abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 00:00:48 #101
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131150093
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 23:47 schreef Royyy het volgende:

[..]

Je denkt dat het ze wel lukt om de link te leggen tussen piraterij en economische belangen? :D
Dat lukt mij toch ook :@
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_131150191
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:00 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Dat lukt mij toch ook :@
Ben je nu jezelf aan het vergelijken met de gemiddelde stemmer? :X
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 00:08:45 #103
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131150339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:03 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ben je nu jezelf aan het vergelijken met de gemiddelde stemmer? :X
Uh, OK, de gemiddelde stemmer heeft inmiddels het IQ van Bonnie St. Claire :?
pi_131154414
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:08 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Uh, OK, de gemiddelde stemmer heeft inmiddels het IQ van Bonnie St. Claire :?
Mwa, de gemiddelde stemmer ziet alleen maar wat op korte termijn goed of slecht voor hem/haar zelf is (en dan heb ik het niet specifiek over defensie, maar in het algemeen). Wat de gevolgen op lange termijn van zo'n manier van denken zijn (in dit geval dus het effect op de economie als er niks aan het piraterijprobleem gedaan wordt)... het percentage mensen dat daar daadwerkelijk over nadenkt voordat ze hun stem uitbrengen is denk ik maar heel erg klein.
pi_131155031
Kazerne Assen sneuvelt

ASSEN -

De Johan Willem Frisokazerne in Assen sneuvelt in de plannen die het kabinet op Prinsjesdag presenteert.

Dat maakte commissaris van de Koning Jacques Tichelaar van Drenthe bekend, meldt Dagblad van het Noorden.

Tichelaar wil niet zeggen waar hij dat op baseert. Net als 2 jaar geleden verwacht hij groot protest bij de gemeente Assen, werkgevers, politiek en de burger.

Volgens Tichelaar schrapt minister Hennis-Plasschaert van Defensie de kazerne in Assen en verplaatst ze het bataljon luchtmobiele brigade naar de vliegbasis in Leeuwarden. Die zou deels nieuw gebouwd moeten worden voor de 700 militairen.

Voor Assen en omgeving zouden zeker 1400 banen verloren gaan. De kazerne heeft contracten met ruim 100 Drentse bedrijven.

Telegraaf
pi_131155058
Dit plan had ik ook al van de verwarmingsbuizen vernomen maar had verwacht dat het op zijn minst optie 24 zou zijn...

Het logische gevolg is dus dat de Klu vertrekt van Leeuwarden...
  Moderator zaterdag 14 september 2013 @ 10:00:59 #107
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131156081
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:14 schreef AchJa het volgende:
Kazerne Assen sneuvelt

ASSEN -

De Johan Willem Frisokazerne in Assen sneuvelt in de plannen die het kabinet op Prinsjesdag presenteert.

Dat maakte commissaris van de Koning Jacques Tichelaar van Drenthe bekend, meldt Dagblad van het Noorden.

Tichelaar wil niet zeggen waar hij dat op baseert. Net als 2 jaar geleden verwacht hij groot protest bij de gemeente Assen, werkgevers, politiek en de burger.

Volgens Tichelaar schrapt minister Hennis-Plasschaert van Defensie de kazerne in Assen en verplaatst ze het bataljon luchtmobiele brigade naar de vliegbasis in Leeuwarden. Die zou deels nieuw gebouwd moeten worden voor de 700 militairen.

Voor Assen en omgeving zouden zeker 1400 banen verloren gaan. De kazerne heeft contracten met ruim 100 Drentse bedrijven.

Telegraaf
Godverdomme.
  Moderator zaterdag 14 september 2013 @ 10:32:33 #109
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131156290
quote:
'Politie grootste werkgever van Nederland'
De politie heeft het grootste werknemersbestand van Nederland. Ondanks de crisis groeide het aantal banen vorig jaar met vijfhonderd naar ruim 63.000.

Volgens een onderzoek van de Volkskrant naar de grootste werkgevers zijn dat er tweeduizend meer dan Defensie, dat vorig jaar nog de grootste werkverschaffer was.

De politie bleef gespaard tijdens de miljardenbezuiningen. Het leger moest daarentegen 1.800 banen uit het werknemersbestand schrappen.

In de top vijf van grootste werkgevers zijn verder Rabobank, PostNL en de KLM te vinden.

Meeste banen

De meeste banen in Nederland zijn te vinden bij de overheid, de banken, in de bouw en de detailhandel. Dat biedt weinig hoop op een snel einde aan de oplopende werkloosheid, omdat deze belangrijkste werkgevers zuchten onder krimpende budgetten.

Hoewel er nog steeds bedrijven zijn die ondanks de economische malaise groeien, zijn de extra banen niet zo zeer te danken aan meer werk maar aan overnames. Zo moest de Rabobank de Friesland Bank redden.
http://www.nu.nl/economie(...)r-van-nederland.html

Dus de binnenlandse veiligheid is gewaarborgd, dus waar hebben we Defensie dan nog voor nodig? ;(
pi_131157948
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat Assen dicht zou gaan lag in de lijn der verwachting. Maar lumbl naar Leeuwarden was niet mijn gok.
Jammer,, ik hoop wel dat die mooie historische gebouwen gespaard zullen blijven. Voor de Vlb Leeuwarden is het gunstig, want geeft weer een stukje meer zekerheid over het voortbestaan van de vliegbasis. Het geeft wel weer voeding aan het gerucht dat de luchtmacht als zelfstandig krijgsmachtonderdeel op termijn zal verdwijnen.
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:47:35 #112
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_131157992
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2013 10:21 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Godverdomme.
Is toch jouw stekkie?
pi_131158031
Als Assenaar vind ik het doodzonde
Voormalig garnizoensstad dus.

Het zal grote gevolgen hebben vrees ik.

Voor Assen hoop ik dat het niet doorgaat.
Zo wel dat ze dan de oude hoofdgebouwen sparen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_131158579
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:45 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Jammer,, ik hoop wel dat die mooie historische gebouwen gespaard zullen blijven. Voor de Vlb Leeuwarden is het gunstig, want geeft weer een stukje meer zekerheid over het voortbestaan van de vliegbasis. Het geeft wel weer voeding aan het gerucht dat de luchtmacht als zelfstandig krijgsmachtonderdeel op termijn zal verdwijnen.
Als "vliegbasis" is het juist ongunstig... Leeuwarden zal hetzelfde lot ondergaan als vml vlb de Peel. Met de komst van lumbl naar Leeuwarden is het een kwestie van tijd voordat het een kazerne wordt.

De gehele luchtmacht zit straks in Brabant met een handjevol JSF'en op Volkel.
pi_131158646
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als "vliegbasis" is het juist ongunstig... Leeuwarden zal hetzelfde lot ondergaan als vml vlb de Peel. Met de komst van lumbl naar Leeuwarden is het een kwestie van tijd voordat het een kazerne wordt.

daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
pi_131159098
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Dit: F16's Leeuwarden tijdelijk op Volkel komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Dat is gewoon om te kijken of het allemaal wel past en logistiek technisch haalbaar is.

"Wegens onderhoud gesloten"... Yeah, right. Sinterklaas bestaat en Elvis leeft nog... :')
pi_131159227
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar waarom plegen ze dan onderhoud aan de start- en landingsbanen? |:(
pi_131159464
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:30 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Maar waarom plegen ze dan onderhoud aan de start- en landingsbanen? |:(
Is in 2010 en 2011 ook al eens gebeurd. Daarbij is het "tienjaarlijks onderhoud" al lang en breed aanbesteed en betaald. Het past allemaal net iets te mooi inelkaar.

Als je wat verder leest willen ze ook een aantal bommen gaan ruimen... Tot dit jaar geen enkel probleem maar nu plotseling wel. :')

quote:
Tijdens de werkzaamheden wordt ook gezocht naar niet-ge-ëxplodeerde bommen uit de Tweede Wereldoorlog.

Onderzoek heeft aangetoond dat er 27 zogenaamde verdachte objecten onder de grond liggen. Dat kunnen bommen zijn. Die worden dan geruimd.
Omrop Fryslan

[ Bericht 18% gewijzigd door AchJa op 14-09-2013 12:44:29 ]
pi_131159539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is in 2010 en 2011 ook al eens gebeurd. Daarbij is het "tienjaarlijks onderhoud" al lang en breed aanbesteed en betaald. Het past allemaal net iets te mooi inelkaar.

Als je wat verder leest willen ze ook een aantal bommen gaan ruimen... Tot dit jaar geen enkel probleem maar nu plotseling wel. :')
Houdt dat in dat de start-en landingsbanen dus wel onderhouden blijven, of krijg je dan vlb Twente achtige toestanden?
pi_131159585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Houdt dat in dat de start-en landingsbanen dus wel onderhouden blijven, of krijg je dan vlb Twente achtige toestanden?
Dat laatste, zie de Peel en Twenthe...
pi_131159664
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat laatste, zie de Peel en Twenthe...
Kutlui toch ook altijd, al iets bekend over hoe het zit met VustCo?
pi_131161046
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:55 schreef Isee het volgende:
Enige wat we met zekerheid kunnen stellen is dat deze bezuinigen op onze veiligheid ons uiteindelijk duur zal komen te staan.
Wat denk je dat er gaat gebeuren dan?
Ja, ik generaliseer.
pi_131168509
Dat nu heel defensie inelkaar zakt als een pudding? Nog minder geld betekend nog minder oefendagen, nog minder munitie, minder geld voor onderhoud aan voertuigen, uitstellen van de vervanging van wielvoertuigen enz enz.

Nog meer uitzenddruk voor diegenen die wel blijven, want je kan er wel vanuit gaan dat we binnenkort weer ergens aan mee moeten doen. het nut van het soort missies als Afghanistan en de anti piraterij missie is al vaak besproken hier op t forum geloof ik.

Ben ook benieuwd naar hoe t kwa personeelsvulling gaat zodra de economie een beetje aantrekt.
pi_131170364
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 17:38 schreef Bouke-p het volgende:

Ben ook benieuwd naar hoe t kwa personeelsvulling gaat zodra de economie een beetje aantrekt.
In deze economisch barre tijden moet defensie al alle zeilen bijzetten om nog enigszins volk binnen te krijgen... Zelfs nu loopt een groot deel van het zittend personeel weg.

En mocht de economie straks aantrekken dan zal er helemaal niemand meer op komen dagen.
pi_131172878
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 13:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gaat gebeuren dan?
Jezelf in een isolement plaatsen is niet erg verstandig met een import/export economie.
Zelf wel mee willen profiteren van de voordelen maar niet mee willen werken aan de stabiliteit zo werkt de wereld niet. Kan ons flink geld gaan kosten.
We zullen ons deel van het vuile werk moeten blijven doen en daarvoor heb je nou eenmaal een solide krijgsmacht nodig.

Om nog maar over onze veiligheid op de lange termijn te zwijgen.
pi_131175948
De volgende grote missie zal toch in Mali zijn??, er zit toch al een verkenning?? De PvdA link Koenders-Ploumen-Timmermans is duidelijk aanwezig hier.
pi_131176009
Verder is het een fabel dat rechts minder bezuinigd op Defensie dan links. Links wil om ideologische gronden vaak een defensie voor vredesmissies in stand houden. Rechts zegt altijd dat ze voor defensie zijn, maar in de praktijk is het juist de VVD die steeds de grootste bezuinigingen op Defensie doorvoert.
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 21:18:18 #129
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131176923
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Verder is het een fabel dat rechts minder bezuinigd op Defensie dan links. Links wil om ideologische gronden vaak een defensie voor vredesmissies in stand houden. Rechts zegt altijd dat ze voor defensie zijn, maar in de praktijk is het juist de VVD die steeds de grootste bezuinigingen op Defensie doorvoert.
Vorig jaar waren het (tijdens de verkiezingscampagnes) de CU en VVD die méér geld wilden voor defensie, D66 wilde dat het budget gelijk bleef. VVD was de eerste die ná de verkiezingen zijn toezeggingen t.a.v. defensie in het kiezersbedrogpotje gooide. En over de vreemde uitlatingen van de jongere liberalen vorige week zal ik het al helemaal niet meer hebben.
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:25:11 #130
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_131177254
Relativerend feitje van de dag:
Het complete budget voor de marine zit rond de 600 miljoen.
In 2012 utgekeerde bonussen aan bestuurders voor de, door staatssteun geredde, ING: 700 miljoen.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 21:26:18 #131
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131177298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
In 2012 utgekeerde bonussen aan bestuurders voor de, door staatssteun geredde, ING: 700 miljoen.
-O- :{ ;( :'(
  Moderator zaterdag 14 september 2013 @ 21:27:18 #132
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131177359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
:X
pi_131180002
Overigens spreken de NOS bronnen de verhuizing van lumbl naar Leeuwarden ondertussen tegen:

quote:
'Kazerne Assen wordt toch gesloten'

De Johan Willem Frisokazerne in Assen wordt opgedoekt. Dat staat volgens commissaris van de Koning (CdK) Jacques Tichelaar van Drenthe in de plannen die het kabinet op Prinsjesdag presenteert.

Dat meldt het Dagblad van het Noorden zaterdag. De NOS meldt dat Haagse bronnen het nieuws bevestigen.

Minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) zou het bataljon luchtmobiele brigade naar de vliegbasis in Leeuwarden willen verplaatsen. Daar zou voor de zevenhonderd militairen nieuwbouw moeten worden gerealiseerd. Overigens spreken de bronnen van de NOS dit tegen, maar waar het onderdeel dan wel naartoe zou gaan, is niet duidelijk.

Voor Assen en omgeving zouden ondertussen door de sluiting minstens 1400 banen verloren gaan. De kazerne heeft met 123 Drentse bedrijven contracten, meldt het Dagblad van het Noorden.

Tichelaar verwacht volgens de krant dat net als twee jaar geleden, toen sluiting van de kazerne ook dreigde, de gemeente Assen, werkgevers, de politiek en burgers massaal in verzet komen. Hij zou goede hoop hebben de sluiting nog tegen te kunnen houden.
nu.nl

Dan blijft mijn eerste en imo meest logische gok dus overeind. (mits waar natuurlijk)

45 opgeheven, lumbl => Havelte, schoolbat noord => Ermelo.
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 22:35:25 #134
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131180207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:30 schreef AchJa het volgende:
Overigens spreken de NOS bronnen de verhuizing van lumbl naar Leeuwarden ondertussen tegen:

[..]

nu.nl

Dan blijft mijn eerste en imo meest logische gok dus overeind. (mits waar natuurlijk)

45 opgeheven, lumbl => Havelte, schoolbat noord => Ermelo.
Even goed een volgende nare slag voor Drente, die toch economisch gezien qua werkgelegenheid niet een van de sterkste provincies is.
Ik hoop dat de Drenten beseffen dat defensie niet alleen voor hun provincie en werkgelegenheid nuttig is maar ook in mondiaal verband, en in protest komen.
  zondag 15 september 2013 @ 11:25:24 #135
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131190942
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:35 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Even goed een volgende nare slag voor Drente, die toch economisch gezien qua werkgelegenheid niet een van de sterkste provincies is.
Ik hoop dat de Drenten beseffen dat defensie niet alleen voor hun provincie en werkgelegenheid nuttig is maar ook in mondiaal verband, en in protest komen.
Dat beseffen we wel degelijk..

http://steundekazerne.nl/
  zondag 15 september 2013 @ 11:33:44 #136
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_131191128
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2013 11:25 schreef eefje801 het volgende:
Dat beseffen we wel degelijk..

http://steundekazerne.nl/
Wat een verspilde moeite om nog zoiets op te zetten. _O-
pi_131191183
Tsja triest eigenlijk.... dat men pas actie onderneemt als de eigen portemonnee geraakt word.
pi_131191205
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:35 schreef Bouke-p het volgende:
Tsja triest eigenlijk.... dat men pas actie onderneemt als de eigen portemonnee geraakt word.
Het zijn net Nederlanders daar in Drente. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 15 september 2013 @ 11:45:50 #139
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131191405
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:35 schreef Bouke-p het volgende:
Ik heb inmiddels al twee keer door een bezuinigsronde een baan verloren, nergens een petitie te bekennen hoor. Veel Assenaren geven wel degelijk om wat er met de kazerne gebeurt, heeft lang niet altijd met eigen werkgelegenheid te maken.
pi_131191447
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:45 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels al twee keer door een bezuinigsronde een baan verloren, nergens een petitie te bekennen hoor. Veel Assenaren geven wel degelijk om wat er met de kazerne gebeurt, heeft lang niet altijd met eigen werkgelegenheid te maken.
Waar heeft het dan mee te maken?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 15 september 2013 @ 11:56:34 #141
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_131191661
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:47 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Waar heeft het dan mee te maken?
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik word er persoonlijk niet door geraakt maar ken wel degelijk mensen die dat wel worden. Ofwel daar werkend, ofwel mkb of anders. Daarnaast de historie van de kazerne hier. Moet gewoon behouden blijven. Denk dat veel mensen er zo in staan. Assen is van oudsher een ambtenarenstad geweest, daar vallen militairen ook onder.

Ik kan me ook kwaad maken om andere bedrijven die hier weggaan, en dat gebeurt veelvuldig. Doet niets af aan zo'n petitie. De vorige keer hielp het, nu misschien niet, maar vind het wel mooi dat men in ieder geval zich laat horen.
pi_131191691
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:56 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik word er persoonlijk niet door geraakt maar ken wel degelijk mensen die dat wel worden. Ofwel daar werkend, ofwel mkb of anders. Daarnaast de historie van de kazerne hier. Moet gewoon behouden blijven. Denk dat veel mensen er zo in staan. Assen is van oudsher een ambtenarenstad geweest, daar vallen militairen ook onder.

Ik kan me ook kwaad maken om andere bedrijven die hier weggaan, en dat gebeurt veelvuldig. Doet niets af aan zo'n petitie. De vorige keer hielp het, nu misschien niet, maar vind het wel mooi dat men in ieder geval zich laat horen.
Dat zeker. ^O^
pi_131191781
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 22:35 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Dat mondiale is allemaal wel heel erg indirect natuurlijk. Het enige wat we daar hier in Dremthe sinds WO2 echt van gemerkt hebben was de Amerikaanse basis bij Darp en misschien de kortstondige basketbal carrière van Desi Bouterse in Meppel :+. En een stevige dosis ptss gevallen wegens Srebrenica. Dat doet het als argument dus niet geweldig.
pi_131227470
Zoals al eerder in dit topic gezegd, Leeuwarden wordt een kazerne als LMB daarheen gaat. Dit gaat aardig wat impact hebben. De CLSK houdt op te bestaan en wordt een vliegende brigade onder de CLAS.
pi_131229541
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 07:58 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Zoals al eerder in dit topic gezegd, Leeuwarden wordt een kazerne als LMB daarheen gaat. Dit gaat aardig wat impact hebben. De CLSK houdt op te bestaan en wordt een vliegende brigade onder de CLAS.
Don't count on that.
De geruchten die eerder dit jaar gingen was dat de CLAS juist een volgende grote bezuiniging niet zou overleven (raar maar ok).
Maar goed de Klu heeft net als de marine een erg sterke lobby, dat heeft de KL minder.
  maandag 16 september 2013 @ 10:50:18 #146
168777 Rave_NL
pi_131230317
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 10:17 schreef Isee het volgende:

[..]

Don't count on that.
De geruchten die eerder dit jaar gingen was dat de CLAS juist een volgende grote bezuiniging niet zou overleven (raar maar ok).
Maar goed de Klu heeft net als de marine een erg sterke lobby, dat heeft de KL minder.
De KL heeft juist de grootste lobby, waardoor de Klu en de KM gedwongen worden de handen ineen te slaan. Tel daarbij op dat de KL het grootste budget heeft en het meeste personeel, en het feit dat de twee nationale taken van defensie (waarborging luchtruim en het openhouden van handelsroutes naar R'dam) buiten de KL om gedaan worden, dan trekken beleidsmakers conclusies.
pi_131230868
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2013 10:50 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

De KL heeft juist de grootste lobby, waardoor de Klu en de KM gedwongen worden de handen ineen te slaan. Tel daarbij op dat de KL het grootste budget heeft en het meeste personeel, en het feit dat de twee nationale taken van defensie (waarborging luchtruim en het openhouden van handelsroutes naar R'dam) buiten de KL om gedaan worden, dan trekken beleidsmakers conclusies.
En toch is de KL al jaren onevenredig groot de sjaak bij bezuinigingen. Deels te begrijpen maar deels heeft dat toch ook echt met de lobby te maken.

Zelf ga ik er vanuit dat NL niet zo diep zal zinken door een onderdeel weg te bezuinigen. Vraag me ook af of dat naar de internationale gemeenschap toe te verkopen is. Ik zie het dan eerder gebeuren dat de KLu en de marine nog veel verder samen gaan werken met Belgie.
pi_131230993
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Isee het volgende:

[..]

En toch is de KL al jaren onevenredig groot de sjaak bij bezuinigingen. Deels te begrijpen maar deels heeft dat toch ook echt met de lobby te maken.

Zelf ga ik er vanuit dat NL niet zo diep zal zinken door een onderdeel weg te bezuinigen. Vraag me ook af of dat naar de internationale gemeenschap toe te verkopen is. Ik zie het dan eerder gebeuren dat de KLu en de marine nog veel verder samen gaan werken met Belgie.
Of de KL met Duitsland.
  maandag 16 september 2013 @ 21:18:01 #149
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_131255640
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 11:09 schreef Isee het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik had juist begrepen dat de KL de bezuinigingscijfers flatteert (wij bezuinigen het meest!) door niet te melden dat zij een bovenmatig groot deel van de paarse organisatie runt.
quote:
Met de huidige generatie politici, gespeend van elk historisch besef en dus zonder enig inzicht in het heden en de toekomst, kun je echt ALLES verwachten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 17 september 2013 @ 10:55:02 #150
319525 Schild
pi_131272147
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)l-blijft-in-Drenthe-

13 Luchtmobiel zou van Assen naar Havelte gaan volgens dit artikel.
pi_131273858
quote:
Honderden gedwongen ontslagen bij Defensie
Bij het ministerie van Defensie zullen honderden mensen gedwongen ontslagen worden als gevolg van nieuwe bezuinigingen. Dat meldden ingewijden dinsdag.
Foto: AFP

Het is een nieuwe klap voor het departement dat door eerdere bezuinigingen al twaalfduizend functies moest schrappen.

De bezuinigingen lopen op tot 348 miljoen euro. Naast de kazerne in Assen wordt ook de Van Ghentkazerne in Rotterdam gesloten.

Verder wordt de 45e Pantserinfanteriebataljon opgeheven en verdwijnt de compagnie mariniers die op Aruba is gestationeerd.

Andere maatregelen zijn de verkoop van het in aanbouw zijnde logistiek ondersteuningsschip Karel Doorman en het schrappen van zes tot zeven F-16's.
pi_131273937
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:00 schreef Befferton het volgende:

[..]

Graag de bron vermelden.
pi_131273952
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:03 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Graag de bron vermelden.
http://www.nu.nl/politiek(...)en-bij-defensie.html
  † In Memoriam † dinsdag 17 september 2013 @ 12:06:05 #155
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131273998
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:05 schreef AchJa het volgende:
Nog eens 2300 man het hek over....

Bron live stream.
Werd zojuist ook op het NOS journaal gezegd.
pi_131274139
Als Luchtmobiel naar Havelte gaat als aanvulling en niet als vervanging van wat er nu zit is dat wel relatief gunstig voor Drenthe.
pi_131274471
37 JSF's... moeten er daar ook nog een paar van in Amerika staan voor opleidingen, of wordt dat anders geregeld deze keer?
Ja, ik generaliseer.
pi_131274506
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:22 schreef Northside het volgende:
37 JSF's... moeten er daar ook nog een paar van in Amerika staan voor opleidingen, of wordt dat anders geregeld deze keer?
Er staan er toch al 2 ergens in een garage?
  Moderator dinsdag 17 september 2013 @ 12:27:28 #159
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  † In Memoriam † dinsdag 17 september 2013 @ 12:30:59 #160
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131274708
Veel meer banen weg bij Defensie

Bij het ministerie van Defensie verdwijnen nog eens duizenden banen extra. Volgens ingewijden gaat het om 2300 arbeidsplaatsen. Eerdere bezuinigingen leidden al tot het schrappen van 12.000 banen.

Dat nog meer mensen hun baan verliezen, heeft te maken met nieuwe bezuinigingen van zo'n 350 miljoen euro.

Karel Doorman
Naar verluidt worden naast de Johan Willem Frisokazerne in Assen ook de Van Ghentkazerne in Rotterdam en de Joost Dourleinkazerne op Texel gesloten. Het ondersteuningsschip Karel Doorman, dat in aanbouw is, wordt verkocht; de Amsterdam blijft langer in de vaart tot een goedkoper bevoorradingsschip is gevonden.

De compagnie mariniers op Aruba wordt opgeheven, net als het 45e Pantserinfanteriebataljon in Ermelo. De luchtmachtbasis Leeuwarden wordt een dependance van Volkel. De luchtmacht stoot de komende vier jaar 7 van de 68 F16's af.

Schiphol
Verder wordt de luchtverkeersleiding vanaf 2017 aangestuurd vanuit Schiphol. En het Air Operations Control Station in Nieuw Milligen wordt in 2018 gesloten. Het regeringstoestel de Gulfstream wordt verkocht.

De betrokken manschappen zijn vanochtend geïnformeerd.

Bron: http://nos.nl/artikel/552(...)eg-bij-defensie.html
pi_131274797
Ze kunnen beter de hele Defensie opdoeken, wat een flikkers zijn het en die minister boeit het volgens mij ook niet, die laat alles gebeuren.
pi_131274837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:34 schreef tjaptjoep het volgende:
Ze kunnen beter de hele Defensie opdoeken, wat een flikkers zijn het en die minister boeit het volgens mij ook niet, die laat alles gebeuren.
Whehe, ja echt een tijger zonder tanden wordt def zo.. :')
pi_131274842
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:34 schreef tjaptjoep het volgende:
Wat verwacht je van haar dan? Ze is politica, geen militair.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 17 september 2013 @ 12:36:22 #164
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_131274849
Dit is toch echt te treurig voor woorden...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_131274917
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat verwacht je van haar dan? Ze is politica, geen militair.
En ze is een politicus met een opdracht, net als overigens meer ministers die hard moeten snijden.
pi_131274918
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:36 schreef Vortix het volgende:
Dit is toch echt te treurig voor woorden...
Het wordt de komende jaren waarschijnlijk alleen maar treuriger
  dinsdag 17 september 2013 @ 12:39:31 #167
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_131274954
Ja, dat vrees ik ook. Het was al huilen met de pet op, maar dit ziet er niet goed uit. Ergens heb ik er steeds minder moeite mee dat ik eruit moest...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  † In Memoriam † dinsdag 17 september 2013 @ 12:41:43 #168
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131275016
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En ze is een politicus met een opdracht, net als overigens meer ministers die hard moeten snijden.
Behalve de ministers van Volksgezondheid, Sociale Zaken en Onderwijs die volgens de uitgelekte begroting méér geld krijgen.
Oh, en laat nu net al jarenlang daar het meeste geld naar toe gaan :')
pi_131275026
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Behalve dat snijden in het defensie budget niks oplevert begrotingstechnisch, reken maar na , simpel rekensommetje. Snijden in defensie is gewoon goed te verantwoorden aan de kiezers terwijl je investeert in de grote rotzooi die het ministerie van volksgez. is en aan het het volgende kabinet net zo'n rotzooi overlaat..
pi_131275210
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:42 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Behalve dat snijden in het defensie budget niks oplevert begrotingstechnisch, reken maar na , simpel rekensommetje. Snijden in defensie is gewoon goed te verantwoorden aan de kiezers terwijl je investeert in de grote rotzooi die het ministerie van volksgez. is en aan het het volgende kabinet net zo'n rotzooi overlaat..
klopt de grote klappers zitten in het minder laten stijgen van de zorgkosten, iets waar ook vol op in wordt gezet. Maar daarnaast moet op veel meer plaatsten gesneden worden.
pi_131275477
'Personeel Defensie wordt geen rust gegund'

DEN HAAG -
Het personeel van Defensie krijgt geen tijd om op adem te komen. Dat zegt voorzitter Marc de Natris van de militaire vakbond GOV/MHB in een eerste reactie op de nieuwe bezuinigingen die het ministerie van Defensie dinsdag zal aankondigen.

Het departement moet honderden mensen gedwongen ontslaan omdat het bijna 350 miljoen euro moet bezuinigen. „De reorganisatie bij Defensie is nog niet eens voltooid of de volgende taakstelling ligt er al. Het personeel wordt geen rust gegund en komt wederom in een onzekere situatie terecht”, benadrukt De Natris.

Door bezuinigingen van Rutte-I moest Defensie al 12.000 functies schrappen. Daar komen nu nog eens meer dan 2000 bovenop

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_Defensie___.html
pi_131275541
Oud nieuws eigenlijk. Want dit speelt al sinds '90. :{
  dinsdag 17 september 2013 @ 13:03:54 #173
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_131275562
Ook leuk voor de mensen die met mij nu in de sollicitatieprocedure zitten. Wat een klucht zeg. Start vooral een nieuwe wervingscampagne voor die twee man en een paardenkop waar defensie straks uit bestaat. :|W
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_131275581
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:03 schreef Cobra4 het volgende:
Oud nieuws eigenlijk. Want dit speelt al sinds '90. :{
Dat is wel ellendig inderdaad als er geen rust gegund wordt.
pi_131275820
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is wel ellendig inderdaad als er geen rust gegund wordt.
Juist. De ene reorganisatie/bezuinigingsronde is net bezig als de volgende al bekend gemaakt is.

Men krijgt binnen Defensie niet eens de tijd om een een vorige versie op een juiste manier af te ronden.
pi_131275947
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:42 schreef samthegreat5 het volgende:
Behalve dat snijden in het defensie budget niks oplevert begrotingstechnisch, reken maar na , simpel rekensommetje.
348 miljoen om precies te zijn.
Ja, ik generaliseer.
  † In Memoriam † dinsdag 17 september 2013 @ 13:19:47 #177
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131276081
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Noop, het levert iets op als je daardoor geld overhoud.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:58 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik heb het plaatje vergeleken met de miljoenennota van vorig jaar. We gaan 3,3 miljard méér uitgeven, de drie grootste ministeries krijgen gezamelijk 5,9 miljard extra, alle andere ministeries leveren in.
Edit: maar ik moet bekennen dat ik niet zo'n rekenwonder ben.
pi_131276126
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:19 schreef MaryMouse het volgende:
Noop, het levert iets op als je daardoor geld overhoud.
Minder verlies is ook winst.
Ja, ik generaliseer.
pi_131276208
Wat een trieste bende maken ze er van.... de jaren 30 herleven weer :x

ik ga echt op zoek naar een burger baan, voor mij hoeft t niet meer.
  dinsdag 17 september 2013 @ 13:25:41 #180
168777 Rave_NL
pi_131276308
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:23 schreef Bouke-p het volgende:
Wat een trieste bende maken ze er van.... de jaren 30 herleven weer :x

ik ga echt op zoek naar een burger baan, voor mij hoeft t niet meer.
Als je het maar kut genoeg maakt heb je geen gedwongen ontslagen meer... ^O^
pi_131276331
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 12:27 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

ja, maar onduidelijk is nog of die twee onderdeel zijn van die 37.
35 nieuwe plus 2 test toestellen.
pi_131276488
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:25 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Als je het maar kut genoeg maakt heb je geen gedwongen ontslagen meer... ^O^
dat zal ook ongetwijfeld de bedoeling zijn. Vrijwillig vertrekken kost defensie niks :x
pi_131276639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Slim hoor smartass :')
Reken nou maar eens na wat het begrotingstekort is, en hoeveel procent we daarop inhalen met de nieuwe defensie bezuinigingen en kom dan maar weer terug (of je zoekt gewoon even goed naar een post van mij in dit topic).
pi_131276687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:34 schreef samthegreat5 het volgende:
Slim hoor smartass :')
Reken nou maar eens na wat het begrotingstekort is, en hoeveel procent we daarop inhalen met de nieuwe defensie bezuinigingen en kom dan maar weer terug (of je zoekt gewoon even goed naar een post van mij in dit topic).
Ik heb je cijfertjes gezien, maar je logica zit er gewoon naast. Overal een beetje maakt veel.
Ja, ik generaliseer.
pi_131276773
Aboutaleb boos om sluiting kazerne

ROTTERDAM -
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb is woedend dat de Van Ghentkazerne in Rotterdam gesloten wordt.

„De minister van Defensie heeft geen historisch besef als het gaat om de betekenis van de Van Ghentkazerne. Ik vind het een onzalig idee. De minister heeft hier de verkeerde afslag genomen, maar wij gaan er via de Tweede Kamer alles aan doen om haar weer op het rechte pad te krijgen.”

De relatie tussen de stad Rotterdam en de marinierskazerne stamt al uit de zeventiende eeuw. „ Rotterdam is de enige stad waar mariniers tijdens de Tweede Wereldoorlog nog lange tijd de bruggen hebben verdedigd. Ik vind het als voorzitter van de veiligheidsregio ook wel een geruststellende gedachte dat er mariniers in de stad blijven, mocht er iets bijzonders in onze wereldhaven gebeuren. De Rotterdammers zijn trots op onze mariniers en dankbaar voor wat ze door de eeuwen heen voor ons hebben betekend.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)iting_kazerne__.html
pi_131276994
:{
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_131277077
Ach er zijn al zoveel kazernes gesloten die ook historische waarde hadden dus die vlieger gaat niet op.

en wederom, nu pas janken omdat ze t gaan voelen. Begin eens eerder en probeer eens wat aan die bezuinigingen te doen.

ow en die bruggen verdedigen werd ook gedaan door verbindelaren die hoewel slecht uitgerust en opgeleid itt de mariniers ook de moffen van een aantal bruggen heeft getrapt(oa 4leeuwenbrug) maar dat terzijde.
pi_131277514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik heb je cijfertjes gezien, maar je logica zit er gewoon naast. Overal een beetje maakt veel.
Baan die in deze tijd niet rechtstreeks door naar ssociale zaken?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_131277594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Mijn logica zit er nooit naast, never did never will :')

Structureel help het niks. Punt. Vooral niet als je aan andere hele grote ministeries zelfs meer gaat uitgeven.
pi_131277599
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Baan die in deze tijd niet rechtstreeks door naar ssociale zaken?
Slechts ten dele natuurlijk.
pi_131277628
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:00 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Structureel help het niks. Punt. Vooral niet als je aan andere hele grote ministeries zelfs meer gaat uitgeven.
Natuurlijk wel, als je voor een bepaald deel van de overheid de uitgaven structureel laat dalen dan helpt dat gewoon. Dat je er het begrotingstekort niet mee oplost is ook waar maar geen reden om dan maar niets te doen...
pi_131278066
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:00 schreef samthegreat5 het volgende:

Misschien moet je het rekenwerk verder maar aan de grote mensen overlaten.
Ja, ik generaliseer.
pi_131278083
quote:
het Air Operations Control Station in Nieuw Milligen wordt in 2018 gesloten
Wat. De. Neuk.
Blood Sugar Sex Magik
pi_131278246
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Misschien moet je het rekenwerk verder maar aan de grote mensen overlaten.
Misschien is denk- en rekenwerk niet voor jou weggelegd en moet je het maar gewoon overlaten aan mensen zoals ik die dagelijks met meer dan 1+1=2 bezig zijn. :')
pi_131278733
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:20 schreef samthegreat5 het volgende:
Misschien is denk- en rekenwerk niet voor jou weggelegd en moet je het maar gewoon overlaten aan mensen zoals ik die dagelijks met meer dan 1+1=2 bezig zijn. :')
Ok, open anders even een apart topic waarin je je logica neerkriebelt. Kan iedereen je daar uitlachen zonder dit topic verder te verstoren.
Ja, ik generaliseer.
pi_131278799
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Ok, open anders even een apart topic waarin je je logica neerkriebelt. Kan iedereen je daar uitlachen zonder dit topic verder te verstoren.
Ik ben niet diegene die hier voor lul staat. :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 14:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gaat naar Schiphol.
Hm, consolideren is the name of the game. ;(
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:39:43 #198
319525 Schild
pi_131280828
De belangrijkste keuzes:

Zeestrijdkrachten
Verkoop Joint Support Ship, verwerving goedkopere tanker.32e Marinierscompagnie op Aruba opgeheven, taken naar roulerende eenheden marinine en landmacht.
Sluiting Van Ghentkazerne Rotterdam na oplevering marinierskazerne Vlissingen.
Sluiting Joost Dourleinkazerne Texel, blijft in gebruik als oefengebied.

Landstrijdkrachten
45ste Pantserinfanteriebataljon Ermelo opgeheven.
Johan Willem Frisokazerne Assen sluit, daar gelegerde eenheden naar Havelte en Schaarsbergen.
Gereedstelling luchtmobiele bataljons aangepast.

Luchtstrijdkrachten
F-35 vervangt vanaf 2019 de F-16; aanschaf in totaal 37 toestellen.
In 2014 aantal F-16’s teruggebracht met 7.
Status vliegbasis Leeuwarden verandert in 2015 naar Deployed Operating Base (minimale basis functionaliteiten, beperking overhead). Voornemen tot gezamenlijke bewaking luchtruim BENELUX met Belgen (QRA).
Verkoop Gulfstream.
Sluiting AOCS Nieuw Milligen.

Marechaussee
Taken blijven ongewijzigd.
Door maatregelen bij OPCO’s nemen militaire politietaken af.
Van territoriale indeling naar informatie gestuurd.

http://www.defensie.nl/ac(...)r_hennis_plasschaert
  † In Memoriam † dinsdag 17 september 2013 @ 15:43:16 #199
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_131280953
Meer info over de bezuinigingen en sluitingen/wijzingen in de extra defensiekrant
  dinsdag 17 september 2013 @ 15:55:18 #200
168777 Rave_NL
pi_131281351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:39 schreef Schild het volgende:
Gereedstelling luchtmobiele bataljons aangepast.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')