Dat lukt mij toch ookquote:Op vrijdag 13 september 2013 23:47 schreef Royyy het volgende:
[..]
Je denkt dat het ze wel lukt om de link te leggen tussen piraterij en economische belangen?
Uh, OK, de gemiddelde stemmer heeft inmiddels het IQ van Bonnie St. Clairequote:Op zaterdag 14 september 2013 00:03 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ben je nu jezelf aan het vergelijken met de gemiddelde stemmer?
Mwa, de gemiddelde stemmer ziet alleen maar wat op korte termijn goed of slecht voor hem/haar zelf is (en dan heb ik het niet specifiek over defensie, maar in het algemeen). Wat de gevolgen op lange termijn van zo'n manier van denken zijn (in dit geval dus het effect op de economie als er niks aan het piraterijprobleem gedaan wordt)... het percentage mensen dat daar daadwerkelijk over nadenkt voordat ze hun stem uitbrengen is denk ik maar heel erg klein.quote:Op zaterdag 14 september 2013 00:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Uh, OK, de gemiddelde stemmer heeft inmiddels het IQ van Bonnie St. Claire
Godverdomme.quote:Op zaterdag 14 september 2013 09:14 schreef AchJa het volgende:
Kazerne Assen sneuvelt
ASSEN -
De Johan Willem Frisokazerne in Assen sneuvelt in de plannen die het kabinet op Prinsjesdag presenteert.
Dat maakte commissaris van de Koning Jacques Tichelaar van Drenthe bekend, meldt Dagblad van het Noorden.
Tichelaar wil niet zeggen waar hij dat op baseert. Net als 2 jaar geleden verwacht hij groot protest bij de gemeente Assen, werkgevers, politiek en de burger.
Volgens Tichelaar schrapt minister Hennis-Plasschaert van Defensie de kazerne in Assen en verplaatst ze het bataljon luchtmobiele brigade naar de vliegbasis in Leeuwarden. Die zou deels nieuw gebouwd moeten worden voor de 700 militairen.
Voor Assen en omgeving zouden zeker 1400 banen verloren gaan. De kazerne heeft contracten met ruim 100 Drentse bedrijven.
Telegraaf
http://www.nu.nl/economie(...)r-van-nederland.htmlquote:'Politie grootste werkgever van Nederland'
De politie heeft het grootste werknemersbestand van Nederland. Ondanks de crisis groeide het aantal banen vorig jaar met vijfhonderd naar ruim 63.000.
Volgens een onderzoek van de Volkskrant naar de grootste werkgevers zijn dat er tweeduizend meer dan Defensie, dat vorig jaar nog de grootste werkverschaffer was.
De politie bleef gespaard tijdens de miljardenbezuiningen. Het leger moest daarentegen 1.800 banen uit het werknemersbestand schrappen.
In de top vijf van grootste werkgevers zijn verder Rabobank, PostNL en de KLM te vinden.
Meeste banen
De meeste banen in Nederland zijn te vinden bij de overheid, de banken, in de bouw en de detailhandel. Dat biedt weinig hoop op een snel einde aan de oplopende werkloosheid, omdat deze belangrijkste werkgevers zuchten onder krimpende budgetten.
Hoewel er nog steeds bedrijven zijn die ondanks de economische malaise groeien, zijn de extra banen niet zo zeer te danken aan meer werk maar aan overnames. Zo moest de Rabobank de Friesland Bank redden.
Dat Assen dicht zou gaan lag in de lijn der verwachting. Maar lumbl naar Leeuwarden was niet mijn gok.quote:
Jammer,, ik hoop wel dat die mooie historische gebouwen gespaard zullen blijven. Voor de Vlb Leeuwarden is het gunstig, want geeft weer een stukje meer zekerheid over het voortbestaan van de vliegbasis. Het geeft wel weer voeding aan het gerucht dat de luchtmacht als zelfstandig krijgsmachtonderdeel op termijn zal verdwijnen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat Assen dicht zou gaan lag in de lijn der verwachting. Maar lumbl naar Leeuwarden was niet mijn gok.
Als "vliegbasis" is het juist ongunstig... Leeuwarden zal hetzelfde lot ondergaan als vml vlb de Peel. Met de komst van lumbl naar Leeuwarden is het een kwestie van tijd voordat het een kazerne wordt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:45 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Jammer,, ik hoop wel dat die mooie historische gebouwen gespaard zullen blijven. Voor de Vlb Leeuwarden is het gunstig, want geeft weer een stukje meer zekerheid over het voortbestaan van de vliegbasis. Het geeft wel weer voeding aan het gerucht dat de luchtmacht als zelfstandig krijgsmachtonderdeel op termijn zal verdwijnen.
daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als "vliegbasis" is het juist ongunstig... Leeuwarden zal hetzelfde lot ondergaan als vml vlb de Peel. Met de komst van lumbl naar Leeuwarden is het een kwestie van tijd voordat het een kazerne wordt.
De gehele luchtmacht zit straks in Brabant met een handjevol JSF'en op Volkel.
Dit: F16's Leeuwarden tijdelijk op Volkel komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Dat is gewoon om te kijken of het allemaal wel past en logistiek technisch haalbaar is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Maar waarom plegen ze dan onderhoud aan de start- en landingsbanen?quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als "vliegbasis" is het juist ongunstig... Leeuwarden zal hetzelfde lot ondergaan als vml vlb de Peel. Met de komst van lumbl naar Leeuwarden is het een kwestie van tijd voordat het een kazerne wordt.
De gehele luchtmacht zit straks in Brabant met een handjevol JSF'en op Volkel.
Is in 2010 en 2011 ook al eens gebeurd. Daarbij is het "tienjaarlijks onderhoud" al lang en breed aanbesteed en betaald. Het past allemaal net iets te mooi inelkaar.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:30 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Maar waarom plegen ze dan onderhoud aan de start- en landingsbanen?
Omrop Fryslanquote:Tijdens de werkzaamheden wordt ook gezocht naar niet-ge-ëxplodeerde bommen uit de Tweede Wereldoorlog.
Onderzoek heeft aangetoond dat er 27 zogenaamde verdachte objecten onder de grond liggen. Dat kunnen bommen zijn. Die worden dan geruimd.
Houdt dat in dat de start-en landingsbanen dus wel onderhouden blijven, of krijg je dan vlb Twente achtige toestanden?quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is in 2010 en 2011 ook al eens gebeurd. Daarbij is het "tienjaarlijks onderhoud" al lang en breed aanbesteed en betaald. Het past allemaal net iets te mooi inelkaar.
Als je wat verder leest willen ze ook een aantal bommen gaan ruimen... Tot dit jaar geen enkel probleem maar nu plotseling wel.
Dat laatste, zie de Peel en Twenthe...quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Houdt dat in dat de start-en landingsbanen dus wel onderhouden blijven, of krijg je dan vlb Twente achtige toestanden?
Kutlui toch ook altijd, al iets bekend over hoe het zit met VustCo?quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat laatste, zie de Peel en Twenthe...
Heb ik nog weinig over gehoord.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:49 schreef Aapsoldaat het volgende:
[..]
Kutlui toch ook altijd, al iets bekend over hoe het zit met VustCo?
Wat denk je dat er gaat gebeuren dan?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:55 schreef Isee het volgende:
Enige wat we met zekerheid kunnen stellen is dat deze bezuinigen op onze veiligheid ons uiteindelijk duur zal komen te staan.
In deze economisch barre tijden moet defensie al alle zeilen bijzetten om nog enigszins volk binnen te krijgen... Zelfs nu loopt een groot deel van het zittend personeel weg.quote:Op zaterdag 14 september 2013 17:38 schreef Bouke-p het volgende:
Ben ook benieuwd naar hoe t kwa personeelsvulling gaat zodra de economie een beetje aantrekt.
Jezelf in een isolement plaatsen is niet erg verstandig met een import/export economie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren dan?
Vorig jaar waren het (tijdens de verkiezingscampagnes) de CU en VVD die méér geld wilden voor defensie, D66 wilde dat het budget gelijk bleef. VVD was de eerste die ná de verkiezingen zijn toezeggingen t.a.v. defensie in het kiezersbedrogpotje gooide. En over de vreemde uitlatingen van de jongere liberalen vorige week zal ik het al helemaal niet meer hebben.quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Verder is het een fabel dat rechts minder bezuinigd op Defensie dan links. Links wil om ideologische gronden vaak een defensie voor vredesmissies in stand houden. Rechts zegt altijd dat ze voor defensie zijn, maar in de praktijk is het juist de VVD die steeds de grootste bezuinigingen op Defensie doorvoert.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
Relativerend feitje van de dag:
Het complete budget voor de marine zit rond de 600 miljoen.
In 2012 utgekeerde bonussen aan bestuurders voor de, door staatssteun geredde, ING: 700 miljoen.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
Relativerend feitje van de dag:
Het complete budget voor de marine zit rond de 600 miljoen.
In 2012 utgekeerde bonussen aan bestuurders voor de, door staatssteun geredde, ING: 700 miljoen.
nu.nlquote:'Kazerne Assen wordt toch gesloten'
De Johan Willem Frisokazerne in Assen wordt opgedoekt. Dat staat volgens commissaris van de Koning (CdK) Jacques Tichelaar van Drenthe in de plannen die het kabinet op Prinsjesdag presenteert.
Dat meldt het Dagblad van het Noorden zaterdag. De NOS meldt dat Haagse bronnen het nieuws bevestigen.
Minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) zou het bataljon luchtmobiele brigade naar de vliegbasis in Leeuwarden willen verplaatsen. Daar zou voor de zevenhonderd militairen nieuwbouw moeten worden gerealiseerd. Overigens spreken de bronnen van de NOS dit tegen, maar waar het onderdeel dan wel naartoe zou gaan, is niet duidelijk.
Voor Assen en omgeving zouden ondertussen door de sluiting minstens 1400 banen verloren gaan. De kazerne heeft met 123 Drentse bedrijven contracten, meldt het Dagblad van het Noorden.
Tichelaar verwacht volgens de krant dat net als twee jaar geleden, toen sluiting van de kazerne ook dreigde, de gemeente Assen, werkgevers, de politiek en burgers massaal in verzet komen. Hij zou goede hoop hebben de sluiting nog tegen te kunnen houden.
Even goed een volgende nare slag voor Drente, die toch economisch gezien qua werkgelegenheid niet een van de sterkste provincies is.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:30 schreef AchJa het volgende:
Overigens spreken de NOS bronnen de verhuizing van lumbl naar Leeuwarden ondertussen tegen:
[..]
nu.nl
Dan blijft mijn eerste en imo meest logische gok dus overeind. (mits waar natuurlijk)
45 opgeheven, lumbl => Havelte, schoolbat noord => Ermelo.
Dat beseffen we wel degelijk..quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Even goed een volgende nare slag voor Drente, die toch economisch gezien qua werkgelegenheid niet een van de sterkste provincies is.
Ik hoop dat de Drenten beseffen dat defensie niet alleen voor hun provincie en werkgelegenheid nuttig is maar ook in mondiaal verband, en in protest komen.
Wat een verspilde moeite om nog zoiets op te zetten.quote:Op zondag 15 september 2013 11:25 schreef eefje801 het volgende:
Dat beseffen we wel degelijk..
http://steundekazerne.nl/
Het zijn net Nederlanders daar in Drente.quote:Op zondag 15 september 2013 11:35 schreef Bouke-p het volgende:
Tsja triest eigenlijk.... dat men pas actie onderneemt als de eigen portemonnee geraakt word.
Ik heb inmiddels al twee keer door een bezuinigsronde een baan verloren, nergens een petitie te bekennen hoor. Veel Assenaren geven wel degelijk om wat er met de kazerne gebeurt, heeft lang niet altijd met eigen werkgelegenheid te maken.quote:Op zondag 15 september 2013 11:35 schreef Bouke-p het volgende:
Tsja triest eigenlijk.... dat men pas actie onderneemt als de eigen portemonnee geraakt word.
Waar heeft het dan mee te maken?quote:Op zondag 15 september 2013 11:45 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al twee keer door een bezuinigsronde een baan verloren, nergens een petitie te bekennen hoor. Veel Assenaren geven wel degelijk om wat er met de kazerne gebeurt, heeft lang niet altijd met eigen werkgelegenheid te maken.
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik word er persoonlijk niet door geraakt maar ken wel degelijk mensen die dat wel worden. Ofwel daar werkend, ofwel mkb of anders. Daarnaast de historie van de kazerne hier. Moet gewoon behouden blijven. Denk dat veel mensen er zo in staan. Assen is van oudsher een ambtenarenstad geweest, daar vallen militairen ook onder.quote:
Dat zeker.quote:Op zondag 15 september 2013 11:56 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik word er persoonlijk niet door geraakt maar ken wel degelijk mensen die dat wel worden. Ofwel daar werkend, ofwel mkb of anders. Daarnaast de historie van de kazerne hier. Moet gewoon behouden blijven. Denk dat veel mensen er zo in staan. Assen is van oudsher een ambtenarenstad geweest, daar vallen militairen ook onder.
Ik kan me ook kwaad maken om andere bedrijven die hier weggaan, en dat gebeurt veelvuldig. Doet niets af aan zo'n petitie. De vorige keer hielp het, nu misschien niet, maar vind het wel mooi dat men in ieder geval zich laat horen.
Dat mondiale is allemaal wel heel erg indirect natuurlijk. Het enige wat we daar hier in Dremthe sinds WO2 echt van gemerkt hebben was de Amerikaanse basis bij Darp en misschien de kortstondige basketbal carrière van Desi Bouterse in Meppelquote:Op zaterdag 14 september 2013 22:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Even goed een volgende nare slag voor Drente, die toch economisch gezien qua werkgelegenheid niet een van de sterkste provincies is.
Ik hoop dat de Drenten beseffen dat defensie niet alleen voor hun provincie en werkgelegenheid nuttig is maar ook in mondiaal verband, en in protest komen.
Don't count on that.quote:Op maandag 16 september 2013 07:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Zoals al eerder in dit topic gezegd, Leeuwarden wordt een kazerne als LMB daarheen gaat. Dit gaat aardig wat impact hebben. De CLSK houdt op te bestaan en wordt een vliegende brigade onder de CLAS.
De KL heeft juist de grootste lobby, waardoor de Klu en de KM gedwongen worden de handen ineen te slaan. Tel daarbij op dat de KL het grootste budget heeft en het meeste personeel, en het feit dat de twee nationale taken van defensie (waarborging luchtruim en het openhouden van handelsroutes naar R'dam) buiten de KL om gedaan worden, dan trekken beleidsmakers conclusies.quote:Op maandag 16 september 2013 10:17 schreef Isee het volgende:
[..]
Don't count on that.
De geruchten die eerder dit jaar gingen was dat de CLAS juist een volgende grote bezuiniging niet zou overleven (raar maar ok).
Maar goed de Klu heeft net als de marine een erg sterke lobby, dat heeft de KL minder.
En toch is de KL al jaren onevenredig groot de sjaak bij bezuinigingen. Deels te begrijpen maar deels heeft dat toch ook echt met de lobby te maken.quote:Op maandag 16 september 2013 10:50 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
De KL heeft juist de grootste lobby, waardoor de Klu en de KM gedwongen worden de handen ineen te slaan. Tel daarbij op dat de KL het grootste budget heeft en het meeste personeel, en het feit dat de twee nationale taken van defensie (waarborging luchtruim en het openhouden van handelsroutes naar R'dam) buiten de KL om gedaan worden, dan trekken beleidsmakers conclusies.
Of de KL met Duitsland.quote:Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Isee het volgende:
[..]
En toch is de KL al jaren onevenredig groot de sjaak bij bezuinigingen. Deels te begrijpen maar deels heeft dat toch ook echt met de lobby te maken.
Zelf ga ik er vanuit dat NL niet zo diep zal zinken door een onderdeel weg te bezuinigen. Vraag me ook af of dat naar de internationale gemeenschap toe te verkopen is. Ik zie het dan eerder gebeuren dat de KLu en de marine nog veel verder samen gaan werken met Belgie.
Is dat wel zo? Ik had juist begrepen dat de KL de bezuinigingscijfers flatteert (wij bezuinigen het meest!) door niet te melden dat zij een bovenmatig groot deel van de paarse organisatie runt.quote:Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Isee het volgende:
[..]
En toch is de KL al jaren onevenredig groot de sjaak bij bezuinigingen. Deels te begrijpen maar deels heeft dat toch ook echt met de lobby te maken.
Met de huidige generatie politici, gespeend van elk historisch besef en dus zonder enig inzicht in het heden en de toekomst, kun je echt ALLES verwachten.quote:Zelf ga ik er vanuit dat NL niet zo diep zal zinken door een onderdeel weg te bezuinigen. Vraag me ook af of dat naar de internationale gemeenschap toe te verkopen is. Ik zie het dan eerder gebeuren dat de KLu en de marine nog veel verder samen gaan werken met Belgie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |