mwah meestal niet als je van die formele lullen heb waarvan je niet eens 5 minuten eerder mag gaan. Sowieso echt een volle week 36/40 uur. Is pittig.quote:
nee, dat kost geld, stage nietquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:54 schreef Romanus het volgende:
Dan vraag je of ze je willen aannemen als je klaar bent met school
Waarna TS waarschijnlijk weer heel graag terug naar school gaat omdat ze niet zo flexibel blijken te zijn met iemand uitbetalen voor 36 uur per week wanneer hij maar 25 uur aanwezig is.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:54 schreef Romanus het volgende:
Ja dat begrijp ik... maar weet je hoeveel stagiaires uit hun neus vreten de hele dag? Stage is nuttig als je iets te doen hebt. Als je gewoon niks te doen hebt en je moet er gewoon verplicht zijn omdat je aan je uren moet komen is het niet leerzaam maar eerder vernederend. Je leert meer van de ervaring dan van de werkzaamheden vaak.quote:
ik krijg geen stage vergoeding... En boeit me weinig. Merendeel van m'n klasgenoten maakt gewoon volle weken terwijl ik in m'n bedje lig...quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:56 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Waarna TS waarschijnlijk weer heel graag terug naar school gaat omdat ze niet zo flexibel blijken te zijn met iemand uitbetalen voor 36 uur per week wanneer hij maar 25 uur aanwezig is.
dat school nu zwaarder gaat bevallen dat stage.. Terwijl voor vele " back to school" een enorme opluchting is.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:57 schreef Frank_Drebin het volgende:
Tranen van genot rollen over mijn wangen om te lezen dat jij het geweldig naar je zin hebt ts maar wat is nu de klacht?
Aha, dat het ook zelf wel kunnen verzinnen inderdaad. Maar goed, ook voor mij is het vrijdag.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:59 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
dat school nu zwaarder gaat bevallen dat stage.. Terwijl voor vele " back to school" een enorme opluchting is.
Natuurlijk niet, lekker op kosten besparen door stagiairs aan te nemen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:54 schreef Romanus het volgende:
dat ligt eraan maar dat is hier niet het geval tot nu toe ben ik nog niet heel nuttig geweest.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:09 schreef Starm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, lekker op kosten besparen door stagiairs aan te nemen.
Zo ken ik bedrijven waar meer stagiairs dan betaalde werknemers rond lopen
Het bedrijf heeft allang door dat TS ongeschikt is, maar laten naïeve TS de tijd maar uitzitten.quote:
Nee, vandaag gesprek gehad met mijn stagebegeleider... Ging goed hij had wel nog een paar aandachtspunten. Maar voor de rest tevredenquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Het bedrijf heeft allang door dat TS ongeschikt is, maar laten naïeve TS de tijd maar uitzitten.
Hij snapt niet dat hij nooit als werknemer zal worden aangenomen, omdat het bedrijf weet dat hij deze lakse werkhouding NOOIT zal verliezen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:16 schreef GJonline het volgende:
Dus eigenlijk loop je de kantjes er alweer af.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:58 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
ik krijg geen stage vergoeding... En boeit me weinig. Merendeel van m'n klasgenoten maakt gewoon volle weken terwijl ik in m'n bedje lig...laat zij maar 400 euro krijgen. Ik vind goed zo.
Ach hemel... dat is geen goed tekenquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:11 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
dat ligt eraan maar dat is hier niet het geval tot nu toe ben ik nog niet heel nuttig geweest.
Hijquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hij snapt niet dat hij nooit als werknemer zal worden aangenomen, omdat het bedrijf weet dat hij deze lakse werkhouding NOOIT zal verliezen.
hier nemen ze niemand aan heb niks te verliezen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hij snapt niet dat hij nooit als werknemer zal worden aangenomen, omdat het bedrijf weet dat hij deze lakse werkhouding NOOIT zal verliezen.
Jongens zoals jij heb ik zien komen en gaan.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:18 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Nee, vandaag gesprek gehad met mijn stagebegeleider... Ging goed hij had wel nog een paar aandachtspunten. Maar voor de rest tevreden![]()
Aandachtspunten kan ik me ook wel in verplaatsen.
mijn stage begeleider zit de hele tijd over mijn kleding te praten dat hij het zo mooi en gepast vindt, ook mijn horloge vindt hij erg mooi en stipt. Mijn taalgebruik vindt hij fantastisch... Oh wat ben ik beleefd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:27 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Met hbo stagiaires gaat het anders. Daarvan verwachten we natuurlijk een normale werkhouding en enig verstand. Maar deze gasten halen het wel, want die weten hoe hun horloge werkt, wat voor kleding gepast is en vooral welk taalgebruik.
hommoquote:
En nog steeds mensen die het niet zien.,quote:
Dit is wel een hele slechte, ja.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En nog steeds mensen die het niet zien.,
Wat bedoel jequote:Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet kan wel met hem lachen overigens. Zelfde humor ongeveer.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk hebben ze gewoon een zwak voor je TS.
Dat is wel nice jaquote:Op vrijdag 13 september 2013 21:16 schreef Slaap_Zak het volgende:
Goeie stagiairs bieden we altijd een baan aan, van de 15 directe collega's op mijn afdeling zijn er een stuk of 6 á 7 ex-stagiairsIk zit er zelf ook via een stage (wel bij een ander bedrijf, maar de projectleider van toen (15 jaar terug) nam mij bij zijn nieuwe werkgever meteen aan toen hij mijn sollicitatiebrief voorbij zag komen)
Stage is de beste kruiwagen
Adm. medewerker ( niveau 3)quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:47 schreef MAHL het volgende:
Wat voor stage doe je dan, TS?
[..]
Dat is wel nice jaWat voor bedrijf/opleiding was dat, dat je dat kon doen?
pest me niet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:50 schreef HPLC het volgende:
TS, je bazin biedt je een levenslange stage aan (bewijzen van spreken uiteraard):
[ afbeelding ]
Inktvis is lekker trouwens. Tijd niet gegeten.quote:
Komt goed. Beetje vrouwen op de afdeling en ze halen de baas over mij te laten werken daar.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:51 schreef JeMoeder het volgende:
Totdat je er echt gaat werken en je centen moet verdienen. Ze hebben nu toch al geaccepteerd dat je een verliespost bent, hoeveel uur in de week je er ook bent.
ja dat zijn inktvisringen..ooit een vrouw gebefd?quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:52 schreef MAHL het volgende:
[..]
Inktvis is lekker trouwens. Tijd niet gegeten.
[ afbeelding ]
Smaakt jou vriendin naar inktvis dan? Lijkt me niet gezond.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:54 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
ja dat zijn inktvisringen..ooit een vrouw gebefd?
Nee. Andere poging please.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:55 schreef HPLC het volgende:
[..]
Sorry, ik begrijp best dat je minder mag werken met zo'n baan
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Smaakt jou vriendin naar inktvis dan? Lijkt me niet gezond.
Hou je muiltje gesloten. Mijn Nederlands is ruim voldoende ( That's what he said) azijnpisser!quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:57 schreef HPLC het volgende:
[..]
Neuh, leer eerst maar Nederlands. Daarna ga ik proberen grappig te zijn.
Vergelijk me niet met die domme snol.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:59 schreef GJonline het volgende:
Het lijkt wel zo'n stage verhaal van meloewa zeg. Heerlijk.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Vergelijk me niet met die domme snol.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:59 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Hou je muiltje gesloten. Mijn Nederlands is ruim voldoende ( That's what he said) azijnpisser!
Pas je op dat je jezelf niet te snel weggeeft?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Haha je doet een braddiequote:Op vrijdag 13 september 2013 22:02 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Nou, dan ook geen overwerk, het is geven en nemen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:54 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
mwah meestal niet als je van die formele lullen heb waarvan je niet eens 5 minuten eerder mag gaan. Sowieso echt een volle week 36/40 uur. Is pittig.
jij voelt me honquote:Op vrijdag 13 september 2013 22:10 schreef Jv1994 het volgende:
Chill idd, vooral bij zo een nutteloze stage die je op de middelbare school een week moet doen.
Ik zat met die stage in een café waar ik 2 vd 5 dagen vrij kreeg en de andere 3 maar max 3 uur hoefde te werken.
En wel gewoon doorgeven dat ik daar 36 uur had gewerkt
pharkus in m'n topic gearriveerd m'n avond kan niet meer stuk.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:01 schreef Pharkus het volgende:
Je kan ook niet eeuwig op school blijven chillen.
kijk das ook fijn. Maar ik vind dit van mij wel terechte compensatie vrije uren~geen stage vergoeding.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:03 schreef Poelewoeps het volgende:
Ik had ook een pittige stage maar moest er echt tot de laatste seconde blijven 36 uur per weekik kreeg wel de hoogste stagevergoeding dus dat was wel mooi meegenomen
Idd!quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:05 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
kijk das ook fijn. Maar ik vind dit van mij wel terechte compensatie vrije uren~geen stage vergoeding.
ik blijf niet lang helaas, dit topic is me te positiefquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:03 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
pharkus in m'n topic gearriveerd m'n avond kan niet meer stuk.
pharkus ik ben nog steeds een stuk ongelukquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:06 schreef Pharkus het volgende:
[..]
ik blijf niet lang helaas, dit topic is me te positief
doe normaal tegen mij, neefquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:08 schreef kthxbye het volgende:
"Bewijzen van spreken"
Je kunt beter terug naar school gaan, maat
Bitch is back.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:07 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
pharkus ik ben nog steeds een stuk ongeluk
Je leert van de ervaring.quote:Op zaterdag 14 september 2013 04:25 schreef Grayfoxhound het volgende:
Dus het is vet en chill als je vaak naar huis mag en vaak vrij bent van je stage? Wat is het doel dan van stageZou het nog steeds chill en vet zijn als je je 36 uur moest uitzitten? Een stage is leuk als je echt mee mag draaien en wellicht nog een beetje inbreng hebt, wat van jezelf kan laten zien en dingen kan leren. Lijkt me sterk dat je dat doet wanneer je vaak naar huis mag of thuis blijft.
je hebt dus een waardeloze stage die aansluit bij je waardeloze mentaliteit. Gefeliciteerd, jij komt er wel.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:58 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
ik krijg geen stage vergoeding... En boeit me weinig. Merendeel van m'n klasgenoten maakt gewoon volle weken terwijl ik in m'n bedje lig...laat zij maar 400 euro krijgen. Ik vind goed zo.
Doe niet zo afgunstig... Dat siert je niet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 09:52 schreef Skv het volgende:
[..]
je hebt dus een waardeloze stage die aansluit bij je waardeloze mentaliteit. Gefeliciteerd, jij komt er wel.
Inderdaad. Maar TS zal wel een mbo opleiding volgen. Ik heb ook een goede stage periode gelopen en ik moest 6 maanden lang van half 9 tot half 6 werken.quote:Op zaterdag 14 september 2013 04:25 schreef Grayfoxhound het volgende:
Dus het is vet en chill als je vaak naar huis mag en vaak vrij bent van je stage? Wat is het doel dan van stageZou het nog steeds chill en vet zijn als je je 36 uur moest uitzitten? Een stage is leuk als je echt mee mag draaien en wellicht nog een beetje inbreng hebt, wat van jezelf kan laten zien en dingen kan leren. Lijkt me sterk dat je dat doet wanneer je vaak naar huis mag of thuis blijft.
Denken dat het een goed teken is als je op regelmatige basis complimenten krijgt over dit soort zaken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 21:30 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
mijn stage begeleider zit de hele tijd over mijn kleding te praten dat hij het zo mooi en gepast vindt, ook mijn horloge vindt hij erg mooi en stipt. Mijn taalgebruik vindt hij fantastisch... Oh wat ben ik beleefd.
Zo te horen leer je er helemaal niks man. Er is geen enkel serieus en normaal bedrijf wat tegen je zegt "jah, ga maar lekker naar huis als je wilt hoor. En je hoeft maar 20 uur uit je neus vreten, er staat gewoon 40 uur op je loonstrookje.".quote:
Zo hoort het, lekker veel uren maken, dan pas kan je zeggen dat je wat hebt geleerd en er wat aan hebt gehad ipv lekker zoals TS uit je neus zitte vrete en complimenten over je kleding ontvangen in plaats van je werk. Betreffende MBO, ik doe zelf op het moment ook MBO niveau 4 maar ik neem het wel heel serieus, en doe ook een internationale stage van een half jaar 40 uur in de week waarbij ik serieus deel probeer te nemen binnen het bedrijf en ervoor zorg dat ik meer wordt gezien als een collega dan een stagiaire, het is maar net wat je ervan maakt. Er zijn veel mensen die er met de pet naar gooien, maar er zijn ook wel mensen die het serieus nemen en de lat hoger proberen te leggen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:59 schreef Kiid het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar TS zal wel een mbo opleiding volgen. Ik heb ook een goede stage periode gelopen en ik moest 6 maanden lang van half 9 tot half 6 werken.
Lekker kortzichtig.quote:
Precies! Welk bedrijf neemt een stagiaire serieus en stuurt hem/haar om de haverklap naar huis, dan zou ik me juist overbodig voelen en het idee hebben dat ik weinig toegevoegde waarde heb binnen een bedrijf.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zo te horen leer je er helemaal niks man. Er is geen enkel serieus en normaal bedrijf wat tegen je zegt "jah, ga maar lekker naar huis als je wilt hoor. En je hoeft maar 20 uur uit je neus vreten, er staat gewoon 40 uur op je loonstrookje.".
En als dat bedrijf er wel is dan is dat ook niet het bedrijf waar je 'het' gaat maken.
Je leeft in een droom en moet snel wakker worden.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 09:53 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Doe niet zo afgunstig... Dat siert je niet.
welkom in mijn wereld schatquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:54 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
mwah meestal niet als je van die formele lullen heb waarvan je niet eens 5 minuten eerder mag gaan. Sowieso echt een volle week 36/40 uur. Is pittig.
De tiefus TS. Gek he, dat het ze niks boeit of je er nou wel of niet bent als ze je niks hoeven betalen...quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:58 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
dit slaat nergens op. Ken zat stagiaires die zich kapot moeten werken onbetaald. Dus ben allang blij.quote:Op zondag 15 september 2013 19:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
De tiefus TS. Gek he, dat het ze niks boeit of je er nou wel of niet bent als ze je niks hoeven betalen...
Wat is daar fijn aan? Heb je echt het gevoel dat je serieus wordt genomen als je maar 20 uurtjes werkt in de week en voor de rest de uren mag opschrijven? Als ze het gevoel hebben dat je wat toevoegt aan het bedrijf dan hebben ze graag iemand die 36-40 uur werkt voor een paar honderd euro per maand.quote:
Ja? Dus?quote:Op zondag 15 september 2013 19:29 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
dit slaat nergens op. Ken zat stagiaires die zich kapot moeten werken onbetaald. Dus ben allang blij.
of je nu 8 uur daar bent waarvan je 4 uur niks doet en 4 uur wel wat... Of je doet paar uur iets en als er niks te doen is mag je gaan? Nou wat is het verschil. Niks. Alleen dan zit je thuis te nietsen en de rest op kantoorquote:Op zondag 15 september 2013 19:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja? Dus?
Vraag jij jezelf niet af wat je nou uiteindelijk kan na die 3 jaar?
als jij n middag vrij krijgt ben je allang blij a mattiquote:Op zondag 15 september 2013 19:37 schreef Kiid het volgende:
Oh, je krijgt geen geld van je stage? Niet zo gek dat je zo vaak weg mag. Wat kan hun het rotten. Als ze iemand hebben die tussendoor de koffie en koeken komt brengen zodat de fte'ers door kunnen blijven werken dan ben je al een 'meerwaarde'
Doe nou niet alsof je de man bentquote:Op zondag 15 september 2013 19:39 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
als jij n middag vrij krijgt ben je allang blij a matti
Je moet het niet afzetten tegen 'ergens anders niks doen', maar tegen 'iets leren'.quote:Op zondag 15 september 2013 19:36 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
of je nu 8 uur daar bent waarvan je 4 uur niks doet en 4 uur wel wat... Of je doet paar uur iets en als er niks te doen is mag je gaan? Nou wat is het verschil. Niks. Alleen dan zit je thuis te nietsen en de rest op kantoor
Hou op met deze afgunst please.quote:Op zondag 15 september 2013 20:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Je moet het niet afzetten tegen 'ergens anders niks doen', maar tegen 'iets leren'.
beetje fokken, beetje wappen, beetje fappen, beetje geld binnenharken. nee ik heb een zeer relaxte baanquote:Op zondag 15 september 2013 19:27 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
jij kan ook de hele dag beetje op je kontje zitten maatje.
En waarom is 'nietsen' bij jou de standaard, waar je de rest mee vergelijkt? Zo te horen vind jij op zaterdag op de markt staan een topstage.quote:Op zondag 15 september 2013 19:36 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
of je nu 8 uur daar bent waarvan je 4 uur niks doet en 4 uur wel wat... Of je doet paar uur iets en als er niks te doen is mag je gaan? Nou wat is het verschil. Niks. Alleen dan zit je thuis te nietsen en de rest op kantoor
Omdat dat stage vaak is, gewoon aanpassen aan de dagelijkse sfeer/sleur in een bedrijf. Leerzaam is het soms niet altijd.quote:Op zondag 15 september 2013 21:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
En waarom is 'nietsen' bij jou de standaard, waar je de rest mee vergelijkt? Zo te horen vind jij op zaterdag op de markt staan een topstage.
Dat heb je grotendeels zelf in de hand. Als je troep zoekt krijg je dat ook. Ik heb vorig jaar ongeveer 10 maanden stage gelopen bij een telefoniebedrijf, uiteindelijk een customer portal afgeleverd waar klanten binnenkort gebruik van gaan maken. Topstage, veel geleerd, veel gedaan, betaald gekregen, en ze hebben gezegd dat ik er kan afstuderen.quote:Op zondag 15 september 2013 21:10 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Omdat dat stage vaak is, gewoon aanpassen aan de dagelijkse sfeer/sleur in een bedrijf. Leerzaam is het soms niet altijd.
Wat deed jij dan voor stage? Klinkt wel goed.quote:Op zondag 15 september 2013 19:32 schreef Kiid het volgende:
[..]
Wat is daar fijn aan? Heb je echt het gevoel dat je serieus wordt genomen als je maar 20 uurtjes werkt in de week en voor de rest de uren mag opschrijven? Als ze het gevoel hebben dat je wat toevoegt aan het bedrijf dan hebben ze graag iemand die 36-40 uur werkt voor een paar honderd euro per maand.
Ik kreeg gedurende mijn stage periode 350 euro per maand en daar wilde ze ook wat voor terug zien. Ik kan zeggen dat ik op mijn stage enorm veel heb geleerd in alle gebieden. En 'er zijn' of 'zien hoe anderen' het doen is anders dan het zelf doen. Op je bek gaan, leren en verbeteren. Daar moet een stage om draaien. Maar ik was dan wel ma/vr van half 9 tot half 6 zoet. Ik heb geloof ik de eerste week op vrijdag een uurtje eerder vrij gekregen, maar dat was alles.
En ik vond het niet echt zwaar eerlijk gezegd. Het was hoogstens even wennen aangezien het gelijk na de zomervakantie was. Over een paar maanden heb ik mijn afstudeerstage en daar heb ik erg veel zin in.
Stakker.quote:Op zondag 15 september 2013 20:49 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Hou op met deze afgunst please.
Als Intercedentquote:Op zondag 15 september 2013 23:59 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wat deed jij dan voor stage? Klinkt wel goed.
TS is een wijfquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:54 schreef Inktvisch het volgende:
[..]
Och, op mijn 16e werkte ik in de vakantie 45 uur per week, een paar weken achter elkaar. Vond het wel prettig toen ik een aantal jaar later door kon groeien, chillere tijden kreeg, onafhankelijker werd, en ietsjes ging frauderen met mijn urenquote:Op maandag 16 september 2013 10:43 schreef 2NutZ het volgende:
Fijn voor je, Meloewa.. dat je een leuke stageplek hebtechter, stage is om te leren en dus een beetje naief en kinderachtig dat je vrije uren en dagen en fraude met uren zo geweldig vind.
Leer je nog wel in de echte grote mensen wereld
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |