abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130846791
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:58 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dat zijn het AD en de Telegraaf wel, in ieder geval.
Ik weet niet of het tegenwoordig nog is maar vroeger kon je naar die krant bellen als er ergens iets was met als resultaat dat er geregeld grote foto's van ongelukken in de krant stonden waar de lijken nog in de auto's zaten etc :') Dus het zal wel een sensatiekrant zijn :P
pi_130846851
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:02 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Ik weet niet of het tegenwoordig nog is maar vroeger kon je naar die krant bellen als er ergens iets was met als resultaat dat er geregeld grote foto's van ongelukken in de krant stonden waar de lijken nog in de auto's zaten etc :') Dus het zal wel een sensatiekrant zijn :P
Ja, jammer hoor.
pi_130846945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:02 schreef Straatklinker het volgende:
Ja ik heb net HLN gebeld ivm Syrie :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:10:06 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130846992
quote:
'Aanval op Syrië schaadt wereldeconomie' - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

China heeft donderdag gewaarschuwd dat een aanval op Syrië de wereldeconomie schaadt en de olieprijzen zal opjagen. De Chinese viceminister van Financiën Zhu Guangyao zei dat donderdagmorgen bij de G20-top in Sint-Petersburg.

China schaart zich daarmee achter Rusland. De Russische president Vladimir Poetin wil de Verenigde Staten afhouden van een militaire actie tegen Syrië. De Syrische regering heeft volgens de VS en andere westerse landen chemische wapens ingezet.

De top wordt overschaduwd door de meningsverschillen tussen de VS en G20-gastheer Rusland over de aanpak van de Syrië-crisis.

Bron: www.telegraaf.nl
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_130847033
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:47 schreef DeParo het volgende:
Assad is een kopie van zijn vader die tolereren geen demonstraties.
Lekker argument. Waarmee je, naar ik aanneem, verwijst naar de 'demonstraties' van de Moslimbroeders in Syrië, die gepaard gingen met een aanslag op het leven van Assad sr, en talloze politieagenten en militairen het leven hadden gekost, voordat sr. besloot dat het welletjes was?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  donderdag 5 september 2013 @ 14:13:36 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130847085
quote:
RTL naar rechter voor overheidsstukken Syrië

RTL Nieuws spant een kort geding aan tegen het ministerie van Buitenlandse Zaken.

De redactie van RTL Nieuws eist openbaarmaking van ambtelijke stukken rond een militaire interventie in Syrië.

Adjunct-hoofdredacteur Pieter Klein van RTL Nieuws heeft donderdag een kort geding aangevraagd bij de rechtbank Midden-Nederland. Hij wil zo de adviezen van de ambtenaren aan minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken boven tafel krijgen.

Timmermans maakte vorige week wel het advies van de externe volkenrechtelijk adviseur van zijn ministerie openbaar, maar niet het advies van zijn eigen ambtenaren. Toen de RTL-redactie daarom vroeg, kreeg die nul op het rekest.

Openbaar

''Wij vinden dat dit advies openbaar moet zijn, zeker omdat Timmermans suggereert dat een eventuele actie tegen Syrië wel legitiem kan zijn'', vindt Klein.

''We denken dat er een groot maatschappelijk belang is bij openbaarmaking, dat het parlement dit advies ook zou moeten kennen.'' Volgens RTL Nieuws hindert Buitenlandse Zaken de persvrijheid door het document niet openbaar te maken.

Het is nog niet bekend wanneer het kort geding dient.

Bron: nu.nl
pi_130847114
Edit
pi_130847134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

_O_

Een paar serieuze lekken zou ook wenselijk zijn.
The view from nowhere.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:15:14 #284
241662 Jian
Well, well, well
pi_130847136
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:39 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Misschien de minister van buitenlandse zaken?

ff zoeken naar het interview

klik

Die ambassadeur die op CNN kwam paar dagen terug kan er misschien ook wel voor doorgaan
http://amanpour.blogs.cnn(...)es-we-can/?hpt=hp_c1

Wat ze zeggen staat iig al haaks op wat de VS zegt :+
IK kende dit interview niet, maar wat hij zegt vanaf zo'n minuut of 7 snijdt wel hout (o.a. het verzoek van Assad in maart om die chemische aanval van toen te komen onderzoeken) Wat die CNN doos ertegenin brengt is gewoon weer het dramverhaal van Kerry.
pi_130847165
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

RTL Nieuws, aids voor de samenleving :')
  donderdag 5 september 2013 @ 14:16:46 #286
241662 Jian
Well, well, well
pi_130847190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:42 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De burger zou dit spel niet meer moeten meespelen. Zij worden onvoldoende geinformeerd om te weten hoe het in elkaar steekt. De burger moet gaan staan voor de belangen van burgers. Een ieder die geweld op burgers loslaat deugd niet. Proberen om de politieke spin te doorzien en ontrafelen is zinloos.
Wat een geweldige onzin!
pi_130847233
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:51 schreef DeParo het volgende:
Wat is dat voor onzin?
Rohani is dat evenmin.
Je artikel gaat over de president.
Het gaat niet over de macht en invloed van het Iraanse regime.

Waar kreeg Ahmedinejad zijn stemmen vandaan nou wellicht voor een groot deel van buiten Teheran.
Volgens mij zit je zelf maar wat te verzinnen. Ik deelde een link met je, die aantoonde dat de macht van Ahmedinejad in niet onbelangrijke mate leunde op de plattelandsbevolking. Rohani daarentegen heeft meer aanhang in de grote steden, onder de hoger opgeleide Iraniërs. Dus wat is punt nou precies?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130847296
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:15 schreef Jian het volgende:

[..]

IK kende dit interview niet, maar wat hij zegt vanaf zo'n minuut of 7 snijdt wel hout (o.a. het verzoek van Assad in maart om die chemische aanval van toen te komen onderzoeken) Wat die CNN doos ertegenin brengt is gewoon weer het dramverhaal van Kerry.
Dat interview van Amanpour vind ik echt ergerlijk eigenlijk. Van die domme suggestieve vragen heel de tijd. Helemaal niet objectief.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:20:29 #289
241662 Jian
Well, well, well
pi_130847302
quote:
5s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:46 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Jij bent toch zo voor niet ingrijpen?
zucht, ieke maakte even grapjes met Piet_Piraat, maar ter verdediging, ik zei al tegen hem, nu niet te lollig doen want sommige mensen nemen daar aanstoot aan. ......... en we zijn al gestopt want Sp3c heeft ons bitches genoemd ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 05-09-2013 14:25:55 ]
  donderdag 5 september 2013 @ 14:20:44 #290
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130847310
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
"We are in full control over the situation and all Amerikans will be blown out of this country.
pi_130847332
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:16 schreef Jian het volgende:

[..]

Wat een geweldige onzin!
Stel ik geef je de volgende info:

12
optellen
2

Nu denk jij: 14

Maar het antwoord is: de kat van de buurman.

Want wat jij niet weet, is dat het gaat om de vraag hoe de dode muis op de stoep terecht gekomen is.

Hier gaat het om zoveel burgers die in de knel zitten, dat alle politieke spelletjes onaanvaardbaar zijn. Als de politieke kaste en wat daarachter schuilgaat, de burger zo bespeeld, is deze groep als geheel de vijand van burger (uit welk land ze ook komen).
The view from nowhere.
pi_130847369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:20 schreef Jian het volgende:

[..]

zucht, ieke maakte even grapjes met Piet_Piraat, maar ter verdediging, ik zei al tegen hem, nu niet te lollig doen want sommige mensen nemen daar aanstoot aan. ......... en we zijn al gestopt want Sp3c heeft ons bitches ;(
Nee ik bedoel: ik zou het raar vinden dat als je zo tegen ingrijpen bent, Obama het kwalijk neemt etc., dat je dan met bier en popcorn verlekkerd naar de streams gaat zitten kijken. Maar dat is mijn mening.
Oh, ben blij dat de mods er zo opzitten hier ^O^
  donderdag 5 september 2013 @ 14:22:59 #293
241662 Jian
Well, well, well
pi_130847387
quote:
6s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

IK zie een nieuwe ster in wording.
Hij moet straks ook wel een camouflagepak aan en een baret op, ter bevordering van het krijgshaftig uiterlijk ... en bovendien staat het gewoon koddig. :Y
  donderdag 5 september 2013 @ 14:25:53 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130847466
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:11 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Lekker argument. Waarmee je, naar ik aanneem, verwijst naar de 'demonstraties' van de Moslimbroeders in Syrië, die gepaard gingen met een aanslag op het leven van Assad sr, en talloze politieagenten en militairen het leven hadden gekost, voordat sr. besloot dat het welletjes was?
meer dit soort terrorisme denk ik :')

http://www.cbsnews.com/8301-503543_162-20057082-503543.html
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 5 september 2013 @ 14:28:29 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130847553
quote:
Paus roept in brief aan Poetin op kwestie Syrië vreedzaam op te lossen

Paus Franciscus heeft voor de G20-top een brief geschreven aan de Russische president Vladimir Poetin over Syrië. In de brief roept hij wereldleiders op 'het vergeefse nastreven van een militaire oplossing' voor de oorlog in dat land te staken.

De paus schrijft dat het beter is om met 'hernieuwde inzet, moed en vastberadenheid te zoeken naar een vreedzame oplossing met dialoog en onderhandelingen'. De internationale gemeenschap moet dat streven unaniem steunen, aldus Franciscus.

Rusland is gastheer van de G20-top. Wereldleiders praten in Sint-Petersburg onder meer over de Syrië-crisis. Met name het dreigende Amerikaanse militaire ingrijpen in Syrië verdeelt de leiders.

Overtreding
De Amerikaanse president Barack Obama is donderdag in Sint-Petersburg gearriveerd en heeft een ontmoeting met de Japanse premier Shinzo Abe gehad. Zij delen de visie dat de gifgasaanval een overtreding van het internationaal recht was.

Aanvankelijk zou Obama ook een ontmoeting hebben in Moskou met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin. Maar dit bezoek is afgezegd wegens het besluit van Moskou de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden tijdelijk asiel te verlenen. Ook zijn de twee grootmachten ernstig verdeeld over een eventueel ingrijpen in Syrië.

Voorlopig rapport
EU-president Herman Van Rompuy zei voorafgaand aan het G20-overleg in Sint-Petersburg dat de Europese Unie hoopt dat een voorlopig rapport van de experts van de Verenigde Naties over de gifaanval in Syrië 'zo snel mogelijk' beschikbaar is. Het rapport moet duidelijkheid bieden of chemische wapens zijn gebruikt tegen de Syrische bevolking.

Volgens Van Rompuy kan de internationale gemeenschap niet ter zijde staan nu er chemische wapens zijn gebruikt. 'De gifaanval was een grove schendig van internationaal recht en een misdaad tegen de menselijkheid. Wij moeten tonen dat deze misdaden niet straffeloos zijn. Er mag geen precedent worden geschapen.'

Maar de oplossing voor Syrië is volgens Van Rompuy geen militaire, enkel een politieke. Hij zei dat de EU een politieke oplossing nastreeft en dat zal blijven doen.

Bron: Volkskrant
  donderdag 5 september 2013 @ 14:34:16 #296
241662 Jian
Well, well, well
pi_130847733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:22 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nee ik bedoel: ik zou het raar vinden dat als je zo tegen ingrijpen bent, Obama het kwalijk neemt etc., dat je dan met bier en popcorn verlekkerd naar de streams gaat zitten kijken. Maar dat is mijn mening.
Oh, ben blij dat de mods er zo opzitten hier ^O^
Ja, lees vooral de uitleg niet en ik drink geen bier.... en Sp3c & Spec zijn inderdaad een ware gesel :'(

nu ik het zo zeg Sp3c & Spec, .... Spik en Span, ook gerenomeerde "cleaners" :D , ow, sorry, ik sla weer eens door :@
pi_130847744
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:18 schreef Re het volgende:
best suf als al is aangegeven dat er geen Amerikaanse soldaat voet zal zetten in Syrië
Ten eerste zullen er vrijwel zeker, om te beginnen, vliegtuigen worden ingezet om luchtdoel-geschut uit te schakelen, voordat ze met die trage, opzichtige kruisraketten beginnen te bombarderen. Als die vliegtuigen zouden worden neergehaald, is dat voor de VS al aan te merken als een groot verlies.

Verder zal Syrië niet aarzelen alles te doen wat binnen hun mogelijkheden ligt om die schepen in de Middellandse- en Rode Zee tot zinken te brengen. Waar ze vermoedelijk niet echt veel kans maken. Hoewel Syrië claimt in mei een Israëlische onderzeeër tot zinken te hebben gebracht. En zo onwaarschijnlijk is dat bericht nou ook weer niet. Een Israëlische onderzeeër voor de Syrische kust is redelijk kwetsbaar, en die Russen beschikken over formidabele apparatuur voor de opsporing van die dingen. Torpedootje erop, en 'huilen'.

Maar wat maar niet door lijkt te willen dringen tot het publieke debat in ons deel van de wereld, is dat de kans op een regionale brand, waar ook Libanon, Jordanië, Irak, de Golfstaten, Iran en Saoedi Arabië in meegezogen worden, meer lijkt dan een vijftig procent. In Jordanië zijn aardig wat Amerikaanse troepen gelegerd, en reken maar dat die doelwit zullen worden!
Maar ook de Amerikaanse marinebasis in Bahrein zou ik de komende tijd even mijden.
pi_130847778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:34 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, lees vooral de uitleg niet en ik drink geen bier.... en Sp3c & Spec zijn inderdaad een ware gesel :'(

nu ik het zo zeg Sp3c & Spec, .... Spik en Span, ook gerenomeerde "cleaners" :D , ow, sorry, ik sla weer eens door :@
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:37:23 #299
241662 Jian
Well, well, well
pi_130847832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Stel ik geef je de volgende info:

12
optellen
2

Nu denk jij: 14

Maar het antwoord is: de kat van de buurman.

Want wat jij niet weet, is dat het gaat om de vraag hoe de dode muis op de stoep terecht gekomen is.

Hier gaat het om zoveel burgers die in de knel zitten, dat alle politieke spelletjes onaanvaardbaar zijn. Als de politieke kaste en wat daarachter schuilgaat, de burger zo bespeeld, is deze groep als geheel de vijand van burger (uit welk land ze ook komen).
Ja aardig theoretisch verhaal, maar in de praktijk ..... :N
  donderdag 5 september 2013 @ 14:38:48 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130847873
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:34 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ten eerste zullen er vrijwel zeker, om te beginnen, vliegtuigen worden ingezet om luchtdoel-geschut uit te schakelen, voordat ze met die trage, opzichtige kruisraketten beginnen te bombarderen. Als die vliegtuigen zouden worden neergehaald, is dat voor de VS al aan te merken als een groot verlies.

Verder zal Syrië niet aarzelen alles te doen wat binnen hun mogelijkheden ligt om die schepen in de Middellandse- en Rode Zee tot zinken te brengen. Waar ze vermoedelijk niet echt veel kans maken. Hoewel Syrië claimt in mei een Israëlische onderzeeër tot zinken te hebben gebracht. En zo onwaarschijnlijk is dat bericht nou ook weer niet. Een Israëlische onderzeeër voor de Syrische kust is redelijk kwetsbaar, en die Russen beschikken over formidabele apparatuur voor de opsporing van die dingen. Torpedootje erop, en 'huilen'.

Maar wat maar niet door lijkt te willen dringen tot het publieke debat in ons deel van de wereld, is dat de kans op een regionale brand, waar ook Libanon, Jordanië, Irak, de Golfstaten, Iran en Saoedi Arabië in meegezogen worden, meer lijkt dan een vijftig procent. In Jordanië zijn aardig wat Amerikaanse troepen gelegerd, en reken maar dat die doelwit zullen worden!
Maar ook de Amerikaanse marinebasis in Bahrein zou ik de komende tijd even mijden.
ik denk niet dat die relipief van iran zover zat door te denken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')