abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131092802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:24 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Heel goed omschreven, vrij pessimistisch. Dat wel, maar waarheid. Maar wat te doen als je tot zulk inzicht bent gekomen dat het vrij zinloos is? Doet mij denken aan de volgende filosoof.

http://en.wikipedia.org/wiki/Philipp_Mainl%C3%A4nder

http://philosophy-of-redemption.blogspot.nl/
Er is wel een doel. Iedereen heeft een doel. Maar jou individuele bijdrage is onnodig en zinloos.

Je kunt het accepteren en je persoonlijke doelen achterna gaan. Rekeninghoudend met de regels van de wereld en de gevolgen van de wereld accepteren.

Jezelf niets persoonlijks aangaan, maar jezelf bespelen als een karakter in een wereld.

Anders is zelfmoord de enige oplossing, dat lijkt mij een heel saai einde. Je gaat toch al dood. Waarom niet wachten totdat dat vanzelf gebeurd?
pi_131093542
Een opname zou heel goed kunnen helpen. Alleen ga je hier niet uitkomen en alleen wekelijks je verhaal bij een psycholoog kwijt kunnen ook niet. Soms is het heel verhelderend om uit je eigen omgeving te stappen, hulp te accepteren en met 'lotgenoten' naar je eigen manier van leven te kijken.
Leuk is anders en het zal één van de moeilijkste beslissingen zijn die je kan maken, maar als je het niet probeert, veranderd er ook niks.
Er zijn ook nog eens veel verschillen in de soort opnames en instellingen. Misschien eens samen met een psych kijken wat bij jou past en wat jou verder kan helpen. Het klinkt namelijk alsof je wel graag wilt dat er iets gaat veranderen...het moeilijkste is dan om die eerste stap te zetten en vol te houden. Je hoeft het iig niet allemaal alleen te doen.

Sterkte!
  donderdag 12 september 2013 @ 14:23:27 #78
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_131094277
quote:
3s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:33 schreef Re het volgende:

[..]

wel of geen medicatie etc is iets voor een behandelaar, daar hebben we te weinig kijk op.... hulpverlening inschakelen lijkt me nu het belangrijste
Zelfs voor een psychiater is een het gok in het donker.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  donderdag 12 september 2013 @ 18:43:07 #79
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_131101842
quote:
3s.gif Op donderdag 12 september 2013 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waardoor je weer je dagelijkse activiteiten kunt doen, gezond kunt eten, en op die manier kunt herstellen waarna je langzaam afbouwt.
Ja was dat maar zo, als je eens wisten hoeveel alcoholisten en drugs verslaafden verslaafd zijn door dat ze hun zelf wilde zijn en daarna zouden stoppen maar dat nooit deden?
  donderdag 12 september 2013 @ 18:45:22 #80
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_131101921
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef aequus het volgende:

[..]

Ja was dat maar zo, als je eens wisten hoeveel alcoholisten en drugs verslaafden verslaafd zijn door dat ze hun zelf wilde zijn en daarna zouden stoppen maar dat nooit deden?
Door drugs of alcohol ga je je een soort god voelen, met ad is dat niet zo...
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
  donderdag 12 september 2013 @ 18:46:24 #81
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_131101956
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:45 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Door drugs of alcohol ga je je een soort god voelen, met ad is dat niet zo...
Maar net zo verslavend, tevens is het chemische rotzooi die zoveel bijwerkingen heeft
pi_131102440
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 18:46 schreef aequus het volgende:

[..]

Maar net zo verslavend, tevens is het chemische rotzooi die zoveel bijwerkingen heeft
Die chemische rotzooi is wel verantwoordelijk voor het redden van vele levens.
  donderdag 12 september 2013 @ 19:02:20 #83
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_131102499
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die chemische rotzooi is wel verantwoordelijk voor het redden van vele levens.
En die dan vervolgens heel kut te laten verlopen
pi_131102516
quote:

[..]

Zelfmedicatie is heel wat anders dan medicatie begeleid door een psychiater. Maar goed, bij deze discussie is TS verder niet zo gebaat.
  donderdag 12 september 2013 @ 19:03:14 #85
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_131102530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zelfmedicatie is heel wat anders dan medicatie begeleid door een psychiater. Maar goed, bij deze discussie is TS verder niet zo gebaat.
Laat ik het zo zeggen dat ik AD gebruikers ken
pi_131102543
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:03 schreef aequus het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen dat ik AD gebruikers ken
Grats, ik ken ook ex-gebruikers.
  donderdag 12 september 2013 @ 19:05:41 #87
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_131102604
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Grats, ik ken ook ex-gebruikers.
oke
pi_131104760
Hoi, gebruik je AD.
Ikzelf gebruik wel AD, er ging een wereld voor mij open.
Maar laat je keuze er niet door beïnvloeden, noch door die ja en nee roepers hier.
Je stelt je niet aan, en ik zou het jammer vinden als je niet de hulp kreeg die je nodig hebt.
Vraag anders eens aan de huisarts om andere middelen of misschien een opname.
Twiddel
  donderdag 12 september 2013 @ 20:10:01 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131104875
quote:

[..]

ADs zijn niet verslavend. Zolang je je houdt aan de dosering en langzaam afbouwt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 12 september 2013 @ 20:31:53 #90
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131105659
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:02 schreef aequus het volgende:

[..]

En die dan vervolgens heel kut te laten verlopen
Hoeft niet. Ik ken Dr ook een paar waar het de kwaliteit van het leven aanzienlijk verbetert.

Als je van jezelf al een stuk chagrijn bent dan gaat antidepressiva je idd niet helpen om het wat rooskleuriger te zien.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_131106585
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef thenxero het volgende:
Wie heeft je het advies gegeven om te stoppen met je studie? Alsof je je beter gaat voelen als je de hele dag thuis in bed ligt. Als je studeert dan kom je nog in contact met studiegenoten. Niet dat dan je depressie direct weg zal zijn, maar je bent in ieder geval met andere dingen bezig.
Studeren met een depressief gaat echt voor geen meter.
Ik heb het ook geprobeerd terwijl de studieadviseur aangaf zo min mogelijk te doen en alleen wat je aankan. Maar dan wel bijvoorbeeld langs gaan bij de studievereniging voor contact.
Uit eindelijk 0 punten gehaald dat jaar... Gaf alleen maar meer stress en depressie.
pi_131107326
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vind dat je je vrienden daar niet mee moet opschepen, ze kunnen je niet helpen. TS heeft professionele hulp nodig, meer dan alleen hulp waarbij hij z'n ei kwijt kan.
Vrienden kunnen juist heel veel uitmaken. Een goed steunsysteem is juist onontbeerlijk. En professionele hulp nu ook idd.

@ TS
Naast praten met de psycholoog heb je op dit moment ook medicatie nodig of in ieder geval een beoordeling door een arts, dus laat je verwijzen naar een psychiater.
Vraag aan de assistent of je dokter jou terugbelt dan hoef je niet over straat en kan je dokter een afspraak voor je maken bij een psychiater waarbij je dan vaak dezelfde dag nog terecht kan en als het huis uit komen ook hiervoor niet lukt, vraag dan om een huisbezoek.

Sterkte TS ( maar raap jezelf aub even bijeen en doe de nodige telefoontjes)
  vrijdag 13 september 2013 @ 08:43:23 #93
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_131119213
Ik wil jullie bedanken voor al jullie steun en adviezen, ook via DM en PM. Ik heb alles doorgelezen, en als ik de kracht en moed had, had ik op ieder van jullie uitgebreid gereageerd en uitleg gegeven over mijn omstandigheden (kan alleen maar zeggen dat ik weinig wederzijdse liefde heb ontvangen van belangrijke mensen, zoals m'n ouders). Echt hartverwarmend allemaal, ik ben stuk voor stuk dol op jullie. Gisteren leefde ik weer wat op, maar vandaag voel ik me nu al weer zwaar beroerd. Ik heb te lang mezelf verscholen achter m'n trots, me niet proberen aan te stellen, alleen maar voor anderen zijn en niet aan mezelf gedacht, en pas hulp gezocht toen ik al te diep in de put zat. Als ik terugkijk, had ik bijna 10 jaar geleden al hulp moeten zoeken, toen ging het mis.

Zal maandag tijdens mijn wekelijkse sessie het een en ander aankaarten en in ieder geval een consult bij de psychiater aanvragen. Als het wat beter met me gaat, zal ik het melden in dit topic. Hopelijk kan ik dan ook weer gezellig meeposten overal, net als vroeger. Tot die tijd blijf ik offline (zal heel af en toe wel inloggen om mijn DM- en PM-inbox te checken). Ik kan geen kracht meer putten uit FOK!, het kost me alleen maar kracht. Wil ook niet overkomen als een whiny bitch. Als jullie niks van me horen, ben ik nog steeds aan het strijden. Geen zorgen, ik ben dan dus niet dood. Sowieso heb ik met een user die ik IRL heel goed ken ooit afgesproken dat wanneer een van ons ooit komt te overlijden, we dan voor de ander een overlijdensbericht neerzetten hier op FOK!. :') Maar goed, dat scenario is dankzij jullie iets verder weg nu. Nogmaals, bedankt voor de hoop en tips, en hopelijk tot snel. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Gary_Oak op 13-09-2013 08:51:42 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 09:38:14 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_131120086
Sterkte pik, ondanks dat ik post als een lompe hork hoop ik dat je stappen kan maken richting je herstel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_131120203
Wat senor_chang zegt, stel jezelf voorop. Richt je volledig op je genezing en neem geen genoegen met een psych waar je niet van voelt dat je er baat bij hebt. Vrees ook geen AD, ze kunnen de scherpe randjes van je depressie halen waarmee je je beter op het mentale deel van je therapie kan richten.

Of je het nou met of zonder AD doet, met of zonder psych, je kán genezen. Neem dat maar van mij aan, iemand die ook langere tijd op de rand van de afgrond heeft gewankeld. Het kostte werk en geduld, het ging deels door arbeid en vanzelf. En nu dans ik vrolijk langs de rand. :)

Sterkte, het ga je goed!
pi_131143955
Als je de bodem heb berijkt kan je alleen maar weer omhoog. Heel af en toe een klein succesje boeken. Al voel je jezelf maar 10 minuten per dag goed dat is een begin. Het AD punt is al behandeld maar laat ik zeggen dat ik zat mensen ken die het gebruiken en waarbij hun kevenskwaliteit verbeterd is. Sterkte.
pi_131146467
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:38 schreef fathank het volgende:
Sterkte pik, ondanks dat ik post als een lompe hork hoop ik dat je stappen kan maken richting je herstel.
O+

Gary, sterkte en succes.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:31:01 #98
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_148537429
Hoi, ik ben al heel lang niet meer online geweest, maar had beloofd om een update te plaatsen.

Het gaat op dit moment redelijk met me. Ik ben nog steeds niet afgestudeerd, maar kan mijn diploma bijna ruiken. Verder ben ik al een hele tijd aan de medicijnen (wonderbaarlijk nauwelijks bijwerkingen) en al twee keer van behandelaar gewisseld. Therapie gaat dus goed, al heb ik regelmatig nog wel een terugval, zo ook op dit moment. Maar ik kan zeggen dat ik per saldo vooruit ben gegaan, ook al kan ik dat niet zo goed zien tijdens een terugval. Ik heb nog steeds wel een hele tijd therapie nodig, want ik ben er nog lang niet uit. Ik merk dat ik nog regelmatig in mijn oude patroon van passiviteit terugval als mijn behandelaar mij niet in de gaten houdt. Probeer ook mijn sociaal leven, mijn sportleven en mijn carrière weer op te pakken, maar dat gaat ook nog met vallen en opstaan. Ben er dus nog niet. Verder heb ik nog extreme problemen met eenzaamheid, maar hopelijk lost dat zich vanzelf op mettertijd. Soms voelt het aan als chronische liefdesverdriet ... om mezelf. Maar goed, ik leef in ieder geval nog en daar ben ik veel mensen dankbaar voor, zo ook de vele mensen die mij DM'den. :)
pi_148545669
Bravo en hoera!
Succes verder.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 18:16:03 #100
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148545894
Mooi, ga zo door :)

Ik kwam dit nog tegen, misschien heb je er wat aan:
http://derekprince.com.au(...)To/Youve_Got_To.aspx