abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 september 2013 @ 11:14:10 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131342266
Bij ons verzorgt dezelfde organisatie die ook de BSO doet ook de TSO.
Elke groep gewoon in zijn eigen lokaal met 2 vaste overblijfkrachten. Ze komen de klas in net voor de bel gaat, doen netjes een overdracht met de leerkracht. Die gaat vervolgens met pauze en dan gaan de kinderen buiten spelen. Na 20 minuten gaan ze allemaal naar binnen, plassen, handen wassen en naar het lokaal waar ze voor de lunch allemaal een vaste plek hebben.
De 'regel' is minimaal 1 boterham op en je drinken op en aan het eind van de lunch laten alle kinderen hun broodtrommel nog een keer aan de leiding zien.
Daarna wordt het hele spul opgeruimd en gaan ze een activiteit doen in de klas en als de kinderen willen mogen ze dan evt ook naar en ander lokaal als ze bijvoorbeeld liever gaan knutselen dan een spelletje doen. Er is nog een 'gangwacht' die de kinderen helpt met plassen enzo en er staan TSO krachten buiten op het plein.
Aan het eind van de lunch komt de juf weer terug en is er weer een overdracht terug en daarna gaat het middagprogramma weer beginnen.

Ik kan me heel goed voorstellen wat Moonah zegt, dat het voor de leekrachten echt wel heel prettig is om even echt pauze te hebben zodat je de middag weer fris kan beginnen.

Ik vind de TSO bij ons op deze manier echt prima geregeld, het enige is dat het echt een godsvermogen kost, maar goed... dan heb je ook wat. :P

Oh, en grote favoriet bij de kinderen is tosti-week! Er zijn 2 of 3 tosti apparaten en die rouleren door de hele school zodat er eens in de zoveel weken tosti's gemaakt kunnen worden als je je kind een boterham met kaas mee naar school geeft. _O_ :D
pi_131342550
Dat klinkt heel goed zo, de TSO, BE!
Tosti-week, geweldig! Misschien eens voorstellen bij ons op school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_131342882
Van de rijksoverheid:
Aantal gewerkte uren bepaalt kinderopvangtoeslag
Het recht op kinderopvangtoeslag is gekoppeld aan het aantal uren van de partner die het minst werkt:

Gaan uw kinderen nog niet naar school? Dan heeft u recht op 140% van die gewerkte uren.
Gaan uw kinderen wel naar school? Dan heeft u recht op 70% van die gewerkte uren. Deze kinderen maken immers minder uren gebruik van kinderopvang.

Maar...de Belastingdienst rekent wel met een jaartermijn. Dus als jij in de vakantie niet afneemt, dan helpt dat al. Maar ja, meestal neem je in de vakantie juist meer af, dus dan helpt het niet. Wat ook nog een optie is, is bij je opvangorganisatie nagaan of je flexibele uren kan afnemen. Is meestal wel iets duurder, maar als je dan uiteindelijk minder uren afneemt...

Driekus is dinsdag voor het eerst gegaan. Officieel is het drieplus-opvang, maar hij doet dit twee weken en dan is het wel school (groep, gebouw, dagindeling etc is allemaal hetzelfde). Voor hem maakt het niet uit, hij merkt er verder weinig van. Het afscheid was dinsdag even moeilijk, vandaag ging al beter. Maar aan zijn gedrag merken we het wel heel erg, hij is opstandig. Zijn verjaardag komt er natuurlijk ook nog aan, dus dat maakt het extra lastig.
Hij heeft ook continurooster, maar het is een integraal kindcentrum dus de inzet van pm'ers en leerkrachten is er sowieso anders. Dus geen idee hoe ze dat doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_131343227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:40 schreef mefke79 het volgende:
Gaan uw kinderen wel naar school? Dan heeft u recht op 70% van die gewerkte uren. Deze kinderen maken immers minder uren gebruik van kinderopvang.

Ik snap de regel heel erg goed maar het is voor ons daardoor echt een stuk voordeliger als ik thuisblijf en dat is enorm jammer. -O-
  donderdag 19 september 2013 @ 12:04:12 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131343577
Werk is meer dan geld alleen. Neem dat maar aan van een ervaringsdeskundige. Op de nog langere termijn heb je er meer aan wanneer je wél werkt. Just my two cents..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_131343985
Bij Kim op school (sbo) hebben ze ook een continurooster. Voornamelijk omdat er uit andere woonplaatsen ook veel kinderen komen was de uitleg destijds.
Ze gaat ma, di en do van 8.45 t/m 15.00 en woensdag en vrijdag is het t/m 12.30

Bij Tyler is er geen continurooster. Van wat ik van Tyler hoor bevalt school heel goed. Hij gaat hele dagen heen, op de woensdag is hij om 11.45 vrij en dan haal ik hem op. En hij is op de vrijdag vrij en is dan de hele dag bij mij.
pi_131344427
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Werk is meer dan geld alleen. Neem dat maar aan van een ervaringsdeskundige. Op de nog langere termijn heb je er meer aan wanneer je wél werkt. Just my two cents..
Mee eens. En ik begrijp het argument 'mijn hele salaris gaat naar het opvang' nooit zo. Uitgaande van het feit dat er twee salarissen zijn: dan betaal je opvang toch uit de gezamenlijke salarissen? Dus beide een deel? Een vader kan ook minder uren werken, zodat er minder uren opvang nodig zijn.
  donderdag 19 september 2013 @ 12:38:33 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_131344624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:30 schreef Bleie het volgende:

[..]

Mee eens. En ik begrijp het argument 'mijn hele salaris gaat naar het opvang' nooit zo. Uitgaande van het feit dat er twee salarissen zijn: dan betaal je opvang toch uit de gezamenlijke salarissen? Dus beide een deel? Een vader kan ook minder uren werken, zodat er minder uren opvang nodig zijn.
Ik ken genoeg mensen die MEER mogen aftikken dan het salaris van de tweede verdiener :) En tuurlijk, vader kan ook minder gaan werken, maar dat kan ook veel harder aantikken in wat er per maand binnenkomt en je moet wel de vaste lasten kunnen betalen.
Tuurlijk is werk meer dan alleen geld binnen halen, maar het moet ook te doen zijn natuurlijk he.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 september 2013 @ 12:45:25 #108
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131344808
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:38 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen die MEER mogen aftikken dan het salaris van de tweede verdiener :) En tuurlijk, vader kan ook minder gaan werken, maar dat kan ook veel harder aantikken in wat er per maand binnenkomt en je moet wel de vaste lasten kunnen betalen.
Tuurlijk is werk meer dan alleen geld binnen halen, maar het moet ook te doen zijn natuurlijk he.
mijn salaris ging naar de opvang en het was de motivatie om te stoppen met werken. We gingen er immers niet op achteruit.
Nu met een gat in mijn cv lastig weer aan de bak te komen. Of ik moet nu alsnog geld bijleggen omdat ik zo weinig verdien maar we meer belasting moeten betalen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 19 september 2013 @ 12:53:25 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131345043
Oh woeps, ik dacht dat dit t toeslagen en opvang topic was :@

Verder over dit onderwerp in de sc maar denk ik.
pi_131345170
Er zijn best veel mensen die in de knoei komen door de 70% regel. Juist door de continuroosters en dat je daardoor dus langer BSO nodig hebt. En aangezien de overheid volgens mij iedereen graag aan de continue roosters heeft juist vanwege het feit dat moeders dan makkelijker kunnen werken, zou het mij niets verbazen als die regel nog wel bijgesteld gaat worden.
Wij redden het nu omdat ik wel drie of vier dagen werk, maar mijn man ook nog een dag thuis is en we om de vrijdag opa en oma inschakelen. Wij worden namelijk een beetje genaaid door de opvang. Thuisbasis van de organisatie is 040 en daar hebben ze 15 (!) weken schoolvakantie. Onze school heeft er maar 12 doordat zij continurooster hebben en elke vrijdagmiddag en woensdagmiddag vrij zijn. Maar het aantal uren dat we afnemen gaat uit van 15 vakantieweken waarin je dus meer uren afneemt. Ik ga voor volgend jaar maar eens rekenen of het niet voordeliger is om flexibel af te nemen.
pi_131347718
Zo wat vliegen de weken voorbij zeg!! Wij hadden gister informatie avond op school, erg leuk! Snapte meteen waar ze haar vele wijsheden waar ze ineens mee komt vandaan haalt. Ze pikt al veel op van wat de kindjes in groep 2 moeten kunnen/weten.

Nu begint dus ook al de tijd dat ze bij vriendinnetjes/vriendjes wil spelen. Ik ben niet reuze bekend hier woon ook niet in een straatje met kleine kinderen, de meiden zijn niet op kdv geweest ofzo. Misschien komt het ook hierdoor dat ik het stukje bij andere spelen af en toe lastig vind. Vorige week wilde ze op woensdag nbij een vriendinnetje, ik heb haar naar de lunch gebracht, ging prima, dan heb je ook even de tijd om kennis te maken met de moeder enzo. Maar vandaag wilde ze bij een vriendje spelen, hier had ik haar al heel vaak over gehoord, dus in principe vind ik het prima. Maar de moeder ken ik eigenlijk niet en die neemt haar nu meteen na schooltijd mee en dan haal ik haar later weer op. Ik ben nu puur op mijn gevoel afgegaan en het korte contact op het schoolplein met moeder was prettig, maar ja kun je tegenwoordig nog zo puur op je gevoel af gaan.
En ik denk dus dat Jaël mijn onzekerheid een beetje voelde ofzo want die begon onder de middag dat ze toch liever niet wilde en toen weer wel en toen weer niet en uiteindelijk wilde ze wel. Haar voor we naar school gingen nog een keer gevraagd en ze wilde echt wel heel graag.
Net heb ik de moeder van het jongetje wel gebeld om te vragen of ze mij wil laten weten of het uit school halen enzo allemaal goed is gaan, wow wat voelde ik me overbezorgd, maar ze vond het helemaal niet vreemd gelukkig. Hoe gaan jullie hiermee om?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_131349393
Dat klinkt als een hele fijne TSO BE!

Mignonne, bij ons draait de overblijf (als je dat zo mag noemen bij een continurooster) op vrijwilligers.. Dit is gedaan omdat het heel erg in de kosten scheelt.
Als ze een organisatie in gaan zetten kost de overblijf rond de 300 euro per kind. Nu betaal ik 95 euro per kind voor een heel jaar.

*O* wegbrengen gaat steeds beter. Soms nog een piepje, van de week nog een huiltje maar het gaat de goede kant op. Gisteren hebben we samen een spelletje gedaan en vandaag mocht ik na 100x kusjes en knuffels weg :D

Mamapurk, doen waar jij je goed bij voelt. Ik ben denk ik best makkelijk als het om spelen gaat. Tess heeft er nog niet om gevraagd, maar mocht ze willen spelen vind ik het prima.
Komt misschien ook omdat ik dat met Amber allemaal al heb gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131350781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 12:30 schreef Bleie het volgende:
Zelfs als we beide een deel betalen hebben we gewoon niet meer geld dan als ik niet werk :D

Maar zo werkt het met de BSO dus gewoon niet. :N
Het zijn echt de nieuwe regels in de oude situatie was dit dus niet! -O-
Wij wonen in de middle of niets en om op een plek te komen waar wel werk is ben ik flink onderweg.
Maar we hebben continurooster en dus meer opvang nodig na school. Als ik zelf de kinderen naar school breng dan kan ik weer geen volledige werkdag maken aan uren maar ik moet ook nog terug.
die uren tellen dus niet als werk maar zo ga ik ruim voorbij de 70% zeker omdat we ook nog de extra vakantie en roostervrije dagen hebben. Onze school maakt gebruik van het minimum aantal verplichte schooluren voor de onderbouw en bovenbouw = meer bso kosten

Ja hij kan minder uur werken en hij kan alles opgeven wat hij heeft opgebouwd stoppen met de OR. Bestuur van de VVE en de motorclub. Om zijn loon vermindering op te vangen moet ik meer uren maken en dan hebben we dus ook voorschoolse opvang nodig. :) Je krijgt maar 70% van mijn gewerkte uren vergoed. :X

Het is inderdaad niet slim op lange termijn maar ik wil ook niet een baan nemen waar ik mij niet in kan vinden en het niets kan toevoegen. :) De mogelijkheid is er wel om over een jaar of 2 mij om te gaan scholen richting kraamverzorgende en dan zou ik dus wel weer prima uitkomen met tijden.
Dan heb je het geluk van de onregelmatigheidstoeslagen en dergelijke en loont het weer wel :D
pi_131351245
Spannend he, MamaPurk?
Dat vond ik destijds met oudste ook. Zo raar dat hij dan ergens over de vloer kwam waar ik nog nooit geweest was.

T. is al 1x gaan spelen bij een meisje uit z'n klas. Ging prima, ze hebben lekker gespeeld. Aldus de au-pair van het meisje :P
Van mij hoeft het nog niet zo, hij is echt Total loss na school.

Vandaag toevallig de rekening binnen gekregen voor de overblijf.
85 euro per kind.
.... met gevoel voor drama....
pi_131352055
Ik vind het heel spannend, vooral het stukje erop vertrouwen dat het allemaal goed gaat. Zal die moeder haar niet vergeten bij school en dan staat mijn kind alleen nog bij school.. Maar de moeder belde mij om half 4 dat het allemaal goed was gegaan en dat ze blij mee ging. Opgelucht!
Zometeen mag ik haar gelukkig weer halen!!

Al het overblijf gedoe is hier nog niet aan de orde. Ik heb voornamelijk late diensten dus ze eet bijna altijd met mij en Saar onder de middag (geen continurooster dus) en als ik toch moet werken dan is er een oppas bij mij in huis. Mocht het toch voorkomen dat ze een keer moet overblijven dat word dat geregeld door dezelfde organisatie als die de na schoolse opvang doen.
pi_131358134
Mp, leuk die speelafspraakjes, maar idd soms wel spannend. Hier spreken ze eigenlijk nooit van te voren af, dus ik kom regelmatig met een kind minder of meer thuis ;)
De meeste ouders ken ik wel en anders heb ik daar wel een bepaald gevoel bij. Tot nu toe nog geen slecht gevoel gehad.

Ben wel verbaasd dat sommige hier niets over zouden houden van salaris ivm kinderopvang. Hier twee dagen kdv en drie dagen bso (inc vakantieopvang). Straks twee kinderen drie dagen bso. Ik werk 28 uur.
pi_131360425
Meileltje, twee in de BSO is goedkoper dan 1 op de BSO en 1 op het KDV. Je kind met de meeste uren (=kdv kind) krijgt de minste vergoeding.

Driekus had een prima dag gehad, hij vond het erg leuk. Volgende week weer twee dagen en dan begint het echte schoolleven.
pi_131361083
Ik heb er 2 die 2dgn naae de BSO gaan, inclusief studiedag en vakantie opvang en betaal 658 per maand. Krijg volgens mij 456 terug.
Ik werk 3 dagen (24 uur), M werkt 36 uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_131362399
Hier rond de 1085,- voor twee dagen kdv en drie dagen bso inc vakantie. We krijgen rond de 500,- terug.

Mefke, wat fijn dat Driekus het leuk vond!
  donderdag 19 september 2013 @ 23:09:04 #120
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_131368189
Flipje wilde gisteren (2e keer oefenen) niet een bepaald shirt aan want dat zou niet passen als ie naar school gaat, want dan is ie nl een grote jongen <3
Nog 1 weekje... wat een mijlpaal! Vooral voor mezelf trouwens, hij zit er weinig mee ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_131373284
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is. :)
:)
pi_131373294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:09 schreef RockabeIIa het volgende:
Flipje wilde gisteren (2e keer oefenen) niet een bepaald shirt aan want dat zou niet passen als ie naar school gaat, want dan is ie nl een grote jongen <3
Nog 1 weekje... wat een mijlpaal! Vooral voor mezelf trouwens, hij zit er weinig mee ;)
Voelt t nu anders voor je dan bij je oudste? Die naderende eerste schooldag?
  vrijdag 20 september 2013 @ 08:56:44 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_131373324
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:53 schreef mignonne het volgende:
Ik ben, voor mn eigen referentiekader, even benieuwd wat jullie scholen voor een bedrag vragen aan ouderbijdrage, en of dat per maand of per jaar is. :)
32 euro per jaar. 25 euro voor het schoolreisje en 38 euro voor de schoolzwembus (maar da's groep 3/4)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131373352
Mignonne 37,50 per jaar. En wij betalen niets voor het overblijven ( continurooster, dus verplicht).
pi_131373387
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.

Ik ga er nog even naar kijken ;)
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:02:24 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_131373418
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:00 schreef mignonne het volgende:
ok. ja ik krijg net een brief in mijn handen geduwd of ik straks even 25,- per maand kan betalen voor 8 maanden. 200,- per jaar per kind vind ik best wel veel geld. Ik snap dat er pasen, kerst en dat soort dingen ook van georganiseerd worden, maar ik vind het best wel fors eerlijk gezegd. Zeker voor groep 1.

Dat vind ik inderdaad ook wel heel erg prijzig. Dan zou ik inderdaad denken, gelukkig is het een VRIJWILLIGE bijdrage :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131373451
ja dat vrijwillig daar geloof ik niet zo heel sterk in, inderdaad :')
op papier is het vrijwillig, maar in de praktijk... ik wil wel graag dat mn kind deel kan nemen aan alle activiteiten en ik vind het fair en prima als daar een bedrag tegenover staat. Maar alleen al voor het klasje groep 1/2 van mn oudste komt dat neer op een te besteden bedrag van 500,- per maand. :o
pi_131373484
Jemig dat is echt heel veel :o
pi_131373506
ze gaan volgend jaar naar een ander gebouw, misschien dat er iets groots aangeschaft moet :P
nouja ik was gewoon even benieuwd of ik t nou goed begrepen had. Ik ga er even over in conclaaf met de juf want t is me een beejte teveel.
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:08:50 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_131373512
Maar dan nog, ik bedoel, het aanschaffen van materialen zou niet door de ouders betaald moeten worden toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131373537
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:00 schreef mignonne het volgende:

:o
Dat is écht absurd hoog!
En wat Troel zei, het is vrijwillig.
Ik vind 50 euro per kind per jaar meer dan genoeg. Daar kun je ook al veel van doen.

Wordt het schoolreisje oid er ook uit gefinancierd??
pi_131373546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:08 schreef mignonne het volgende:
ze gaan volgend jaar naar een ander gebouw, misschien dat er iets groots aangeschaft moet :P
nouja ik was gewoon even benieuwd of ik t nou goed begrepen had. Ik ga er even over in conclaaf met de juf want t is me een beejte teveel.
Dat betalen de ouders toch niet? Daar is de vrijwillige bijdrage niet voor.
pi_131373564
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:08 schreef Troel het volgende:
Maar dan nog, ik bedoel, het aanschaffen van materialen zou niet door de ouders betaald moeten worden toch?
het staat wel in de brief, et bedrag is voor vieringen, excursies, schoolreisje, verkeersexamen, toneelvoorstellingen, luizencontrole ( :D ), de digitale nieuwsbrief, en 'sparen voor de aanschaf van duurzame goederen'.

Er wordt geen overblijf van betaald die kost 2,- per keer volgens een soort strippenkaartsysteem geloof ik, heb ik me nog niet in verdiept.
pi_131373619
Hier is de ouderbijdrage 30 euro per jaar, woensdag is besloten op de jaarvergadering van de OR en MR dat het volgend jaar omhoog gaat met 5 euro per kind en het jaar daarna ook dus dan is het 40 euro per jaar. En er stemde niemand tegen de verhoging :D Maar we hadden net alle jaarcijfers van het jaar hiervoor gezien en ze doen er niet veel geks mee :)
pi_131373647
quote:
ja ik begrijp wel dat ik niet verplicht ben te betalen, maar ik vind het ook redelijk dat mijn kind dan uitgesloten wordt van deelname aan de activiteiten die ervan bekostigd worden. En dat vind ik onnodig, daar wil ik best voor betalen, maar niet heul veul :P

misschien zetten ze gewoon hoog in en kijken ze wie wat wil leveren ofzo.
pi_131373652
Wij betalen 60 euro per jaar per kind. Inderdaad voor activiteiten en schoolreisjes, dingen die de oudervereniging organiseert, etc. Er wordt tevens gemeld dat de bijdrage vrijwillig is, maar dat als de bijdrage niet betaald wordt, kinderen ook niet mee kunnen op schoolreisje, bijvoorbeeld.
pi_131373672
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:13 schreef Pvoesss het volgende:
Hier is de ouderbijdrage 30 euro per jaar, woensdag is besloten op de jaarvergadering van de OR en MR dat het volgend jaar omhoog gaat met 5 euro per kind en het jaar daarna ook dus dan is het 40 euro per jaar. En er stemde niemand tegen de verhoging :D Maar we hadden net alle jaarcijfers van het jaar hiervoor gezien en ze doen er niet veel geks mee :)
Zit je in een van beide organen?
Als de school goed kan verantwoorden aan de MR waar het geld voor gebruikt wordt en de verhoginig kan onderbouwen, dan is het ook niet zo'n probleem.

Op de school waar ik werk wordt dat heel goed onderbouwd.

Daar is overigens het schoolgeld juist met 5 euro omlaag gegaan. Maar daarentegen de schoolreisjes wel losgekoppeld.
Nu betaalt elke groep naar ratio. Naast de 20 (geloof ik) euro schoolgeld, een apart bedrag voor het schoolreisje. Wat varieert van een 10tje voor de groepen 1, tot meerdere tientjes voor de groepen 8 die 5 dagen op kamp gaan.
pi_131373773
nou goed, ik heb mn referentiekader ;) thanks voor de antwoorden.

En in datzelfde kader, ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal gaan doen, ik word zo ineens overspoeld met Squla, Borre, Okkie en meer van dat :D ik vind het allemaal haske leuk en kind idem dito maarja, keuzes keuzes ;)

Die Borre boekjes kwam ik op kofferbak-verkopen en rommelmarktjes vaak voor 0,10 of 0,20 ct tegen, daar hebben we er al een aantal van staan dus. En uit het nieuwste Borre boekje wat ze cadeau kregen wordt ook flink voorgelezen, zo leuk O+
  vrijdag 20 september 2013 @ 09:26:12 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_131373821
Ik doe niet mee aan Borre-dingen. Ik heb zelf vroeger zowel de Bobo, als de Okki, Taptoe, Hello You en weet ik veel wat nog meer gehad, maar ik vind de bedragen die eraan vast zitten op dit moment gewoon veel te hoog voor hetgeen ik te besteden heb. Dan haal ik ze liever in de bibliotheek :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131373849
ohja bibliotheek, ik moet binnenkort eens een pasje gaan regelen voor oudste. Ze gaan met de gastouder regelmatig naar voorleesmiddagen, en ik begreep dat ze straks met de kinderboekenweek met school ook naar de bieb gaan, haske leuk!

Ik heb haar beloofd dat ze in de kinderboekenweek een mooi boek uit mag zoeken in de winkel, kunnen we dr een traditie van maken. Ik weet niet meer bij wie ik het ooit gelezen had hier maar ik vond het een leuk idee :D
pi_131373855
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Zit je in een van beide organen?
Als de school goed kan verantwoorden aan de MR waar het geld voor gebruikt wordt en de verhoginig kan onderbouwen, dan is het ook niet zo'n probleem.

Op de school waar ik werk wordt dat heel goed onderbouwd.

Daar is overigens het schoolgeld juist met 5 euro omlaag gegaan. Maar daarentegen de schoolreisjes wel losgekoppeld.
Nu betaalt elke groep naar ratio. Naast de 20 (geloof ik) euro schoolgeld, een apart bedrag voor het schoolreisje. Wat varieert van een 10tje voor de groepen 1, tot meerdere tientjes voor de groepen 8 die 5 dagen op kamp gaan.
Ik zit er nog niet in nee. De bedoeling is dat ik volgend jaar in de OR ga.
Ik wil graag in de kunst en cultuur commissie of de bibliotheek commissie :) maar alles is openbaar alle vergaderingen dus ik ga wel overal heen :) Je kan ook gewoon van te voren je eigen agendapunten aangeven als je er niet in zit.

Ze doen veel extratjes en het is een hele kleine school.
Het schoolreisje is los maar ook daar maken ze wel weer extra werk van.

Ik heb op de vorige school dus besloten om niet te betalen waar ze heel boos over waren. :W
Daar moest je als ouder op het zomerfeest zelf bolletjes, ketchup cola etc mee nemen en inleveren en dan kon je het later weer terugkopen met bonnetjes en zo had school geen kosten en als ouders was je weer kapitalen kwijt :') Met kerst kon je als ouders ook alles regelen tot de servetjes aan toe. :') Zo had ik enorm veel dingen waarom ik het absurd vond om nog een ouderbijdrage te betalen als ik alles ook nog los moest financieren.
pi_131373862
Hier iets van 65,- ouderbijdrage per jaar geloof ik.
Op zijn vorige school was het iets van 40,- per jaar.

Wij hebben nooit meegedaan aan Borre e.d. Hij had wel paar boekjes gekocht op de boekenbeurs op school (konden ze zelf boekjes verkopen en kopen).
Het lezen gaat in groep 3 zo snel dat ik het zonde vind om die beginboekjes te kopen. We zijn naar de bieb geweest die periode ;) Bieb is hier gratis voor kinderen.
Nu heeft hij wel veel gekochte boeken, maar dat zijn boeken die hij nog vaak kan lezen :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Meimeltje op 20-09-2013 09:36:27 ]
pi_131373864
Oh dat hebben wij ook een eigen bibliotheek op school *O*
pi_131373925
Bibliotheek is sowieso nog gratis voor kinderen.
pi_131373939
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:33 schreef miss_sly het volgende:
Bibliotheek is sowieso nog gratis voor kinderen.
Sommige 'gemeente bibliotheken' hebben ook vestigingen in schoolgebouwen. Dat zal het wel zijn.
pi_131373970
Oh hier is ie ook gratis hoor, we hebben er alleen nog geen gebruik van gemaakt tot nu toe. Maar binnenkort maar ns ff een pasje gaan laten maken voor haar.
pi_131373972
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Sommige 'gemeente bibliotheken' hebben ook vestigingen in schoolgebouwen. Dat zal het wel zijn.
Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
pi_131374054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat kan, maar een pasje voor de openbare bibliotheek is gewoon gratis voor kinderen tot 18 volgens mij. Waar het filiaal ook zit. Handig als het in school zit, dat dan weer wel.
Maar er staat nergens dat die niet gratis is toch? Of wekte ik die indruk :o hier zijn ze in elk geval wel gratis idd :Y

Ik zou het idd wel makkelijk vinden, dan kun je je geleende boekjes lekker makkelijk weer terug brengen :P
pi_131374062
Hier 50 euro vrijwillige bijdrage, en dat is incluus schoolreisjes (groep1/2 een dag, groep 3-8 een dag&nacht-ongeveer 17,50), Sinterklaas cadeau(ongeveer7,50), paasontbijt, kerstdiner, paasontbijt, musicals, bibliotheek, en nog wel meer.
Kerstdiner maken de ouders zelf hapjes, maar je mag de bonnetjes inleveren.
Alleen groep 8 kamp is nog 100 euro extra, dat is dan ook 4 nachten.

Bieb hebben ze in school op beide vestigingen, maar die boeken mogen niet mee naar huis. De stads bibliotheek is ook gratis, dus die zijn voor thuis. Zit een vestiging vlakbij Chris zijn nieuwe vestiging. Misschien daar eens langs..
pi_131374066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar er staat nergens dat die niet gratis is toch? Of wekte ik die indruk :o hier zijn ze in elk geval wel gratis idd :Y

Ik zou het idd wel makkelijk vinden, dan kun je je geleende boekjes lekker makkelijk weer terug brengen :P
Nee, maar Meimeltje zegt dat de bieb 'hier' gratis is, maar dat is ie dus overal :)
pi_131374097
oh op die fiets :D zo had ik em niet eens gelezen haha

ik zag vanmorgen telwerkjes liggen op de tafeltjes, ik ben heel benieuwd wat ze ervan gaat maken, die van mn grote was nog leeg
pi_131374122
Wat de bijdrages hier zijn weet ik eigenlijk niet eens, daar moet ik me maar eens in verdiepen..
Het Borre boek is hier ook populair, maar ik ga ze niet kopen. Ik heb een abonnement op Rompompom afgesloten, vergelijkbaar met de bobo.
pi_131374173
ohja daar kwam mn schoonmoeder (ze zit in t basisonderwijs) een tijdje geleden mee, dat vond ze ook wel leuk geloof ik.
Ik ga er eens goed naar kijken al die boekjes want ze vond ze erg leuk al die spelletjes en dingen die erin staan.
pi_131374456
Ouderbijdrage is bij ons iets van 30 euro per jaar. Overblijf geloof ik 2 euro per keer. En dan nog schoolmelk, maar dat is heul goedkoop. En B. vindt het geweldig: melk uit een pakje!

Die Borre-boekjes vind ik stom. We hebben er twee liggen thuis: die van dit jaar, en een die we 'geërfd' hebben van mijn zus. Bobo had ze ook meegekregen, en die vond ze wel leuk, was ook niet zo duur geloof ik, dus misschien maar doen.

En ze heeft wel een pasje van de bieb, maar daar komen we eigenlijk nooit. Dichtsbijzijnde filiaal is toch nog wel 10 minuten fietsen, en daar hebben ze maar een heel kleine kinderafdeling. En eigenlijk hebben we best veel boeken thuis, en is ze daar volkomen tevreden mee. Op school is wel ook een vrij ruime bibliotheek, misschien daar toch maar eens naar kijken, want dat is wel makkelijker dan weer apart ergens heen.
pi_131374514
ohja schoolmelk, daar kreeg ik ook een brief over. Gaan wij niet doen. Ik geef een flesje van Spa Kids mee, prima formaat gaat goed op, ik moet er alleen nog even inkrijgen dat ze het flesje niet wegmikt na afloop :')
pi_131374850
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee de school heeft echt een eigen bieb. _O_
Waar ze dus ook idd wel boekjes mee mogen nemen en dan gaan ze iedere maandag naar de schoolbibliotheek en dan zitten er mensen klaar en zo kan een kind een thema benoemen en de biebmoeders zoeken er een boek bij. (of gewoon lekker zelf kiezen.

En de bibliotheek commisie denkt dus altijd na over welke boeken er missen in de collectie en hoe ze dat gaan aanvullen etc. :) Ook voor de grotere kinderen is er heel veel te leen

De gewone bieb hebben we ook :D en die is inderdaad gratis maar met 3 uur in de week waarin je boeken kan lenen en een gebrek aan boeken hebben we daar weinig aan. Niet overal in ieder dorp kom je aan je boeken via de bieb. ;)
pi_131378112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 10:03 schreef mignonne het volgende:
ohja schoolmelk, daar kreeg ik ook een brief over. Gaan wij niet doen. Ik geef een flesje van Spa Kids mee, prima formaat gaat goed op, ik moet er alleen nog even inkrijgen dat ze het flesje niet wegmikt na afloop :')
Ze drinkt altijd melk bij de lunch, en dan heb ik liever dat ze die dan koud uit de koelkast krijgt, dan dat het melk is die al de hele ochtend in haar beker op de warme gang ligt. Ik had eigenlijk bedacht dat ze haar mooie (en dure) Nijntjebeker dan leeg mee kreeg, zodat ze daar bijv. bij het fruit eten wat water in kan doen om te drinken, maar dat wil ze niet. Dus die ligt nu werkeloos thuis.
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:36:35 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131378319
quote:
Wij betalen 40 euro per maand voor 2 kinderen, en dan heet het 'contributie' omdat onze school een vereniging is waar je als ouders lid van wordt.
Overblijf kost daarnaast nog iets van 45 euro per kind per maand.
  vrijdag 20 september 2013 @ 12:39:29 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131378384
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 09:28 schreef mignonne het volgende:
ohja bibliotheek, ik moet binnenkort eens een pasje gaan regelen voor oudste. Ze gaan met de gastouder regelmatig naar voorleesmiddagen, en ik begreep dat ze straks met de kinderboekenweek met school ook naar de bieb gaan, haske leuk!

Ik heb haar beloofd dat ze in de kinderboekenweek een mooi boek uit mag zoeken in de winkel, kunnen we dr een traditie van maken. Ik weet niet meer bij wie ik het ooit gelezen had hier maar ik vond het een leuk idee :D
Dat doen wij ook idd. Niet dat ze tussendoor nooit boeken krijgen hoor, maar in de boekenweek sws eentje dus. :Y
pi_131378398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:26 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ze drinkt altijd melk bij de lunch, en dan heb ik liever dat ze die dan koud uit de koelkast krijgt, dan dat het melk is die al de hele ochtend in haar beker op de warme gang ligt. Ik had eigenlijk bedacht dat ze haar mooie (en dure) Nijntjebeker dan leeg mee kreeg, zodat ze daar bijv. bij het fruit eten wat water in kan doen om te drinken, maar dat wil ze niet. Dus die ligt nu werkeloos thuis.
Ohja, dat is idd een goeie overweging :Y
hier staat de melk in de klas tot die gedronken wordt, dus ook niet gekoeld ofzo. Alleen van t idee krijg ik al de rillingen xD maar goed, ze mag wel maar hoeft zelf niet zo nodig, ze vindt die flesjes wel interessant.
pi_131378495
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:39 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat doen wij ook idd. Niet dat ze tussendoor nooit boeken krijgen hoor, maar in de boekenweek sws eentje dus. :Y
oh misschien had ik t van jou gelezen dan :D ik vond het idee zo leuk <3

En jeetje dat is een forse contributie bij jullie zeg! Hoe zit het dan met het vrijwillige element? Het maakt de school er niet laagdrempeliger op, of was dat juist de bedoeling?

Ik heb inmiddels de juf gesproken, er staat een foutje in de brief, er is een regeltje weggevallen die duidelijk had moeten maken dat het bedrag per jaar is en niet per maand, de genoemde maanden zijn instroommaanden ofzoiets maar dat is zonder dat regeltje dus niet erg duidelijk :D hier dus toch 25 per jaar.
Maar een rondje internetten leverde me wel op dat er wel scholen zijn die zulke forse bedragen vragen. Jeetje.
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:16:04 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131379273
Of het ter ontmoediging is weet ik niet, maar de school staat wel bekend als de elite school. :@ Er zitten voornamelijk kinderen uit de binnenstad op.
Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen vanwege het dalton-onderwijs toen de montessori weg viel. Dat elite gebeuren vind ik zelf eerder een nadeel dan een voordeel hoor. ;)
Maar goed, het is een hele goeie school en dus hebben we die contributie er wel voor over.
pi_131379319
oooh okay, dan is het ook anders geloof ik, met dalton, montessori en jenaplan enzo is het geloof ik wel gebruikelijker om zulke hoge bijdragen te vragen :Y
pi_131379357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 12:40 schreef mignonne het volgende:
Ohja, dat is idd een goeie overweging
hier staat de melk in de klas tot die gedronken wordt, dus ook niet gekoeld ofzo. Alleen van t idee krijg ik al de rillingen xD maar goed, ze mag wel maar hoeft zelf niet zo nodig, ze vindt die flesjes wel interessant.
Isolatiebekers.. (ja ze zijn duur maar goedkoper dan schoolmelk als je het uit gaat rekenen)
pi_131379384
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:19 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Isolatiebekers.. (ja ze zijn duur maar goedkoper dan schoolmelk als je het uit gaat rekenen)
oh hier gaat dus gewoon water mee, ze vraagt er zelf om, ik vind t best.
pi_131379567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:17 schreef mignonne het volgende:
oooh okay, dan is het ook anders geloof ik, met dalton, montessori en jenaplan enzo is het geloof ik wel gebruikelijker om zulke hoge bijdragen te vragen :Y
Wij hebben dus een Montessori en die vragen dus juist een laag bedrag (naar eigen zeggen) omdat ze bijvoorbeeld ook niet aan uitstapjes naar de Efteling doen. Groep 8 gaat op kamp, de rest niet en de schoolreisjes zijn in de buurt en zonder kosten. Het zal dus eerder van de school afhangen dan van het soort onderwijs.
pi_131379832
Wij gaan wel aan de schoolmelk, voor bij het brood. En ze krijgen het ook echt koud. Ik vind het wel handig, krijgt hij nog eens wat zuivel binnen. Bij het fruit doe ik gewone aardbeienlimonade. Water kunnen ze gewoon op school pakken.
pi_131379947
Bij het fruit krijgt ze een bekertje mee om wat water in te doen. Bij de boterham geen melk. Sowieso geen gewone melk, want veel buikpijn en scheetjes dan, en melk meegeven en lauw laten worden vind ik ook niet ideaal. Ze krijgt een halve beker Flevo-appelsap mee. Als ze meer dorst heeft, kan ze wat water drinken :)
pi_131380189
quote:
32,50 ouderbijdrage en 25 schoolreisje
Per kind per jaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131380555
Ik heb me maar eens verdiept in al die bijdragen. De "vrijwillige" bijdrage voor alle feesten is 35 euro per jaar, de verplichte bijdrage voor het continurooster is 65 euro per jaar en de verplichte schoolreisbijdrage is 35 euro per jaar (groep 8 115 euro). Vrij normaal zo te zien.
pi_131380615
Ik betaal voor twee kinderen ca ¤60 ouderbijdrage per jaar, ca ¤60 schoolreisjes en ca ¤150 overblijfbijdrage. Dit zijn dus de totaalbedragen per jaar, maar je kunt het niet door twee delen omdat het eerste kind wat duurder is volgens mij, iig bij de ouderbijdrage.
pi_131382231
Hier 50 euro voor de openbare basisschool (voor groep 1 t/m 6, 7 is duurder ivm groot schoolreisje vaak een dag survival ofzoiets, en 8 ivm kamp)
35 euro voor de ZMLK school (+80 euro voor 2 nachtjes kamp)
en 50 euro voor de mytylschool (+45euro voor 2 nachtjes kamp)
allen incl schoolreisjes en excusies

Overblijven voor de openbare basisschool kost ¤3,04 per keer. bij de anderen niets omdat iedereen overblijft
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:39:08 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_131386949
Voor de school van Katja betaal ik 37,50 per jaar en dat is inclusief schoolreisje (maar schoolreisje doet onze school niet elk jaar, maar om het jaar).

Voor de school van Job betaal ik 80 euro en dan heb ik nog 80 euro voor het schoolkamp betaald. Dus dat is echt wel een stuk duurdere school.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:53:59 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_131387346
Toen Ruben speciaal had, heb ik geen vrijwillige bijdrage hoeven te betalen en ook niets voor het schoolreisje. Wel uiteraard de bijdrage per maand aan het LBIO...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 20 september 2013 @ 23:27:59 #176
190853 RockabeIIa
pi_131401057
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voelt t nu anders voor je dan bij je oudste? Die naderende eerste schooldag?
Ja best wel, en het doet ook echt wat met me. Nu is het echt de laatste keer kdv, echt afscheid nemen daar, een nieuwe stap en geen ukkie meer... En ik weet dat het straks op veel fronten makkelijker is voor me, maar geen piepkuikentje meer, ergens vind ik dat zo jammer!
  vrijdag 20 september 2013 @ 23:29:40 #177
190853 RockabeIIa
pi_131401141
Schoolgeld is hier iets van een kleine 30 euro per kind per jaar.
Het valt dus nog erg mee zie ik.
  vrijdag 20 september 2013 @ 23:43:25 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_131401777
Whut Mignonne? 25 euro pm? Wij betalenn36 euro per kind per jaar!
pi_131402644
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:51 schreef p_iglet het volgende:

Overblijven voor de openbare basisschool kost ¤3,04 per keer. bij de anderen niets omdat iedereen overblijft
netjes van ze :) Onze school heeft ook een continurooster maar vraagt wel geld voor het overblijven.
  zaterdag 21 september 2013 @ 08:01:10 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131405540
Ik twijfel nog steeds over schoolmelk v Oscar. Dat is echt een melkmonster en helaas heeft hij precies een plek in de gang dat zijn tas en jas tegen de verwarming hangen... Niet ideaal dus. Vlgs mij redt je dat zelfs niet met een isolatiebeker.
Het nadeel vind ik dat je dan meteen aan twee keer vast zit en dat vind ik dan weer niet per se nodig, alleen tussen de middag zou wmb voldoende zijn.
pi_131405612
Je kan op de site van campina toch gewoon kiezen voor 's ochtends of bij de lunch? B krijgt echt maar een keer per dag hoor.
pi_131405813
Hier is de ouderbijdrage 20 euro per jaar. Best goedkoop als ik dat hier vergelijk. En dan is er nog steeds 10% die niet betaalt.... Schoolreis komt er nog bij, voor de kleuters 17,50. Overblijven kost 1,50 per keer.

3,04 piglet? Wat een bijzonder bedrag :?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_131406569
Ik weet eigenljik zo niet wat de ouderbijdrage is hier, straks eens even kijken.

Oudste heeft hier een abonnement op de Okkie gekregen van ons, die doet er ook echt wat mee.
En Borre kijk ik voor op marktplaats/rommelmarkt, erg leuke boekjes en zo sprokkel ik het een en ander bij elkaar ;).

Ook hier met kinderboekenweek "traditie" om ze zelf een boek te laten uitzoeken. Mochten wij vroeger thuis ook, vond ik altijd wel erg leuk :).
Fake it till you make it...
pi_131578602
*kick!

Hoe gaat het met alle kleuters?

Met S gaat het prima. Ze gaat met plezier naar school en begint haar plekje wel te vinden. Afscheid wordt steeds gemakkelijker. Vanmiddag en morgenmiddag gaat ze wennen op de BSO. Dat houdt in dat ze na school door mij en morgen door B naar de BSO wordt gebracht en we bereikbaar zijn voor het geval het niet gaat. Vanaf volgende week gaat ze dan iedere donderdag en vrijdag naar de BSO en is onze nieuwe routine een feit. Nou ja, twee weken en dan heeft ze herfstvakantie, dus is alles weer even anders :)
pi_131578655
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 08:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En dan is er nog steeds 10% die niet betaalt....
Dat is echt een hoog percentage :o
pi_131579072
Hier gaat het ook steeds beter. Afscheid gaat steeds makkelijker.Soms is het 's ochtends nog wel even piepen. Als ze in de klas zit is het bij het afscheid meestal 100x een kus en 100x een knuffel maar de laatste 2 dagen is het knuffel, kus, knuffel.. en dan NEE mama, geen kus meer hoor!

Tess is al dagen aan het aftellen. Ze heeft as zaterdag haar eerste kinderfeestje en is daar nu erg mee bezig. Ik heb haar wel verteld dat ik er niet bij mag blijven en dat is prima zegt ze. Mama moet brengen en papa moet halen.
De middagen BSO gaan ook prima. Ze heeft het er prima naar haar zin (waarschijnlijk ook omdat Amber er ook is) en heeft haar plekje gevonden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_131583240
Dat is fijn vicky, dat ze elkaar hebben!

Succes voor s bij de bso miss, komt vast ook goed!

Mijn kleine vriendje doet het ook goed op school, hij is wel heel anders als grote zus, die zat alleen maar te knutselen, maar lars heeft al in alle hoeken gespeeld, en het moetwerkje....."dat ga ik niet doen hoor, dat doe ik wel thuis" :D
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_131588532
Lol, die Lars, dat doe ik wel thuis ;)
pi_131592530
Hier gaat het ook prima, alsof het al jaren zo gaat eigenlijk!
Ze heeft al met verschillende kindjes gespeeld buiten schooltijd om, ik hoor danvan andere ouders terug dat ze een lekkere kletskous is en makkelijk in de omgang. Vind ik leuk om te horen.
Verder gaat ze zo hard in het groot worden nu! Ze leert zoveel!
pi_131669958
Grinn Lars :D

Hoe vindt S de bso Miss?

Vicky hoe was het eerste kinderfeestje?

Hier gaat het prima. Juf zegt regelmatig bij het ophalen dat hij het zo goed doet en laats zei ze ook nog dat ik trots op hem kan zijn. Nou, dat ben ik. Woensdag een gesprekje met de juf.
Bij de bso is het ook prima, hij wil eigenlijk nooit weg als hij gehaald wordt.
Enige waar ik wel erg mee zit is zijn fruitinname en het poepen. Hij eet véél te weinig fruit (hij móet twee stuks per dag voor de vezels) nu ik er geen zicht meer op heb en hij komt regelmatig thuis met veegjes ontlasting in zijn onderbroek. We oefenen zo veel we kunnen, altijd 's ochtends voor het naar school gaan op de wc, maar soms lukt het gewoon niet. En dan maar hopen dat hij het de hele dag volhoudt en het niet mis gaat..
  zondag 29 september 2013 @ 13:08:05 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_131670248
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 12:57 schreef Chan het volgende:

Hoe vindt S de bso Miss?

Hier gaat het prima. Juf zegt regelmatig bij het ophalen dat hij het zo goed doet en laats zei ze ook nog dat ik trots op hem kan zijn. Nou, dat ben ik. Woensdag een gesprekje met de juf.
Enige waar ik wel erg mee zit is zijn fruitinname en het poepen. Hij eet véél te weinig fruit (hij móet twee stuks per dag voor de vezels) nu ik er geen zicht meer op heb en hij komt regelmatig thuis met veegjes ontlasting in zijn onderbroek. We oefenen zo veel we kunnen, altijd 's ochtends voor het naar school gaan op de wc, maar soms lukt het gewoon niet. En dan maar hopen dat hij het de hele dag volhoudt en het niet mis gaat..
Zodra hij thuis komt een stuk fruit en na het eten/ voor het slapen gaan nog fruit geven. Of bij het ontbijt een stuk fruit? Dan heb je 3 momenten waar je er zelf bij bent op de dag en 1 moment op school/bso. Is dat wat?
Als ik op vrijdag voor ¤15.- fruit haal, is het soms op zondagmiddag al op. Ik heb enorme fruiteters ( en geen dure groenteboer ;-) )
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_131670582
Bij het ontbijt alvast een deel van zijn ochtendfruit is wel een goed idee (mag ook niet ten koste gaan van de boterham die ook op moet). Normaal krijgt hij om 10:00 uur en om 15:30 uur fruit. Of hij nou op school is, of op de bso. Maar op de bso krijgt hij te weinig aangeboden en op school eet hij het niet altijd op, hoewel de juf daar nu wel beter op let, ze hebben gewoon niet genoeg tijd. Voor het slapen kan ook, alleen avondeten is al een project (hij eet niks), dus als hij weet dat hij toch wel fruit krijgt maak ik dat probleem alleen maar groter ben ik bang.

Ik denk dat ik naar school voortaan maar banaan mee geef, dat kan hij vlot eten. En op de bso ga aandringen dat ze hem een heel stuk fruit geven ipv een bordje rond laten gaan waardoor hij drie hapjes fruit krijgt.
pi_131678305
Als het belangrijk is voor hem dat hij zn fruit binnen krijgt zou ik dat bij de BSO zeker aankaarten en op school vragen of juf vragen er een beetje op te letten dat hij zn fruit opeet.
Fijn om te lezen dat het verder lekker gaat op school Chan!
  zondag 29 september 2013 @ 18:56:32 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131682053
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 12:57 schreef Chan het volgende:

Hoe vindt S de bso Miss?

Is het niet gewoon dat hij het zelf niet goed af heeft kunnen vegen?
Hier geen vezel of fruit probleem, maar wel regelmatig vieze onderbroeken omdat hij het afvegen gewoon heel lastig vindt.
pi_131683151
Ohw nee, hij poept op school niet op de wc (nergens zonder fanatieke steun van mij/papa/opa/oma) en afvegen doet hij helemaal nog niet. Hij verliest kleine beetjes ontlasting als hij niet genoeg/op tijd op de wc gaat. Het is nogal een traject waar we in zitten om hem op de wc te laten poepen (het gaat overigens al zó héél veel beter dan een half jaar geleden). Maar ik ben wel blij te lezen dat afvegen een ingewikkeld ding is, stelt me wel gerust dat het niet erg is dat hij dat nog moet leren.
  Moderator zondag 29 september 2013 @ 19:33:48 #196
5428 crew  miss_sly
pi_131683383
Nee hoor, afvegen gaat bij S ook nog lang niet goed. ZE oefent en dan gaat het vast telkens wat beter.
vervelend dat het fruit eten niet zo goed gaat als hij dat zo nodig heeft. Inderdaad het belang nog maar eens benadrukken bij juf en bso.

s vond de bso erg leuk. Vrijdags was het niet leuk want "papa kwam me veel te vroeg halen!"
donderdag, de eerste dag dat ze er was, heeft ze samen met een jongetje, dat er ook voor het eerst was, een dansvoorstelling gegeven voor alle kindjes :D
ze voelt zich er dus prima thuis.
pi_131685546
Chan: vervelend lijkt me! Maar zeker iets om eens te bespreken met de juf / leidsters. En ook mijn B vindt afvegen lastig, haar onderbroeken zijn een stuk viezer sinds ze op school zit :+ .

Toen ze een keer duidelijk niet had afgeveegd, bleek bij navraag het papier op te zijn, toen maar even benadrukt dat ze dat dan gerust tegen de juf kan zeggen.

Miss_Sly: wat fijn dat de buitenschoolse zo goed beviel! Hier ook een grote bso-fan, ben daar zo blij mee!
pi_131693710
Niels durft niet af te vegen, hij is bang voor vieze handen. Thuis dus maar direct billen schoonmaken...

Wat vervelend, Chan. Zou je hem misschien iets mee kunnen hebben wat meer vezels bevat, zodat hij niet persé twee stuks fruit hoeft te eten? Gewelde gedroogde pruimen bijvoorbeeld?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')