Veel koerden zijn geen communisten. Ze zijn alleen moderne gematigde moslims (net als ik). Veel koerden zijn liberale mensen. De pkk moest zijn ideologie veranderen in de jaren 90 omdat veel koerden het er niet mee eens waren met hun communisme.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:59 schreef expans het volgende:
[..]
Een seculiere ideologie die geen onderscheid maakt op basis van geloof helpt wel om iedereen bij elkaar te houden. Beetje het doel heiligt alle middelen?
Mwa ik bedoel meer dat Koerden aan de ene kant vaak bekend staan als reteconservatieve Soennieten en aan de andere kant als links-seculier. En onderhand de helft van hun strijders zijn jonge dames die er qua klederdracht niet een, twee, drie uit zien alsof ze uit een streng soennitisch milieu komen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:59 schreef expans het volgende:
[..]
Een seculiere ideologie die geen onderscheid maakt op basis van geloof helpt wel om iedereen bij elkaar te houden. Beetje het doel heiligt alle middelen?
Niet alleen hier. De mensen in Izmir bijvoorbeeld beklagen zich ook over Koerden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Is logisch en geldt voor meer Islamitische minderheden in NL.
Als ik nu zeg dat er best vaak anti-conceptiepillen gevonden worden bij operaties klopt dat ook niet met het conservatieve he :d.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mwa ik bedoel meer dat Koerden aan de ene kant vaak bekend staan als reteconservatieve Soennieten en aan de andere kant als links-seculier. En onderhand de helft van hun strijders zijn jonge dames die er qua klederdracht niet een, twee, drie uit zien alsof ze uit een streng soennitisch milieu komen.
Ik zeg niet dat er in Gaziantep alleen maar Koerden wonen. Alleen de meerderheid (zo'n 60 a 70%) is Koerdisch.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:01 schreef expans het volgende:
[..]
Prachtig voorbeeld van Koerdisch nationalisme dat geen rekening houd met andere volken, zoals ook in Irak gebeurd. Gaziantep is enorm gemixt en er zitten ook 'normale' Turken en Arabische Turken, maar toch is het opeens een Koerdische stad.
Iedere mening is natuurlijk welkom. Maar als je claims als veel koerden zijn geen communisten maakt, zijn bronnen welkom als je een discussie op gang wilt laten komen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Veel koerden zijn geen communisten. Ze zijn alleen moderne gematigde moslims (net als ik). Veel koerden zijn liberale mensen. De pkk moest zijn ideologie veranderen in de jaren 90 omdat veel koerden het er niet mee eens waren met hun communisme.
Wacht, net wilde je nog een 'sharia-Koerdistan'.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:02 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Veel koerden zijn geen communisten. Ze zijn alleen moderne gematigde moslims (net als ik). Veel koerden zijn liberale mensen. De pkk moest zijn ideologie veranderen in de jaren 90 omdat veel koerden het er niet mee eens waren met hun communisme.
Bij FSA operaties tegen de Koerden?quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:04 schreef expans het volgende:
[..]
Als ik nu zeg dat er best vaak anti-conceptiepillen gevonden worden bij operaties klopt dat ook niet met het conservatieve he :d.
De pkk was eerst een marxistisch-lenistische/stalinistische beweging. En was ontzettend anti-Islam.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:05 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Iedere mening is natuurlijk welkom. Maar als je claims als veel koerden zijn geen communisten maakt, zijn bronnen welkom als je een discussie op gang wilt laten komen.
En zeggen dat PKK (of welke andere ideologische groep dan ook) haar ideologie moet veranderen pleit niet van veel inzicht of historische besef.
Bij Turkse operaties, als ze opslagplaatsen vinden.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Bij FSA operaties tegen de Koerden?
Of Turkse?
En het Syrische leger vindt bij de FSA clubjes hele dozen vol Captagon trouwens.
Bij de Koerden zitten er ook veel Islmaisten tussen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wacht, net wilde je nog een 'sharia-Koerdistan'.
Ze zijn denk ik vooral erg op zichzelf, en niet zo zeer conservatief voor religieuze redenen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:10 schreef expans het volgende:
[..]
Bij Turkse operaties, als ze opslagplaatsen vinden.
quote:The position of the Iraqi Turkmens has changed from being administrative and business classes of the Ottoman Empire to an increasingly discriminated minority.[24] Since the demise of the Ottoman Empire, the Iraqi Turkmen have been victims of several massacres, such as the Kirkuk Massacre of 1959. Furthermore, under the Ba’th party, discrimination against the Iraqi Turkmens increased, with several leaders being executed in 1979[24] as well as the Iraqi Turkmen community being victims of Arabization policies by the state, and Kurdification by Kurds seeking to push them forcibly out of their homeland.[63] Thus, they have suffered from various degrees of suppression and assimilation that ranged from political persecution and exile to terror and ethnic cleansing. Despite being recognized in the 1925 constitution as a constitutive entity, the Iraqi Turkmens were later denied this status; hence, cultural rights were gradually taken away and activists were sent to exile.[24]
Maar toch bedankt voor je berichten hier; kunnen ook andere mensen eens inzien dat ook Koerden het probleem kunnen zijn en Turkije niet altijd de bad guy isquote:Kurdification[edit source | editbeta]
The formation of the Kurdistan Region in 1991 created high animosity between the Kurds and Iraqi Turkmen, resulting in Iraqi Turkmens being victims of Kurdification. The Kurds claimed de facto sovereignty over land still believed by Iraqi Turkmens to be rightfully theirs. For the Iraqi Turkmen, their identity is deeply inculcated as the rightful inheritors of the region as a legacy as the Ottoman Empire.[73] Thus, the Kurdistan Region has constituted a threat to the survival of the Iraqi Turkmen through strategies aimed at eradicating or assimilating them.[73]
The largest concentration of Iraqi Turkmens tended to be in the de facto capital of Erbil, a city which they had assumed prominent administrative and economic positions. Thus, they increasingly came into dispute and often conflict with the ruling powers of the city, which after 1996 was the Kurdistan Democratic Party of Massoud Barzani.[74]
In the 1990s, tension between the Kurds and Iraqi Turkmens inflamed as the Kurdistan Democratic Party and the Patriotic Union of Kurdistan were institutionalized as the political hegemons of the region and, from the perspective of the Iraqi Turkmens, sought to marginalize them from the positions of authority and to subsume their culture with an all-pervading Kurdistani identity. With the support of Ankara, a new political front of Turkmen parties- the Iraqi Turkmen Front- was formed on 24 April 1995.[74] The relationship between the Iraqi Turkmen Front and the Kurdistan Democratic Party was tense and deteriorated as the decade went on. Iraqi Turkmens associated with the Iraqi Turkmen Front complained about harassment by Kurdish security forces.
[74] In March 2000, the Human Rights Watch reported that the Kurdistan Democratic Party's security attacked the offices of the Iraqi Turkmen Front in Erbil, killing two guards, following a lengthy period of disputes between the two parties.[74] In 2002, the Kurdistan Democratic Party created an Iraqi Turkmen political organization, the Turkmen National Association, that supported the further institutionalization of the Kurdistan Region. This was viewed by pro-ITF Iraqi Turkmens as a deliberate attempt to "buy off" Iraqi Turkmen opposition and break their bonds with Ankara.[75] Promoted by the KDP as the "true voice" of the Iraqi Turkmens, the Turkmen National Association has a pro-Kurdistani stance and has effectively wakened the ITF as the sole representative voice of the Iraqi Turkmens.[75]
Ja, dit klinkt in mijn oren ook heel erg als mythologie. Mijn ouder en voorouders geloven hier echter heilig in, geen idee waar dat vandaan komtquote:Op zaterdag 14 september 2013 16:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit klopt maar kan ook deels volksmythologie zijn he. Die twee (Qahtani's en Adnani's) zijn onder te verdelen in tig (sub)stammen. Waarvan sommigen van hen naar de Levant zijn vertrokken nadat ze Moslim werden en anderen naar Noord-Afrika. Vervolgens krijg je daar ook weer mensen die zich aan hen toeschrijven om hun afkomst wat "op te pimpen", etc etc.
Wij Koerden pakken niet alle Turkmenen aan, maar alleen die fucking grijze wolven (Iraqi turkmen front). Turkmenen worden erkend in de constittuite van Zuid-Koerdistan en Turkmenen mogen hun kinderen naar tukse scholen sturen die de KRG heeft gebouwd ( met steun uit Turkije). Daar kunne ze hun volledige onderwijs in het Turks volgen (koerdisch is in die scholen aleen een keuzevak).quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:12 schreef expans het volgende:
Baklava;
[..]
[..]
Maar toch bedankt voor je berichten hier; kunnen ook andere mensen eens inzien dat ook Koerden het probleem kunnen zijn en Turkije niet altijd de bad guy is
Hmmm, ja. Bij gebrek aan nieuwigheden gaan we het maar hebben over het grotere geheel...quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:29 schreef Peunage het volgende:
Ok, dit topic heeft officieel helemaal niks meer met Syrië te maken.
Denk je dat het daarmee te maken heeft gehad? Ik heb geen flauw idee, nauwelijks gevolgd afgelopen paar dagen. Maar het lijkt mij dat ze er op 1 of andere manier uit zijn gekomen samen met Rusland en Iran. Waarschijnlijk hebben de Amerikanen er ook iets aan overgehouden, kan me moeilijk voorstellen dat ze hun belangen overboord gooien voor wat geblaf van Rusland en China.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:56 schreef Terminator2000bc het volgende:
Het lijkt er op dat dit een historisch omkeerpunt is. Voor het eerst sinds de VS haar supermachtstatus heeft behaald is het publiekelijk teruggefloten door Rusland (en China).
Nee precies.quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Denk je dat het daarmee te maken heeft gehad? Ik heb geen flauw idee, nauwelijks gevolgd afgelopen paar dagen. Maar het lijkt mij dat ze er op 1 of andere manier uit zijn gekomen samen met Rusland en Iran. Waarschijnlijk hebben de Amerikanen er ook iets aan overgehouden, kan me moeilijk voorstellen dat ze hun belangen overboord gooien voor wat geblaf van Rusland en China.
Als je op het punt staat om chemische wapens te gebruiken is het vaak al te laat. Strategisch gezien is een twintigtal S-400 installaties een veel beter alternatief dan 1000 ton Saringas.quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee precies.
Als ze hun chemische wapens opgeven begaan ze een fatale fout, net zoals Irak en Libië dat deden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |