quote:was the stage name used by celebrity photographer, Lynn Goldsmith, when she created a self-help comedy music album. The 1983 album, entitled Dancing for Mental Health, used affirmations set to music to poke fun at the self-help entrepreneurs who "build the listener's inner self and encourage personal growth through the thought that anything is possible".
is portrayed by Goldsmith during the spoken word sections as well as in the sung sections, her voice shifted downward in pitch to sound male. Key musical collaborators were Jacob Brackman and Steve Winwood. Additional contributors to the recording included Sting, Nile Rodgers, Todd Rundgren, Carly Simon and Tom Bailey. The album Dancing For Mental Health produced two hit singles,
and "Smile".
ranja + 1quote:
quote:Freak out
And give in
Doesn't matter what you believe in
Stay cool
And be somebody's fool this year
'cause they know
Who is righteous, what is bold
So I'm told
Een aantal keren op spotify geluisterd, weet nog niet echt wat ik er van moet vinden, doet me erg aan Hermano denken. Ł20 voor vinyl is aan de dure kant inderdaad...quote:Op maandag 16 september 2013 09:29 schreef ranja het volgende:
Moeilijke naam inderdaadZit te twijfelen of ik de cd ga kopen of ga wachten tot de lp uit het importcircuit komt... 30 euro en zelfs bij amazon 20 pond vind ik toch wel veel. Maar wat een album
quote:
bartrid + 1quote:Op maandag 16 september 2013 07:35 schreef bartrid het volgende:
cherub rock van de smashing pumpkins.
Mark +1quote:Op maandag 16 september 2013 13:50 schreef Mark het volgende:
I alone
Dolphins cry
Lightning crashes
Overcome
Run tot he water
Je hebt gelijk, ik ging er blind vanuit dat deze iig in de top40 had gestaan..quote:Op maandag 16 september 2013 14:12 schreef pipster het volgende:
Ik vind overigens geen top 40 notering voor Lightning Crashes, maar laten we lekker verder gaan.
Waarna George Harrison uiteindelijk de rechten van 'He's So Fine' kocht...quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naar de (schijver voor) Chiffons, omdat het teveel leek op He's so fine
-lama-quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:20 schreef MadMaster het volgende:
Het grootste deel van de opbrengsten van 'My Sweet Lord' belandde niet in de zakken van George Harrison en/of z'n platenmaatschappij. Waar ging dat geld wel heen en waarom?
Dit riekt meer naar een halfblinde gok, dan een kwestie van weten...quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:56 schreef pipster het volgende:
Pink Floyd, Golden Earring, Rolling Stones, Jethro Tull, Kayak, en eh Genesis.
Verder o.a. nog Led Zeppelin, Janis Joplin en Paul McCartney die het concertgebouw zelfs in een sing expliciet noemt...quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:37 schreef Burnett het volgende:
The Doors![]()
Jefferson Airplane![]()
Tom Waits - 1985, maar OK...
Bob Dylan --> kan ik niks over terugvinden...
quote:
Opgezocht: MethodMich +1quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:45 schreef methodmich het volgende:
Nee, Mookie Blaylock, de kleine point guard van o.a. Atlanta Hawks.
Als iemand het complete geluidsfragment van die tirade heeft (U MOET NU GAAN ZITTEN!), ben ik ze eeuwig dankbaar voor een mp3tjequote:Op dinsdag 17 september 2013 14:35 schreef ranja het volgende:
Dames en heren, ga toch zitten. Anders treedt mevrouw Franklin niet op.
Dit kán toch niet.
Los...quote:Op woensdag 18 september 2013 12:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The Police - Ghost in the Machine
Het was een dubbele a-kant, wat wel vaker het geval was bij deze nederlandse zanger.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:57 schreef MadMaster het volgende:
Zit me suf te denken welke gecoverde/vertaalde Nederpop song in 1982 de eerste plaats haalde...
quote:
Ik ken wel een versie van Bim Bam van Nana Mouskouri, maar dat is volgens mij ook niet het origineel. En de persoon op de foto draagt geen bril...quote:
quote:Poor old
Sounded sad upon the radio, he moved a million hearts in mono.
cafca + 1quote:
Dit is toch wel een classicquote:Op woensdag 18 september 2013 13:09 schreef MadMaster het volgende:
Denk dat die naam op zich bekender is dan wat hij gepresteerd heeft...
quote:Op woensdag 18 september 2013 13:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu vergeet je het nooit meer. Geen dank.
Helaasquote:
quote:In 1963 and early 1964 he recorded a succession of full-length electric guitar instrumentals that combined blues stylism with fast-picking techniques and a rock beat. The best-known of these are "Memphis", "Wham!", and "Chicken Pickin'". These instrumentals are said to have established the standard of virtuosity for a generation of rock guitarists, forming the leading edge of the "blues rock" guitar genre. The pitch-bending tremolo arm found on some electric guitars reportedly became known as the "whammy bar" in recognition of's aggressive, rapid manipulation use of the device in 1963's Wham!"
wel een ojaatje, misschien wel dankzij songpopquote:Op woensdag 18 september 2013 20:16 schreef Litpho het volgende:
Nou ja, ik wilde evenop de avondcrew wachten. Verzin wel een andere vraag
Antwoord was Lonnie Mack trouwens.
Het was ook geen gok, dat vraagteken hoort erachteraanquote:
Lijkt me goedquote:
quote:Je schrikt wakker, plotseling
Ontdek je dat er iemand
vandoor is met jouw vriendin
Je hoort ze boven lachen
door het bed heengezakt
Ik moet naar buiten, ik ben het
hier zat
Helaasquote:
Berkery + 1quote:Op donderdag 19 september 2013 12:34 schreef Berkery het volgende:
Die moet belsen weten![]()
Frank Boeijen Groep - Verjaardagsfeest
quote:All art is quite useless according to Oscar Wilde
Colette 1873 to 1954
Marilyn Monroe 1926 to 1962
Billie Holiday 1915 to 1959 RIP
Over instrumentaaltjes gesproken: welk deuntje was jarenlang de intro-tune van Barend & van Dorp?quote:Op donderdag 19 september 2013 17:55 schreef methodmich het volgende:
Ben overigens wel weg vanavond, dus speel gerust door mocht het goed zijn
Neen.quote:
Opgezocht, snapte het ff niet want heb de LP op zolder staan. 't nummer staat alleen op de CD-versiequote:Op vrijdag 20 september 2013 11:31 schreef robdriessen het volgende:
We zoeken een albumtrack van een veelverkocht poprock/softrock album uit 1989. Dubbelplatinum en wekenlang op #1 in de albumlijsten van 1989/1990
Ai. In dat geval excuses voor de verwarring. Zal ik 'm door laten gaan of een andere vraag pakken?quote:Op vrijdag 20 september 2013 12:48 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Opgezocht, snapte het ff niet want heb de LP op zolder staan. 't nummer staat alleen op de CD-versie
Doe maar een andere vraagquote:Op vrijdag 20 september 2013 12:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Ai. In dat geval excuses voor de verwarring. Zal ik 'm door laten gaan of een andere vraag pakken?
Goeie vraag...quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:49 schreef MadMaster het volgende:
Niet?
Waar is/was dat dan wel de tune van
n00biedoobiedoo +1 to the rescue!quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Al is het natuurlijk gewoon Saturday Night and Sunday Morning van Phil Collins
nee, zou het zo niet weten. wel ouder dan B&vD volgens mij.quote:Op vrijdag 20 september 2013 13:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook geen idee?
Volgens mij wel van een sportprgramma, maar kan het nergens terugvinden...
quote:Chicago - 25 Or 6 To 4. Het laatste stukje van het enorm lange intro werd in 1971 door Steve Merike gebruikt op RNI voor zijn versie van de jingle: "An RNI Music maker." In het DX programme op RNI viel de jingle "A RNI DX Oldie" te horen. Ook hiervoor werd dit nummer gebruikt. Het nummer stond overigens op het tweede album – Chicago II uit 1970 – van de groep die eerder ook wel de Chicago Transit Authority werd genoemd
Lubje26 +1quote:
Is dat de gebroeder Ko Daline?quote:
Hoe heet dit project?quote:is een Belgisch dance/elektroproject van dEUS-frontman Tom Barman en de bekende techno-dj CJ Bolland.
Kubus was inderdaad het goede antwoordquote:Op zondag 22 september 2013 12:39 schreef belsen het volgende:
Pie & Mash, dat is van Kubus + Bangbang, toch?
Ooit dat album geluisterd, nadat ik gehoord had dat het heel innovatief moest zijn, maar het deed me erg weinig.quote:Op zondag 22 september 2013 12:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Kubus was inderdaad het goede antwoord
het kan niet tippen aan buitenwesten imo, maar vind het een goed album. Innovatief zou ik het ook weer niet noemen.quote:Op zondag 22 september 2013 12:56 schreef belsen het volgende:
[..]
Ooit dat album geluisterd, nadat ik gehoord had dat het heel innovatief moest zijn, maar het deed me erg weinig.
Nog eentje, Belsen !quote:Op zondag 22 september 2013 13:23 schreef belsen het volgende:
• The Beatles - Yellow submarine
[*]Petula Clark - Don't sleep in the subway
• The Who - Substitute
• Clout - Substitue
• Petshop Boys - Suburbia
Reserve:
[*]The Members - Sound of the suburbs
Belsen +1quote:Op zondag 22 september 2013 13:25 schreef belsen het volgende:
• Madonna - Drowned world/Substitute for love
Nope.quote:Op zondag 22 september 2013 13:26 schreef belsen het volgende:
Heeft Gem het zelfs gered met The subterranean parade?
The Motions niet?quote:Op zondag 22 september 2013 13:26 schreef Blogman het volgende:
[..]
Dylan had ook gekund: Subterranean Homesick Blues
Niet met iets met sub in de titel.quote:
Subject of my thoughts, toch wel een mooi nummer.quote:Op zondag 22 september 2013 14:03 schreef Blogman het volgende:
[..]
Niet met iets met sub in de titel.
Van Sandy Coast.quote:Op zondag 22 september 2013 14:06 schreef belsen het volgende:
[..]
Subject of my thoughts, toch wel een mooi nummer.
Die ook niet: wel een fijn nummer inderdaad !quote:
Altijd lekker op zondag.quote:
Nope.quote:
Ook niet. De getallen raken op ! En iedereen is nog voorzichtig.quote:
Bartrid +1quote:
quote:The song was written by guitarist Dave Sabo after he read a newspaper article about an 18 year old named Ricky who was sentenced to life imprisonment for accidentally shooting his friend.
Berkery +1quote:
Dave The Snake Szaboquote:Op zondag 22 september 2013 18:49 schreef methodmich het volgende:
Dave Sabo zegt me al niks, dus ik vrees dat ik deze niet weet.
quote:And firey demons all dance when you walk through that door,
Don't say you're easy on me you're about as easy as a nuclear war.
MadMaster +1quote:Op maandag 23 september 2013 14:33 schreef MadMaster het volgende:
Duran2 - Is There Something I Should Know?
Niet in een put, maar de titel is wel afkomstig van en moment dat Sam & Dave van elkaar gescheiden waren.quote:Op maandag 23 september 2013 14:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of het klonk alsof de 1 in een diepe put zat er de ander riep dat 'ie m kwam redden.
dan klonk het als het kleinste kamertjequote:Op maandag 23 september 2013 15:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet in een put, maar de titel is wel afkomstig van en moment dat Sam & Dave van elkaar gescheiden waren.
Goed genoeg...quote:Op maandag 23 september 2013 15:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
dan klonk het als het kleinste kamertje
NBDBD +1quote:According to Steve Cropper, lead guitarist for Booker T and the MG's, the Stax Recording Studio played a key role in the creation of the title track, Hold on, I'm Comin'. Stax Records was an old Movie Theater located at 926 East McLemore Avenue in Memphis, Tennessee. The men's restroom in the theater-turned studio had tile walls and tile floors. To produce reverb and echo a speaker from the studio was placed in the mens room to pipe the sound into the men's room; and a microphone was placed in the men's room to return the sound back to the recording studio. This arrangement produced both the reverb and echo heard on Stax Records. One night, as Sam and Dave were recording, Dave had to stop and make a trip to the men's room. When Dave took a little longer than what Isaac Hayes thought was necessary. He yelled at Dave to "hurry up!" Dave heard him on the speaker in the men's room and replied, "Hold on; I'm coming". With a few additions this became the title track of the album, and a hit for Sam and Dave.
quote:is een Brabantse rockband die bestaat sinds 1988. De
beschrijft zichzelf als een Rock 'n Loll band. Ooit begonnen met teksten schrijven op bestaande liedjes. De afgelopen jaren zijn ze echter steeds meer eigen nummers gaan schrijven. De
zingt in het dialect van Raamsdonksveer. Bekende liedjes van de band zijn onder andere Bakkes oep ne kaai, Voile shitzooi, Pannekoek, Fritske d'n oolifaant en Maag ik hier rooke.
quote:Ik eet en zing voor twee
En iedereen zingt mee
Noobie +1quote:
Helaasquote:Op maandag 23 september 2013 16:03 schreef MadMaster het volgende:
Ik Ben Een Wonderkind - Andre van Duin?
Bestwelquote:Op maandag 23 september 2013 16:07 schreef Mark het volgende:
Vast een vervolgvraag, maar ik weet het niet
Madmaster + 1quote:Op maandag 23 september 2013 17:13 schreef MadMaster het volgende:
Friet Met Mayonaise - Mike Vincent?
Jalalalalaaaaa...quote:Op maandag 23 september 2013 20:28 schreef Mark het volgende:
Allememachies, je bedoelt toch niet die dekselse acrobaat en die vervelende clown, he?
Als dit een vervolgvraag is, dan hoop ik dat het de Insane Clown Posse isquote:Op maandag 23 september 2013 20:55 schreef Mark het volgende:
Wat van wie?
It's savage and it's cruel and it shines like destruction
Comes in like the flood and it seems like religion
It's noble and it's brutal, it distorts and deranges
And it drenches you up and you're left like a zombie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |