Die moeten zich straks in Den Haag verantwoorden voor het oorlogstribunaal.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De rebellen niet?
Die zijn lievvvv, en vermoorden niet massaal onschuldige burgers?
Rusland is zeker wel pro-assad. Het zijn trouwe bondgenoten.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:13 schreef Eindbaas_ het volgende:
Ik vind net als Rusland dat de VS en bondgenoten het internationaal recht moeten gehoorzamen en de suprematie van de Verenigde Naties als de enige wettelijk geautoriseerde entiteit om oorlog tegen een land te voeren, moeten erkennen.
Rusland (en ook ik) zijn niet pro-Assad, wij zijn pro-internationaal recht.
De bewijzen liggen nog niet op tafel en zelfs dan moet men bewijzen wie de schuldige partij is. Tot dan moeten wij geduldig afwachten al wil niemand dat een oorlog zich verder ontwikkelt, maar het alternatief (ingrijpen) stopt ook niet de oorlog.
Anders kunnen we gelijk de hele VN afschaffen en ieder land weer het eigen recht geven oorlog te verklaren. Mij lijkt dat niet de bedoeling.
Oorlog is vreselijk, ongeacht wie het voert.
Dat zijn niet de beweegredenen geweest voor de formulering van dit standpunt. Anders staaf je je accusatie voordat je zomaar wat roept. Je moet specifiek laten zien hoe de bondgenootschap zich heeft laten meespelen bij het nemen van dit besluit.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:17 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Rusland is zeker wel pro-assad. Het zijn trouwe bondgenoten.
Dank!quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:12 schreef Straatklinker het volgende:
Hier is de persconferentie van Putin uitgetikt in het Engels
http://www.g20.org/news/20130906/782816253.html
Naar mijn mening draait hij zich er prachtig uit door geen (echt) antwoord op de vraag te geven. Hij laat zich niet vangen, en laat hij alle opties open door te antwoorden op een bredere definitie van "help". Heel knap.quote:Question: Mr. Putin, I would like to return to the issue of Syria one last time, because this issue has for the most part been discussed behind closed doors. Here is my question. You said once that there is no way Russia will ever intervene in a military conflict in Syria. However, if hostilities do begin, will Russia provide any aid to the country?
Vladimir Putin: Hostilities are already underway.
Question: I was talking about a foreign military intervention. Will Russia help Syria? Which country do you think is likely to find itself in a situation like Syria's?
Vladimir Putin: You know, I don't even want to think about it - to think that another country might find itself the target of foreign aggression.
Will we be helping Syria? Yes we will. We are helping now. We are supplying arms and providing economic cooperation. I hope we will further expand humanitarian cooperation, including humanitarian aid and support for the civilian population, people who have found themselves in a very difficult situation in that country.
Buitenlandse betrekkingenquote:Op vrijdag 6 september 2013 21:21 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Dat zijn niet de beweegredenen geweest voor de formulering van dit standpunt. Anders staaf je je accusatie voordat je zomaar wat roept. Je moet specifiek laten zien hoe de bondgenootschap zich heeft laten meespelen bij het nemen van dit besluit.
De motivering is anders goed terug te lezen in de toespraken van Mijnheer Poetin en het Ministerie van Buitenlanddse Zaken van Rusland.
Nogmaals dit is geen antwoord op de gestelde vraag, dat Rusland banden heeft met Syrië ontken ik niet, (zo ook de VS geweest, het waren ook bonfgenoten, dus waarom verraadt de VS hen nu net als een soort Libië 2.0,) maar jij moet laten zien dat de bondgenootschap op zich de reden is voor de besluitvorming om niet te gaan ingrijpen, zoals je in het wild hebt beweerd, wat je volgens mij nooit zal kunnen doen, ergo het zijn loze accusaties richting Rusland.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:32 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Buitenlandse betrekkingen
Syrië heeft nauwe banden met de landen van de Arabische Liga, met Iran en met Rusland.
Iran steunt Syrië vanwege het feit dat de president en zijn familie tot de sjiitische alawieten behoren. De banden met Rusland gaan terug tot ver in de tijd van de Sovjet-Unie. Rusland heeft een marinebasis in de Syrische havenplaats Tartous. Rusland steunt Syrië vaak binnen de Verenigde Naties.
De Europese Unie onderhield banden met Syrië, de Europese Unie helpt na het Barcelona-proces landen rond de Middellandse Zee financieel. De Europese Unie bleef kritisch op de Syrische mensenrechtensituatie. Ook de Verenigde Staten en Syrië onderhouden diplomatieke betrekkingen. Recent hebben de Amerikanen aangegeven dat zij graag zien dat Bashar al-Assad vertrekt en de VS erkennen hem niet meer als staatshoofd.
Syrië heeft geen diplomatieke relaties met Israël, maar af en toe vinden via een bemiddelaar wel gesprekken plaats met de Israëliërs.
Ten slotte onderhoudt Syrië nauwe banden met de Libanese Hezbollah en de Palestijnse Hamas.
Wikipedia
Rusland zal Syrie steunen bij aanval
Vrijdag 6 september 2013 16:36
WASHINGTON (Dow Jones)--Tijdens een persconferentie na afloop van de tweedaagse G-20 top in Sint Petersburg heeft de Russische president Vladimir Poetin vrijdag verklaard dat Moskou Syrie "zal steunen" wanneer het land wordt aangevallen.
De Verenigde Staten overwegen militair ingrijpen vanwege het vermeend gebruik van chemische wapens door Syrie.
Welke steun Rusland Syrie zal bieden is niet duidelijk, Moskou geeft nu al hulp in de vorm van het leveren van militair materieel, bovendien kan het in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties een veto uitspreken over een gecoordineerde actie onder de vlag van de VN.
President Obama geeft vrijdag in een afzonderlijke persconferentie aan, dinsdag een toespraak te zullen houden voor het Amerikaanse volk, om zo de noodzaak van militair ingrijpen te benadrukken.
De uitspraken van Poetin zetten de aandelenmarkten in Europa en de VS vrijdag lager, eerder veerden die nog op door het Amerikaanse banenrapport.
Beurs.nl
Ik reageerde enkel op jouw: Rusland is niet pro-Assad. Dat is niet zo.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:50 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Nogmaals dit is geen antwoord op de gestelde vraag, dat Rusland banden heeft met Syrië ontken ik niet, (zo ook de VS, die hen nu verraadt net als een soort Libië 2.0,) maar jij moet laten zien dat de bondgenootschap op zich de reden is voor de besluitvorming om niet te gaan ingrijpen, zoals je in het wild hebt beweerd, wat je volgens mij nooit zal kunnen doen, ergo het zijn loze accusaties richting Rusland.
Jouw tweede prachtstuk dat Rusland steun levert aan Syrië doet evenmin toe.
Gaarne.
In deze kwestie zijn ze niet pro-Assad. Ze zijn pro Syrië en Syrisch volk.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:51 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ik reageerde enkel op jouw: Rusland is niet pro-Assad. Dat is niet zo.
Zomaar? Als Amerika EN Engeland zeggen bewijs te hebben, dan moet er wel iets zijn...honderden gewonden en geen druppeltje bloed zou je toch ook aan het denken moeten zetten....syrische regime of de syrische rebellen....het is beide tuig.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:56 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
In deze kwestie zijn ze niet pro-Assad. Ze zijn pro Syrië en Syrisch volk.
Rusland respecteert de internationale wet omtrent staatsoevereiniteit en oorlogsvoering. De VS en bondgenoten vallen zomaar binnen als iets hen niet bevalt. Wie is nou aggressief?
Ben het zó zat elke keer mensen eraan te moeten herinneren dat er een gifgas aanval is uitgevoerd.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:02 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Zomaar? Als Amerika EN Engeland zeggen bewijs te hebben, dan moet er wel iets zijn...honderden gewonden en geen druppeltje bloed zou je toch ook aan het denken moeten zetten....syrische regime of de syrische rebellen....het is beide tuig.
Dan ben je tot nu toe elke keer fout geweest, het was een zenuwgas.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:06 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ben het zo zat elke keer mensen eraan te moeten herinneren dat er een gifgas aanval is uitgevoerd.
Ja, ja.. Net als toen met Irak zeker..quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:02 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Zomaar? Als Amerika EN Engeland zeggen bewijs te hebben, dan moet er wel iets zijn...honderden gewonden en geen druppeltje bloed zou je toch ook aan het denken moeten zetten....syrische regime of de syrische rebellen....het is beide tuig.
Nou eh...dan zou iedereen het fout moeten hebben, er wordt telkens over gifgas gepraat?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:07 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Dan ben je tot nu toe elke keer fout geweest, het was een zenuwgas.
In een oorlog vallen er nou eenmaal doden en gewonden. Zou jij liever hebben gehad dat 2 000 mensen neergemaaid werden door AK-47 vuur en zware artillerie? Dan was het gepast geweld?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:02 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Waar lijken de beelden op? vergiftiging of aantasting van zenuwen? Zou niet erg moeilijk moeten zijn. Wat men zegt moet je niet zomaar klakkeloos overnemen...er wordt zoveel gezegd.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:08 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Nou eh...dan zou iedereen het fout moeten hebben, er wordt telkens over gifgas gepraat?
Jij hebt duidelijk je huiswerk niet gedaan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:09 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Im een oorlog vallen er nou eenmaal doden en gewonden. Zou jij liever hebben gehad dat 2 000 mensen neergemaaid werden door AK-47 vuur en zware artillerie? Dan was het gepast geweld?
Wat last de NATO zijn hypocrisie weer eens doorschijnen.
Aantasting zenuwen inderdaad.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:10 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Waar lijken de beelden op? vergiftiging of aantasting van zenuwen? Zou niet erg moeilijk moeten zijn. Wat men zegt moet je niet zomaar klakkeloos overnemen...er wordt zoveel gezegd.
Nergens voor nodig hoor, dat weten we heus wel.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:06 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ben het zó zat elke keer mensen eraan te moeten herinneren dat er een gifgas aanval is uitgevoerd.
Jij bent duidelijk ern makkelijk manipuleerbaar schaap dat gevoelig is voor Westerse propaganda bronnen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk je huiswerk niet gedaan.
We weten ook wel hoe jij erover denkt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nergens voor nodig hoor, dat weten we heus wel.
Alleen niet door wie, en ingrijpen gaat geen moer helpen.
Niet tegen gifgas het land uit krijgen want alle strijdende partijen kunnen er via bondgenoten zo weer aan komen.
Niet beter voor de gewone onschuldige burgerbevolking die nog meer wapens om de oren krijgen..
Niet voor de onschuldige minderheden onder de bevolking (waaronder de christenen) want Assad verzwakken is gelijk aan hun bescherming wegnemen en dus direct hun dood veroorzaken.
Niet voor het land, want zelfs als Assad's regime weggevaagd zou worden zit je met diverse rebellengroepen die elkaar gaan bestrijden voor de macht over het land.
Ingrijpen maakt alles alleen maar ERGER.
twitter:HansJMelissen twitterde op vrijdag 06-09-2013 om 22:16:22Steeds meer berichten over nieuwe gif-aanval bij Damascus. Toch nog geen betrouwbare bevestiging gezien. reageer retweet
Ach nee toch/quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
twitter:HansJMelissen twitterde op vrijdag 06-09-2013 om 22:16:22Steeds meer berichten over nieuwe gif-aanval bij Damascus. Toch nog geen betrouwbare bevestiging gezien. reageer retweet
Maar wat is jouw argumentatie hiertegen dan (tegen mijn argumenten)?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:17 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
We weten ook wel hoe jij erover denkt.
Daarom zei ik al: het heeft geen zin
Wie is die man?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Lekkere bronquote:Op vrijdag 6 september 2013 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Wacht maar tot die nuke in South Carolina 1 oktober gaat knallen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:27 schreef Morendo het volgende:
Blijkbaar heeft het westerse publiek nog een duwtje nodig. Laat me raden: dit keer met vingerafdrukken van Assad zelf...
Waarom twitter je het dan, kutlul?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Geef eens antwoord: wie is die man?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Welke senator oid had het daar ook alweer over?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:28 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wacht maar tot die nuke in South Carolina 1 oktober gaat knallen.
En waarom plaatst Jor_Dii het om 'm meteen weer te peren en niet te reageren?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom twitter je het dan, kutlul?
Nou volgens links die we hier niet mogen posten is er een black ops missie geweest om nukes vanuit ergens bij florida naar south carolina te verplaatsen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke senator oid had het daar ook alweer over?
Oorlogsverslaggever.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geef eens antwoord: wie is die man?
Nou kijk, dat is Hans en Hans die woont op een plaatselijke boerderij in Noord-Brabant. Hans heeft daar een tractor, mar natuurlijk ook een computer om zijn werk te kunnen doen, hahhahahahaha. Hans is een aardige man en Hans zoekt trouwens nog een vrouw.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geef eens antwoord: wie is die man?
En zijn er bevestigende bronnen?
Liefst niet al te vage?
Nouja dat was 10 minuten geleden.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom plaatst Jor_Dii het om 'm meteen weer te peren en niet te reageren?
Jawel, een vrouw uit het Congres (1 van beide "kamers") las ik ergens. Niet dat ik het serieus neem, maar jouw opmerking deed even een lichtje branden, zo van "hier heb ik eerder iets vaags over gelezen"..quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:32 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou volgens links die we hier niet mogen posten is er een black ops missie geweest om nukes vanuit ergens bij florida naar south carolina te verplaatsen.
Dat een senator daar over gehad heeft is mij niets bekend?
Assad dringt al een half jaar aan op onderzoek meen ik..quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:34 schreef JaJammerJan het volgende:
Assad had een week geleden toch ook gevraagd om tegelijkertijd ook 3 andere gifgas-aanvallen te onderzoeken die in de laatste maand hebben plaatsgevonden?
http://rt.com/news/syria-investigate-un-chemical-116/
Ik vraag met af hoe het met die aanvallen zit nu?
Ja sorry was even NL aan het afkijken maar zag deze voorbij komen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom plaatst Jor_Dii het om 'm meteen weer te peren en niet te reageren?
Hmm zou wel eng zijn. Ja ik weet het ook niet hoor, ik vind het wel spannend om dat soort zooi te lezen maar om het nou klakkeloos aan te nemen. Zelfde geldt voor RTL en NOS nieuws trouwens.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel, een vrouw uit het Congres (1 van beide "kamers") las ik ergens. Niet dat ik het serieus neem, maar jouw opmerking deed even een lichtje branden, zo van "hier heb ik eerder iets vaags over gelezen"..
Ok, dat is me even ontgaan.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja dat was 10 minuten geleden.
En relevante tweets kunnen hier geplaatst worden, ook al zeggen ze niks.
Van mij ook: sorry. Had door moeten klikken op die tweet en had dan kunnen lezen wat zijn beroep is.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja sorry was even NL aan het afkijken maar zag deze voorbij komen.
Maar als jij bekend bent met die vage sites enzo, kun jij dan niet ff kijken of je er iets over ziet (wat in die tweet staat)?quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:37 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Hmm zou wel eng zijn. Ja ik weet het ook niet hoor, ik vind het wel spannend om dat soort zooi te lezen maar om het nou klakkeloos aan te nemen. Zelfde geldt voor RTL en NOS nieuws trouwens.
Maargoed een nuke attack in de VS (of overal) zou wel echt het hele wereldtoneel omgooien, dat lijkt me echt eng.
Kan er niets over vinden nog terwijl dit wel breaking zou moeten zijnquote:Op vrijdag 6 september 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar als jij bekend bent met die vage sites enzo, kun jij dan niet ff kijken of je er iets over ziet (wat in die tweet staat)?
Ik zie ook niks met mijn suffe gegoogle, maar wellicht moeten we op twitter zijn of heeft de man slechts telefonisch contact met mensen in Syrië..quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:44 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Kan er niets over vinden nog terwijl dit wel breaking zou moeten zijn
Wel dat china nog meer militairen stuurt
http://beforeitsnews.com/(...)s-video-2454142.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |