abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131164098
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat denk ik inderdaad niet.
En heb je argumenten voor die gedachte?
pi_131164131
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:18 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

En heb je argumenten voor die gedachte?
Die heb ik net al gegeven. Een criminele organisatie zal weinig belang hebben om daaraan deel te nemen. Die doppen hun eigen boontjes wel. Met geweld.
pi_131164248
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:17 schreef Belabor het volgende:
Kijk, hier zit die gevoelige snaar dus. Niemand zegt dat alles nu perfect geregeld is. Natuurlijk kunnen veel zaken beter, maar er zijn ook voldoende geldige argumenten in te brengen tegen het libertarisme. Jij mag het daar dan wel niet mee eens zijn, maar het blijven desalniettemin geldige argumenten.
Er zijn zeker argumenten tegenin te brengen en ik zeg ook niet dat in een libertarische samenleving alles super is. Maar dan moet de nieuwe (theoretische) situatie wel worden vergeleken met de huidige situatie die ook verre van ideaal is, en niet met een utopie.

quote:
Jij schrijft oorlogen toe aan overheden. Newsflash: oorlogen worden 9 van de 10 keer veroorzaakt door bedrijven die uit zijn op olie of andere grondstoffen, wapenfabrikanten of religieuze groeperingen. Deze mogen wel verbonden zijn aan de overheid en heel veel lobbyen om oorlogen uit te lokken, maar de overheid heeft daar zelf maar beperkte belangen bij (denk aan het voorkomen van imagoschaden of het beschermen van relaties met andere overheden). Zeker als we het over de VS hebben is het niet de overheid die oorlog wil, maar zijn het vooral de wapenfabrikanten die hun contacten in de regering goed warm maken, zodat zij er hun slaatje weer uit kunnen slaan.
Je zegt het zelf eigenlijk al, die corporaties zijn verbonden aan de overheid. Zonder die overheid zouden ze nooit tot oorlog over kunnen gaan, oorlog is immers erg duur en er zijn mensen nodig die willen vechten.

quote:

Dat er veel onschuldige mensen in de gevangenis zitten zal zonder meer waar zijn. Zie dat alleen maar eens te bewijzen. Dit is meer een rechterlijke kwestie die buiten de discussie staat. Ik zie ook niet in hoe het libertarisme dit soort problemen op gaat lossen.
Ik doelde vooral op mensen die veroordeeld zijn voor slachtofferloze misdaden (wat volgens de staat wel schuldige mensen zijn dus, maar volgens libertariers niet). Denk aan de oorlog tegen drugs, mensen die zich kritisch uiten tegen machthebbers, enz.

quote:
De wereldwijde spionage door bijvoorbeeld de NSA is natuurlijk een slechte zaak die onze privacy schendt. Hier zijn ook grote stappen in te maken.
Tot nu toe worden er alleen maar stappen in de verkeerde richting gemaakt en dit zie ik ook niet zo snel veranderen. Het is ook niet alleen de NSA, elke zichzelf respecterende overheid heeft een dergelijke organisatie. Bijvoorbeeld het groot aantal telefoontaps in NL.

quote:
Tenslotte dan het punt waar het bij libertariërs allemaal om draait: de overheid is schuldig aan het stelen van mijn inkomen. Hier komt het pure egoïsme naar boven drijven. Krijg jij soms niet genoeg geld om in je levensonderhoud te voorzien?
Een situatie waarbij iemand meer geld verdient dan wat jij (of wie dan ook) genoeg vindt, maakt het niet dat iemand anders recht heeft op het overschot.

quote:
Lijdt je een slechter leven omdat de overheid belasting heft over je inkomen?
Ja, anders had ik een stuk meer te besteden gehad. Jij niet dan, of ben je misschien een netto belastingontvanger?

quote:
Al ooit eens naar de leef- en werkomstandigheden in derdewereldlanden gekeken?
Waarom is dat relevant?

quote:
aarom heb je zoveel vertrouwen in een kapitalistisch systeem dat gebaseerd is op schulden, nietszeggende overeenkomsten en op valuta die eigenlijk geen waarde hebben behalve het "geloof" van de mensen in die waarde?
Ik heb net zoals jij weinig vertrouwen in dit systeem waarbij de geldmarkt compleet in handen is van door overheid gecontroleerde en gereguleerde centrale banken. Die waardeloze valuta waar je het over hebt, is bedacht door de overheid om oorlogen e.d. mee te financieren. Voor die tijd waren er goud en zilver of in ieder geval een gouden standaard.
pi_131164355
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die heb ik net al gegeven. Een criminele organisatie zal weinig belang hebben om daaraan deel te nemen. Die doppen hun eigen boontjes wel. Met geweld.
Nee, je had het net over de onmogelijkheid tot het doen van onderzoek, omdat "mijn" politie niet bevoegd zou zijn onderzoek te doen bij jou. En dat onderzoek doen interpreteer ik dan maar even als het toepassen van dwangmiddelen.

Het is voor bedrijf A gunstig als zij een verdachte die klant bij bedrijf B is aan dwangmiddelen kunnen onderwerpen voor hun zaak, en voor bedrijf B vice versa. Waarom zouden zij dan niet tot de overeenstemming komen dat zij elkaar bevoegd verklaren dat onderzoek uit te voeren, als een onafhankelijk rechter oordeelt dat er inderdaad uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld vloeit? Zoals een rechter-commissaris tegenwoordig de toepassing van zware dwangmiddelen toetst, maar dan libertarisch. Het lost jouw probleem van het niet kunnen onderzoeken van misdaad op.

Criminelen zullen in een marktsituatie altijd worden overboden door hun potentiële slachtoffers, omdat deze de meerderheid vormen en meer belang hechten aan het niet-geschonden hebben van hun rechten dan de criminele waarde hechten aan de mogelijkheid deze te schenden.

Je kan wel een criminele organisatie oprichten, en geweld toepassen. Maar reken maar dat de grote meerderheid hier binnen niet al te lange tijd korte metten mee maakt. Zij hebben veel meer middelen tot hun beschikking.
pi_131164497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:26 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nee, je had het net over de onmogelijkheid tot het doen van onderzoek, omdat "mijn" politie niet bevoegd zou zijn onderzoek te doen bij jou. En dat onderzoek doen interpreteer ik dan maar even als het toepassen van dwangmiddelen.
Iets verder terug
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Kort samengevat: het recht van de sterkste. Want als de crimineel die jouw TV heeft aangesloten onderdeel is van de mafia die een mooie vesting heeft, kan jouw law enforcement mooi fluiten naar die TV.
Nu zul je zeggen: "ja, maar dat is in het huidige systeem vaak ook het geval." Dat klopt, maar in het libertarische systeem krijgen bendes véél meer ruimte dan in ons systeem.
quote:
Het is voor bedrijf A gunstig als zij een verdachte die klant bij bedrijf B is aan dwangmiddelen kunnen onderwerpen voor hun zaak, en voor bedrijf B vice versa. Waarom zouden zij dan niet tot de overeenstemming komen dat zij elkaar bevoegd verklaren dat onderzoek uit te voeren, als een onafhankelijk rechter oordeelt dat er inderdaad uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld vloeit? Zoals een rechter-commissaris tegenwoordig de toepassing van zware dwangmiddelen toetst, maar dan libertarisch. Het lost jouw probleem van het niet kunnen onderzoeken van misdaad op.

Criminelen zullen in een marktsituatie altijd worden overboden door hun potentiële slachtoffers, omdat deze de meerderheid vormen en meer belang hechten aan het niet-geschonden hebben van hun rechten dan de criminele waarde hechten aan de mogelijkheid deze te schenden.

Je kan wel een criminele organisatie oprichten, en geweld toepassen. Maar reken maar dat de grote meerderheid hier binnen niet al te lange tijd korte metten mee maakt. Zij hebben veel meer middelen tot hun beschikking.
Toch raar dat de overheid dan niet al korte metten kan maken met de georganiseerde misdaad, want die hebben nog veel meer middelen tot hun beschikking dan een law enforcement organisatie ooit zal hebben.
pi_131164865
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Iets verder terug

[..]
Ja, dat zijn twee losse punten toch?

Je zei dat "mijn" politie jurisdictie mist tegen jou, wat ik heb geïnterpreteerd als "mijn politie kan niet rechtsgeldig dwangmiddelen ter bevordering van de opsporing toepassen tegen jou". Dat los ik op door te stellen dat het de LEA's (ik heb geen zin om telkens law-enforcement agency uit te moeten typen -oh wacht...-) ten behoeve van de opsporing een privaatrechtelijke rechter aan zullen wijzen die als rechter-commissaris zal functioneren. Als ik jouw punt foutief heb geïnterpreteerd moet je het zeggen.

Op de angst voor een Maffia BV heb ik gereageerd met het feit dat zij in een marktsituatie altijd zullen worden overboden door de groep potentiële slachtoffers en dus altijd meer middelen zullen hebben om zich te beschermen.

quote:
[..]

Toch raar dat de overheid dan niet al korte metten kan maken met de georganiseerde misdaad, want die hebben nog veel meer middelen tot hun beschikking dan een law enforcement organisatie ooit zal hebben.
Oh dat kan de overheid ook zeker wel. Ik zal de laatste zijn die beweert dat de overheid enkel nutteloze dingen doet. Het is ook niet dat we deze discussie voeren om te bewijzen dat een libertarische samenleving per definitie beter zou zijn in het bestrijden van Maffia BV, maar dat deze om andere redenen preferabel is, en daarnaast ook in staat is om Maffia BV te bestrijden. Minstens net zo goed wat mij betreft.

Het is mijn punt in deze discussie dat de angsten die een hoop mensen jegens het libertarisme lijken te hebben enigszins ondoordacht zijn. Maar ik merk dan ook al aan de andere users met libertarische sympathieën dat ik een ietwat gematigde libertarist ben. Voor zover dat bestaat.
  zaterdag 14 september 2013 @ 15:44:18 #207
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_131165016
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:22 schreef Wegenbouwer het volgende:
Je zegt het zelf eigenlijk al, die corporaties zijn verbonden aan de overheid. Zonder die overheid zouden ze nooit tot oorlog over kunnen gaan, oorlog is immers erg duur en er zijn mensen nodig die willen vechten.
Dat oorlogen kleinschaliger zullen gaan worden betekent niet dat ze helemaal uitgebannen zullen worden. Oorlogen hoeven niet duur te zijn als je het maar efficiënt aanpakt. Bovendien ga je er bij het libertarische systeem dus blijkbaar van uit dat er niet meer dingen zullen bestaan als nationaliteit of trots op je eigen afkomst waardoor er dus niet voldoende mensen achter een oorlog zullen staan. Je vergeet echter dat mensen helemaal niet meer nodig zijn om oorlog te voeren. Een nucleair wapen afschieten of een drone ergens op afsturen is meer dan voldoende.

Corporaties zullen nog steeds oorlog gaan voeren als zij daar winst bij kunnen behalen. Sterker nog, in een libertarische samenleving is dit makkelijker omdat ze niet eerst toestemming hoeven te vragen bij een overheid.
quote:
Ik doelde vooral op mensen die veroordeeld zijn voor slachtofferloze misdaden (wat volgens de staat wel schuldige mensen zijn dus, maar volgens libertariers niet). Denk aan de oorlog tegen drugs, mensen die zich kritisch uiten tegen machthebbers, enz.
Ten eerste worden er hier in Nederland geen mensen in de gevangenis gegooid omdat ze zich kritisch uiten tegenover de overheid: die vrijheid van meningsuiting kennen we hier gelukkig al. Ten tweede zijn er zeker wel slachtoffers in de oorlog tegen drugs, al blijft die schade vaak beperkt bij financiële schade. Dan nog zouden deze mensen volgens libertarische principes schade leiden en dus voor hun rechten op mogen komen. Dus ik zie nog steeds niet in wat het libertarisme voor dit soort mensen kan betekenen.
quote:
Tot nu toe worden er alleen maar stappen in de verkeerde richting gemaakt en dit zie ik ook niet zo snel veranderen. Het is ook niet alleen de NSA, elke zichzelf respecterende overheid heeft een dergelijke organisatie. Bijvoorbeeld het groot aantal telefoontaps in NL.
Ik denk dat er voldoende stappen gezet worden om dit soort praktijken te bestrijden, maar de macht van de overheid is hierin inderdaad te groot. Ik vind zelf ook dat dit hard aangepakt moet worden, dus daarin ben ik het volkomen met je eens.
quote:
Een situatie waarbij iemand meer geld verdient dan wat jij (of wie dan ook) genoeg vindt, maakt het niet dat iemand anders recht heeft op het overschot.
Je ontwijkt mijn vraag. Jij vindt dus, zoals ik al stelde, dat je 'recht' hebt op dat geld. Maar op welk recht beroep je je dan? De lonen zijn vastgesteld door de overheid en de belasting is vastgesteld door de overheid. Je wilt dus een netto loon ontvangen wat gebaseerd is op zaken die door de overheid bepaald zijn. Wat is dus genoeg? Wat bepaalt in een libertarische samenleving waar je recht op hebt? Als je buurman meer verdient dan jou, heb jij dan ook 'recht' op datzelfde loon?
quote:
Ja, anders had ik een stuk meer te besteden gehad. Jij niet dan, of ben je misschien een netto belastingontvanger?
Egoïsme dus. Ik kan er niets anders van maken.
quote:
Waarom is dat relevant?
Het is een situatie die veroorzaakt is door dat geweldige kapitalistische systeem wat het libertarisme prijst. Kapitalisme betekent kortgezegd welvaart voor de een en armoede voor de ander. Het is een weegschaal die nooit in balans zal komen.
quote:
Ik heb net zoals jij weinig vertrouwen in dit systeem waarbij de geldmarkt compleet in handen is van door overheid gecontroleerde en gereguleerde centrale banken. Die waardeloze valuta waar je het over hebt, is bedacht door de overheid om oorlogen e.d. mee te financieren. Voor die tijd waren er goud en zilver of in ieder geval een gouden standaard.
Daar komt de gouden standaard ook weer de hoek om kijken. Ik zie het verschil niet. Er valt net zoveel te speculeren met goudprijzen als met enige andere valuta. Het is geen oplossing voor het machtsmonopolie van banken en overheden. In een libertarische samenleving staat de organisatie of de persoon met het grootste aandeel in goud voor de machtsmonopolist. Dat lijkt me niet een situatie die wij graag zouden willen zien.
pi_131165208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:40 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, dat zijn twee losse punten toch?

Je zei dat "mijn" politie jurisdictie mist tegen jou, wat ik heb geïnterpreteerd als "mijn politie kan niet rechtsgeldig dwangmiddelen ter bevordering van de opsporing toepassen tegen jou". Dat los ik op door te stellen dat het de LEA's (ik heb geen zin om telkens law-enforcement agency uit te moeten typen -oh wacht...-) ten behoeve van de opsporing een privaatrechtelijke rechter aan zullen wijzen die als rechter-commissaris zal functioneren. Als ik jouw punt foutief heb geïnterpreteerd moet je het zeggen.

Op de angst voor een Maffia BV heb ik gereageerd met het feit dat zij in een marktsituatie altijd zullen worden overboden door de groep potentiële slachtoffers en dus altijd meer middelen zullen hebben om zich te beschermen.

[..]

Je hebt het niet verkeerd geïnterpreteerd, maar wat beperkt. Of ik heb wat stapjes overgeslagen in mijn uitleg, zo kun je het ook zien.

Je zult nooit in een libertarische samenleving nooit tot een volledige overeenstemming komen over de wetten en bevoegdheden. Ook niet op de manier die jij schetst, simpelweg omdat er altijd groepen zullen zijn die zich er aan onttrekken. En je kunt die groepen niet dwingen om mee te doen, omdat je geen jurisdictie hebt, anders dan het toepassen van geweld.

Effect is dat het recht van de sterkste zal gaan gelden. Ook om de redenen die Belabor hierboven schetst: er zullen altijd mensen zijn die er voordeel in zien om met geweld hun zaken te regelen. En in tegenstelling tot wat jij denkt, ga ik er vanuit dat de LEA's daar onvoldoende grip op kunnen krijgen, en dat het uiteindelijke resultaat rivaliserende bendes/groepen mensen zullen zijn. Zoals Somalië. Wat jij geen voorbeeld vindt van een libertarische samenleving, maar naar mijn idee wel het resultaat ervan zal zijn.
pi_131166149
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 14:21 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nee, eerst mag Paper_Tiger alles gaan onderbouwen. Ik heb al genoeg moeite gedaan wat dat betreft in dit topic. Toegeven dat er ook negatieve kanten aan zitten zit blijkbaar niet in de aard van het Libertarische beestje.
Volgens mij heb je het dan heel erg slecht begrepen.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2013 16:15:32 ]
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:23:37 #210
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_131166399
TS, ik wacht nog op de antwoorden uit de SC. Die kun je ook hier weergeven. Of ga je hier dezelfde prietpraat verkondigen?
pi_131166590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hebt het niet verkeerd geïnterpreteerd, maar wat beperkt. Of ik heb wat stapjes overgeslagen in mijn uitleg, zo kun je het ook zien.

Je zult nooit in een libertarische samenleving nooit tot een volledige overeenstemming komen over de wetten en bevoegdheden. Ook niet op de manier die jij schetst, simpelweg omdat er altijd groepen zullen zijn die zich er aan onttrekken. En je kunt die groepen niet dwingen om mee te doen, omdat je geen jurisdictie hebt, anders dan het toepassen van geweld.

Effect is dat het recht van de sterkste zal gaan gelden. Ook om de redenen die Belabor hierboven schetst: er zullen altijd mensen zijn die er voordeel in zien om met geweld hun zaken te regelen. En in tegenstelling tot wat jij denkt, ga ik er vanuit dat de LEA's daar onvoldoende grip op kunnen krijgen, en dat het uiteindelijke resultaat rivaliserende bendes/groepen mensen zullen zijn. Zoals Somalië. Wat jij geen voorbeeld vindt van een libertarische samenleving, maar naar mijn idee wel het resultaat ervan zal zijn.
Het feit dat je mensen niet kan dwingen is juist waarom ik het libertarisme mooi vind. Als iemand zich niet wenst te binden aan een LEA betekent dat niet dat jij je niet kan beschermen tegen zo iemand of overlast van zijn keuze moet ondervinden. Dat betekent simpelweg dat zijn vraag niet meeweegt in de besluitvorming op de markt. Net zoals sommigen zich nu onttrekken aan de rechtsvorming door ervoor te kiezen niet te stemmen. Dat is een volledig eigen keuze, waarvan diegene die hem neemt enkel zichzelf mee in de vingers snijdt.

Ik zie het risico van het gebruik van geweld niet zo, omdat het gebruik van geweld duur is en de potentiële slachtoffers van het geweld (vrijwel iedereen dus) er een zwaarder belang bij hebben om geen slachtoffer te worden, en dus altijd meer middelen bij elkaar weten te krijgen. Geweld is en blijft een hele ineffeciënte wijze om te verkrijgen van wat je wil.

Somalië is een land met etnische en religieuze spanningen, het ontbreekt daar aan opgeleide mensen, en natuurlijke grondstoffen die noodzakelijk zijn voor de ontwikkeling van een degelijke economie die aan ten grondslag moet liggen aan het hele marktconcept. Enkel daarom al kun je het niet vergelijken.
  zaterdag 14 september 2013 @ 17:50:33 #212
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_131168892
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moeten? Dat is weinig libertarisch.
Moeten als in "het moet morgen eens droog blijven..."
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_131172353
Freedom from Governments
Freedom from Companies

True Freedom.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_131172412
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:37 schreef El_Matador het volgende:
Freedom from Governments
Freedom from Companies

True Freedom.

Echt anarchisme is dat, bij libertarisme mis je helaas het laatste.
pi_131172439
Dat vat aardig het libertarisme samen maar ik mis een belangrijk punt:
- new slavery for ordinary people

Vrijheid is een illusie. Je kan je vrij maken van de overheid als je dat wil maar dan duikt een andere partij in het machtsvacuüm, bijvoorbeeld de mafia (Zuid-Italië). Dan heb ik toch liever dat de overheid die macht heeft waarbij de overheid democratisch wordt bestuurd en gecontroleerd. Maar ieder zijn voorkeur. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131172484
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:39 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Echt anarchisme is dat, bij libertarisme mis je helaas het laatste.
Etiketjes boeien me niet zo. Ook dat lijkt me vrij vrijheidslievend, niet?

Uiteindelijk zal je zien wat ik bedoel. Ik stuur je een uitnodiging als het zover is. 8-)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_131172522
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Vrijheid is een illusie. Je kan je vrij maken van de overheid als je dat wil maar dan duikt een andere partij in het machtsvacuüm, bijvoorbeeld de mafia (Zuid-Italië). Dan heb ik toch liever dat de overheid die macht heeft waarbij de overheid democratisch wordt bestuurd en gecontroleerd. Maar ieder zijn voorkeur. ;)
Same here!
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Etiketjes boeien me niet zo. Ook dat lijkt me vrij vrijheidslievend, niet?

Uiteindelijk zal je zien wat ik bedoel. Ik stuur je een uitnodiging als het zover is. 8-)
Oeh, hou mij op de hoogte dan. 8-)
pi_131172628
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:42 schreef robin007bond het volgende:
Oeh, hou mij op de hoogte dan. 8-)
;)
De kern van libertarisme; als je iets wil, ga ervoor. Als je iets kan; gebruik het.

Conservatieven verachten beide, socialisten degraderen de mens en richten zich op wat men niet zou kunnen.

Echte vooruitgang zit in vrijheid.

zaterdag 14 september 2013 @ 19:56:17 #219
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_131173090
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

De maffia opereert in een rechtstaat en weet zich beschermt door corrupte politici en omkoopbare ambtenaren. De kans dat een dergelijke organisatie voet aan de grond zal proberen te krijgen is er altijd. In een Libertarische samenleving zijn er gewoon wetten (minder dan nu) waarin ook dat gedrag strafbaar is. Jij wilt de maffia zelf kiezen ik wil ze helemaal niet.
Er zijn tal van drogaannames te bedenken en valse waarheden waarom je beter af bent met de huidige status quo of met nog meer regels en wetten.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:57:55 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_131173162
Een maffia ontstaat nu juist door een overheid die haar macht misbruikt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_131173337
Er zullen altijd mensen/instanties zijn die de macht grijpen, als de overheid het niet doet dan iets/iemand anders. Een machtsloze maatschappij lijkt niet mogelijk te zijn met het huidige ontwikkelingsstadium van de mens.
#NoDAPL
pi_131173467
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De maffia opereert in een rechtstaat en weet zich beschermt door corrupte politici en omkoopbare ambtenaren. De kans dat een dergelijke organisatie voet aan de grond zal proberen te krijgen is er altijd. In een Libertarische samenleving zijn er gewoon wetten (minder dan nu) waarin ook dat gedrag strafbaar is. Jij wilt de maffia zelf kiezen ik wil ze helemaal niet.
Er zijn tal van drogaannames te bedenken en valse waarheden waarom je beter af bent met de huidige status quo of met nog meer regels en wetten.
Dit is slechts een van de redenen waarom een 'libertarische staat' niet mogelijk of toch in ieder geval voor (bijna?) alle partijen ongewenst is. Denk bijv. aan infrastructuur, dat kan je toch niet allemaal privatiseren? Nu ja, het kan wel maar gaat het werken en gaat het efficiënt zijn? Ik zal niet stellen dat de huidige staatsvormen ideaal zijn (verre van) maar jij weet wat Churchill hier over zei. ;)
#NoDAPL
pi_131173552
En de huissocialist van FOK!, een menneke dat nog niet eens de echte wereld kent, focust maar weer eens op wat er niet kan.

Typisch.

pi_131173647
Jij hebt een gekke definitie van "de echte wereld", om nog maar te zwijgen over jouw illusie dat jij met of zonder glazen bol denkt te kunnen weten wat een ander wel en niet kent. :')
Dank je voor het compliment maar ik zou mezelf toch geen socialist durven te noemen.
#NoDAPL
pi_131173694
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij hebt een gekke definitie van "de echte wereld". :')
Je komt er nog wel achter, Bram.

Als je je zolderkamer eens verlaat.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')