En Palestijnen zijn Joden, Jordaniėrs Nabateėrs, Maghebi's zijn Berbers, Egyptenaren zijn de oude Egyptenaren met een paar druppels Grieks bloed hier en daar. Je punt is?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Syriėrs zijn van oudsher inderdaad Phoeneciėrs. Maar ik vraag mij af hoeveel historisch bloed zij nog door hun aderen hebben stromen. Zijn er onderzoeken naar hun genotype geweest?
Na de invasie van Irak zijn er Turkse nationalisten (met militaire expertise) vertrokken om de Turkmenen te helpen, het bekendste voorbeeld daarvan is ook actief geweest in de oorlog in Karabagh. Kerkuk/Kirkuk, en ook Musul/Mosul waren van oorsprong steden met een Turkse meerderheid (dacht ik). Zelfs voormalig president van Turkije; Turgut Ozal riep ooit dat Kerkuk Turks was en had het over plannen om die gebieden weer onder Turkse heerschappij te brengen. Door de Baath-partij en Koerdisch nationalisme zijn deze steden nu gemixt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In Irak wonen zij toch vooral tussen de Koerden?
Ik kan me niet voorstellen dat de Irakese regering dit zou toestaat anders.
Foeniciers kwamen vooral uit wat Libanon is vandaag de dag, veel Christelijke Libanezen zien zichzelf ook niet als Arabisch maar "finiqiyyin" (foeniciers). Dit integenstelling tot Christelijke Syriers die zoals ik eerder zijn vaker Arabisch nationalistisch zijn. Uit genetische onderzoeken - wat ik heb gelezen - blijkt dat inderdaad Foenicische genen terugkomen onder Libanese groepen, wellicht ook Palestijnse en Syrische maar in mindere mate. Daarnaast hebben de Foeniciers in Noord-Afrika Carthago gesticht, zij streken naar aan de kuststrook van Tunesie (van Noordelijke Bizerte tot Tunis en Carthago naar Sousse).quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
Syriėrs zijn van oudsher inderdaad Phoeneciėrs. Maar ik vraag mij af hoeveel historisch bloed zij nog door hun aderen hebben stromen. Zijn er onderzoeken naar hun genotype geweest?
Hmm ja gevaarlijke lui wel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:46 schreef expans het volgende:
[..]
Na de invasie van Irak zijn er Turkse nationalisten (met militaire expertise) vertrokken om de Turkmenen te helpen, het bekendste voorbeeld daarvan is ook actief geweest in de oorlog in Karabagh. Kerkuk/Kirkuk, en ook Musul/Mosul waren van oorsprong steden met een Turkse meerderheid (dacht ik). Zelfs voormalig president van Turkije; Turgut Ozal riep ooit dat Kerkuk Turks was en had het over plannen om die gebieden weer onder Turkse heerschappij te brengen. Door de Baath-partij en Koerdisch nationalisme zijn deze steden nu gemixt.
Deze gezegde is ook erg bekend; Kerkuk is Turks, en zal Turks blijven.
[ afbeelding ]
Weet jij hoe het zit met de Circassiėrs soms?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Foeniciers kwamen vooral uit wat Libanon is vandaag de dag, veel Christelijke Libanezen zien zichzelf ook niet als Arabisch maar "finiqiyyin" (foeniciers). Dit integenstelling tot Christelijke Syriers die zoals ik eerder zijn vaker Arabisch nationalistisch zijn. Uit genetische onderzoeken - wat ik heb gelezen - blijkt dat inderdaad Foenicische genen terugkomen onder Libanese groepen, wellicht ook Palestijnse en Syrische maar in mindere mate.
Maar er zijn veel (religieuze)minderheden in Syrie die mettertijd zijn verarabiseerd; turkmenen, koerden, melikieten, albanezen (vertrokken na val van ottomaanse rijk naar Syrie) etc. De enigen die hun taal hebben kunnen behouden zijn de groepen die hun taal in religieuze liturgie gebruikten en/of te groot waren om hen volledig te assimileren. Zoals de Koerden in het Noord-Oosten.
Dat is een heel erg interessant onderwerp inderdaad. Historisch gezien gezien waren de vroegere beschavingen in het MO(Soemeriė, Babyloniė, Phoeneciėrs, Egyptenaren etc.) al een tijdje geschiedenis voordat ze in aanraking kwamen met de Arabieren. Ik denk dat ze dan ook best wel nauw verwant zijn met de etnische Arabieren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En Palestijnen zijn Joden, Jordaniėrs Nabateėrs, Maghebi's zijn Berbers, Egyptenaren zijn de oude Egyptenaren met een paar druppels Grieks bloed hier en daar. Je punt is?
'Arabieren' zijn geen genetisch homogene groep en zij stammen al helemaal niet af van de krijgers die de Levant en Noord-Afrika binnenvielen (wel een klein beetje natuurlijk maar toch).
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En Palestijnen zijn Joden, Jordaniėrs Nabateėrs, Maghebi's zijn Berbers, Egyptenaren zijn de oude Egyptenaren met een paar druppels Grieks bloed hier en daar. Je punt is?
'Arabieren' zijn geen genetisch homogene groep en zij stammen al helemaal niet af van de krijgers die de Levant en Noord-Afrika binnenvielen (wel een klein beetje natuurlijk maar toch).
http://dienekes.blogspot.(...)n-y-chromosomes.htmlquote:E1b1b Frequencies
Coastal Lebanon = 40-50%
Lebanon = 32%-25%
Syria = 11%
Iraq = 12%
Yemen = 12%
http://m172.blogspot.com/(...)n-mediterranean.htmlquote:Its amazing how these studies ignore the (E1b1b-T)
There were 2 main genotypes in Ancient Phoenicia.
J (Y-DNA) J1 proto-Semites that semitized the coastal natives & J2 Mesopotamians agriculturalists who moved into the inland regions before the J1 proto-Semites.
The Coasts are still till this day dominated by E1b1b an overall 25%-32% of Lebanese are E1b1b (highest subclade), the frequencies reach 50% in the coasts. J is an overall Lebanese gene, while E1b1b & T are exclusive coastal genes. (absent in -inland near East- While J2 is found in 30% frequency in Iraq, Northern Syria...etc
E1b1b (Y-DNA) : T (Y-DNA) were the sailors & ship builders class
Any Phoenician genetic impact has to be mainly connected with the coastal older Neolitihic offset of E1b1b & T the shared an 8:1 ratio, thats also exists in Greece in the same ratio which easily shows that simply all East Med coast dwellers (E1b1b & T) originated from the same group (The part we all try to ignore....but for how long....)
Origin of the Med Sea E1b1b-T offset (The most important compononent of the Phoenician DNA)
Ratio-------------- T%:E1b1b%
Somalians--------- 10%:81%-------------> (ancestors)
Lebanese---------- 3%:25%
Greeks------------- 3%:25%
Sicilains----------- 2.5%:20%
(The E1b1b:T ratio greatly differs amongst Egyptians, Omanis, Serbians & Kosovars....which shows that E1b1b:T came from a Sea cultured group that originated somewhere along the coasts of some warm nation)
J2 was also a Greek marker, because Greeks settled these regions longer (ancient Greeks then Byzantines & their settlements were by far deeper & had a longer lasting impact than the Phoenicians)
To track the Phoenican genetic impact you have to take the E1b1b + T & the J2.
The E1b1b+T+J2 roughly ~ 8:7:1 is the Phoenician offset that was also shared by the Greeks. Outside teh offset the Greeks had more R1/I (Y-DNA) & Phoenicians had Proto-Semitic J1
Greek or Phoenician DNA?
Ratio-------------- J2%:T%:E1b1b%
Pelop. Greeks------25%:5%:47%
Coastal Lebanese--25%:5%:40s%
Lebanese---------- 25%:3%:25%--------------------+J1
Greeks------------- 25%:3%:25%--------------------+R1/I (Y-DNA)
Sicilains----------- 23%:2.5%:20%--------------------+R1/I (Y-DNA)
Lebanese, Greeks & Sicilians share very similar % of E1b1b, T & J2 genes they differ by European genes that are high % in Greece-Siciliy +40% & average Mid Eastern low % in Lebanon ~ 6% except amongst the Lebanese Druze (5% of Lebanon).
Thats contrasted by a high Proto-Semitic J1 +30% in Lebanon & average South European low% of J1 in Greece-Sicily ~ 5% except in the Sicilian Palermo region.
In Syrie? De meesten dragen die identiteit (ook jongere) generatie nog trots uit, dat geldt ook voor de andere landen waar ze zijn neergestreken nadat ze door de Russen werden uitgezet, zoals Turkije. Maar naar mijn weten zijn ze taalkundig mettertijd grotendeels geassimileerd, hoewel er nog wel zijn die naast het Arabisch de taal nog spreken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet jij hoe het zit met de Circassiėrs soms?
De Russen hadden hen niet 'uitgezet'. 'Zij' collaboreerden met turken, vandaar dat zij tot ongewenst vreemdeling werden verklaard.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In Syrie? De meesten dragen die identiteit (ook jongere) generatie nog trots uit, dat geldt ook voor de andere landen waar ze zijn neergestreken nadat ze door de Russen werden uitgezet, zoals Turkije. Maar naar mijn weten zijn ze taalkundig mettertijd grotendeels geassimileerd, hoewel er nog wel zijn die naast het Arabisch de taal nog spreken.
Syrie heeft een aantal groepen opgenomen (of die zijn in Syrie neergestreken) na de val van het Ottomaanse Rijk en de Russen die bepaalde minderheden uit hadden gezet, waaronder ook tienduizenden Albanezen bijv.
Ja en de Armenen met de Russenquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
De Russen hadden hen niet 'uitgezet'. 'Zij' collaboreerden met turken, vandaar dat zij tot ongewenst vreemdeling werden verklaard.
Geld ook omgekeerd, ik zou me ook al te graag laten gebruiken om hun te helpenquote:Op zaterdag 14 september 2013 15:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmm ja gevaarlijke lui wel.
Turken in de Arabische wereld en op de Balkan laten zich maar wat graag voor het geopolitieke karretje van Ankara spannen. Zal wel iets te maken hebben met hun overdreven nationalistische volksaard.
Zolang ze niet om anschluss met Turkije beginnen te roepen zal het wel los lopen denk ik dan maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klopt maar kan ook deels volksmythologie zijn he. Die twee (Qahtani's en Adnani's) zijn onder te verdelen in tig (sub)stammen. Waarvan sommigen van hen naar de Levant zijn vertrokken nadat ze Moslim werden en anderen naar Noord-Afrika. Vervolgens krijg je daar ook weer mensen die zich aan hen toeschrijven om hun afkomst wat "op te pimpen", etc etc.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:51 schreef Peunage het volgende:
Die zijn vervolgens in 2 groepen te verdelen, of dat doen ze zelf tenminste. Ik weet niet of dit een geschreven iets is en of het wetenschappelijk onderzocht is, maar ik heb dit vaak gehoord van wat oudere Arabieren gehoord. Arabieren zijn 2 soorten, 1 die afstammen van ene Qahtan, deze leefden vooral in Jemen en het zuiden van het Arabisch schiereiland. Daarnaast heb je Arabieren die afstammen van Adnan, deze leven en leefden vooral in het noorden van het Arabisch schiereiland, Syriė en Irak. Deze zijn later gearabiseerd.
Zeer interessant onderwerp, maar weet er helaas niet zo heel veel over. En een beetje offtopic.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:59 schreef expans het volgende:
[..]
Geld ook omgekeerd, ik zou me ook al te graag laten gebruiken om hun te helpen.
Aansluiting zal denk ik niet gebeuren, vooral omdat er in die regio ook veel olie is en dan heb je ook weer te maken met bedrijven en regeringen uit het Westen, en ook de Iraakse regering zelf. En dan heb je ook nog de Koerden met Barzani die ook de beschikking willen hebben over die regio omdat het ze beter uitkomt. Dat gaat in elk geval niet gebeuren want dan gaat het daar helemaal los denk ik. Er zou een referendum komen maar dat is uitgesteld, en eerlijk gezegd slaat een hedendaagse referendum ook nergens op want dan zou elke kant (met uitzondering van de Turkse minderheid) meer mensen die kant op kunnen sturen. Meer invloed ter bescherming van de Turkse identiteit en tegen assimilatie moet wel kunnen vind ik persoonlijk.
Dit boek gaat over de situatie van de Turkmenen en hun 'opstand', maar is alleen maar te verkrijgen in het Turks. Moet hem zelf ook nog lezen.Als het om cultuur en taal gaat is er geen probleem. Maar als het een beweging is die gefixeerd is op de Turkse Republiek dan is het uitkijken geblazen. Nu zijn de Koerden natuurlijk daar de baas en niet de Turkmenen dus zal het wel meevallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Kerkuk is geen Turkse stad maar een Koerdische. De stad werd in de tweede millenium v.chr gebouwd door de Hurrieten (voorouders van de Koerden). De stad had in zijn hele geschiedenis al een Koerdische meerderheid. Door de hond Saddam Hussein zijn veel koerden verdreven uit hun huizen en naar noordelijke steden in Irak gevlucht. Nadat bijna de hele Koerdische gemeenschap in die stad verdreven was, kreeg de stad absoluut een Turkse meerderheid. Saddsam Hussein stuurde ook veel Arabieren naar Kerkuk om de huizen van de koerden over te nemen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:46 schreef expans het volgende:
[..]
Na de invasie van Irak zijn er Turkse nationalisten (met militaire expertise) vertrokken om de Turkmenen te helpen, het bekendste voorbeeld daarvan is ook actief geweest in de oorlog in Karabagh. Kerkuk/Kirkuk, en ook Musul/Mosul waren van oorsprong steden met een Turkse meerderheid (dacht ik). Zelfs voormalig president van Turkije; Turgut Ozal riep ooit dat Kerkuk Turks was en had het over plannen om die gebieden weer onder Turkse heerschappij te brengen. Door de Baath-partij en Koerdisch nationalisme zijn deze steden nu gemixt.
Deze (dit?) gezegde is ook erg bekend; Kerkuk is Turks, en zal Turks blijven.
[ afbeelding ]
Het is jammer dat de Iraakse regering na de invasie zo enorm is afgezwakt, en ook hun leger etc is vernietigd. Daardoor moeten zij een enorme inhaalslag maken, als zij nu sterker waren en meer 'centraal' beleid konden voeren over heel Irak (zonder onderdrukking en meer vrijheid voor iedereen) zou er ook minder onderlinge spanning zijn.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als het om cultuur en taal gaat is er geen probleem. Maar als het een beweging is die gefixeerd is op de Turkse Republiek dan is het uitkijken geblazen. Nu zijn de Koerden natuurlijk daar de baas en niet de Turkmenen dus zal het wel meevallen.
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:10 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kerkuk is geen Turkse stad maar een Koerdische. De stad werd in de tweede millenium v.chr gebouwd door de Hurrieten (voorouders van de Koerden). De stad had in zijn hele geschiedenis al een Koerdische meerderheid. Door de hond Saddam Hussein zijn veel koerden verdreven uit hun huizen en naar noordelijke steden in Irak gevlucht. Nadat bijna de hele Koerdische gemeenschap in die stad verdreven was, kreeg de stad absoluut een Turkse meerderheid. Saddsam Hussein stuurde ook veel Arabieren naar Kerkuk om de huizen van de koerden over te nemen.
Nadat Saddam viel werden de Koerden officieel autonoom ( ze waren al eerder autonoom sinds 1991). De nieuwe Iraakse regering kondigde een wet aan dat de demografische veranderingen in steden in Irak eerst ongedaan gemaakt moesten worden, om dan te beslissen of ze bij de centrale Iraakse regering willen horen of bij Autonoom Koerdistan. De koerden wouden weer terugkeren naar Kerkuk maar werden verhinderd door Turkse nationalisten die de olie in Kerkuk zo graag wouden hebben. Gelukkig zijn wel sommige Koerden teruggekeerd maar niet alle. Kerkuk is nog steeds geen onderdeel van Koerdistan dankzij die Grijze honden (Turkse nationalisten).
Ik ben zelf een Turkse Koerd en ik wil dat Iraaks-Koerdistan onafhankelijk wordt, end at de Koerden in Turkije autonomie krijgen.
Gelukkig heeft Erdogan alle macht in Turkije. Straks gaat hij nog een Amerikaanse model van het presidentschap in Turkije invoeren, zodat hij alle macht krijgt. Dan kan die Grijze honden (mhp) en seculiere hoerenkinderen (chp) een stukje kleiner maken.
Ik heb gemerkt uit vorige topics dat Expans een Koerdenhater is.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:18 schreef IPA35 het volgende:
Mijn mening is dat jullie allemaal zielig ende kinderachtig zijn.
Turkse nationalisten zijn een stel droeftoeters die minderheden willen assimileren, Arabische nationalisen zijn een stel droeftoeters die minderheden willen assimileren (beide overduidelijk geļnspireerd door de Fransen, de Nr.1 experts van culturele genocide) en Koerden zullen nooit of te nimmer een eigen staat krijgen.
Turken moeten eens leren accepteren dat er in Anatoliė nu eenmaal Koerden, Zaza's, Arabieren en een stuk of drie Grieken wonen en Turkije dus geen natiestaat is. Arabieren moeten eens leren dat er in de Arabische wereld nu eenmaal Koerden, Assyriėrs, Turkmenen, Circassiėrs en dergelijke wonen en dat het geen probleem is als die een eigen taal willen spreken.
Koerden moeten zich concentreren op het verkrijgen van gelijke rechten en een regering die hun taal en cultuur niet wilt verdringen in plaats van zich te richten op bergguerrilla's en terreur.
Zolang je naar buiten toe kunt optreden als één staat maakt het voor de rest imo echt niks uit wat voor achtergrond je inwoners hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:18 schreef IPA35 het volgende:
n.
Turkse nationalisten zijn een stel droeftoeters die minderheden willen assimileren, Arabische nationalisen zijn een stel droeftoeters die minderheden willen assimileren (beide overduidelijk geļnspireerd door de Fransen, de Nr.1 experts van culturele genocide) en Koerden zullen nooit of te nimmer een eigen staat krijgen.
Turken moeten eens leren accepteren dat er in Anatoliė nu eenmaal Koerden, Zaza's, Arabieren en een stuk of drie Grieken wonen en Turkije dus geen natiestaat is. Arabieren moeten eens leren dat er in de Arabische wereld nu eenmaal Koerden, Assyriėrs, Turkmenen, Circassiėrs en dergelijke wonen en dat het geen probleem is als die een eigen taal willen spreken.
Koerden moeten zich concentreren op het verkrijgen van gelijke rechten en een regering die hun taal en cultuur niet wilt verdringen in plaats van zich te richten op bergguerrilla's en terreur.
Blijkbaar denken de mensen daar er anders over. Jammer hoor...quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:24 schreef expans het volgende:
[..]
Zolang je naar buiten toe kunt optreden als één staat maakt het voor de rest imo echt niks uit wat voor achtergrond je inwoners hebben.
Het midden-oosten blijft een gemixt deel wat makkelijk te beļnvloeden valt helaas.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blijkbaar denken de mensen daar er anders over. Jammer hoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |