abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131060297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Voor de zoveelste keer: een gemiddelde Pool, Roemeen of Bulgaar wil natuurlijk ook een gezin stichten. Die wil natuurlijk ook niet tot aan z'n pensioen in Nederland werken terwijl vrouw en kinderen in het land van herkomst achterblijven. Want zij zijn ook gewoon mensen. Blijkbaar kun jij je dat niet inbeelden en zie je MOE-landers als een soort buitenaardse wezens - en dan noem je mijn wereldbeeld weerzinwekkend en verknipt? 8)7
De grote vraag is of wij hier (en in Den Haag zeker) blij moeten zijn met de zoveelste onderlaag die zich hier komt vestigen.

De meeste daarvan veelal ook met de extra's van gezinshereniging en nieuwe keuters in de planning.

En dat alles met de volgende groep kansloze kandidaten alweer in aantocht.

Dit gaat weer volledig fout en zonder enige les te hebben geleerd van het verleden.
pi_131071114
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:50 schreef Fairybell het volgende:
Omdat Roemenie een stuk minder beschaafd is dan Hongarije en de mensen ze daar letterlijk uitkotsen.
Zou ik niet te hard zeggen als ik jou ben: http://www.bnr.nl/nieuws/(...)weld-tegen-zigeuners
Meer nog zelfs in Roemenië heeft men geen rechts-extreme partij in het kabinet. Het Hongaarse Jobbik en de Gouden Dageraad in Griekenland zijn de extreemste partijen die vertegenwoordigd zijn in een parlement.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_131071172
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:02 schreef Dven het volgende:
Verder gewoon naar volk natuurlijk. Met hun clanachtige bestaan waarin de hele meute moet werken (bedelen + busken) voor die ene familie die dan wel rijk is en dan nog wanstaltiger gedrag gaat vertonen

http://www.brainfuel.nl/v(...)rs+van+Roemeni%C3%AB

:')
Wat zijn die mensen ook allemaal lelijk. :')
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_131072859
Elk land met een groot aantal zigeuners heeft een grafhekel aan ze, en met reden.
pi_131073571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:00 schreef Fairybell het volgende:
Elk land met een groot aantal zigeuners heeft een grafhekel aan ze, en met reden.
Zigeuner zijn is ook niet meer van deze tijd vind ik. Vroeger kon dat nog wel, van de ene naar de andere plek gaan om te werken. Maar in onze wereld heb je nu houvast nodig en kan je niet steeds weggaan.
Naast het feit dat velen ook nog smerige criminelen zijn.
  woensdag 11 september 2013 @ 21:21:58 #281
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131073965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:14 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Zigeuner zijn is ook niet meer van deze tijd vind ik. Vroeger kon dat nog wel, van de ene naar de andere plek gaan om te werken. Maar in onze wereld heb je nu houvast nodig en kan je niet steeds weggaan.
Naast het feit dat velen ook nog smerige criminelen zijn.
Nog geen % van de zigeuners reist nog.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_131075995
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Nog geen % van de zigeuners reist nog.
ja klopt want in de landen van herkomst wonen ze in armoedige huizen.

Alleen zigeuners die geboren zijn in Frankrijk reizen nog veel: https://www.google.nl/sea(...)kwUpCKGc7T7AaGtoDQBQ
pi_131092799
Roemenen zijn niet het probleem, die willen gewoon een beter leven voor zichzelf en hun familie. bedrijven zijn niet het probleem, want je weet dat een bedrijf altijd gericht is op kostenbesparing.
Probleem is een ontoereikende wetgeving, waardoor een nederlander niet meer kan concurreren met buitenlandse werknemers.

Heeft dus niets met roemenen of luie nederlanders te maken
En dat kan zomaar.....?
  donderdag 12 september 2013 @ 13:44:33 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131092984
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:37 schreef Lienzz het volgende:
nederlander niet meer kan concurreren
en niet meer wil concurreren omdat het sociaal vangnet elke motivatie wegneemt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 14:14:27 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131093974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:37 schreef Lienzz het volgende:
Roemenen zijn niet het probleem, die willen gewoon een beter leven voor zichzelf en hun familie. bedrijven zijn niet het probleem, want je weet dat een bedrijf altijd gericht is op kostenbesparing.
Probleem is een ontoereikende wetgeving, waardoor een nederlander niet meer kan concurreren met buitenlandse werknemers.

Heeft dus niets met roemenen of luie nederlanders te maken
er zijn een heleboel problemen, de werkgever zelf is ook een probleem

als je vandaag de dag als Nederlander dit soort MOEbaantjes gaat doen dan zit je anderhalf jaar (oid) via het uitzendbureau en vervolgens een half jaar thuis waarna je weer aan de slag kunt

netto zit je over die 2 jaar dan dus onder het minimum loon en van iets opbouwen is geen sprake want je begint om de anderhalf jaar weer helemaal opnieuw ... dan zou ik ook liever op mijn uitkering blijven zitten tot er iets beters langskomt!!

een Roemeen vind exact diezelfde overeenkomst prima en gaat om de anderhalf jaar naar huis om 6 maanden als een koning te leven!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_131094873
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je vandaag de dag als Nederlander dit soort MOEbaantjes gaat doen dan zit je anderhalf jaar (oid) via het uitzendbureau en vervolgens een half jaar thuis waarna je weer aan de slag kunt

netto zit je over die 2 jaar dan dus onder het minimum loon en van iets opbouwen is geen sprake want je begint om de anderhalf jaar weer helemaal opnieuw ... dan zou ik ook liever op mijn uitkering blijven zitten tot er iets beters langskomt!!

een Roemeen vind exact diezelfde overeenkomst prima en gaat om de anderhalf jaar naar huis om 6 maanden als een koning te leven!!
Hoezo naar huis ? Die uitkering na 1,5 werken is ook goud geld voor hun.
Trouwens uit onderzoek is toch gebleken dat uitzendbureau's en werkgevers helemaal niet op die Roemenen ziten te wachten ?

Dan haal je alleen een hoop ellende hier naartoe.
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 14:44:12 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131094946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoezo naar huis ? Die uitkering na 1,5 werken is ook goud geld voor hun.
Trouwens uit onderzoek is toch gebleken dat uitzendbureau's en werkgevers helemaal niet op die Roemenen ziten te wachten ?

Dan haal je alleen een hoop ellende hier naartoe.
Polen dan

weet ik veel ik zie het verschil niet en als niemand er op zit te wachten dan snap ik niet dat er zoveel rondlopen hier
pi_131095170
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

Polen dan

weet ik veel ik zie het verschil niet en als niemand er op zit te wachten dan snap ik niet dat er zoveel rondlopen hier
Het gaat hier over Roemenen die volgend jaar vrij mogen komen, Polen zijn er al.
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 15:01:52 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131095457
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het gaat hier over Roemenen die volgend jaar vrij mogen komen, Polen zijn er al.
ja dat snap ik maar die gaan tegen exact dezelfde situatie aanlopen

als die met meer man op een kamer willen slapen dan staan de werkgevers en uitzendbureaus binnen 2 maanden te jubelen over die hardwerkende Roemenen die wel willen werken itt de luie Hollanders en Polen
pi_131103592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

werkgevers hebben nog nooit gegeven om mensen, een bedrijf richt zich puur op winst en omzet. Dat hou je alleen in de hand met wetgeving.

Natuurlijk biedt een bedrijf geen vast contract meer aan, dat is financieel veel te riskant. Als er helemaal geen wetgeving was, zou er geen minimumloon meer zijn en kon je 100 uur per week werken voor 50 euro etc.

Dus ik zie het niet als de schuld van de werkgever, ik snap dat een bedrijf gewoon zichzelf moet beschermen, anders valt je om als bedrijf en daarmee help je de economie ook niet.

Maar goede wetgeving moet wel de werknemers beschermen, en goede wetgeving zou bijvoorbeeld zijn dat buitenlandse werknemers volgens nederlandse norm moeten verdienen, dezelfde belastingen en inhoudingen moeten afdragen en ook volgens de arbo moeten werken.

Daarmee zet je iedereen gelijk ipv voor een groep een voordeelsituatie te creëren.

Ook een goede wetgeving zou zijn dat als je een contract niet verlengt dat je moet aantonen waarom, en niet klakkeloos persoon a voor persoon b mag verruilen.
En dat kan zomaar.....?
pi_131107752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:34 schreef Lienzz het volgende:

[..]

werkgevers hebben nog nooit gegeven om mensen, een bedrijf richt zich puur op winst en omzet. Dat hou je alleen in de hand met wetgeving.

Natuurlijk biedt een bedrijf geen vast contract meer aan, dat is financieel veel te riskant. Als er helemaal geen wetgeving was, zou er geen minimumloon meer zijn en kon je 100 uur per week werken voor 50 euro etc.

Dus ik zie het niet als de schuld van de werkgever, ik snap dat een bedrijf gewoon zichzelf moet beschermen, anders valt je om als bedrijf en daarmee help je de economie ook niet.

Maar goede wetgeving moet wel de werknemers beschermen, en goede wetgeving zou bijvoorbeeld zijn dat buitenlandse werknemers volgens nederlandse norm moeten verdienen, dezelfde belastingen en inhoudingen moeten afdragen en ook volgens de arbo moeten werken.

Daarmee zet je iedereen gelijk ipv voor een groep een voordeelsituatie te creëren.

Ook een goede wetgeving zou zijn dat als je een contract niet verlengt dat je moet aantonen waarom, en niet klakkeloos persoon a voor persoon b mag verruilen.
Doe niet zo pathetisch zeg. Een tijdelijk contract wil nog niet zeggen dat een werkgever je als slaaf ipv mens ziet hoor.

Of kan je niks bijzonders en heb je geen sociale vaardigheden en bén je dus feitelijk ook volledig inwisselbaar? Ik hoop van niet, maar als het wel zo is dan is het niet de schuld van "alle werkgevers".
pi_131108373
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:53 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

ja klopt want in de landen van herkomst wonen ze in armoedige huizen.

Alleen zigeuners die geboren zijn in Frankrijk reizen nog veel: https://www.google.nl/sea(...)kwUpCKGc7T7AaGtoDQBQ
In Slowakije heb ik idd gezien hoe zigeuners uit de buurt van de beschaving gehouden worden en achteraf in smerige, bouwvallige flats vol betonrot wonen. Terecht ook; zelfs de kinderen jatten alles wat los en vast zit. Ik heb nog nooit zulk weerzinwekkend, in en in slecht crimineel kutvolk gezien. Het is dan ook volstrekt begrijpelijk dat roma en sinti al eeuwenlang en in heel Europa intens gehaat worden...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_131115158
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In Slowakije heb ik idd gezien hoe zigeuners uit de buurt van de beschaving gehouden worden en achteraf in smerige, bouwvallige flats vol betonrot wonen. Terecht ook; zelfs de kinderen jatten alles wat los en vast zit. Ik heb nog nooit zulk weerzinwekkend, in en in slecht crimineel kutvolk gezien. Het is dan ook volstrekt begrijpelijk dat roma en sinti al eeuwenlang en in heel Europa intens gehaat worden...
Ik heb zojuist nog een reportage gezien op de Franse TV (ik ben half Frans) en in Frankrijk zitten er zo'n 20.000 verdeeld over ongeveer 400 kampen, overgrote deel heeft de Roemeense nationaliteit. Veel van die zigeuners geven speciaal de schuld aan de Roemeense staat vanwege hun situatie, maar dat is inderdaad onzin. De zigeuners in Slowakije, Bulgarije, Servië en andere landen leven exact onder dezelfde omstandigheden.
In het oostelijk deel van Europa ben ik zelf alleen in Polen en Kroatië geweest, in Kroatië heb ik er niet 1 gezien en in Polen slechts een enkeling. Nou schijnen deze twee landen het meest vrij te zijn in Oost-Europa van aanwezigheid van deze zigeuners. Ik denk dat het komt dat ze in deze landen vooral tijdens de Tweede Wereldoorlog grotendeels uitgemoord zijn.
pi_131115228
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:17 schreef tong80 het volgende:
Geert Wilders van de PVV heeft er maandagochtend bij de Roemeense ambassade geen twijfel over laten bestaan: de grenzen moeten gesloten blijven voor werknemers uit dat land.

Nederland moet vanaf komend jaar ook Roemen toelaten. 'Net met grensbord naar Roemeense ambassade geweest en gezegd dat NL-se bevolking grenzen wil dichthouden op 1-1-2014!', aldus Wilders in een tweet met foto van zijn actie.

Maandag vindt in Den Haag een top over EU-migratie plaats. Tijdens deze bijeenkomst staat het in goede banen leiden van EU-arbeidsmigratie centraal.

'Asscher moet terugkomen vandaag van de Europese Top en zeggen: we hebben ons bedacht, we doen het niet, sleep ons maar voor de Europese rechter, de grenzen blijven dicht. Roemenen en Bulgaren zijn niét welkom na 1 januari in Nederland'', reageerde Wilders later. 'Ook de Nederlandse bevolking is meer dan bezorgd. Bijna driekwart geeft aan meer criminaliteit en verdringing op de arbeidsmarkt te vrezen', weet de PVV-voorman.

Zegt een geblondeerde Indonesiër uit Venlo.

[ afbeelding ]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tegen-Roemenen.dhtml

:P
Een Indo, geen Indonesiër :P
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_131116306
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 23:52 schreef DjinN het volgende:

[..]

Een Indo, geen Indonesiër :P
Ik bespeur weinig Indonesisch aan Wilders, maar misschien toch wel een klein beetje als je zijn hoofd ziet.
pi_131142636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:24 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik bespeur weinig Indonesisch aan Wilders, maar misschien toch wel een klein beetje als je zijn hoofd ziet.
Zijn moeder komt uit Soekaboemi :) dat maakt hem dus een Indo
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_131144372
Ik mag Wilders niet maar hij heeft gewoon gelijk. We hebben het al niet goed(laag consumentenvertrouwen) en hoe lager het consumentenvertrouwen, hoe dieper je zakt. Een land met geen staatsschuld zal op de lange termijn het slechter doen dan een land met veel staatsschuld en veel consumentenvertrouwen.

Het feit dat Roemen hierheen komen, geeft een gevoel aan Nederlanders dat ze hun baan kunnen verliezen(even daarbuiten gelaten of dat ook daadwerkelijk gebeurt) en daardoor zijn ze bang. Gevolg? Minder bestedingen, meer sparen, minder arbeidsproductiviteit door onbewuste stress. Oftewel een laag consumentenvertrouwen.
#freefrederike
pi_131145616
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:44 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik mag Wilders niet maar hij heeft gewoon gelijk. We hebben het al niet goed(laag consumentenvertrouwen) en hoe lager het consumentenvertrouwen, hoe dieper je zakt. Een land met geen staatsschuld zal op de lange termijn het slechter doen dan een land met veel staatsschuld en veel consumentenvertrouwen.

Het feit dat Roemen hierheen komen, geeft een gevoel aan Nederlanders dat ze hun baan kunnen verliezen(even daarbuiten gelaten of dat ook daadwerkelijk gebeurt) en daardoor zijn ze bang. Gevolg? Minder bestedingen, meer sparen, minder arbeidsproductiviteit door onbewuste stress. Oftewel een laag consumentenvertrouwen.
Zit wel wat in.

Mensen die denken dat ze hun baan op korte termijn zullen kunnen verliezen (dit hoeft niet eens daadwerkelijk te zijn) zullen minder uitgeven en meer sparen. Oftewel, slecht voor de economie.
pi_131145823
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:15 schreef Igen het volgende:

[..]

In de hele EU geldt het recht op gelijke behandeling voor iedereen. Als het dus zo'n geweldig idee is om in Nederland te werken en je vrouw en kinderen ergens diep in het Oostblok te laten wonen, dan kan een Nederlander dat ook doen. Niemand die een strobreed in de weg legt.
Niemand gaat voor z'n lol 6 maanden bij z'n familie weg vanwege het geld, tenzij men beduidend méér geld dan in het thuisland kan verdienen. Omdat het inkomensverschil Oost-Europa vs. Nederland zó groot is, loont het werken voor de Oost-Europeaan in Nederland dus. Voor een Nederlander echter weegt het echter niet op in het rijke Noorwegen of Zwitserland te gaan werken, omdat het verschil in inkomen dermate klein is en niet opweegt tegen 6 maanden je gezin niet zien.

Oftewel, Nederlanders profiteren (veel) minder van arbeidsmigratie binnen de EU dan Oost-Europeanen dat doen en daarom hebben veel Nederlanders een heel goed punt tegen deze massa-volksverhuizing, van vooral Oost-Europeanen naar West-Europa, te zijn.
pi_131145999
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 september 2013 22:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oftewel, Nederlanders profiteren (veel) minder van arbeidsmigratie binnen de EU dan Oost-Europeanen dat doen en daarom hebben veel Nederlanders een heel goed punt tegen deze massa-volksverhuizing, van vooral Oost-Europeanen naar West-Europa, te zijn.
Goed, aan de andere kant profiteren Nederlanders van de goedkopere producten door juist het gebruik van dergelijke migranten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')