Er is wel een doel. Iedereen heeft een doel. Maar jou individuele bijdrage is onnodig en zinloos.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:24 schreef LazyDave het volgende:
[..]
Heel goed omschreven, vrij pessimistisch. Dat wel, maar waarheid. Maar wat te doen als je tot zulk inzicht bent gekomen dat het vrij zinloos is? Doet mij denken aan de volgende filosoof.
http://en.wikipedia.org/wiki/Philipp_Mainl%C3%A4nder
http://philosophy-of-redemption.blogspot.nl/
Zelfs voor een psychiater is een het gok in het donker.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:33 schreef Re het volgende:
[..]
wel of geen medicatie etc is iets voor een behandelaar, daar hebben we te weinig kijk op.... hulpverlening inschakelen lijkt me nu het belangrijste
Ja was dat maar zo, als je eens wisten hoeveel alcoholisten en drugs verslaafden verslaafd zijn door dat ze hun zelf wilde zijn en daarna zouden stoppen maar dat nooit deden?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waardoor je weer je dagelijkse activiteiten kunt doen, gezond kunt eten, en op die manier kunt herstellen waarna je langzaam afbouwt.
Door drugs of alcohol ga je je een soort god voelen, met ad is dat niet zo...quote:Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef aequus het volgende:
[..]
Ja was dat maar zo, als je eens wisten hoeveel alcoholisten en drugs verslaafden verslaafd zijn door dat ze hun zelf wilde zijn en daarna zouden stoppen maar dat nooit deden?
Maar net zo verslavend, tevens is het chemische rotzooi die zoveel bijwerkingen heeftquote:Op donderdag 12 september 2013 18:45 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Door drugs of alcohol ga je je een soort god voelen, met ad is dat niet zo...
Die chemische rotzooi is wel verantwoordelijk voor het redden van vele levens.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:46 schreef aequus het volgende:
[..]
Maar net zo verslavend, tevens is het chemische rotzooi die zoveel bijwerkingen heeft
En die dan vervolgens heel kut te laten verlopenquote:Op donderdag 12 september 2013 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die chemische rotzooi is wel verantwoordelijk voor het redden van vele levens.
Zelfmedicatie is heel wat anders dan medicatie begeleid door een psychiater. Maar goed, bij deze discussie is TS verder niet zo gebaat.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef aequus het volgende:
[..]
Ja was dat maar zo, als je eens wisten hoeveel alcoholisten en drugs verslaafden verslaafd zijn door dat ze hun zelf wilde zijn en daarna zouden stoppen maar dat nooit deden?
Laat ik het zo zeggen dat ik AD gebruikers kenquote:Op donderdag 12 september 2013 19:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfmedicatie is heel wat anders dan medicatie begeleid door een psychiater. Maar goed, bij deze discussie is TS verder niet zo gebaat.
Grats, ik ken ook ex-gebruikers.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:03 schreef aequus het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen dat ik AD gebruikers ken
okequote:Op donderdag 12 september 2013 19:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Grats, ik ken ook ex-gebruikers.
ADs zijn niet verslavend. Zolang je je houdt aan de dosering en langzaam afbouwtquote:Op donderdag 12 september 2013 18:43 schreef aequus het volgende:
[..]
Hoeft niet. Ik ken Dr ook een paar waar het de kwaliteit van het leven aanzienlijk verbetert.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:02 schreef aequus het volgende:
[..]
En die dan vervolgens heel kut te laten verlopen
Studeren met een depressief gaat echt voor geen meter.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:59 schreef thenxero het volgende:
Wie heeft je het advies gegeven om te stoppen met je studie? Alsof je je beter gaat voelen als je de hele dag thuis in bed ligt. Als je studeert dan kom je nog in contact met studiegenoten. Niet dat dan je depressie direct weg zal zijn, maar je bent in ieder geval met andere dingen bezig.
Vrienden kunnen juist heel veel uitmaken. Een goed steunsysteem is juist onontbeerlijk. En professionele hulp nu ook idd.quote:Op donderdag 12 september 2013 00:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind dat je je vrienden daar niet mee moet opschepen, ze kunnen je niet helpen. TS heeft professionele hulp nodig, meer dan alleen hulp waarbij hij z'n ei kwijt kan.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 09:38 schreef fathank het volgende:
Sterkte pik, ondanks dat ik post als een lompe hork hoop ik dat je stappen kan maken richting je herstel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |