abonnement Unibet Coolblue
pi_131025464
wat is dat voor gelul met mbo ? mbo is de nieuwe lts ofzo
pi_131025508
als je dus mavo hebt zoals ik, ben je een kansloze laagopgeleide sukkel ?
pi_131025613
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Bij de ouderen is dat wel zo. Maar veel ouderen hebben een LTS diploma. En met veel ervaring is dat gelijk aan een MBO. Mogelijk nog wel meer.
Ja en? Een Pool van dezelfde leeftijd heeft natuurlijk ook evenveel werkervaring.
quote:
Daarbij is het natuurlijk van de zotte om iemand van boven de 60 nog even de kassen in te sturen als hij al vanaf zijn 18e heeft gewerkt en nog nooit thuis gezeten heeft. Gekker moet het niet worden.
Dat is een discussie over pensioenen. Bovendien, als dat van de zotte is dan moet je ook niet zeuren dat hun banen worden "afgepakt" door MOE-landers.
pi_131025709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:53 schreef arjan1212 het volgende:
als je dus mavo hebt zoals ik, ben je een kansloze laagopgeleide sukkel ?
Je bent dan i.i.g. laag opgeleid. En de kans dat je een kansloze sukkel bent is dan natuurlijk ook relatief het grootst, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:05:03 #205
321876 Cherna
Fuck the System
pi_131025916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja en? Een Pool van dezelfde leeftijd heeft natuurlijk ook evenveel werkervaring.

[..]

Dat is een discussie over pensioenen. Bovendien, als dat van de zotte is dan moet je ook niet zeuren dat hun banen worden "afgepakt" door MOE-landers.
Ik betwijfel het of de oudere Roemeen op ,een lager niveau wel die werkervaring heeft. Sterker nog ik wil die weddenschap wel aan. Daarbij wil ik ook nog wel de Roemeen zien die de 60 is gepasseerd hier in de kassen.

Banen worden afgepakt als je over oneerlijke concurrentie gaat spreken waar wel degelijk bewijzen voor zijn te vinden. Zolang het volgens de wetgeving gaat, mag wat mij betreft iedereen hier komen werken. Dan maakt het mij niets uit. Gelijke monniken gelijke kappen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:13:59 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_131026200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:53 schreef arjan1212 het volgende:
als je dus mavo hebt zoals ik, ben je een kansloze laagopgeleide sukkel ?
Als je werkervaring hebt maakt het niets uit. Sterker nog, in veel sectoren word niet eens om diploma's gevraagd als je aan kunt tonen dat je ervaring hebt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_131026319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:53 schreef arjan1212 het volgende:
als je dus mavo hebt zoals ik, ben je een kansloze laagopgeleide sukkel ?
Vanzelfsprekend niet. Genoeg mensen meegemaakt die het veel "verder" hebben geschopt dan hun hoger-opgeleide buddies. Ironisch genoeg is een vriend van mij die de mavo geeneens af heeft gemaakt op dit moment de grootste verdiener uit de vriendengroep, met z'n eigen bedrijf :P

Zoals gezegd, werkervaring en kennis van de specifieke onderwerpen waar het werk over gaat is vele malen interessanter dan een vrij nietszeggend middelbare-school diploma. Zeker met toegang tot internet erbij kan je tegenwoordig prima jezelf opleiden, mits je gemotiveerd genoeg bent levert dat vaak veel meer op dan je op (vervolg)opleidingen kan leren.
Conscience do cost.
pi_131026566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend niet. Genoeg mensen meegemaakt die het veel "verder" hebben geschopt dan hun hoger-opgeleide buddies. Ironisch genoeg is een vriend van mij die de mavo geeneens af heeft gemaakt op dit moment de grootste verdiener uit de vriendengroep, met z'n eigen bedrijf :P
Zulke anekdotes zijn er genoeg ja, in mijn omgeving weet ik er ook wel eentje.

Maar als je naar gemiddelden kijkt dan is het volgens mij toch geen slim idee om met je 15e zonder diploma van school te gaan en is het ook wel degelijk een maatschappelijk probleem als grote groepen dat wel doen.
pi_131026596
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:05 schreef Cherna het volgende:

[..]
Banen worden afgepakt als je over oneerlijke concurrentie gaat spreken waar wel degelijk bewijzen voor zijn te vinden. Zolang het volgens de wetgeving gaat, mag wat mij betreft iedereen hier komen werken. Dan maakt het mij niets uit. Gelijke monniken gelijke kappen.
Ook dan is er hier sprake van oneerlijke concurrentie. De Roemeen kan van zijn Nederlandse salaris een villa laten bouwen in zijn land en zijn gezin van onderhouden. Een Nederlander kan van zijn salaris in de kassen nog maar net zijn sociale huurwoning betalen.

Zolang je open grenzen hebt tussen landen als Nederland en Roemenie zal je altijd oneerlijke concurrentie hebben. Het verschil in welvaart, lonen en kosten voor onderhoud is daar simpelweg te groot voor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131026621
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar als je naar gemiddelden kijkt dan is het volgens mij toch geen slim idee om met je 15e zonder diploma van school te gaan en is het ook wel degelijk een maatschappelijk probleem als grote groepen dat wel doen.
Dat sowieso. Diploma's maken alles natuurlijk een stuk makkelijker. Er zijn ook maar weinig mensen die genoeg zelfdiscipline hebben om zichzelf iets aan te leren.

Maar het kan dus wel :P
Conscience do cost.
pi_131026839
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook dan is er hier sprake van oneerlijke concurrentie. De Roemeen kan van zijn Nederlandse salaris een villa laten bouwen in zijn land en zijn gezin van onderhouden. Een Nederlander kan van zijn salaris in de kassen nog maar net zijn sociale huurwoning betalen.

Zolang je open grenzen hebt tussen landen als Nederland en Roemenie zal je altijd oneerlijke concurrentie hebben. Het verschil in welvaart, lonen en kosten voor onderhoud is daar simpelweg te groot voor.
Een Nederlander kan van zijn Nederlandse salaris precies net zo goed een villa in Roemenië laten bouwen en daar zijn gezin laten wonen.

Ja maar die Nederlander wil toch gewoon samen met z'n gezin hier wonen!

Denk je dat een Roemeen dat niet wil, bij z'n vrouw en kinderen zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2013 16:35:17 ]
pi_131027009
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Een Nederlander kan van zijn Nederlandse salaris precies net zo goed een villa in Roemenië laten bouwen en daar zijn gezin laten wonen.

Ja maar die Nederlander wil toch gewoon samen met z'n gezin hier wonen!

Denk je dat een Roemeen dat niet wil, bij z'n vrouw en kinderen zijn?
Ja eerst 20x modaal verdienen in Nederland en na 10 jaar in die villa gaan wonen.
Je gaat niet in een land wonen waar het slechter is dan in je iegen land als Nederlander.

Straks zeg je nog dat je Nederlanders moet verplichten in Roemenie te solliciteren.
pi_131027043
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:53 schreef Igen het volgende:

[..]

En hoeveel Roemeense zakkenrollers blijven nu nog thuis in Roemenië omdat ze geen officiële werkvergunning kunnen krijgen voor hun "werk", denk je?
Genoeg want volgend jaar krijgen ze er gratis een uitkering bij en een huis.
pi_131027047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Een Nederlander kan van zijn Nederlandse salaris precies net zo goed een villa in Roemenië laten bouwen en daar zijn gezin laten wonen.

Ja maar die Nederlander wil toch gewoon samen met z'n gezin hier wonen!

Denk je dat een Roemeen dat niet wil, bij z'n vrouw en kinderen zijn?
Met volledig open grenzen waar elke Roemeen 10x zoveel kan verdienen als in zijn eigen land, en de laagopgeleide Nederlander die daardoor werkloos aan de kant wordt gezet gaan we inderdaad toe ja.
En dat zal ten koste gaan van de samenleving die op mag draaien voor al die nieuwe uitkeringen van laagopgeleide Nederlanders. Ik noem dat oneerlijke concurrentie.
Jij vind dat Nederlanders dan maar naar Roemenie moeten gaan onder het mom van 'eerlijke concurrentie'. |:(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131027123
of je stapt uit de eu zoals wilders wil, of je schaft het miniumloon af en sloopt alle uitkeringen, zoals in duitsland

wat asscher wil gaat niet lukken , denk ik
pi_131027162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:34 schreef Igen het volgende:
Ja maar die Nederlander wil toch gewoon samen met z'n gezin hier wonen!

Denk je dat een Roemeen dat niet wil, bij z'n vrouw en kinderen zijn?
Ik denk dat die Roemeen blij is dat hij zijn gehele gezin in Roemenie kan onderhouden en na een jaartje of 6-7 ook een mooi huis voor hun kan bouwen in zijn eigen land. Daarna gaat hij tevreden terug, want zijn leven ligt in Roemenie en de kosten voor het onderhoud daar zijn belachelijk laag.

Als hij dan weer geld nodig heeft komt hij weer even naar Nederland, want waarom zou hij nog voor 250 Euro per maand een nog slechtere baan in Roemenie aannemen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131027191
als ie een eigen bedrijf in roemenie begint van het geld dat ie hier heeft verdiend, verdiend ie wel meer dan 250 euro
pi_131027298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:48 schreef arjan1212 het volgende:
als ie een eigen bedrijf in roemenie begint van het geld dat ie hier heeft verdiend, verdiend ie wel meer dan 250 euro
Zal ook vaak gaan gebeuren gok ik. De Roemeen die in Nederland heeft gewerkt voor het Nederlandse minimumloon zal het nog vertikken om hard te werken in de Roemeense landbouw voor 250 per maand.
Volgens mij ben ik nog veel te optimistisch met 250 p/m ook.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131028147
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij vind dat Nederlanders dan maar naar Roemenie moeten gaan onder het mom van 'eerlijke concurrentie'. |:(
In de hele EU geldt het recht op gelijke behandeling voor iedereen. Als het dus zo'n geweldig idee is om in Nederland te werken en je vrouw en kinderen ergens diep in het Oostblok te laten wonen, dan kan een Nederlander dat ook doen. Niemand die een strobreed in de weg legt.

Maar het gebeurt niet. Blijkbaar wegen al die slimme voordeeltjes waar de MOE-landers recht op hebben, toch niet op tegen alle sociale privileges die je als Nederlander in Nederland geniet. Ik vind het daarom krokodillentranen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2013 17:16:15 ]
pi_131028217
En ook niet bang zijn om je als land / stad / gemeente serieus af te vragen of we hier blij moeten zijn met de komst van nog meer veelal laagopgeleid volk.

Zeker als ik kijk naar wat er sinds een jaar hier al aan aantallen Oostblokkers rondloopt in Den Haag

Als ik sowieso zie hoe hier in mijn wijk in de laatste 10 - 20 jaar de situatie drastisch is veranderd en zo ook zeker de samenstelling van de bevolking.

De al aanwezige scheefgroei , het gebrek aan inburgering , de slechte taalbeheersing , de botsing van culturen van autochtoon en allochtoon , het hele gefaalde multiculti circus.

De komst van die eerdere groepen kansarme allochtonen , toen de Polen en nu waarschijnlijk Roemeense en Bulgaarse gelukzoekers.

Dan vraag ik me hardop af waar het hier , en dan niet alleen in Den Haag , heen gaat.

Ik vrees , als ik nu de balans al op maak , niet de goede kant op.
pi_131029608
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zal ook vaak gaan gebeuren gok ik. De Roemeen die in Nederland heeft gewerkt voor het Nederlandse minimumloon zal het nog vertikken om hard te werken in de Roemeense landbouw voor 250 per maand.
Volgens mij ben ik nog veel te optimistisch met 250 p/m ook.
Stond toch een groot artikel ergens in de krant dat er daardoor ook heel veel geld Nederland uitgaat, niet wordt uitgegeven meer in Nederland en dat is een hele zorgelijke ontwikeling voor de BV Nederland.
pi_131029669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:15 schreef Igen het volgende:

[..]

In de hele EU geldt het recht op gelijke behandeling voor iedereen. Als het dus zo'n geweldig idee is om in Nederland te werken en je vrouw en kinderen ergens diep in het Oostblok te laten wonen, dan kan een Nederlander dat ook doen. Niemand die een strobreed in de weg legt.

Maar het gebeurt niet. Blijkbaar wegen al die slimme voordeeltjes waar de MOE-landers recht op hebben, toch niet op tegen alle sociale privileges die je als Nederlander in Nederland geniet. Ik vind het daarom krokodillentranen.
Dat is jouw mening.

Volgens mij krijg ik in Roemenie geen uitkering en allerlei voorzieningen en krijgen bedrijven ook geen voordelen als ze mij aanmemen in Roemenie.

Dus die gelijke behandeling van jou is een farce.
pi_131029837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Stond toch een groot artikel ergens in de krant dat er daardoor ook heel veel geld Nederland uitgaat, niet wordt uitgegeven meer in Nederland en dat is een hele zorgelijke ontwikeling voor de BV Nederland.
Ja, dat is ook 1 van de vele bijkomende problemen. Ze geven hier in Nederland zo min mogelijk uit omdat ze voor een big mac hier meer dan een uur in Roemenie moeten werken. De aldi en Lidl zijn zowat de enige in onze economie die nog profiteren van het inkomen van deze arbeidsmigranten. Naast de huisjesmelkers uiteraard.

Ook veel hoger opgeleide Polen, Bulgaren en Roemenen zullen naar Nederland trekken om laaggeschoolde arbeid te verrichten. Een Roemeense leraar of verpleger zal in Nederland 5x zoveel kunnen verdienen met tomaten plukken. Dit gebeurd nu al veelvuldig in landen als Spanje en Italie en zorgt voor grote problemen in Bulgarije en Roemenie.

Eigen levert dit voor bijna iedereen alleen maar ellende op en het is allerminst een verrassing, echt verbazend dat Europa dit er toch doorgedrukt heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_131029883
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:18 schreef DrMabuse het volgende:
En ook niet bang zijn om je als land / stad / gemeente serieus af te vragen of we hier blij moeten zijn met de komst van nog meer veelal laagopgeleid volk.

Zeker als ik kijk naar wat er sinds een jaar hier al aan aantallen Oostblokkers rondloopt in Den Haag

Als ik sowieso zie hoe hier in mijn wijk in de laatste 10 - 20 jaar de situatie drastisch is veranderd en zo ook zeker de samenstelling van de bevolking.

De al aanwezige scheefgroei , het gebrek aan inburgering , de slechte taalbeheersing , de botsing van culturen van autochtoon en allochtoon , het hele gefaalde multiculti circus.

De komst van die eerdere groepen kansarme allochtonen , toen de Polen en nu waarschijnlijk Roemeense en Bulgaarse gelukzoekers.

Dan vraag ik me hardop af waar het hier , en dan niet alleen in Den Haag , heen gaat.

Ik vrees , als ik nu de balans al op maak , niet de goede kant op.
moe-landers zijn blank en katholiek
pi_131029952
Tja, er is al zoveel werkeloosheid hier, wat heeft het eigenlijk voor zin om nog meer mensen hier toe te laten?
En dat de Nederlander bepaald werk niet zou willen doen?
Misschien dat maar eens aanpakken.

De Roemenen die hier naar toe gaan komen zijn echt niet de hoogopgeleide ontwikkelde laag van de bevolking, eerder de kansarme, en daar hebben we er al genoeg van.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')