abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:16:45 #121
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_132105275
Nog even een opmerking: Uruguay is zelfs bij winst niet zeker van het WK. In het onwaarschijnlijke geval dat Uruguay wint van Argentinie, maar playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie komt er een plaatsje extra vrij. In dat geval hoeft slechts 1 van de overige 3 resultaten goed uit te vallen. :)
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:40:48 #122
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132107331
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 19:16 schreef -Sisyphus- het volgende:
Nog even een opmerking: Uruguay is zelfs bij winst niet zeker van het WK. In het onwaarschijnlijke geval dat Uruguay wint van Argentinie, maar playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie komt er een plaatsje extra vrij. In dat geval hoeft slechts 1 van de overige 3 resultaten goed uit te vallen. :)
Deze begrijp ik niet.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:58:55 #123
269690 -Sisyphus-
pi_132107800
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:40 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Deze begrijp ik niet.
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.

In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:

a) Zwitserland wint thuis niet van Slovenie
b) Colombia wint uit niet van Paraguay
c) Italie verliest thuis van Armenie
  Moderator zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:04:34 #124
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132107927
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:

[..]

Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.

In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:

Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen hè, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:13:51 #125
269690 -Sisyphus-
pi_132108186
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 21:04 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen hè, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.
Ik heb de resultaten van gisteren al meegenomen. Op de fifa-site kun je resultaten invoeren en dan de virtuele nieuwe ranking van landen zien. Ik heb ook alle mogelijke uitslagen van de laatste kwalificatieronde ingevoerd en gekeken waar landen op uitkomen.

Op dit moment staat Nederland virtueel op 1079 punten. Bij een overwinning op Turkije wordt dat 1136. Uruguay staat na gisteren virtueel op 1106 punten. Bij een winst op Argentinie wordt dat 1164. Nederland gaat Uruguay dus alleen voorbij als Uruguay niet wint van Argentinie. Colombia staat virtueel op 1123 na gisteren. Die komen op 1178 als ze van Paraguay winnen. Ook hier geldt dus: Nederland gaat Colombia alleen voorbij als dat niet wint van Paraguay.

Het puntensysteem voor de fifa wereldranglijst is niet erg intuitief en - eerlijk gezegd - buitengewoon matig. Een simpele elo rating zoals die bij het schaken gebruikt wordt zou veel transparanter en eerlijker zijn.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:17:51 #126
269690 -Sisyphus-
pi_132108297
Oh, en wat betreft Zwitserland: die komen op 1138 als ze van de Slovenen winnen. Net boven Nederland dus. Om onduidelijke redenen zijn die virtueel van 991 naar 1061 gegaan door hun overwinning op Albanie gisteren. Zoals ik al zei: het algoritme dat ten grondslag ligt aan de fifa-ranking is belabberd.
pi_132116700
Persoonlijk vind ik het geen enkel probleem als Nederland geen groepshoofd is. Je hebt dan minimaal 1 groot land als tegenstander(zoals in 2006 Argentinië) dus de poule-indeling is sowieso wat interessanter. Wereldkampioen worden we toch niet.

En het hoeft niks uit te maken want als Colombia of België groepshoofd worden(landen die "normaal" gesproken in pot 2 zitten, al kun je daar ook nog over discussiëren) en je loot deze, dat had ook gekund als Nederland groepshoofd was geweest.

Over Colombia gesproken, ik lees net dat we er nog vriendschappelijk tegen spelen. Heeft de uitslag van deze wedstrijd dan geen invloed op de FIFA-ranking?
pi_132116770
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:

[..]

Het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat Uruguay van Argentinië wint, omdat Argentinië al geplaatst is en dus om des keizers baard speelt. Nu is er tussen deze landen wel de nodige rivaliteit natuurlijk maar ik denk niet dat de Argentijnen vol gas zullen geven.

En het is nog onwaarschijnlijker dat Uruguay geen playoffs hoeft te spelen tegen Jordanië, aangezien de beide concurrenten Chili en Ecuador tegen elkaar spelen en aan een gelijkspel genoeg hebben om zich rechtstreeks te plaatsen. En aangezien ze niet meer kunnen zakken naar plaats 6, gaat Uruguay dus tegen Jordanië spelen.
pi_132116785
Ik snap echt nikls van die lijst van de FIFA. Hoe kan België zo hoog staan? Ze hebben het slechter gedaan dan Nederland in de kwalificatiereeks. Daarnaast hebben ze voorgaande jaren helemaal niet mee gedaan. Ze waren niet eens op EK... Nederland heeft 1x gelijk gespeeld, maar voor de rest alles gewonnen.

Hoe kan een Uruguay hoger staan, die nog moeten vechten voor een plaats op het WK. Ik zal het wel zijn, maar ik snap die lijst echt niet... Net zoals toen met Basten dat we opeens uit het niets 2e stonden, snapte ik ook al niks van...
pi_132116955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:41 schreef j0rdiiii het volgende:
Italië. :r
pi_132116986
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik snap echt nikls van die lijst van de FIFA. Hoe kan België zo hoog staan? Ze hebben het slechter gedaan dan Nederland in de kwalificatiereeks. Daarnaast hebben ze voorgaande jaren helemaal niet mee gedaan. Ze waren niet eens op EK... Nederland heeft 1x gelijk gespeeld, maar voor de rest alles gewonnen.

Hoe kan een Uruguay hoger staan, die nog moeten vechten voor een plaats op het WK. Ik zal het wel zijn, maar ik snap die lijst echt niet... Net zoals toen met Basten dat we opeens uit het niets 2e stonden, snapte ik ook al niks van...
Resultaten in vriendschappelijke wedstrijden tellen ook(hetzij minder zwaar) mee. Nederland heeft het "probleem" dat Andorra in de poule zit, tegen dat soort landjes zijn minder punten te behalen. Nederland en Belgie hebben 8 x gewonnen en 1 x gelijkgespeeld, maar toch moet de prestatie van Belgie hoger worden ingeschat omdat zij geen land als Andorra in de poule hebben.

Wat betreft Uruguay begrijp ik het wel, Copa America winnaar en geen zwakke landen in de kwalificatiepoule, het zwakste land daar is Bolivia en die zijn pakweg van het niveau Macedonie.
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:12:55 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_132118165
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:34 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Resultaten in vriendschappelijke wedstrijden tellen ook(hetzij minder zwaar) mee. Nederland heeft het "probleem" dat Andorra in de poule zit, tegen dat soort landjes zijn minder punten te behalen. Nederland en Belgie hebben 8 x gewonnen en 1 x gelijkgespeeld, maar toch moet de prestatie van Belgie hoger worden ingeschat omdat zij geen land als Andorra in de poule hebben.
België heeft met Kroatië ook 1 hooggeplaatste tegenstander, daar waar dat bij Nederland helemaal niet het geval is, waarbij België ook enkel punten verloor tegen dat hoog geplaatst team en Nederland de enige punten verloor tegen een vrij waardeloos team.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Sport zondag 13 oktober 2013 @ 11:25:03 #133
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132118405
IJsland op het wk graag
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132119043
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:

België heeft net als Nederland 25/27 gehaald in de kwalificaties tot nu toe , tegen landen die gemiddeld hoger op de fifa ranking stonden (Kroatië , Servië ) En de resultaten in het verleden tellen ook mee, België deed in het verleden zo slecht dat ze nu altijd veel punten kregen bij een overwinning. Aan het begin van de campagne stonden ze 50ste
sd
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:59:19 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_132119164
Die hele ranking doet er dit WK ook niet zo veel toe omdat alle landen in 3 verschillende steden voetballen de 1e ronde, het voordeel van vaste speelstad is er dit keer niet
pi_132119597
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
Die hele ranking doet er dit WK ook niet zo veel toe omdat alle landen in 3 verschillende steden voetballen de 1e ronde, het voordeel van vaste speelstad is er dit keer niet
Dat is er al sinds 1994 niet
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:21:36 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_132119676
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:18 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dat is er al sinds 1994 niet
Ik dacht dat de geplaatsten 2 keer in dezelfde stad speelden, dus niet, foutje :)
pi_132119858
Nog lieden die gisteravond hebben zitten kijken naar Zuid-Korea vs Brazilië?

Guus Hiddink liep daar ook weer rond op het veld tijdens het voorstellen van beide elftallen.
Onnodig om te vertellen dat Brazilië uiteraard won en veelvuldig applaus kreeg en met name Neymar.

Oh ja en op de Duitse TV met geen woord over de eclatante overwinning van Nederland maar wel wedstrijden van België en Engeland eruit lichten. :(
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:30:02 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_132119894
quote:
15s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:28 schreef Iwanius het volgende:
Nog lieden die gisteravond hebben zitten kijken naar Zuid-Korea vs Brazilië?

Guus Hiddink liep daar ook weer rond op het veld tijdens het voorstellen van beide elftallen.
Onnodig om te vertellen dat Brazilië uiteraard won en veelvuldig applaus kreeg en met name Neymar.

Oh ja en op de Duitse TV met geen woord over de eclatante overwinning van Nederland maar wel wedstrijden van België en Engeland eruit lichten. :(
Die gingen nog ergens om, die wedstrijd van NL toch niet
pi_132120527
Walgelijk die adoratie voor Hiddink in Korea. Die haalden enkel de halve finale dankzij de arbitrage.
pi_132120677
Gisteren:
Ivoorkust 3-1 Senegal
Burkina Faso 3-2 Algerije

Vandaag:
Ethiopië - Nigeria
Tunesië - Kameroen

Dinsdag::
Ghana - Egypte

Eerste van twee wedstrijden, winnaars naar WK.

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:52 schreef BramKVO het volgende:
Walgelijk die adoratie voor Hiddink in Korea. Die haalden enkel de halve finale dankzij de arbitrage.
En hoe haalde hij de halve finale in 1998 en de laatste 16 in 2006 met fucking Australië en de halve finale in 2008?
  zondag 13 oktober 2013 @ 14:05:33 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_132122612
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:56 schreef Nober het volgende:
Gisteren:
Ivoorkust 3-1 Senegal
Burkina Faso 3-2 Algerije

Vandaag:
Ethiopië - Nigeria
Tunesië - Kameroen

Dinsdag::
Ghana - Egypte

Eerste van twee wedstrijden, winnaars naar WK.

[..]

En hoe haalde hij de halve finale in 1998 en de laatste 16 in 2006 met fucking Australië en de halve finale in 2008?
Gewoon een topcoach, natuurlijk had hij geluk met Zuid Korea maar wat kan die mensen dat schelen.

Ook België zou met hem meer kans hebben volgend jaar.
pi_132199258
Grieken voorlopig naar WK zo, Bosnië staat nog gelijk.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:45:41 #144
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_132199406
6-1 al zelfs
pi_132199822
trouwens Germany Under 21 achter tegen Faroer U 21 !! 1-2
pi_132200653
Ijsland :D
It Never Hurts To Help!
pi_132201505
Bosnie voor !!
pi_132201529
Bosnie naar het WK *O* *O*
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:29:31 #150
319979 Fok-it
All is well
pi_132201618
Denemarken 2-0
nog 6 goals te gaan geloof ik dan hebben ze nog een kans :D
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')