SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Wat fietsen in de sportschool lijkt me niet al te belastend, hoor. Ik ga ook sporten op dagen dat ik veel gefietst heb.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:38 schreef Qwea het volgende:
Ik twijfel. Vanmorgen gesport, wilde vanaaf mijn beenspieren aanpakken en fietsen in de sportschool. Omdat ik morgen niet ga. Vanmorgen crosstrainer en armen... Is het slim! Of te veel?
Mja, mij ook niet.. maar je weet het nooit met mijn knieën ivm reuma. Maar goed, kan het proberen natuulk. Gewoon, chill 45 min ipv een uur.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat fietsen in de sportschool lijkt me niet al te belastend, hoor. Ik ga ook sporten op dagen dat ik veel gefietst heb.
Heb al een stukje gefietst, maar vind in de sportschool relaxter.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Ga dan lekker een rondje echt fietsen!
Wij zitten in Turkije, bij vrienden. Dieettechnisch kan het beter, maar is het niet echt heel slecht. Lekker vers fruit en 's ochtends beginnen we met een smoothie met veel fruit, wat yoghurt en wat kefir. Zou een goede natuurlijk pro-biotica zijn? Zo vind ik het niet lekker, net karnemelk, maar door de smoothie smaakt het heerlijk.
Gisteren hebben we bij een visrestaurant gegeten, verse vis. Ik had gegrilde zeebrasem en die smaakt echt zo heerlijk! Heb er niet eens een frietje bij gegeten.
Een dagje missen is voor jou ook geen ramp. Is je lichaam misschien ook wel blij mee.quote:Op donderdag 5 september 2013 15:38 schreef Qwea het volgende:
Ik twijfel. Vanmorgen gesport, wilde vanaaf mijn beenspieren aanpakken en fietsen in de sportschool. Omdat ik morgen niet ga. Vanmorgen crosstrainer en armen... Is het slim! Of te veel?
Die was mij ook al opgevallenquote:Op donderdag 5 september 2013 16:50 schreef Brighteyes het volgende:
Niet een gewone wrap, nee, een Ezekiel 4:9 Sprouted Grain Tortilla, en nou vooruit, als je die niet kan vinden mag het een multi-grain tortilla zijn.
Wat doe je er nog meer in?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:51 schreef roos85 het volgende:
Ik twijfel of ik pastasalade met gerookte zalm of gerookte kip ga maken
Voor de gerookte kip gegaanquote:
Mja, ga ook niet. Heb ook geen dagje gemist vandaag want ik ben vandaag geweest. Vanmorgen. Ga morgen parachute springen dus ik mis morgen wel. Boeie. Mijn handen doen pijn dus ik blijf mooi thuis. Ga wel thee drinken bij een vriendin, op de fietsquote:Op donderdag 5 september 2013 16:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een dagje missen is voor jou ook geen ramp. Is je lichaam misschien ook wel blij mee.
Maar dat kunnen we niet voor jou voelen.
Begrijpelijk, blijft gewoon klote.. sterkte voor de komende tijdquote:Op donderdag 5 september 2013 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
HeftigVandaag ook 0.0 concentratie op werk, de beelden van gisteren bleven nogal hangen.
Dat lijkt mij toch ook nog wel beweging, morgen.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, ga ook niet. Heb ook geen dagje gemist vandaag want ik ben vandaag geweest. Vanmorgen. Ga morgen parachute springen dus ik mis morgen wel. Boeie. Mijn handen doen pijn dus ik blijf mooi thuis. Ga wel thee drinken bij een vriendin, op de fiets
Eerste keer.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:42 schreef Isabeau het volgende:
Parachute springen, Qwea! Hoe cool is dat! Eerste keer? Honderdste keer?
quote:Op donderdag 5 september 2013 18:01 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
HeftigVandaag ook 0.0 concentratie op werk, de beelden van gisteren bleven nogal hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planning voor morgen is niet heel extreem.
O: overnight oats
T: banaan
L: volkorenbrood met beleg, tomaat, komkommer.
T: druiven
D: pastasalade
S: Evy les 15![]()
T: magere kwark met muesli.
De planning is het halve werkquote:
Jeeeee!quote:Op donderdag 5 september 2013 19:44 schreef Sarabi het volgende:
Ik kon het niet laten....Dag 10 van Jillian gedaanmorgen level 2
Ik ben fan van deze; en dan vooral de wilde kruidenquote:Op donderdag 5 september 2013 21:25 schreef Zeester het volgende:
Sandwichspread is ook een vegetarische en niet heel dure optie. En best gezond (zou je niet denken!)
Je zou bij het voedingscentrum kunnen kijken hoeveel boterhammen je per dag nodig hebt.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:37 schreef fh101 het volgende:
Hai![]()
Een tijd geleden hier ooit een paar keer gepost maar sindsdien eigenlijk weinig in dit topic gekeken, de motivatie was ook een beetje wegMaar ik zag 'm opeens weer in mn actieve topics staan en aangezien ik al een paar dagen met het volgende rondloop...
Ik ben behoorlijk wat te zwaar en volgens mij komt dat deels door de hoeveelheid brood die ik eet en wat ik erop doe, maar ik weet niet goed hoe ik dat kan vervangen. Ik eet nu 's ochtends drie bruine boterhammen (1 met vlokken, 1 met fruithagel en 1 met kaas) en op dagen dat ik naar college moet neem ik 6 boterhammen mee (2 met hagelslag, 2 met pindakaas en 2 met kaas). Op dagen dat ik college heb ben ik vaak ruim 12 uur van huis, dus wat ik meeneem moet wel goed vullen.
Plan is nu om als ontbijt magere yoghurt met cruesli of muesli te nemen, moet alleen nog kijken of dat bevalt. Is er trouwens een verschil tussen cruesli of muesli? Maar dan zijn er nog altijd die 6 boterhammen 's middags. Meestal verspreid ik ze een beetje; 2 in de ochtend en 4 wat later op de middag. Ik studeer nog en als ik college heb, heb ik geen vaste middagpauze dus eten moet vaak even snel tussendoor. En aan het einde van de dag val ik alsnog om van de honger... Ik wil dus ook wat fruit meenemen omdat ik nu vaak wat koop voor de terugreis van twee uur. Maar wat kan ik op de boterhammen die ik meeneem doen wat wel gezond is of in in ieder geval minder slecht dan het beleg wat ik er nu op doe?
Ik ben vegetarisch, dus vlees valt af. Jam bevat volgens mij ook veel suikers en bovendien vind ik dat niet lekker. Verder zijn er volgens mij weinig dingen die een hele dag redelijk goed blijven als ze een hele dag in je tas zitten? Ik ben ook niet heel creatief als het op eten aankomt en zit heel erg vast in (foute) patronen, maar heb gewoon geen inspiratie hoe het anders kan..
Het voedingscentrum is alleen niet zo vegavriendelijkquote:Op donderdag 5 september 2013 21:33 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Je zou bij het voedingscentrum kunnen kijken hoeveel boterhammen je per dag nodig hebt.
Wat betreft beleg: dubbele boterham doen, dat is dan 1 keer beleg, dat scheelt veel.
Verder groenten/rauwkost meenemen, dat vult goed en zijn weinig calorien.
Dat zal best, maar om een idee te krijgen van hoeveel boterhammen per dag voor een bepaalde leeftijd nodig zijn kun je er goed gebruik van maken en dat heeft helemaal niks met vega te maken.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:33 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het voedingscentrum is alleen niet zo vegavriendelijk
Dank je! Ik ken de paté van Tivall wel, maar die vind ik eigenlijk niet zo lekker. Ik zal eens kijken of ik die jij bedoelt kan vinden hier in de buurt. Ik woon op het platteland en het assortiment aan vleesvervangers is hier dramatisch vergeleken bij bv de AH XL. Een biowinkel zit hier helaas ook niet in de buurt.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:03 schreef douche-eendje het volgende:
Welkom terug fh101![]()
Ik ben zelf ook vegetariër, dus weet ook wel een beetje hoe "lastig" het kan zijn. Wat ik bijvoorbeeld wel heerlijk vind is de tartex-achtige paté (heb nu ekoplaza huismerk, was in de aanbieding). Zit in zo'n leverpastei-achtig blikje, blijft lang goed, ook als je het op brood smeert en het is ook best eiwitrijk.
Wat ik ook ideaal vind is mijn zakmesje aan mn sleutelbos: heel prettig bij schilbaar fruit (sinasappels), maar ook met meeneem-beleg wat in een kleinere verpakking (potje) goed blijft en dan op brood gesmeerd kan worden.
Verder haal ik veel beleg bij de biowinkel: veel verschillende notenpasta's (hazelnoot, amandel, gemengde noten ,cashew etc); maar ook lekkere sandwichspreads. Hummus is ook nog een optie, denk ik?
Post de komende dagen eens een lijstje, kijk eens mee in het vegetarisch eten topic voor wat leuke ideeen.
LadyOracle post hier geloof ik ook nog, zij eet veganistisch dus heeft ook vast nog een stapel aan leuke en handige tips voor je.
Ik dacht zelf eigenlijk dat sandwichspread ook helemaal niet gezond was inderdaad, maar dat valt dus best mee? Top!quote:Op donderdag 5 september 2013 21:25 schreef Zeester het volgende:
Sandwichspread is ook een vegetarische en niet heel dure optie. En best gezond (zou je niet denken!)
Dubbele boterhammen deed ik inderdaad al, dat scheelt toch altijd weer iets qua beleg. Groenten of rauwkost heb ik een aantal jaar geleden een keer geprobeerd maar dat heb ik niet lang volgehouden toen. Ik stierf zowat van de hongerquote:Op donderdag 5 september 2013 21:33 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Je zou bij het voedingscentrum kunnen kijken hoeveel boterhammen je per dag nodig hebt.
Wat betreft beleg: dubbele boterham doen, dat is dan 1 keer beleg, dat scheelt veel.
Verder groenten/rauwkost meenemen, dat vult goed en zijn weinig calorien.
de vorige keer vond ik level 2 leuker dan 1quote:Op donderdag 5 september 2013 21:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben benieuwd Sarabi, ik vond level 2 echt de hel!
Ik heb met L1-les 3 gedaanHeet!
Ik zit ook propvol van een snee roggebroodquote:Op vrijdag 6 september 2013 00:47 schreef Zeester het volgende:
Ow trouwens, fh101, bij de weightwatchers zijn ze altijd enorm pro-roggebrood en heb zelf ervaren dat dat inderdaad een goed idee is. Ik vond het eerst ook niets, maar een sneetje roggebrood met een half plakje 30+ kaas vult echt een stuk beter dan een dubbele boterham met kaas.
Welk roggebrood pakte je? Dat Friese roggebrood van Bolletje (geloof ik) vond ik niet lekker. Zit er nog verschil tussen Brabants en Fries roggebrood?quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:47 schreef Zeester het volgende:
Ow trouwens, fh101, bij de weightwatchers zijn ze altijd enorm pro-roggebrood en heb zelf ervaren dat dat inderdaad een goed idee is. Ik vond het eerst ook niets, maar een sneetje roggebrood met een half plakje 30+ kaas vult echt een stuk beter dan een dubbele boterham met kaas.
Ik heb dat van het AH eigenmerk, maar dat is volgens mij ook gewoon een kwestie van uitproberen wat bij je past. Wel een goed idee om het weer eens in huis te halenquote:Op vrijdag 6 september 2013 07:35 schreef roos85 het volgende:
[..]
Welk roggebrood pakte je? Dat Friese roggebrood van Bolletje (geloof ik) vond ik niet lekker. Zit er nog verschil tussen Brabants en Fries roggebrood?
Ja, dat vind ik ook. Roggebrood valt veel zwaarder. Maar ik krijg er ook gauw buikpijn van en dat probleem heb ik normaliter eigenlijk nooit.quote:Op vrijdag 6 september 2013 00:47 schreef Zeester het volgende:
Klinkt alsof je lekker bezig bent! Hoe ziet je eetschema er ongeveer uit? Lijkt me nog lastig om aan zoveel kcal te komen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:44 schreef sorcees het volgende:
Zo, ik ben nu 7 weken bezig en bijna 10 kg kwijt, gaat als een speer en ik zit nog vol energie.
Ik zit op precies 0,2 kg per dag.
Geen speciale dieeten, maar wel heel veel bewegen en sporten.
Ik eet ongeveer 3000 kCal per dag en verbruik 4000 kCal per dag.
En wat ik eet is vooral lekker en meestal gezond.
volkoren en roggebrood, maar wel met oude kaas en dan weer zonder roomboter.
Muesli i.p.v. cruesli, weinig pasta en aardappelen, veel groenten, veel fruit (ik weet het, die suikers, maar ik verbrand ook heel veel).
Eindoel voor 1 jan. 2015 is -25 kg, ik loop stevig voor op schema, maar het is goed vol te houden.
Ik slaap wel meer en beter, lijkt me ook heel belangrijk.
BMR = 2000 ongeveer.quote:
Waarmee vraag ik me afquote:
Wat doe je dan? Werk je in de haven?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:44 schreef sorcees het volgende:
Zo, ik ben nu 7 weken bezig en bijna 10 kg kwijt, gaat als een speer en ik zit nog vol energie.
Ik zit op precies 0,2 kg per dag.
Geen speciale dieeten, maar wel heel veel bewegen en sporten.
Ik eet ongeveer 3000 kCal per dag en verbruik 4000 kCal per dag.
En wat ik eet is vooral lekker en meestal gezond.
volkoren en roggebrood, maar wel met oude kaas en dan weer zonder roomboter.
Muesli i.p.v. cruesli, weinig pasta en aardappelen, veel groenten, veel fruit (ik weet het, die suikers, maar ik verbrand ook heel veel).
Eindoel voor 1 jan. 2015 is -25 kg, ik loop stevig voor op schema, maar het is goed vol te houden.
Ik slaap wel meer en beter, lijkt me ook heel belangrijk.
Van 112 naar 102.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt alsof je lekker bezig bent! Hoe ziet je eetschema er ongeveer uit? Lijkt me nog lastig om aan zoveel kcal te komen.
Heel leuk! Hij zag hartstikke zwart van het zweet in combinatie met zandquote:Op vrijdag 6 september 2013 09:34 schreef mrspoeZ het volgende:
Bamba, hoe had je kind het gehad op sportdag?
Geplande lijst:
O 2 boterhammen 30+ kaas
T kwark
L 3 boterhammen, vlokken/kip/schimmelkaas
T boontjes en peultjes, nog over van gister
sporten
D groenteprutje van alles wat over is van de afgelopen week
Is dit 4000 kcals? Ligt natuurlijk aan de hoeveelheden, maar zo veel vind ik het nou ook weer niet...quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:35 schreef sorcees het volgende:
[..]
Van 112 naar 102.
O: muesli met magere vruchtenyochurt, met extra rozijnen, kop koffie, beker halfvolle melk
T: banaan, appel
L: 3x volkoren knakkebrod met sandwitchspread, pindakaas
T: appel, peer, sinasappel
L: wat de pot schaft, weinig aardappelen,pasta, extra groente, altijd sla, toetje eet ik om half negen.
S: elke dag met de racefiets naar werk, 25 tot 55 km (ik maak omwegen naar huis).
S: 2x per week half uur hardlopen, 1x per week clubfietsen, 100+ km.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou 3000 kcals moeten zijn, hij verbruikt er 4000. Ik zie ook niet helemaal hoe het er 3000 kunnen zijn maar ik heb absoluut respect voor Sorcees zijn doorzettingsvermogen, gewichtsafname en sportfanatismequote:Op vrijdag 6 september 2013 09:53 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Is dit 4000 kcals? Ligt natuurlijk aan de hoeveelheden, maar zo veel vind ik het nou ook weer niet...
Ik heb trek, maar zometeen een overleg en heb bedacht dat ik m'n t tot daarna ga bewaren.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:54 schreef Sarabi het volgende:
Wow sorcees, goed bezig
Daar kan ik alleen van dromenBalen is dat he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En jij sport er nog wel zo veel bij. Rare lijven ook
And so the lion fell in love with the lamb
Ja..ik denk ook dat het door Jillian komt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:58 schreef Bamba het volgende:
[..]
Balen is dat he?En jij sport er nog wel zo veel bij. Rare lijven ook
'hem tarwe' is geen tarwe neem ik aan? Daar ben ik gek opquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:17 schreef Californium het volgende:
Bij mij vloog het er niet af toen ik juiste hoeveelheid schildklierhormoon kreeg (of misschien heb ik nogsteeds te lage hoeveelheid, ben nog steeds erg moe en snel vermoeid ). Bij mij vloog het eraf toen ik hem tarwe meer at. Vooral bij mijn buik.... 2 kilo per week, de week erna wat meer gegeten. En buik is goed, daar moet het juist eraf. Nog 5 kilo
Balen! Maar houd je er maar wel aan, anders wordt het alleen maar erger...quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:37 schreef roos85 het volgende:
Net bij huisarts geweest, moet knie rust geven (iets met mijn banden) 6 weken niet sportenmaar wel bewegen.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:37 schreef roos85 het volgende:
Net bij huisarts geweest, moet knie rust geven (iets met mijn banden) 6 weken niet sportenmaar wel bewegen.
Jup, moet naar even niet eigenwijs zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Balen! Maar houd je er maar wel aan, anders wordt het alleen maar erger...
Wandelen en ga proberen wat te zwemmen (borstcrawl)quote:
Dat heb ik toen opgezocht en alle verklaringen kwamen uiteindelijk neer op vocht. Het heeft bij mij best veel tijd gekost voor ik eindelijk ging afvallen (in gewicht) door het sporten. Heb je je centimeters goed opgenomen? Daar zul je echt wel verschil in zien.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja..ik denk ook dat het door Jillian komt.
De vorige keer gebeurde hetzelfde de eerste week.
Niet dat ik het idee/geloof heb dat ik meteen een halve kilo spier er bij heb maar het doet kennelijk toch iets me je lichaam.
Ja dus ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat heb ik toen opgezocht en alle verklaringen kwamen uiteindelijk neer op vocht. Het heeft bij mij best veel tijd gekost voor ik eindelijk ging afvallen door het sporten. Heb je je centimeters goed opgenomen? Daar zul je echt wel verschil in zien.
Toetje hequote:Op vrijdag 6 september 2013 09:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zou 3000 kcals moeten zijn, hij verbruikt er 4000. Ik zie ook niet helemaal hoe het er 3000 kunnen zijn maar ik heb absoluut respect voor Sorcees zijn doorzettingsvermogen, gewichtsafname en sportfanatisme
Damn you swype.quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
'hem tarwe' is geen tarwe neem ik aan? Daar ben ik gek op![]()
Hoeveel slik je als ik mag vragen?
Kippensoepquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:53 schreef Myraela het volgende:
Wat zal ik eigenlijk gaan eten met enorme keelpijn? Heb vandaag nog niets op, geen schande, ben ook pas een uurtje wakker. Zuivel doet het altijd slecht. Vriend eet al twee dagen brood, omdat ik was werken, dus ik wil wel even iets koken.
Ik heb er gehakt uit gehaald, misschien wat lasagne of iets.
Volgens mij slik je 75 microgram. Blauw is 25, roze is 50, wit is 100. Ik slik een blauwe en 2,5 witte, 275 dus. Het is bij mij nogal extreem helaasquote:Op vrijdag 6 september 2013 11:50 schreef Californium het volgende:
[..]
Damn you swype.
Tarwe is lekker, gingen stoppen met eten ivm niet kunnen lopen van vriend, ja echt, lang verhaal maar het werkt en voor mij ook, ik ben minder moe en slaap beter
lees het boek wheat belly mocht je weer willen weten.
Ik slik 125 microgram volgens mij... ik heb een roze en een blauw pilletjejij?
Beterschap.quote:Op vrijdag 6 september 2013 11:53 schreef Myraela het volgende:
Wat zal ik eigenlijk gaan eten met enorme keelpijn? Heb vandaag nog niets op, geen schande, ben ook pas een uurtje wakker. Zuivel doet het altijd slecht. Vriend eet al twee dagen brood, omdat ik was werken, dus ik wil wel even iets koken.
Ik heb er gehakt uit gehaald, misschien wat lasagne of iets.
Die werkt fulltime, en boodschappen doen is geen probleem, ben nog niet echt koortsig. Wij laten we boodschappen altijd bezorgen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Beterschap.
Kan je vriend zelf geen boodschappen doen?
Je hebt gelijk, ik heb een witte en een roze. Ik had eerst blauw. Laat het regelmatig prikken maar hij blijft redelijk goed... 275 is idd extreem hoog! Pff...quote:Op vrijdag 6 september 2013 12:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij slik je 75 microgram. Blauw is 25, roze is 50, wit is 100. Ik slik een blauwe en 2,5 witte, 275 dus. Het is bij mij nogal extreem helaasAls je je nog steeds niet goed voelt kan je natuurlijk altijd je bloed weer laten onderzoeken. Bij de meeste mensen werkt de stelregel 1,8 microgram per kilo lichaamsgewicht. Bij mij niet natuurlijk
![]()
Maar goed, ik zal eens kijken naar het minder eten van tarwe. Daar steek ik vast iets van op, dank je. Of werkt het alleen als je helemaal geen tarwe eet? Want dan begin ik er niet aan, ik ga geen voedsel uitsluiten.
Da's wel erg weinig eten...quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:37 schreef Lonaa het volgende:
Nee, ik was gisteren op het Gogbot Festival. Dat was raar.
Lijstje vandaag:
O: 1 boterham rauwe ham.
T: Passievrucht
T: Stukje worst
L: 2 miniboterhammen met smeerkaas (ongeveer 1 flinke boterham)
T: Minneola
D: 1 wrap met veul groente en wat vlees.
T: Wijn.
Ik was om 12 uur pas wakker.quote:
Het is een kunstfestival. Toegespitst op technologie. Het onderwerp dit jaar is Sextec. Dat maakte dat ik gisteren bij Atak was, en daar een bijna naakte lelijke russische vrouw door andere lelijke russische vrouwen in verpleegsterpak aan 2 vleeshaken in d'r rug het dak ingehesen werd. En daar deed ze een dansje.quote:Op vrijdag 6 september 2013 15:40 schreef Sarabi het volgende:
Wat was er zo raar?
Verder mag je wel iets meer eten hoor.
Why?quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond Operatie NL Fit echt vreselijk.
quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:29 schreef Sarabi het volgende:
Hmm dat klinkt niet goed.
Misschien over een paar uur nog een keer proberen? Of de alleen de oefeningen doe die wel zonder pijn lukken.
Boksoefening! Die kan ik natuurlijk sowieso wel doen. Goede tip.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ai Isa, ik had dat vlgs mij b de derde keer keer les 2 ofzo, bij de high knees. Idd knalscherp diep in de kuit. Ik heb toen een paar dagen al het hupsen vervangen door die boks oefening en toen ging het al snel beter. Oh, en koelen, koelen, koelen!
Als ik het goed begrepen heb, is het doel om in 10 weken 10% af te vallen van hun gewicht. Dat is niet vreselijk ambitieus, denk ik, maar ik vind een looptijd van 10 weken veel te kort. De Idols-achtige setting stond me ook helemaal niet aan: lege, klinische studio met een bureautje waar drie deskundigen achter zaten die bijdehand commentaar gingen leveren terwijl degene met overgewicht halfnaakt op een weegschaal moest gaan staan. Ik vond het heel gênant. Bovendien leken de deskundigen wel heel vol van zichzelf en deed Steven Pont net iets te veel Dr Phil na.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Why?
In vergelijking met Biggest Loser vond ik dit wel integer gemaakt (en de personen lijken mij wel leuk).
En sowieso Art
Ik ook, kandidaten lijken vrij echt, maar die adviseursquote:Op vrijdag 6 september 2013 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond Operatie NL Fit echt vreselijk.
Veel mensen met zwaar overgewicht zullen dat in de eerste week kunnen afvallen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:08 schreef sorcees het volgende:
[..]
Een van de kandidaten moet in 1 week 2,5 kg afvallen, dat is toch onverantwoord!
Hoe zie je zoiets voor jequote:Op vrijdag 6 september 2013 17:38 schreef Sarabi het volgende:
Verder vind ik het wel een mooi idee van heel NL & aanvoerders, maar daar zal ik dan wel naïef in zijn.
Ik hoor wel vaker dat mensen gestimuleerd raken van programma's zoals de biggest loser.quote:
Bij de biggest loser was een man (volgens mij rond de 150 kilo) 8,9 of 9,8 kilo afgevallen in anderhalve week tijd.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Veel mensen met zwaar overgewicht zullen dat in de eerste week kunnen afvallen.
Dan is het wel vooral vocht.
Verder vind ik het wel een mooi idee van heel NL & aanvoerders, maar daar zal ik dan wel naïef in zijn.
In België is het programma vorig jaar geweest onder de naam "let's get fit". Er werden 5 aanvoerders gekozen en die kon je volgen op facebook. De aanvoerders organiseerden activiteiten voor iedereen die wou meedoen, meestal lopen. Ze moesten ook wekelijks op de weegschaal en je kon via de site bijhouden hoeveel ze wogen, wat ze mochten eten en wat ze moesten sporten. Je kon dus meedoen als je wou. De coaches waren een diëtiste en sporttrainer. Op het einde van het programma was er een megaloop voor iedereen die wou meedoen, kwam wel wat volk naar toe.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
Inderdaad, scorcees. Je geeft met zo'n programma misschien een impuls aan tijdelijk gewichtsverlies, maar of iemand er blijvend mee afvalt?
Ik erger me er vooral aan omdat de pretentie is een beweging op nationaal niveau in gang te zetten. Daarom heet het ook een "operatie" en worden de deelnemers "aanvoerders" genoemd. In de context van een programma als dat van Dr Phil of Dr Oz kan dat nog wel, want dat zijn langlopende programma's. In de context van een programma dat 10 weken loopt, vind ik het onverantwoord. Maar misschien heb ik de opzet niet helemaal goed meegekregen.
Ik had dus juist onderzoek gelezen dat liet zien dat mensen gedemotiveerd worden om af te vallen door programma;s als the biggest loser. Als er nou eens een serieus en oprecht dieetprogramma op tv zou zijn dat minimaal een jaar loopt incl een website met verantwoorde recepten en lekkere weekmenu's en sportopdrachten (zoals: in de eerste week x minuten wandelen of fietsen of zwemmen etc). En dan geen half ontklede te zware mensen voor een 'jury' (fml), maar gewoon eerlijke verhalen. En ook vooral géén wedstrijdelement!!!! Vooral géén drama-tv. Gezond verstand tv alsjeblieft. Het liefst met een wat te dikke presentatrice die ook haar best doet.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Ik hoor wel vaker dat mensen gestimuleerd raken van programma's zoals de biggest loser.
Dus lijkt mij dat het ook wel voor een gedeelte moet werken als hier echt aandacht aan gegeven wordt.
En heel NL is natuurlijk overdreven.
Zoals Biggest Loser Australiaquote:Op vrijdag 6 september 2013 17:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het liefst met een wat te dikke presentatrice die ook haar best doet.
Dat gaat allemaal niet zo precies. De eerste week is het helemaal niet raar om snel af te vallen. Zeker niet als je van extreem slecht ineens naar goed gaat.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:44 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Bij de biggest loser was een man (volgens mij rond de 150 kilo) 8,9 of 9,8 kilo afgevallen in anderhalve week tijd.
Stel we gaan uit van 8,9 kilo:
8900 : 10,5 (ligt er net aan of ze een halve week van 3 of 4 dagen hadden dus het gemiddelde) = 847,62 gram afgevallen per dag. Dat zijn rond de 6000 kcal op een dag te kort (want ze zeggen dat 7000 kcal meer eten = 1 kilo dus dan kun je er van uit gaan dat het andersom ook zo is, toch? Kan iemand mij dit vertellen?
En dat met hoogtevreesquote:
quote:
Na een paar jaar zijn ze eigenlijk allemaal weer aangekomen. Maar dat zien we niet, want dat is niet leuk voor tv.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:00 schreef Zeester het volgende:
Ik vind obese wel oprecht jnspirerend. Niet zozeer hoe ze het doen, want dat is heel extreem, maar wel dat ze ook laten zien hoe een impact het heeft, en hoe positief die mensen hun leven verder verandert!
Andere programma's heb ik niet gezien verder.
Ik ben ook bazig trots op mezelfquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Meid, ik ben trots op je! En een tikkeltje jaloers. Maar ik geloof niet dat ik dat zou durven
Heb je het je nog afgevraagd, vlak voor het instappen? Zo van: zal ik zeggen dat ik niet mee ga?quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:06 schreef Qwea het volgende:
Ik ben ook bazig trots op mezelfIk zat hem wel ff te knijpen, zeker toen we beneden op een bankje moesten wachten en ook toen die deur openging in het vliegtuig. Iedereen van onze groep (we gingen met zijn 4'en) had verwacht dat ik af zou taaien. In your face bitches
Nope. Geen moment. Ook omdat ik onwijs graag wilde springen al heel lang, maar dit echt wel de ultieme kans was aangezien een hele goeie vriend van me gediagnosticeerd is woensdag met ALS. En hij dit echt nog heel graag wilde doen voordat hij er niet meer zou zijn.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je het je nog afgevraagd, vlak voor het instappen? Zo van: zal ik zeggen dat ik niet mee ga?
Dat zou volgens mij continue door mijn hoofd spokenEn het dan toch doen, omdat je niet wilt afgaan
Jup, dat was dat kutnieuws idd..quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het mega-stoer, Qwea
en was dat het kutnieuws waar je door van streek was? want oh boy is dat kutnieuws![]()
Allemachtig, dan zakt de grond even onder je voeten weg zeg. Ik hoop dat hij nog vele jaren heeftquote:
Nou, idd. Het zet het allemaal weer even flink in perspectief.quote:Op vrijdag 6 september 2013 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow Q, wat een heftige week. Daar zijn roestplekken op je afzuigkap ineens niets bij...
Perskindol en ff rustig aan doen. Oeh of pinofitquote:Op zaterdag 7 september 2013 09:19 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen
Mijn kuit doet nog steeds pijnEens kijken wat ik er wel allemaal mee kan doen.
Nog wel even koelen dan nadat je wat gedaan hebt. Dat schijnt echt toch wel heel goed te zijn.quote:Op zaterdag 7 september 2013 09:42 schreef Isabeau het volgende:
Masseren doe ik wel, dat helpt ookIk ga zo maar een stukje wandelen om mijn spieren warm te maken en dan toch straks ook naar de sportschool. Ik doe niet zo heel veel waar mijn kuitspieren belast worden; alhoewel ik misschien niet met mijn gewone gewicht moet squatten.
Met eten gaat het nog steeds rampzalig, maar ik blijf nu wel op gewicht. Het valt me altijd zo op dat als je gaat afvallen je doorgaans met gemak die eerste 2 kilo kwijt bent, maar dat lijkt diezelfde 2 kilo die je snel terug krijgt als je normaal of te veel gaat etenDan is ie vast ook zo weer weg
Er zijn ook veel soorten vlaquote:Op zaterdag 7 september 2013 11:48 schreef Vanyel het volgende:
Slecht nieuws is slecht.
Ik ben zo'n kwaliteitsplanner. Voor een pak vla (voor t zieke moeilijk etende kind) naar de winkel, met 20 euro eten naar huis.
Herkenbaar +10quote:Op zaterdag 7 september 2013 11:48 schreef Vanyel het volgende:
Slecht nieuws is slecht.
Ik ben zo'n kwaliteitsplanner. Voor een pak vla (voor t zieke moeilijk etende kind) naar de winkel, met 20 euro eten naar huis.
En soms x nog gewoon vergeten zijn ook.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Herkenbaar +10"Even nog x halen" en dan met allerlei andere dingen thuis komen.
Ja, dat lukt mij ook... Sterker nog, om er dan thuis achter te komen dat ik de vla vergeten benquote:Op zaterdag 7 september 2013 11:48 schreef Vanyel het volgende:
Slecht nieuws is slecht.
Jaquote:Op zaterdag 7 september 2013 12:28 schreef Lonaa het volgende:
En soms x nog gewoon vergeten zijn ook.
+30quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En soms x nog gewoon vergeten zijn ook.
Goed bezig!!quote:Op zaterdag 7 september 2013 15:38 schreef Sarabi het volgende:
Ging weer goedhopelijk helpen de komende paar dagen nog om strak te zijn voor het optreden
Waar is iedereen? Niet aan het genieten van het lekkere weer....
Ik vind het wel fijn. Eens even de cm erbij pakken om te vergelijken tussen nu en dag 30.quote:
Slimquote:Op zaterdag 7 september 2013 16:01 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn. Eens even de cm erbij pakken om te vergelijken tussen nu en dag 30.
quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
Californium, het wordt niet ineens meer als je het in twee topics post hoor.
Thnxquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:23 schreef Zeester het volgende:
Man o man, ik ben gisteren uitgeweest zonder te drinken. Was een interessante ervaring. Ik was in een tent waar ze hele cheape gin tonics hebben, dus waar ik normaal alleen ladderzat rondloop. En het hele gezelschap was dat ook, behalve mijn beste vriendinnetje gelukkig die wel sociaal een beetje met me meedeed. Was een rare en interessante ervaring, en ik wou zo graag een drankje. Maar lekker niet gedaan, en wat was dat heerlijk wakker worden, zo hoofdpijnloos!
Qwea, je bent een stoere! En een knuffel voor je kut-nieuws!
Dat was dus ook precies wat ik dacht. "Als ik het dan toch wil doen, dan het liefst met hem".Dus ik ben ook echt blij dat ik dat gedaan hebquote:Op zaterdag 7 september 2013 18:42 schreef Vicky het volgende:
Wat een rotnieuws Q.. je sprong ziet er wel geweldig uit! Mooi om dat samenmte kunnen doen.
Ik heb het veel te luid verkondigd om nu aan het bier te gaan gaan. Heb nog wel even overwogen om gewoon een gintonic te nemen en te claimen dat het spa rood was, maar goed, voor wie doe ik het nou, voor mezelf, of voor een ander?quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Thnx
Ladderzatwij zaten gisteren na de jump aan de texelse skuumkoppe (bier). 5 gehad en ik was wel behoorlijk aangeschoten
![]()
wel knap dat je niks hebt genomen
Zorgen dat je hem niet meer boeiend vind want hij heeft al een relatiequote:Op zaterdag 7 september 2013 18:52 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb het veel te luid verkondigd om nu aan het bier te gaan gaan. Heb nog wel even overwogen om gewoon een gintonic te nemen en te claimen dat het spa rood was, maar goed, voor wie doe ik het nou, voor mezelf, of voor een ander?
Volgende week wordt nog veel moeilijker, dan ga ik naar een feestje met iemand die ik redelijk interessant vind, én z'n vriendin. Met z'n 3 dus. Is beetje rare situatie, maar ik deal er maar mee. Nuchter...
quote:Op zaterdag 7 september 2013 18:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat was dus ook precies wat ik dacht. "Als ik het dan toch wil doen, dan het liefst met hem".Dus ik ben ook echt blij dat ik dat gedaan hebEn ja, het is behoorlijk kutnieuws.
Klopt, daarom ga ik nu ook gezellig mee!quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zorgen dat je hem niet meer boeiend vind want hij heeft al een relatie![]()
Goedzo.quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:28 schreef Zeester het volgende:
[..]
Klopt, daarom ga ik nu ook gezellig mee!
Zumba voor de wii!quote:Op zaterdag 7 september 2013 19:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb Zumba voor de Wii gekocht, kan ik dat doen op woensdag en zaterdag als Isa en vriend sporten zijn, ipv al koekjes snaaiend op de bank te hangen...
Continue alert zijn; steeds blijven wegen, een grens kunnen trekken. Blijven opletten wat je eet, blijven bewegen. Eigenlijk zijn we nooit klaar als we denken dat we klaar zijnquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Eigenlijk is het soms best eng... zoveel moeite om kg eraf te krijgen maar het is zo makkelijk om kg eraan te eten/drinken.
Het is gewoon niet eerlijk eigenlijk
lastig maar leuk! Lastig omdat ik altijd even erin moet komen wat de pasjes betreftquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zumba voor de wii!Kijk, dan zou ik nog wel aan de Zumba durven: als niemand anders me ziet. Klinkt echt leuk
Vertel even hoe het is.
Ik zou 20.000 verbrand hebben (ook met normale beweging) maar geen gram afgevallenquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:39 schreef Isabeau het volgende:
Volgens myfitnesspal heb ik deze week bijna voor 7000 kcal gesportNou, dat compenseert de slechte week qua eten dan mooi
Oh, maar na een paar keer proberen swing je vast de pan uitquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:41 schreef Sjeen het volgende:
lastig maar leuk! Lastig omdat ik altijd even erin moet komen wat de pasjes betreftMaar ik voelde me fijner dan na het bankhangen en koekjes snaaien
Klinkt niet als een enorm pobleemquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:50 schreef douche-eendje het volgende:
Als ik niet oppas val ik straks sneller af dan ik kan eten. Sinds bootcamp begonnen is lijkt het onderhand een kilo per week te zijnhad een halve per week ingecalculeerd.
Ik doe mijn bestquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Laat jezelf aub niet ontmoedigen Sarabi!
Knuppel em hoenderhok: is het misschien toch niet zo dat buikdansen je minder aan sport oplevert dan je denkt? Dat het misschien ook omdat je het al langer doet meer onder je dagelijkse standaard beweging valt, net als dat hoepelen?quote:
Goedemorgen isaquote:Op zondag 8 september 2013 06:34 schreef Isabeau het volgende:
Goeiemorgen, Kwak!En je lichaam 'went' sowieso aan bepaalde sporten waardoor je efficiënter gaat verbranden en dus na een tijd beoefenen minder kcal verbrandt dan in het begin.
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 8 september 2013 07:48 schreef Vicky het volgende:
Herkenbaar Kwak! Ik wordt meestal rond een uurtje of 5 wakker omdat ik moet plassen en val daarna vaak niet meer in slaap..Vandaag 4 jaar getrouwd
![]()
Ik zit in dubio... zal ik wel of niet naar de sportschool gaan...
Hmm ok, wil iig niet mijn lichaam ineens dingen aandoen die minder goed zijn maar genoeg vocht & eiwitten krijg ik wel binnen op een dag. Net ontbeten met jouw nicknamequote:Op zondag 8 september 2013 00:06 schreef BananaPancake het volgende:
Volgens mij kan dat echt geen kwaad d-e. Je hebt nu niet dat je energieverbranding verlaagt door crashdieet--> jojo effect. Je verhoogt nu juist je verbranding en zolang je genoeg vocht en eiwitten voor je spieren binnenkrijgt moet t goed gaan. Volgens mij eet jij altijd wel genoeg verder
Geen gekke knuppel hoorquote:Op zondag 8 september 2013 06:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Knuppel em hoenderhok: is het misschien toch niet zo dat buikdansen je minder aan sport oplevert dan je denkt? Dat het misschien ook omdat je het al langer doet meer onder je dagelijkse standaard beweging valt, net als dat hoepelen?
Ik bedoel, ben je tijdens het hoepelen en buikdansen echt de hele tijd dat je het doet net zo aan het zweten en hijgen als wanneer je hardloopt?
Je bent je kledder mayo vergeten. En serveren met gefrituurde kippenstukkies van de KFC.quote:Op zondag 8 september 2013 08:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb ik net popcorn bugles gepakt, gebeurt er niets
Bugles eet je met van die knijpkaas uit tubes heur, niet met mayoquote:Op zondag 8 september 2013 08:58 schreef douche-eendje het volgende:
Je bent je kledder mayo vergeten. En serveren met gefrituurde kippenstukkies van de KFC.
Maar dat maakt niet uit hoor want er zat groente onder die mayo. En ik heb verder toch alleen rijstwafels gegeten?quote:Op zondag 8 september 2013 08:58 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je bent je kledder mayo vergeten. En serveren met gefrituurde kippenstukkies van de KFC.
Als je extra veel in 90% van de Bugles stopt, ben je de laatste 10% goed bezig als je die zonder kaas eetquote:Op zondag 8 september 2013 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bugles eet je met van die knijpkaas uit tubes heur, niet met mayo![]()
Mayo is voor de kipnuggets
Ik vind ze zonder die kaas eigenlijk het lekkerst - dus ik mag 2 zakkenquote:Op zondag 8 september 2013 09:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je extra veel in 90% van de Bugles stopt, ben je de laatste 10% goed bezig als je die zonder kaas eet
Soooww, good bezig jij! Jij mag een extra rijstwafel morgenquote:Op zondag 8 september 2013 09:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind ze zonder die kaas eigenlijk het lekkerst - dus ik mag 2 zakken
quote:Op zondag 8 september 2013 09:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Soooww, good bezig jij! Jij mag een extra rijstwafel morgen
Wacht maar tot morgen... En misschien heb je de hele dag rondgelopen voor je visite? Ik weet niet of dat nou echt zoden aan de dijk zet maar het zal vast iets helpen.quote:Op zondag 8 september 2013 09:13 schreef Bamba het volgende:
Gefeliciteerd met jullie trouwdag Vicky!
I snap er helemaal niks van. Gisteren normale ontbijt en lunch gehad, maar wel stuk taart, roomijs, grieks en bak popcorn op. En ruim een kilo lichter dan gisteren. Kan iemand me die logica uitleggen?
Amateur. Ik had gisteren 6000kcal en ben 4 kili afgevallenquote:Op zondag 8 september 2013 09:13 schreef Bamba het volgende:
Gefeliciteerd met jullie trouwdag Vicky!
I snap er helemaal niks van. Gisteren normale ontbijt en lunch gehad, maar wel stuk taart, roomijs, grieks en bak popcorn op. En ruim een kilo lichter dan gisteren. Kan iemand me die logica uitleggen?
Ik zat echt zo net van "Ja, ik ga wel ff fietsen in de sportschool..." maar toen keek ik naar buitenquote:Op zondag 8 september 2013 09:23 schreef Brighteyes het volgende:
Op mijn uitslaapdag om half 8 op staan om in de regen te gaan hardlopen!![]()
Het ging zo lekker!6km echt op mijn gemakje, met een lesje Pimsleur French 1 in mijn oren, ideaal!
Echt leuk om te doen!
Ik zou er 3 nemen. Na 2, 4 en 6 uur. Na 8 uur hoeft niet want dan wachten de buglesquote:Op zondag 8 september 2013 09:32 schreef Sjeen het volgende:
Vier rijsttafels is toch veel te veel als maar acht uur werkt?
hoepelen niet daarom zie ik dat ook als dagelijkse beweging zoals je bijvoorbeeld ook doet met wandelenquote:Op zondag 8 september 2013 06:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Knuppel em hoenderhok: is het misschien toch niet zo dat buikdansen je minder aan sport oplevert dan je denkt? Dat het misschien ook omdat je het al langer doet meer onder je dagelijkse standaard beweging valt, net als dat hoepelen?
Ik bedoel, ben je tijdens het hoepelen en buikdansen echt de hele tijd dat je het doet net zo aan het zweten en hijgen als wanneer je hardloopt?
Geen visite gehad, we zijn gisteren uit eten geweest en naar de bioscoop voor onze trouwdagquote:Op zondag 8 september 2013 09:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wacht maar tot morgen... En misschien heb je de hele dag rondgelopen voor je visite? Ik weet niet of dat nou echt zoden aan de dijk zet maar het zal vast iets helpen.
Je hebt altijd baas boven baasquote:Op zondag 8 september 2013 09:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Amateur. Ik had gisteren 6000kcal en ben 4 kili afgevallen
Vind ik ookquote:Op zondag 8 september 2013 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
Geloof het of niet, maar ik vind dat echt bijna lekkerder dan lopen als het droog is.![]()
Nu douchen en fatsoeneren en dan vanmiddag heerlijk naar de sauna met een vriendin!
Daar hebben veel mensen last van volgens mij.quote:Op zondag 8 september 2013 11:06 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb een probleem met appels. Ik hou niet van zoete appels, dus eet alleen Granny Smith's. Nu merk ik dat ik van die zure appels juist heel snel weer (en méér) trek krijg.
SPOILER: broodpornoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planning verder....
O: bananapancakes met wat kaneel en rode bessen
S: uurtje bootcamp. Was vandaag flink intensief zeg! Wauw.
L: brood met ei. En een stukje met aioli
D: moet ik nog verzinnen. Ik heb Cavolo Nero (italiaanse zwarte kool) in huis waar ik wat mee wil doen.
T: kwark met muesli.
quote:Op zondag 8 september 2013 11:57 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, dat was weer een fijne bootcamp. Inmiddels ook onder de douche geweest, logeerpoes aandacht gegeven en wat gegeten.
Had gisteravond weer een brooddeeg gemaakt en vanmorgen voor het sporten gebakken, ik kan hier geloof ik wel aan wennen
Ohh... wat ziet dat er lekker uit zeg!SPOILER: broodpornoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Planning verder....
O: bananapancakes met wat kaneel en rode bessen
S: uurtje bootcamp. Was vandaag flink intensief zeg! Wauw.
L: brood met ei. En een stukje met aioli
D: moet ik nog verzinnen. Ik heb Cavolo Nero (italiaanse zwarte kool) in huis waar ik wat mee wil doen.
T: kwark met muesli.![]()
Ik eet over het algemeen brood meer omdat ik daar veel te veel van eet, ik raak gewoon niet vol. Brood.Maar als ik het dan neem, zou ik graag zoiets willen nemen. Gewoon. Warm, zelf gebakken, lekker ruikend huis.
![]()
Ik bak dan ook met mijn eigen desemstarter.. en ben er gisteravond rond een uur of 6 mee begonnen,vanmorgen gebakkenquote:Op zondag 8 september 2013 13:02 schreef Freddeh het volgende:
Supermooi brood! Ik bak zelf eigenlijk bijna altijd in de bbm, maar merk dat mijn broden vrij compact blijven. Deze is mooi!
Heb ik ook eens geprobeerd, had het idee dat er toen meer sprake was van schimmelen dan gistenquote:Op zondag 8 september 2013 13:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik bak dan ook met mijn eigen desemstarter.. en ben er gisteravond rond een uur of 6 mee begonnen,vanmorgen gebakken
Je begint eerst met deze desemstarter te maken. Hou daarbij het recept aan, MAAR gebruik zodra je op dag 4 zit gelijke gewichten (dus niet 1 cup op 1 cup, maar bijvoorbeeld x gram + x gram, waarvan x gelijk is om een 100% hydratie-starter te krijgen. Zodra je op dag 7 zit kun je eens wat proberen te gaan bakken, waarbij de Norwich Sourdough een leuke is om mee te beginnen. Succesquote:Op zondag 8 september 2013 14:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb ik ook eens geprobeerd, had het idee dat er toen meer sprake was van schimmelen dan gisten
Tof, dank je!quote:Op zondag 8 september 2013 15:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je begint eerst met deze desemstarter te maken. Hou daarbij het recept aan, MAAR gebruik zodra je op dag 4 zit gelijke gewichten (dus niet 1 cup op 1 cup, maar bijvoorbeeld x gram + x gram, waarvan x gelijk is om een 100% hydratie-starter te krijgen. Zodra je op dag 7 zit kun je eens wat proberen te gaan bakken, waarbij de Norwich Sourdough een leuke is om mee te beginnen. Succes
Hoe ouder je starter is, hoe lekkerder het brood. Ik proef iig al een verschil tussen vorige week en nu (2 weken oud). Ververs hem nu dagelijks (of bak wat ermee) en vanaf week 4 gaat hij verhuizen naar de koelkast.
Warm brood waarop je het boter ziet smeltenquote:Op zondag 8 september 2013 12:02 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ohh... wat ziet dat er lekker uit zeg!![]()
Ik eet over het algemeen brood meer omdat ik daar veel te veel van eet, ik raak gewoon niet vol. Brood.Maar als ik het dan neem, zou ik graag zoiets willen nemen. Gewoon. Warm, zelf gebakken, lekker ruikend huis.
Hup, je kunt het! Als ik nu nog een uurtje kan werken achter de PC kan jij Jilliannen. En als je het niet doet is je doel naar de knoppen en dat zouquote:Op zondag 8 september 2013 17:59 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb een schop nodig.....geen zin in Jillian
quote:Op zondag 8 september 2013 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hup, je kunt het! Als ik nu nog een uurtje kan werken achter de PC kan jij Jilliannen. En als je het niet doet is je doel naar de knoppen en dat zouzijn als de enige reden is geen zin.
Boterquote:Op zondag 8 september 2013 17:25 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Warm brood waarop je het boter ziet smelten
Brrrr, ik griezel er vanquote:Op zondag 8 september 2013 19:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe kan je nou niet van boter houden?
Roomboter op vers warm brood.....heaven.
Als kind vond ik roomboter viesssss!! Oma had alleen roomboter en ik gruwelde daar van. Melk net zo, ik lustte absoluut geen melk. Mama moest er altijd wat limonadesiroop + yoghurt doordoen (met zo'n tupperware schudbekerquote:Op zondag 8 september 2013 19:27 schreef Mokkels het volgende:
Brrrr, ik griezel er vanAls iemand het op brood heeft word ik al misselijk. Maar hetzelfde bij kaas en melk hoor.
Maar aan de andere kant, alleen maar beter. Anders zou ik bij BBQ's geen droog brood eten maar met kruiden boter ofzo.
Ik kan inderdaad wel een gepofte aardappel erbij maken. Misschien een zoete aardappel.quote:Op zondag 8 september 2013 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik eet meestal gebakken kipfilet met knoflook bij de ratatouille, met een schoteltje geitenkaas voor er overheenBij mijn recept hoort gebakken bladerdeeg maar dat is helaas niet zo dieetverantwoord
Misschien met een gepofte aardappel?
Gewoon je brood pletten zodat het er niet af valt.quote:Op zondag 8 september 2013 21:28 schreef Zeester het volgende:
Ik eet ratatouille altijd gewoon als saus over rijst, verder niets erbij, alleen een minibeetje parmezaan eroverheen.
Lekkerrrr!
Ik eet geen boter op brood, behalve op stokbrood met een beetje peper en zout. Of om de hagelslag vast te plakken. Die is niet in huis heb
Hoe heb je dat gedaan?quote:Op zondag 8 september 2013 21:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als kind vond ik roomboter viesssss!! Oma had alleen roomboter en ik gruwelde daar van. Melk net zo, ik lustte absoluut geen melk. Mama moest er altijd wat limonadesiroop + yoghurt doordoen (met zo'n tupperware schudbeker). Dat is nu voorbij, drink graag melk en roomboter is de heilige graal
Gewoon ophouden met zeiken en dat doen waarvan je weet dat het goed voor je is. Binnen 10 keer eet je het zonder problemen. (Met voor iedereen een of 2 uitzonderingen.)quote:Op zondag 8 september 2013 22:13 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan?die manier moet ik weten.... voor zo'n.... 80% van alle dingen die je kunt eten/drinken.
Nou, dat dus. Gewoon weer proberen en nog een keer proberen. Veel dingen die ik als kind erg vies vond, eet ik nu zonder problemen of vind ik zelfs lekker.quote:Op zondag 8 september 2013 22:16 schreef Zeester het volgende:
Je moet dingen gewoon met een open mind proberen. Je smaak verandert, je eerste biertje was vies, je eerste kopje koffie ook. Maar dat waren dingen die je graag wilde lusten, dus dan zet je door. Bij andere dingen werkt het ook zo!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |