quote:Op woensdag 4 september 2013 20:00 schreef stoereboii het volgende:
AOKP heeft een android 4.3 preview gereleased gisteren.
quote:Op woensdag 4 september 2013 20:21 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik snap sowieso de noodzaak van een andere rom niet... Juist voor stock koop je een nexus...
Uhm, nee.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:21 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik snap sowieso de noodzaak van een andere rom niet... Juist voor stock koop je een nexus...
Zeker kan dat, maar bij een Nexus weet je zeker dat de rom snel wordt geüpdatet en dat alles gewoon goed werkt. Ik heb hem eigenlijk ook vooral om het uiterlijk en de prijs gekocht.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Mwoah. Je kan een custom-rom toch ook gewoon op een andere telefoon draaien, daar heb je geen nexus voor nodig?
Uiterlijk en prijs is zeker een voordeel van dit toestel. Heb er inmiddels 3 gehad, wat mij wel opvalt is dat de updates OTA niet allemaal tegelijk binnenkomen, maar er soms tot wel 1,5 week tussen zit. Iemand een idee hoe dit kan?quote:Op donderdag 5 september 2013 09:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zeker kan dat, maar bij een Nexus weet je zeker dat de rom snel wordt geüpdatet en dat alles gewoon goed werkt. Ik heb hem eigenlijk ook vooral om het uiterlijk en de prijs gekocht.
Cache van update-app leeghalen volgens mij.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Uiterlijk en prijs is zeker een voordeel van dit toestel. Heb er inmiddels 3 gehad, wat mij wel opvalt is dat de updates OTA niet allemaal tegelijk binnenkomen, maar er soms tot wel 1,5 week tussen zit. Iemand een idee hoe dit kan?
Ze rollen de update ook altijd uit in batches, vandaar. Maar je kan hem wel gewoon zelf installeren met fastboot.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Uiterlijk en prijs is zeker een voordeel van dit toestel. Heb er inmiddels 3 gehad, wat mij wel opvalt is dat de updates OTA niet allemaal tegelijk binnenkomen, maar er soms tot wel 1,5 week tussen zit. Iemand een idee hoe dit kan?
Maak maar aan als je wilt, niet hier idd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:35 schreef Bitterlemon het volgende:
De Nexus 5 komt eraan, tijd voor een nieuw topic?
Jup, maar dat doe ik wel na de officiële aankondiging.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Maak maar aan als je wilt, niet hier idd.
Binnenkort hopelijkquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:40 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Jup, maar dat doe ik wel na de officiële aankondiging.
Een nieuwe Nexus brengt meestal niet heel veel veranderingen met zich mee, maar met zo'n prijs is het het wel waard.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Binnenkort hopelijk
Ben wel benieuwd of het interessant is om over te stappen.
Volgens de geruchten wel. De 16GB-versie zou ¤299 gaan kosten met een batterij van 2300 mAh en de 32GB-versie ¤399 met een batterij van 3000 mAh. Maar ja, geruchten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:53 schreef Loveless85 het volgende:
15 oktober de launch toch, aldus de geruchten? Als alle specs kloppen met de geruchten en de prijsstelling vergelijkbaar is met de prijs van de N4 bij introductie ga ik hem wel halen.
Zou mooi zijn als er ook een 16GB versie komt met een batterij van 3000mAh, dan neem ik diequote:Op zondag 13 oktober 2013 21:57 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Volgens de geruchten wel. De 16GB-versie zou ¤299 gaan kosten met een batterij van 2300 mAh en de 32GB-versie ¤399 met een batterij van 3000 mAh. Maar ja, geruchten.
Ik zit met hetzelfde, en neigde eigenlijk ook naar de Nexus 4 (ivm kleiner toestel). Maar nu ik zie dat ze beide 300 euro kosten is het ook weer zonde om voor hetzelfde geld een 'slechter' toestel te kopen..quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:28 schreef Drabit het volgende:
Heb onlangs de Nexus 4 gekocht omdat ik niet wilde wachten op de Nexus 5. Maar nu ik zie dat hij zo goedkoop is had ik beter kunnen wachten
Maar met de Nexus 4 ben ik ook erg tevreden!
Ja, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik voor de 4 ben gegaan. De nexus 4 was vlak na de release moeilijk verkrijgbaar en dan had ik dus nog een paar maanden langer met een galaxy mini opgescheept gezeten.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:59 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ik zit met hetzelfde, en neigde eigenlijk ook naar de Nexus 4 (ivm kleiner toestel). Maar nu ik zie dat ze beide 300 euro kosten is het ook weer zonde om voor hetzelfde geld een 'slechter' toestel te kopen..
Ja, schrok me de teringquote:Op maandag 4 november 2013 12:07 schreef IkWilbert het volgende:
Meer mensen NL Alert ontvangen zojuist?![]()
Wat een herrie maakte mijn N4, dat kun je niet missen haha.
quote:Op maandag 4 november 2013 12:07 schreef IkWilbert het volgende:
Meer mensen NL Alert ontvangen zojuist?![]()
Wat een herrie maakte mijn N4, dat kun je niet missen haha.
Ik heb een miljoen keer op OK geklikt maar hij bleef bij mij staanquote:Op maandag 4 november 2013 18:37 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
was blij verrast met dat bericht, ik had namelijk niet verwacht eigenlijk dat de Nexus 4 ook zo'n alert zou ontvangen, omdat die telefoon niet op de site van NL-Alert staat vermeld als ondersteund
bericht was bij mij ook pas een paar minuten na de sirenes om 12 uur binnengekomen
na die melding kreeg ik een dialoogvenster over of je voortaan nog meer zulke meldingen wil ontvangen
Dit is het Nexus 4-topic.quote:
Kan je niet lezen?quote:Op maandag 4 november 2013 19:05 schreef stoereboii het volgende:
Waarvan kregen jullie een melding dan?
NL alertquote:Op maandag 4 november 2013 19:05 schreef stoereboii het volgende:
Waarvan kregen jullie een melding dan?
Gelukkig niet want dan was de jouwe dat ook. Vrouw vrouw vrouwquote:
Nou ja, helemaal vreemd is zijn reactie niet. Als je nu nog niet weet wat NL Alert is dan heb je wel een beetje onder een steen geleefd de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:36 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Gelukkig niet want dan was de jouwe dat ook. Vrouw vrouw vrouw
Leuk he zo kinderachtig reageren
ja ok inb4 belgen zijn domquote:Op dinsdag 5 november 2013 18:45 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Nou ja, helemaal vreemd is zijn reactie niet. Als je nu nog niet weet wat NL Alert is dan heb je wel een beetje onder een steen geleefd de afgelopen jaren.
Omdat het kan.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Waarom ben je dan ook een Belg?
Aw yeah, ff downloadenquote:Op donderdag 14 november 2013 22:15 schreef IkWilbert het volgende:
Factory images voor de N4 staan online!
https://developers.google.com/android/nexus/images
Moet je wel even de google experience launcher installeren. Ik draai sinds gisteren de officiele 4.4 die Google heeft uitgebracht voor de Nexus 4.quote:Op zondag 17 november 2013 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
Zit ook in de standaard Nexus 4 4.4 build, net als de transparantie
Wat zit er op de 4.4 van de N4? Die HP-bloatware of...?quote:Op zondag 17 november 2013 10:12 schreef Loveless85 het volgende:
Zit ook in de standaard Nexus 4 4.4 build, net als de transparantie
Die printer app zit ingebouwd in je settings ook he, is eerder een nieuwe functie. Maar ja ik voel niet de nood om te printen op mijn telefoon dus kan het ook wel missen.quote:Op zondag 17 november 2013 10:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat zit er op de 4.4 van de N4? Die HP-bloatware of...?
De transparantie gaat een stuk verder op de N5, maar dat komt door de nieuwe launcher. Alhoewel, ik heb nog geen custom launcher gebruikt, weet dat dus niet zeker. De knopjes onderaan (back/home/recent apps) zijn transparant op de N5.
Screenshot?quote:Op zondag 17 november 2013 10:25 schreef Loveless85 het volgende:
Launcher ook, als je je app lijst opent is ie ook transparant
Nope.quote:Op zondag 17 november 2013 18:06 schreef Xaobotnik het volgende:
Voor de mensen die 4.4 er al op hebben staan, is bij de snelkoppelingen in het pulldown menu ook een optie voor het in- en uitschakelen voor de rotatiefunctie meegenomen? Is altijd een irritatie van mij geweest dat dat in de Nexus 4 niet zat (terwijl de Nexus 7 het wel heeft)....
Jawel, maar daar zie je geen history terug. En die statistieken worden gereset als je 'm aan de lader hangt.quote:Op zondag 17 november 2013 12:43 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Je hebt toch in je settings een battery tabje, of begrijp ik je verkeerd?
Kut.... Ik vraag me af wat de reden hiervan is. Dit is ook een van de redenen dat ik niet zo puristisch ben over dat Nexus perse de betere toestellen zijn. Je ziet dat fabrikanten van andere toestellen doe zelf Android inrichten dit soort zaken beter lijken te begrijpen....quote:Op zondag 17 november 2013 18:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nope.
Dat ving ik op met de app AutoRotate Switch en dubbeltappen op een homescreen (gestures van Nova).
Was ook één van de eerste dingen die ik controleerde.
Je kan toch gewoon een custom rom installeren. Of xposed frameworkquote:Op zondag 17 november 2013 18:09 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Kut.... Ik vraag me af wat de reden hiervan is. Dit is ook een van de redenen dat ik niet zo puristisch ben over dat Nexus perse de betere toestellen zijn. Je ziet dat fabrikanten van andere toestellen doe zelf Android inrichten dit soort zaken beter lijken te begrijpen....
Zo'n losse switch op je homescreen staat toch net wat minder.
quote:Op zondag 17 november 2013 04:36 schreef zarGon het volgende:
Ik draai deze Nexus 5-port: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2507021.
(...)
Nu nog even aankijken hoe de accu presteert.
Na het flashen adviseert Google ook een factory reset, als je dit nog niet gedaan hebt zou ik je dat aanraden.quote:Op maandag 18 november 2013 20:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Gister ook de 4.4 voor N4 geinstalleerd. Vandaag een battery drain gehad. Toestel werd erg heet en binnen 2 uur 70% leeg... Toestel gereboot, opnieuw aan de lader gehangen en nu lijkt alles wel weer ok... Vaag verhaal...
Ik had eerst de Nexus 5 port draaien en zaterdag wou ik de officiele 4.4 installeren in recovery. Na het flashen van de radio en bootloader kwam ik in een bootloop terecht bij het google logo screen. Heb toen mijn nandroid van de n5 port gerestored en de factory image geïnstalleerd in fastboot, maar heb de userdata.img bewust niet geflashed omdat ik mijn foto's ed niet wilde verliezen.quote:Op maandag 18 november 2013 21:06 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Na het flashen adviseert Google ook een factory reset, als je dit nog niet gedaan hebt zou ik je dat aanraden.
Whatsapp had ik inderdaad gelezen dat het niet werkt, maar er staat al een fix op xda. Facebook werkt wel gewoon.quote:Op dinsdag 19 november 2013 22:44 schreef Loveless85 het volgende:
De helft van de apps deed het bij mij niet met ART; Facebook, Whatsapp...
Dan weet je ook vast wel dat in de custom rom community je niets eens een bug hoeft te melden als je geen factory reset gedaan hebt na het flashen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:16 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ik had eerst de Nexus 5 port draaien en zaterdag wou ik de officiele 4.4 installeren in recovery. Na het flashen van de radio en bootloader kwam ik in een bootloop terecht bij het google logo screen. Heb toen mijn nandroid van de n5 port gerestored en de factory image geïnstalleerd in fastboot, maar heb de userdata.img bewust niet geflashed omdat ik mijn foto's ed niet wilde verliezen.
Het toestel bootte dan wel, maar de homeknop werkte niet, ik had geen notificatiebalk, lockscreen, apps werkten niet naar behoren, ...
Heb toen een factory reset gedaan na al mijn foto's te backuppen op mijn pc, en sindsdien draait 4.4 echt als een zonnetje. Tot mijn verbazing werden al mijn foto's zelfs automatisch gerestored op mijn nexus 4, thanks to google+ auto backup.![]()
Schakel vooral ook even over naar ART in plaats van dalvik, wat een verschil in snelheid, smoothness, ... Echt wow
Nu is het dus wachten tot iemand de url kan achterhalen en we de OTA zip kunnen downloaden!quote:Op woensdag 20 november 2013 09:41 schreef IkWilbert het volgende:
Er is begonnen met de OTA update naar 4.4
http://www.androidauthori(...)itkat-update-318310/
die stond toch allang online?quote:Op woensdag 20 november 2013 10:01 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Nu is het dus wachten tot iemand de url kan achterhalen en we de OTA zip kunnen downloaden!
Nee, dat zijn de factory images, als je die flasht gaat je telefoon leeg. Met de OTA zip blijft al je data op je telefoon. En voor de factory images die al een tijdje online staan zijn ook updates uitgekomen, de eerste release was KRT16O, de nieuwe versie is KRT16S.quote:
Niet helemaal waar hoor, je kan hem gewoon flashen met behoud van alle gegevens, moet je alleen in de .bat even een switch (het -w gedeelte) weghalen, of het handmatig doen.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de factory images, als je die flasht gaat je telefoon leeg. Met de OTA zip blijft al je data op je telefoon.
Dat zou kunnen inderdaad, wat je van de developers site haalt is in ieder geval KRT16O, maar geen idee wat of er iets significants is geupdate in -S ?quote:En voor de factory images die al een tijdje online staan zijn ook updates uitgekomen, de eerste release was KRT16O, de nieuwe versie is KRT16S.
Oh, daar heb ik me nooit in verdiept, dus dat zou goed kunnen.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar hoor, je kan hem gewoon flashen met behoud van alle gegevens, moet je alleen in de .bat even een switch (het -w gedeelte) weghalen, of het handmatig doen.
De factory images zijn ook al bijgewerkt op de site, er waren wat release bugs die nu blijkbaar verholpen zijn. De mensen die KRT16O draaien krijgen een update van 1,5MB.quote:[..]
Dat zou kunnen inderdaad, wat je van de developers site haalt is in ieder geval KRT16O, maar geen idee wat of er iets significants is geupdate in -S ?
Ah okee, ik heb nergens last van verder op KRT16O, dus wacht die S wel OTA af, voor die 1,5mb ga ik niet weer helemaal moeilijk doenquote:Op woensdag 20 november 2013 10:47 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik me nooit in verdiept, dus dat zou goed kunnen.
[..]
De factory images zijn ook al bijgewerkt op de site, er waren wat release bugs die nu blijkbaar verholpen zijn. De mensen die KRT16O draaien krijgen een update van 1,5MB.
https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=nl
Wat mij betreft de beste telefoon van 2013. Ik heb echter pas een paar maandjes een Nexus 4 (met Nexus 4 specifieke accesoires) en ik vind deze een mooier uiterlijk hebben dus vandaar dat ik niet overstap.quote:Op woensdag 20 november 2013 10:42 schreef BlauweTijger het volgende:
Nexus 5 een pareltje? Of een kut telefoon. Wat denken jullie?
Nee weet ik. Wilde het gewoon proberen maar was vergeten dat ik mijn nandroid had gerestored, en dat ik daarom eigenlijk wel een factory reset had moeten doen. Ik denk dat als ik de 4.4 zip had geflashed in recovery, en dan de images flashte in fastboot, dat alles perfect zou draaien.quote:Op dinsdag 19 november 2013 23:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dan weet je ook vast wel dat in de custom rom community je niets eens een bug hoeft te melden als je geen factory reset gedaan hebt na het flashen.Maar goed om te horen dat het lekker draait, ik wacht nog wel even op de OTA. Zodra die beschikbaar is zal het nog wel even duren, maar dan is er ook een zip die je kan sideloaden als je niet wil wachten.
Sowieso is de nexus 5 wel top maar upgraden van nexus 4 zou nutteloos zijn. Dan zou ik eerder nog minstens een jaar wachten. Denk zelfs dat ik mn nexus 4 nog twee jaar of langer houd, hij is nu sneller en smoother dan toen ik hem kocht (door kitkat), dus denk dat ie nog wel even meekanquote:Op woensdag 20 november 2013 15:38 schreef Devolution het volgende:
[..]
Wat mij betreft de beste telefoon van 2013. Ik heb echter pas een paar maandjes een Nexus 4 (met Nexus 4 specifieke accesoires) en ik vind deze een mooier uiterlijk hebben dus vandaar dat ik niet overstap.
Dat kan wel. Met een ROM die geport is.quote:Op donderdag 21 november 2013 12:01 schreef Devolution het volgende:
Een argument om van een Nexus 4 over te stappen naar de 5 was voor mij dat ik dan altijd gebruik kan maken van Google Now's stemherkenning ("OK Google"). Dit is niet mogelijk op de N4 vanwege de chipset.
Wat voor een carkit is dat dan?quote:Ook is de N5 nauwelijks groter in formaat maar heeft deze wel een groter en scherper beeld. Dit weegt voor mij echter niet op tegen het feit dat mijn N4 accesoires (speciale carkit) niet werken op de N5 en ik geen zin heb om ook nog eens weer nieuwe accesoires te gaan kopen.
Dacht dat ze allemaal 2300 waren..?quote:Op donderdag 21 november 2013 14:42 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ja, de Nexus 5 heeft een hogere resolutie dan een Nexus 4, echter is de Nexus 4 al dermate scherp op dit schermformaat dat je met het blote oog echt geen verschil ziet. Als je nu een Nexus 4 hebt dan zal de overgang naar een Nexus 5 niet schokkend zijn, daarnaast is er geen enkele app die op de Nexus 4 niet goed draait ten opzichte van de Nexus 5.
Wat mij wel opvalt is dat de Nexus 5 32GB in Amerika standaard met een 3000 mAh accu geleverd wordt, voor de 16GB variant kan je kiezen tussen de 2300 mAh en de 3000 mAh variant. Hier in Europa is er echter geen keuze en krijg je in beide gevallen een versie met een 2300 mAh accu. Importeren is ook geen optie aangezien de Amerikaanse variant andere 4G frequenties gebruikt dan in Europa worden toegepast.
Er was blijkbaar sprake van een 3000 mAh versie, maar dat werd een dag later ontkracht lees ik nu.quote:Op donderdag 21 november 2013 15:32 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Dacht dat ze allemaal 2300 waren..?
Gewoon al je fotos en muziek en dergelijke in een mapje op je pc zetten?quote:Op donderdag 21 november 2013 16:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat is de handigste manier van backupen? Ik ben iphone/itunes gewend waarmee je gewoon de hele zooi in één keer kan terugzetten. Backup van google heb ik wel aanstaan maar daarmee wordt volgens mij niet alles meegenomen dacht ik?
Hier ook!quote:Op donderdag 21 november 2013 21:31 schreef IkWilbert het volgende:
Kitkat OTA komt nu binnen op mijn N4
Wellicht doordat de LG G2 ook een 3000 mAh-accu heeft.quote:Op donderdag 21 november 2013 17:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Er was blijkbaar sprake van een 3000 mAh versie, maar dat werd een dag later ontkracht lees ik nu.
Batterij schijnt stukken beter te zijn aldus GoTquote:Op woensdag 11 december 2013 23:31 schreef Loveless85 het volgende:
Net vanavond zelf geflashed, weinig verandert
Daar had ik sowieso al geen problemen mee. Kreeg gisteravond ook de 4.4.2 update binnen.quote:Op woensdag 11 december 2013 23:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Batterij schijnt stukken beter te zijn aldus GoT
Uiteraard, daar is het toch een Nexus voor! Maar wees gerust, jij krijgt ook je update.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:01 schreef Bitterlemon het volgende:
Dus de Nexus 4 krijgt ook al de 4.2.2-update, terwijl ik hier met m'n Nexus 5 nog op 4.4 zit?
Is 4.4.2 er nog niet voor de 5?quote:Op donderdag 12 december 2013 12:01 schreef Bitterlemon het volgende:
Dus de Nexus 4 krijgt ook al de 4.2.2-update, terwijl ik hier met m'n Nexus 5 nog op 4.4 zit?
Jawel, maar ik heb hem nog niet.quote:Op donderdag 12 december 2013 12:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Is 4.4.2 er nog niet voor de 5?
.0?quote:Op donderdag 12 december 2013 15:47 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens gaat mijn batterij nu harder op 4.4 (KRT16S)
Edit 2.0quote:Op donderdag 12 december 2013 15:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zit je batterij in de auto dat ie harder gaat ofzo?
Jup, niks geks gedaan ook vandaag. Paar keer gebeld, misschien dat dat het is. Hou t wel ff in de gatenquote:Op donderdag 12 december 2013 15:53 schreef Pino112 het volgende:
[..].
Raar, lees overal het omgekeerde. Gewoon stock?
Geen last van, mocht het echt storend zijn dan kan je een reset overwegen, dat adviseert Google ook.quote:Op donderdag 12 december 2013 15:47 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens gaat mijn batterij nu op 4.4.2 harder leeg dan het op 4.4 (KRT16S) ging.
Ik weiger om een custom rom te nemen omdat het met ART veel te lang duurt om "android te upgraden"quote:Op vrijdag 13 december 2013 01:39 schreef Pino112 het volgende:
CM heeft z'n nightly ook al geüpdatet naar 4.4.2
Iemand met een batterijprobleem die dit geprobeerd heeft? En werkt het? Ik heb mijn Nexus 4 sinds eergisteren weer in gebruik nadat ik mijn G2 bij mijn ouders heb laten liggen. De batterijduur rent naar beneden. Gisteren uit de oplader, en met misschien twee browse sessies en één gesprek was hij tegen de avond al leeg. Ook opladen via lage stroom (bijv. via de USB-poort van je computer; is goed voor de batterij) gaat amper.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:16 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Geen last van, mocht het echt storend zijn dan kan je een reset overwegen, dat adviseert Google ook.
Dan zou ik er niet eens over nadenken en sowieso een reset doen, dat is niet in orde natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:05 schreef Kenju het volgende:
[..]
Iemand met een batterijprobleem die dit geprobeerd heeft? En werkt het? Ik heb mijn Nexus 4 sinds eergisteren weer in gebruik nadat ik mijn G2 bij mijn ouders heb laten liggen. De batterijduur rent naar beneden. Gisteren uit de oplader, en met misschien twee browse sessies en één gesprek was hij tegen de avond al leeg. Ook opladen via lage stroom (bijv. via de USB-poort van je computer; is goed voor de batterij) gaat amper.
Misschien ook wel....quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:48 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Dan zou ik er niet eens over nadenken en sowieso een reset doen, dat is niet in orde natuurlijk.
Op dit moment Firefox.... In de afgelopen 2,5 uur van 95% naar 84% gegaan, niets gedaan. Dat is niet eens zo onredelijk.. Ben benieuwd of het wanneer het lagere percentages zijn, opeens sneller gaat oid...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 11:11 schreef Devolution het volgende:
Wat geeft ie aan onder de accugrafiek? Wat is de grootste energieverbruiker?
Ik vind dat best rap gaan eigenlijk. Om je een idee te geven, dit is CM11 op een Nexus 4 welke zelfs nog een stukje minder zuinig is dan stock.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:26 schreef Kenju het volgende:
[..]
Misschien ook wel....
Wat kan ik het beste gebruiken om te backuppen (zonder root-access)?
[..]
Op dit moment Firefox.... In de afgelopen 2,5 uur van 95% naar 84% gegaan, niets gedaan. Dat is niet eens zo onredelijk.. Ben benieuwd of het wanneer het lagere percentages zijn, opeens sneller gaat oid...
Wow. Vertel es wat meer, hoeveel schermtijd, altijd Wifi of ook 3G, synchronisatie aan, GPS aan, enz enz.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:10 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik vind dat best rap gaan eigenlijk. Om je een idee te geven, dit is CM11 op een Nexus 4 welke zelfs nog een stukje minder zuinig is dan stock.
[ afbeelding ]
Oh ja, is het ook niet extreem kut om de rom te gaan updaten omdat dat op ART echt heel lang duurt?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:13 schreef stoereboii het volgende:
Wil weer eens een custom rom gaan gebruiken na een paar maanden stock omdat custom roms op 4.3 kut waren. Is omnirom tegenwoordig de beste ja?
Ik heb CM11 er sinds kort op staan en hang hem elke avond aan de lader ondanks dat hij niet leeg is, dus ik heb nog niet echt goed getest. Ik ben verder ook geen grootverbruiker qua schermtijd, dit is eigenlijk de eerste nacht dat ik hem niet aan de lader heb gehangen om te kijken hoe lang hij het vol houdt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wow. Vertel es wat meer, hoeveel schermtijd, altijd Wifi of ook 3G, synchronisatie aan, GPS aan, enz enz.
Ik heb dinsdag en woensdag de hele dag op 3G gezeten, maar ook een hoop gereisd wat niet bepaald bevordelijk is voor de accuduur en had slecht bereik op locatie. Hij ging wel rap leeg idd, maar een dag haal ik wel als in van opstaan tot naar bed gaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:35 schreef Pino112 het volgende:
Hmm, raar. Ik heb ook CM11 maar vooral op 3G trekt ie de batterij helemaal leeg in een paar uur. Daarom wil ik nu even stock installeren en kijken hoe het dan is..
Ik heb synchronisatie, GPS, enz allemaal aanstaan. Lees wel eens over 4u schermtijd maar dat haal ik nooit.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:38 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik heb dinsdag en woensdag de hele dag op 3G gezeten, maar ook een hoop gereisd wat niet bepaald bevordelijk is voor de accuduur en had slecht bereik op locatie. Hij ging wel rap leeg idd, maar een dag haal ik wel als in van opstaan tot naar bed gaan.
Ik draai nu al sinds 4.3 op stock en data trekt echt alles leeg.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:35 schreef Pino112 het volgende:
Hmm, raar. Ik heb ook CM11 maar vooral op 3G trekt ie de batterij helemaal leeg in een paar uur. Daarom wil ik nu even stock installeren en kijken hoe het dan is..
Ik heb synchronisatie, GPS, enz allemaal aanstaan. Lees wel eens over 4u schermtijd maar dat haal ik nooit.
4.4.2 schijnt echt een verbetering te zijn, kan ook aan je radio liggen. Welke heb je?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:43 schreef stoereboii het volgende:
[..]
Ik draai nu al sinds 4.3 op stock en data trekt echt alles leeg.
Ik ben nu echt volledig stock, heb zelfs geen root op dit moment, maar dat wil ik dit weekend weer in orde brengen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
4.4.2 schijnt echt een verbetering te zijn, kan ook aan je radio liggen. Welke heb je?
Wow, dat zit er sowieso niet in voor mij. Misschien sowieso maar even een frisse reset proberen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:10 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik vind dat best rap gaan eigenlijk. Om je een idee te geven, dit is CM11 op een Nexus 4 welke zelfs nog een stukje minder zuinig is dan stock.
[ afbeelding ]
Zonder root gaat dat lastig worden vrees ik. Vorige week heb ik ook al mijn apps handmatig opnieuw geinstalleerd, was 20 minuten werk ongeveer.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:02 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wow, dat zit er sowieso niet in voor mij. Misschien sowieso maar even een frisse reset proberen.
Maar hoe kan ik het beste mijn apps backuppen? Iemand enig idee?
Heb ik ook..quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
Welke hardware versie hebben jullie? Kan je zien als je de bootloader boot. Misschien dat daar het grote verschil zit in hardware die de batterij snel leegtrekt.
Ik heb zelf: HW VERSION: rev_11
Titanium Backupquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:02 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wow, dat zit er sowieso niet in voor mij. Misschien sowieso maar even een frisse reset proberen.
Maar hoe kan ik het beste mijn apps backuppen? Iemand enig idee?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420351quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:07 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Zonder root gaat dat lastig worden vrees ik. Vorige week heb ik ook al mijn apps handmatig opnieuw geinstalleerd, was 20 minuten werk ongeveer.
rev_11 hieroquote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
Welke hardware versie hebben jullie? Kan je zien als je de bootloader boot. Misschien dat daar het grote verschil zit in hardware die de batterij snel leegtrekt.
Mja natuurlijk, via adb kan dat ook!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420351
Same here...quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
rev_11 hiero. Hij is wel snel leeg overigens.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
Te laat, Google weet alles al.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:05 schreef zarGon het volgende:
Ik wil af van de stock rom van Google. Ik wil minder info doorspelen naar Google en ben nu op zoek naar een rom die zoiets biedt.
Ik heb op XDA gekeken, maar ietwat te veel om uit te kiezen. Hebben jullie een tip?
quote:
Denk bijvoorbeeld aan Chrome (browsegeschiedenis) en locatiebepaling etc. Natuurlijk is het 'al te laat', want met mijn MAC-adres kunnen ze me alsnog terugvinden en zo. Ik wil een rom waarop Google mij zo min mogelijk kan volgen.quote:Wat bedoel je met 'minder info'?
Je kan toch gewoon een andere browser gebruiken? Dan gaat dat je geschiedenis wel bijhouden dus is vrij nutteloos allemaal hoor...quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:15 schreef zarGon het volgende:
[..].
[..]
Denk bijvoorbeeld aan Chrome (browsegeschiedenis) en locatiebepaling etc. Natuurlijk is het 'al te laat', want met mijn MAC-adres kunnen ze me alsnog terugvinden en zo. Ik wil een rom waarop Google mij zo min mogelijk kan volgen.
En ik wil bijvoorbeeld meer controle over wat apps mogen doen. De 'Aps ops' was bijvoorbeeld prima voordat het eruit werd gesloopt.
Een Android zonder al te veel Google, zeg maar.
Denk nog wel even. Het zal sowieso makkelijker zijn dan voor de Gnex, want qualcomm ondersteunt de snapdragon s4 pro nog.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:00 schreef Kenju het volgende:
Hoe lang blijven er eigenlijk updates uitkomen voor dit toestel? Voor de Nexus S had Google het over 18 maanden, maar was er discussie over de Ti-SoC waar lastig drivers voor toe te passen was oid. Maar betekent dit dat de Nexus 4 dus over een paar maanden geen updates meer gaat krijgen?
Locatiebepaling kun je gewoon uitzetten. Voor Chrome kun je een alternatief downloaden. Met de Google Playstore en Gmail weten ze toch al alles van je. En nee, er zitten in Android niet geheime rapportage dingen waarmee periodiek naar Mountain View data verzonden wordt.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 18:05 schreef zarGon het volgende:
Ik wil af van de stock rom van Google. Ik wil minder info doorspelen naar Google en ben nu op zoek naar een rom die zoiets biedt.
Ik heb op XDA gekeken, maar ietwat te veel om uit te kiezen. Hebben jullie een tip?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |