Doe normaal, blijkbaar geen idee wat een depressie is.quote:
Dat is juist het probleem, ik weet verdomme niet meer hoe ik moet leven.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:48 schreef aequus het volgende:
Hoe zou jij willen dat je gemiddelde dag verliep (aan activiteiten)
-ps ik heb hier zelf ook een paar jaar last van gehad, ben er uiteindelijk wel weer bovenop gekomen gelukkig
Laten we het ivm privacy houden op te weinig liefde in m'n jeugd, waar ik nu van de rotte vruchten pluk.quote:
Met een zware depressie gaat elk contact langs je heen... Ik vermoed dat TS geen enkele behoefte heeft aan contact met studiegenoten.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef thenxero het volgende:
Wie heeft je het advies gegeven om te stoppen met je studie? Alsof je je beter gaat voelen als je de hele dag thuis in bed ligt. Als je studeert dan kom je nog in contact met studiegenoten. Niet dat dan je depressie direct weg zal zijn, maar je bent in ieder geval met andere dingen bezig.
Een studie is momenteel te hoogdrempelig voor mij. Als ik niet eens de energie heb om een kop thee te zetten...quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef thenxero het volgende:
Wie heeft je het advies gegeven om te stoppen met je studie? Alsof je je beter gaat voelen als je de hele dag thuis in bed ligt. Als je studeert dan kom je nog in contact met studiegenoten. Niet dat dan je depressie direct weg zal zijn, maar je bent in ieder geval met andere dingen bezig.
Vragen mensen niet aan je waarom je niet meer komt opdagen?quote:Op donderdag 12 september 2013 00:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Een studie is momenteel te hoogdrempelig voor mij. Als ik niet eens de energie heb om een kop thee te zetten...
Ik vind dat je je vrienden daar niet mee moet opschepen, ze kunnen je niet helpen. TS heeft professionele hulp nodig, meer dan alleen hulp waarbij hij z'n ei kwijt kan.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:05 schreef Ironisch het volgende:
Als een vriend aan jou zou vertellen dat hij zelfmoord gedachten heeft, zou je hem dan een beetje raar gaan vinden en hem lekker zelfmoord laten plegen of zou je hem gaan helpen?
Die zijn al afgestudeerd en aan het werk. Niemand kent me in het nieuwe curriculum.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:08 schreef thenxero het volgende:
[..]
Vragen mensen niet aan je waarom je niet meer komt opdagen?
Ik dus ook niet. Mja, zal ook eens naar de psychiater gaan, hoewel ik wel als de dood ben voor antidepressiva. Ik wil niet dat het mijn insuline wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind dat je je vrienden daar niet mee moet opschepen, ze kunnen je niet helpen. TS heeft professionele hulp nodig, meer dan alleen hulp waarbij hij z'n ei kwijt kan.
Vrienden kunnen je niet helpen, maar kunnen wel naar je omkijken.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind dat je je vrienden daar niet mee moet opschepen, ze kunnen je niet helpen. TS heeft professionele hulp nodig, meer dan alleen hulp waarbij hij z'n ei kwijt kan.
Beter dat dan dat je dadelijk weer een treinmachinist traumatiseertquote:Op donderdag 12 september 2013 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Die zijn al afgestudeerd en aan het werk. Niemand kent me in het nieuwe curriculum.
[..]
Ik dus ook niet. Mja, zal ook eens naar de psychiater gaan, hoewel ik wel als de dood ben voor antidepressiva. Ik wil niet dat het mijn insuline wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Waardoor is deze depressie eigenlijk ontstaan?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, ik weet verdomme niet meer hoe ik moet leven.
[..]
Laten we het ivm privacy houden op te weinig liefde in m'n jeugd, waar ik nu van de rotte vruchten pluk.
Snap ik, en geef dat ook gewoon aan bij de psychiater.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:16 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik dus ook niet. Mja, zal ook eens naar de psychiater gaan, hoewel ik wel als de dood ben voor antidepressiva. Ik wil niet dat het mijn insuline wordt, als je begrijpt wat ik bedoel.
ad is een behoorlijk slecht middel dus daar wil je niet van af hangen.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:18 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
Beter dat dan dat je dadelijk weer een treinmachinist traumatiseert
Psychiater zou ook eventueel kalmerende middelen voor kunnen schrijven, wordt niet altijd meteen naar anti depressiva gegrepen.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Snap ik, en geef dat ook gewoon aan bij de psychiater.
Wacht in ieder geval niet, maar onderneem morgen gelijk actie. Al is dat het enige dat je gedurende de hele dag doet.
Als het helpt...quote:Op donderdag 12 september 2013 00:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die antidepressiva zou ik zo lang mogelijk wachten. Chemische rotzooi.
Die psychologe, luistert ze alleen of stippelt ze ook samen met jou een plan uit, om te werken aan verbetering?
Zo te lezen gaat het niet hard genoeg met haar hulp.
Heb dat ook al overwogen (ook net al gesuggereerd in een DM). Zal het aankaarten.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:18 schreef egeltje1985 het volgende:
Misschien moet je een tiidje intern, met intensieve therapie en begeleiding. Echt een tijdje je vol op jezelf richten. Wat zegt je psycholoog van de vorderingen/het gebrek daaraan?
'Gewoon', gelukkig zijn. Zo abstract allemaal...quote:Op donderdag 12 september 2013 00:18 schreef Alweerz het volgende:
Weet je eigenlijk wat je zou willen bereiken in het leven?
Nou ja, in DM ben ik ook niet al te vrijgevig met info hoor. Te weinig ouderliefde, te veel aan het lot overgelaten, te snel volwassen moeten worden, en vooral altijd alleen geweest, op elk gebied. Ben een echte lone wolf geworden door mijn opvoeding.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:20 schreef aequus het volgende:
[..]
Waardoor is deze depressie eigenlijk ontstaan?
Licht dat puur aan te weinig liefde jeugd, of iets met je eigenbeeld of moedeloosheid ivb toekomst beeld etc
als je niet Wilt antwoorden hier dm/pm je me maar
Dankjewel, zal over een paar weken waarschijnlijk weer updaten.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Snap ik, en geef dat ook gewoon aan bij de psychiater.
Wacht in ieder geval niet, maar onderneem morgen gelijk actie. Al is dat het enige dat je gedurende de hele dag doet.
Ze parafraseert alles.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die antidepressiva zou ik zo lang mogelijk wachten. Chemische rotzooi.
Die psychologe, luistert ze alleen of stippelt ze ook samen met jou een plan uit, om te werken aan verbetering?
Zo te lezen gaat het niet hard genoeg met haar hulp.
Wiet is helaas te duur geworden nu ik werkloos ben.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:26 schreef aequus het volgende:
Het beste blijft van de verdovende middelen afblijven, je stopt alleen het probleem weg voor even.
Ah herkenbaar.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, ik weet verdomme niet meer hoe ik moet leven.
[..]
Laten we het ivm privacy houden op te weinig liefde in m'n jeugd, waar ik nu van de rotte vruchten pluk.
quote:Op donderdag 12 september 2013 00:32 schreef kwiwi het volgende:
Nou, hopelijk over een tijdje wat beter nieuws dan. Succes in ieder geval!
Zo makkelijk ligt het niet bij een depressie.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:37 schreef LazyDave het volgende:
Wat er gaat op zo'n dag als je op bed ligt, allemaal door je hoofd heen dan? Misschien eens lekker gaan fietsen, doet mij altijd goed. Zeker bij nacht.
Dat doet mij ook goed, maar ik ben dan ook niet depressief. Je denkt er wel erg makkelijk over.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:37 schreef LazyDave het volgende:
Wat er gaat op zo'n dag als je op bed ligt, allemaal door je hoofd heen dan? Misschien eens lekker gaan fietsen, doet mij altijd goed. Zeker bij nacht.
Misschien is TS wel een creatief genie, veel schrijvers, schilders en dichters zijn dat ook geweest en waren depressief. Ga op zijn minst gewoon wandelen.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat doet mij ook goed, maar ik ben dan ook niet depressief. Je denkt er wel erg makkelijk over.
Oke, ik heb niet dit gehad maar je zou kunnen zeggen dat de aanpak hetzelfde blijft (volgens mij dan he, wie ben ik nouquote:Op donderdag 12 september 2013 00:30 schreef Gary_Oak het volgende:
Nou ja, in DM ben ik ook niet al te vrijgevig met info hoor. Te weinig ouderliefde, te veel aan het lot overgelaten, te snel volwassen moeten worden, en vooral altijd alleen geweest, op elk gebied. Ben een echte lone wolf geworden door geworden
Ja, wie is eigenlijk niet depressief in deze maatschappij. Volgens mij gebruiken 800.000+ mensen AD in Nederland, of niet?quote:Op donderdag 12 september 2013 00:42 schreef LelijKnap het volgende:
Zonder AD was ik al lang voor een trein gesprongen. Waarom het leven niet daarmee uitzingen ?
t is niet alleen dat. Er zijn nogal wat eisen in deze maatschappij, eisen die niet compatible zijn met elk persoon. Door bv een gebrekkige (traumatischr) opvoeding. AD kan het een en ander meer gelijktrekken.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:50 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Ja, wie is eigenlijk niet depressief in deze maatschappij. Volgens mij gebruiken 800.000+ mensen AD in Nederland, of niet?
Een studie geeft je juist een doel in je leven. Je komt dan tenminste in een bepaald ritme. Gewoon iets doen wat je leuk denkt te vindenquote:Op donderdag 12 september 2013 00:04 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Een studie is momenteel te hoogdrempelig voor mij. Als ik niet eens de energie heb om een kop thee te zetten...
Ja de mensen stellen zich veelal aan. Ze zijn hebberig; wilde de beste baan, het mooiste huis, veel centjes, "succes" alom. Hebben ze dat niet dan voelen ze zich een nietsnut, een loser, gefaald in het leven jadieja. Laten al hun geluk afhangen van de hoeveelheid liefde die ze ontvangen. Blijven in het verleden steken; kunnen zich over geen negatieve ervaring heen zetten. Hebben wel de macht om er zelf iets aan te doen, zichzelf forceren dingen aan te pakken, met het beste been uit bed stappen, moeite doen en blijven gaan, maar laten veel passief op zich afkomen. Iedereen is wel eens ongelukkig, overweldigd, moedeloos, iedereen. Blijf je er in hangen dan heb je een "depressie" zo te pakken.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:50 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Ja, wie is eigenlijk niet depressief in deze maatschappij. Volgens mij gebruiken 800.000+ mensen AD in Nederland, of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |