Ben geen Koerdenhater hoor, ik vind het alleen niet zo eng om als het nodig is het beestje bij zijn naam te noemen en volg vooral in dit conflict de (regionale) minderheden en verschillende milities omdat die later ook invloed kunnen hebben op Turkije.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:10 schreef Baklava95 het volgende:
Lap tekst waar ik geen zin heb om in te gaan
De Gulen beweging is erg invloedrijk en heeft overal mannetjes zitten.quote:To combat the Syrian Kurdish movement PYD, which occupies part of the border between Syria and Turkey, Turkey has encouraged the formation of a jihadist brigade made up almost exclusively of Kurds, the Katibat al-Taliban (KaT). The movement’s fighters, most of whom are impoverished young Kurds, receive nearly $1000 when they sign up to join. They are then sent to fight the PYD on the border along with the Free Syrian Army (FSA) and Jabhat al-Nusra jihadists. Several of them were killed in an attack on the town of Tell Hala at the end of July.
Some KaT fighters are former members of the Kurdish separatist organisation PKK who converted to Islam in Turkish prisons, while others come from religious schools established in Kurdistan by followers of Imam Fethullah Gülen.
The PDKS, another Kurdish fighting movement, which is close to Massoud Barzani, is also fighting the PYD in the border regions between Turkey, Syria and Iraq. *klopt niet*
http://www.kurdwatch.org/?aid=2924&z=en&cure=1009quote:KURDWATCH, September 9, 2013—The commission formed by the president of Iraqi-Kurdistan, Masʿud Barzani, to investigate the alleged massacres of Kurdish civilians in Syria [further information] has completed its work. In a statement the speaker for the office of the president, Dr. Amid Sabah, summarized the results of the commission’s investigation. The commission spent five days in Syria’s Kurdish regions and questioned around four hundred people. No evidence was found to suggest that Kurdish civilians were targeted victims of Islamist groups. On the contrary, according to the commission, fighting took place only between various armed groups.
The commission’s findings agree with KurdWatch’s understanding of the situation. In a press release in early August 2013, KurdWatch questioned Russian foreign minister Lavrov’s statements that Islamic groups had murdered four hundred fifty Kurdish civilians near Tall Abyad. Kurdwatch also doubted statements claiming that civilians were the victims of targeted murder in the villages of Tall Hasil and Tall ʿAran [further information]. Even then, KurdWatch proceeded from the assumption that the civilian victims were people killed as a result of the armed conflicts between the Democratic Union Party’s (PYD) People’s Defense Units (YPG) and Islamist groups.
The events of ʿAmudah in late June, when YPG fighters killed eight people during a demonstration critical of the PYD and subsequently kidnapped dozens of others [further information], could not be investigated. The members of the commission were denied entry into the city of ʿAmudah by the PYD’s security apparatus.
Logisch: jonge staat, ontwikkelingsland en grenzen die dwars door allerlei groepen heenlopen die opeens met elkaar een staat en identiteit moeten vormen. Zelfde geldt voor vrijwel alle Afrikaanse landen en veel Aziatisch landen ook na de onafhankelijkheid en die strugglen met het concept van "nation-state". Veel landen (jong als ze zijn) deden/doen aan nation-building door een identiteit (taal) op te leggen, van Indonesie dat haar minderheden onderdrukt tot China, Soedan en Syrie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:26 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blijkbaar denken de mensen daar er anders over. Jammer hoor...
O.quote:Some KaT fighters are former members of the Kurdish separatist organisation PKK who converted to Islam in Turkish prisons,
?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:30 schreef Terminator2000bc het volgende:
Als IPA vindt dat hij zich genoeg als een neo-koloniaal-vredestichter a la Obama heeft neergezet zouden wij terug kunnen keren naar Phoenecisch Syrië.
Denken dat je binnen kunt komen wandelen en millenialang genocide en onderdrukking kunt doen vergeten door te zeggen dat je bepaalde groepen 'droeftoeters' vindt en men het gewoon moet accepteren dat bepaalde culturele entiteiten ook gewoon bestaansrecht hebben.quote:
Niet dan?quote:
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:47 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Niet dan?
"Generally speaking, genocide does not necessarily mean the immediate destruction of a nation, except when accomplished by mass killings of all members of a nation. It is intended rather to signify a coordinated plan of different actions aiming at the destruction of essential foundations of the life of national groups, with the aim of annihilating the groups themselves. The objectives of such a plan would be the disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups, and the destruction of the personal security, liberty, health, dignity, and even the lives of the individuals belonging to such groups."
http://en.wikipedia.org/wiki/Genocide
Beste Terminator. Ik heb de naam Turks voor mijn etniciteit gezet om expans niet te boos te maken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:15 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic.
Wel vreemd dat een Koerd 'turks' voor zijn nationaliteit zet. Je komt toch gewoon uit Noord-Koerdistan?
Net zo vreemd als een Koerd die voor een sterke turkse entiteit is.
Nog niet genoeg gehersenspoeld voor een jihad in elk geval. Verder zijn er altijd wel spanningen geweest tussen 'gelovige' Koerden (Hizbullah in Turkije) en de van oorsprong Marxistisch - Leninistische PKK. Je hebt ook Koerdische brigades zitten in de FSA en heb ik ook wel eens wat gelezen over frictie tussen de PYD en andere Koerdische partijen/groeperingen, die waren niet zo blij met het feit dat de PYD de macht greep onder het mom veiligheid.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
O.
Wat waren ze voorheen dan? Reuze-pauw aanbiddende Yezidi's?
[..]
?
Als belezen moslimzijnde begrijp jij ook dat een shariastaat haaks staat op een natiestaat?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:49 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Beste Terminator. Ik heb de naam Turks voor mijn etniciteit gezet om expans niet te boos te maken.
Ik vind ook dat ik een Noor-Koerd ben hoor en ik ben voor een onafhankelijk Islamitische staat van Groot-Koerdistan. Alleen onafhankelijkheid moet in stappen gebeuren. Daarom ben ik eerst voor regionale autonomie in Noord-Koerdistan. En als we dan in de autonome regio op eigen benen kunnen staan gaan we onafhankelijkheid uitroepen.
Ik ben voor een Shariah-staat Koerdistan. Daarom ben ik geen aanhanger van de PKK/PYD.
En over die reactie op Erdogan. Ik ben geen fan van hem, maar dankzij hem is de situatie van Koerden in Turkije wel verbeterd en probeert hij nu de Koerdische kwestie op te lossen.
Dankzij zijn sterke autoritaire bewind heeft hij Turkse nationalisten ernsitg verzwakt en dat kwam gunstig uit voor ons koerden.![]()
![]()
Ik ben voor een Islamitische staat Koerdistan. Het is gewoon een onafhankelijke Groot-Koerdistan maar dan met Shariah erbij.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Als belezen moslimzijnde begrijp jij ook dat een shariastaat haaks staat op een natiestaat?
Jij kan uit enkele berichten hier lezen wat voor politieke voorkeur ik heb? Ik ben inderdaad een Turk, met nationalistische gevoelens maar stem niet op de MHP, noch noem ik mijzelf een Grijze wolf.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef Baklava95 het volgende:
O ja en Terminator
Omdat Expans een Grijze wolf (Turkse nationalist is) kan ik beter mijn gebied beter Turks-Koerdistan noemen dan Noord-Koerdistan. En kan ik ook beter ook mijn nationaliteit gaan noemen. Straks gaat hij me nog uitschelden in dit topic.
De islam (zeker de sharia) erkent geen nationaliteiten? Gewoon onzin wat je hier post.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:53 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik ben voor een Islamitische staat Koerdistan. Het is gewoon een onafhankelijke Groot-Koerdistan maar dan met Shariah erbij.
Ik denk dat je banger moet zijn voor de PKK dan voor expans. Met je sharia.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef Baklava95 het volgende:
O ja en Terminator
Omdat Expans een Grijze wolf (Turkse nationalist is) kan ik beter mijn gebied beter Turks-Koerdistan noemen dan Noord-Koerdistan. En kan ik ook beter ook mijn nationaliteit gaan noemen. Straks gaat hij me nog uitschelden in dit topic.
Nee precies. Die Koerd in Syrië waar ik contact mee had zegt ook dat vele van hen communistische sympathieën hebben, maar ze zijn wel Soennieten. Alleen niet dusdanig gestoord dat ze de FSA steunen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef expans het volgende:
[..]
Nog niet genoeg gehersenspoeld voor een jihad in elk geval. Verder zijn er altijd wel spanningen geweest tussen 'gelovige' Koerden (Hizbullah in Turkije) en de van oorsprong Marxistisch - Leninistische PKK. Je hebt ook Koerdische brigades zitten in de FSA en heb ik ook wel eens wat gelezen over frictie tussen de PYD en andere Koerdische partijen/groeperingen, die waren niet zo blij met het feit dat de PYD de macht greep onder het mom veiligheid.
Dit valt denk ik wel terug te leiden tot het stam/clan-systeem waar sommige (meeste?) Koerden nog mee leven.
E: Oh kijk; een levend voorbeeld hierboven.
Kom op, niet zo politiek correct. Vrede is niet in het belang van Israel, zeg dus gewoon eerlijk dat je hoopt dat het een teringbende blijft en dat Assad en de jihadies lekker elkaar blijven uitmoorden en zodoende bezig blijven houden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:57 schreef DeParo het volgende:
Als er maar ooit weer vrede komt daar in dat gebied dat zou erg mooi zijn en dat wordt ook tijd.
Ik leef niet in een stammenstructuur. Onze stam was decennia geleden al opgeheven. Mijn familie in woont in Dilok (gaziantep) in Noord-Koerdistan en die stad heeft 1.5 miljoen inwoners dus een moderne metropool. Het is een Koerdische stad maar daar leven ze niet in een stammenstructuur.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:51 schreef expans het volgende:
[..]
Nog niet genoeg gehersenspoeld voor een jihad in elk geval. Verder zijn er altijd wel spanningen geweest tussen 'gelovige' Koerden (Hizbullah in Turkije) en de van oorsprong Marxistisch - Leninistische PKK. Je hebt ook Koerdische brigades zitten in de FSA en heb ik ook wel eens wat gelezen over frictie tussen de PYD en andere Koerdische partijen/groeperingen, die waren niet zo blij met het feit dat de PYD de macht greep onder het mom veiligheid.
Dit valt denk ik wel terug te leiden tot het stam/clan-systeem waar sommige (meeste?) Koerden nog mee leven.
E: Oh kijk; een levend voorbeeld hierboven.
Een seculiere ideologie die geen onderscheid maakt op basis van geloof helpt wel om iedereen bij elkaar te houden. Beetje het doel heiligt alle middelen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee precies. Die Koerd in Syrië waar ik contact mee had zegt ook dat vele van hen communistische sympathieën hebben, maar ze zijn wel Soennieten. Alleen niet dusdanig gestoord dat ze de FSA steunen.
Vreemd eigenlijk dat Koerden (in Nederland) juist bekend staat als erg conservatieve mensen terwijl ze er juist seculiere ideologieën op na houden. Ik kan dat niet helemaal plaatsen.
Net zoals in het land van melk en jodenvet honing?quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:57 schreef DeParo het volgende:
Als er maar ooit weer vrede komt daar in dat gebied dat zou erg mooi zijn en dat wordt ook tijd.
Is logisch en geldt voor meer Islamitische minderheden in NL.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:56 schreef IPA35 het volgende:
Vreemd eigenlijk dat Koerden (in Nederland) juist bekend staat als erg conservatieve mensen terwijl ze er juist seculiere ideologieën op na houden. Ik kan dat niet helemaal plaatsen.
Prachtig voorbeeld van Koerdisch nationalisme dat geen rekening houd met andere volken, zoals ook in Irak gebeurdquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik leef niet in een stammenstructuur. Onze stam was decennia geleden al opgeheven. Mijn familie in woont in Dilok (gaziantep) in Noord-Koerdistan en die stad heeft 1.5 miljoen inwoners dus een moderne metropool. Het is een Koerdische stad maar daar leven ze niet in een stammenstructuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |