig is, de meesten laden hem simpelweg niet genoeg op. En eerlijk gezegd, je betaalt zelf je stroom, maar de baas betaalt voor zoveel x km de brandstof. Nou, waarom zou je dan op stroom rijden?

Overigens heb ik nog nooit een schoolmeesterende BMW, Audi of sjonnie gehad, maar wel zat van die typische hokken (Agila, Prius, C5, etc.) die daarbij meer overtredingen maken dan die ene waar ze mij op willen wijzen (vaak ook weer veroorzaakt door hun eigen gedrag, bijv. rechts inhalen).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131430547
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:49 schreef Ridocar het volgende:

[..]

LZV
Ah, dat stond er niet bij ;)
LZV heeft toch altijd inhaal verbod?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  FOK!fotograaf zondag 22 september 2013 @ 00:41:30 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131430593
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 00:40 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Ah, dat stond er niet bij ;)
LZV heeft toch altijd inhaal verbod?
Ja, dat zegt ie toch ook?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131433753
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 00:40 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Ah, dat stond er niet bij ;)
LZV heeft toch altijd inhaal verbod?
Ik dacht, niet zo boeiend waarmee ik rij. Het ging meer om de situatie en het dilemma. Dat ik dat Agilading noem is meer om het vooroordeel van suffe auto's die te langzaam rijden te bevestigen.

Een LZV heeft idd een algeheel inhaalverbod, tenzij het voertuig niet harder mag dan 45km/h

Men wil het inhaalverbod voor LZV's opheffen. Liever zie ik dat het verbod om met mist of gladheid te rijden opgeheven worden. Als het weer opeens omslaat ben je de lul en kun je je combinatie aan de kant gooien.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ridocar op 22-09-2013 07:21:35 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131435553
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 07:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik dacht, niet zo boeiend waarmee ik rij. Het ging meer om de situatie en het dilemma. Dat ik dat Agilading noem is meer om het vooroordeel van suffe auto's die te langzaam rijden te bevestigen.

Een LZV heeft idd een algeheel inhaalverbod, tenzij het voertuig niet harder mag dan 45km/h

Men wil het inhaalverbod voor LZV's opheffen. Liever zie ik dat het verbod om met mist of gladheid te rijden opgeheven worden. Als het weer opeens omslaat ben je de lul en kun je je combinatie aan de kant gooien.

Dat laatste is wel vreemd dan ja.. Het is niet alsof je dan opeens geen overzicht meer hebt.. Al kan ik me de gladheid wel voorstellen..

Ik wist niet dat er nog zoveel regels bij de LZV bij kwamen..

Maar te langzaam rijdende suffe auto's heb ik met de touringcar ook last van.. Leuk als hun bij de 80km zones denken lekker onder de 80 te rijden, en jij geïrriteerd op je teller 70 ziet staan..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131435798
zoals het officieel heet: als je in/uitvoegt of van rijstrook wisselt, doe je een zg "bijzondere verrichting" en dien je het overige verkeer voor te laten gaan cq niet te hinderen

maw als je in/uitvoegt of wisselt van strook mag je dat niet zodanig doen dat het verkeer wat al op de rijbaan/rijstrook rijdt, moet remmen of uitwijken
pi_131435873
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:34 schreef sijs het volgende:
zoals het officieel heet: als je in/uitvoegt of van rijstrook wisselt, doe je een zg "bijzondere verrichting" en dien je het overige verkeer voor te laten gaan cq niet te hinderen

maw als je in/uitvoegt of wisselt van strook mag je dat niet zodanig doen dat het verkeer wat al op de rijbaan/rijstrook rijdt, moet remmen of uitwijken
:?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131435949
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:34 schreef sijs het volgende:
zoals het officieel heet: als je in/uitvoegt of van rijstrook wisselt, doe je een zg "bijzondere verrichting" en dien je het overige verkeer voor te laten gaan cq niet te hinderen

maw als je in/uitvoegt of wisselt van strook mag je dat niet zodanig doen dat het verkeer wat al op de rijbaan/rijstrook rijdt, moet remmen of uitwijken
Hartelijk dank voor deze wijsheid
  zondag 22 september 2013 @ 11:58:27 #91
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_131436444
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 07:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik dacht, niet zo boeiend waarmee ik rij. Het ging meer om de situatie en het dilemma. Dat ik dat Agilading noem is meer om het vooroordeel van suffe auto's die te langzaam rijden te bevestigen.

Een LZV heeft idd een algeheel inhaalverbod, tenzij het voertuig niet harder mag dan 45km/h

Men wil het inhaalverbod voor LZV's opheffen. Liever zie ik dat het verbod om met mist of gladheid te rijden opgeheven worden. Als het weer opeens omslaat ben je de lul en kun je je combinatie aan de kant gooien.

Vraagje aan jou als vrachtwagen chauffeur: Als de politiek de volgende "ruil" zou aanbieden:
-Verhoging maximale snelheid vrachtwagens naar 100km/u
-Algeheel inhaal verbod voor vrachtwagens waar dan ook

Hoe zou je daar tegenover staan?
pi_131437535
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2013 11:58 schreef TR08 het volgende:

[..]

Vraagje aan jou als vrachtwagen chauffeur: Als de politiek de volgende "ruil" zou aanbieden:
-Verhoging maximale snelheid vrachtwagens naar 100km/u
-Algeheel inhaal verbod voor vrachtwagens waar dan ook

Hoe zou je daar tegenover staan?
Dan heb ik liever de tussenoplossing, oftewel het Belgische systeem. 90 max en een inhaalverbod op snelwegen met twee rijstroken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131437644
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 12:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dan heb ik liever de tussenoplossing, oftewel het Belgische systeem. 90 max en een inhaalverbod op snelwegen met twee rijstroken.
En hoeveel chauffeurs gaan zich daar aan houden? Jij weet net als ik dat die begrenzers in een x aantal gevallen dan op 92 of zelfs 95 gezet wordt.. Dan zou de handhaving van het inhaalverbod en de snelheid permanent en zeer streng moeten zijn..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131437821
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:40 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

En hoeveel chauffeurs gaan zich daar aan houden? Jij weet net als ik dat die begrenzers in een x aantal gevallen dan op 92 of zelfs 95 gezet wordt.. Dan zou de handhaving van het inhaalverbod en de snelheid permanent en zeer streng moeten zijn..
Bron voor dat gerommel aan de begrenzer? Klinkt weer als een leuk verhaaltje op een verjaardagsfeestje...

Ik rij sowieso streep 80, overal en altijd
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131438276
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:40 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

En hoeveel chauffeurs gaan zich daar aan houden? Jij weet net als ik dat die begrenzers in een x aantal gevallen dan op 92 of zelfs 95 gezet wordt.. Dan zou de handhaving van het inhaalverbod en de snelheid permanent en zeer streng moeten zijn..
Ging het daar om?
Nee. Dus totaal niet ter discussie.

Verder wat is verschil tussen 80 of 90 of zelfs 100 km omdat je nu doet alsof het alleen bij 90 zou gebeuren
pi_131438349
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 12:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bron voor dat gerommel aan de begrenzer? Klinkt weer als een leuk verhaaltje op een verjaardagsfeestje...

Ik rij sowieso streep 80, overal en altijd
Dan ben je 1 van de weinigen..

Wij hebben een aantal bussen die we alleen in de regio gebruiken, die staan afgesteld op 95 (onderweg verschilt dat van 93 tot 95 echte snelheid..)
Maar ik merk dikwijls dat we vrachtwagens maar moeilijk kunnen inhalen met die bussen..(die rijden dus ongeveer net zo hard, iig 90 of harder).

En een enkele keer worden we gewoon steevast voorbij gereden door een vrachtwagen.. (al zijn dit 9 vd 10 keer buitenlandse kentekens..)
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131438391
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 13:01 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ging het daar om?
Nee. Dus totaal niet ter discussie.

Verder wat is verschil tussen 80 of 90 of zelfs 100 km omdat je nu doet alsof het alleen bij 90 zou gebeuren
Dat suggereer je nu zelf. Ik heb daar verder niks over gezegd..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131438573
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 13:04 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Dat suggereer je nu zelf. Ik heb daar verder niks over gezegd..
Wat voor nut heeft die opmerking dan? Want bij 80 kan het net zo goed gebeuren als bij 90.

Autos mogen ook niet te hard.

Vrachtwagens kunnen tot geloof ik 6 maanden nog bekeurd worden voor overtredingen. Dus kans dat ze dat doen valt totaal in niet bij autos. Oftewel jouw opmerking ging nergens over
pi_131438683
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 13:10 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Wat voor nut heeft die opmerking dan? Want bij 80 kan het net zo goed gebeuren als bij 90.

Autos mogen ook niet te hard.

Vrachtwagens kunnen tot geloof ik 6 maanden nog bekeurd worden voor overtredingen. Dus kans dat ze dat doen valt totaal in niet bij autos. Oftewel jouw opmerking ging nergens over
Het gebeurt nu ook al regelmatig, het ging ook helemaal niet over auto's en te hard rijden, maar over vrachtwagens..

Als een auto te hard rijdt en krijgt een ongeluk valt de schade nog mee, vergeleken bij de vrachtwagen of touringcar..
Daarom zou ik het ook geen goed idee vinden om vrachtwagens 100 te laten rijden sowieso..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_131448339
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 13:03 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Dan ben je 1 van de weinigen..

Wij hebben een aantal bussen die we alleen in de regio gebruiken, die staan afgesteld op 95 (onderweg verschilt dat van 93 tot 95 echte snelheid..)
Maar ik merk dikwijls dat we vrachtwagens maar moeilijk kunnen inhalen met die bussen..(die rijden dus ongeveer net zo hard, iig 90 of harder).

En een enkele keer worden we gewoon steevast voorbij gereden door een vrachtwagen.. (al zijn dit 9 vd 10 keer buitenlandse kentekens..)
Het zal vast wel meevallen, ik heb er niet veel gezien die met een enorm snelheidsverschil mij inhalen. Ook de werkgever heeft alleen maar baat bij een lager afgestelde begrenzer (bij ons zijn ze sinds kort allemaal teruggeschroefd naar 85). Lager brandstofverbruik en minder cjib-post...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')