Deze begrijp ik niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:16 schreef -Sisyphus- het volgende:
Nog even een opmerking: Uruguay is zelfs bij winst niet zeker van het WK. In het onwaarschijnlijke geval dat Uruguay wint van Argentinie, maar playoffs moet spelen en daarin verliest van Jordanie komt er een plaatsje extra vrij. In dat geval hoeft slechts 1 van de overige 3 resultaten goed uit te vallen.
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.quote:
Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen hè, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:
[..]
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.
In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:
a) Zwitserland wint thuis niet van Slovenie
b) Colombia wint uit niet van Paraguay
c) Italie verliest thuis van Armenie
Ik heb de resultaten van gisteren al meegenomen. Op de fifa-site kun je resultaten invoeren en dan de virtuele nieuwe ranking van landen zien. Ik heb ook alle mogelijke uitslagen van de laatste kwalificatieronde ingevoerd en gekeken waar landen op uitkomen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:04 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar Colombia en Uruguay hebben gisteren niet gewonnen hè, is Nederland Uruguay niet nu al voorbij? En ik snap niet dat je Zwitserland er bij haalt, die gaan Nederland niet inhalen als ze van Turkije winnen.
Het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat Uruguay van Argentinië wint, omdat Argentinië al geplaatst is en dus om des keizers baard speelt. Nu is er tussen deze landen wel de nodige rivaliteit natuurlijk maar ik denk niet dat de Argentijnen vol gas zullen geven.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:58 schreef -Sisyphus- het volgende:
[..]
Als Uruguay wint van Argentinie staan ze boven Nederland op de wereldranglijst. Het kan echter zo zijn dat ze bij een overwinning op Argentinie alsnog een playoff moeten spelen tegen Jordanie. Als ze die playoff verliezen dan mogen ze niet naar het wk.
In dat geval staat er een land in de top 7 van de wereldranglijst dat niet naar het wk gaat. Bij de loting wordt dan ook de nummer 8 van de wereldranglijst geplaatst. In dat geval is Nederland dus geplaatst als minimaal 1 van de volgende uitslagen het geval blijkt te zijn:
a) Zwitserland wint thuis niet van Slovenie
b) Colombia wint uit niet van Paraguay
c) Italie verliest thuis van Armenie
Resultaten in vriendschappelijke wedstrijden tellen ook(hetzij minder zwaar) mee. Nederland heeft het "probleem" dat Andorra in de poule zit, tegen dat soort landjes zijn minder punten te behalen. Nederland en Belgie hebben 8 x gewonnen en 1 x gelijkgespeeld, maar toch moet de prestatie van Belgie hoger worden ingeschat omdat zij geen land als Andorra in de poule hebben.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik snap echt nikls van die lijst van de FIFA. Hoe kan België zo hoog staan? Ze hebben het slechter gedaan dan Nederland in de kwalificatiereeks. Daarnaast hebben ze voorgaande jaren helemaal niet mee gedaan. Ze waren niet eens op EK... Nederland heeft 1x gelijk gespeeld, maar voor de rest alles gewonnen.
Hoe kan een Uruguay hoger staan, die nog moeten vechten voor een plaats op het WK. Ik zal het wel zijn, maar ik snap die lijst echt niet... Net zoals toen met Basten dat we opeens uit het niets 2e stonden, snapte ik ook al niks van...
België heeft met Kroatië ook 1 hooggeplaatste tegenstander, daar waar dat bij Nederland helemaal niet het geval is, waarbij België ook enkel punten verloor tegen dat hoog geplaatst team en Nederland de enige punten verloor tegen een vrij waardeloos team.quote:Op zondag 13 oktober 2013 09:34 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Resultaten in vriendschappelijke wedstrijden tellen ook(hetzij minder zwaar) mee. Nederland heeft het "probleem" dat Andorra in de poule zit, tegen dat soort landjes zijn minder punten te behalen. Nederland en Belgie hebben 8 x gewonnen en 1 x gelijkgespeeld, maar toch moet de prestatie van Belgie hoger worden ingeschat omdat zij geen land als Andorra in de poule hebben.
België heeft net als Nederland 25/27 gehaald in de kwalificaties tot nu toe , tegen landen die gemiddeld hoger op de fifa ranking stonden (Kroatië , Servië ) En de resultaten in het verleden tellen ook mee, België deed in het verleden zo slecht dat ze nu altijd veel punten kregen bij een overwinning. Aan het begin van de campagne stonden ze 50stequote:Op zondag 13 oktober 2013 09:10 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik snap echt nikls van die lijst van de FIFA. Hoe kan België zo hoog staan? Ze hebben het slechter gedaan dan Nederland in de kwalificatiereeks. Daarnaast hebben ze voorgaande jaren helemaal niet mee gedaan. Ze waren niet eens op EK... Nederland heeft 1x gelijk gespeeld, maar voor de rest alles gewonnen.
Hoe kan een Uruguay hoger staan, die nog moeten vechten voor een plaats op het WK. Ik zal het wel zijn, maar ik snap die lijst echt niet... Net zoals toen met Basten dat we opeens uit het niets 2e stonden, snapte ik ook al niks van...
Dat is er al sinds 1994 nietquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:59 schreef Tarado het volgende:
Die hele ranking doet er dit WK ook niet zo veel toe omdat alle landen in 3 verschillende steden voetballen de 1e ronde, het voordeel van vaste speelstad is er dit keer niet
Die gingen nog ergens om, die wedstrijd van NL toch nietquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:28 schreef Iwanius het volgende:
Nog lieden die gisteravond hebben zitten kijken naar Zuid-Korea vs Brazilië?
Guus Hiddink liep daar ook weer rond op het veld tijdens het voorstellen van beide elftallen.
Onnodig om te vertellen dat Brazilië uiteraard won en veelvuldig applaus kreeg en met name Neymar.
Oh ja en op de Duitse TV met geen woord over de eclatante overwinning van Nederland maar wel wedstrijden van België en Engeland eruit lichten.
En hoe haalde hij de halve finale in 1998 en de laatste 16 in 2006 met fucking Australië en de halve finale in 2008?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:52 schreef BramKVO het volgende:
Walgelijk die adoratie voor Hiddink in Korea. Die haalden enkel de halve finale dankzij de arbitrage.
Gewoon een topcoach, natuurlijk had hij geluk met Zuid Korea maar wat kan die mensen dat schelen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:56 schreef Nober het volgende:
Gisteren:
Ivoorkust 3-1 Senegal
Burkina Faso 3-2 Algerije
Vandaag:
Ethiopië - Nigeria
Tunesië - Kameroen
Dinsdag::
Ghana - Egypte
Eerste van twee wedstrijden, winnaars naar WK.
[..]
En hoe haalde hij de halve finale in 1998 en de laatste 16 in 2006 met fucking Australië en de halve finale in 2008?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |