abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132085663
engeland :D
pi_132085767
offside goal, wie had dat verwacht :N
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:30:15 #78
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_132085855
_O_ Dejan _O_
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_132086078
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:30 schreef RubenSosa het volgende:
_O_ Dejan _O_
Meleg?
pi_132086121
uefa fucked ons maar we pakken ze gewoon
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_132086218
Wat een mooi derde doelpunt van Duitsland :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:37:47 #82
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_132086245
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_132086250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 22:37 schreef TLC het volgende:
Wat een mooi derde doelpunt van Duitsland :D
Ozil _O_
pi_132086357
En Zlatan scoort vlak voor tijd de 2-1 en daarmee is Oostenrijk uitgeschakeld
pi_132086497
Die groep van Denemarken en Italie is wel ziek zeg, zelfs Armenie (een-na-laatste in de groep) kan zich nog kwalificeren :D
pi_132088241
Die 1-1 bij Portugal-Israel

:') :') :') :') :') :') :') :')

Hoezo metschfiksjing ?
pi_132088306
Bondscoach Hongarije is zelfs opgestapt, of was dat hier al besproken? :D
pi_132088518
Uruguay achter, gunstig voor Nederland ivm groepshoofd WK ?
pi_132088619
Colombia in eigen huis na 36 minuten al met 0-3 achter tegen Chili...
pi_132088715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:31 schreef TLC het volgende:
Die 1-1 bij Portugal-Israel

:') :') :') :') :') :') :') :')

Hoezo metschfiksjing ?
pi_132088841
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:38 schreef macca728 het volgende:
Uruguay achter, gunstig voor Nederland ivm groepshoofd WK ?
:Y Enige die nog in te halen valt volgens mij.
pi_132088897
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:49 schreef tralalala het volgende:

[..]

:Y Enige die nog in te halen valt volgens mij.
Ook lekker het thuisvoordeel benutten van de Ecuadorianen (die op 2200 meter hoogte spelen), uit slechts 3 punten behaald :')
pi_132088973
groep B is nog spannend voor plaats 2 :o Maar wordt dat niet de slechtste 2de en dus geen barrages?
sd
pi_132090754
nu 3-3 bij Colombia- CHili

2 penalties
pi_132091257
Uruguay verloren ^O^
pi_132091536
Dan kunnen we rekenen op een heerlijke salonremise tussen Chili en Ecuador dinsdag. Beide landen plaatsen zich dan rechtstreeks voor het WK, waardoor Uruguay een play-off moet spelen. Weliswaar tegen Jordani, dus dat zou alsnog weinig problemen op moeten leveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 12-10-2013 01:31:02 ]
pi_132091572
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 23:53 schreef sausagin het volgende:
groep B is nog spannend voor plaats 2 :o Maar wordt dat niet de slechtste 2de en dus geen barrages?
Op dit moment wel

http://en.wikipedia.org/wiki/2014_FIFA_World_Cup_qualification_(UEFA)#Ranking_of_second-placed_teams

Ik doe trouwens wat rekenen en volgens mij is het zo goed als uitgesloten dat de nummer twee van poule 2 niet de slechtste nummer twee wordt.

[ Bericht 8% gewijzigd door johannes_vermeer op 12-10-2013 01:31:22 ]
pi_132092110
Voor de fans van Denemarken,

ze kunnen nog niet de slechtste nummer twee worden als (er vanuit gaande dat Hongarije wint van Andorra thuis)
• Bulgarije thuis niet wint van Tsjechi
• Ze zelf winnen met minstens vijf goals verschil van Malta thuis.
• IJsland verliest uit tegen Noorwegen.
• Als IJsland verloren heeft Sloveni gelijk speelt uit bij Zwitserland. Vanaf 3-3 moet Denemarken met minstens 6 goals verschil winnen.

Armeni heeft meer kans
• Ze hoeven alleen te winnen uit bij Itali. Lastig!
• En Denemarken mag niet winnen.
• Bulgarije - Tsjechi moet gelijk eindigen.
• Afhankelijk van andere groepen, meer minder als Denemarken.

Bulgarije heeft het meeste kans wat betreft poule 2.
• Ze moeten thuis winnen van Tsjechi.
• IJsland moet verliezen van Noorwegen.
• Sloveni moet gelijk spelen bij Zwitserland.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:00:34 #100
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132092192
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 01:54 schreef johannes_vermeer het volgende:

ze kunnen nog niet de slechtste nummer twee worden als (er vanuit gaande dat Hongarije wint van Andorra thuis)
• Als IJsland verloren heeft Sloveni gelijk speelt uit bij Zwitserland. Vanaf 3-3 moet Denemarken met minstens 6 goals verschil winnen.

Armeni heeft meer kans

pi_132096532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 01:23 schreef NY_Giant het volgende:
Dan kunnen we rekenen op een heerlijke salonremise tussen Chili en Ecuador dinsdag. Beide landen plaatsen zich dan rechtstreeks voor het WK, waardoor Uruguay een play-off moet spelen. Weliswaar tegen Jordani, dus dat zou alsnog weinig problemen op moeten leveren.
Waarom speelt de nr.5 van van Zuid-Amerika in godsnaam tegen de nr.5 van Azie? Bij de kwalificatie voor het vorige WK was het nog tegen de nr. 4 van Midden-Amerika(Costa Rica). Nu moeten alle betrokken teams verder reizen voor de playoffs(uitgezonderd Nieuw-Zeeland, die moeten altijd ver). Iemand enig idee waarom ze dat veranderd hebben?
pi_132096615
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 01:54 schreef johannes_vermeer het volgende:

Armeni heeft meer kans

Dus, als ik het goed begrijp zijn op dit moment Bulgarije en Denemarken gedeeld de slechtste nr.2? Welke andere groepen maken ook kans om de slechtste nr.2 te leveren?
pi_132097462
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:28 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Waarom speelt de nr.5 van van Zuid-Amerika in godsnaam tegen de nr.5 van Azie? Bij de kwalificatie voor het vorige WK was het nog tegen de nr. 4 van Midden-Amerika(Costa Rica). Nu moeten alle betrokken teams verder reizen voor de playoffs(uitgezonderd Nieuw-Zeeland, die moeten altijd ver). Iemand enig idee waarom ze dat veranderd hebben?
Wellicht omdat het WK in Zuid-Amerika gespeeld wordt en op deze manier twee Latijns Amerikaanse landen zich via de play-offs kunnen plaatsen in plaats van een? Mexico en Uruguay geven toch wat meer aanzien dan Nieuw-Zeeland en Jordani. Zeker omdat het WK daar gespeeld wordt, verdienen Noord/Zuid-Amerika wel een extra plaatsje.

Maar misschien is het ook wel een compleet andere reden. Voor het WK 2006 zat het allemaal nog weer anders en speelden Australi en Uruguay tegen elkaar en Trinidad & Tobago en Bahrein. Voor het WK 2002 deed er zelfs een Europees team mee aan deze play-offs (Ierland), dus erg veel consistentie zit er niet in dit systeem.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:19:00 #104
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_132097582
Brasilie oefent nu in Zuid Korea, live op Sport1
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espaol
Come On
pi_132098061
quote:
Volgens mij klopt het ook nog niet eens. Want als de punten tegen de nummer zes worden weggestreept wordt het doelsaldo ook nog eens weggestreept.
pi_132098086
Itali. :r
  Forum Admin zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:42:02 #107
35723 crew  GGMM
pi_132098090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:41 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens mij klopt het ook nog niet eens
Haha, ja, laten we aan Aad gaan twijfelen.

Goeie!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132098106
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef GGMM het volgende:

[..]

Haha, ja, laten we aan Aad gaan twijfelen.

Goeie!
Aan Aad twijfel ik niet, wel aan mezelf.
  Forum Admin zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:42:54 #109
35723 crew  GGMM
pi_132098113
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Oh, dan snap ik het. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132098298
Lullig voor Armenie, goede prestatie voor zo'n klein voetballand, de verloren thuiswedstrijd tegen Malta! draait ze wrs de nek om
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:56:21 #111
131800 Tarado
cap de fusca
pi_132098455
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Dat is beide twijfelachtig
pi_132098477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:32 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dus, als ik het goed begrijp zijn op dit moment Bulgarije en Denemarken gedeeld de slechtste nr.2? Welke andere groepen maken ook kans om de slechtste nr.2 te leveren?
Het zit zo: de resultaten tegen de nummer zes worden weggestreept. Dat is daar Malta. Daar won Bulgarije twee keer van. Denemarken moet daar van winnen om berhaupt tweede van de poule te kunnen worden. Dan komen ze op 16-6 is 10 punten.

Alle nummer twee's met minstens 17 punten kunnen dus al niet meer worden ingehaald. (Behalve Frankrijk, die is met 14 ook al veilig, want zij hebben geen nummer 6 in de poule).
Dan houden we over Poule D en E.

In poule D hebben vooral Roemeni (nu 16 punten) en Hongarije (nu 14 punten) een makkelijke kans die minstens 17 punten te bereiken omdat ze nog thuis spelen tegen respectievelijk Estland en Andorra.

Het moet dus komen van Poule E. IJsland (nu 16 punten) moet dus verliezen als Denemarken of Bulgarije berhaupt kans wil maken, want anders hebben ze 17 punten en dat is sowieso beter dan 16. Echter, de nummer 6 van poule E is Cyprus en IJsland verloor eenmaal van Cyprus dus zelfs als IJsland verliest en ze eindigen alsnog tweede in de poule zijn ze een betere slechte nummer 2 dan Denemarken of Bulgarije, omdat 16-3 = 13 >10.
Bulgarije of Denemarken willen dat Sloveni tweede wordt in poule E en dat met zestien punten (niet met meer), dus dan moet IJsland verliezen en Sloveni gelijkspelen tegen Zwitserland.

Dan is Sloveni tweede in Poule E met doelsaldo +4 min de resultaten tegen Cyprus is 10 punten met doelsaldo + 1.
Denemarken kan door hun slechte doelsaldo maximaal komen op (min de resultaten tegen Malta) 10 punten met doelsaldo -2.
Bulgarije kan komen op 10 punten met doelsaldo -1, wat inhoudt dat ze met minstens 3 goals verschil moeten winnen tegen Tsjechi en dat moet alles ook nog verlopen zoals boven beschreven.
Denemarken kan alleen doorkomen (omdat ze nu nog tegen Malta moeten) als ze zelf boven Bulgarije eindigen en zowel Turkije, Roemeni en Hongarije verliezen (of: niet winnen in het geval van Hongarije).

Dat wordt dus een zware zomer voor de Eriksen fans.
pi_132099575
De Denen verdienen het eigenlijk ook niet na de 0-4 thuisnederlaag tegen Armeni. Het zou wel heel stoer zijn als IJsland het WK haalt met maar iets van 300.000 inwoners. Maar ja, de play-offs zullen helaas wel het eindstation worden met zo'n leuke gestuurde loting. Eerst maar eens van Noorwegen winnen. Misschien kunnen die nog wat Eurovisie-achtige hulp geven.
pi_132099582
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:56 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Het zit zo: de resultaten tegen de nummer zes worden weggestreept. Dat is daar Malta. Daar won Bulgarije twee keer van. Denemarken moet daar van winnen om berhaupt tweede van de poule te kunnen worden. Dan komen ze op 16-6 is 10 punten.

Alle nummer twee's met minstens 17 punten kunnen dus al niet meer worden ingehaald. (Behalve Frankrijk, die is met 14 ook al veilig, want zij hebben geen nummer 6 in de poule).
Dan houden we over Poule D en E.

In poule D hebben vooral Roemeni (nu 16 punten) en Hongarije (nu 14 punten) een makkelijke kans die minstens 17 punten te bereiken omdat ze nog thuis spelen tegen respectievelijk Estland en Andorra.

Het moet dus komen van Poule E. IJsland (nu 16 punten) moet dus verliezen als Denemarken of Bulgarije berhaupt kans wil maken, want anders hebben ze 17 punten en dat is sowieso beter dan 16. Echter, de nummer 6 van poule E is Cyprus en IJsland verloor eenmaal van Cyprus dus zelfs als IJsland verliest en ze eindigen alsnog tweede in de poule zijn ze een betere slechte nummer 2 dan Denemarken of Bulgarije, omdat 16-3 = 13 >10.
Bulgarije of Denemarken willen dat Sloveni tweede wordt in poule E en dat met zestien punten (niet met meer), dus dan moet IJsland verliezen en Sloveni gelijkspelen tegen Zwitserland.

Dan is Sloveni tweede in Poule E met doelsaldo +4 min de resultaten tegen Cyprus is 10 punten met doelsaldo + 1.
Denemarken kan door hun slechte doelsaldo maximaal komen op (min de resultaten tegen Malta) 10 punten met doelsaldo -2.
Bulgarije kan komen op 10 punten met doelsaldo -1, wat inhoudt dat ze met minstens 3 goals verschil moeten winnen tegen Tsjechi en dat moet alles ook nog verlopen zoals boven beschreven.
Denemarken kan alleen doorkomen (omdat ze nu nog tegen Malta moeten) als ze zelf boven Bulgarije eindigen en zowel Turkije, Roemeni en Hongarije verliezen (of: niet winnen in het geval van Hongarije).

Dat wordt dus een zware zomer voor de Eriksen fans.
Mooi uitzoekwerk, alleen raak ik het overzicht al na een paar zinnen kwijt ;)

Samengevat kun je stellen dat de slechtste nr. 2 voor 95% zeker uit de groep van Denemarken komt?
pi_132099704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:49 schreef NY_Giant het volgende:
De Denen verdienen het eigenlijk ook niet na de 0-4 thuisnederlaag tegen Armeni. Het zou wel heel stoer zijn als IJsland het WK haalt met maar iets van 300.000 inwoners. Maar ja, de play-offs zullen helaas wel het eindstation worden met zo'n leuke gestuurde loting. Eerst maar eens van Noorwegen winnen. Misschien kunnen die nog wat Eurovisie-achtige hulp geven.
Nee joh,

Frankrijk - Portugal
IJsland - Zweden
Oekraine - Kroati
Griekenland - Turkije

Gegarandeerd 2 west europese en 2 oost europese landen
pi_132099815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:55 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Nee joh,

Frankrijk - Portugal
IJsland - Zweden
Oekraine - Kroati
Griekenland - Turkije

Gegarandeerd 2 west europese en 2 oost europese landen
Grappig inderdaad, dat volgens de huidige FIFA-ranking Frankrijk bij de vier zwakkere nummers 2 zit. Maar die zullen ongetwijfeld niet tegen Portugal loten, want die moeten hoe dan ook beiden naar het WK.
pi_132099871
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:49 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Mooi uitzoekwerk, alleen raak ik het overzicht al na een paar zinnen kwijt ;)

Samengevat kun je stellen dat de slechtste nr. 2 voor 95% zeker uit de groep van Denemarken komt?
Samengevat is dat het geval ja.

Denemarken heeft het eerder weggeven, en gisteren ook nog eens door in blessuretijd de 2-2 te incasseren.
pi_132100224
Ik denk dat de nummer twee's van Europa zullen worden

Kroati, Zweden, Roemeni, IJsland, Portugal, Griekenland, Oekrane & Frankrijk.
pi_132100968
Zo lang Griekenland maar niet naar het WK gaat is het goed voor mij.
sd
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:49:11 #120
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_132104589
Ik heb even wat zitten rekenen wat betreft de plaatsing voor de loting. Brazilie is als thuisland automatisch geplaatst. Nederland moet dus bij de eerste zeven op de wereldranglijst staan na de wedstrijd tegen Turkije.

Om bij de eerste zeven te staan moeten we sowieso winnen van Turkije (gelijkspel is onder geen enkel scenario voldoende). Mocht Nederland winnen in Turkije, dan moeten de resultaten van de andere wedstrijden goed uitpakken. Om precies te zijn moeten minimaal twee van de volgende uitspraken waar blijken te zijn:

a) Zwitserland wint thuis niet van Slovenie
b) Colombia wint uit niet van Paraguay
c) Uruguay wint thuis niet van Argentinie
d) Italie verliest thuis van Armenie (Bij een gelijkspel tussen Italie en Armenie staan Nederland en Italie gelijk in punten. Geen idee wat er dan gebeurd.)

Om na te gaan hoe waarschijnlijk het is dat minimaal twee van de vier uitslagen goed uitvallen heb ik even de Betfair odds voor bovenstaande wedstrijden omgezet in probabilities en honderdduizend simulaties gedraaid. De kans dat de overige uitslagen goed uitvallen is 68,5%. De kans dat Italie gelijk speelt en precies 1 van de andere drie uitslagen goed uitvalt is 7,6% (verrassend hoog!). In dat geval staan Nederland en Italie precies gelijk op de zevende plek en weet ik niet wat er gebeurd.

Volgens Betfair is de kans dat Nederland van Turkije wint 33,8%. De kans dat Nederland geplaatst zal zijn tijdens de loting is dus 0.338 * 0.685 * 100% = 23,2%. Ziet er dus op voorhand niet al te best uit.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:16:45 #121
269690 -Sisyphus-
pi_132105275
Nog even een opmerking: Uruguay is zelfs bij winst niet zeker van het WK. In het onwaarschijnlijke geval dat Uruguay wint van Argentinie, maar playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie komt er een plaatsje extra vrij. In dat geval hoeft slechts 1 van de overige 3 resultaten goed uit te vallen. :)
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:40:48 #122
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132107331
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:16 schreef -Sisyphus- het volgende:
Nog even een opmerking: Uruguay is zelfs bij winst niet zeker van het WK. In het onwaarschijnlijke geval dat Uruguay wint van Argentinie, maar playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie komt er een plaatsje extra vrij. In dat geval hoeft slechts 1 van de overige 3 resultaten goed uit te vallen. :)
Deze begrijp ik niet.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:58:55 #123
269690 -Sisyphus-
pi_132107800
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:40 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Deze begrijp ik niet.
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.

In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:

c) Italie verliest thuis van Armenie
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:04:34 #124
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132107927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:

[..]

Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.

In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:

Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen h, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:13:51 #125
269690 -Sisyphus-
pi_132108186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen h, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.
Ik heb de resultaten van gisteren al meegenomen. Op de fifa-site kun je resultaten invoeren en dan de virtuele nieuwe ranking van landen zien. Ik heb ook alle mogelijke uitslagen van de laatste kwalificatieronde ingevoerd en gekeken waar landen op uitkomen.

Op dit moment staat Nederland virtueel op 1079 punten. Bij een overwinning op Turkije wordt dat 1136. Uruguay staat na gisteren virtueel op 1106 punten. Bij een winst op Argentinie wordt dat 1164. Nederland gaat Uruguay dus alleen voorbij als Uruguay niet wint van Argentinie. Colombia staat virtueel op 1123 na gisteren. Die komen op 1178 als ze van Paraguay winnen. Ook hier geldt dus: Nederland gaat Colombia alleen voorbij als dat niet wint van Paraguay.

Het puntensysteem voor de fifa wereldranglijst is niet erg intuitief en - eerlijk gezegd - buitengewoon matig. Een simpele elo rating zoals die bij het schaken gebruikt wordt zou veel transparanter en eerlijker zijn.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:17:51 #126
269690 -Sisyphus-
pi_132108297
Oh, en wat betreft Zwitserland: die komen op 1138 als ze van de Slovenen winnen. Net boven Nederland dus. Om onduidelijke redenen zijn die virtueel van 991 naar 1061 gegaan door hun overwinning op Albanie gisteren. Zoals ik al zei: het algoritme dat ten grondslag ligt aan de fifa-ranking is belabberd.
pi_132116700
Persoonlijk vind ik het geen enkel probleem als Nederland geen groepshoofd is. Je hebt dan minimaal 1 groot land als tegenstander(zoals in 2006 Argentini) dus de poule-indeling is sowieso wat interessanter. Wereldkampioen worden we toch niet.

En het hoeft niks uit te maken want als Colombia of Belgi groepshoofd worden(landen die "normaal" gesproken in pot 2 zitten, al kun je daar ook nog over discussiren) en je loot deze, dat had ook gekund als Nederland groepshoofd was geweest.

Over Colombia gesproken, ik lees net dat we er nog vriendschappelijk tegen spelen. Heeft de uitslag van deze wedstrijd dan geen invloed op de FIFA-ranking?
pi_132116770
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:

[..]

Het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat Uruguay van Argentini wint, omdat Argentini al geplaatst is en dus om des keizers baard speelt. Nu is er tussen deze landen wel de nodige rivaliteit natuurlijk maar ik denk niet dat de Argentijnen vol gas zullen geven.

En het is nog onwaarschijnlijker dat Uruguay geen playoffs hoeft te spelen tegen Jordani, aangezien de beide concurrenten Chili en Ecuador tegen elkaar spelen en aan een gelijkspel genoeg hebben om zich rechtstreeks te plaatsen. En aangezien ze niet meer kunnen zakken naar plaats 6, gaat Uruguay dus tegen Jordani spelen.
pi_132116785
Ik snap echt nikls van die lijst van de FIFA. Hoe kan Belgi zo hoog staan? Ze hebben het slechter gedaan dan Nederland in de kwalificatiereeks. Daarnaast hebben ze voorgaande jaren helemaal niet mee gedaan. Ze waren niet eens op EK... Nederland heeft 1x gelijk gespeeld, maar voor de rest alles gewonnen.

Hoe kan een Uruguay hoger staan, die nog moeten vechten voor een plaats op het WK. Ik zal het wel zijn, maar ik snap die lijst echt niet... Net zoals toen met Basten dat we opeens uit het niets 2e stonden, snapte ik ook al niks van...
pi_132116955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:41 schreef j0rdiiii het volgende:
Itali. :r
pi_132116986
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik snap echt nikls van die lijst van de FIFA. Hoe kan Belgi zo hoog staan? Ze hebben het slechter gedaan dan Nederland in de kwalificatiereeks. Daarnaast hebben ze voorgaande jaren helemaal niet mee gedaan. Ze waren niet eens op EK... Nederland heeft 1x gelijk gespeeld, maar voor de rest alles gewonnen.

Hoe kan een Uruguay hoger staan, die nog moeten vechten voor een plaats op het WK. Ik zal het wel zijn, maar ik snap die lijst echt niet... Net zoals toen met Basten dat we opeens uit het niets 2e stonden, snapte ik ook al niks van...
Resultaten in vriendschappelijke wedstrijden tellen ook(hetzij minder zwaar) mee. Nederland heeft het "probleem" dat Andorra in de poule zit, tegen dat soort landjes zijn minder punten te behalen. Nederland en Belgie hebben 8 x gewonnen en 1 x gelijkgespeeld, maar toch moet de prestatie van Belgie hoger worden ingeschat omdat zij geen land als Andorra in de poule hebben.

Wat betreft Uruguay begrijp ik het wel, Copa America winnaar en geen zwakke landen in de kwalificatiepoule, het zwakste land daar is Bolivia en die zijn pakweg van het niveau Macedonie.
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:12:55 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_132118165
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:34 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Resultaten in vriendschappelijke wedstrijden tellen ook(hetzij minder zwaar) mee. Nederland heeft het "probleem" dat Andorra in de poule zit, tegen dat soort landjes zijn minder punten te behalen. Nederland en Belgie hebben 8 x gewonnen en 1 x gelijkgespeeld, maar toch moet de prestatie van Belgie hoger worden ingeschat omdat zij geen land als Andorra in de poule hebben.
Belgi heeft met Kroati ook 1 hooggeplaatste tegenstander, daar waar dat bij Nederland helemaal niet het geval is, waarbij Belgi ook enkel punten verloor tegen dat hoog geplaatst team en Nederland de enige punten verloor tegen een vrij waardeloos team.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Sport zondag 13 oktober 2013 @ 11:25:03 #133
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132118405
IJsland op het wk graag
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132119043
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:

Belgi heeft net als Nederland 25/27 gehaald in de kwalificaties tot nu toe , tegen landen die gemiddeld hoger op de fifa ranking stonden (Kroati , Servi ) En de resultaten in het verleden tellen ook mee, Belgi deed in het verleden zo slecht dat ze nu altijd veel punten kregen bij een overwinning. Aan het begin van de campagne stonden ze 50ste
sd
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:59:19 #135
131800 Tarado
cap de fusca
pi_132119164
Die hele ranking doet er dit WK ook niet zo veel toe omdat alle landen in 3 verschillende steden voetballen de 1e ronde, het voordeel van vaste speelstad is er dit keer niet
pi_132119597
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
Die hele ranking doet er dit WK ook niet zo veel toe omdat alle landen in 3 verschillende steden voetballen de 1e ronde, het voordeel van vaste speelstad is er dit keer niet
Dat is er al sinds 1994 niet
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:21:36 #137
131800 Tarado
cap de fusca
pi_132119676
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:18 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dat is er al sinds 1994 niet
Ik dacht dat de geplaatsten 2 keer in dezelfde stad speelden, dus niet, foutje :)
pi_132119858
Nog lieden die gisteravond hebben zitten kijken naar Zuid-Korea vs Brazili?

Guus Hiddink liep daar ook weer rond op het veld tijdens het voorstellen van beide elftallen.
Onnodig om te vertellen dat Brazili uiteraard won en veelvuldig applaus kreeg en met name Neymar.

Oh ja en op de Duitse TV met geen woord over de eclatante overwinning van Nederland maar wel wedstrijden van Belgi en Engeland eruit lichten. :(
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:30:02 #139
131800 Tarado
cap de fusca
pi_132119894
quote:
15s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:28 schreef Iwanius het volgende:
Nog lieden die gisteravond hebben zitten kijken naar Zuid-Korea vs Brazili?

Guus Hiddink liep daar ook weer rond op het veld tijdens het voorstellen van beide elftallen.
Onnodig om te vertellen dat Brazili uiteraard won en veelvuldig applaus kreeg en met name Neymar.

Oh ja en op de Duitse TV met geen woord over de eclatante overwinning van Nederland maar wel wedstrijden van Belgi en Engeland eruit lichten. :(
Die gingen nog ergens om, die wedstrijd van NL toch niet
pi_132120527
Walgelijk die adoratie voor Hiddink in Korea. Die haalden enkel de halve finale dankzij de arbitrage.
pi_132120677
Gisteren:
Ivoorkust 3-1 Senegal
Burkina Faso 3-2 Algerije

Vandaag:
Ethiopi - Nigeria
Tunesi - Kameroen

Dinsdag::
Ghana - Egypte

Eerste van twee wedstrijden, winnaars naar WK.

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:52 schreef BramKVO het volgende:
Walgelijk die adoratie voor Hiddink in Korea. Die haalden enkel de halve finale dankzij de arbitrage.
En hoe haalde hij de halve finale in 1998 en de laatste 16 in 2006 met fucking Australi en de halve finale in 2008?
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:05:33 #142
131800 Tarado
cap de fusca
pi_132122612
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:56 schreef Nober het volgende:
Gisteren:
Ivoorkust 3-1 Senegal
Burkina Faso 3-2 Algerije

Vandaag:
Ethiopi - Nigeria
Tunesi - Kameroen

Dinsdag::
Ghana - Egypte

Eerste van twee wedstrijden, winnaars naar WK.

[..]

En hoe haalde hij de halve finale in 1998 en de laatste 16 in 2006 met fucking Australi en de halve finale in 2008?
Gewoon een topcoach, natuurlijk had hij geluk met Zuid Korea maar wat kan die mensen dat schelen.

Ook Belgi zou met hem meer kans hebben volgend jaar.
pi_132199258
Grieken voorlopig naar WK zo, Bosni staat nog gelijk.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:45:41 #144
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132199406
6-1 al zelfs
pi_132199822
trouwens Germany Under 21 achter tegen Faroer U 21 !! 1-2
pi_132200653
Ijsland :D
It Never Hurts To Help!
pi_132201505
Bosnie voor !!
pi_132201529
Bosnie naar het WK *O* *O*
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:29:31 #150
319979 Fok-it
All is well
pi_132201618
Denemarken 2-0
nog 6 goals te gaan geloof ik dan hebben ze nog een kans :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')