En Palestijnen zijn Joden, Jordaniërs Nabateërs, Maghebi's zijn Berbers, Egyptenaren zijn de oude Egyptenaren met een paar druppels Grieks bloed hier en daar. Je punt is?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Syriërs zijn van oudsher inderdaad Phoeneciërs. Maar ik vraag mij af hoeveel historisch bloed zij nog door hun aderen hebben stromen. Zijn er onderzoeken naar hun genotype geweest?
Na de invasie van Irak zijn er Turkse nationalisten (met militaire expertise) vertrokken om de Turkmenen te helpen, het bekendste voorbeeld daarvan is ook actief geweest in de oorlog in Karabagh. Kerkuk/Kirkuk, en ook Musul/Mosul waren van oorsprong steden met een Turkse meerderheid (dacht ik). Zelfs voormalig president van Turkije; Turgut Ozal riep ooit dat Kerkuk Turks was en had het over plannen om die gebieden weer onder Turkse heerschappij te brengen. Door de Baath-partij en Koerdisch nationalisme zijn deze steden nu gemixt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In Irak wonen zij toch vooral tussen de Koerden?
Ik kan me niet voorstellen dat de Irakese regering dit zou toestaat anders.
Foeniciers kwamen vooral uit wat Libanon is vandaag de dag, veel Christelijke Libanezen zien zichzelf ook niet als Arabisch maar "finiqiyyin" (foeniciers). Dit integenstelling tot Christelijke Syriers die zoals ik eerder zijn vaker Arabisch nationalistisch zijn. Uit genetische onderzoeken - wat ik heb gelezen - blijkt dat inderdaad Foenicische genen terugkomen onder Libanese groepen, wellicht ook Palestijnse en Syrische maar in mindere mate. Daarnaast hebben de Foeniciers in Noord-Afrika Carthago gesticht, zij streken naar aan de kuststrook van Tunesie (van Noordelijke Bizerte tot Tunis en Carthago naar Sousse).quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
Syriërs zijn van oudsher inderdaad Phoeneciërs. Maar ik vraag mij af hoeveel historisch bloed zij nog door hun aderen hebben stromen. Zijn er onderzoeken naar hun genotype geweest?
Hmm ja gevaarlijke lui wel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:46 schreef expans het volgende:
[..]
Na de invasie van Irak zijn er Turkse nationalisten (met militaire expertise) vertrokken om de Turkmenen te helpen, het bekendste voorbeeld daarvan is ook actief geweest in de oorlog in Karabagh. Kerkuk/Kirkuk, en ook Musul/Mosul waren van oorsprong steden met een Turkse meerderheid (dacht ik). Zelfs voormalig president van Turkije; Turgut Ozal riep ooit dat Kerkuk Turks was en had het over plannen om die gebieden weer onder Turkse heerschappij te brengen. Door de Baath-partij en Koerdisch nationalisme zijn deze steden nu gemixt.
Deze gezegde is ook erg bekend; Kerkuk is Turks, en zal Turks blijven.
[ afbeelding ]
Weet jij hoe het zit met de Circassiërs soms?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Foeniciers kwamen vooral uit wat Libanon is vandaag de dag, veel Christelijke Libanezen zien zichzelf ook niet als Arabisch maar "finiqiyyin" (foeniciers). Dit integenstelling tot Christelijke Syriers die zoals ik eerder zijn vaker Arabisch nationalistisch zijn. Uit genetische onderzoeken - wat ik heb gelezen - blijkt dat inderdaad Foenicische genen terugkomen onder Libanese groepen, wellicht ook Palestijnse en Syrische maar in mindere mate.
Maar er zijn veel (religieuze)minderheden in Syrie die mettertijd zijn verarabiseerd; turkmenen, koerden, melikieten, albanezen (vertrokken na val van ottomaanse rijk naar Syrie) etc. De enigen die hun taal hebben kunnen behouden zijn de groepen die hun taal in religieuze liturgie gebruikten en/of te groot waren om hen volledig te assimileren. Zoals de Koerden in het Noord-Oosten.
Dat is een heel erg interessant onderwerp inderdaad. Historisch gezien gezien waren de vroegere beschavingen in het MO(Soemerië, Babylonië, Phoeneciërs, Egyptenaren etc.) al een tijdje geschiedenis voordat ze in aanraking kwamen met de Arabieren. Ik denk dat ze dan ook best wel nauw verwant zijn met de etnische Arabieren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En Palestijnen zijn Joden, Jordaniërs Nabateërs, Maghebi's zijn Berbers, Egyptenaren zijn de oude Egyptenaren met een paar druppels Grieks bloed hier en daar. Je punt is?
'Arabieren' zijn geen genetisch homogene groep en zij stammen al helemaal niet af van de krijgers die de Levant en Noord-Afrika binnenvielen (wel een klein beetje natuurlijk maar toch).
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En Palestijnen zijn Joden, Jordaniërs Nabateërs, Maghebi's zijn Berbers, Egyptenaren zijn de oude Egyptenaren met een paar druppels Grieks bloed hier en daar. Je punt is?
'Arabieren' zijn geen genetisch homogene groep en zij stammen al helemaal niet af van de krijgers die de Levant en Noord-Afrika binnenvielen (wel een klein beetje natuurlijk maar toch).
http://dienekes.blogspot.(...)n-y-chromosomes.htmlquote:E1b1b Frequencies
Coastal Lebanon = 40-50%
Lebanon = 32%-25%
Syria = 11%
Iraq = 12%
Yemen = 12%
http://m172.blogspot.com/(...)n-mediterranean.htmlquote:Its amazing how these studies ignore the (E1b1b-T)
There were 2 main genotypes in Ancient Phoenicia.
J (Y-DNA) J1 proto-Semites that semitized the coastal natives & J2 Mesopotamians agriculturalists who moved into the inland regions before the J1 proto-Semites.
The Coasts are still till this day dominated by E1b1b an overall 25%-32% of Lebanese are E1b1b (highest subclade), the frequencies reach 50% in the coasts. J is an overall Lebanese gene, while E1b1b & T are exclusive coastal genes. (absent in -inland near East- While J2 is found in 30% frequency in Iraq, Northern Syria...etc
E1b1b (Y-DNA) : T (Y-DNA) were the sailors & ship builders class
Any Phoenician genetic impact has to be mainly connected with the coastal older Neolitihic offset of E1b1b & T the shared an 8:1 ratio, thats also exists in Greece in the same ratio which easily shows that simply all East Med coast dwellers (E1b1b & T) originated from the same group (The part we all try to ignore....but for how long....)
Origin of the Med Sea E1b1b-T offset (The most important compononent of the Phoenician DNA)
Ratio-------------- T%:E1b1b%
Somalians--------- 10%:81%-------------> (ancestors)
Lebanese---------- 3%:25%
Greeks------------- 3%:25%
Sicilains----------- 2.5%:20%
(The E1b1b:T ratio greatly differs amongst Egyptians, Omanis, Serbians & Kosovars....which shows that E1b1b:T came from a Sea cultured group that originated somewhere along the coasts of some warm nation)
J2 was also a Greek marker, because Greeks settled these regions longer (ancient Greeks then Byzantines & their settlements were by far deeper & had a longer lasting impact than the Phoenicians)
To track the Phoenican genetic impact you have to take the E1b1b + T & the J2.
The E1b1b+T+J2 roughly ~ 8:7:1 is the Phoenician offset that was also shared by the Greeks. Outside teh offset the Greeks had more R1/I (Y-DNA) & Phoenicians had Proto-Semitic J1
Greek or Phoenician DNA?
Ratio-------------- J2%:T%:E1b1b%
Pelop. Greeks------25%:5%:47%
Coastal Lebanese--25%:5%:40s%
Lebanese---------- 25%:3%:25%--------------------+J1
Greeks------------- 25%:3%:25%--------------------+R1/I (Y-DNA)
Sicilains----------- 23%:2.5%:20%--------------------+R1/I (Y-DNA)
Lebanese, Greeks & Sicilians share very similar % of E1b1b, T & J2 genes they differ by European genes that are high % in Greece-Siciliy +40% & average Mid Eastern low % in Lebanon ~ 6% except amongst the Lebanese Druze (5% of Lebanon).
Thats contrasted by a high Proto-Semitic J1 +30% in Lebanon & average South European low% of J1 in Greece-Sicily ~ 5% except in the Sicilian Palermo region.
In Syrie? De meesten dragen die identiteit (ook jongere) generatie nog trots uit, dat geldt ook voor de andere landen waar ze zijn neergestreken nadat ze door de Russen werden uitgezet, zoals Turkije. Maar naar mijn weten zijn ze taalkundig mettertijd grotendeels geassimileerd, hoewel er nog wel zijn die naast het Arabisch de taal nog spreken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet jij hoe het zit met de Circassiërs soms?
De Russen hadden hen niet 'uitgezet'. 'Zij' collaboreerden met turken, vandaar dat zij tot ongewenst vreemdeling werden verklaard.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In Syrie? De meesten dragen die identiteit (ook jongere) generatie nog trots uit, dat geldt ook voor de andere landen waar ze zijn neergestreken nadat ze door de Russen werden uitgezet, zoals Turkije. Maar naar mijn weten zijn ze taalkundig mettertijd grotendeels geassimileerd, hoewel er nog wel zijn die naast het Arabisch de taal nog spreken.
Syrie heeft een aantal groepen opgenomen (of die zijn in Syrie neergestreken) na de val van het Ottomaanse Rijk en de Russen die bepaalde minderheden uit hadden gezet, waaronder ook tienduizenden Albanezen bijv.
Ja en de Armenen met de Russenquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
De Russen hadden hen niet 'uitgezet'. 'Zij' collaboreerden met turken, vandaar dat zij tot ongewenst vreemdeling werden verklaard.
Geld ook omgekeerd, ik zou me ook al te graag laten gebruiken om hun te helpenquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmm ja gevaarlijke lui wel.
Turken in de Arabische wereld en op de Balkan laten zich maar wat graag voor het geopolitieke karretje van Ankara spannen. Zal wel iets te maken hebben met hun overdreven nationalistische volksaard.
Zolang ze niet om anschluss met Turkije beginnen te roepen zal het wel los lopen denk ik dan maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klopt maar kan ook deels volksmythologie zijn he. Die twee (Qahtani's en Adnani's) zijn onder te verdelen in tig (sub)stammen. Waarvan sommigen van hen naar de Levant zijn vertrokken nadat ze Moslim werden en anderen naar Noord-Afrika. Vervolgens krijg je daar ook weer mensen die zich aan hen toeschrijven om hun afkomst wat "op te pimpen", etc etc.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:51 schreef Peunage het volgende:
Die zijn vervolgens in 2 groepen te verdelen, of dat doen ze zelf tenminste. Ik weet niet of dit een geschreven iets is en of het wetenschappelijk onderzocht is, maar ik heb dit vaak gehoord van wat oudere Arabieren gehoord. Arabieren zijn 2 soorten, 1 die afstammen van ene Qahtan, deze leefden vooral in Jemen en het zuiden van het Arabisch schiereiland. Daarnaast heb je Arabieren die afstammen van Adnan, deze leven en leefden vooral in het noorden van het Arabisch schiereiland, Syrië en Irak. Deze zijn later gearabiseerd.
Zeer interessant onderwerp, maar weet er helaas niet zo heel veel over. En een beetje offtopic.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef expans het volgende:
[..]
Geld ook omgekeerd, ik zou me ook al te graag laten gebruiken om hun te helpen.
Aansluiting zal denk ik niet gebeuren, vooral omdat er in die regio ook veel olie is en dan heb je ook weer te maken met bedrijven en regeringen uit het Westen, en ook de Iraakse regering zelf. En dan heb je ook nog de Koerden met Barzani die ook de beschikking willen hebben over die regio omdat het ze beter uitkomt. Dat gaat in elk geval niet gebeuren want dan gaat het daar helemaal los denk ik. Er zou een referendum komen maar dat is uitgesteld, en eerlijk gezegd slaat een hedendaagse referendum ook nergens op want dan zou elke kant (met uitzondering van de Turkse minderheid) meer mensen die kant op kunnen sturen. Meer invloed ter bescherming van de Turkse identiteit en tegen assimilatie moet wel kunnen vind ik persoonlijk.
Dit boek gaat over de situatie van de Turkmenen en hun 'opstand', maar is alleen maar te verkrijgen in het Turks. Moet hem zelf ook nog lezen.Als het om cultuur en taal gaat is er geen probleem. Maar als het een beweging is die gefixeerd is op de Turkse Republiek dan is het uitkijken geblazen. Nu zijn de Koerden natuurlijk daar de baas en niet de Turkmenen dus zal het wel meevallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Kerkuk is geen Turkse stad maar een Koerdische. De stad werd in de tweede millenium v.chr gebouwd door de Hurrieten (voorouders van de Koerden). De stad had in zijn hele geschiedenis al een Koerdische meerderheid. Door de hond Saddam Hussein zijn veel koerden verdreven uit hun huizen en naar noordelijke steden in Irak gevlucht. Nadat bijna de hele Koerdische gemeenschap in die stad verdreven was, kreeg de stad absoluut een Turkse meerderheid. Saddsam Hussein stuurde ook veel Arabieren naar Kerkuk om de huizen van de koerden over te nemen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:46 schreef expans het volgende:
[..]
Na de invasie van Irak zijn er Turkse nationalisten (met militaire expertise) vertrokken om de Turkmenen te helpen, het bekendste voorbeeld daarvan is ook actief geweest in de oorlog in Karabagh. Kerkuk/Kirkuk, en ook Musul/Mosul waren van oorsprong steden met een Turkse meerderheid (dacht ik). Zelfs voormalig president van Turkije; Turgut Ozal riep ooit dat Kerkuk Turks was en had het over plannen om die gebieden weer onder Turkse heerschappij te brengen. Door de Baath-partij en Koerdisch nationalisme zijn deze steden nu gemixt.
Deze (dit?) gezegde is ook erg bekend; Kerkuk is Turks, en zal Turks blijven.
[ afbeelding ]
Het is jammer dat de Iraakse regering na de invasie zo enorm is afgezwakt, en ook hun leger etc is vernietigd. Daardoor moeten zij een enorme inhaalslag maken, als zij nu sterker waren en meer 'centraal' beleid konden voeren over heel Irak (zonder onderdrukking en meer vrijheid voor iedereen) zou er ook minder onderlinge spanning zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als het om cultuur en taal gaat is er geen probleem. Maar als het een beweging is die gefixeerd is op de Turkse Republiek dan is het uitkijken geblazen. Nu zijn de Koerden natuurlijk daar de baas en niet de Turkmenen dus zal het wel meevallen.
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kerkuk is geen Turkse stad maar een Koerdische. De stad werd in de tweede millenium v.chr gebouwd door de Hurrieten (voorouders van de Koerden). De stad had in zijn hele geschiedenis al een Koerdische meerderheid. Door de hond Saddam Hussein zijn veel koerden verdreven uit hun huizen en naar noordelijke steden in Irak gevlucht. Nadat bijna de hele Koerdische gemeenschap in die stad verdreven was, kreeg de stad absoluut een Turkse meerderheid. Saddsam Hussein stuurde ook veel Arabieren naar Kerkuk om de huizen van de koerden over te nemen.
Nadat Saddam viel werden de Koerden officieel autonoom ( ze waren al eerder autonoom sinds 1991). De nieuwe Iraakse regering kondigde een wet aan dat de demografische veranderingen in steden in Irak eerst ongedaan gemaakt moesten worden, om dan te beslissen of ze bij de centrale Iraakse regering willen horen of bij Autonoom Koerdistan. De koerden wouden weer terugkeren naar Kerkuk maar werden verhinderd door Turkse nationalisten die de olie in Kerkuk zo graag wouden hebben. Gelukkig zijn wel sommige Koerden teruggekeerd maar niet alle. Kerkuk is nog steeds geen onderdeel van Koerdistan dankzij die Grijze honden (Turkse nationalisten).
Ik ben zelf een Turkse Koerd en ik wil dat Iraaks-Koerdistan onafhankelijk wordt, end at de Koerden in Turkije autonomie krijgen.
Gelukkig heeft Erdogan alle macht in Turkije. Straks gaat hij nog een Amerikaanse model van het presidentschap in Turkije invoeren, zodat hij alle macht krijgt. Dan kan die Grijze honden (mhp) en seculiere hoerenkinderen (chp) een stukje kleiner maken.
Ik heb gemerkt uit vorige topics dat Expans een Koerdenhater is.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:18 schreef IPA35 het volgende:
Mijn mening is dat jullie allemaal zielig ende kinderachtig zijn.
Turkse nationalisten zijn een stel droeftoeters die minderheden willen assimileren, Arabische nationalisen zijn een stel droeftoeters die minderheden willen assimileren (beide overduidelijk geïnspireerd door de Fransen, de Nr.1 experts van culturele genocide) en Koerden zullen nooit of te nimmer een eigen staat krijgen.
Turken moeten eens leren accepteren dat er in Anatolië nu eenmaal Koerden, Zaza's, Arabieren en een stuk of drie Grieken wonen en Turkije dus geen natiestaat is. Arabieren moeten eens leren dat er in de Arabische wereld nu eenmaal Koerden, Assyriërs, Turkmenen, Circassiërs en dergelijke wonen en dat het geen probleem is als die een eigen taal willen spreken.
Koerden moeten zich concentreren op het verkrijgen van gelijke rechten en een regering die hun taal en cultuur niet wilt verdringen in plaats van zich te richten op bergguerrilla's en terreur.
Zolang je naar buiten toe kunt optreden als één staat maakt het voor de rest imo echt niks uit wat voor achtergrond je inwoners hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:18 schreef IPA35 het volgende:
n.
Turkse nationalisten zijn een stel droeftoeters die minderheden willen assimileren, Arabische nationalisen zijn een stel droeftoeters die minderheden willen assimileren (beide overduidelijk geïnspireerd door de Fransen, de Nr.1 experts van culturele genocide) en Koerden zullen nooit of te nimmer een eigen staat krijgen.
Turken moeten eens leren accepteren dat er in Anatolië nu eenmaal Koerden, Zaza's, Arabieren en een stuk of drie Grieken wonen en Turkije dus geen natiestaat is. Arabieren moeten eens leren dat er in de Arabische wereld nu eenmaal Koerden, Assyriërs, Turkmenen, Circassiërs en dergelijke wonen en dat het geen probleem is als die een eigen taal willen spreken.
Koerden moeten zich concentreren op het verkrijgen van gelijke rechten en een regering die hun taal en cultuur niet wilt verdringen in plaats van zich te richten op bergguerrilla's en terreur.
Blijkbaar denken de mensen daar er anders over. Jammer hoor...quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:24 schreef expans het volgende:
[..]
Zolang je naar buiten toe kunt optreden als één staat maakt het voor de rest imo echt niks uit wat voor achtergrond je inwoners hebben.
Het midden-oosten blijft een gemixt deel wat makkelijk te beïnvloeden valt helaas.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blijkbaar denken de mensen daar er anders over. Jammer hoor...
Ben geen Koerdenhater hoor, ik vind het alleen niet zo eng om als het nodig is het beestje bij zijn naam te noemen en volg vooral in dit conflict de (regionale) minderheden en verschillende milities omdat die later ook invloed kunnen hebben op Turkije.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:10 schreef Baklava95 het volgende:
Lap tekst waar ik geen zin heb om in te gaan
De Gulen beweging is erg invloedrijk en heeft overal mannetjes zitten.quote:To combat the Syrian Kurdish movement PYD, which occupies part of the border between Syria and Turkey, Turkey has encouraged the formation of a jihadist brigade made up almost exclusively of Kurds, the Katibat al-Taliban (KaT). The movement’s fighters, most of whom are impoverished young Kurds, receive nearly $1000 when they sign up to join. They are then sent to fight the PYD on the border along with the Free Syrian Army (FSA) and Jabhat al-Nusra jihadists. Several of them were killed in an attack on the town of Tell Hala at the end of July.
Some KaT fighters are former members of the Kurdish separatist organisation PKK who converted to Islam in Turkish prisons, while others come from religious schools established in Kurdistan by followers of Imam Fethullah Gülen.
The PDKS, another Kurdish fighting movement, which is close to Massoud Barzani, is also fighting the PYD in the border regions between Turkey, Syria and Iraq. *klopt niet*
http://www.kurdwatch.org/?aid=2924&z=en&cure=1009quote:KURDWATCH, September 9, 2013—The commission formed by the president of Iraqi-Kurdistan, Masʿud Barzani, to investigate the alleged massacres of Kurdish civilians in Syria [further information] has completed its work. In a statement the speaker for the office of the president, Dr. Amid Sabah, summarized the results of the commission’s investigation. The commission spent five days in Syria’s Kurdish regions and questioned around four hundred people. No evidence was found to suggest that Kurdish civilians were targeted victims of Islamist groups. On the contrary, according to the commission, fighting took place only between various armed groups.
The commission’s findings agree with KurdWatch’s understanding of the situation. In a press release in early August 2013, KurdWatch questioned Russian foreign minister Lavrov’s statements that Islamic groups had murdered four hundred fifty Kurdish civilians near Tall Abyad. Kurdwatch also doubted statements claiming that civilians were the victims of targeted murder in the villages of Tall Hasil and Tall ʿAran [further information]. Even then, KurdWatch proceeded from the assumption that the civilian victims were people killed as a result of the armed conflicts between the Democratic Union Party’s (PYD) People’s Defense Units (YPG) and Islamist groups.
The events of ʿAmudah in late June, when YPG fighters killed eight people during a demonstration critical of the PYD and subsequently kidnapped dozens of others [further information], could not be investigated. The members of the commission were denied entry into the city of ʿAmudah by the PYD’s security apparatus.
Logisch: jonge staat, ontwikkelingsland en grenzen die dwars door allerlei groepen heenlopen die opeens met elkaar een staat en identiteit moeten vormen. Zelfde geldt voor vrijwel alle Afrikaanse landen en veel Aziatisch landen ook na de onafhankelijkheid en die strugglen met het concept van "nation-state". Veel landen (jong als ze zijn) deden/doen aan nation-building door een identiteit (taal) op te leggen, van Indonesie dat haar minderheden onderdrukt tot China, Soedan en Syrie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blijkbaar denken de mensen daar er anders over. Jammer hoor...
O.quote:Some KaT fighters are former members of the Kurdish separatist organisation PKK who converted to Islam in Turkish prisons,
?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:30 schreef Terminator2000bc het volgende:
Als IPA vindt dat hij zich genoeg als een neo-koloniaal-vredestichter a la Obama heeft neergezet zouden wij terug kunnen keren naar Phoenecisch Syrië.
Denken dat je binnen kunt komen wandelen en millenialang genocide en onderdrukking kunt doen vergeten door te zeggen dat je bepaalde groepen 'droeftoeters' vindt en men het gewoon moet accepteren dat bepaalde culturele entiteiten ook gewoon bestaansrecht hebben.quote:
Niet dan?quote:
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Niet dan?
"Generally speaking, genocide does not necessarily mean the immediate destruction of a nation, except when accomplished by mass killings of all members of a nation. It is intended rather to signify a coordinated plan of different actions aiming at the destruction of essential foundations of the life of national groups, with the aim of annihilating the groups themselves. The objectives of such a plan would be the disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups, and the destruction of the personal security, liberty, health, dignity, and even the lives of the individuals belonging to such groups."
http://en.wikipedia.org/wiki/Genocide
Beste Terminator. Ik heb de naam Turks voor mijn etniciteit gezet om expans niet te boos te maken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic.
Wel vreemd dat een Koerd 'turks' voor zijn nationaliteit zet. Je komt toch gewoon uit Noord-Koerdistan?
Net zo vreemd als een Koerd die voor een sterke turkse entiteit is.
Nog niet genoeg gehersenspoeld voor een jihad in elk geval. Verder zijn er altijd wel spanningen geweest tussen 'gelovige' Koerden (Hizbullah in Turkije) en de van oorsprong Marxistisch - Leninistische PKK. Je hebt ook Koerdische brigades zitten in de FSA en heb ik ook wel eens wat gelezen over frictie tussen de PYD en andere Koerdische partijen/groeperingen, die waren niet zo blij met het feit dat de PYD de macht greep onder het mom veiligheid.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
O.
Wat waren ze voorheen dan? Reuze-pauw aanbiddende Yezidi's?
[..]
?
Als belezen moslimzijnde begrijp jij ook dat een shariastaat haaks staat op een natiestaat?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Beste Terminator. Ik heb de naam Turks voor mijn etniciteit gezet om expans niet te boos te maken.
Ik vind ook dat ik een Noor-Koerd ben hoor en ik ben voor een onafhankelijk Islamitische staat van Groot-Koerdistan. Alleen onafhankelijkheid moet in stappen gebeuren. Daarom ben ik eerst voor regionale autonomie in Noord-Koerdistan. En als we dan in de autonome regio op eigen benen kunnen staan gaan we onafhankelijkheid uitroepen.
Ik ben voor een Shariah-staat Koerdistan. Daarom ben ik geen aanhanger van de PKK/PYD.
En over die reactie op Erdogan. Ik ben geen fan van hem, maar dankzij hem is de situatie van Koerden in Turkije wel verbeterd en probeert hij nu de Koerdische kwestie op te lossen.
Dankzij zijn sterke autoritaire bewind heeft hij Turkse nationalisten ernsitg verzwakt en dat kwam gunstig uit voor ons koerden.![]()
![]()
Ik ben voor een Islamitische staat Koerdistan. Het is gewoon een onafhankelijke Groot-Koerdistan maar dan met Shariah erbij.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Als belezen moslimzijnde begrijp jij ook dat een shariastaat haaks staat op een natiestaat?
Jij kan uit enkele berichten hier lezen wat voor politieke voorkeur ik heb? Ik ben inderdaad een Turk, met nationalistische gevoelens maar stem niet op de MHP, noch noem ik mijzelf een Grijze wolf.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef Baklava95 het volgende:
O ja en Terminator
Omdat Expans een Grijze wolf (Turkse nationalist is) kan ik beter mijn gebied beter Turks-Koerdistan noemen dan Noord-Koerdistan. En kan ik ook beter ook mijn nationaliteit gaan noemen. Straks gaat hij me nog uitschelden in dit topic.
De islam (zeker de sharia) erkent geen nationaliteiten? Gewoon onzin wat je hier post.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben voor een Islamitische staat Koerdistan. Het is gewoon een onafhankelijke Groot-Koerdistan maar dan met Shariah erbij.
Ik denk dat je banger moet zijn voor de PKK dan voor expans. Met je sharia.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef Baklava95 het volgende:
O ja en Terminator
Omdat Expans een Grijze wolf (Turkse nationalist is) kan ik beter mijn gebied beter Turks-Koerdistan noemen dan Noord-Koerdistan. En kan ik ook beter ook mijn nationaliteit gaan noemen. Straks gaat hij me nog uitschelden in dit topic.
Nee precies. Die Koerd in Syrië waar ik contact mee had zegt ook dat vele van hen communistische sympathieën hebben, maar ze zijn wel Soennieten. Alleen niet dusdanig gestoord dat ze de FSA steunen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef expans het volgende:
[..]
Nog niet genoeg gehersenspoeld voor een jihad in elk geval. Verder zijn er altijd wel spanningen geweest tussen 'gelovige' Koerden (Hizbullah in Turkije) en de van oorsprong Marxistisch - Leninistische PKK. Je hebt ook Koerdische brigades zitten in de FSA en heb ik ook wel eens wat gelezen over frictie tussen de PYD en andere Koerdische partijen/groeperingen, die waren niet zo blij met het feit dat de PYD de macht greep onder het mom veiligheid.
Dit valt denk ik wel terug te leiden tot het stam/clan-systeem waar sommige (meeste?) Koerden nog mee leven.
E: Oh kijk; een levend voorbeeld hierboven.
Kom op, niet zo politiek correct. Vrede is niet in het belang van Israel, zeg dus gewoon eerlijk dat je hoopt dat het een teringbende blijft en dat Assad en de jihadies lekker elkaar blijven uitmoorden en zodoende bezig blijven houden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:57 schreef DeParo het volgende:
Als er maar ooit weer vrede komt daar in dat gebied dat zou erg mooi zijn en dat wordt ook tijd.
Ik leef niet in een stammenstructuur. Onze stam was decennia geleden al opgeheven. Mijn familie in woont in Dilok (gaziantep) in Noord-Koerdistan en die stad heeft 1.5 miljoen inwoners dus een moderne metropool. Het is een Koerdische stad maar daar leven ze niet in een stammenstructuur.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef expans het volgende:
[..]
Nog niet genoeg gehersenspoeld voor een jihad in elk geval. Verder zijn er altijd wel spanningen geweest tussen 'gelovige' Koerden (Hizbullah in Turkije) en de van oorsprong Marxistisch - Leninistische PKK. Je hebt ook Koerdische brigades zitten in de FSA en heb ik ook wel eens wat gelezen over frictie tussen de PYD en andere Koerdische partijen/groeperingen, die waren niet zo blij met het feit dat de PYD de macht greep onder het mom veiligheid.
Dit valt denk ik wel terug te leiden tot het stam/clan-systeem waar sommige (meeste?) Koerden nog mee leven.
E: Oh kijk; een levend voorbeeld hierboven.
Een seculiere ideologie die geen onderscheid maakt op basis van geloof helpt wel om iedereen bij elkaar te houden. Beetje het doel heiligt alle middelen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee precies. Die Koerd in Syrië waar ik contact mee had zegt ook dat vele van hen communistische sympathieën hebben, maar ze zijn wel Soennieten. Alleen niet dusdanig gestoord dat ze de FSA steunen.
Vreemd eigenlijk dat Koerden (in Nederland) juist bekend staat als erg conservatieve mensen terwijl ze er juist seculiere ideologieën op na houden. Ik kan dat niet helemaal plaatsen.
Net zoals in het land van melk en jodenvet honing?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:57 schreef DeParo het volgende:
Als er maar ooit weer vrede komt daar in dat gebied dat zou erg mooi zijn en dat wordt ook tijd.
Is logisch en geldt voor meer Islamitische minderheden in NL.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:56 schreef IPA35 het volgende:
Vreemd eigenlijk dat Koerden (in Nederland) juist bekend staat als erg conservatieve mensen terwijl ze er juist seculiere ideologieën op na houden. Ik kan dat niet helemaal plaatsen.
Prachtig voorbeeld van Koerdisch nationalisme dat geen rekening houd met andere volken, zoals ook in Irak gebeurdquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik leef niet in een stammenstructuur. Onze stam was decennia geleden al opgeheven. Mijn familie in woont in Dilok (gaziantep) in Noord-Koerdistan en die stad heeft 1.5 miljoen inwoners dus een moderne metropool. Het is een Koerdische stad maar daar leven ze niet in een stammenstructuur.
Veel koerden zijn geen communisten. Ze zijn alleen moderne gematigde moslims (net als ik). Veel koerden zijn liberale mensen. De pkk moest zijn ideologie veranderen in de jaren 90 omdat veel koerden het er niet mee eens waren met hun communisme.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:59 schreef expans het volgende:
[..]
Een seculiere ideologie die geen onderscheid maakt op basis van geloof helpt wel om iedereen bij elkaar te houden. Beetje het doel heiligt alle middelen?
Mwa ik bedoel meer dat Koerden aan de ene kant vaak bekend staan als reteconservatieve Soennieten en aan de andere kant als links-seculier. En onderhand de helft van hun strijders zijn jonge dames die er qua klederdracht niet een, twee, drie uit zien alsof ze uit een streng soennitisch milieu komen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:59 schreef expans het volgende:
[..]
Een seculiere ideologie die geen onderscheid maakt op basis van geloof helpt wel om iedereen bij elkaar te houden. Beetje het doel heiligt alle middelen?
Niet alleen hier. De mensen in Izmir bijvoorbeeld beklagen zich ook over Koerden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is logisch en geldt voor meer Islamitische minderheden in NL.
Als ik nu zeg dat er best vaak anti-conceptiepillen gevonden worden bij operaties klopt dat ook niet met het conservatieve he :d.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mwa ik bedoel meer dat Koerden aan de ene kant vaak bekend staan als reteconservatieve Soennieten en aan de andere kant als links-seculier. En onderhand de helft van hun strijders zijn jonge dames die er qua klederdracht niet een, twee, drie uit zien alsof ze uit een streng soennitisch milieu komen.
Ik zeg niet dat er in Gaziantep alleen maar Koerden wonen. Alleen de meerderheid (zo'n 60 a 70%) is Koerdisch.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:01 schreef expans het volgende:
[..]
Prachtig voorbeeld van Koerdisch nationalisme dat geen rekening houd met andere volken, zoals ook in Irak gebeurd. Gaziantep is enorm gemixt en er zitten ook 'normale' Turken en Arabische Turken, maar toch is het opeens een Koerdische stad.
Iedere mening is natuurlijk welkom. Maar als je claims als veel koerden zijn geen communisten maakt, zijn bronnen welkom als je een discussie op gang wilt laten komen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Veel koerden zijn geen communisten. Ze zijn alleen moderne gematigde moslims (net als ik). Veel koerden zijn liberale mensen. De pkk moest zijn ideologie veranderen in de jaren 90 omdat veel koerden het er niet mee eens waren met hun communisme.
Wacht, net wilde je nog een 'sharia-Koerdistan'.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Veel koerden zijn geen communisten. Ze zijn alleen moderne gematigde moslims (net als ik). Veel koerden zijn liberale mensen. De pkk moest zijn ideologie veranderen in de jaren 90 omdat veel koerden het er niet mee eens waren met hun communisme.
Bij FSA operaties tegen de Koerden?quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:04 schreef expans het volgende:
[..]
Als ik nu zeg dat er best vaak anti-conceptiepillen gevonden worden bij operaties klopt dat ook niet met het conservatieve he :d.
De pkk was eerst een marxistisch-lenistische/stalinistische beweging. En was ontzettend anti-Islam.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:05 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Iedere mening is natuurlijk welkom. Maar als je claims als veel koerden zijn geen communisten maakt, zijn bronnen welkom als je een discussie op gang wilt laten komen.
En zeggen dat PKK (of welke andere ideologische groep dan ook) haar ideologie moet veranderen pleit niet van veel inzicht of historische besef.
Bij Turkse operaties, als ze opslagplaatsen vinden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bij FSA operaties tegen de Koerden?
Of Turkse?
En het Syrische leger vindt bij de FSA clubjes hele dozen vol Captagon trouwens.
Bij de Koerden zitten er ook veel Islmaisten tussen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wacht, net wilde je nog een 'sharia-Koerdistan'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |