Je hebt een punt. Daar lijkt het wel op. En ik vind de meeste reacties wel leuk, maar niet echt om op te reageren, behalve dan als atheïsten onder elkaar.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:37 schreef Freddeh het volgende:
Eliasbar, ik geloof ook in God en sta volledig achter je topic. Het is vrij vreemd dat er zoveel extreme reacties komen tegen (in dit topic) één a twee christenen, door zóveel atheïsten. Zelf vraag ik me dan een beetje af wat er achter zit. Angst dat wij ze willen bekeren? Of angst dat we écht een goed punt hebben? Blijkbaar triggert het een bepaalde reactie bij de atheisten op Fok!
Ja, die kan ik dus niet zo gauw vinden en ik heb geen zin om het hele topic door te zoeken.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:29 schreef barthol het volgende:
[..]
Zie mijn posts van gisteravond laat hierboven (en de links die ik daar gaf)
Eigenlijk verwachtte ik dat het normale lesstof is in het vak Biologie.
Dat niemand het ter sprake bracht deed me afvragen: Wat leren mensen eigenlijk op school?
Ja. Argumenten?quote:Op donderdag 12 september 2013 01:56 schreef Tchock het volgende:
Wat is deze OP een onzin zeg. Een belachelijke vergelijking er bij pakken om een punt te maken getuigt van complete onwetendheid over het onderwerp, niet van kennis.
Ja? En nu een weerwoord. Want iets afdoen als dom is natuurlijk geen argument. Dat kan iedereen wel.quote:
Quote je nou De Speld om je punt te maken?quote:Op donderdag 12 september 2013 02:06 schreef Kees22 het volgende:
Overigens:
over de oerknal kunnen we ook dit zien: http://www.speld.nl/2008/10/24/oerknaltheorie-op-losse-schroeven/
De vergelijking met een encyclopedie die door een explosie op de plank knalt is om heel veel redenen onzinnig, maar de belangrijkste is dat gesuggereerd wordt dat er een 'doel' is. En dat er maar één mogelijke uitkomst is, die toevallig heeft plaatsgevonden.quote:
quote:
Dat was een leuk gesprek, dank je wel!quote:
Dit heb ik niet gelezen!quote:Op donderdag 12 september 2013 02:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Quote je nou De Speld om je punt te maken?Je weet dat dat een satirische website is, met enkel onwaarheden? Bijvoorbeeld:
http://www.speld.nl/2013/09/09/kabinet-heft-d66-op/
Haha, ik heb hardop gelachen hierom. Goed onderzoek.
Daaraan had ik niet gedacht.quote:[..]
De vergelijking met een encyclopedie die door een explosie op de plank knalt is om heel veel redenen onzinnig, maar de belangrijkste is dat gesuggereerd wordt dat er een 'doel' is. En dat er maar één mogelijke uitkomst is, die toevallig heeft plaatsgevonden.
Ik geef wel even een quote van mijn posts.quote:Op donderdag 12 september 2013 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, die kan ik dus niet zo gauw vinden en ik heb geen zin om het hele topic door te zoeken.
Dat behandelt wel interessante discussies, maar om in deze lijn te blijven (het argument van het ontstaan door explosie), zou ik graag jouw links zien.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:24 schreef barthol het volgende:
Mooi he! TS die complexe Eukaryote Cel, de cellen van planten en dieren.
Die is niet zomaar onstaan, Die is onstaan in een wereld waar voorheen alleen nog maar Bacteriën en Archaea, leefden. Bacteriën met een veel minder complexe cel, en Archaea ook met een minder complexe cel maar wel een iets complexere cel dan die Bacteriën.
Die Complexe Eukaryote Cel is ontstaan door symbiose. En wel Endo-symbiose. Dat betekent dat het ene organisme in het ander ging leven en dat zij door de vergaande symbiotische relatie (synergie)
gezamelijk een nieuw organisme werden. Waarschijnlijk bacteriën die binnen een bepaalde soort Archebacterie gingen leven. De mitochondrien, organellen in onze cellen, en onstaan uit bacterien, hebben nog steeds hun eigen dna. Hun eigen genoom. Zij zijn in onze cellen de energiefabriekjes.
En in Planten heb je als organellen de chloroplasten, ook wel bladgroenkorrels. Ook met hun eigen dna. Die zijn uit ingevangen cyanobacterien onstaan.
Lees eens wat over de Endosymbiose theorie, soms ook de "Endosymbiontentheorie" genoemd.
Nu wetenschappelijk algemeen geaccepteerd. Of in elk geval zeker voor de mitochondrien en de chloroplasten.
Heel boeiende materie.
Als je er meer over wil weten kan je ook googlen op de trefwoorden "endosymbiose", of "endosymbiosis" of "endosymbiotic" Er is vrij veel over te vinden, en ook op Youtube zijn er videos over het onderwerp.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:27 schreef barthol het volgende:
[..]
O ja nog even voor de duidelijkheid. Die cel is dus niet bij toeval ontstaan na een explosie.
Het leven op Aarde bestond al bijna anderhalf miljard jaar voordat deze complexe cel ontstond, en die cel ontstond ook niet door een explosie, maar dus door endosymbiose. En die ontwikkeling was het gevolg van een enorme ramp. (Tenminste een ramp voor al het anaerobe leven van toen wat niet van zuurstof hield.)
De zuurstofcrisis
Omdat sommige bacteriën met fotosynthese begonnen waren, en de afvalstoffen (de zuurstof) niet opgeruimd werd, vulde de atmosfeer zich met zuurstof. Het veranderde de samenstelling van onze atmosfeer behoorlijk. Die anaerobe bacteriën moesten beschutting zoeken of zich aanpassen.
Ah, dank.quote:Op donderdag 12 september 2013 02:50 schreef barthol het volgende:
[..]
Ik geef wel even een quote van mijn posts.
[..]
[..]
Als je er meer over wil weten kan je ook googlen op de trefwoorden "endosymbiose", of "endosymbiotic" Er is vrij veel over te vinden, en ook op Youtube zijn er videos over het onderwerp.
Die endosymbionten theorie is in het einde van de vorige eeuw een van de belangrijkste ontwikkelingen geweest in het inzicht over evolutie. (trouwens ook een heel solide bewijs voor evolutie) Eigenlijk is pas na het onstaan van de eukaryote cel (door die endosymbiose) Darwinistische Evolutie mogelijk geworden. Daarvoor toen er alleen nog maar Bacteriën en Archaebacteriën waren, was er wel evolutie, maar niet helemaal darwinistisch.
Toen speelde binaire deling en horizontale genoverdracht. Bij Darwinisme gaat het om verticale genoverdracht (overerving).
Geen dank,quote:Op donderdag 12 september 2013 02:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, dank.
Ik wist wel iets over het incorporeren van cellen in cellen. En het is leuk om bij te leren. Maar ik was vooral benieuwd naar discussielijnen over de explosietheorie. Waar ik weinig weerwoord van de TS van zie. En jouw posts gaan daar heel erg over. Vandaar.
1 van de vele dingen die de schrijvers van de Koran hebben overgenomen van de uitgebreide Griekse literatuur die ze tot hun beschikking hadden.quote:
Aangezien we nog niet alles begrijpen van de quantummechanica zou zelfs dat nog een optie kunnen zijnquote:Op woensdag 11 september 2013 17:05 schreef kl1172 het volgende:
Lol, geen expansie, het statische universum is bijna 100 jaar geleden al verworpen omdat het helemaal niet strookt met de vaststellingen. Of is God de onevenaarbare ûbertrol?
quote:Op woensdag 11 september 2013 17:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als je karma en reïncarnatie toevoegt, dan klopt het namelijk wel. Geloof zonder reïncarnatie is als een feestje zonder Kofola, iedereen is aanwezig, maar er ontbreekt iets.
Godver.quote:Op donderdag 12 september 2013 02:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Quote je nou De Speld om je punt te maken?Je weet dat dat een satirische website is, met enkel onwaarheden?
Die publicatie zal inderdaad 'De Bel' hebben geheten. Als je er vlug overheen leest doet het zelfs wat denken aan de Bijbel. Maar die zul je niet bedoelen gezien, als je beter leest, dat niet strookt met wat dáár in staat.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja zo was er in het middenoosten in de bronstijd ook een clubje die satirische artikelen schreef, over mensen die verteld werden dat ze in een paradijs leefde en enkel een appel te vreten hadden, en niets om aan te trekken, over dochters die het met hun pa deden, over een gek die een schip bouwde om alle beesten mee te nemen op een reisje langs de jordaan.
De Bel noemde ze die publicatie
'De kerk', ik neem aan dat je daarmee ook beseft dat je de Rooms Katholieke kerk bedoelt? Even voor de duidelijkheid, want je scheert nu alles over één kam met die opmerking.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:55 schreef kl1172 het volgende:
Kijk, geloof zo veel je wilt, als je uit die overleveringen steun kunt halen maar als je de wetenschap door dat geloof het raam uitkiepert als ze niet strookt met je bijbel, vind ik dat toch een gebrek aan nederigheid tov van de natuur.
De interpretatie van de bijbel is ook wel regelmatig van windrichting verandert door, onder andere onweerlegbare wetenschappelijke vaststellingen. bv. Galileo, ik ben geen wetenschappelijke veelvraat, maar Galileo kennen we allemaal toch wel. gvd tot 1992 moeten wachten op excuses van de kerk.
Ja, katholieke kerk. Maar dat is niet de kwestie, algemeen bekeken willen de meeste religies hun overlevering als de juiste voorstellen.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:06 schreef Freddeh het volgende:
[..]
'De kerk', ik neem aan dat je daarmee ook beseft dat je de Rooms Katholieke kerk bedoelt? Even voor de duidelijkheid, want je scheert nu alles over één kam met die opmerking.
Overigens, je pakt in je eerste zin wetenschap en natuur bij elkaar. Die twee hebben overlap, maar zijn zeker niet hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |