abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131985120
Chili is zeker niet duurder dan Argentina, al zal het met de blue rate allemaal wel wat goedkoper zijn dan in Chili maar dan moet je wel (veel) cash geld meenemen en daar kleven risicos aan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 21:33:59 #202
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131985203
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:22 schreef El_Matador het volgende:

Costa Rica gevaarlijker dan Nicaragua?

Goed punt.
reset
  woensdag 9 oktober 2013 @ 05:28:11 #203
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131995513
quote:
Gaoxing, Kenia lijkt me op zich prima te doen. 1 aanslag verandert daar niet zoveel aan. Toen ik in Madrid woonde had ik 2 ETA-aanslagen (1 bij de uni in de buurt, 1 in mijn wijk), maar de kans dat je geraakt wordt is miniem.
Tuurlijk, wij hebben ook bomaanslagen, dodelijke rellen en weet ik al wat meer meegemaakt. Maar dat is gevoelsmatig wat anders als je erbij bent. Ik heb het nu over m'n ukkie erheen laten vliegen, zonder mij :)

Anyway, daarom vroeg ik het ook niet, ik was gewoon benieuwd hoe het met Elvy was en of het land weer opkrabbelt. Qua veiligheid wend ik me wel tot een vriend die een bedrijf heeft in 'personal security' en ook in Kenya werkt :)
pi_131998626
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Dit is een interessante analyse over de motieven van Al-Shabab. http://thinkprogress.org/(...)ll-sign-desperation/
Boeiende info. Bedankt. :s)
pi_131998957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:33 schreef Individual het volgende:

[..]

Goed punt.

Linke shit daar, jongûh!
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:31:58 #206
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_131999794
quote:
11s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:02 schreef Barbusse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Linke shit daar, jongûh!
Ik heb een duidelijk verschil gemerkt tussen Costa Rica en Nicaragua. In Nicaragua (Managua iig) vond ik de sfeer toch een heel stuk dreigender. Costa Rica is ook een heel stuk ontwikkelder en het gemiddelde inkomen ligt 3x hoger. Het moordcijfer in Nicaragua ligt hoger, maar niet zo schrikbarend veel hoger.

Beide mooie landen, maar toch wel verschillend. :)
reset
  donderdag 10 oktober 2013 @ 01:48:29 #207
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_132028554
quote:

[..]

Hier klopt echt niets van. Brazilie is hartstikke duur (Rio is duurder dan Parijs). Chili is ook duur, zeker duurder dan Argentinie.

En dan die veiligheid! Brazilie, Paraguay, Argentinie, Peru en Ecuador gevaarlijker dan Colombia? Colombia net zo gevaarlijk als de VS? Costa Rica gevaarlijker dan Nicaragua?

Er wordt een hoop bij elkaar geluld lijkt me.

Gaoxing, Kenia lijkt me op zich prima te doen. 1 aanslag verandert daar niet zoveel aan. Toen ik in Madrid woonde had ik 2 ETA-aanslagen (1 bij de uni in de buurt, 1 in mijn wijk), maar de kans dat je geraakt wordt is miniem.
Flauw: Nederlander doodgeschoten in Colombia

Soms kun je het zo onveilig maken als jezelf wilt....met alle gevolgen van dien.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_132028588
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 01:48 schreef breaky het volgende:

[..]

Flauw: Nederlander doodgeschoten in Colombia

Soms kun je het zo onveilig maken als jezelf wilt....met alle gevolgen van dien.
Whuut! Wist ik niet!

Nederlandse Spaan in Barranquilla. 1 miljoen inwoners, aardig wat narco's, veel corruptie. Sja.

Ik ben daar met carnaval in een flink slechte buurt geweest. Alleen op straat met een grote backpack en later goed verkleed.

Heb een supertoffe tijd met mijn grappige taxichauf gehad (bij hem thuis geweest, familie leren kennen, heb hem op Facebook, beetje Engels praten met zijn kinderen) in zijn straat zonder asfalt. Tis zeker niet onveilig, maar een huurmoordenaar kan de verkeerde pakken of hij heeft een rekening niet op tijd betaalt. Sja, dat gebeurt in Amsterdam ook.

[ Bericht 8% gewijzigd door El_Matador op 10-10-2013 07:37:03 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132226229
Week in Nederland doorgebracht.

Dat had ik al een tijdje niet gedaan, en ik moest toch wel een paar keer aan dit KAA / List of Stuff Dutch People Like topic denken. Vooral het verhaal over de prut die Nederlanders op hun brood doen. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Na 4 jaar Japans/Koreaans eten, vielen de droge boterhammen mij trouwens ook wat zwaar op de maag.

Wat me opviel in vergelijking met zo'n jaar of 12 geleden, toen ik uit Nederland vertrok, is dat het snelwegennet sterk verbeterd is. Helaas blijven Nederlanders slechte automobilisten. Op weg naar Schiphol stond ik een tijdje in de file, waarbij ik achter een Audi zat, waarvan de bestuurder iedere keer heel hard optrok, om daarna weer heel hard in de remmen te gaan. En dat deed hij zo'n 300 keer. Ook de matrixborden van Rijkswaterstaat zijn een bron van ongemak. Als er 70 staat, rijdt iedereen 120 totdat het niet meer kan, en dan gaat iedereen vol in de remmen. Vaak komt dat dan, omdat er iets langs de kant staat, en de goegemeente wil zien wat er precies aan de hand is. Het zijn net kleine kinderen.

Iedereen is ook zo opgefokt. Misschien komt dat door de liters koffie en thee die er achterover geslagen worden. Al dat gehaast, nergens goed voor. Zen, weet je.

Ook leuk: de Nederlandse 'natuur'. Ik ben in de bossen rond de heide van Someren (N-Brabant) opgegroeid. Ik ga er nog graag naar terug om herinneringen op te halen. Kan niet meer. Blijkbaar stonden er te veel bomen die het water opmaakten, waardoor de heide verdroogde. Een paar bomen kappen was geen optie; alles moest er uit, inclusief de heide, waardoor er nu een soort van maanlandschap heerst. Je vraagt je af hoe zoiets kan met een land dat vol zit met mejeuhippie's, maar onderzoek van mijn moeder leerde me dat die juist vooraan stonden om dit plan aan te moedigen. Leg mij eens uit hoe mejeuhippie's jarenlang tegen elke vorm van bomenkap zijn, om uiteindelijk vooraan te staan als een heel gebied wordt veranderd in een maanlandschap?

Na een week Nederlandse gekkigheid teruggevlogen naar Japan, alwaar het vliegtuig net het tipje van tyfoon Wipha meenam. Gelukkig ben ik niet een dag later gaan vliegen. In de aanvliegroute op Narita was het onstuimig, maar uiteindelijk viel het wel mee, zodat ik mijn maaltijd binnen kon houden. Opvallend: de vegetarische maaltijd vanaf Narita -> AMS was echt super, terwijl het op de weg terug gewoonweg slecht was. Twee keer KLM. Misschien dat ze die topkok uit Narita over kunnen halen om in Amsterdam te gaan wonen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 16-10-2013 14:39:17 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132226899
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:33 schreef Lyrebird het volgende:
Ook leuk: de Nederlandse 'natuur'. Ik ben in de bossen rond de heide van Someren (N-Brabant) opgegroeid. Ik ga er nog graag naar terug om herinneringen op te halen. Kan niet meer. Blijkbaar stonden er te veel bomen die het water opmaakten, waardoor de heide verdroogde. Een paar bomen kappen was geen optie; alles moest er uit, inclusief de heide, waardoor er nu een soort van maanlandschap heerst. Je vraagt je af hoe zoiets kan met een land dat vol zit met mejeuhippie's, maar onderzoek van mijn moeder leerde me dat die juist vooraan stonden om dit plan aan te moedigen. Leg mij eens uit hoe mejeuhippie's jarenlang tegen elke vorm van bomenkap zijn, om uiteindelijk vooraan te staan als een heel gebied wordt veranderd in een maanlandschap?
Hei groeit van nature alleen in de duinen, in de rest van Nederland is het milieuschade.

Ooit veroorzaakt door het houden van schapen. Want schapen eten de bast van bomen zodat die doodgaan. En op de kale plekken kwam hei te groeien. Maar tegenwoordig worden er nog maar weinig schapen gehouden, en in principe zou de hei dus weer terug veranderen in bos. Om dat tegen te gaan huren ze op sommige plekken alsnog een herder met een kudde schapen in om de boel regelmatig kaal te vreten. Maar ook dat wordt te duur, het schijnt goedkoper te zijn om de hei te behouden door af en toe flink met een bulldozer te keer te gaan.

Tja, die "milieuhippies" zien blijkbaar soms liever een park of dierentuin dan echte natuur.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2013 14:55:28 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:12:35 #211
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132229523
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Hei groeit van nature alleen in de duinen, in de rest van Nederland is het milieuschade.

Ooit veroorzaakt door het houden van schapen. Want schapen eten de bast van bomen zodat die doodgaan. En op de kale plekken kwam hei te groeien. Maar tegenwoordig worden er nog maar weinig schapen gehouden, en in principe zou de hei dus weer terug veranderen in bos. Om dat tegen te gaan huren ze op sommige plekken alsnog een herder met een kudde schapen in om de boel regelmatig kaal te vreten. Maar ook dat wordt te duur, het schijnt goedkoper te zijn om de hei te behouden door af en toe flink met een bulldozer te keer te gaan.

Tja, die "milieuhippies" zien blijkbaar soms liever een park of dierentuin dan echte natuur.
Het is waar dat heide veel voorkomt in de duinen omdat het arme zandgronden zijn, maar die komen toch over het hele land voor. Het zijn plekken waar naaldbomen groeien die ook met weinig tevreden zijn.

M'n vader is een paleobotanist/geoloog die daar bijzonder in geīnteresseerd is en altijd vol verhalen zit of je ze nu wilt horen of niet. :P

Dan rij je door een bos heen en dan hoor je dat de grond er zo arm is.. "Maar het staat hier helemaal vol bomen!" -"Dat zijn naaldbomen en we zijn net door heidegronden heengekomen. De reden dat er zoveel mais groeit komt door de kunstmest. Mais ontneemt het mooie uitzicht etc etc.."

Hij moet ook niets hebben van de milieuhippies die volgens hem vooral onwetende stedelingen zijn.
reset
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:18:14 #212
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132229710
quote:

Dat had ik al een tijdje niet gedaan, en ik moest toch wel een paar keer aan dit KAA / List of Stuff Dutch People Like topic denken.
Nog veel gele en rode broeken gezien? :P

Ik was wel onder de indruk van de NL wegen. Op de 100 wegen hebben ze nu overal groene strepen en als je op een verlaten stoplicht afrijdt springt ie snel op groen door de sensoren. Op de snelweg is het soms ook lastig om te weten hoe hard je nu weer mag. De tomtom is ook vaak de weg kwijt als het op snelheden aankomt. 130km/u dan 100km/u dan 120km/u dan 80 km/u en dan ben je nog maar een kilometer onderweg..
reset
pi_132229917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:18 schreef Individual het volgende:

[..]

Nog veel gele en rode broeken gezien? :P
Een paar, en toen moest ik idd ook aan die webpagina denken. Zoiets zou je in Japan niet snel zien.

quote:
Ik was wel onder de indruk van de NL wegen.
Ik ook wel hoor, alleen niet zo van de Nederlandse rijstijl. :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_132230084
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:18 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik was wel onder de indruk van de NL wegen. (...) als je op een verlaten stoplicht afrijdt springt ie snel op groen door de sensoren.
In andere landen heb je daarentegen veel vaker een groene golf. Maar dat vereist cycli met een vaste tijdsduur en dan kan je dus niet met slimme sensoren werken.

Het is nog een hele kunst om een optimale regeling voor stoplichten te bedenken. Ik geloof dat ze bij de TU Dresden zelfs een leerstoel hebben specifiek voor stoplichten. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2013 16:29:57 ]
pi_132237396
quote:
Voor slechts 1 week naar Nederland vanuit Japan? Wow.

quote:
Iedereen is ook zo opgefokt. Al dat gehaast, nergens goed voor. Zen, weet je.
Exact een van de belangrijkste redenen waarom ik niet meer in Nederland zou kunnen wonen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 16 oktober 2013 @ 20:34:11 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132238445
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact een van de belangrijkste redenen waarom ik niet meer in Nederland zou kunnen wonen.
toch denk ik dat als we allemaal weer een tijd in Nederland zouden moeten wonen we gewoon mee gaan in de vaart der volkeren
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_132238564
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

toch denk ik dat als we allemaal weer een tijd in Nederland zouden moeten wonen we gewoon mee gaan in de vaart der volkeren
Vroegah wel ja. Heel erg, als je thuisbent, doe je er gewoon weer aan mee.
Toen ik vorig jaar april 3 weken in Nederland/Duitsland was, werd ik gek. Heb letterlijk een vriend opgebeld in Amsterdam met "ik moet nu naar je toekomen, ik trek het niet meer in het dorp/kleine stad waar ik ben opgegroeid".

Ik zou ook overal te laat komen enzo. Nee, ik kan en wil daar niet meer aan wennen.

woensdag 16 oktober 2013 @ 22:27:38 #218
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132243722
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Denk ik ook. Gewoonweg omdat je wel zal moeten dan.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 03:25:22 #219
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_132249856
quote:

Na een week Nederlandse gekkigheid teruggevlogen naar Japan, alwaar het vliegtuig net het tipje van tyfoon Wipha meenam. Gelukkig ben ik niet een dag later gaan vliegen. In de aanvliegroute op Narita was het onstuimig, maar uiteindelijk viel het wel mee, zodat ik mijn maaltijd binnen kon houden. Opvallend: de vegetarische maaltijd vanaf Narita -> AMS was echt super, terwijl het op de weg terug gewoonweg slecht was. Twee keer KLM. Misschien dat ze die topkok uit Narita over kunnen halen om in Amsterdam te gaan wonen.
Een een staartje van een typhoon heeft wel grote problemen in Laos veroorzaakt. Een vliegtuig met 44 inzittenden is gecrasht en niemand heeft het overleefd... :'(

Anyway...het is nog steeds veiliger dan rijden op de slechte wegen hier. In Laos zijn er meer verkeersdoden per jaar dan in NL, terwijl de bevolking maar iets van 7 miljoen mensen telt....
Modus Vivendi!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 03:35:58 #220
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_132249889
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vroegah wel ja. Heel erg, als je thuisbent, doe je er gewoon weer aan mee.
Toen ik vorig jaar april 3 weken in Nederland/Duitsland was, werd ik gek. Heb letterlijk een vriend opgebeld in Amsterdam met "ik moet nu naar je toekomen, ik trek het niet meer in het dorp/kleine stad waar ik ben opgegroeid".

Ik zou ook overal te laat komen enzo. Nee, ik kan en wil daar niet meer aan wennen.
Zelfde probleem hier. Vorig jaar hebben mijn vrouw en ik maar een hotelletje naast Schiphol geboekt en Friesland achter ons gelaten....

Kleine gemeenschappen zijn niet onprettig in NL maar erg gebeurt erg gewoon weinig en je ziet zo weinig mensen op straat....
Modus Vivendi!
pi_132250453
Al een tijdje niet meer hier geweest (familie op bezoek, en een druk evenement qua werk voor de boeg), en nu zie ik zoveel herkenbaars om op te reageren!
Maar om te lange verhalen te voorkomen, en vanwege tijdgebrek, zal ik alleen even reageren op de vraag van Gao.

In principe gaat hier alles wel weer aardig z'n gangetje, gelukkig.
Qua veiligheid heb ik niet het idee dat er veel veranderd is in Kenia. Al Shabaab waarschuwde ook al jaren voor aanslagen, dus een complete verassing was het niet.
De gewetensvraag blijft dan natuurlijk 'Is Kenia (nu) veilig?' Dat vind ik een lastige om antwoord op te geven. Ik geloof dat we wereldwijd niet zo erg goed aangeschreven staan wat betreft veiligheid, en denk dat daar ook wel reden voor is. Aan de andere kant woon ik hier inmiddels bijna 7 jaar, en heb ik persoonlijk nog nooit iets meegemaakt.
Verder is toerisme één van de belangrijkste bronnen van inkomsten voor Kenia, en er is het land dus veel aan gelegen om toeristen veilig te houden, en ze ook het gevoel te geven dat ze veilig zijn.
Garanties bestaan er niet in het leven, maar ik zou qua schoolreisje niet twijfelen vanwege de veiligheid op het moment. Dan had ik mijn familie nu ook niet over laten komen.
Neemt niet weg dat het me heel wat lijkt om je kind zo ver weg alleen op schoolreis te sturen, maar dat zou het denk ik ook zijn naar een onbewoond eiland of zo.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 17 oktober 2013 @ 08:32:30 #222
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_132250770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:48 schreef elvy het volgende:
Al een tijdje niet meer hier geweest (familie op bezoek, en een druk evenement qua werk voor de boeg), en nu zie ik zoveel herkenbaars om op te reageren!
Maar om te lange verhalen te voorkomen, en vanwege tijdgebrek, zal ik alleen even reageren op de vraag van Gao.

In principe gaat hier alles wel weer aardig z'n gangetje, gelukkig.
Qua veiligheid heb ik niet het idee dat er veel veranderd is in Kenia. Al Shabaab waarschuwde ook al jaren voor aanslagen, dus een complete verassing was het niet.
De gewetensvraag blijft dan natuurlijk 'Is Kenia (nu) veilig?' Dat vind ik een lastige om antwoord op te geven. Ik geloof dat we wereldwijd niet zo erg goed aangeschreven staan wat betreft veiligheid, en denk dat daar ook wel reden voor is. Aan de andere kant woon ik hier inmiddels bijna 7 jaar, en heb ik persoonlijk nog nooit iets meegemaakt.
Verder is toerisme één van de belangrijkste bronnen van inkomsten voor Kenia, en er is het land dus veel aan gelegen om toeristen veilig te houden, en ze ook het gevoel te geven dat ze veilig zijn.
Garanties bestaan er niet in het leven, maar ik zou qua schoolreisje niet twijfelen vanwege de veiligheid op het moment. Dan had ik mijn familie nu ook niet over laten komen.
Neemt niet weg dat het me heel wat lijkt om je kind zo ver weg alleen op schoolreis te sturen, maar dat zou het denk ik ook zijn naar een onbewoond eiland of zo.
Goed om te horen dat alles weer z'n gangetje gaat.

Oudste heeft inmiddels gekozen, maar niet voor Kenya. Ze weet dat de kans dat er iets zou gebeuren én dan ook nog net als zij er is en waar ze is bijzonder klein is, maar hé, ze is elf..... dan zijn beren altijd wat groter. En aangezien er genoeg andere leuke keuzes waren.... :P Haar eerste keus is nu een PADI cursus hier in de buurt, de tweede een hike-and-help in Nepal en de derde is Borneo. Overigens wel met het idee dat ze zelf mag meebetalen (zeker voor Borneo) door geld te vragen voor Sinterklaas, verjaardag e.d. Dat was geloof ik wel een shocker, maar ik denk dat het een goede manier is om dit soort dingen op waarde te blijven schatten. Want mijn hemel wat hebben mensen hier een geld....

De vriend die ik had geraadpleegd vertelde trouwens dat er aanwijzingen zijn voor een dreigende aanslag in Mombasa. Maar aan de andere kant gaat hij zelf met Kerst met het hele gezin op vakantie naar Kenya. Welbeschouwd kun je maar beter thuis in de schommelstoel blijven zitten als je ieder risico wilt uitsluiten....
pi_132253703
Wat een gave keuzes, alle drie!
Maar inderdaad wel nogal prijzig, lijkt me heel goed dat ze zelf ook een deel moet bijdragen op de een of andere manier. Als ik om me heen kijk, dan lijkt het me voor expat kinderen al helemaal niet makkelijk om de waarde van geld goed te leren inschatten, maar in zo'n cultuur zal dat nog wel veel erger zijn.

Wat betreft aanslagen hier, ik weet/ geloof ook niet dat de dreiging met deze ene nu voorbij is, dus ook wat dat betreft is er niet echt wat veranderd. Maar ik heb het gevoel dat de kans om te sterven aan bijvoorbeeld een verkeersongeval hier nog altijd veeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen groter is. Zoals jij ook al zegt Gao, risico's kun je toch niet uitsluiten. Zul je net zien dat er een komeet neerstort op je schommelstoeltje of zo, haha
pi_132290228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:55 schreef elvy het volgende:
Wat een gave keuzes, alle drie!
Maar inderdaad wel nogal prijzig, lijkt me heel goed dat ze zelf ook een deel moet bijdragen op de een of andere manier. Als ik om me heen kijk, dan lijkt het me voor expat kinderen al helemaal niet makkelijk om de waarde van geld goed te leren inschatten, maar in zo'n cultuur zal dat nog wel veel erger zijn.

Wat betreft aanslagen hier, ik weet/ geloof ook niet dat de dreiging met deze ene nu voorbij is, dus ook wat dat betreft is er niet echt wat veranderd. Maar ik heb het gevoel dat de kans om te sterven aan bijvoorbeeld een verkeersongeval hier nog altijd veeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen groter is. Zoals jij ook al zegt Gao, risico's kun je toch niet uitsluiten. Zul je net zien dat er een komeet neerstort op je schommelstoeltje of zo, haha
jullie wonen ook niet in de grote stad, toch?

Ik had het er gister met een collega over dat ik het zo prettig vind dat ik me hier zo veilig voel, en wat voor omschakeling het dan is om ergens naar toe te gaan waar ik wat meer van m'n omgeving op de hoogte moet zijn...

Verder, wat fijn, dat de keuze gemaakt is, Gao. Was dit bij jullie laatste school ook zo extravagant?

Het laatste weerbericht uit Zweden: Vanmorgen was de wereld hier wit, we hebben de eerste sneeuw gehad. Gelukkig is het ook al weer weg!
pi_132290396
quote:

Dat had ik al een tijdje niet gedaan, en ik moest toch wel een paar keer aan dit KAA / List of Stuff Dutch People Like topic denken. Vooral het verhaal over de prut die Nederlanders op hun brood doen. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Na 4 jaar Japans/Koreaans eten, vielen de droge boterhammen mij trouwens ook wat zwaar op de maag.

Wat me opviel in vergelijking met zo'n jaar of 12 geleden, toen ik uit Nederland vertrok, is dat het snelwegennet sterk verbeterd is. Helaas blijven Nederlanders slechte automobilisten. Op weg naar Schiphol stond ik een tijdje in de file, waarbij ik achter een Audi zat, waarvan de bestuurder iedere keer heel hard optrok, om daarna weer heel hard in de remmen te gaan. En dat deed hij zo'n 300 keer. Ook de matrixborden van Rijkswaterstaat zijn een bron van ongemak. Als er 70 staat, rijdt iedereen 120 totdat het niet meer kan, en dan gaat iedereen vol in de remmen. Vaak komt dat dan, omdat er iets langs de kant staat, en de goegemeente wil zien wat er precies aan de hand is. Het zijn net kleine kinderen.

Iedereen is ook zo opgefokt. Misschien komt dat door de liters koffie en thee die er achterover geslagen worden. Al dat gehaast, nergens goed voor. Zen, weet je.

:D Nederland heeft nooit echt uitgeblonken in kwaliteitsvoedsel tijdens vluchten i.v.g.met andere gerenomeerde maatschappijen.. Die uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Maar begrijp ik nou goed uit je verhaal dat je weer blij was Nederland te verlaten?
pi_132290522
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

jullie wonen ook niet in de grote stad, toch?

Ik had het er gister met een collega over dat ik het zo prettig vind dat ik me hier zo veilig voel, en wat voor omschakeling het dan is om ergens naar toe te gaan waar ik wat meer van m'n omgeving op de hoogte moet zijn...

Verder, wat fijn, dat de keuze gemaakt is, Gao. Was dit bij jullie laatste school ook zo extravagant?

Het laatste weerbericht uit Zweden: Vanmorgen was de wereld hier wit, we hebben de eerste sneeuw gehad. Gelukkig is het ook al weer weg!
De eerste sneeuw! Brrrr! :o
Ja doei.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:18:02 #227
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_132290814
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:01 schreef Jagärtrut het volgende:

Och nee joh, op de vorige school gingen ze wel een dag of 5 weg in deze klas (groep 8, maar wel de eerste klas van de middelbare school), maar dan gewoon ergens in Thailand. Hoogstens met de sleepertrain naar het noorden. En geen keuze, want 'teambuilding'.

En sneeuw :D Tof! Hier is het inmiddels zo koel dat je bijna de hele dag buiten kunt zijn. Je voelt het met de dag afkoelen. Erg lekker!
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:30:02 #228
45833 crew  Fogel
pi_132291254
Sneeuw ja. Hier vanmorgen ook. Ik vind het nog te vroeg ervoor eigenlijk.

Er ligt nog steeds een beetje, maar ik hoop dat het snel weer weg is.
De winterbanden liggen in ieder geval al onder de autos. En in het weekend gooi ik denk ik maar de spijkerbanden vast onder de ene auto.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_132291751
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:30 schreef Fogel het volgende:

[ afbeelding ]

De winterbanden liggen in ieder geval al onder de autos. En in het weekend gooi ik denk ik maar de spijkerbanden vast onder de ene auto.
Oi :') Veuls te koud voor mij :{w

http://www.timesofmalta.com/weather/forecast#.UmERnRRNGds

Das meer mijn ding 8-)
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_132291940
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:30 schreef Fogel het volgende:

[ afbeelding ]

ja, wij moeten ook banden wisselen, staat voor het weekend op de agenda. Spijkerbanden doen we niet aan...
pi_132292019
En toch lijkt wakker worden met sneeuw me ergens ook wel weer tof O+
Sowieso kan ik de komende 3 jaar redelijk flexibel zijn met thuis werken, dus veel problemen zal ik niet tegenkomen. Dat is wel echt heel fijn :@
Ja doei.
pi_132292773
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
En toch lijkt wakker worden met sneeuw me ergens ook wel weer tof O+
Sowieso kan ik de komende 3 jaar redelijk flexibel zijn met thuis werken, dus veel problemen zal ik niet tegenkomen. Dat is wel echt heel fijn :@
eind november, december, januari, februari, maart. Dan vind ik wakker worden met sneeuw niet erg. Alle andere tijden is het te vroeg/ te laat.
pi_132293717
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:06 schreef Iwanius het volgende:
Maar begrijp ik nou goed uit je verhaal dat je weer blij was Nederland te verlaten?
Nee, ik heb best wel genoten van Nederland, maar er waren een aantal zaken die me opvielen. Als je langere tijd in een bepaald land gewoond hebt, dan worden de contrasten tussen dat land en Nederland wat duidelijker.
pi_132427008
Nee, dat begrijp ik. Maar je verhaal kwam op mij over dat je maar wat blij was dat je weer Nederland kon verlaten gezien de opgedane ervaringen. Verkeerde interpretatie dus.

Trouwens hebben ze waar jij woont ook de bekende Hollandse producten voorradig? Drop,pindakaas,kroketten/frikandellen e.d.?
pi_132437660
Waaaaaaaaaaaaaaaaaah, sneeuw! Nu al?
Vond sneeuw nooit zo erg, veel minder erg dan vieze grijze regendagen, en soms zelfs ronduit leuk. Toch heb ik het nog niet gemist.
pi_132439480
LOL, wij hebben de kids (nu 9 maanden) voor het eerst een broek aangedaan omdat het 's nachts wat koeler is. De herfst/winter is hier in Texas juist de periode met het aangename weer.
Jesus saves but death prevails.
pi_132484857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:44 schreef Shivo het volgende:
LOL, wij hebben de kids (nu 9 maanden) voor het eerst een broek aangedaan omdat het 's nachts wat koeler is. De herfst/winter is hier in Texas juist de periode met het aangename weer.
Hier ook. Lekkere temperaturen in de 70s (nu 74F ~ 23C) dus lekker koel. Alleen lijkt het er op dat er een koude front aankomt met nacht temperaturen die zelfs even onder de 10C dippen (the horror :D)
pi_132504228
Even wat schaamteloze spam :@

donderdag 24 oktober 2013 @ 12:33:49 #239
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_132509382
Ik ook! Ik ook! Maar dan wel over een nog bijna niet ontdekt gebied. Ben er zelf 2x geweest, is echt geweldig, vooral als je veeeeel (vreemde) vogels wil zien en ´s nachts heldere sterrenhemels (dan gaat het agregaat uit).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 13:49:53 #240
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132511597
We doen een ronde promotie video's? :P

reset
pi_132512895
Ja, dit topic heeft meer promo's nodig. 8-)

Mijn favoriet O+
pi_132514146
ow, dan heb ik er ook één!

niet helemaal accuraat, wel erg grappig
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:16:04 #243
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_132514503
Het wachten is op de reactie van Fogel natuurlijk _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:25:20 #244
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132514805
Fogel is aan het wachten op de noodhulp vanuit Afrika.

reset
pi_132514870
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:25 schreef Individual het volgende:

Hahahahaha _O- "Frostbite kills people too" :')14.gif
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:36:51 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132515146
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:38:21 #247
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132515195
En een wat oudere over m'n stadje natuurlijk _O_

Wat korter en minder saai :P

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_132516705
Ow Fogel was het ja, ik wist dat er iemand in Noorwegen zat, maar even niet meer precies wie. Haha, die van radi-aid was ik bijjjjjjjjna vergeten. Die ging hier viral vorig jaar!

Toeristen denken hier trouwens dus regelmatig echt dat ze tijgers zullen gaan zien :')
pi_132516895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:25 schreef Individual het volgende:

:D! Die comments eronder ook :') van die jankerds die zeggen dat het geld dat 'deze afrikanen' hebben besteed aan dit filmpje beter naar de 'poor africans' hadden kunnen gaan en dat ze de draak steken met ontwikkelingshulp (omdat dat zo zaligmakend is). :') :D! _O-
Ja doei.
pi_132517111
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:D! Die comments eronder ook :') van die jankerds die zeggen dat het geld dat 'deze afrikanen' hebben besteed aan dit filmpje beter naar de 'poor africans' hadden kunnen gaan en dat ze de draak steken met ontwikkelingshulp (omdat dat zo zaligmakend is). :') :D! _O-
Ik vind het een hilarisch filmpje :')
pi_132517125
Heb geen geluid hier, zal 'm thuis eens kijken vanavond :+
Ja doei.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:44:29 #252
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_132517348
Niet één fastoenlijk promotiefilmpje over Bariloche te vinden zeg. De enige "officiële" die ik tegenkwam gebruikt beelden van 20-30 jaar geleden :{w
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:53:14 #253
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132517679
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:44 schreef flipsen het volgende:
Niet één fastoenlijk promotiefilmpje over Bariloche te vinden zeg. De enige "officiële" die ik tegenkwam gebruikt beelden van 20-30 jaar geleden :{w
Ik kan van Zwitserland of Zurich ook niks vinden, alleen maar dingen waarvan ik na het bekijken zeg: nou, dat is nu niet echt heel uitnodigend -O- Wel prachtige filmpjes van helikoptervluchten boven de bergen trouwens O+
pi_132517709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
Heb geen geluid hier, zal 'm thuis eens kijken vanavond :+
Zet je schrap, want het nummer zelf is zo zoet dat het glazuur van je tanden spat :')
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 02:58:44 #255
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_132538775
Zo kan ik het ook! :P

Het laatste filmpje is gemaakt door een Nederlander die ook in Luang Prabang woont. :)

[ Bericht 32% gewijzigd door breaky op 25-10-2013 03:08:04 ]
Modus Vivendi!
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:21:14 #256
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132539760
Wij hebben een paar hele lange promotie-filmpjes.....ze heten LOTR ;)
pi_132539778
Vanmiddag op weg naar Thailand :)
pi_132539791
Om er te gaan wonen?
Ja doei.
pi_132539816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:23 schreef motorbloempje het volgende:
Om er te gaan wonen?
Nee, vakantie 3 weekjes
pi_132539829
Dan zou ik dat in TRV posten als ik jou was :)
Ja doei.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:07:32 #261
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_132540386
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 08:27 schreef motorbloempje het volgende:
Dan zou ik dat in TRV posten als ik jou was :)
Dit topic heet toch 'de wereld rond'?
En het subforum kaaskoppen in het buitenland?
Nou, hij is op een andere plek in de wereld en in het buitenland.
Ik weet niet of jij een Brits paspoort hebt, maar als het wel zo is, is hij zelfs nog meer kaaskop dan jij.
pi_132540618
Voor reizen is er TRV, voor mensen die geëmigreerd zijn KAA. Zo moeilijk is 't niet.
Ja doei.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:33:22 #263
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132540853

De hele bluray-set! O+ Zes uur aan series over het gehele land, gefilmd over de afgelopen drie jaar en voor 100% van lokale makelij, dus enkel support voor lokale bedrijfjes en studenten O+

Maar wel effe wachten voor ik er 200 leva voor neerleg :P
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:33:53 #264
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132540865
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
Voor reizen is er TRV, voor mensen die geëmigreerd zijn KAA. Zo moeilijk is 't niet.
you talking Fok! here sweetie, gotta be idiot proof
pi_132540872
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:33 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

you talking Fok! here sweetie, gotta be idiot proof
Als zelfs wij het snappen ;( :') ;)
Ja doei.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:34:55 #266
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_132540882
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als zelfs wij het snappen ;( :') ;)
true......
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:37:14 #267
45833 crew  Fogel
pi_132540916
Als 'de wereld is plat' in de TT staat zou het ook een heel ander soort idioten aantrekken :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_132540921
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:37 schreef Fogel het volgende:
Als 'de wereld is plat' in de TT staat zou het ook een heel ander soort idioten aantrekken :P
BNW invasie?
Ja doei.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:38:49 #269
45833 crew  Fogel
pi_132540959
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

BNW invasie?
Bijvoorbeeld.
pi_132541052
Tof!

De wereld is niet echt. Is allemaal CGI.
Ja doei.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:45:23 #271
45833 crew  Fogel
pi_132541113
Een holle en platte aarde met een maan van kaas ^O^
pi_132541145
ALS heel de wereld een appeltaart was

En inkt de heele zee,

Dan konden we eten meer dan genoeg,

Maar drinken niet - owee!
Ja doei.
pi_132541198
English tea is bad for you, mmmmkay? :')
pi_132541272
DE koffie nu! Ze hadden bij de Lidl een Americano van DE! :D
Ja doei.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:53:40 #275
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132541316

O+
reset
pi_132541401
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:12:16 #277
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_132547884
Oeh, die mok is wel geweldig _O- Ik heb een zwak voor koffiemokken, kan het vaak niet laten om er gewoon eentje te kopen in de supermarkt. Kijkt vrouwlief weer }:| zo. En ik drink niet eens veel koffie, maar vind het gewoon leuk :Y
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:15:50 #278
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_132547959
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:44 schreef flipsen het volgende:
Dom van me, maar de hele film Wakolda is natuurlijk een "promotiefilmpje" >:) Sprak mijn Duitse buurman er nog even over (die een rolletje zou hebben, bleek toch dat ik erover heen had gekeken, die 0,2 seconden dat hij in beeld was). Zijn schoonouders wonen hier al 100+ jaar en die weten gewoon dat Mengele inderdaad een jaar of 3 hier 100m verder heeft gewoond.

Ik ken het huis ook wel van verhalen, vrienden van me zijn er eens geweest en die zagen heel wat oude nazitroep uitgestald, was best bizar (vooral ook omdat er werkelijk niets Arisch aan die vrienden was, zijn halve indianen).
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:42:10 #279
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132548739
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:12 schreef flipsen het volgende:
Oeh, die mok is wel geweldig _O- Ik heb een zwak voor koffiemokken, kan het vaak niet laten om er gewoon eentje te kopen in de supermarkt. Kijkt vrouwlief weer }:| zo. En ik drink niet eens veel koffie, maar vind het gewoon leuk :Y
Jij kan ook alleen thuis komen met die ronde koppen met een ijzeren rietje erin. ;)
reset
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:43:14 #280
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_132548773
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 14:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Jij kan ook alleen thuis komen met die ronde koppen met een ijzeren rietje erin. ;)
Hm, das wel een goede onderhandelingspositie... We hebben volgens mij meer mate´s dan koffiemokken inderdaad, thanks ^O^
pi_132550820
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 02:58 schreef breaky het volgende:
Zo kan ik het ook! :P

Het laatste filmpje is gemaakt door een Nederlander die ook in Luang Prabang woont. :)
Ik heb er nooit bij stil gestaan, dat bedelmonniken hun eten met de hand bijeengegraaid aangereikt krijgen. Lekker zo'n bak die door tig handen gevuld is.
  zondag 27 oktober 2013 @ 10:12:46 #282
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_132609057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:41 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik heb er nooit bij stil gestaan, dat bedelmonniken hun eten met de hand bijeengegraaid aangereikt krijgen. Lekker zo'n bak die door tig handen gevuld is.
Veel van de kleefrijst die ze krijgen kunnen ze dan ook gelijk weggooien. Veel wordt wegegeven aan bedelende kinderen die echt niks te makken hebben thuis.
Modus Vivendi!
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:23:16 #283
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132648499
Motorbloempje hoe staat het eigenlijk bij jou met dé storm?
pi_132648563
Welke storm? :') :D
Ja doei.
pi_132648948
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
Internet doet het schijnbaar nog, dus er is geen reden tot paniek.
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:38:20 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132649074
Het was wel even schrikken! Blauwe lucht en zon.. en dat in Engeland! :o
reset
pi_132649136
quote:
6s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Internet doet het schijnbaar nog, dus er is geen reden tot paniek.
Dat was mijn grootste zorg ja, dat de telefoonpaal niet om zou waaien :')

Maargoed, Mr.Mo is ook gewoon op de motor naar 't werk gegaan... 't regent alleen een beetje hier..
Ja doei.
pi_132649536
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat was mijn grootste zorg ja, dat de telefoonpaal niet om zou waaien :')

Maargoed, Mr.Mo is ook gewoon op de motor naar 't werk gegaan... 't regent alleen een beetje hier..
#yolo :')
pi_132649848
Werk vanuit huis en ben vrij afhankelijk van m'n internetverbinding en weet hoe alles hier op z'n elfendertigst gaat als 't gemaakt moet worden :P
Ja doei.
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:17:51 #290
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_132652749
Hier zijn de eerste pepernoten zojuist uit de oven komen zetten :9~ Verrassing voor m'n rij-instructrice, die vandaag haar biryani met mij gedeeld heeft. Biryani Guy heeft namelijk een oogje op haar en spoort haar dagelijks aan om vooral even langs te komen, dan bewaart hij een bak voor 'r. Het is een soort gaarkeuken, waar mensen (lees: mannen) uit het industriegebied waar ik m'n rijlessen heb met teilen tegelijk biryani (*uitleg*) halen. Ze schijnen regelmatig binnen een kwartier uitverkocht te zijn. Maar goed, wij rijden daar dus drie keer per week twee uur rond om maar aan mijn wettelijk minimum te komen, dus even langs Biryani Guy, die z'n uiterste best doet z'n glimlach te onderdrukken als hij haar vanuit z'n ooghoeken ziet, is geen probleem. Biryani Guy is trouwens Pakistaan, evenals mijn instructrice. Ik vroeg 'r vandaag hoe ze nou precies voorbij het afhalen van een bak rijst richting een meer respectabel afspraakje denkt te gaan manouvreren, maar dat blijkt niet de bedoeling: Biryani Guy kan haar onvoldoende toekomst bieden. Arme Biryani Guy :')
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:41:35 #291
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132653547
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:17 schreef Gaoxing het volgende:
Ik vroeg 'r vandaag hoe ze nou precies voorbij het afhalen van een bak rijst richting een meer respectabel afspraakje denkt te gaan manouvreren, maar dat blijkt niet de bedoeling: Biryani Guy kan haar onvoldoende toekomst bieden. Arme Biryani Guy :')
"You marry doctor!" *schuddend vingertje
reset
pi_132654141
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:17 schreef Gaoxing het volgende:
Hier zijn de eerste pepernoten zojuist uit de oven komen zetten :9~ Verrassing voor m'n rij-instructrice, die vandaag haar biryani met mij gedeeld heeft. Biryani Guy heeft namelijk een oogje op haar en spoort haar dagelijks aan om vooral even langs te komen, dan bewaart hij een bak voor 'r. Het is een soort gaarkeuken, waar mensen (lees: mannen) uit het industriegebied waar ik m'n rijlessen heb met teilen tegelijk biryani (*uitleg*) halen. Ze schijnen regelmatig binnen een kwartier uitverkocht te zijn. Maar goed, wij rijden daar dus drie keer per week twee uur rond om maar aan mijn wettelijk minimum te komen, dus even langs Biryani Guy, die z'n uiterste best doet z'n glimlach te onderdrukken als hij haar vanuit z'n ooghoeken ziet, is geen probleem. Biryani Guy is trouwens Pakistaan, evenals mijn instructrice. Ik vroeg 'r vandaag hoe ze nou precies voorbij het afhalen van een bak rijst richting een meer respectabel afspraakje denkt te gaan manouvreren, maar dat blijkt niet de bedoeling: Biryani Guy kan haar onvoldoende toekomst bieden. Arme Biryani Guy :')
Ik klikte, en nu heb ik honger. Ergo: geen medelijden met Biryani Guy.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:38:40 #293
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132655723
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 11:24 schreef motorbloempje het volgende:
Oh... Ik dacht die staat met d'r blote handen bomen tegen te houden zodat ze niet op het huis vallen :7 Maar helaas, geen spannende verhalen dus ;(
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:54:26 #294
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_132656268
reset
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:56:30 #295
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132656343
quote:
:D
pi_132656813
quote:
:') _O-
  maandag 28 oktober 2013 @ 16:57:07 #297
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_132660677
Toch is dat videootje op de frontpage rechts best heftig...
  maandag 28 oktober 2013 @ 17:12:49 #298
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132661247
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 16:57 schreef flipsen het volgende:
Toch is dat videootje op de frontpage rechts best heftig...
Zo inderdaad zeg. Over "op een haartje na dood" gesproken :{
  zaterdag 2 november 2013 @ 14:19:18 #299
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_132822485
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:41 schreef Individual het volgende:
"You marry doctor!" *schuddend vingertje
Inderdaad. Nu is 'r zus plotseling blind geworden op haar 23e en valt het grootste deel van de zorg op haar, dus ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen.
pi_132823109
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 14:19 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Inderdaad. Nu is 'r zus plotseling blind geworden op haar 23e en valt het grootste deel van de zorg op haar, dus ik kan me er eigenlijk wel iets bij voorstellen.
Plotseling blind worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')