abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130931355

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_130931385
Bruggenlopers, sterkemannenlopers, Kanongangloper en 30loper; veel succes en plezier morgen!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_130931485
@Sjaapje
^O^ *O*
Leuk verslag !!
pi_130931584
Zwaai/zweef. *O*

pi_130931596
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:54 schreef Guard het volgende:
Bruggenlopers, sterkemannenlopers, Kanongangloper en 30loper; veel succes en plezier morgen!
second that!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_130931653
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zwaai/zweef. *O*

[ afbeelding ]
Vet, hoe was het om op het circuit te lopen?
pi_130931779
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Vet, hoe was het om op het circuit te lopen?
Zwaar maar wel leuk. Het was de tweede keer dat ik hem liep.
pi_130932703
Mooi foto's Thewhitecowboy en Sjaapje, vooral die laatste is erg mooi, die kan zo als achtergrond op je computer. Veel succes morgen met de hardloopwedstrijden!
pi_130933174
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:01 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

second that!
Third that! :D
  zaterdag 7 september 2013 @ 23:58:49 #10
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130933357
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zwaai/zweef. *O*

[ afbeelding ]
Mooie timing!!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  zondag 8 september 2013 @ 01:47:51 #11
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130936928
De weersverwachting voor morgen is niks...
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_130938167
En dat was de laatste LDL voor de HM. 17,5 km met een gemiddelde van 6:33 min/km en gemiddele HR van 150.

Lekker op tijd opgestaan en tot mijn grote verbazing zag ik dat het super bewolkt was. Niet te warm, niet te koud, heerlijk loopweer! Dus begon met het volste vertrouwen aan m`n rondje. Het ging lekker, HR lag lekker laag en het ging soepel. Rond kilometer 5 moest ik even een stukje tegen het verkeer en heuvelop de snelweg op (gelukkig was ik niet de enige, redelijk wat fietsers voor en achter me). Dat viel even wat tegen. Uiteindelijk een redelijke klim gemaakt en dat begon ik al wel in de benen te voelen. Niet vergeten dat ik donderdag ook al 16km interval heb gedaan.
Ik begon kippenvel te krijgen, en dat terwijl het helemaal niet koud was. Iets nieuws voor mij en dacht meteen aan de verhalen van hier.. Hongerklop?? Na een kilometer twijfelen toch gestopt om even een gelletje te pakken, voor de zekerheid - Ik zat namelijk letterlijk in the middle of nowhere...

Vanaf kilometer 10-11 begon ik de spieren in m`n bovenbenen wat te voelen, ik begon vermoeid te raken. Gelukkig zat er op dat moment een flink stuk bergafwaarts en kon ik even herstellen. Vanaf dat moment ging het - over het algemeen - redelijk heuvelaf en ging de snelheid ietwat omhoog.
Het was intens, mede door een relatief saaie route (ruim 11km in the middle of nowhere). Maar HR op een heel mooi gemiddelde en een oké tempo voor een LDL.

Linkje: http://www.endomondo.com/workouts/242721628/8850231

Nu lekker rustig aan afbouwen en ik moet zeggen dat ik daar nu wel even aan toe ben. Die kilometers beginnen ik wel te voelen..
  zondag 8 september 2013 @ 04:10:54 #13
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130939122
hier nog even de stats en wat foto's van mijn loopje van gister.
http://www.endomondo.com/workouts/242725495/5355322
SPOILER
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_130939204
Hier op Curacao is het hardlopen toch niet echt een succes. Met 35 graden in de brandende zon en snachts wordt het ook niet koeler dan 29. Er is hier wel een mooi hardlooppad, maar iedereen loopt er in zijn hardloopkleding te wandelen...
Wel veel zwemmen!

Succes en veel pleziers voor alle lopers morgen!
pi_130939326
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 04:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
SPOILER
Dat ziet er echt super gaaf uit! :o
pi_130939467
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 04:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
SPOILER
Super RD!

Ik zag gisteren bij de MM van die helmcamera's zodat je kan opnemen tijdens je (fiets)workout, is dat niks voor jou? Dan kunnen wij namelijk mooie runs als het ware meebeleven :9
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zondag 8 september 2013 @ 07:20:51 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130939472
Goed weer mensen! :D

Toch denk ik er zelfs aan om wat eerder richting Rdam te gaan, de auto ergens wat verder te parkeren en lekker ri de Hardloopwinkel te hobbelen (oa over Erasmusbrug O+ )
  zondag 8 september 2013 @ 07:21:32 #18
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_130939473
Als ik nu gewoon loop , loop ik hard.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_130939479
Ik heb helemaal geen zin om pannenkoeken te bakken :')

Het worden de Mirage's maar, ik hoop toch wel een klein beetje door de regen te kunnen knallen. Niet heel super hard, maar wel harder dan de 1:35 die ik me eerst had voorgenomen. Al heb ik nu nog helemaal niet het gevoel dat er ook maar iets aan tempo in zit vandaag, dus eerst maar eens c_/

En ik denk dat ik bij gebrek aan petje de Buff die ik maanden terug in de uitverkoop gekocht heb maar ga gebruiken.

Goedemorgen!
  zondag 8 september 2013 @ 07:26:54 #20
370366 smitjew
pi_130939483
Gaat er nog iemand meedoen aam strongman run , alles is tip top voor elkaar behalve het weer.

De stut (ravijn) moet je hoog wandelen , anders ben je bek af later.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 07:28:23 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_130939486
Volgens buienradar wordt het weer droog hoor mensen, geen paniek! :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 8 september 2013 @ 07:32:12 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130939492
Eerst koffie, goed idee!
Alvast veel succes bij de BtB :W + andere wedstrijdlopers.

quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 07:26 schreef smitjew het volgende:
Gaat er nog iemand meedoen aam strongman run , alles is tip top voor elkaar behalve het weer.

Als je even in de OP kijkt zie je dat 2 bikkels vanhier van de partij zijn ;)
pi_130939493
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar als het droog is heb ik geen enkele reden meer om zo snel mogelijk bij de finish zijn ;) Behalve dan dat jullie misschien nog niet naar het startvak zijn en mij de laatste meters over kunnen schreeuwen :P Als ik er 1:35 over ga doen wordt dat wat krapjes.
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 07:35:15 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_130939496
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:32 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Maar als het droog is heb ik geen enkele reden meer om zo snel mogelijk bij de finish zijn ;) Behalve dan dat jullie misschien nog niet naar het startvak zijn en mij de laatste meters over kunnen schreeuwen :P Als ik er 1:35 over ga doen wordt dat wat krapjes.
Ik vind dat anders reden genoeg! Doorrennen ~O>

Nee, zie maar. Als je het niet redt moet je maar even op ons wachten bij de finish ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130939500
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 07:32 schreef Quoi het volgende:
Eerst koffie, goed idee!

[..]

Ik dronk eigenlijk bijna geen koffie meer, omdat ik toen ik nog 's ochtends ging lopen niet van tevoren koffie kon drinken. Daarna is het er een tijdje uitgebleven, en vond ik het teveel moeite om voor 2 kopjes filterkoffie te gaan zetten. En da's ook meteen alweer zo'n apparaat op je aanrecht. Dus nu zet ik koffie met een cafetiere, 2 kopjes per dag. Bijkomend voordeel/nadeel is dat ze bij de supermarkt geen koffie met de goede maling verkopen, dus dat ik lekkerdere koffie bij de koffieboer mag halen :D
pi_130939511
Jammer dat strongmenloop aan de andere kant van het land is. Best een spektakel om te zien met dit weer!
pi_130939514
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik vind dat anders reden genoeg! Doorrennen ~O>

Nee, zie maar. Als je het niet redt moet je maar even op ons wachten bij de finish ;)
Is het ook wel hoor, maar 10EM is toch weer anders dan 10km :P Ik heb gewoon geen idee hoe het gaat gaan.

Ik ga ook wel wachten, voor de zekerheid plu mee! Naast de regenkleding voor op de fiets strakjes :')
  zondag 8 september 2013 @ 07:39:42 #28
370366 smitjew
pi_130939515
quote:
Eerst koffie, goed idee!

[..]

:D
Ik ga volgend jaar meedoen maar nu mijn kameraden uitlachen die door de drek moeten banjeren.
0906-090SEX
pi_130939517
Ik wilde vandaag voor het eerst beginnen met hardlopen, lekker vroeg om 6 uur opgestaan omdat het dan nog rustig is, zit inmiddels al bijna 2 uur te wachten tot het droog is :') Verdorie.
i still see your shadows in my room
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 07:40:50 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_130939518
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:39 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Is het ook wel hoor, maar 10EM is toch weer anders dan 10km :P Ik heb gewoon geen idee hoe het gaat gaan.

Ik ga ook wel wachten, voor de zekerheid plu mee! Naast de regenkleding voor op de fiets strakjes :')
Ik maakte ook een grapje :* echt, zie maar hoe het gaat. Ik ga ook niet superhard hoor!

Ik moet ook eens even gaan zoeken naar poncho's en/of plu. Voor de zekerheid, ik ga toch maar niet blind op buienradar vertrouwen
  zondag 8 september 2013 @ 07:41:20 #31
370366 smitjew
pi_130939519
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 07:40 schreef Dearest het volgende:
Ik wilde vandaag voor het eerst beginnen met hardlopen, lekker vroeg om 6 uur opgestaan omdat het dan nog rustig is, zit inmiddels al bijna 2 uur te wachten tot het droog is :') Verdorie.
Vuilnis zak om en gaan !
0906-090SEX
pi_130939525
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 07:41 schreef smitjew het volgende:

[..]

Vuilnis zak om en gaan !
Neeee ik wacht wel even, ik denk dat ik vanavond ga :@
pi_130939529
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik maakte ook een grapje :* echt, zie maar hoe het gaat. Ik ga ook niet superhard hoor!

Ik moet ook eens even gaan zoeken naar poncho's en/of plu. Voor de zekerheid, ik ga toch maar niet blind op buienradar vertrouwen
Weet ik toch :P

Ik heb rainlegs + regenjas voor op de fiets, Plu voor in Arnhem, poncho voor in het startvak. Volgens mij ben ik voorzien. En die pannenkoeken gaan het niet meer worden op deze vroege ochtend :') Straks op het station maar kijken of ze nog iets lekkers voor me hebben.
pi_130939530
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 07:43 schreef Dearest het volgende:

[..]

Neeee ik wacht wel even, ik denk dat ik vanavond ga :@
Je kunt prima door de regen lopen hoor. Zonder vuilniszak ook.
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 07:45:02 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_130939533
Ik kan me inderdaad voorstellend at je tijdens je eerste Evy les niet zo blij wordt van zoveel regen. Maar aan de andere kant duurt die les niet zo lang, en ben je zo weer thuis. En dan voel je je wel een baas :Y)
pi_130939539
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kan me inderdaad voorstellend at je tijdens je eerste Evy les niet zo blij wordt van zoveel regen. Maar aan de andere kant duurt die les niet zo lang, en ben je zo weer thuis. En dan voel je je wel een baas :Y)
Evy les? :D
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 07:50:01 #37
155227 crew  Guppy
dus
pi_130939548
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 07:47 schreef Dearest het volgende:

[..]

Evy les? :D
Ik ben begonnen met hardlopen met de podcasts van Evy Gruyaert :) je volgt dat lessen op je mp3 speler en wordt zo naar 5km geholpen
pi_130939557
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met hardlopen met de podcasts van Evy Gruyaert :) je volgt dat lessen op je mp3 speler en wordt zo naar 5km geholpen
Oh nee alsjeblieft zulk gezeik moet ik niet hebben :') Ik hoef ook geen muziek op te zetten als ik ga hardlopen, mijn eigen gedachten motiveren me wel om door te lopen :D
pi_130939558
Succes allemaal vandaag met de diverse loopjes!
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 07:54:11 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_130939560
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 07:52 schreef Dearest het volgende:

[..]

Oh nee alsjeblieft zulk gezeik moet ik niet hebben :') Ik hoef ook geen muziek op te zetten als ik ga hardlopen, mijn eigen gedachten motiveren me wel om door te lopen :D
Voor iedereen werkt er ook iets anders, je moet vooral doen wat jij fijn vindt! Ik vond het prettig om een houvast te hebben, iemand die me vertelde wat ik moest doen. Anders had ik geen idee gehad, en had ik het denk ik nooit gehaald!
  zondag 8 september 2013 @ 07:56:32 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130939565
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:36 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik dronk eigenlijk bijna geen koffie meer, omdat ik toen ik nog 's ochtends ging lopen niet van tevoren koffie kon drinken. Daarna is het er een tijdje uitgebleven, en vond ik het teveel moeite om voor 2 kopjes filterkoffie te gaan zetten. En da's ook meteen alweer zo'n apparaat op je aanrecht. Dus nu zet ik koffie met een cafetiere, 2 kopjes per dag. Bijkomend voordeel/nadeel is dat ze bij de supermarkt geen koffie met de goede maling verkopen, dus dat ik lekkerdere koffie bij de koffieboer mag halen :D
Leuke dingen vind ik dat. Ook een fijn ritueeltje om mee wakker te worden :)
pi_130939574
Oh jeetje 5km is nogal wat :o Ik had een route bedacht in m'n hoofd die ik wilde gaan lopen, dacht dat dat wel zo'n beetje 5km was. Check ik het na op looptijden.nl, blijkt het verdorie maar 3 km :')
pi_130939576
Bij ons zijn de poncho's die we bij de ekiden kregen ook al ingepakt!

En wat regent het nu hard en veel in Arnhem. wow.

straks pannenkoeken :Y)
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 08:09:41 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_130939608
Ik krijg helemaal Zomerklassieker-deja-vu's, toen regende het ook zo. Maar dan tijdens het lopen :D
pi_130939612
Succes iedereen vandaag! *G*
pi_130939685
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Die momenten zijn priceless.
pi_130939710
quote:
10s.gif Op zondag 8 september 2013 07:59 schreef Dearest het volgende:
Oh jeetje 5km is nogal wat :o Ik had een route bedacht in m'n hoofd die ik wilde gaan lopen, dacht dat dat wel zo'n beetje 5km was. Check ik het na op looptijden.nl, blijkt het verdorie maar 3 km :')
Je hoeft natuurlijk ook niet meteen met 5km te beginnen..

Succes iedereen vandaag!
pi_130939820
quote:
je bent toch niet van suiker?
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 08:58:16 #49
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130939834
quote:
quote:
oke, Sara dat zijn genoeg excuses!!
pi_130939843
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 08:58 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

[..]

oke, Sara dat zijn genoeg excuses!!
Sara?
  zondag 8 september 2013 @ 08:59:56 #51
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130939851
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 08:59 schreef Dearest het volgende:

[..]

Sara?
never mind ;)
pi_130939890
zo vertrekken richting de Strongmanrun
nat worden we toch, dus regen maakt niet uit :7

alleen lullig voor het publiek -O-
pi_130939910
Alle lopers veel plezier!
pi_130939916
quote:
Loopje lekker dat rondje van 3km, en doe rustig aan. Wandel een stukje als het nodig is. De eerste keer meteen in 1x 5km hardlopen is in het overgrote deel van de gevallen onverstandig.
  zondag 8 september 2013 @ 09:10:25 #55
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_130939951
Zondag vroeg wakker, ontbijt al lang op dus ook maar een loopje uitgezocht. Eens kijken bij Leiden Road runners. Alleen nog even kiezen welke afstand. LDL of kort en snel is de vraag.

Alle loper vandaag veel plezier gewenst.
If at first you fail, re-define your objective.
  zondag 8 september 2013 @ 09:12:54 #56
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130939972
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 09:06 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Loopje lekker dat rondje van 3km, en doe rustig aan. Wandel een stukje als het nodig is. De eerste keer meteen in 1x 5km hardlopen is in het overgrote deel van de gevallen onverstandig.
^^
pi_130939984
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 09:06 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

En dit, natuurlijk.
Ja doei.
pi_130939994
Gut, dit wordt nog wat straks :O :z :Z

Even een boterham naar binnen gewerkt en zo maar 's richting de Cannon Hall voor 10km heuvels :+
Ja doei.
pi_130939995
Ben klaar voor de 15 van Noord :)
  zondag 8 september 2013 @ 09:19:55 #60
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130940036
Gisteren met verbouwen toch iets te vaak de trap op en af gegaan... voel m'n bovenbenen nu al.

Gaat nog een leuke race worden straks. Schijnt ook weer goed wat heuvelwerk in te zitten.

Anderen ook succes trouwens! *O*
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_130940045
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Alle lopers veel plezier!
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 september 2013 22:54 schreef Guard het volgende:
quote:
Eerst koffie, goed idee!
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 08:09 schreef Arquero het volgende:
Succes iedereen vandaag! *G*
Bedankt! En hetzelfde voor alle andere renners, wedstrijd/evenement of niet!
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 09:20:57 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130940046
Op je uitslaapdag om half 8 je bed uit gaan om in de regen te gaan hardlopen. :D
En het ging zo lekker! *O* 6km echt op mijn gemakje, met een lesje Pimsleur French 1 in mijn oren, ideaal! _O_ Echt leuk om te doen! :D

http://www.endomondo.com/workouts/242792365/2964036

En uiteraard succes aan alle wedstrijdlopers (en eigen loopjes-lopers) vandaag!
  zondag 8 september 2013 @ 09:21:08 #63
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130940047
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, dit wordt nog wat straks :O :z :Z

Even een boterham naar binnen gewerkt en zo maar 's richting de Cannon Hall voor 10km heuvels :+
veel success en plezier!
pi_130940059
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:21 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

veel success en plezier!
:*
Ja doei.
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 09:25:15 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_130940085
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Op je uitslaapdag om half 8 je bed uit gaan om in de regen te gaan hardlopen. :D
En het ging zo lekker! *O* 6km echt op mijn gemakje, met een lesje Pimsleur French 1 in mijn oren, ideaal! _O_ Echt leuk om te doen! :D

Goed bezig dame!! ^O^
pi_130940110
Iedereen ontzettend veel plezier vandaag! Lekker knallen in de regen! :D
  zondag 8 september 2013 @ 09:28:27 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130940121
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:27 schreef Jero_nimo het volgende:
:Y
Mijn lieftallige echtgenoot keek me net aan alsof ik gestoord was toen ik zei dat ik lopen in de regen echt lekker vind! :D
pi_130940124
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:27 schreef Jero_nimo het volgende:
Welke regen? Hemelsblauw en zonnetje hier :+
Ja doei.
pi_130940125
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:20 schreef Brighteyes het volgende:

Om 10 uur regent het ook nog hoor ;). Maar zeker goed bezig! Een echte die-hard! *O*
pi_130940153
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:28 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik hoop het want sinds halverwege de nacht regent het hier al.... zal toch wel een keer klaar zijn :o

Moet straks de auto naar Wijchen brengen en en dan pak ik de trein naar Arnhem, ben om 11 uur al op het station denk ik. Tijd genoeg om die kerk te zoeken en te vinden :P

Blij dat ik maar de 3EM hoef te lopen, voel mijn knie nog steeds ;(
  zondag 8 september 2013 @ 09:31:29 #71
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130940154
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:Y
Mijn lieftallige echtgenoot keek me net aan alsof ik gestoord was toen ik zei dat ik lopen in de regen echt lekker vind! :D
  zondag 8 september 2013 @ 09:32:42 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130940168
  zondag 8 september 2013 @ 09:38:19 #73
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130940218
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 07:26 schreef smitjew het volgende:

Ik wel. Mijn broer ook. En jeronimo. Groet uit de blokken ;)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_130940237
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 07:36 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Koffiezet apparaat dat ze eigen boontjes maalt ideaal.

Btb loper veel plezier en hopelijk wat droger weer.
pi_130940323
Hier is het droog. En de zon begint te schijnen. Om 13:00 begin ik aan de Halve van Oostland.
pi_130940334
Succes voor de lopers vandaag!
  zondag 8 september 2013 @ 09:53:34 #77
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130940344
Het regent in Arnhem. :{
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_130940375
In de trein is het droog en koud.
pi_130940400
geniet van het mooie loopweer, succes met alle loopjes!! ik denk aan jullie
  zondag 8 september 2013 @ 10:15:11 #80
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130940531
Succes btb ers!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_130940540
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 09:53 schreef slacker_nl het volgende:
Het regent in Arnhem. :{
Straks niet meer! :D
pi_130940619
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:15 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Straks niet meer! :D
Is al een tijdje droog :)
pi_130940643
Het is droog. Ik heb een pijnlijk stijf bovenbeen dus ik sla vandaag over.
pi_130940771
Zo. Arnhem. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat ik richting kerk moet.
pi_130940901
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 10:41 schreef hatsaflats het volgende:
Zo. Arnhem. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat ik richting kerk moet.
Dan loop je goed!

Wij hebben net de pannenkoeken binnen. Komen met een kwartiertje of een halfuur ook die kant op.
  zondag 8 september 2013 @ 11:03:51 #86
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130941147
Good luck iedereen!! Ik kijk al uit naar de verhalen van straks!

Whauw RD, mooi! Later als ik groot ben en ook lange trails loop dan trek ik ook foto's onderweg ;). Och en een rugzak heb voor mijn gsm natuurlijk...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_130941542
Zo. Kidsrun zit erop. Langzaam richting start dan maar.
pi_130943283
Succes BtB'ers ^O^
  zondag 8 september 2013 @ 13:07:40 #89
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_130944652
Yeah m'n eerste medaille is binnen, die van de Maasstadloop! Mijn eerste 10km wedstrijd en een prima tijd gelopen van 54:47 (officieus) en had nog wel wat over. w/

En nog droog gehouden ook. _O_
  zondag 8 september 2013 @ 13:12:37 #90
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130944806
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:07 schreef Lastpost het volgende:
Yeah m'n eerste medaille is binnen, die van de Maasstadloop! Mijn eerste 10km wedstrijd en een prima tijd gelopen van 54:47 (officieus) en had nog wel wat over. w/

Mooie tijd! Genieten nu!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 september 2013 @ 13:19:35 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130945059
Succes BtB lopers!
  zondag 8 september 2013 @ 13:19:59 #92
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_130945074
Alle lopers succes vandaag!

Vanmorgen op de GoodFormRunning Clinic wat nuttige tips gekregen om op te letten tijdens het lopen; ik lijk nogal te draaien met m'n romp en dat is zonde van de energie :+ Lekker gelopen op NewBalance schoenen.. goede kanshebber om m'n nieuwe paar te worden ;) En nog een beetje gesocialized met Yur en Quoi, en meneer Q. :)

Was leuk en nuttig :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 8 september 2013 @ 13:46:51 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130946122
Wat ET zegt :)
En: ik draaide ook een beetje!
Verder eigenlijk wel prima, heb nog een goede oefening meegekregen om te letten op wat meer voorover leunen & knieen meer optillen.

Ik heb het woord 'degelijk' niet gehoord :s)
  ESF Reporter zondag 8 september 2013 @ 13:51:11 #94
87554 Cee
Welluk?
pi_130946281
Succes aan de lopers!

Ik wilde eigenlijk later vanmiddag gaan lopen, voor het eten. Vanochtend naar de sportschool geweest en ik had nog geen zin om te stoppen. Dus meteen thuis de hardloopkleding aangetrokken en Keep Running les 8 gelopen. Moest 48 minuten maar het was zo'n godsgruwelijk heerlijk hardloopweer. Het zat in de benen dus ik ben doorgegaan tot ik de 10km had bereikt, m'n tweede. *O* Stukken over stoepen, asfalt en bospaden. En een korte sprint over de spoorwegovergang want ook al staan de slagbomen omhoog, ik word altijd licht panisch als ik moet oversteken daar.

http://www.endomondo.com/workouts/242931000/11151289
pi_130946315
Gut hemel, het was echt niet mijn dag.

Was ontzettend moe (kon niet stoppen met gapen) en m'n buik deed/doet pijn. Krampen met enige regelmaat... Maargoed, toch maar gewoon gaan rennen.

Veel te hard gestart, waar ik achteraf spijt van had, want wát een heuvels (zie endomondo linkje), en dan vooral die hele lange klim richting High Hoyland... heb 'm een keer heuvelaf gedaan; dat was toch aantrekkelijker _O- :D

Paar keer moeten wandelen ivm ademhaling die krampen niet veel beter maakte en andersom: het was een beetje een cirkeltje :'), en de laatste 2km die ik aan wilde zetten werden m'n pootjes wat gevoelig. + er was een flinke heuvel vlak voor de finish, wát gemeen! :D Iedereen om me heen was echt de wanhoop nabij toen we die hoek om draaiden _O- Wel samen gewanhoopt, dat wel, want het was wel gezellig!

Maar, dus, genoeg gezeurd, want de race zelf was geweldig! O+ Leuke organisatie, veel marshals, veel blije marshals, veel mensen die vanuit hun tuinen die aanmoedigden, super tof!
Mooi shirt gehad en goede sfeer. We hebben de medailles blijkbaar gemist ;( maargoed, daar doen we toch niet zoveel mee :') shirt is meer dan genoeg.

Vooral de 4km lange klim was een zware, mijn hemel, daar ben ik meerdere muren tegengekomen. Maar de uitzichten maakten een boel goed. Super O+ Goeie training voor de 7^^ dit! :D

Volgend jaar weer, en dan een stuk sneller hopelijk, maar al met al blij met de onder-het-uur-tijd voor deze race in deze omstandigheden en blij dat ik mee gedaan heb met dit leuke evenement. Tof!

http://www.endomondo.com/workouts/242946462/881511
Ja doei.
pi_130946330
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:07 schreef Lastpost het volgende:

Mooie tijd! En gefeliciteerd met je eerste medaille! *O*
pi_130946468
Goed bezig iedereen, mooie tijden, afstanden, en hier en daar een pukje afzien _O_
pi_130946485
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:51 schreef motorbloempje het volgende:

De race zelf was geweldig! O+ Leuke organisatie, veel marshals, veel blije marshals, veel mensen die vanuit hun tuinen die aanmoedigden, super tof!
Mooi shirt gehad en goede sfeer. We hebben de medailles blijkbaar gemist ;( maargoed, daar doen we toch niet zoveel mee :') shirt is meer dan genoeg.

Vooral de 4km lange klim was een zware, mijn hemel, daar ben ik meerdere muren tegengekomen. Maar de uitzichten maakten een boel goed. Super O+ Goeie training voor de 7^^ dit! :D

Volgend jaar weer, en dan een stuk sneller hopelijk, maar al met al blij met de onder-het-uur-tijd voor deze race in deze omstandigheden en blij dat ik mee gedaan heb met dit leuke evenement. Tof!

http://www.endomondo.com/workouts/242946462/881511
Ook netjes gelopen! *O*

SPOILER
pi_130946973
De 6EM'ers zijn weggeschoten en Serine en mama Gup ben ik kwijt. Mijn loopje ging wel aardig, niet echt meer een trainingsrondje. En de zon ging potverdorie nog schijnen ook. Eerste 10 gingen in 51 nogwat. Uiteindelijk volgens mij 1:27 nogwat over gedaan. De 3e keer die brug over was echt killing en heeft dan ook mn eindsprint vermoord. Al met al zeker niet ontevreden.
pi_130947035
Je hoefde ook maar twee keer over elke brug hoor, dus misschien ligt het daar aan _O-
pi_130947043
Kort berichtje: B2B ging super, 1h10m ongeveer. Heerlijk loopweer, al werd het toch wat warm toen de zon doorbrak.

Nu nog even wat mensen op de 6EM aanmoedigen :)
pi_130947083
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:09 schreef Saysem het volgende:
Je hoefde ook maar twee keer over elke brug hoor, dus misschien ligt het daar aan _O-
Kun je nagaan. Het voelde echt als 3x :P

De 6EM'ers zullen het nog wel wat zwaarder hebben, met de zon erbij! Nouja, slacker heeft erom gevraagd!
pi_130947195
Sta je dan met je lange tight.
  zondag 8 september 2013 @ 14:16:20 #104
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130947265
Vandaag m'n eerste 10k wedstrijdje gelopen! *O*

En wat voor een: de Cannon Hall Run. Al veel te vroeg (voor een zondag) ging de wekker. Boterhammetje naar binnen, wat drinken, en op naar de loop. Daar begon het al aardig drukker te worden. Er stonden dan ook ruim 400 man aan de start. En velen hadden het gezin meegenomen. Was nog wel fris zo 's-ochtends vroeg, maar toch de trui maar achtergelaten voor vertek. En dat was maar goed ook, het werd nog aardig warm uiteindelijk.

Goed, uiteindelijk ging de hele meute dan toch van start. Rustig aan begonnen, heb me niet gek laten maken door de mensen die me inhaalden. Bovendien moest alles nog een beetje opwarmen. Eerste stukje lekker een beetje naar beneden, daarna een paar kleine heuveltjes, ik kwam lekker op gang en had het idee dat ik het zo wel vol ging houden.

Vervolgens kwam er een lange klim. En hele lange klim. En ongelofelijk lange klim.

Maar heb mezelf mooi op een constant inspanningniveau gezet, niet te snel, en zo hobbelde ik lekker naar boven. Het ging zelfs zo lekker dat toen ik dacht dat we een goede 2 kilometer hadden gelopen, we al bijna op de 4 zaten! Altijd een fijne opsteker. Maar heb mezelf nog steeds niet gek laten maken, rustig door blijven hobbelen. Mensen die me eerder nog voorbij kwamen moesten soms lopen, dus kon ik er weer terug voorbij. Tijdens de lange klim zat nog een kort rustmomentje waar het even iets naar beneden liep, maar daarna ging het gewoon weer verder omhoog. Uiteindelijk kwam de top in zicht, na bijna 4 kilometer omhoog lopen. Zo'n 130 hoogtemeters gestegen. Yes, nu alleen nog maar naar beneden! Toch?

Daar bovenop de bult stond een waterpunt, perfect getimed, even een paar slokjes kunnen nemen.

Wat was het lekker om naar beneden te vliegen daarna. Tempo ging er goed op, maar zonder mezelf alsnog op te blazen. En toen.... nog een bult? Fuuuuuuuuuuu! Maar, zelfde tactiek, tempo weer omlaag, en omhoog. Gelukkig was deze korter en minder hoog. Maar in 300 meter alsnog 40 hoogtemeters meoten stijgen was geen half werk. Gelukkig ook daar redelijk fris uitgekomen en verder naar beneden!

Yes, laatste kilometer! Gas er op! Op een lekker tempootje naar beneden blijven gaan, gewoon blijven aanzetten, want ach, je bent er toch bijna?

Nog 400 meter volgens m'n horloge. En toen, toen gingen we een bocht om. Een bult? Wat gemeen! Mochten we van de laatste 400 meter nog even 300 meter omhoog gaan. En het was nog steil ook! Toch de turbo er op gezet (voor zover er nog wat in zat), en omhoog weten te "rennen" waar verder iedereen over was gegaan op lopen.

En toen eindelijk de finish over. Yes, gehaald!

1:06:27, een vebetering van m'n PR met 4:27 (ok, eerste keer 10k in een wedstrijd). *O*

Iets langzamer dan ik van tevoren had ingeschat, maar met al dat klimwerk ben ik 100% tevreden! *O*

Zevenheuvelenloop, bring it on! 8-)

http://www.endomondo.com/workouts/242941414/10882483
pi_130947351
O+ trots O+
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 14:19:39 #106
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130947398
:% Moe :%

SPOILER
pi_130947619
Well done Wolve! _O_
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 8 september 2013 @ 14:32:53 #108
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130947912
Whauw, wat een goede tijden zie ik hier voorbijkomen! Super goed gedaan Wolve, Mo, Hatsaflats en Tarahumara!!!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_130948508
Dankje Sjaapje!

Mirage's waren een goede keuze! Totaal geen last van gehad, niet van mn kuiten, geen moeite voeten, niets.
pi_130948524
Ook andere renners goed gedaan! O+

Volgende week weer een trail, de 3e Silkstone Shuffle, de laatste ervan is in November. Vorige keer 42.04, hopelijk dit keer een paar tandjes sneller weer, dichtbij de 40 proberen te komen! :9 zin in O+
Ja doei.
pi_130949349
De Bridge to Bridge is voor mij aardig in de buurt, dus heerlijk uitgeslapen vanmorgen. Misschien iets te lekker, want ik heb me uiteindelijk nog moeten haasten om de kidsrun te kunnen zien... Blijft toch leuk die kleintjes. En ze zijn nog verdomd snel ook!

De hele ochtend kwam het met bakken uit de hemel maar zodra we buiten kwamen hield het op met regenen en wat er tevoorschijn kwam was het ideale loopweer: 13 graden, weinig wind.

Ik had mijn eigen crew bij me, maar ik ben toch nog maar even gaan spieken bij het standbeeld van de zolderkamerautist of ik nog andere Fok!ers kon spotten. De enige die ik daar aantrof was een zoekend om zich heen kijkende Tarahumara. Ik herkende hem van de zweeffoto's en zag een bekende naam op zijn startnummer, dus ik heb hem maar eens aangesproken.

Later in het startvak kwamen we elkaar weer tegen. Zijn streeftijd stond iets scherper dan die van mij, dus nadat ik hem tot op de Nelson Mandelabrug nog in de rug heb gekeken heb ik hem toch maar laten gaan. Het tempo lag toen al hoger dan wat ik eigenlijk bedacht had. Het ging wel bijzonder soepel, maar ik wist dat het nog ver was, dus ik probeerde het net onder de 4:30 te houden.

Na de tweede keer de nieuwe brug begon het toch wel door mijn hoofd te spoken: "gvd ik ben pas op de helft", maar het stuk door Meinerswijk was een kwestie van een groepje van die ouwe taaien zoeken en vastbijten. Tot aan de John Frost wist ik het tempo vast te houden. De brug op begon ik toch wel erg zwaar te ademen maar het einde was in zicht. Mijn eindsprint beperkte zich tot een meter of 30, maar daarin wist ik nog drie man in te halen, waardoor ik uitkwam op 1:11:nogwat. Veel meer zat er niet in, dus ik kan tevreden zijn.
  zondag 8 september 2013 @ 15:13:00 #112
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130949450
^O^
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 september 2013 @ 15:31:33 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130950060
Mooie tijden lopers!

Ik zit sinds vandaag te denken waarom ik tot 2015 zou wachten met de marathon. Misschien maar gewoon naar April 2014 streven...
  zondag 8 september 2013 @ 15:45:21 #114
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_130950517
Mooie tijden en verhalen allemaal! Leuk om mee te lezen.

En Swets...
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie tijden lopers!

Ik zit sinds vandaag te denken waarom ik tot 2015 zou wachten met de marathon. Misschien maar gewoon naar April 2014 streven...
:o

Verder heb ik zelf een rustig 15k trailtje door de duinen gemaakt, samen met een maatje. Ik zou nog misschien met de "30 van Amsterdam Noord" meedoen (met de 15k dan), maar heb omwille van slecht weer en de afgelopen verhuizing toch handiger gevonden om zelf wat in te plannen.
http://www.endomondo.com/workouts/242015720/4684399
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 8 september 2013 @ 15:45:26 #115
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130950520
Ik heb een Arnhempje gedaan. 3:11 over 30 km.

Verslag volgt ;)
Ecosia
pi_130950522
quote:
Mooie tijden lopers!

Als je er deze winter al tijd voor hebt, moet het prima mogelijk zijn om uit te bouwen naar een marathon dit voorjaar. :) En soms is te lang wachten ergens mee niet per se beter nee!

Over 1.5 jaar wedstrijden plannen vind ik ook wel erg ver weg, misschien als je vanaf 0 begint naar een marathon, maar als je nu al (makkelijk) halve marathons loopt is 7 maanden wel genoeg ri. de marathon denk ik.

Ik ben vandaag ook weer eens geweest, 10 km in totaal met 10x400 erin. :)
Jack does it in real time...
pi_130950531
Mooie verhalen! Lees vanaaf ff alles goed door.
Ik ben volgens mijn vriendin rond de 20e plek geëindigd. In 1.47 ongeveer. Zelfs nog mensen gelapt :). Super tijd gehad! *O*
  zondag 8 september 2013 @ 16:01:47 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130951053
Goeie tijden loperts! En more to come. Altijd leuk, zo'n zondag met veel wedstrijdlopers :)

Ik ben trouwens 2 shirtjes rijker vandaag. Eentje gekocht (kon het niet laten, ik heb er maar 4 :o met korte mouwtjes), eentje gekregen:

Trouwens, nog één ding geleerd in de clinic: zodra je een man ziet hardlopen met zwabberende wangen, genoeg redenen om aan hem te twijfelen 8-)

quote:
Mooie tijden lopers!

We zullen je er rond kilometer 40 aan herinneren: pasfrequentie! ;)
Lekker ervoor gaan.
  zondag 8 september 2013 @ 16:34:11 #119
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_130952055
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 13:52 schreef streamnl het volgende:

[..]

Mooie tijd! En gefeliciteerd met je eerste medaille! *O*
Thanks, nu op de naar de volgende loop in Den Haag. Vredesloop en tevens de 10km al begeleid ik dan een ander dus dat wordt geen scherpere tijd als het goed is. :)
pi_130952592
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:45 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik ben volgens mijn vriendin rond de 20e plek geëindigd. In 1.47 ongeveer. Zelfs nog mensen gelapt :). Super tijd gehad! *O*
Wauw! Jij held!
pi_130952666
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:16 schreef Wolve000 het volgende:
Vandaag m'n eerste 10k wedstrijdje gelopen! *O*

En wat voor een: de Cannon Hall Run. Al veel te vroeg (voor een zondag) ging de wekker. Boterhammetje naar binnen, wat drinken, en op naar de loop. Daar begon het al aardig drukker te worden. Er stonden dan ook ruim 400 man aan de start. En velen hadden het gezin meegenomen. Was nog wel fris zo 's-ochtends vroeg, maar toch de trui maar achtergelaten voor vertek. En dat was maar goed ook, het werd nog aardig warm uiteindelijk.

Goed, uiteindelijk ging de hele meute dan toch van start. Rustig aan begonnen, heb me niet gek laten maken door de mensen die me inhaalden. Bovendien moest alles nog een beetje opwarmen. Eerste stukje lekker een beetje naar beneden, daarna een paar kleine heuveltjes, ik kwam lekker op gang en had het idee dat ik het zo wel vol ging houden.

Vervolgens kwam er een lange klim. En hele lange klim. En ongelofelijk lange klim.

Maar heb mezelf mooi op een constant inspanningniveau gezet, niet te snel, en zo hobbelde ik lekker naar boven. Het ging zelfs zo lekker dat toen ik dacht dat we een goede 2 kilometer hadden gelopen, we al bijna op de 4 zaten! Altijd een fijne opsteker. Maar heb mezelf nog steeds niet gek laten maken, rustig door blijven hobbelen. Mensen die me eerder nog voorbij kwamen moesten soms lopen, dus kon ik er weer terug voorbij. Tijdens de lange klim zat nog een kort rustmomentje waar het even iets naar beneden liep, maar daarna ging het gewoon weer verder omhoog. Uiteindelijk kwam de top in zicht, na bijna 4 kilometer omhoog lopen. Zo'n 130 hoogtemeters gestegen. Yes, nu alleen nog maar naar beneden! Toch?

Daar bovenop de bult stond een waterpunt, perfect getimed, even een paar slokjes kunnen nemen.

Wat was het lekker om naar beneden te vliegen daarna. Tempo ging er goed op, maar zonder mezelf alsnog op te blazen. En toen.... nog een bult? Fuuuuuuuuuuu! Maar, zelfde tactiek, tempo weer omlaag, en omhoog. Gelukkig was deze korter en minder hoog. Maar in 300 meter alsnog 40 hoogtemeters meoten stijgen was geen half werk. Gelukkig ook daar redelijk fris uitgekomen en verder naar beneden!

Yes, laatste kilometer! Gas er op! Op een lekker tempootje naar beneden blijven gaan, gewoon blijven aanzetten, want ach, je bent er toch bijna?

Nog 400 meter volgens m'n horloge. En toen, toen gingen we een bocht om. Een bult? Wat gemeen! Mochten we van de laatste 400 meter nog even 300 meter omhoog gaan. En het was nog steil ook! Toch de turbo er op gezet (voor zover er nog wat in zat), en omhoog weten te "rennen" waar verder iedereen over was gegaan op lopen.

En toen eindelijk de finish over. Yes, gehaald!

1:06:27, een vebetering van m'n PR met 4:27 (ok, eerste keer 10k in een wedstrijd). *O*

Iets langzamer dan ik van tevoren had ingeschat, maar met al dat klimwerk ben ik 100% tevreden! *O*

Zevenheuvelenloop, bring it on! 8-)

http://www.endomondo.com/workouts/242941414/10882483
Mooi gedaan!
pi_130952727
Het was hier net droog geworden, postte ik vanochtend.

Tja.

Ik ging meedoen aan de HM van Oostland (Pijnacker, Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek) in duovorm. D.w.z. ik liep het eerste deel en een vriend van mij het tweede deel.

Ik startte om 13:00 vanuit Pijnacker. Held Gerard Nijboer verrichtte de start, ware het niet dat het startpistool dienst weigerde. Iets waar de hemelsluizen geen last van hadden, want mijn hele traject regende het. Soms ook HEEL. ERG. HARD. Maar toch heb ik dat liever dan hitte.

De route was mij deels bekend, want in de buurt. De eerste kilometer door het oude centrum van Pijnacker ging niet zo makkelijk natuurlijk. Het was druk en smal. Het voordeel is dat je dan niet te rap van start gaat. En toch ging het ook weer niet zo langzaam. Ideaal voor mij. Ik had gisteren veel te veel auto gereden en nu last van mijn linkerhamstring. Echt heel vervelend, maar ik zou wel zien hoe het zou gaan.

Onderweg deed het niet echt pijn, maar wel kon ik minder kracht zetten. Ik besloot met de handrem erop te lopen, maar de snelheid kwam vanzelf. Het was een route van dorpje naar dorpje en dat is leuk. In ieder dorpje was het sfeervol en ondanks de regen was er ook aardig wat publiek. Halverwege (voor mij rond 5k) was de eerste verzorgingspost en dit keer pijnigde ik mijzelf niet door te proberen om hardlopend een bekertje leeg te drinken. Die paar seconden wandelen maakten ook niet uit.

Het wisselpunt was in Bergschenhoek. Mijn maat stond daar al te wachten, want de organisatie bracht duolopers met pendelbusjes naar het wisselpunt. Uitstekend geregeld! Ik nam zijn tas aan en toen werd het droog. Hij zou dus onderweg niet en passant zijn zwemdiploma C gaan halen, maar het bij hardlopen laten.

Ik nam het pendelbusje terug naar Pijnacker om bij de finish goodybag (met allerlei groentes van de kassen uit het Oostland) op te halen en mijn maat op te wachten. Onderweg babbelde ik met collegaduolopers. Het ging uiteraard over het weer.

Het grappige was dat de winnaar van de HM (die dus niet in duovorm liep) eerder bij de finish terug was dan ik, die het pendelbusje nam. Ik zag de bekende namen uit de regio (Kwist, Woerden, et al) finishen. Mijn maat kwam uiteindelijk binnen in 1:50, waarmee we 29e zijn geworden van de 140 duolopers. Ik ben tevreden. Ondanks mijn handremloop en het niet voluit gaan, liep ik mijn 3e tijd ooit op de 10k in circa 52:50. Dat betekent dat er vooruitgang in zit, als zo'n tijd nu minder moeite kost.

Op naar de Vredesloop!!

SPOILER
pi_130952783
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:45 schreef Jero_nimo het volgende:
Wauw!
En hoe heeft onze tukker het gedaan?
  zondag 8 september 2013 @ 17:02:41 #124
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130952988
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:55 schreef Zwabberhark het volgende:
Het was hier net droog geworden, postte ik vanochtend.

Tja.

Ik ging meedoen aan de HM van Oostland (Pijnacker, Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek) in duovorm.

*knipt leuke verhaal even weg*
Wat een leuke loop zeg! Mm... jammer te hebben misgelopen. Elk jaar?
En natuurlijk een mooie prestatie neergezet ^O^
pi_130953370
Nog nooit een wedstrijd met zo'n slechte tijd gehad :')
pi_130953680
quote:
14s.gif Op zondag 8 september 2013 16:57 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Wauw!
En hoe heeft onze tukker het gedaan?
Dat weet ik helaas niet. Heb hem niet gezien en mijn telefoon al vroeg ingeleverd met mijn spullen. Stom dat ik daar niet eerder aan had gedacht om ff te appen.
pi_130953812
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 17:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat weet ik helaas niet. Heb hem niet gezien en mijn telefoon al vroeg ingeleverd met mijn spullen. Stom dat ik daar niet eerder aan had gedacht om ff te lappen.
Fixed.
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 17:25:54 #128
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130953860
Verder ook weer mooie verslagen. Er is veel en goed hardgelopen vandaag! ^O^ *O*
  zondag 8 september 2013 @ 17:28:04 #129
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130953954
Ik wenste mijn zus vanmorgen veel succes met haar 5k businessrun, met de boodschap: gelieve niet sneller dan 27:45 (mijn PR).

Loopt ze 27:12 :{

>:)
pi_130954248
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat een leuke loop zeg! Mm... jammer te hebben misgelopen. Elk jaar?
En natuurlijk een mooie prestatie neergezet ^O^
Dank! Ze hadden het over de "eerste" HM van Oostland. Dus ik hoop dat het volgend jaar weer is. Ik denk het ook wel, want er deden ruim 900 mensen mee.
pi_130954294
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:28 schreef Quoi het volgende:
Loopt ze 27:12 :{
Voorlopig onterven en pas weer tegen praten als je weer sneller bent.
pi_130954893
Iemand nog een leuke suggestie voor middenlange interval? 5x1000 of zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 september 2013 @ 17:57:46 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130954995
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 16:01 schreef Quoi het volgende:

We zullen je er rond kilometer 40 aan herinneren: pasfrequentie! ;)
Lekker ervoor gaan.

Als ik op 40KM nog hardloop interesseert m'n pasfrequentie me erg weinig meer gok ik.
pi_130955001
Ik heb het gered en leef nog en ben een blij ei en was niet laatste en mag een garmin! *G*
pi_130955071
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Iemand nog een leuke suggestie voor middenlange interval? 5x1000 of zo?
6 x (1000 meter, 20 sec. wandelen, 800 meter joggen, 20 sec. wandelen).

Aanbevolen tempo's hier opzoeken:

pi_130955082
De laatste twee weken had ik steeds een beetje pech. Eerst pijn in mijn schenen na waarschijnlijk iets te veel/te snelle intervallen, dus weekje rust. Wilde ik gaan lopen zondag, sportbh in de was. Dus ik dacht ik ga vanavond wel, werd ik 's middags door de kat gebeten dus dat werd een tramritje huisartsenpost en 24 uur mijn hand koel en nat houden. Maandag ziekgemeld ivm lastig typen met je hand in een emmer Biotex ;) dus kon niet naar buiten. Dinsdag eindelijk weer 'normaal' kunnen lopen. Woensdag werd ik verkouden.

Over twee weken is de Vredesloop natuurlijk al, dus ik wil wel doorgaan met trainen, anders is dat veel te zwaar voor mijn benen. Na veel preventief snuiten, een shotje neusspray en een dosis Ventolin naar buiten gegaan en me voorgenomen om te proberen gewoon rustig te lopen en me nergens druk om te maken. Ik heb het qua werk en vrijwilligerswerk echt ontzettend druk en nog wat privedingen waar ik over zat te twijfelen en wilde graag even aan iets anders denken. Het gevoel van 'je hoofd leegmaken' wat ik eigenlijk nooit eerder heb gehad met lopen (liep natuurlijk ook nooit ver nou ja, ver, voor mijn doen...), had ik nu opeens wel en dat was hard nodig.

Ondanks de Ventolin was het heel zwaar voor mijn longen, maar ik probeerde me daar zo veel mogelijk overheen te zetten en het te accepteren als iets wat er nu eenmaal was. Moest twee keer een paar seconden stoppen om even goed uit te hoesten en ik was blij dat ik nog een zakdoekje in mijn 'sleutelvakje' had gestopt, anders had ik nog oncharmanter moeten doen tijdens het lopen. Ik zal al bij niemand de eetlust opgewekt hebben met mijn gehoest en gesnotter. :+

Maar eigenlijk ben ik wel heel tevreden zo. 3 Kilometer rond de 7:30 per kilometer gelopen en de laatste 500 meter rond de 6:30. En ik voel me geestelijk zowaar beter dan voor ik weg ging, dat is ook wat waard. Het was mijn langste afstand sinds mei (voor het steunzolengedoe waarna ik opnieuw kon beginnen) en mijn langste afstand aaneengesloten ooit. Ik begin er zowaar vertrouwen in te krijgen dat die 5 kilometer wel gaat lukken over twee weken.

Nu ga ik even bijlezen wat jullie allemaal hebben gelopen vandaag!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_130955174
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 17:59 schreef DeeBee het volgende:

[..]

6 x (1000 meter, 20 sec. wandelen, 800 meter joggen, 20 sec. wandelen).

Aanbevolen tempo's hier opzoeken:

[ afbeelding ]
Ah dat klinkt leuk! Ik zal maar ietsje bij de snelheid optellen vanwege heuvels hier. Enfin, gewoon kijken hoe het gaat..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130956017
Bridge to Bridge ging LEKKER!

Ik liep hem als een soort van trainingsronde. Proberen zo vlak mogelijk te lopen op het schema dat ik wil gaan lopen tijdens de Vredesloop in Den Haag. In dat geval loop ik daar een pr en ben ik weer sneller dan Quoi })

Het ging geweldig eigenlijk. Mooi rondje en op de tweede kilometer na, die iets te snel ging, heb ik bijna alles langs een meetlatje kunnen lopen. Voor het eerst in een evenement dat ik me ook niet kapot heb gelopen. Dit smaakt naar meer, was echt superleuk.

Rondom lekker gesocialised met alle Fok!kers die er waren en met de collega's van Gogo (haar werk had het inschrijfgeld gesponsord en een shirt en lunch en eten en drinken achteraf). Was weer erg geslaagd.

SPOILER
pi_130956064
Mooi vlak gelopen inderdaad met goeie eindsprint!
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 18:33:30 #140
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130956077
Wat Mo zegt!
pi_130956776
59.29 nettotijd voor mij vanmorgen, en Wolve 1.06.25 ! *O* Wh00p!
Ja doei.
  zondag 8 september 2013 @ 19:08:50 #142
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130957003
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 18:30 schreef mosselmossel het volgende:
Bridge to Bridge ging LEKKER!

Ik liep hem als een soort van trainingsronde. Proberen zo vlak mogelijk te lopen op het schema dat ik wil gaan lopen tijdens de Vredesloop in Den Haag. In dat geval loop ik daar een pr en ben ik weer sneller dan Quoi })

Het ging geweldig eigenlijk. Mooi rondje en op de tweede kilometer na, die iets te snel ging, heb ik bijna alles langs een meetlatje kunnen lopen. Voor het eerst in een evenement dat ik me ook niet kapot heb gelopen. Dit smaakt naar meer, was echt superleuk.

Rondom lekker gesocialised met alle Fok!kers die er waren en met de collega's van Gogo (haar werk had het inschrijfgeld gesponsord en een shirt en lunch en eten en drinken achteraf). Was weer erg geslaagd.

[ afbeelding ]
SPOILER
Bring it on! })

Maar: vlak gelopen!! ^O^
pi_130957222
Uitslagen bekend bij de Strongmanrun :). Netto ben ik 28e geworden van de bijna 6000, erg blij mee!
SPOILER
De rest ook allemaal ontzettend goed gelopen! Hele mooie verhalen gelezen in ieder geval! Een mooie hardloopdag vandaag! *O* _O_
Kan niet wachten tot de foto's beginnen te verschijnen! :D
  zondag 8 september 2013 @ 19:18:46 #144
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130957275
Nondeju... :o _O_
  zondag 8 september 2013 @ 19:23:39 #145
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130957427
Mijn verslag: Ik heb gelopen en 70 minuten over 9.8km gedaan precies zoals voorspelt.
pi_130957496
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:16 schreef Jero_nimo het volgende:
Uitslagen bekend bij de Strongmanrun :). Netto ben ik 28e geworden van de bijna 6000, erg blij mee!
SPOILER
De rest ook allemaal ontzettend goed gelopen! Hele mooie verhalen gelezen in ieder geval! Een mooie hardloopdag vandaag! *O* _O_
Kan niet wachten tot de foto's beginnen te verschijnen! :D
Goed gedaan joh!
Ja doei.
pi_130957529
Ik zat te denken wat ik kan melden over m'n B2B... Ik ben weggegaan op 4:20 min/km, dat tempo kon ik volhouden tot aan de finish, dat resulteerde in een mooie eindtijd van 1.10. Veel meer kan ik er niet over melden, het ging super :)

http://www.endomondo.com/workouts/243045230/11291298

PR op de 10EM, die was al 5 jaar oud (5 jaar geleden voor het laatst een 10EM gelopen). Maar ook een PR op de 5, 10 en 15 km :)

Leuk om nog wat bekenden van hier te ontmoeten. Mossel, ik heb je hakken gefotografeerd.... :{
pi_130957614
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:26 schreef Tarahumara het volgende:
Ik zat te denken wat ik kan melden over m'n B2B... Ik ben weggegaan op 4:20 min/km, dat tempo kon ik volhouden tot aan de finish, dat resulteerde in een mooie eindtijd van 1.10. Veel meer kan ik er niet over melden, het ging super :)

PR op de 10EM, die was al 5 jaar oud (5 jaar geleden voor het laatst een 10EM gelopen). Maar ook een PR op de 5, 10 en 15 km :)

Leuk om nog wat bekenden van hier te ontmoeten. Mossel, ik heb je hakken gefotografeerd.... :{
[ afbeelding ]
Best een steile beklimming in de B2B! :D
pi_130957634
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:29 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Best een steile beklimming in de B2B! :D
Haha!
Ja doei.
pi_130958017
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 19:26 schreef Tarahumara het volgende:

[ afbeelding ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 september 2013 @ 19:41:03 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130958044
Wat een tijden komen er voorbij!
pi_130958432
Ik sta er weer lachend op in m'n nieuwe Raboshirt.
pi_130959013
Haha, die vrouw kijkt echt of ze in een reclamespotje loopt en die man in het midden kijkt alsof ie er wel even klaar mee is... Dat contrast!
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_130959077
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:05 schreef LadyOracle het volgende:
Haha, die vrouw kijkt echt of ze in een reclamespotje loopt en die man in het midden kijkt alsof ie er wel even klaar mee is... Dat contrast!
Ik had ook best lol met die vrouw. Ze maakte zich helemaal op voor elke fotograaf. 'Alles voor het plaatje', was haar motto :)
pi_130959102
quote:
99s.gif Op zondag 8 september 2013 20:06 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik had ook best lol met die vrouw. Ze maakte zich helemaal op voor elke fotograaf. 'Alles voor het plaatje', was haar motto :)
Jouw motto ook zo te zien! Ziet er nog fris en fruitig uit! ^O^
pi_130959202
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:07 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Jouw motto ook zo te zien! Ziet er nog fris en fruitig uit! ^O^
Klopt wel. En hier had ik al bijna 8 of net iets meer dan 8 kilometer gelopen. Zoals ik zei: het ging gewoon erg lekker. Was het 10km geweest ipv zes mijl, dan had ik denk ik dat pr wel gehaald.
pi_130959808
De training ging lekker! Heb wel van de 800m rust 400m gemaakt, anders werd het veel te lang.

Volgens mijn horloge waren de intervallen: 5.20 5.15 5.09 5.06 5.00 4.55
Echt een dieseltje :p Endomondo raakte wel duizend keer het GPS signaal kwijt dus dat was wel gek.

En eindelijk een goed pad gevonden, een fiets/wandelpad van 5km zonder auto's! Nog wel steeds >600 hoogtemeters gemaakt maar zo voelde het niet eens..

Toch wel gek dat met duurlooptempo mijn benen echt van lood voelen, maar dat met interval de snelheid er nog wel aardig in zit. Het gaat wel een stuk moeizamer dan 3 weken geleden, maar ik kan toch niet écht ontevreden zijn.. zeker niet met die heuvels en brandende zon.

Linkje:

http://www.endomondo.com/workouts/243175007/11367364
pi_130959853
Pff, ik ben niet gemaakt om te hardlopen ;( Maar ik ga gewoon door 8-)

Ik heb tot nu toe alleen een foto zonder hoofd, veel dank aan de heren die me tussen km 1 en 3,5 mee lieten lopen! Jammer alleen dat ik daardoor de foto mis :P

SPOILER: alleen stukje broek :p
  zondag 8 september 2013 @ 20:29:12 #159
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130960225
Hero_nimo is gek! :D ^O^ *O* _O_
Maar ik ben ook gefinisht! Tijd weet ik niet.
Verslag komt nog wel..
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_130960378
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 20:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Hero_nimo is gek! :D ^O^ *O* _O_
Maar ik ben ook gefinisht! Tijd weet ik niet.
Verslag komt nog wel..
Wat je zegt, ben je zelf! :P _O_
  zondag 8 september 2013 @ 20:32:50 #161
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130960484
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 17:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Dat weet ik helaas niet. Heb hem niet gezien en mijn telefoon al vroeg ingeleverd met mijn spullen. Stom dat ik daar niet eerder aan had gedacht om ff te appen.
Heb er ook niet aan gedacht. Telefoon lag bij vriendin thuis. En moblo, hij heeft me zeker gelapt!
  zondag 8 september 2013 @ 20:36:37 #162
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130960773
wat is er weer prima gelopen dit weekend!
Mo en Wolve, prachtige route met mooie D+'s!
Jero, fantastische prestatie!!
en alle BtB-lopers, prachtige prestaties neer gezet!
  zondag 8 september 2013 @ 20:38:02 #163
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130960887
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:23 schreef slacker_nl het volgende:
Mijn verslag: Ik heb gelopen en 70 minuten over 9.8km gedaan precies zoals voorspelt.
niets lekkerder dan op maandagmorgen, met een kopje koffie bij te lezen, en dan het warme gevoel krijgen van positieve bijdrages aan dit topic O+
  zondag 8 september 2013 @ 20:38:53 #164
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130960950
dit verhaal begint eigenlijk vorige week al.
Mijn doelloopje van 30 kilometer moest ik binnen 7 kilometer al 3 x onderbreken vanwege pijn aan de knie. Een week rust tot gevolg.

Een van mijn collega's sprak me vrijdag aan. "Zeg sjoerd, wil jij zondag 30 kilometer lopen?" Voor mijn gevoel net te snel, maar na een week rust met veel smeren en rekken en strekken dacht ik: Waarom ook niet. Gaat het niet dan gaat het niet en stap ik uit.

Zondagochtend wakker worden met het geluid van dikke druppels op mn dak. Ondanks dat het voorspeld was toch niet fijn om je te realiseren dat je moet gaan lopen!

Buienradar gaf uiteindelijk het verlossende woord... Het zou om 11 uur droog zijn *O*

In de auto naar Amsterdam Noord voor de 30vanamsterdamnoord.nl voor mij een ritje van 25 kilometer, dus lekker om de hoek. veel te vroeg aangekomen dus veel rondhangen, koffie drinken, energiedrankje warm lopen. En daar is het startschot al! de eerste 4 kilometer pijnloos, daarna het gevoel "met een dikke knie" te lopen, niet echt fijn, maar niet pijnlijk genoeg om te stoppen.

Eenmaal een lekker tempo gevonden ook echt lekker gelopen, tempo van rond de 5:50 was misschien wat optimistisch, maar het is wel echt mijn kruissnelheid.
Dit ging goed, vrij lang goed maar opeens was het klaar. Eerst een stuk slecht fietspad (was helemaal kapot gefietst) met daarbij een stuk onverhard. Dit vond mn knie niet tof dus leek het me beter even te stoppen.

vanaf een kilometer of 22 ging het snel bergafwaarts. kramp in mn liezen, zere knie. Maar vooral geen fut en al helemaal geen zin meer. De mensen met wie ik vanaf dat punt optrok zaten er ook het zelfde in. PLEASE LET IT STOP.

Met mn gedachte bij een koude pils bij de finish, bloedmooie rondemissen en een rondje pitspoes sleepte ik me met een tergend langzaam tempo richting finish.

Helaas geen bier en/of lekkere wijven voor me maar een medaille, ook leuk, maar toch anders ;(

conclusie:
Ongelijke paden slopen mijn kuiten en dijen, daar moet ik echt wat aan doen.
Boven de 23 km krijg ik zere voeten.
Geen bier bij de finish is niet fijn.
Nijdig hoestje en herstellen van een blessure is geen goede voorbereiding voor je langste afstand ooit ;)

Ik dacht een "arnhempje" gedaan te hebben maar dat viel mee, daar was mn tempo 6:50, nu 6:20 (mijn huidig lange afstand duurloop tempo)

Kortom, had beter gekund maar het geeft wel een goed gevoel om zo een afstand af te leggen :)
Ecosia
  zondag 8 september 2013 @ 20:40:35 #165
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130961072
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

niets lekkerder dan op maandagmorgen, met een kopje koffie bij te lezen, en dan het warme gevoel krijgen van positieve bijdrages aan dit topic O+
Gup kan dat veel beter.
pi_130961153
Wat een tijden allemaal! Super gedaan! Jero vliegt natuurlijk ook gewoon ongeveer over al die obstakels heen, die idioot :X :P

Ik ben ook weer thuis, gedoucht en wel, pootjes omhoog en met een biertje op de bank.

10EM lopen vond ik best even een beetje eng. De Vooroeverloop was natuurlijk niet echt een succesverhaal, en ik was bang dat ik het misschien weer op m'n tandvlees moest uitstrompelen. Maar vandaag was natuurlijk alles anders: het was minder warm, het waaide minder hard, het was een rondje ipv van A naar B en het was verhard. En ik had andere schoenen aan. Dus angst ongegrond, vond ik.

Maar ik wist bij de start nog niet helemaal wat ik nou moest gaan doen. Ik zou 'm als trainingsrondje hobbelen, maar toen zou het gaan regenen en nog meer regenen en nog meer regenen, en door de regen knallen leek me ook wel leuk. En toen regende het niet. Nouja, dan maar gewoon starten en zien wat ervan komt. Ik startte, zoals gewoonlijk, een stukje te snel en de eerste 6km gingen in een best leuk tempo. Ondertussen besloten dat ik zoveel mogelijk op ontspanning moest letten, dus een tikje vertraagd. Het zonnetje kwam ook door en ik kreeg het warm en werd een beetje dorstig en slapjes. Om te testen wat kleine snoepjes (mini colaflesjes) in m'n spibelt gestopt, dus daar er 2 van opgegeten voor de drinkpost op het 12km-punt en weggespoeld met water. Dit hielp wel wat. Nouja, toen nog 4km naar de finish. De laatste keer de brug over viel dus best zwaar, en de ongelijke steentjes richting finish ook niet, dus echt een mooie eindsprint zat er niet in.

Maaarrrr: uiteindelijk voor het eerst sinds heel lang weer eens gewoon lekker gelopen. Netto 1:26:38. De eerste 5 bijzonder soepeltjes in 25:49 en de eerste 10 in 52:12. Biedt hoop voor de Vredesloop over 2 weken. En nu foto's kijken.
  zondag 8 september 2013 @ 20:41:36 #167
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130961159
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:40 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Gup kan dat veel beter.
dan wachten we daar op ;)
wel lekker gelopen?
  zondag 8 september 2013 @ 20:41:46 #168
387431 Frsh
pi_130961171
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:38 schreef Jumparound het volgende:
dit verhaal begint eigenlijk vorige week al.
Mijn doelloopje van 30 kilometer moest ik binnen 7 kilometer al 3 x onderbreken vanwege pijn aan de knie. Een week rust tot gevolg.

Een van mijn collega's sprak me vrijdag aan. "Zeg sjoerd, wil jij zondag 30 kilometer lopen?" Voor mijn gevoel net te snel, maar na een week rust met veel smeren en rekken en strekken dacht ik: Waarom ook niet. Gaat het niet dan gaat het niet en stap ik uit.

Zondagochtend wakker worden met het geluid van dikke druppels op mn dak. Ondanks dat het voorspeld was toch niet fijn om je te realiseren dat je moet gaan lopen!

Buienradar gaf uiteindelijk het verlossende woord... Het zou om 11 uur droog zijn *O*

In de auto naar Amsterdam Noord voor de 30vanamsterdamnoord.nl voor mij een ritje van 25 kilometer, dus lekker om de hoek. veel te vroeg aangekomen dus veel rondhangen, koffie drinken, energiedrankje warm lopen. En daar is het startschot al! de eerste 4 kilometer pijnloos, daarna het gevoel "met een dikke knie" te lopen, niet echt fijn, maar niet pijnlijk genoeg om te stoppen.

Eenmaal een lekker tempo gevonden ook echt lekker gelopen, tempo van rond de 5:50 was misschien wat optimistisch, maar het is wel echt mijn kruissnelheid.
Dit ging goed, vrij lang goed maar opeens was het klaar. Eerst een stuk slecht fietspad (was helemaal kapot gefietst) met daarbij een stuk onverhard. Dit vond mn knie niet tof dus leek het me beter even te stoppen.

vanaf een kilometer of 22 ging het snel bergafwaarts. kramp in mn liezen, zere knie. Maar vooral geen fut en al helemaal geen zin meer. De mensen met wie ik vanaf dat punt optrok zaten er ook het zelfde in. PLEASE LET IT STOP.

Met mn gedachte bij een koude pils bij de finish, bloedmooie rondemissen en een rondje pitspoes sleepte ik me met een tergend langzaam tempo richting finish.

Helaas geen bier en/of lekkere wijven voor me maar een medaille, ook leuk, maar toch anders ;(

conclusie:
Ongelijke paden slopen mijn kuiten en dijen, daar moet ik echt wat aan doen.
Boven de 23 km krijg ik zere voeten.
Geen bier bij de finish is niet fijn.
Nijdig hoestje en herstellen van een blessure is geen goede voorbereiding voor je langste afstand ooit ;)

Ik dacht een "arnhempje" gedaan te hebben maar dat viel mee, daar was mn tempo 6:50, nu 6:20 (mijn huidig lange afstand duurloop tempo)

Kortom, had beter gekund maar het geeft wel een goed gevoel om zo een afstand af te leggen :)
Na je vorige berichtje was ik al ff benieuwd naar je verslag. Minder leuk van je knie, wel tof dat je snelheid wel echt verbeterd is. Jammer dat ik niet in Amsterdam was, dan had ik je nog ff kunnen aanmoedigen.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 8 september 2013 @ 20:44:34 #169
387431 Frsh
pi_130961383
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:41 schreef hatsaflats het volgende:
Om te testen wat kleine snoepjes (mini colaflesjes) in m'n spibelt gestopt, dus daar er 2 van opgegeten voor de drinkpost op het 12km-punt en weggespoeld met water.
Colaflesjes! Maar daar kan ik niet mee stoppen, dus dan waren het er in mijn geval 48 geworden ofzo...
  zondag 8 september 2013 @ 20:46:16 #170
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130961527
voor yur om te verbeteren (ben ik niet hoor :), stond gewoon tussen de fotos)

http://www.30vanamsterdam(...)s/large/DSC_9633.jpg
Ecosia
pi_130961537
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:44 schreef Frsh het volgende:

[..]

Colaflesjes! Maar daar kan ik niet mee stoppen, dus dan waren het er in mijn geval 48 geworden ofzo...
Ik had er niet zoveel mee! Ik had zo'n klein zakje uit een Haribo uitdeelzak, en daar had ik in de trein al de helft van opgegeten ;)
  zondag 8 september 2013 @ 20:48:12 #172
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130961671
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:41 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dan wachten we daar op ;)
wel lekker gelopen?
Ik heb heerlijk gelopen, 70 minuten als doel en dat gehaald, dus ik kan mezelf en Gup alleen maar pluimpjes geven.
Paar dingen geleerd vandaag: 1) Niet je kuiten masseren voor je loop want dan gaat de spanning uit je lichaam en daardoor lijkt het dat je voeten niet lekker in je schoenen liggen. Dat was na 3/4km wel over, maar het was vervelend. 2) Een hotelovernachting bij de plaats van de loop is echt heerlijk.

Ik heb gewoon een kek weekend gehad, vol met vrienden en hardlopen. Kwam nog een oud-collega tegen, daarmee even mee gesproken. Ik heb lol gehad.
  zondag 8 september 2013 @ 20:54:10 #173
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130962164
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:41 schreef Frsh het volgende:

[..]

Na je vorige berichtje was ik al ff benieuwd naar je verslag. Minder leuk van je knie, wel tof dat je snelheid wel echt verbeterd is. Jammer dat ik niet in Amsterdam was, dan had ik je nog ff kunnen aanmoedigen.
tja, mn knie is even aftasten wat wel en niet gaat. Komt wel goed (hoop ik) voor de marathon van amsterdam.

maar ik moet echt echt core oefeningen gaan doen en echt echt vaker op klinkers lopen.
Ecosia
pi_130962185
Duimpjes!

SPOILER
pi_130962228
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:48 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik heb heerlijk gelopen, 70 minuten als doel en dat gehaald, dus ik kan mezelf en Gup alleen maar pluimpjes geven.
Paar dingen geleerd vandaag: 1) Niet je kuiten masseren voor je loop want dan gaat de spanning uit je lichaam en daardoor lijkt het dat je voeten niet lekker in je schoenen liggen. Dat was na 3/4km wel over, maar het was vervelend. 2) Een hotelovernachting bij de plaats van de loop is echt heerlijk.

Ik heb gewoon een kek weekend gehad, vol met vrienden en hardlopen. Kwam nog een oud-collega tegen, daarmee even mee gesproken. Ik heb lol gehad.
Dat is zeker relaxed zo'n weekendje ja! ^O^ Lekker gelopen hoor, en massage inderdaad beter ná de loop doen, lol. Lekkere papbenen :P
pi_130962293
Even een kort verslagje..

SPOILER
Leuke foto's ook die al voorbij kwamen! Jammer dat jij er niet helemaal opstaat Serinde. ;) Was leuk jullie gezien te hebben vandaag!!
pi_130962512
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:55 schreef Gogo83 het volgende:

SPOILER
Leuke foto's ook die al voorbij kwamen! Jammer dat jij er niet helemaal opstaat Serinde. ;) Was leuk jullie gezien te hebben vandaag!!
Leuk verslag! Medailles zijn gaaf en zo'n mooie Forerunner natuurlijk helemaal, en verdiend! _O_
pi_130963005
Nog meer duimpjes:

SPOILER
  zondag 8 september 2013 @ 21:04:08 #179
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130963010
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

niets lekkerder dan op maandagmorgen, met een kopje koffie bij te lezen, en dan het warme gevoel krijgen van positieve bijdrages aan ditopic O+
Ik denk altijd, ik zit nu dichter bij RD, maar eigenlijk zit jij nog best ver weg. 'Sjaap eet haar avondeten op...'

Wat een prestaties en verslagen hier vandaag!!! Zelfs de trainingen die hier gelopen worden zijn magnifiek!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  zondag 8 september 2013 @ 21:04:32 #180
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130963049
Je was wel heel fotogeniek vandaag Hats!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_130963144
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:04 schreef hatsaflats het volgende:
Nog meer duimpjes:

SPOILER
Goede foto's ja! Erg leuk! ^O^
pi_130963766
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:04 schreef Sjaapje het volgende:
Je was wel heel fotogeniek vandaag Hats!
Dankjewel! Lekker lopen helpt al best wel mee :D
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 21:15:21 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_130963772
Hahaha, deze man doet een YUR :D http://www.actionshot.nl/p413730871/h763d4508#h763d4508

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:55 schreef Gogo83 het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_130964151
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:54 schreef Jumparound het volgende:

[..]

tja, mn knie is even aftasten wat wel en niet gaat. Komt wel goed (hoop ik) voor de marathon van amsterdam.

maar ik moet echt echt core oefeningen gaan doen en echt echt vaker op klinkers lopen.
Lopen zal je hem die marathon ~O>
pi_130964459
Grrr die duitsers zijn erg traag, nog geen tijden en foto's online. :(
  zondag 8 september 2013 @ 21:24:19 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130964499
Gogo wat supertof om te lezen! Goed gedaaaaaaaaan! w/ Dát zijn de overwinningen.

En Hats: fotogeniek *)
pi_130964502
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Hahaha, deze man doet een YUR :D http://www.actionshot.nl/p413730871/h763d4508#h763d4508

[..]

SPOILER
Er is er maar eentje na mij gefinisht na mij volgens uitslagen.nl..
  zondag 8 september 2013 @ 21:30:44 #188
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130964997
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 21:20 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Lopen zal je hem die marathon ~O>
ja baas..
Ecosia
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 21:31:01 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_130965013
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 21:24 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Dan zijn die laatste twee misschien uit de uitslagen gehaald? Want die zijn ook ingehaald door de 3EM
  zondag 8 september 2013 @ 21:32:05 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130965092
En hoe ging jij dan Gup? (of heb ik iets gemist)
pi_130965154
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dan zijn die laatste twee misschien uit de uitslagen gehaald? Want die zijn ook ingehaald door de 3EM
Dat zou kunnen ja..
pi_130965165
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 21:24 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

De laatste moest gewoon letterlijk over de finish geduwd worden..
pi_130965354
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:32 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

De laatste moest gewoon letterlijk over de finish geduwd worden..
Van de zes of de drie? Bij de finish van de drie mijl zag ik aan de andere kant van de markt wel iemand die flink aangemoedigd werd door een heel team supporters..
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 21:35:30 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_130965363
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:32 schreef Quoi het volgende:
En hoe ging jij dan Gup? (of heb ik iets gemist)
Ik ging ook lekker! Tot 5km eigenlijk gewoon prima! Alleen toen was de schaduw op, en toen kreeg ik het warm :X

Maar Slacker liep de hele weg bij me en dat hielp wel O+ ik ben steeds weer gaan rennen, en eigenlijk heb ik niet eens zo heel veel gewandeld. Omdat die eerste 5km eigenlijk wel lekker gingen, had ik wat marge, en kon ik dus toch nog de geplande 70min halen.

Dus ik ben wel blij, want ik ben een smashing 8min sneller dan vorig jaar :D Dat het vorig jaar zo ruk ging, zeg ik er gewoon niet bij!
pi_130965873
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 21:35 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Van de zes of de drie? Bij de finish van de drie mijl zag ik aan de andere kant van de markt wel iemand die flink aangemoedigd werd door een heel team supporters..
Van de 6. Zou kunnen dat het wel door mensen van de 3 was, dat weet ik niet :P

Die Garmin heb je iig verdiend!

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ging ook lekker! Tot 5km eigenlijk gewoon prima! Alleen toen was de schaduw op, en toen kreeg ik het warm :X

Maar Slacker liep de hele weg bij me en dat hielp wel O+ ik ben steeds weer gaan rennen, en eigenlijk heb ik niet eens zo heel veel gewandeld. Omdat die eerste 5km eigenlijk wel lekker gingen, had ik wat marge, en kon ik dus toch nog de geplande 70min halen.

Dus ik ben wel blij, want ik ben een smashing 8min sneller dan vorig jaar :D Dat het vorig jaar zo ruk ging, zeg ik er gewoon niet bij!
Je hebt het gewoon ook vet goed gedaan!
  zondag 8 september 2013 @ 21:47:04 #196
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130966160
prachtige verslagjes zie ik langs komen jullie keen beans!

hier nog steeds een blij ei na mijn loop van zaterdag, die afstand (plus de hoogtemeters) had ik echt als mentale oppepper nodig
pi_130966504
Mijn benen voelen nog fantastisch (ok, "goed" is een eerlijker kwalificatie)! Ik moet vaker op de fiets naar een wedstrijd gaan, goed voor de doorbloeding blijkbaar.

Misschien morgenavond nog even een training (geen herstelloopje, geloof ik niet in) en dan een paar dagen naar het buitenland. City trip en veel eten.
  zondag 8 september 2013 @ 22:01:47 #198
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130967340
quote:

[..]

En nog maar eentje die het fantastisch doet! Whoepwhoop!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_130968454
Oeh, en bij de stand van run2day achteraf nog een petje gescoord voor de halve prijs:

Kom maar op met de herfst, ik heb een vrolijk hoofddeksel!
  zondag 8 september 2013 @ 22:24:13 #200
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130968990
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:17 schreef hatsaflats het volgende:
Oeh, en bij de stand van run2day achteraf nog een petje gescoord voor de halve prijs:
[ afbeelding ]

Kom maar op met de herfst, ik heb een vrolijk hoofddeksel!
8-)

zit al ruim 14 dagen te wachten op foto's van de Hemmeromloop....
pi_130969151
Op deze heerlijke avond stond eigenlijk geen training gepland, maar gezien de heerlijke temperatuur toch nog maar een rondje gedaan. Keep running les 4

SPOILER
  FOK!fotograaf zondag 8 september 2013 @ 22:30:25 #202
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_130969433
wat een ongelooflijk toffe tijden, prestaties en fotos, ik krijg zin in de vredesloop.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_130969730
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:24 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

8-)

zit al ruim 14 dagen te wachten op foto's van de Hemmeromloop....
Misschien moeten de rolletjes nog ontwikkeld worden, daar in Hem? En dan moeten de foto's ook weer ingescand worden... Had je maar in de randstad moeten gaan lopen ;) Maar dat is vaak wel het stomme van kleinere loopjes, weinig/geen foto's.

Ik vind een 1000-2000 lopers wel prettig trouwens. Niet zo massaal als bij de CPC enzo, maar wel genoeg om nooit alleen te hoeven lopen.
  zondag 8 september 2013 @ 22:36:10 #204
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130969808
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:34 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Misschien moeten de rolletjes nog ontwikkeld worden, daar in Hem? En dan moeten de foto's ook weer ingescand worden... Had je maar in de randstad moeten gaan lopen ;) Maar dat is vaak wel het stomme van kleinere loopjes, weinig/geen foto's.

alsof het in De Lier sneller was geweest...... ;)
ze hadden het over 1000 foto's die online gezet zouden moeten worden, ik heb er tot nu toe 80 gezien ;(
pi_130970013
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ze hadden het over 1000 foto's die online gezet zouden moeten worden, ik heb er tot nu toe 80 gezien ;(
Misschien even mailen?
  zondag 8 september 2013 @ 22:40:24 #206
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130970083
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:39 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Misschien even mailen?
dat is het probleem, we hebben hier nog geen internet...
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 22:41:33 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_130970156
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Waitwut? Fok is niet op the interwebz...? :o
pi_130970232
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Op internet - op een forum waarvan mensen die elkaar voor het eerst ontmoeten aan elkaar vragen of ze "van het internet" zijn - zeggen dat je geen internet hebt. Priceless :D
  zondag 8 september 2013 @ 22:44:12 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130970309
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Die stonden er de volgende dag ;) zonder mij erop trouwens. Ik doe nog eens een zweetband om }:|

Ook niet via oypo RD?
Nice hoofddeksel Hats.

En Gups: ^O^ Je tijd met 8 min verbeteren gaat niet zo veel vaker gebeuren.
  zondag 8 september 2013 @ 22:45:16 #210
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130970374
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 22:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waitwut? Fok is niet op the interwebz...? :o
Alternatieve realiteit.
  zondag 8 september 2013 @ 22:45:43 #211
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130970402
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 22:44 schreef Quoi het volgende:

Ook niet via oypo RD?

ik heb de internetz gebeld en die wisten nergens van
  zondag 8 september 2013 @ 22:52:30 #212
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130970782
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:45 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik heb de internetz gebeld en die wisten nergens van
Je hebt ISDN nodig, dan kan je het internet op en tegelijk bellen.
pi_130970900

Op 1.35 kom ik langs, zwart shirt met fluorgele streep. Heb ik nog best wat mensen ingehaald :).

Best wel erg veel mensen zo als je dit ziet. Geen wonder dat er zoveel mensen zo lang hebben moeten wachten bij obstakels. Pfff...
  zondag 8 september 2013 @ 22:57:34 #214
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130971073
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:54 schreef Jero_nimo het volgende:

Op 1.35 kom ik langs, zwart shirt met fluorgele streep. Heb ik nog best wat mensen ingehaald :).
dat is een beetje een under statement.....
we hebben het hier al eerder over gehad maar, als ik dit zie dan vind ik het eewige zonde dat je nog niet op zoek bent gegaan naar een goede (trail)coach
Zeker als ik zie dat je over beide componenten beschik, je hebt veel talent en er enorm veel pleizer in

[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 08-09-2013 23:02:39 ]
  zondag 8 september 2013 @ 23:01:44 #215
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130971317
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

we hebben het hier al eerder over gehad maar, als ik dit zie dan vind ik het eewige zonde dat je nog niet op zoek bent gegaan naar een goede (trail)coach
Ik geloof ook dat er ontzettend veel potentie in zit!
pi_130971540
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:57 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Zeker als ik zie dat je over beide componenten beschik, je hebt veel talent en er enorm veel pleizer in
Als je ziet dat bij veel trails de gemiddelde leeftijd bij de 40 ligt heb ik daar gelukkig ook nog wel iets tijd voor. Ik ga nog steeds wel wat vooruit, dus dat is wel mooi. Maar dat is misschien wel een optie voor als ik wat meer tijd heb inderdaad. Heb wel behoorlijk wat geluk daarmee ja, en ik vind het heerlijk idd! O+
Ik ben voor nu tevreden met jullie als coaches en motivatie, hoop dat ik dat ook een beetje teruggeef :).

Nu planken! Trusten! (Nou ja, niet voor rd natuurlijk, dan werkse!) ;)
  zondag 8 september 2013 @ 23:06:56 #217
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130971553
Tering. Startseries anyone? Mudmasters doet het wel zo en dat maakt het allemaal veeeeeeel leuker.
  zondag 8 september 2013 @ 23:19:14 #218
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130972069
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 23:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Als je ziet dat bij veel trails de gemiddelde leeftijd bij de 40 ligt heb ik daar gelukkig ook nog wel iets tijd voor.
Xavier, Killian an Rubie zijn allemaal broekies van in de 20...en Anton net 30... just saying ;)
  zondag 8 september 2013 @ 23:19:23 #219
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130972076
Ahh, nog weer mooie verhalen er bij! Zélfs Jero's struggle is de moeite om te lezen.

En ook leuke foto's weer (de een wat succesvoller in beeld gebracht dan de ander :+). Hopelijk komen er van onze loop ook nog wat foto's. Hoewel ik niet het idee heb veel fotografen te hebben gezien. Sowieso geen duimpjes naar camera's opgestoken. Wel naar de mashals die overal stonden. :Y

quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Op internet - op een forum waarvan mensen die elkaar voor het eerst ontmoeten aan elkaar vragen of ze "van het internet" zijn - zeggen dat je geen internet hebt. Priceless :D
_O-
  zondag 8 september 2013 @ 23:27:48 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130972463
Ooooh ik moet morgen weer werken en heb zó'n tegenzin!

Hoe fijn is het om je hardloopkleding aan te trekken en voor je werk een loopclinic te gaan geven :9 De hardloopwinkelmeneer verzekerde me ervan dat het niet altíjd leuk is, maar mij lijkt het wel wat - nu eventjes ;)
pi_130972594
Marshals waren tof!

Bij het bruggetje dat we over moesten na ongeveer 500 meter: "Yeah! Well done, that was the first hill done!"

:')_!
Ja doei.
pi_130972698
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 22:54 schreef Jero_nimo het volgende:

Best wel erg veel mensen zo als je dit ziet. Geen wonder dat er zoveel mensen zo lang hebben moeten wachten bij obstakels. Pfff...
Die allerlaatste loper met een bezem in zijn handen. _O-
pi_130972955
Garmin weeral plat wegens Maintenance. Hoewel ik nadien wel nooit een verschil merk.
Vandaag verloor mijn forerunner 10 ook voor de eerste maal satellietontvangst tijdens het lopen. Vrij lastig, zodat ik niet echt een accuraat beeld heb van mijn Long Slow Distance vandaag.
Nu ja, blijft wel genieten om op zondagmiddag tussen het regenen door even in het park te gaan hardlopen.
pi_130973373
quote:

[..]

Als je ziet dat bij veel trails de gemiddelde leeftijd bij de 40 ligt heb ik daar gelukkig ook nog wel iets tijd voor. Ik ga nog steeds wel wat vooruit, dus dat is wel mooi. Maar dat is misschien wel een optie voor als ik wat meer tijd heb inderdaad. Heb wel behoorlijk wat geluk daarmee ja, en ik vind het heerlijk idd! O+
Ik ben voor nu tevreden met jullie als coaches en motivatie, hoop dat ik dat ook een beetje teruggeef :).

Ik zeg: luister eens naar RD. Moet je nou kijken, je bent 28(?) en loopt ogenschijnlijk zonder al te veel moeite de 28e plaats bij deze fuif. Dat doen slechts een paar mensen jou na en ik heb het vermoeden dat die daar meer moeite voor moeten doen.
Het is haast zonde dat je daar niet nog meer mee doet dan je nu al doet...
Als je wat meer motivatie nodig hebt om die stap te zetten wil ik best een petitie voor je starten ;) Ik zou je zelfs sponsoren als ik geld zat had zo tof vind ik jou prestaties!

/motivatiemodus

Verder *O* aan alle lopers vandaag, en met name die 8 minuten van gup *O*
  maandag 9 september 2013 @ 00:07:38 #225
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130973959
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:19 schreef Wolve000 het volgende:
Ahh, nog weer mooie verhalen er bij! Zélfs Jero's struggle is de moeite om te lezen.

En ook leuke foto's weer (de een wat succesvoller in beeld gebracht dan de ander :+). Hopelijk komen er van onze loop ook nog wat foto's. Hoewel ik niet het idee heb veel fotografen te hebben gezien. Sowieso geen duimpjes naar camera's opgestoken. Wel naar de mashals die overal stonden. :Y

[..]

_O-
Ik heb alle marshalls goede morgen gewenst gisteren. Die keken mij raar aan! Ze stonder er ook een beetje bij alsof ze niet echt goed wisten wat ze er stonden te doen, super grappig midden in de heuvels op een trail met een grote rode vlag in een fluo vest. Verdwalen was geen optie!

Jero, er gewoon voor gaan! Misschien moet je hier komen wonen, trails in overvloed!

Mijn Garmin gedraagt zich trouwens hier in Zuid-Afrika als een Suunto, ik stap buiten en heb satelliet ontvangst, bizar! Eigenlijk zelfs al in mijn appartement of in mijn auto, gebeurt mij in België nooit!

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjaapje op 09-09-2013 00:13:15 ]
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_130975599
Mijn God.. Wat hebben jullie allemaal weer geweldig gelopen zeg _O_ Super gave foto's en filmpjes!!

Ik ben gisteren dus naar Athletes Foot geweest. Grappig, ik werd geholpen door een vrouw op wat hogere leeftijd (ik vermoed rond de 50), dus had al meteeen zoiets van "Pff, hier gaan we weer...".
Eigenlijk viel dat wel mee. Het hele verhaal wat ik nu heb, wat ik wil, etc. uitgelegd en ze begon al meteen dat ik heel voorzichtig de overstap moest maken naar een schoen met 4mm drop (Omni's zijn 8mm). In principe zei ze dat ze geen schoenen voor me had; De stap van m`n huidige schoen naar de schoenen die ze wél had, was te groot.
Eigenlijk kwam ze in eerste instantie alleen met de Nike Free. Zegt ze "ja, dit is 5mm drop, een goede stap richting wat minimalistischer".

Toen ik zei "Oh, maar 5mm en 4mm, dat is toch niet zo`n groot verschil. Als 5mm prima is, dan zou 4mm toch ook goed kunnen? Ik weet dat een schoen zoals(!) de Kinvara 4mm drop is"
-"Oh, ja! Dat zou inderdaad ook kunnen!" (Kinvara was dan ook, hoe toevallig ( :') ) de enige 4mm schoen die ze had. Alleen niet in mijn maat.
Morgen of overmorgen komt de Kinvara 4 binnen in de winkel en dan kan ik 'm gaan proberen.
  maandag 9 september 2013 @ 02:31:06 #227
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130976261
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 01:31 schreef Levitas het volgende:

Ik ben gisteren dus naar Athletes Foot geweest. Grappig, ik werd geholpen door een vrouw op wat hogere leeftijd (ik vermoed rond de 50), dus had al meteeen zoiets van "Pff, hier gaan we weer...".

met 30 jaar loopervaring....

Ik had haar later nog aan de telefoon en toen had ze het over een Nederlandse broekie die in de winkel was geweest en precies wist waar hij het over had volgens hem want hij haalde al zijn informatie van een of ander Nederlands forum met hardlopers....Fuck of zo iets, maar dat wist ze niet precies meer
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 06:51:47 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_130976639
quote:

[..]

Vergis je inderdaad niet in hoeveel tijd daarin gaat zitten. En je moet er dan ook echt voor gaan, bepaalde dingen gaan laten en zo. Daar moet je ook maar net de zin in hebben. Zolang je er plezier in hebt, lijkt dat me het allerbelangrijkste ^O^

Hmpf, ik wilde m'n loopje van gisteren nog even in Endomondo zetten, maar die doet t niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door Guppy op 09-09-2013 06:58:25 ]
pi_130976712
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 06:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Vergis je inderdaad niet in hoeveel tijd daarin gaat zitten. En je moet er dan ook echt voor gaan, bepaalde dingen gaan laten en zo. Daar moet je ook maar net de zin in hebben. Zolang je er plezier in hebt, lijkt dat me het allerbelangrijkste ^O^

Hmpf, ik wilde m'n loopje van gisteren nog even in Endomondo zetten, maar die doet t niet?
Endomondo is al zo`n 4-5 uur down. Althans, ik probeerde vanochtend even de tijden van afgelopen weekend te bekijken, maar dat kon niet. En nu nog steeds niet :')
  Moderator maandag 9 september 2013 @ 07:13:52 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_130976725
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:10 schreef Levitas het volgende:

[..]

Endomondo is al zo`n 4-5 uur down. Althans, ik probeerde vanochtend even de tijden van afgelopen weekend te bekijken, maar dat kon niet. En nu nog steeds niet :')
Hmm, scheelt dat m'n loopje ook nog niet in Garmin Connect staat. Garmin ligt gezellig naast de computer, maar tot nu toe nog geen overdracht. Nou ja, misschien vanavond
pi_130976744
Alleen hippe jonge mensen, Max. 35, mogen/kunnen in een hardloopwinkel werken? Ik snap de leeftijdsverwijzing en bijbehorende ridiculisatie niet zo? Daarbij kijk ik zelf juist vaak of er wat 'oudere' verkopers beschikbaar zijn; veel meer geduld en ervaring is mijn ervaring :)
Maar overall kijk ik naar hoe ze de mensen voor me helpen indien mogelijk... wacht met plezier een tijdje, want dan weet je dat ze ook voor jou alle tijd nemen! Jong of oud :P

[ Bericht 27% gewijzigd door motorbloempje op 09-09-2013 07:25:04 ]
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 07:23:22 #232
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130976760
quote:
Dus ik ben wel blij, want ik ben een smashing 8min sneller dan vorig jaar :D
Dat is bijna een minuut/km sneller (51s/km uit mn hoofd)!
pi_130976794
Er is weer goed gelopen. Mooie PR verbeteringen, leuke (duim) foto's ;) en mooie verlagen!
*O* *O* *O*
pi_130977041
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 07:18 schreef motorbloempje het volgende:
Alleen hippe jonge mensen, Max. 35, mogen/kunnen in een hardloopwinkel werken? Ik snap de leeftijdsverwijzing en bijbehorende ridiculisatie niet zo? Daarbij kijk ik zelf juist vaak of er wat 'oudere' verkopers beschikbaar zijn; veel meer geduld en ervaring is mijn ervaring :)
Maar overall kijk ik naar hoe ze de mensen voor me helpen indien mogelijk... wacht met plezier een tijdje, want dan weet je dat ze ook voor jou alle tijd nemen! Jong of oud :P
Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn post. Leeftijd van een verkoper is in principe geen probleem, helemaal niet zelfs. Ervaring komt met de jaren.. Overigens probeerde ik ook wel duidelijk te maken met mijn post dat ik meer tevreden was dan met een jonge verkoper in een bepaalde gespecialiseerde hardloopwinkel..

Ja, de wat oudere verkoopster had geduld en ik kreeg het gevoel dat ze wist waar ze het over had. Wat ik vergat te vermelden is dat ze nou niet bepaald het figuur had van iemand die nog 3-4 keer per week aan het hardlopen is.. Dus, als je een wat oudere verkoopster ziet die niet bepaald afgetraind is, is je eerste indruk niet per definitie goed. Dát probeerde ik te zeggen..
pi_130977072
Ik snap eigenlijk nog niet zo goed waarom die overgang naar een mindere drop zo "gevreesd" wordt, dat er aangeraden wordt om dat ik kleine increments te doen.
Alleen mijn hardloopschoenen hebben zo'n grote drop, en als ik daar niet met schoenen met zo'n drop begonnen was, was ik er nooit aan "gewend" geraakt.
En waarom hebben schoenen zo'n drop anyways? Is dat alleen om de demping erin te proppen?
Dan is dat wel een beetje krom, demping erin proppen om de impact van de haklanding te verzachten, maar een grotere drop vergroot de de kans op een haklanding, toch?
pi_130977212
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:06 schreef Guard het volgende:
Ik snap eigenlijk nog niet zo goed waarom die overgang naar een mindere drop zo "gevreesd" wordt, dat er aangeraden wordt om dat ik kleine increments te doen.
Alleen mijn hardloopschoenen hebben zo'n grote drop, en als ik daar niet met schoenen met zo'n drop begonnen was, was ik er nooit aan "gewend" geraakt.
En waarom hebben schoenen zo'n drop anyways? Is dat alleen om de demping erin te proppen?
Dan is dat wel een beetje krom, demping erin proppen om de impact van de haklanding te verzachten, maar een grotere drop vergroot de de kans op een haklanding, toch?
Klopt. Die 'normale' hardloopschoen met gemiddeld 12mm drop bestaat dan ook pas een jaar of 30/40. Verzonnen door Nike, maar doordat mensen toen meer op hun hak gingen landen moest de demping ook steeds zachter worden om dat meer op te vangen. Beetje een vicieuze cirkel dus. :P
Maar mensen zijn de laatste tijd een beetje gewend geraakt aan haklanding. Omdat de meesten ook beginnen op normale schoenen. Als je dan die haklanding eigen bent, wordt het moeilijker om met een lage drop te gaan lopen. Ook je kuiten, achillespees en voeten moeten daar op voorbereid worden. Daarom wordt aangeraden om rustig te beginnen daarmee.
Dat is ook een van de redenen dat ik juist minimalistisch ben gaan lopen. Dan gebruik je de demping van je lichaam, kuiten en voeten.
pi_130977621
Ik ben zelf nog niet zo lang geleden overgestapt van 11 of 12mm naar 4mm. Ja je voelt het wel flink in je kuiten in het begin, maar als je wat extra rust pakt en afwisselt met je oude schoenen is het allemaal niet zo heel spannend.
  maandag 9 september 2013 @ 09:01:43 #238
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130977708
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:06 schreef Guard het volgende:
Het vergroot niks. Als je een haklanding hebt en je gaat op minimalistische schoenen lopen ga je niet spontaan op je tenen landen, en als je minimalistisch loopt en je loopt op 12mm drop schoenen dan ga je ook niet spontaan op de hak landen.

Vroeger, toen ik 16 was en looptraining kreeg, kreeg ik juist te horen dat je op je hak moest landen. De theorie was anders, dus de schoenen ook. Nu zie je dat men meer en meer neigt naar voor/middenvoetslanding en dan heb je minder demping nodig in je hak.
pi_130977709
Das dan toevallig...
Vers van facebook:
http://www.prorun.nl/trai(...)malistische-schoenen
pi_130977759
En dan blijkt uit het laatste onderzoek ook nog dat haklanding en voorvoetlanding even efficient zijn: http://www.runnersworld.c(...)fficient?page=single

Je weet ook niet meer wat je ermee moet tegenwoordig.
pi_130977792
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:05 schreef Saysem het volgende:
En dan blijkt uit het laatste onderzoek ook nog dat haklanding en voorvoetlanding even efficient zijn: http://www.runnersworld.c(...)fficient?page=single

Ik denk gewoon luisteren naar je eigen lichaam, want zoveel mensen zoveel meningen over wat je wel en niet moet doen.
pi_130978211
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:05 schreef Saysem het volgende:

Het probleem met dat soort onderzoeken is alleen dat er steeds weer iets anders wordt gevonden. Volgende maand kan er goed weer een onderzoek komen die laat zien midden- en voorvoetslanding weer efficienter is, de maand erop komt weer dat haklanding toch efficienter is. Vaak is elk onderzoek weer vanuit een andere invalshoek en komt daardoor met andere conclusies.

Is overigens bij veel sporten. Bij krachttraining/ bodybuilding precies hetzelfde verhaal..
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 09:01 schreef streamnl het volgende:
Das dan toevallig...
Vers van facebook:
http://www.prorun.nl/trai(...)malistische-schoenen
Dat is best een handig artikeltje met wat goede tips ^O^
  maandag 9 september 2013 @ 09:59:59 #243
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130978686
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Het vergroot niks. Als je een haklanding hebt en je gaat op minimalistische schoenen lopen ga je niet spontaan op je tenen landen, en als je minimalistisch loopt en je loopt op 12mm drop schoenen dan ga je ook niet spontaan op de hak landen.

dit dus..ik loop nu anderhalf jaar op minimlistische schoenen maar ben nog steeds een hardnekkige haklander
  maandag 9 september 2013 @ 10:25:27 #244
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130979214
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dit dus..ik loop nu anderhalf jaar op minimlistische schoenen maar ben nog steeds een hardnekkige haklander
Je loopt wel veel onverhard toch? Dat scheelt dan ook alweer een hoop.
pi_130979271
Toen ik gisteren er nog iets wat ook maar een klein beetje op een eindsprint leek uit probeerde te persen ging ik ook pardoes op m'n hakken landen. Met m'n 4mm drop :P
pi_130979427
Ik zie ook niet zo in waarom je zou veranderen als je verder prima loopt. :) Ik zelf ben pas aan m'n techniek gaan sleutelen nadat ik merkte dat een combinatie van verkeerd type schoenen en wat lui geworden techniek tot blessure leidde. En dat kwam goed uit, omdat ik ongeveer toch weer vanaf 0 moest beginnen na m'n lopersknie, dus kon ik ook goed opbouwen op nieuwe schoenen (wat toch zeker een jaar geduurd heeft).

En vind het wel grappig dat de Kinvara's als een soort 'holy grail' worden gezien, terwijl ik zelden écht enthousiaste verhalen hoor van mensen hier erover, bijna iedereen ermee heeft wel andere schoenen waar ze vaker of lekkerder op lopen heb ik het idee. :P
  maandag 9 september 2013 @ 10:39:14 #247
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130979563
mijn god, wat een spierpijn ;(
Ecosia
pi_130979585
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:39 schreef Jumparound het volgende:
mijn god, wat een spierpijn ;(
Ocherm!
Ja doei.
pi_130979592
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:34 schreef DeeBee het volgende:
Ik zie ook niet zo in waarom je zou veranderen als je verder prima loopt. :) Ik zelf ben pas aan m'n techniek gaan sleutelen nadat ik merkte dat een combinatie van verkeerd type schoenen en wat lui geworden techniek tot blessure leidde. En dat kwam goed uit, omdat ik ongeveer toch weer vanaf 0 moest beginnen na m'n lopersknie, dus kon ik ook goed opbouwen op nieuwe schoenen (wat toch zeker een jaar geduurd heeft).

En vind het wel grappig dat de Kinvara's als een soort 'holy grail' worden gezien, terwijl ik zelden écht enthousiaste verhalen hoor van mensen hier erover, bijna iedereen ermee heeft wel andere schoenen waar ze vaker of lekkerder op lopen heb ik het idee. :P
Ik ben dolgelukkig met m'n Kinvara's en heb ze al vaker de liefde verklaard (een enkele keer per ongeluk hardop). Maar mijn techniek is er (nog) niet naar om daar meer dan 10km op te kunnen lopen. Ik merk dat ik dan stabiliteit ga missen en moeite moet doen om niet te gaan overproneren. Maar voor kortere stukjes en intervalletjes vind ik ze eigenlijk wel geweldig :P

En gisteren vond ik m'n Mirage's ook super, maar dat is wel echt een stuk meer schoen en behalve de 4mm drop niet echt minimalistisch.

Totaal geen last van mijn kuiten vandaag trouwens. 0,0000 :D Happy panda.
pi_130979614
Waar ik gisteren na de loop even wat spieren voelde, ben ik vandaag zo fit als 'n hoentje O+
Maar wel compleet gaar na maar 6 en een beetje uur slaap ;(
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 10:43:42 #251
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130979680
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ocherm!
not sure if trolling or... ;)
Ecosia
pi_130979730
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:43 schreef Jumparound het volgende:

[..]

not sure if trolling or... ;)
Ja doei.
  maandag 9 september 2013 @ 10:48:49 #253
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130979838
quote:
ik gniffelde... tijd voor bier shit, koffie.
werd vanmorgen wakker en was er van overtuigd dat het zondag was ;(
Ecosia
pi_130979851
Ocherm2
Ja doei.
pi_130979996
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:34 schreef DeeBee het volgende:
Nou bij deze dan. Het zijn mijn favoriete schoenen.

Niet dat dat ze een "holy grail" zou maken overigens. Ze zijn in geen enkel opzicht extreem of bijzonder, maar voor mij in ieder geval een goed compromis.
pi_130980122
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:40 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik ben dolgelukkig met m'n Kinvara's en heb ze al vaker de liefde verklaard (een enkele keer per ongeluk hardop). Maar mijn techniek is er (nog) niet naar om daar meer dan 10km op te kunnen lopen. Ik merk dat ik dan stabiliteit ga missen en moeite moet doen om niet te gaan overproneren. Maar voor kortere stukjes en intervalletjes vind ik ze eigenlijk wel geweldig :P

En gisteren vond ik m'n Mirage's ook super, maar dat is wel echt een stuk meer schoen en behalve de 4mm drop niet echt minimalistisch.

Totaal geen last van mijn kuiten vandaag trouwens. 0,0000 :D Happy panda.
Geen last van je kuiten is in ieder geval vooruitgang! ^O^

En ik merk ook wel dat m'n voeten veel sterker en actiever zijn geworden de laatste tijd. :) Drop alleen vind ik trouwens niet zo heel veel zeggen over de karakteristiek van schoenen, want ik heb nog steeds een wat grotere drop, maar door de dikte van de zool (of het gebrek eraan), juist heel veel grondcontact. Vind ik ook een van de voornaamste redenen waarom de Nike Free's niet echt geschikt zijn voor veel hardlopen, omdat de zool zo sponzig is, waardoor je alsnog niet echt optimaal contact hebt.

Hmm, komen flinken buien deze kant op, een klein rondje om m'n footpod te testen stel ik nog maar even uit denk ik. :+

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:54 schreef Saysem het volgende:

[..]

Nou bij deze dan. Het zijn mijn favoriete schoenen.

Niet dat dat ze een "holy grail" zou maken overigens. Ze zijn in geen enkel opzicht extreem of bijzonder, maar voor mij in ieder geval een goed compromis.
Haha, nice, toch iemand die snel de Kinvara's als favoriete schoenen heeft. :P Ik heb alleen de Kinvara 2 wel een paar keer aangehad, maar daarvan vond ik de pasvorm niet echt fijn, misschien zijn er wel weer nieuwe verbeteringen ondertussen. :)
pi_130980340
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:59 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Nu snap ik ook meteen waarom jij last van je rug kreeg. ;) Doordat je minder demping hebt komen die klappen op je hak veel harder aan, wat doordreunt naar je knieën en rug. Maar wat is voor jou de reden dan om minimalistisch te gaan als je wel haklander blijft?

En het voegt zeker wel wat toe. Als ik op normale schoenen loop moet je veel meer 'opletten' om goed te blijven lopen. Al heb ik van mezelf al midvoetlanding. Op de VFF loopt het gewoon veel makkelijker op voorvoet.
De meeste haklanders gaan niet voor niets op hun voor/midvoet lopen als ze op blote voeten een rondje doen. Dan tel ik dus de Kinvara's en andere schoenen met demping niet mee.

Beetje nuance:
Ik vind het een fijn hulpmiddel ter ondersteuning van je eigen looptechniek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jero_nimo op 09-09-2013 13:02:45 ]
  maandag 9 september 2013 @ 11:10:38 #258
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_130980465
Hulde voor iedereen die gelopen heeft van het weekend.
Gister even gesmokkeld en met vriendinlief mee gelopen, ze loopt wat rustiger dan ik dus heb het zelf ook rustig aan gedaan in de hoop haar toch beetje mee te sleuren.
Ze heeft wel weer last gehad van scheen kuit en tintelende tenen.... hmmm
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  maandag 9 september 2013 @ 11:25:09 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130980864
Toffe verslagen van iedereen! :Y Mooie tijden ook zeg!
pi_130981495
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 22:54 schreef Jero_nimo het volgende:

Vriend van me zal ook wel zo lang hebben moeten wachten idd. Maar ik denk zomaar niet dat hij die pauzes tussendoor heel erg vond. Hij heeft er uiteindelijk 3:31 over gedaan :P
pi_130982172
Vanochtend weer vertrokken voor 12km comfortabel lopen. Blij dat het weer wat koeler is. Loop toch altijd wat lekkerder. Uiteindelijk 12,4km in 1:08:29

http://www.endomondo.com/workouts/243374900/12224443

Kreeg overigens ook nog een raar mailtje van Le Champion. Probeerde mijn adres te veranderen omdat ik verhuisd ben de afgelopen weken. Volgens de bevestigingsmail kan dit tot 20 september. Krijg ik opeens dit terug:

"Wij kunnen helaas het adres niet wijzigen, je zult de informatie en startnummer ontvangen op het oude adres.
Alles hebben wij al naar de drukker verstuurd."

Onbegrijpelijk, zet dan niet in de mail dat ik tot 20 september de tijd heb om mijn adres te veranderen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Littlecreep op 09-09-2013 12:36:06 ]
pi_130983316
Het was een druk hardloopweekend geloof ik, ik zag zelfs foto's langskomen op facebook van mensen die een evenement hadden waarvan je nooit had verwacht dat ze zouden hardlopen :+

Mijn vermoeden klopte trouwens, ik was helemaal niet ingeschreven voor de dam tot damloop }:| Vertrouw die assistent filiaalmanager dus ook niet meer, regel het wel zelf... :P
Had gemaild met degene die de inschrijvingen direct regelt, ze hadden voldoende opgekocht om mij alsnog in te kunnen schrijven.
Ben benieuwd hoe het gaat, onder de 1:30 zou leuk zijn, maar dat is gemiddeld 5:36/km en ik weet niet of ik dat ga halen :+ (denk het niet :')). Maar hoop dat het gewoon lekker gaat, 4 weken daarna is mijn eerste HM alweer. (Verder ben ik daar helemaaaal niet zenuwachtig voor :+)
pi_130983873
Netjes gelopen Jero. Knappe prestatie bij de Strongman Run.

Ik heb echt zin in Mudmaster. Ben benieuwd hoe dit gaat. Het is lang geleden dat ik 12 km gelopen heb. Al zullen er redelijk was pauzes inzitten ivm hindernissen.

Ik weet nog niet echt wat ik moet verwachten. Maar dat komt wel goed. Mijn conditie zal wel goed genoeg zijn gok ik.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_130984853
SPOILER
pi_130984888
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:06 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILER
Tof!
Ja doei.
pi_130984961
quote:
SPOILER
*G* Go hats! Succes *G*
  maandag 9 september 2013 @ 14:15:21 #267
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_130985174
quote:
SPOILER
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_130985484
quote:
SPOILER
Nice!

Nog even door de albums gebladerd... Wat was de lucht mooi!
pi_130986001
Wat een mooie tijden, verhalen en foto's van afgelopen weekend komen er voorbij zeg. Ik ga denk voor een ronde van iets van 10km aan het eind van de middag. Heb vorige week iets meer dan 9km gelopen en nergens last van gehad, dus nu nog stukje verder.
  maandag 9 september 2013 @ 14:44:26 #270
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130986245
Voor mij deze week een "rustweekje" omdat dat met alle lopen net zo uitkomt. Vorige week veel gelopen (ma-wo-vr-zo). Gisteren gelopen, dus vandaag rust. En zaterdag een leuk fell-loopje van 7km. Dus dan zou ik op di-do-za uitkomen, maar dan zou ik helemaal niet op de club trainen. En dat is toch ook wel gezellig. Bovendien vind m'n lichaam het vast niet erg om even twee keer twee rustdagen te hebben. Dus deze week alleen woensdag en zaterdag lopen.

En dan volgende week weer aan afstand gaan bouwen, want we gaan langzaam richting de zevenheuvelenloop. En ik wil voor die tijd toch wel een keer 15km hebben gelopen, zij het op een rustig tempo. Laatst 11km gedaan, dus volgende week 12 a 12,5km.

Maar nu even lekker uitrusten. oO<
  maandag 9 september 2013 @ 14:49:51 #271
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130986424
Nou bij dezen dan mijn verslag van de strongmanrun.

Wekkertje gezet en iets over 11 bij mijn maat gearriveerd. Daar even een bakkie gedaan en toen met zijn vriendin mee naar haar ouders huis die op 500meter van het startterrein wonen. Bekertje water, toiletbezoek, meeste spulletjes achter gelaten en op naar het terrein. Eenmaal aangekomen op het terrein bedacht ik me dat ik mijn mobiel niet bij me had om Jero te appen. Ik heb tevergeefs nog rond gekeken. Toen naar de plek waar ik had afgesproken met mijn broer die ik ook niet kon vinden. Nouja dan maar de tas inleveren bij de drop-off. Toen we de drop-off weer uitkwamen wou mijn broer daar net naar binnen dus we waren compleet. Even rondgekeken nog en toen richting startveld. Even wat rondjes gelopen en wat gerekt en toen maar tussen de massa gaan staan wachten. Dat duurde een hele poos en toen was het aftellen en starten.

Langzaam schuifelen en op een gegeven moment waren we aan het "hard"lopen. Verschillende hindernissen gehad (de eerste was een lachertje), veel bekenden gezien en gesproken onderweg, veel grappen en grollen uiteraard, maar helaas ook veel.... heel veel..... TE veel moeten wachten bij de hindernissen. Dat was serieus een groot punt van ergernis. Na een aantal hindernissen kwamen we bij het "stut"

Zoiets, alleen dan met bomen en iets meer afgesleten en boomwortels, maar zeker niet minder stijl en veel mul zand.

Die moesten we een x of 5 op en af, wat best wel pijnlijk was voor de kuiten. Toen kwamen we bij het zwembad waar ze een hele grote glijbaan hadden gerealiseerd. Daar stonden we nagenoeg een half uur te wachten en toen bleek het water-toevoersysteem niet te werken waardoor we er niet meer af mochten. Iedereen mokken en chagarijnig maar toch maar verder richting de monkeybars. Ook al weer een wachtrij dus gelijk maar het ijskoude water in en aan de andere kant er weer uit. Volgende hindernis was wederom veel te druk dus daar zijn we langs heen gegaan richting het beginterrein. Daar hadden we een paar hindernissen met stroom (flinke optater gehad) en veel modder wat pijnlijk en lekker smerig was.

(6,5km gehad). Toen op voor ronde 2 (om en nabij 12km).

Die ronde was veel meer lopen en daar op een gegeven moment ook mijn kameraad laten gaan die niet meer goed mee kon. Er kwamen veel muren waar je overheen moest en netten waar je onderdoor moest (iets teveel netten, vervelend).

Op een gegeven moment kwamen we weer bij het stut en dit keer ging ik er goed kapot. Gelukkig liep alles wel beter door en konden we ook van de glijbaan af. Ook de monkeybars gepakt en de reeds eerder overgeslagen hindernis ook gedaan, en toen het stut weer op via een trap. Halverwege die trap zeiden mijn benen "Ik wil niet meer" dus ben ik een stukje gaan lopen met mijn broer. Even later weer gaan lopen tot we op een stuk vals plat kwamen waar mijn benen het weer lieten afweten. Even iets gerekt en gestrekt en toch maar weer de pas erin, al wetende dat het daarna alleen maar downhill was. Toen kwamen we weer bij het startterrein met alle hindernissen waar we wederom doorheen moesten (dit keer getijgerd dus geen optater) en samen met mijn broer hand in de hand de finish over in 3.26.19.

M'n maat finishte 11 minuten later

Bijna bij de finish

"Snelle" Jeffrey

Maatje en ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daywalk3r op 09-09-2013 15:05:09 ]
pi_130986927
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:49 schreef Daywalk3r het volgende:
*snip*
Goed man, bikkel!
Als ik het zo lees is dit echt niks voor mij :P
pi_130987182
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:49 schreef Daywalk3r het volgende:

Ik zei gisteren nog tegen Jero dat ik misschien volgend jaar dit ook eens wil proberen. Dan heb ik een onderbouwde mening ;)
Maar nu twijfel ik toch wel heel erg na het lezen van jouw verslag.
  maandag 9 september 2013 @ 15:11:46 #274
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130987202
Lijkt me vooral niks om te moeten wachten bij allerlei dingen. Dat haalt het "race"-gevoel toch wel een beetje weg.

Maar verder een prima prestatie! ^O^
pi_130987229
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 15:10 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik zei gisteren nog tegen Jero dat ik misschien volgend jaar dit ook eens wil proberen. Dan heb ik een onderbouwde mening ;)
Maar nu twijfel ik toch wel heel erg na het lezen van jouw verslag.
Ik lees inderdaad ook te vaak over opstoppingen bij runs als dit. Colourruns, obstacle runs, overal is het wachten en weet de organisatie geen raad met alle deelnemers. Op zich niet zo erg als je je erop instelt, maar ik ben er niet zo voor eigenlijk.
pi_130987356
Mossel, dat is echt een mooie foto! Inderdaad die lucht en mooi standpunt! _O_

Hats, spannend! *O* Ontzettend veel succes alvast!

Daywalker, mooi verslag! Vooral die stuts waren ontzettend zwaar ja, lekker was dat :P. Maar zeker goed bezig geweest! :D
pi_130987375
Karig georganiseerd inderdaad, bij Mud Masters was het vorig jaar niet anders (al had ik er weinig last van omdat ik in de eerste serie startte en met vijf kwartier binnen was of zo)... Best wel jammer eigenlijk, want verknalt zo de ervaring voor een hoop mensen. :)
pi_130987402
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:11 schreef Wolve000 het volgende:
Lijkt me vooral niks om te moeten wachten bij allerlei dingen. Dat haalt het "race"-gevoel toch wel een beetje weg.

Maar verder een prima prestatie! ^O^
Gewoon vooraan starten en een beetje doorlopen, dan heb je er geen last van :D ;)
  maandag 9 september 2013 @ 15:22:33 #279
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130987520
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 15:18 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Gewoon vooraan starten en een beetje doorlopen, dan heb je er geen last van :D ;)
:6

Kwam jij het tweede rondje dan niet alsnog klem te zitten in rijen? Of hadden de files zich tegen die tijd een beetje opgelost?
  maandag 9 september 2013 @ 15:29:21 #280
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130987722
Ik hoorde van mensen dat mudmasters dit jaar toch wel redelijk goed was verlopen. De strongmanrun vorig jaar ook, maar toen was er de helft aan deelnemers. Volgend jaar is het nog 1 keer in Hellendoorn en daarna gaat het ergens anders georganiseerd worden. De voorinschrijving is in ieder geval vast gedaan want ik heb een tijd te verbreken :)
Maar dan zal het wel anders aangepakt moeten worden. Of over 2 dagen spreiden, of met startvakken of gefaseerd starten.
pi_130987779
of de inschrijvingen cappen, maar ja dat zal wel niet in het business model passen
  maandag 9 september 2013 @ 15:32:24 #282
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130987830
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:30 schreef Guard het volgende:
of de inschrijvingen cappen, maar ja dat zal wel niet in het business model passen
Het kan zat met 8 tot 10.000 mensen, maar dan moet het gespreid worden.
Er staat een feesttent deze week in Nijverdal en voor die run hoeven er nagenoeg geen wegen afgezet te worden, dus naar mijn mening, gezien de opbouw ook, kan het zat in 2 dagen. Maak er een groot feestweekend van en je pakt flink cash als organisatie en gemeente zijnde.
pi_130987831
Gefaseerd starten lijkt mij logisch! Is het ook geen optie om zelf gewoon 10 minuten te wachten bij de start? :P
pi_130987994
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:22 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

:6

Kwam jij het tweede rondje dan niet alsnog klem te zitten in rijen? Of hadden de files zich tegen die tijd een beetje opgelost?
Ik heb bij een van mijn laatste obstakels wel even door een hele mensenmassa moeten wurmen ja. Onderwijl roepend dat ik wou finishen. Klein beetje gemor gehoord, maar kon er redelijk doorheen komen, achter een andere snelle loper aan. Daarna viel het weer mee bij de obstakels, toen nog 3 gehad ofzo.
  maandag 9 september 2013 @ 16:03:02 #285
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130988657
Ik zit klaar voor een herstelrondje maar buienradar geeft ineens 21mm/u aan voor 16:15 dus ik wacht nog even :o :P
pi_130988873
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 16:03 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik zit klaar voor een herstelrondje maar buienradar geeft ineens 21mm/u aan voor 16:15 dus ik wacht nog even :o :P
Serieus, gisteren 3 1/2 uur bezig geweest en nu een herstelrondje willen lopen?
pi_130989099
Wat zou er toch met Endomondo aan de hand zijn.. eerst werd het altijd supernetjes bijgehouden maar de laatste maand of zo is het echt prut..
  maandag 9 september 2013 @ 16:16:54 #288
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130989109
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 16:09 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Serieus, gisteren 3 1/2 uur bezig geweest en nu een herstelrondje willen lopen?
Ja anders denk ik dat ik morgen nog veel meer last heb eerlijk gezegd.

Eindresultaat knieën.

Valt mee, maar het trekt wel.
  maandag 9 september 2013 @ 16:44:22 #289
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130989985
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 15:12 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik lees inderdaad ook te vaak over opstoppingen bij runs als dit. Colourruns, obstacle runs, overal is het wachten en weet de organisatie geen raad met alle deelnemers. Op zich niet zo erg als je je erop instelt, maar ik ben er niet zo voor eigenlijk.
Colorrun van Net5 was kek geregeld, niks wachten. Behalve om te starten.
@DeeBee Mudmasters heeft trouwens wel geleerd van de eerste keer. Die hebben daarom denk ik ook de tweede keer alles over twee dagen uitgesmeerd.
  maandag 9 september 2013 @ 17:32:12 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130991616
Ff snel want nog aan het werk. Net bij Philips geweest en deze omgehad: http://www.alphaheartrate.com/ :9
pi_130991707
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:32 schreef Quoi het volgende:
Ff snel want nog aan het werk. Net bij Philips geweest en deze omgehad: http://www.alphaheartrate.com/ :9
Owh cool, maar geen GPS?
Mio is toch van de navigatie, dus dan zou je denken....
pi_130991825
quote:
Daar had ik al naar zitten kijken. Jammer dat ie alleen je hartslag meet en niets anders. Een GPS + timer, alarmniveaus's en nog wat features zouden 'm erg aantrekkelijk maken.
  maandag 9 september 2013 @ 17:39:27 #293
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130991826
quote:
HRM ingebouwd in het horloge? Lijkt me wel wat, vind zo'n band om je middel niet echt ideaal eerlijk gezegd...
pi_130991885
eindelijk weer kunnen reageren. wat een kutbug heb ik met Fok.

iedereen super gelopen en zag leuke verslagen en foto`s voorbij komen.

voor mezelf nog steeds hetzelfde liedje..
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_130991992
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:39 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

HRM ingebouwd in het horloge? Lijkt me wel wat, vind zo'n band om je middel niet echt ideaal eerlijk gezegd...
Maar het is dan ook alleen maar een hartslagmeter. Als je meer wil (GPS, afstand, pace) moet je 'm koppelen aan je smartphone. En voor alleen een HRM vind ik 'm vrij prijzig.
  maandag 9 september 2013 @ 17:54:00 #296
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130992219
Da's wel jammer dan...

Maar ze zullen ook vast een keer met wat uitkomen wat wel alles kan.

Zijn die TomTom horloges eigenlijk al te koop? En zo ja, iemand al ervaring?
pi_130992613
quote:
99s.gif Op maandag 9 september 2013 14:23 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nice!

Nog even door de albums gebladerd... Wat was de lucht mooi!
[ afbeelding ]
Goeie foto! Ik kom alleen maar foto's van me tegen waarop ik we enorm geconcentreerd (zuur) hoofd trek :{
pi_130994246
ben wel erg nieuwsgierig naar die tom tom horloges. ik heb een nike sportswatch met tom tom techniek.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  maandag 9 september 2013 @ 18:58:10 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130994546
Jammer idd van die Mio, geen gps! Meende te horen dat Philips dat wel aan het maken is.

Na mijn eerste werkdag na de vak dreig ik telaat te komen voor mijn bierles. Nu moét ik snacken onderweg :{
pi_130994776
M'n doel voor de hardloopronde gehaald (10km binnen het uur), al ging het sommige gedeelten wel wat lastiger dan ik gehoopt had. Een stuk van de route flinke tegenwind en ook nog even wat last van de kuiten gehad, wat na wat rustiger lopen gelukkig weer over ging.

http://www.endomondo.com/workouts/user/5539573
  maandag 9 september 2013 @ 19:11:19 #301
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130995160
Waarom je niet moet lopen met onweer: https://www.facebook.com/lopenvoorsabine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')