Nee zeker niet.quote:
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:31 schreef TLC het volgende:
Die 1-1 bij Portugal-Israel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoezo metschfiksjing ?
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:38 schreef macca728 het volgende:
Uruguay achter, gunstig voor Nederland ivm groepshoofd WK ?
Ook lekker het thuisvoordeel benutten van de Ecuadorianen (die op 2200 meter hoogte spelen), uit slechts 3 punten behaaldquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:49 schreef tralalala het volgende:
[..]Enige die nog in te halen valt volgens mij.
Op dit moment welquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:53 schreef sausagin het volgende:
groep B is nog spannend voor plaats 2Maar wordt dat niet de slechtste 2de en dus geen barrages?
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:54 schreef johannes_vermeer het volgende:
Voor de fans van Denemarken,
ze kunnen nog niet de slechtste nummer twee worden als (er vanuit gaande dat Hongarije wint van Andorra thuis)
• Bulgarije thuis niet wint van Tsjechi
• Ze zelf winnen met minstens vijf goals verschil van Malta thuis.
• IJsland verliest uit tegen Noorwegen.
• Als IJsland verloren heeft Sloveni gelijk speelt uit bij Zwitserland. Vanaf 3-3 moet Denemarken met minstens 6 goals verschil winnen.
Armeni heeft meer kans
• Ze hoeven alleen te winnen uit bij Itali. Lastig!
• En Denemarken mag niet winnen.
• Bulgarije - Tsjechi moet gelijk eindigen.
• Afhankelijk van andere groepen, meer minder als Denemarken.
Bulgarije heeft het meeste kans wat betreft poule 2.
• Ze moeten thuis winnen van Tsjechi.
• IJsland moet verliezen van Noorwegen.
• Sloveni moet gelijk spelen bij Zwitserland.
Waarom speelt de nr.5 van van Zuid-Amerika in godsnaam tegen de nr.5 van Azie? Bij de kwalificatie voor het vorige WK was het nog tegen de nr. 4 van Midden-Amerika(Costa Rica). Nu moeten alle betrokken teams verder reizen voor de playoffs(uitgezonderd Nieuw-Zeeland, die moeten altijd ver). Iemand enig idee waarom ze dat veranderd hebben?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:23 schreef NY_Giant het volgende:
Dan kunnen we rekenen op een heerlijke salonremise tussen Chili en Ecuador dinsdag. Beide landen plaatsen zich dan rechtstreeks voor het WK, waardoor Uruguay een play-off moet spelen. Weliswaar tegen Jordani, dus dat zou alsnog weinig problemen op moeten leveren.
Dus, als ik het goed begrijp zijn op dit moment Bulgarije en Denemarken gedeeld de slechtste nr.2? Welke andere groepen maken ook kans om de slechtste nr.2 te leveren?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:54 schreef johannes_vermeer het volgende:
Voor de fans van Denemarken,
ze kunnen nog niet de slechtste nummer twee worden als (er vanuit gaande dat Hongarije wint van Andorra thuis)
• Bulgarije thuis niet wint van Tsjechi
• Ze zelf winnen met minstens vijf goals verschil van Malta thuis.
• IJsland verliest uit tegen Noorwegen.
• Als IJsland verloren heeft Sloveni gelijk speelt uit bij Zwitserland. Vanaf 3-3 moet Denemarken met minstens 6 goals verschil winnen.
Armeni heeft meer kans
• Ze hoeven alleen te winnen uit bij Itali. Lastig!
• En Denemarken mag niet winnen.
• Bulgarije - Tsjechi moet gelijk eindigen.
• Afhankelijk van andere groepen, meer minder als Denemarken.
Bulgarije heeft het meeste kans wat betreft poule 2.
• Ze moeten thuis winnen van Tsjechi.
• IJsland moet verliezen van Noorwegen.
• Sloveni moet gelijk spelen bij Zwitserland.
Wellicht omdat het WK in Zuid-Amerika gespeeld wordt en op deze manier twee Latijns Amerikaanse landen zich via de play-offs kunnen plaatsen in plaats van een? Mexico en Uruguay geven toch wat meer aanzien dan Nieuw-Zeeland en Jordani. Zeker omdat het WK daar gespeeld wordt, verdienen Noord/Zuid-Amerika wel een extra plaatsje.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Waarom speelt de nr.5 van van Zuid-Amerika in godsnaam tegen de nr.5 van Azie? Bij de kwalificatie voor het vorige WK was het nog tegen de nr. 4 van Midden-Amerika(Costa Rica). Nu moeten alle betrokken teams verder reizen voor de playoffs(uitgezonderd Nieuw-Zeeland, die moeten altijd ver). Iemand enig idee waarom ze dat veranderd hebben?
Volgens mij klopt het ook nog niet eens. Want als de punten tegen de nummer zes worden weggestreept wordt het doelsaldo ook nog eens weggestreept.quote:
Haha, ja, laten we aan Aad gaan twijfelen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:41 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens mij klopt het ook nog niet eens
Aan Aad twijfel ik niet, wel aan mezelf.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef GGMM het volgende:
[..]
Haha, ja, laten we aan Aad gaan twijfelen.
Goeie!
Oh, dan snap ik het.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Aan Aad twijfel ik niet, wel aan mezelf.
Dat is beide twijfelachtigquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Aan Aad twijfel ik niet, wel aan mezelf.
Het zit zo: de resultaten tegen de nummer zes worden weggestreept. Dat is daar Malta. Daar won Bulgarije twee keer van. Denemarken moet daar van winnen om berhaupt tweede van de poule te kunnen worden. Dan komen ze op 16-6 is 10 punten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:32 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp zijn op dit moment Bulgarije en Denemarken gedeeld de slechtste nr.2? Welke andere groepen maken ook kans om de slechtste nr.2 te leveren?
Mooi uitzoekwerk, alleen raak ik het overzicht al na een paar zinnen kwijtquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het zit zo: de resultaten tegen de nummer zes worden weggestreept. Dat is daar Malta. Daar won Bulgarije twee keer van. Denemarken moet daar van winnen om berhaupt tweede van de poule te kunnen worden. Dan komen ze op 16-6 is 10 punten.
Alle nummer twee's met minstens 17 punten kunnen dus al niet meer worden ingehaald. (Behalve Frankrijk, die is met 14 ook al veilig, want zij hebben geen nummer 6 in de poule).
Dan houden we over Poule D en E.
In poule D hebben vooral Roemeni (nu 16 punten) en Hongarije (nu 14 punten) een makkelijke kans die minstens 17 punten te bereiken omdat ze nog thuis spelen tegen respectievelijk Estland en Andorra.
Het moet dus komen van Poule E. IJsland (nu 16 punten) moet dus verliezen als Denemarken of Bulgarije berhaupt kans wil maken, want anders hebben ze 17 punten en dat is sowieso beter dan 16. Echter, de nummer 6 van poule E is Cyprus en IJsland verloor eenmaal van Cyprus dus zelfs als IJsland verliest en ze eindigen alsnog tweede in de poule zijn ze een betere slechte nummer 2 dan Denemarken of Bulgarije, omdat 16-3 = 13 >10.
Bulgarije of Denemarken willen dat Sloveni tweede wordt in poule E en dat met zestien punten (niet met meer), dus dan moet IJsland verliezen en Sloveni gelijkspelen tegen Zwitserland.
Dan is Sloveni tweede in Poule E met doelsaldo +4 min de resultaten tegen Cyprus is 10 punten met doelsaldo + 1.
Denemarken kan door hun slechte doelsaldo maximaal komen op (min de resultaten tegen Malta) 10 punten met doelsaldo -2.
Bulgarije kan komen op 10 punten met doelsaldo -1, wat inhoudt dat ze met minstens 3 goals verschil moeten winnen tegen Tsjechi en dat moet alles ook nog verlopen zoals boven beschreven.
Denemarken kan alleen doorkomen (omdat ze nu nog tegen Malta moeten) als ze zelf boven Bulgarije eindigen en zowel Turkije, Roemeni en Hongarije verliezen (of: niet winnen in het geval van Hongarije).
Dat wordt dus een zware zomer voor de Eriksen fans.
Nee joh,quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:49 schreef NY_Giant het volgende:
De Denen verdienen het eigenlijk ook niet na de 0-4 thuisnederlaag tegen Armeni. Het zou wel heel stoer zijn als IJsland het WK haalt met maar iets van 300.000 inwoners. Maar ja, de play-offs zullen helaas wel het eindstation worden met zo'n leuke gestuurde loting. Eerst maar eens van Noorwegen winnen. Misschien kunnen die nog wat Eurovisie-achtige hulp geven.
Grappig inderdaad, dat volgens de huidige FIFA-ranking Frankrijk bij de vier zwakkere nummers 2 zit. Maar die zullen ongetwijfeld niet tegen Portugal loten, want die moeten hoe dan ook beiden naar het WK.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:55 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Nee joh,
Frankrijk - Portugal
IJsland - Zweden
Oekraine - Kroati
Griekenland - Turkije
Gegarandeerd 2 west europese en 2 oost europese landen
Samengevat is dat het geval ja.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Mooi uitzoekwerk, alleen raak ik het overzicht al na een paar zinnen kwijt![]()
Samengevat kun je stellen dat de slechtste nr. 2 voor 95% zeker uit de groep van Denemarken komt?
Deze begrijp ik niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:16 schreef -Sisyphus- het volgende:
Nog even een opmerking: Uruguay is zelfs bij winst niet zeker van het WK. In het onwaarschijnlijke geval dat Uruguay wint van Argentinie, maar playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie komt er een plaatsje extra vrij. In dat geval hoeft slechts 1 van de overige 3 resultaten goed uit te vallen.
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.quote:
Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen h, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:
[..]
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.
In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:
a) Zwitserland wint thuis niet van Slovenie
b) Colombia wint uit niet van Paraguay
c) Italie verliest thuis van Armenie
Ik heb de resultaten van gisteren al meegenomen. Op de fifa-site kun je resultaten invoeren en dan de virtuele nieuwe ranking van landen zien. Ik heb ook alle mogelijke uitslagen van de laatste kwalificatieronde ingevoerd en gekeken waar landen op uitkomen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:04 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen h, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.
Het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat Uruguay van Argentini wint, omdat Argentini al geplaatst is en dus om des keizers baard speelt. Nu is er tussen deze landen wel de nodige rivaliteit natuurlijk maar ik denk niet dat de Argentijnen vol gas zullen geven.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:
[..]
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.
In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:
a) Zwitserland wint thuis niet van Slovenie
b) Colombia wint uit niet van Paraguay
c) Italie verliest thuis van Armenie
Resultaten in vriendschappelijke wedstrijden tellen ook(hetzij minder zwaar) mee. Nederland heeft het "probleem" dat Andorra in de poule zit, tegen dat soort landjes zijn minder punten te behalen. Nederland en Belgie hebben 8 x gewonnen en 1 x gelijkgespeeld, maar toch moet de prestatie van Belgie hoger worden ingeschat omdat zij geen land als Andorra in de poule hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik snap echt nikls van die lijst van de FIFA. Hoe kan Belgi zo hoog staan? Ze hebben het slechter gedaan dan Nederland in de kwalificatiereeks. Daarnaast hebben ze voorgaande jaren helemaal niet mee gedaan. Ze waren niet eens op EK... Nederland heeft 1x gelijk gespeeld, maar voor de rest alles gewonnen.
Hoe kan een Uruguay hoger staan, die nog moeten vechten voor een plaats op het WK. Ik zal het wel zijn, maar ik snap die lijst echt niet... Net zoals toen met Basten dat we opeens uit het niets 2e stonden, snapte ik ook al niks van...
Belgi heeft met Kroati ook 1 hooggeplaatste tegenstander, daar waar dat bij Nederland helemaal niet het geval is, waarbij Belgi ook enkel punten verloor tegen dat hoog geplaatst team en Nederland de enige punten verloor tegen een vrij waardeloos team.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:34 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Resultaten in vriendschappelijke wedstrijden tellen ook(hetzij minder zwaar) mee. Nederland heeft het "probleem" dat Andorra in de poule zit, tegen dat soort landjes zijn minder punten te behalen. Nederland en Belgie hebben 8 x gewonnen en 1 x gelijkgespeeld, maar toch moet de prestatie van Belgie hoger worden ingeschat omdat zij geen land als Andorra in de poule hebben.
Belgi heeft net als Nederland 25/27 gehaald in de kwalificaties tot nu toe , tegen landen die gemiddeld hoger op de fifa ranking stonden (Kroati , Servi ) En de resultaten in het verleden tellen ook mee, Belgi deed in het verleden zo slecht dat ze nu altijd veel punten kregen bij een overwinning. Aan het begin van de campagne stonden ze 50stequote:Op zondag 13 oktober 2013 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik snap echt nikls van die lijst van de FIFA. Hoe kan Belgi zo hoog staan? Ze hebben het slechter gedaan dan Nederland in de kwalificatiereeks. Daarnaast hebben ze voorgaande jaren helemaal niet mee gedaan. Ze waren niet eens op EK... Nederland heeft 1x gelijk gespeeld, maar voor de rest alles gewonnen.
Hoe kan een Uruguay hoger staan, die nog moeten vechten voor een plaats op het WK. Ik zal het wel zijn, maar ik snap die lijst echt niet... Net zoals toen met Basten dat we opeens uit het niets 2e stonden, snapte ik ook al niks van...
Dat is er al sinds 1994 nietquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
Die hele ranking doet er dit WK ook niet zo veel toe omdat alle landen in 3 verschillende steden voetballen de 1e ronde, het voordeel van vaste speelstad is er dit keer niet
Die gingen nog ergens om, die wedstrijd van NL toch nietquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:28 schreef Iwanius het volgende:
Nog lieden die gisteravond hebben zitten kijken naar Zuid-Korea vs Brazili?
Guus Hiddink liep daar ook weer rond op het veld tijdens het voorstellen van beide elftallen.
Onnodig om te vertellen dat Brazili uiteraard won en veelvuldig applaus kreeg en met name Neymar.
Oh ja en op de Duitse TV met geen woord over de eclatante overwinning van Nederland maar wel wedstrijden van Belgi en Engeland eruit lichten.
En hoe haalde hij de halve finale in 1998 en de laatste 16 in 2006 met fucking Australi en de halve finale in 2008?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:52 schreef BramKVO het volgende:
Walgelijk die adoratie voor Hiddink in Korea. Die haalden enkel de halve finale dankzij de arbitrage.
Gewoon een topcoach, natuurlijk had hij geluk met Zuid Korea maar wat kan die mensen dat schelen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:56 schreef Nober het volgende:
Gisteren:
Ivoorkust 3-1 Senegal
Burkina Faso 3-2 Algerije
Vandaag:
Ethiopi - Nigeria
Tunesi - Kameroen
Dinsdag::
Ghana - Egypte
Eerste van twee wedstrijden, winnaars naar WK.
[..]
En hoe haalde hij de halve finale in 1998 en de laatste 16 in 2006 met fucking Australi en de halve finale in 2008?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |