quote:was the stage name used by celebrity photographer, Lynn Goldsmith, when she created a self-help comedy music album. The 1983 album, entitled Dancing for Mental Health, used affirmations set to music to poke fun at the self-help entrepreneurs who "build the listener's inner self and encourage personal growth through the thought that anything is possible".
is portrayed by Goldsmith during the spoken word sections as well as in the sung sections, her voice shifted downward in pitch to sound male. Key musical collaborators were Jacob Brackman and Steve Winwood. Additional contributors to the recording included Sting, Nile Rodgers, Todd Rundgren, Carly Simon and Tom Bailey. The album Dancing For Mental Health produced two hit singles,
and "Smile".
ranja + 1quote:
quote:Freak out
And give in
Doesn't matter what you believe in
Stay cool
And be somebody's fool this year
'cause they know
Who is righteous, what is bold
So I'm told
Een aantal keren op spotify geluisterd, weet nog niet echt wat ik er van moet vinden, doet me erg aan Hermano denken. £20 voor vinyl is aan de dure kant inderdaad...quote:Op maandag 16 september 2013 09:29 schreef ranja het volgende:
Moeilijke naam inderdaadZit te twijfelen of ik de cd ga kopen of ga wachten tot de lp uit het importcircuit komt... 30 euro en zelfs bij amazon 20 pond vind ik toch wel veel. Maar wat een album
quote:
bartrid + 1quote:Op maandag 16 september 2013 07:35 schreef bartrid het volgende:
cherub rock van de smashing pumpkins.
Mark +1quote:Op maandag 16 september 2013 13:50 schreef Mark het volgende:
I alone
Dolphins cry
Lightning crashes
Overcome
Run tot he water
Je hebt gelijk, ik ging er blind vanuit dat deze iig in de top40 had gestaan..quote:Op maandag 16 september 2013 14:12 schreef pipster het volgende:
Ik vind overigens geen top 40 notering voor Lightning Crashes, maar laten we lekker verder gaan.
Waarna George Harrison uiteindelijk de rechten van 'He's So Fine' kocht...quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naar de (schijver voor) Chiffons, omdat het teveel leek op He's so fine
-lama-quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:20 schreef MadMaster het volgende:
Het grootste deel van de opbrengsten van 'My Sweet Lord' belandde niet in de zakken van George Harrison en/of z'n platenmaatschappij. Waar ging dat geld wel heen en waarom?
Dit riekt meer naar een halfblinde gok, dan een kwestie van weten...quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:56 schreef pipster het volgende:
Pink Floyd, Golden Earring, Rolling Stones, Jethro Tull, Kayak, en eh Genesis.
Verder o.a. nog Led Zeppelin, Janis Joplin en Paul McCartney die het concertgebouw zelfs in een sing expliciet noemt...quote:Op dinsdag 17 september 2013 14:37 schreef Burnett het volgende:
The Doors![]()
Jefferson Airplane![]()
Tom Waits - 1985, maar OK...
Bob Dylan --> kan ik niks over terugvinden...
quote:
Opgezocht: MethodMich +1quote:Op dinsdag 17 september 2013 16:45 schreef methodmich het volgende:
Nee, Mookie Blaylock, de kleine point guard van o.a. Atlanta Hawks.
Als iemand het complete geluidsfragment van die tirade heeft (U MOET NU GAAN ZITTEN!), ben ik ze eeuwig dankbaar voor een mp3tjequote:Op dinsdag 17 september 2013 14:35 schreef ranja het volgende:
Dames en heren, ga toch zitten. Anders treedt mevrouw Franklin niet op.
Dit kán toch niet.
Los...quote:Op woensdag 18 september 2013 12:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
The Police - Ghost in the Machine
Het was een dubbele a-kant, wat wel vaker het geval was bij deze nederlandse zanger.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:57 schreef MadMaster het volgende:
Zit me suf te denken welke gecoverde/vertaalde Nederpop song in 1982 de eerste plaats haalde...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |