Ik zal er niks op tegen hebben hoor, ben niet bepaald 'vast' aan een plaats of zelfs een land.quote:Op dinsdag 10 september 2013 17:15 schreef Igen het volgende:
[..]
In de hele EU geldt het recht op gelijke behandeling voor iedereen. Als het dus zo'n geweldig idee is om in Nederland te werken en je vrouw en kinderen ergens diep in het Oostblok te laten wonen, dan kan een Nederlander dat ook doen. Niemand die een strobreed in de weg legt.
Maar het gebeurt niet. Blijkbaar wegen al die slimme voordeeltjes waar de MOE-landers recht op hebben, toch niet op tegen alle sociale privileges die je als Nederlander in Nederland geniet. Ik vind het daarom krokodillentranen.
Jij krijgt in Roemenië als het goed is ook precies hetzelfde (uitgezonderd uitkeringen) waar elke Roemeen ook recht op heeft.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening.
Volgens mij krijg ik in Roemenie geen uitkering en allerlei voorzieningen en krijgen bedrijven ook geen voordelen als ze mij aanmemen in Roemenie.
Dus die gelijke behandeling van jou is een farce.
Uiteraard. Maar dat geldt natuurlijk ook voor Polen en Roemenen. Het is vast ook niet hun eerste keus om ver weg van vrouw en kinderen te gaan werken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:34 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik zal er niks op tegen hebben hoor, ben niet bepaald 'vast' aan een plaats of zelfs een land.
Maar genoeg Nederlanders die familie in Nederland hebben en gewoon niet uit Nederland weg willen gaan, dat kan je dus niet 'eisen'. Veel mensen willen gewoon in hun eigen land wonen, en niet in een vreemd land en ook nog een vreemde taal leren.
Ja maar ik krijg in Roemenie niet 10x van wat ik hier verdien voor lager geschoold werk.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij krijgt in Roemenië als het goed is ook precies hetzelfde (uitgezonderd uitkeringen) waar elke Roemeen ook recht op heeft.
Klopt. Zij hebben de pech geboren te zijn in een 10x zo arm land en jij hebt het geluk in een land geboren te zijn waar je zelfs met een uitkering nog 10x zo rijk bent als een hardwerkende Roemeen in Roemenië. Dat is inderdaad geen gelijke behandeling.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar ik krijg in Roemenie niet 10x van wat ik hier verdien voor lager geschoold werk.
Dat is geen gelijke behandeling.
Daarom allemaal even arm. Jij blij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. Zij hebben de pech geboren te zijn in een 10x zo arm land en jij hebt het geluk in een land geboren te zijn waar je zelfs met een uitkering nog 10x zo rijk bent als een hardwerkende Roemeen in Roemenië. Dat is inderdaad geen gelijke behandeling.
zit jij dan te wachten op al die Roemenen?quote:Op maandag 9 september 2013 13:22 schreef Luigi het volgende:
Zoals ik al op Twitter las vanochtend...Wilders vergeet wel eens dat hij een hoop mensen ook níet vertegenwoordigt lijkt het. Naar gedrag dit.twitter:wltrrr twitterde op maandag 09-09-2013 om 10:28:17Ik vind het wel ver gaan. Een Nederlandse volksvertegenwoordiger met bewapende beveiligers demonstrerend tegenover de Roemeense ambassade. reageer retweet
En gras is groen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:08 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
moe-landers zijn blank en katholiek
Volgens de economische theorie gaat de gemiddelde welvaart juist erop vooruit als je de grenzen open gooit en is juist het verschuilen achter de dijken een goed recept om iedereen even arm te krijgen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:37 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Daarom allemaal even arm. Jij blij.
Ja theoretisch, waarbij je maar vergeet dat de laatste 50 jaar Nederland en Duistland rijke landen waren en die dus hard achteruit zullen gaan. Terwijl Roemenie en Bulagrije er inderdaad op vooruit gaan, iedere burger gratis uitkering.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de economische theorie gaat de gemiddelde welvaart juist erop vooruit als je de grenzen open gooit en is juist het verschuilen achter de dijken een goed recept om iedereen even arm te krijgen.
Als de landen gelijkwaardig zijn idd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de economische theorie gaat de gemiddelde welvaart juist erop vooruit als je de grenzen open gooit en is juist het verschuilen achter de dijken een goed recept om iedereen even arm te krijgen.
Kap toch eens met die leugens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja theoretisch, waarbij je maar vergeet dat de laatste 50 jaar Nederland en Duistland rijke landen waren en die dus hard achteruit zullen gaan. Terwijl Roemenie en Bulagrije er inderdaad op vooruit gaan, iedere burger gratis uitkering.
Het is bijna legaal roven op deze manier.
Leugens ?quote:
Nee, klopt niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Leugens ?
Iedere burger uit de EU heeft hier recht op een uitkering. En alle andere benefits.
Nou, wijs maar aan dan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Klopt wel, is ook al eerder voorbij gekomen hier.
Volgens mij ben jij een luie Nederlander ? Google is je vriend.quote:
quote:Lodewijk Asscher legt in deze brief (pdf) aan de Tweede Kamer de uitspraak van de Centrale Raad van Beroep uit over het verblijfsrecht van EU-ingezetenen die een beroep doen op de bijstand. De Raad bepaalde: iedere EU-burger mag in Nederland een uitkering aanvragen, op zijn vroegst na drie maanden verblijf in Nederland
Die zitten al in andere EU-landen due hun grenzen eerder open hebben gesteld.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:40 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
zit jij dan te wachten op al die Roemenen?
Geenstijlquote:Op dinsdag 10 september 2013 21:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een luie Nederlander ? Google is je vriend.
http://www.geenstijl.nl/m(...)lderpinautomaat.html
Ik weet eigenlijk nooit zo goed hoe ik moet reageren op mensen met zo'n weerzinwekkend verknipt en beperkt wereldbeeld. Moet ik er om lachen? Moet ik medelijden met zo iemand hebben? Moet ik kwaad op zo iemand worden?quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt. Zij hebben de pech geboren te zijn in een 10x zo arm land en jij hebt het geluk in een land geboren te zijn waar je zelfs met een uitkering nog 10x zo rijk bent als een hardwerkende Roemeen in Roemenië. Dat is inderdaad geen gelijke behandeling.
oke loonbelasting omlaag , en vennootschapsbelasting omhoog ?quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk nooit zo goed hoe ik moet reageren op mensen met zo'n weerzinwekkend verknipt en beperkt wereldbeeld. Moet ik er om lachen? Moet ik medelijden met zo iemand hebben? Moet ik kwaad op zo iemand worden?
Jij durft dus gewoon vanuit je ivoren toren te beweren dat de gewone Nederlandse arbeider het beetje welvaart dat hij of zij nog heeft (het welvaartsniveau is sinds halverwege de jaren '90 nl. niet meer gestegen) maar moet afstaan aan de volgende lading oost-Europeanen, die op hun beurt weer even voor het karretje van het bedrijfsleven gespannen worden. Afstand doen van de rechten, die hij of zij met het afdragen van sociale lasten heeft opgebouwd, afstand doen van zekerheid van werk en inkomen, afstand doen van de gedachte dat het stichten van een gezin de normaalste zaak van de wereld is, afstand doen van zijn pensioen en ga zo maar door. Puur en alleen om de "Europese droom" van een paar wereldvreemde, narcistische politici en hun vrinden in het bedrijfsleven werkelijkheid te doen worden.
De enige winnaar van deze moedwillige uitholling van de verschillende Europese samenlevingen en het voor het karretje spannen van de Europese bevolking, is het bedrijfsleven. Het bedrijfsleven dat samen met de met hen collaborerende overheid sowieso al sinds halverwege de jaren '90 een steeds groter deel van de economie opslokt ten koste van de werknemers...
Nee! Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Voor de zoveelste keer: een gemiddelde Pool, Roemeen of Bulgaar wil natuurlijk ook een gezin stichten. Die wil natuurlijk ook niet tot aan z'n pensioen in Nederland werken terwijl vrouw en kinderen in het land van herkomst achterblijven. Want zij zijn ook gewoon mensen. Blijkbaar kun jij je dat niet inbeelden en zie je MOE-landers als een soort buitenaardse wezens - en dan noem je mijn wereldbeeld weerzinwekkend en verknipt?quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk nooit zo goed hoe ik moet reageren op mensen met zo'n weerzinwekkend verknipt en beperkt wereldbeeld. Moet ik er om lachen? Moet ik medelijden met zo iemand hebben? Moet ik kwaad op zo iemand worden?
Jij durft dus gewoon vanuit je ivoren toren te beweren dat de gewone Nederlandse arbeider het beetje welvaart dat hij of zij nog heeft (het welvaartsniveau is sinds halverwege de jaren '90 nl. niet meer gestegen) maar moet afstaan aan de volgende lading oost-Europeanen, die op hun beurt weer even voor het karretje van het bedrijfsleven gespannen worden. Afstand doen van de rechten, die hij of zij met het afdragen van sociale lasten heeft opgebouwd, afstand doen van zekerheid van werk en inkomen, afstand doen van de gedachte dat het stichten van een gezin de normaalste zaak van de wereld is, afstand doen van zijn pensioen en ga zo maar door. Puur en alleen om de "Europese droom" van een paar wereldvreemde, narcistische politici en hun vrinden in het bedrijfsleven werkelijkheid te doen worden.
De enige winnaar van deze moedwillige uitholling van de verschillende Europese samenlevingen en het voor het karretje spannen van de Europese bevolking, is het bedrijfsleven. Het bedrijfsleven dat samen met de met hen collaborerende overheid sowieso al sinds halverwege de jaren '90 een steeds groter deel van de economie opslokt ten koste van de werknemers...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |