abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132096532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 01:23 schreef NY_Giant het volgende:
Dan kunnen we rekenen op een heerlijke salonremise tussen Chili en Ecuador dinsdag. Beide landen plaatsen zich dan rechtstreeks voor het WK, waardoor Uruguay een play-off moet spelen. Weliswaar tegen Jordanië, dus dat zou alsnog weinig problemen op moeten leveren.
Waarom speelt de nr.5 van van Zuid-Amerika in godsnaam tegen de nr.5 van Azie? Bij de kwalificatie voor het vorige WK was het nog tegen de nr. 4 van Midden-Amerika(Costa Rica). Nu moeten alle betrokken teams verder reizen voor de playoffs(uitgezonderd Nieuw-Zeeland, die moeten altijd ver). Iemand enig idee waarom ze dat veranderd hebben?
pi_132096615
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 01:54 schreef johannes_vermeer het volgende:
Voor de fans van Denemarken,

ze kunnen nog niet de slechtste nummer twee worden als (er vanuit gaande dat Hongarije wint van Andorra thuis)
• Bulgarije thuis niet wint van Tsjechië
• Ze zelf winnen met minstens vijf goals verschil van Malta thuis.
• IJsland verliest uit tegen Noorwegen.
• Als IJsland verloren heeft Slovenië gelijk speelt uit bij Zwitserland. Vanaf 3-3 moet Denemarken met minstens 6 goals verschil winnen.

Armenië heeft meer kans
• Ze hoeven alleen te winnen uit bij Italië. Lastig!
• En Denemarken mag niet winnen.
• Bulgarije - Tsjechië moet gelijk eindigen.
• Afhankelijk van andere groepen, meer minder als Denemarken.

Bulgarije heeft het meeste kans wat betreft poule 2.
• Ze moeten thuis winnen van Tsjechië.
• IJsland moet verliezen van Noorwegen.
• Slovenië moet gelijk spelen bij Zwitserland.
Dus, als ik het goed begrijp zijn op dit moment Bulgarije en Denemarken gedeeld de slechtste nr.2? Welke andere groepen maken ook kans om de slechtste nr.2 te leveren?
pi_132097462
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:28 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Waarom speelt de nr.5 van van Zuid-Amerika in godsnaam tegen de nr.5 van Azie? Bij de kwalificatie voor het vorige WK was het nog tegen de nr. 4 van Midden-Amerika(Costa Rica). Nu moeten alle betrokken teams verder reizen voor de playoffs(uitgezonderd Nieuw-Zeeland, die moeten altijd ver). Iemand enig idee waarom ze dat veranderd hebben?
Wellicht omdat het WK in Zuid-Amerika gespeeld wordt en op deze manier twee Latijns Amerikaanse landen zich via de play-offs kunnen plaatsen in plaats van een? Mexico en Uruguay geven toch wat meer aanzien dan Nieuw-Zeeland en Jordanië. Zeker omdat het WK daar gespeeld wordt, verdienen Noord/Zuid-Amerika wel een extra plaatsje.

Maar misschien is het ook wel een compleet andere reden. Voor het WK 2006 zat het allemaal nog weer anders en speelden Australië en Uruguay tegen elkaar en Trinidad & Tobago en Bahrein. Voor het WK 2002 deed er zelfs een Europees team mee aan deze play-offs (Ierland), dus erg veel consistentie zit er niet in dit systeem.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:19:00 #104
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_132097582
Brasilie oefent nu in Zuid Korea, live op Sport1
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_132098061
quote:
Volgens mij klopt het ook nog niet eens. Want als de punten tegen de nummer zes worden weggestreept wordt het doelsaldo ook nog eens weggestreept.
pi_132098086
Italië. :r
  Forum Admin zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:42:02 #107
35723 crew  GGMM
pi_132098090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:41 schreef johannes_vermeer het volgende:
Volgens mij klopt het ook nog niet eens
Haha, ja, laten we aan Aad gaan twijfelen.

Goeie!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132098106
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef GGMM het volgende:

[..]

Haha, ja, laten we aan Aad gaan twijfelen.

Goeie!
Aan Aad twijfel ik niet, wel aan mezelf.
  Forum Admin zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:42:54 #109
35723 crew  GGMM
pi_132098113
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Oh, dan snap ik het. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_132098298
Lullig voor Armenie, goede prestatie voor zo'n klein voetballand, de verloren thuiswedstrijd tegen Malta! draait ze wrs de nek om
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:56:21 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_132098455
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:42 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Dat is beide twijfelachtig
pi_132098477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 12:32 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dus, als ik het goed begrijp zijn op dit moment Bulgarije en Denemarken gedeeld de slechtste nr.2? Welke andere groepen maken ook kans om de slechtste nr.2 te leveren?
Het zit zo: de resultaten tegen de nummer zes worden weggestreept. Dat is daar Malta. Daar won Bulgarije twee keer van. Denemarken moet daar van winnen om überhaupt tweede van de poule te kunnen worden. Dan komen ze op 16-6 is 10 punten.

Alle nummer twee's met minstens 17 punten kunnen dus al niet meer worden ingehaald. (Behalve Frankrijk, die is met 14 ook al veilig, want zij hebben geen nummer 6 in de poule).
Dan houden we over Poule D en E.

In poule D hebben vooral Roemenië (nu 16 punten) en Hongarije (nu 14 punten) een makkelijke kans die minstens 17 punten te bereiken omdat ze nog thuis spelen tegen respectievelijk Estland en Andorra.

Het moet dus komen van Poule E. IJsland (nu 16 punten) moet dus verliezen als Denemarken of Bulgarije überhaupt kans wil maken, want anders hebben ze 17 punten en dat is sowieso beter dan 16. Echter, de nummer 6 van poule E is Cyprus en IJsland verloor eenmaal van Cyprus dus zelfs als IJsland verliest en ze eindigen alsnog tweede in de poule zijn ze een betere slechte nummer 2 dan Denemarken of Bulgarije, omdat 16-3 = 13 >10.
Bulgarije of Denemarken willen dat Slovenië tweede wordt in poule E en dat met zestien punten (niet met meer), dus dan moet IJsland verliezen en Slovenië gelijkspelen tegen Zwitserland.

Dan is Slovenië tweede in Poule E met doelsaldo +4 min de resultaten tegen Cyprus is 10 punten met doelsaldo + 1.
Denemarken kan door hun slechte doelsaldo maximaal komen op (min de resultaten tegen Malta) 10 punten met doelsaldo -2.
Bulgarije kan komen op 10 punten met doelsaldo -1, wat inhoudt dat ze met minstens 3 goals verschil moeten winnen tegen Tsjechië en dat moet alles ook nog verlopen zoals boven beschreven.
Denemarken kan alleen doorkomen (omdat ze nu nog tegen Malta moeten) als ze zelf boven Bulgarije eindigen en zowel Turkije, Roemenië en Hongarije verliezen (of: niet winnen in het geval van Hongarije).

Dat wordt dus een zware zomer voor de Eriksen fans.
pi_132099575
De Denen verdienen het eigenlijk ook niet na de 0-4 thuisnederlaag tegen Armenië. Het zou wel heel stoer zijn als IJsland het WK haalt met maar iets van 300.000 inwoners. Maar ja, de play-offs zullen helaas wel het eindstation worden met zo'n leuke gestuurde loting. Eerst maar eens van Noorwegen winnen. Misschien kunnen die nog wat Eurovisie-achtige hulp geven.
pi_132099582
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:56 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Het zit zo: de resultaten tegen de nummer zes worden weggestreept. Dat is daar Malta. Daar won Bulgarije twee keer van. Denemarken moet daar van winnen om überhaupt tweede van de poule te kunnen worden. Dan komen ze op 16-6 is 10 punten.

Alle nummer twee's met minstens 17 punten kunnen dus al niet meer worden ingehaald. (Behalve Frankrijk, die is met 14 ook al veilig, want zij hebben geen nummer 6 in de poule).
Dan houden we over Poule D en E.

In poule D hebben vooral Roemenië (nu 16 punten) en Hongarije (nu 14 punten) een makkelijke kans die minstens 17 punten te bereiken omdat ze nog thuis spelen tegen respectievelijk Estland en Andorra.

Het moet dus komen van Poule E. IJsland (nu 16 punten) moet dus verliezen als Denemarken of Bulgarije überhaupt kans wil maken, want anders hebben ze 17 punten en dat is sowieso beter dan 16. Echter, de nummer 6 van poule E is Cyprus en IJsland verloor eenmaal van Cyprus dus zelfs als IJsland verliest en ze eindigen alsnog tweede in de poule zijn ze een betere slechte nummer 2 dan Denemarken of Bulgarije, omdat 16-3 = 13 >10.
Bulgarije of Denemarken willen dat Slovenië tweede wordt in poule E en dat met zestien punten (niet met meer), dus dan moet IJsland verliezen en Slovenië gelijkspelen tegen Zwitserland.

Dan is Slovenië tweede in Poule E met doelsaldo +4 min de resultaten tegen Cyprus is 10 punten met doelsaldo + 1.
Denemarken kan door hun slechte doelsaldo maximaal komen op (min de resultaten tegen Malta) 10 punten met doelsaldo -2.
Bulgarije kan komen op 10 punten met doelsaldo -1, wat inhoudt dat ze met minstens 3 goals verschil moeten winnen tegen Tsjechië en dat moet alles ook nog verlopen zoals boven beschreven.
Denemarken kan alleen doorkomen (omdat ze nu nog tegen Malta moeten) als ze zelf boven Bulgarije eindigen en zowel Turkije, Roemenië en Hongarije verliezen (of: niet winnen in het geval van Hongarije).

Dat wordt dus een zware zomer voor de Eriksen fans.
Mooi uitzoekwerk, alleen raak ik het overzicht al na een paar zinnen kwijt ;)

Samengevat kun je stellen dat de slechtste nr. 2 voor 95% zeker uit de groep van Denemarken komt?
pi_132099704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:49 schreef NY_Giant het volgende:
De Denen verdienen het eigenlijk ook niet na de 0-4 thuisnederlaag tegen Armenië. Het zou wel heel stoer zijn als IJsland het WK haalt met maar iets van 300.000 inwoners. Maar ja, de play-offs zullen helaas wel het eindstation worden met zo'n leuke gestuurde loting. Eerst maar eens van Noorwegen winnen. Misschien kunnen die nog wat Eurovisie-achtige hulp geven.
Nee joh,

Frankrijk - Portugal
IJsland - Zweden
Oekraine - Kroatië
Griekenland - Turkije

Gegarandeerd 2 west europese en 2 oost europese landen
pi_132099815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:55 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Nee joh,

Frankrijk - Portugal
IJsland - Zweden
Oekraine - Kroatië
Griekenland - Turkije

Gegarandeerd 2 west europese en 2 oost europese landen
Grappig inderdaad, dat volgens de huidige FIFA-ranking Frankrijk bij de vier zwakkere nummers 2 zit. Maar die zullen ongetwijfeld niet tegen Portugal loten, want die moeten hoe dan ook beiden naar het WK.
pi_132099871
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:49 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Mooi uitzoekwerk, alleen raak ik het overzicht al na een paar zinnen kwijt ;)

Samengevat kun je stellen dat de slechtste nr. 2 voor 95% zeker uit de groep van Denemarken komt?
Samengevat is dat het geval ja.

Denemarken heeft het eerder weggeven, en gisteren ook nog eens door in blessuretijd de 2-2 te incasseren.
pi_132100224
Ik denk dat de nummer twee's van Europa zullen worden

Kroatië, Zweden, Roemenië, IJsland, Portugal, Griekenland, Oekraïne & Frankrijk.
pi_132100968
Zo lang Griekenland maar niet naar het WK gaat is het goed voor mij.
sd
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:49:11 #120
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_132104589
Ik heb even wat zitten rekenen wat betreft de plaatsing voor de loting. Brazilie is als thuisland automatisch geplaatst. Nederland moet dus bij de eerste zeven op de wereldranglijst staan na de wedstrijd tegen Turkije.

Om bij de eerste zeven te staan moeten we sowieso winnen van Turkije (gelijkspel is onder geen enkel scenario voldoende). Mocht Nederland winnen in Turkije, dan moeten de resultaten van de andere wedstrijden goed uitpakken. Om precies te zijn moeten minimaal twee van de volgende uitspraken waar blijken te zijn:

a) Zwitserland wint thuis niet van Slovenie
b) Colombia wint uit niet van Paraguay
c) Uruguay wint thuis niet van Argentinie
d) Italie verliest thuis van Armenie (Bij een gelijkspel tussen Italie en Armenie staan Nederland en Italie gelijk in punten. Geen idee wat er dan gebeurd.)

Om na te gaan hoe waarschijnlijk het is dat minimaal twee van de vier uitslagen goed uitvallen heb ik even de Betfair odds voor bovenstaande wedstrijden omgezet in probabilities en honderdduizend simulaties gedraaid. De kans dat de overige uitslagen goed uitvallen is 68,5%. De kans dat Italie gelijk speelt en precies 1 van de andere drie uitslagen goed uitvalt is 7,6% (verrassend hoog!). In dat geval staan Nederland en Italie precies gelijk op de zevende plek en weet ik niet wat er gebeurd.

Volgens Betfair is de kans dat Nederland van Turkije wint 33,8%. De kans dat Nederland geplaatst zal zijn tijdens de loting is dus 0.338 * 0.685 * 100% = 23,2%. Ziet er dus op voorhand niet al te best uit.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:16:45 #121
269690 -Sisyphus-
pi_132105275
Nog even een opmerking: Uruguay is zelfs bij winst niet zeker van het WK. In het onwaarschijnlijke geval dat Uruguay wint van Argentinie, maar playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie komt er een plaatsje extra vrij. In dat geval hoeft slechts 1 van de overige 3 resultaten goed uit te vallen. :)
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:40:48 #122
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132107331
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:16 schreef -Sisyphus- het volgende:
Nog even een opmerking: Uruguay is zelfs bij winst niet zeker van het WK. In het onwaarschijnlijke geval dat Uruguay wint van Argentinie, maar playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie komt er een plaatsje extra vrij. In dat geval hoeft slechts 1 van de overige 3 resultaten goed uit te vallen. :)
Deze begrijp ik niet.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:58:55 #123
269690 -Sisyphus-
pi_132107800
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:40 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Deze begrijp ik niet.
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.

In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:

c) Italie verliest thuis van Armenie
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:04:34 #124
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132107927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:

[..]

Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.

In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:

c) Italie verliest thuis van Armenie
Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen hè, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:13:51 #125
269690 -Sisyphus-
pi_132108186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen hè, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.
Ik heb de resultaten van gisteren al meegenomen. Op de fifa-site kun je resultaten invoeren en dan de virtuele nieuwe ranking van landen zien. Ik heb ook alle mogelijke uitslagen van de laatste kwalificatieronde ingevoerd en gekeken waar landen op uitkomen.

Op dit moment staat Nederland virtueel op 1079 punten. Bij een overwinning op Turkije wordt dat 1136. Uruguay staat na gisteren virtueel op 1106 punten. Bij een winst op Argentinie wordt dat 1164. Nederland gaat Uruguay dus alleen voorbij als Uruguay niet wint van Argentinie. Colombia staat virtueel op 1123 na gisteren. Die komen op 1178 als ze van Paraguay winnen. Ook hier geldt dus: Nederland gaat Colombia alleen voorbij als dat niet wint van Paraguay.

Het puntensysteem voor de fifa wereldranglijst is niet erg intuitief en - eerlijk gezegd - buitengewoon matig. Een simpele elo rating zoals die bij het schaken gebruikt wordt zou veel transparanter en eerlijker zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')