Doe normaal, blijkbaar geen idee wat een depressie is.quote:
Dat is juist het probleem, ik weet verdomme niet meer hoe ik moet leven.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:48 schreef aequus het volgende:
Hoe zou jij willen dat je gemiddelde dag verliep (aan activiteiten)
-ps ik heb hier zelf ook een paar jaar last van gehad, ben er uiteindelijk wel weer bovenop gekomen gelukkig
Laten we het ivm privacy houden op te weinig liefde in m'n jeugd, waar ik nu van de rotte vruchten pluk.quote:
Met een zware depressie gaat elk contact langs je heen... Ik vermoed dat TS geen enkele behoefte heeft aan contact met studiegenoten.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef thenxero het volgende:
Wie heeft je het advies gegeven om te stoppen met je studie? Alsof je je beter gaat voelen als je de hele dag thuis in bed ligt. Als je studeert dan kom je nog in contact met studiegenoten. Niet dat dan je depressie direct weg zal zijn, maar je bent in ieder geval met andere dingen bezig.
Een studie is momenteel te hoogdrempelig voor mij. Als ik niet eens de energie heb om een kop thee te zetten...quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef thenxero het volgende:
Wie heeft je het advies gegeven om te stoppen met je studie? Alsof je je beter gaat voelen als je de hele dag thuis in bed ligt. Als je studeert dan kom je nog in contact met studiegenoten. Niet dat dan je depressie direct weg zal zijn, maar je bent in ieder geval met andere dingen bezig.
Vragen mensen niet aan je waarom je niet meer komt opdagen?quote:Op donderdag 12 september 2013 00:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Een studie is momenteel te hoogdrempelig voor mij. Als ik niet eens de energie heb om een kop thee te zetten...
Ik vind dat je je vrienden daar niet mee moet opschepen, ze kunnen je niet helpen. TS heeft professionele hulp nodig, meer dan alleen hulp waarbij hij z'n ei kwijt kan.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:05 schreef Ironisch het volgende:
Als een vriend aan jou zou vertellen dat hij zelfmoord gedachten heeft, zou je hem dan een beetje raar gaan vinden en hem lekker zelfmoord laten plegen of zou je hem gaan helpen?
Die zijn al afgestudeerd en aan het werk. Niemand kent me in het nieuwe curriculum.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:08 schreef thenxero het volgende:
[..]
Vragen mensen niet aan je waarom je niet meer komt opdagen?
Ik dus ook niet. Mja, zal ook eens naar de psychiater gaan, hoewel ik wel als de dood ben voor antidepressiva. Ik wil niet dat het mijn insuline wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind dat je je vrienden daar niet mee moet opschepen, ze kunnen je niet helpen. TS heeft professionele hulp nodig, meer dan alleen hulp waarbij hij z'n ei kwijt kan.
Vrienden kunnen je niet helpen, maar kunnen wel naar je omkijken.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind dat je je vrienden daar niet mee moet opschepen, ze kunnen je niet helpen. TS heeft professionele hulp nodig, meer dan alleen hulp waarbij hij z'n ei kwijt kan.
Beter dat dan dat je dadelijk weer een treinmachinist traumatiseertquote:Op donderdag 12 september 2013 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Die zijn al afgestudeerd en aan het werk. Niemand kent me in het nieuwe curriculum.
[..]
Ik dus ook niet. Mja, zal ook eens naar de psychiater gaan, hoewel ik wel als de dood ben voor antidepressiva. Ik wil niet dat het mijn insuline wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Waardoor is deze depressie eigenlijk ontstaan?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, ik weet verdomme niet meer hoe ik moet leven.
[..]
Laten we het ivm privacy houden op te weinig liefde in m'n jeugd, waar ik nu van de rotte vruchten pluk.
Snap ik, en geef dat ook gewoon aan bij de psychiater.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Mja, zal ook eens naar de psychiater gaan, hoewel ik wel als de dood ben voor antidepressiva. Ik wil niet dat het mijn insuline wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.
ad is een behoorlijk slecht middel dus daar wil je niet van af hangen.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:18 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
Beter dat dan dat je dadelijk weer een treinmachinist traumatiseert
Psychiater zou ook eventueel kalmerende middelen voor kunnen schrijven, wordt niet altijd meteen naar anti depressiva gegrepen.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Snap ik, en geef dat ook gewoon aan bij de psychiater.
Wacht in ieder geval niet, maar onderneem morgen gelijk actie. Al is dat het enige dat je gedurende de hele dag doet.
Als het helpt...quote:Op donderdag 12 september 2013 00:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die antidepressiva zou ik zo lang mogelijk wachten. Chemische rotzooi.
Die psychologe, luistert ze alleen of stippelt ze ook samen met jou een plan uit, om te werken aan verbetering?
Zo te lezen gaat het niet hard genoeg met haar hulp.
Heb dat ook al overwogen (ook net al gesuggereerd in een DM). Zal het aankaarten.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:18 schreef egeltje1985 het volgende:
Misschien moet je een tiidje intern, met intensieve therapie en begeleiding. Echt een tijdje je vol op jezelf richten. Wat zegt je psycholoog van de vorderingen/het gebrek daaraan?
'Gewoon', gelukkig zijn. Zo abstract allemaal...quote:Op donderdag 12 september 2013 00:18 schreef Alweerz het volgende:
Weet je eigenlijk wat je zou willen bereiken in het leven?
Nou ja, in DM ben ik ook niet al te vrijgevig met info hoor. Te weinig ouderliefde, te veel aan het lot overgelaten, te snel volwassen moeten worden, en vooral altijd alleen geweest, op elk gebied. Ben een echte lone wolf geworden door mijn opvoeding.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:20 schreef aequus het volgende:
[..]
Waardoor is deze depressie eigenlijk ontstaan?
Licht dat puur aan te weinig liefde jeugd, of iets met je eigenbeeld of moedeloosheid ivb toekomst beeld etc
als je niet Wilt antwoorden hier dm/pm je me maar
Dankjewel, zal over een paar weken waarschijnlijk weer updaten.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Snap ik, en geef dat ook gewoon aan bij de psychiater.
Wacht in ieder geval niet, maar onderneem morgen gelijk actie. Al is dat het enige dat je gedurende de hele dag doet.
Ze parafraseert alles.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die antidepressiva zou ik zo lang mogelijk wachten. Chemische rotzooi.
Die psychologe, luistert ze alleen of stippelt ze ook samen met jou een plan uit, om te werken aan verbetering?
Zo te lezen gaat het niet hard genoeg met haar hulp.
Wiet is helaas te duur geworden nu ik werkloos ben.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:26 schreef aequus het volgende:
Het beste blijft van de verdovende middelen afblijven, je stopt alleen het probleem weg voor even.
Ah herkenbaar.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, ik weet verdomme niet meer hoe ik moet leven.
[..]
Laten we het ivm privacy houden op te weinig liefde in m'n jeugd, waar ik nu van de rotte vruchten pluk.
quote:Op donderdag 12 september 2013 00:32 schreef kwiwi het volgende:
Nou, hopelijk over een tijdje wat beter nieuws dan. Succes in ieder geval!
Zo makkelijk ligt het niet bij een depressie.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:37 schreef LazyDave het volgende:
Wat er gaat op zo'n dag als je op bed ligt, allemaal door je hoofd heen dan? Misschien eens lekker gaan fietsen, doet mij altijd goed. Zeker bij nacht.
Dat doet mij ook goed, maar ik ben dan ook niet depressief. Je denkt er wel erg makkelijk over.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:37 schreef LazyDave het volgende:
Wat er gaat op zo'n dag als je op bed ligt, allemaal door je hoofd heen dan? Misschien eens lekker gaan fietsen, doet mij altijd goed. Zeker bij nacht.
Misschien is TS wel een creatief genie, veel schrijvers, schilders en dichters zijn dat ook geweest en waren depressief. Ga op zijn minst gewoon wandelen.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat doet mij ook goed, maar ik ben dan ook niet depressief. Je denkt er wel erg makkelijk over.
Oke, ik heb niet dit gehad maar je zou kunnen zeggen dat de aanpak hetzelfde blijft (volgens mij dan he, wie ben ik nouquote:Op donderdag 12 september 2013 00:30 schreef Gary_Oak het volgende:
Nou ja, in DM ben ik ook niet al te vrijgevig met info hoor. Te weinig ouderliefde, te veel aan het lot overgelaten, te snel volwassen moeten worden, en vooral altijd alleen geweest, op elk gebied. Ben een echte lone wolf geworden door geworden
Ja, wie is eigenlijk niet depressief in deze maatschappij. Volgens mij gebruiken 800.000+ mensen AD in Nederland, of niet?quote:Op donderdag 12 september 2013 00:42 schreef LelijKnap het volgende:
Zonder AD was ik al lang voor een trein gesprongen. Waarom het leven niet daarmee uitzingen ?
t is niet alleen dat. Er zijn nogal wat eisen in deze maatschappij, eisen die niet compatible zijn met elk persoon. Door bv een gebrekkige (traumatischr) opvoeding. AD kan het een en ander meer gelijktrekken.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:50 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Ja, wie is eigenlijk niet depressief in deze maatschappij. Volgens mij gebruiken 800.000+ mensen AD in Nederland, of niet?
Een studie geeft je juist een doel in je leven. Je komt dan tenminste in een bepaald ritme. Gewoon iets doen wat je leuk denkt te vindenquote:Op donderdag 12 september 2013 00:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Een studie is momenteel te hoogdrempelig voor mij. Als ik niet eens de energie heb om een kop thee te zetten...
Ja de mensen stellen zich veelal aan. Ze zijn hebberig; wilde de beste baan, het mooiste huis, veel centjes, "succes" alom. Hebben ze dat niet dan voelen ze zich een nietsnut, een loser, gefaald in het leven jadieja. Laten al hun geluk afhangen van de hoeveelheid liefde die ze ontvangen. Blijven in het verleden steken; kunnen zich over geen negatieve ervaring heen zetten. Hebben wel de macht om er zelf iets aan te doen, zichzelf forceren dingen aan te pakken, met het beste been uit bed stappen, moeite doen en blijven gaan, maar laten veel passief op zich afkomen. Iedereen is wel eens ongelukkig, overweldigd, moedeloos, iedereen. Blijf je er in hangen dan heb je een "depressie" zo te pakken.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:50 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Ja, wie is eigenlijk niet depressief in deze maatschappij. Volgens mij gebruiken 800.000+ mensen AD in Nederland, of niet?
Je hebt zeker een punt, evengoed.quote:Op donderdag 12 september 2013 02:01 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja de mensen stellen zich veelal aan. Ze zijn hebberig; wilde de beste baan, het mooiste huis, veel centjes, "succes" alom. Hebben ze dat niet dan voelen ze zich een nietsnut, een loser, gefaald in het leven jadieja. Laten al hun geluk afhangen van de hoeveelheid liefde die ze ontvangen. Blijven in het verleden steken; kunnen zich over geen negatieve ervaring heen zetten. Hebben wel de macht om er zelf iets aan te doen, zichzelf forceren dingen aan te pakken, met het beste been uit bed stappen, moeite doen en blijven gaan, maar laten veel passief op zich afkomen. Iedereen is wel eens ongelukkig, overweldigd, moedeloos, iedereen. Blijf je er in hangen dan heb je een "depressie" zo te pakken.
En dan kunnen ze wel blijven roepen van; het is een ziekte etc etc. Maar ik heb al aardig wat mensen ontmoet met een depressie en vrijwel alle waren chronisch negatief. Zeiken over alles. Beginnend met het weer tot hun baan, hun thuissituatie, opleiding, geld, vriendjes en vriendinnetjes of het gebrek daaraan, niet weten wat ze willen maar ook niets willen uitproberen, nooit zin, nooit zin maken. Zich bij de eerste de beste tegenslag meteen weer hopeloos op de grond laten vallen. Dat soort gezeik. Ik geloof best dat er gevallen zijn waarbij het niet controleerbaar is, echt een aandoening, maar niet in zo'n extreme mate als nu wordt beschreven. En ik geloof al helemaal niet dat je er zelf geen invloed op kan hebben. Dat die mensen therapie zo waarderen geeft alleen maar aan hoe zwak ze mentaal zijn, hoe makkelijk ze anderen met hun hoofd laten spelen. Beïnvloedbaar, waar alle problemen in eerste instantie mee zijn begonnen.
Misschien geen populistenmening maar het zij zo. Dat gezegd te hebben denk ik dat er voor iedereen hoop is. Net als bij verslavingen en dat soort "ziektes". Hard werk en ijzersterke wilskracht.
Je moet wel beseffen dat het in jóuw optiek inderdaad zo overkomt (wat dat betreft sla je de spijker op zijn kop). Als gezonde mensen kunnen wij hier heel helder en nuchter over denken. Maar in een zware depressie denkt iemand niet meer helder na, is er geen greintje positiviteit en is het leven een uitzichtloos zwart gat. Het komt vaak niet vanuit aanstellerij, maar vanuit een combi van genetische aanleg, hormoonregelingen en omgeving/achtergrond. Coping met de problemen is daar maar een klein onderdeel van, sterker nog, voor sommige mensen hoeven er niet eens zoveel problemen te zijn om toch zwaar depressief te worden en geen andere uitweg te zien dan de dood. Onderschat daarom dus niet het effect van een zware depressie op iemands gemoed en welzijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 02:01 schreef Kola het volgende:
[..]
Ja de mensen stellen zich veelal aan. Ze zijn hebberig; wilde de beste baan, het mooiste huis, veel centjes, "succes" alom. Hebben ze dat niet dan voelen ze zich een nietsnut, een loser, gefaald in het leven jadieja. Laten al hun geluk afhangen van de hoeveelheid liefde die ze ontvangen. Blijven in het verleden steken; kunnen zich over geen negatieve ervaring heen zetten. Hebben wel de macht om er zelf iets aan te doen, zichzelf forceren dingen aan te pakken, met het beste been uit bed stappen, moeite doen en blijven gaan, maar laten veel passief op zich afkomen. Iedereen is wel eens ongelukkig, overweldigd, moedeloos, iedereen. Blijf je er in hangen dan heb je een "depressie" zo te pakken.
En dan kunnen ze wel blijven roepen van; het is een ziekte etc etc. Maar ik heb al aardig wat mensen ontmoet met een depressie en vrijwel alle waren chronisch negatief. Zeiken over alles. Beginnend met het weer tot hun baan, hun thuissituatie, opleiding, geld, vriendjes en vriendinnetjes of het gebrek daaraan, niet weten wat ze willen maar ook niets willen uitproberen, nooit zin, nooit zin maken. Zich bij de eerste de beste tegenslag meteen weer hopeloos op de grond laten vallen. Dat soort gezeik. Ik geloof best dat er gevallen zijn waarbij het niet controleerbaar is, echt een aandoening, maar niet in zo'n extreme mate als nu wordt beschreven. En ik geloof al helemaal niet dat je er zelf geen invloed op kan hebben. Dat die mensen therapie zo waarderen geeft alleen maar aan hoe zwak ze mentaal zijn, hoe makkelijk ze anderen met hun hoofd laten spelen. Beïnvloedbaar, waar alle problemen in eerste instantie mee zijn begonnen.
Misschien geen populistenmening maar het zij zo. Dat gezegd te hebben denk ik dat er voor iedereen hoop is. Net als bij verslavingen en dat soort "ziektes". Hard werk en ijzersterke wilskracht.
Ik snap dat je zo denkt...zelf heb ik ook zo gedacht totdat iemand die me heel dichtbij staat zwaar depressief werd vanuit het niets eigenlijk. In het begin denk je 'wat stel je je aan,doe normaal'. Bij hoe meer je je er in verdiepen, hoe meer je er achter komt mensen gewoon verschrikkelijk ziek zijn. Dit heeft niks te maken met aanstellerij of verwend of een hoog verwachtingspatroon.quote:Op donderdag 12 september 2013 02:01 schreef Kola het volgende:
[..]
En dan kunnen ze wel pen van; het is een ziekte etc etc. Maar ik heb al aardig wat mensen ontmoet met een depressie en vrijwel alle waren chronisch negatief. Zeiken over alles. Beginnend met het weer tot hun baan, hun thuissituatie, opleiding, geld, vriendjes en vriendinnetjes of het gebrek daaraan, niet weten wat ze willen maar ook niets willen uitproberen, nooit zin, nooit zin maken. Zich bij de eerste de beste tegenslag meteen weer hopeloos op de grond laten vallen. Dat soort gezeik. Ik geloof best dat er gevallen zijn waarbij het niet controleerbaar is, echt een aandoening, maar niet in zo'n extreme mate als nu wordt beschreven. En ik geloof al helemaal niet dat je er zelf geen invloed op kan hebben. Dat die mensen therapie zo waarderen geeft alleen maar aan hoe zwak ze mentaal zijn, hoe makkelijk ze anderen met hun hoofd laten spelen. Beïnvloedbaar, waar alle problemen in eerste instantie mee zijn begonnen.
Ze heeft het dan ook over het gros v.d. gebruikers van AD en die zijn niet perse ''zwaar depressief''. Het is dus, om in jouw vergelijking met kanker mee te gaan, alsof er mensen zijn die hun griepje verkopen als kanker.quote:Op donderdag 12 september 2013 09:37 schreef _NZT_ het volgende:
Ik snap dat je zo denkt...zelf heb ik ook zo gedacht totdat iemand die me heel dichtbij staat zwaar depressief werd vanuit het niets eigenlijk
Die mensen zijn dan dus niet depressief, maar verkopen het als depressief zijn.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze heeft het dan ook over het gros v.d. gebruikers van AD en die zijn niet perse ''zwaar depressief''. Het is dus, om in jouw vergelijking met kanker mee te gaan, alsof er mensen zijn die hun griepje verkopen als kanker.
je punt is weer eens over the top hè... doe gewoon ff wat rustiger joh... stoere knulquote:Op donderdag 12 september 2013 10:15 schreef fathank het volgende:
Blijkbaar vind je het wel prima zo anders had je wel meer moeite gedaan om er bovenop te komen.
Ipv initiatief te nemen en met je psych eens te praten over een andere behandelmethode of een tijdelijke opname bijvoorbeeld tik je liever een zielig verhaal op FOK!
Dit is natuurlijk heel kut, maar ik denk dat je nu nog leeft alsof het toen was en je daar nog steeds veel mee bezig bent. Waar je je mee bezig houdt daar stuur je jezelf op af. Hoe vreselijk zoiets ook is geweest het was toen, nu mag je je daarvan vrij gaan maken en werkelijk jezelf worden. Moet daarbij wel zeggen dat dat niet gebeurt zolang je redeneert vanuit een ''ja maar vroeger....'' en dan dat laten beslissen, je het vanuit het verleden bekijkt. Nu identificeer je je met een heel ongelukkig verhaal en maakt daarmee dat verhaal je heden.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:30 schreef Gary_Oak het volgende:
Te weinig ouderliefde, te veel aan het lot overgelaten, te snel volwassen moeten worden, en vooral altijd alleen geweest, op elk gebied. Ben een echte lone wolf geworden door mijn opvoeding.
Hoezo over the top? Meneer kan wel solliciteren als een malle. Beter steekt hij die energie in zn eigen herstel.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:26 schreef Re het volgende:
[..]
je punt is weer eens over the top hè... doe gewoon ff wat rustiger joh... stoere knul
het ging om dat zielige verhaaltje opschrijven, er is niets zieligs aan het is een gevoel dat iemand probeert op te schrijven, dat de enige conclusie is dat TS hulp dient te zoeken is daarentegen natuurlijk de juiste...quote:Op donderdag 12 september 2013 11:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo over the top? Meneer kan wel solliciteren als een malle. Beter steekt hij die energie in zn eigen herstel.
Her is wel zielig als je er geen kloot aan doet. Je merkt dat je Therapie niet aanslaat, doe er wat aan. Als ik ziek ben en mn medicijnen slaan niet aan ga ik ook naar de dokter. Dan ga ik geen topic openen.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:27 schreef Re het volgende:
[..]
het ging om dat zielige verhaaltje opschrijven, er is niets zieligs aan het is een gevoel dat iemand probeert op te schrijven, dat de enige conclusie is dat TS hulp dient te zoeken is daarentegen natuurlijk de juiste...
een depressie is niet zielig het is een ziekte
Hij realiseert zich nu ook dat het niet werkt. Zulke dingen kosten tijd. Nu moet hij hulp gaan zoeken die wel effect heeft. Ook dat besef kan even tijd kosten.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Her is wel zielig als je er geen kloot aan doet. Je merkt dat je Therapie niet aanslaat, doe er wat aan. Als ik ziek ben en mn medicijnen slaan niet aan ga ik ook naar de dokter. Dan ga ik geen topic openen.
Maar als ik je verhaal zo lees heb je weinig te verliezen wat AD betreft. Beter levend en afhankelijk van dan dood zonder. De eerste stap is dus vragen aan je psycholoog of je een doorverwijzing kunt krijgen naar een psychiater (en een beetje snel), of jezelf laten opnemen als je echt een gevaar bent voor jezelf.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Waardoor je weer je dagelijkse activiteiten kunt doen, gezond kunt eten, en op die manier kunt herstellen waarna je langzaam afbouwt.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:26 schreef aequus het volgende:
Het beste blijft van de verdovende middelen afblijven, je stopt alleen het probleem weg voor even.
Dat is een beetje het ding met depressie he. Gebrek aan initiatief, energie en motivatie. Daarom is het zo moeilijk om eruit te komen.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:15 schreef fathank het volgende:
Blijkbaar vind je het wel prima zo anders had je wel meer moeite gedaan om er bovenop te komen.
Ipv initiatief te nemen en met je psych eens te praten over een andere behandelmethode of een tijdelijke opname bijvoorbeeld tik je liever een zielig verhaal op FOK!
wel of geen medicatie etc is iets voor een behandelaar, daar hebben we te weinig kijk op.... hulpverlening inschakelen lijkt me nu het belangrijstequote:Op donderdag 12 september 2013 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waardoor je weer je dagelijkse activiteiten kunt doen, gezond kunt eten, en op die manier kunt herstellen waarna je langzaam afbouwt. Voor Gary lijkt medicatie me op dit punt absolute noodzaak. De medicatie zal zijn hersenen helpen om te herstellen van de diepe put dat depressie is.
Dat is waar. Meer om even aan te geven dat er nog opties zijn als dat praten met de psycholoog niet helpt.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:33 schreef Re het volgende:
[..]
wel of geen medicatie etc is iets voor een behandelaar, daar hebben we te weinig kijk op.... hulpverlening inschakelen lijkt me nu het belangrijste
ja een griepje is dan ook wel wat anders dan een depressiequote:Op donderdag 12 september 2013 11:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Her is wel zielig als je er geen kloot aan doet. Je merkt dat je Therapie niet aanslaat, doe er wat aan. Als ik ziek ben en mn medicijnen slaan niet aan ga ik ook naar de dokter. Dan ga ik geen topic openen.
Heel goed omschreven, vrij pessimistisch. Dat wel, maar waarheid. Maar wat te doen als je tot zulk inzicht bent gekomen dat het vrij zinloos is? Doet mij denken aan de volgende filosoof.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:31 schreef Springtouw het volgende:
Elke dag kom ik tot de conclusie dat het leven raar is.
Iedereen heeft pijn op de één of andere manier. De één is gelukkiger dan de ander en we zijn allemaal enorm verschillend.
Ondanks dat het leven niet zo lang duurt, leven we alsof we het leven erg belangrijk vinden. We zijn allemaal processen die iets uitvoeren. Elk mens heeft een kleine doel in het leven. En al die kleine doelen maken één grote doel.
Het meeste om ons heen zullen wij nooit begrijpen (computers, auto's gebouwen, fietsen, muziek, zorg). We zijn altijd afhankelijk van anderen. Je kunt je ergens in specialiseren en daar goed in worden. Maar je krijgt simpelweg de tijd en de kans er niet voor om alles te ontdekken.
Tot die tijd ben je een toeschouwer, een deelnemer. Je gaat naar school in massa's, je gaat naar je werk in massa's en je gaat naar huis in massa's. Je bent niet uniek, maar tegelijkertijd wel.
Waarom vermeld ik dit allemaal? Je leven heeft toch geen zin. Je bent al zo goed als dood.
Voor mijn gevoel, hebben we allemaal al zelfmoord gepleegd en hoeven we dat niet weer te doen. We leven namelijk toch niet zo langEn het leven is sneller voorbij dan je denkt.
Het heeft ook geen zin om je zorgen te maken over jezelf. Leef gewoon. Je kunt het niet verprutsen, je kunt niet falen in het leven. Je mag alleen even leven.
Voor een griepje ga ik niet naar de dokter.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:18 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja een griepje is dan ook wel wat anders dan een depressie
Er is wel een doel. Iedereen heeft een doel. Maar jou individuele bijdrage is onnodig en zinloos.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:24 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Heel goed omschreven, vrij pessimistisch. Dat wel, maar waarheid. Maar wat te doen als je tot zulk inzicht bent gekomen dat het vrij zinloos is? Doet mij denken aan de volgende filosoof.
http://en.wikipedia.org/wiki/Philipp_Mainl%C3%A4nder
http://philosophy-of-redemption.blogspot.nl/
Zelfs voor een psychiater is een het gok in het donker.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:33 schreef Re het volgende:
[..]
wel of geen medicatie etc is iets voor een behandelaar, daar hebben we te weinig kijk op.... hulpverlening inschakelen lijkt me nu het belangrijste
Ja was dat maar zo, als je eens wisten hoeveel alcoholisten en drugs verslaafden verslaafd zijn door dat ze hun zelf wilde zijn en daarna zouden stoppen maar dat nooit deden?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waardoor je weer je dagelijkse activiteiten kunt doen, gezond kunt eten, en op die manier kunt herstellen waarna je langzaam afbouwt.
Door drugs of alcohol ga je je een soort god voelen, met ad is dat niet zo...quote:Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef aequus het volgende:
[..]
Ja was dat maar zo, als je eens wisten hoeveel alcoholisten en drugs verslaafden verslaafd zijn door dat ze hun zelf wilde zijn en daarna zouden stoppen maar dat nooit deden?
Maar net zo verslavend, tevens is het chemische rotzooi die zoveel bijwerkingen heeftquote:Op donderdag 12 september 2013 18:45 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Door drugs of alcohol ga je je een soort god voelen, met ad is dat niet zo...
Die chemische rotzooi is wel verantwoordelijk voor het redden van vele levens.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:46 schreef aequus het volgende:
[..]
Maar net zo verslavend, tevens is het chemische rotzooi die zoveel bijwerkingen heeft
En die dan vervolgens heel kut te laten verlopenquote:Op donderdag 12 september 2013 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die chemische rotzooi is wel verantwoordelijk voor het redden van vele levens.
Zelfmedicatie is heel wat anders dan medicatie begeleid door een psychiater. Maar goed, bij deze discussie is TS verder niet zo gebaat.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef aequus het volgende:
[..]
Ja was dat maar zo, als je eens wisten hoeveel alcoholisten en drugs verslaafden verslaafd zijn door dat ze hun zelf wilde zijn en daarna zouden stoppen maar dat nooit deden?
Laat ik het zo zeggen dat ik AD gebruikers kenquote:Op donderdag 12 september 2013 19:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfmedicatie is heel wat anders dan medicatie begeleid door een psychiater. Maar goed, bij deze discussie is TS verder niet zo gebaat.
Grats, ik ken ook ex-gebruikers.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:03 schreef aequus het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen dat ik AD gebruikers ken
okequote:Op donderdag 12 september 2013 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Grats, ik ken ook ex-gebruikers.
ADs zijn niet verslavend. Zolang je je houdt aan de dosering en langzaam afbouwtquote:Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef aequus het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ik ken Dr ook een paar waar het de kwaliteit van het leven aanzienlijk verbetert.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:02 schreef aequus het volgende:
[..]
En die dan vervolgens heel kut te laten verlopen
Studeren met een depressief gaat echt voor geen meter.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef thenxero het volgende:
Vrienden kunnen juist heel veel uitmaken. Een goed steunsysteem is juist onontbeerlijk. En professionele hulp nu ook idd.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 september 2013 09:38 schreef fathank het volgende:
Sterkte pik, ondanks dat ik post als een lompe hork hoop ik dat je stappen kan maken richting je herstel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |