abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130815120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:41 schreef b4kl4p het volgende:
Dat de woorden: "Derde wereldoorlog" nu al uit de mond komt van leiders is wel erg zorgwekkend trouwens, evenals dat de media het overneemt.
Wie zegt dat dan (buiten het Vaticaan dan)?
pi_130815171
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:46 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Nou, nee, je refereerde aan dat artikel, en deelde ons mede dat het nogal anti-Israël was. Daarom vroeg ik: Waar leid je dat uit af, dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:42 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ook al oud nieuws. En opnieuw zo'n NSA-propaganda-stunt. Ook de BND bleek, na eerdere ontkenningen en 'geschokte' reacties van de verantwoordelijke politici, in bed te liggen met de NSA. En ook zei hebben de dringende behoefte om te laten zien hoe belangrijk al dat afluisteren wel niet is.
Ik snap best dat we d'r eentje moeten hebben om een beetje soeverein te blijven. Dat 'samenwerken' mag in mijn ogen best wel wat minder idd.

quote:
Probleem met 'afluisteren', is dat het een verrekte koud kunstje is om iemand te foppen. Zeker sinds Snowden wereldkundig maakte dat de NSA domweg alle elektronische communicatie afluistert, heb je als militair of terrorist een gaatje in je hoofd waar een jumbo doorheen kan vliegen, als je in klare taal over gifgasaanvallen gaat staan leuteren.
Dat denken we nu ook van operation Barbarossa. Maar goed, (foute) leiders maken soms ook foute beslissingen. Misschien dacht hij ermee weg te komen. Misschien deed hij het in opdracht van iemand anders. Misschien heeft hij het wel helemaal niet gedaan!
pi_130815195
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:49 schreef b4kl4p het volgende:
Ja en hoe gaat een leider verantwoorden dat hij al lang wist van een aanval (als 9/11) als ALLE verkeer toch al afgetapt wordt. Zelfde gold voor Churchill vroeger, 200000 doden door een Duitse aanval omdat ze er van wisten omdat ze dat Duitse crypto-apparaat hadden gekraakt maar dat niet bekend wilden maken.
De capaciteiten van de NSA zijn de laatste jaren FORS uitgebreid. Overigens zijn er verscheidene landen die ná '9/11' claimden de Amerikanen te hebben gewaarschuwd. Met daarbij natuurlijk wel uiteenlopende niveaus van detaillering. Niet zo concreet als de waarschuwingen van de Russen voor de broers Tsarnajev.
En dat was wél recent.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130815286
Een lang stuk over de strijd in Damascus in de afgelopen twee maanden;

- SAA pakt enkele districten terug
- FSA word brutaler (aanvallen dichtbij militaire doelen die voorheen niet te raken waren) en wint ook meer terrein, en slaat aanvallen van het regime af
- Nieuw samenwerkingsverband tussen veel grote en invloedrijke battalions
- Situatie is minder rooskleurig voor Assad dan we tot nu toe gehoord hebben

http://www.understandingw(...)on-advances-damascus
  woensdag 4 september 2013 @ 16:02:43 #105
132191 -jos-
Money=Power
pi_130815339
quote:
'Conflict Syrië leidt desnoods tot Derde Wereldoorlog'
Het regime van de Syrische president Bashar-al Assad zal de handdoek in een internationaal conflict niet in de ring gooien, zelfs niet als dat leidt tot een 'Derde Wereldoorlog'.
http://www.nu.nl/buitenla(...)de-wereldoorlog.html

quote:
Blijft onduidelijk of Nederlands glycol gebruikt is voor Syrisch gifgas

Binnenland

Het is niet te achterhalen of het glycol dat Nederland jarenlang naar Syrië heeft geëxporteerd, is gebruikt voor het produceren van gifgas. Dat zei minister voor Buitenlandse Handel Lilianne Ploumen (PvdA) vandaag op vragen van D66.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-voor-syrisch-gifgas
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130815440
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:46 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Nou, nee, je refereerde aan dat artikel, en deelde ons mede dat het nogal anti-Israël was. Daarom vroeg ik: Waar leid je dat uit af, dan?
Dat de auteur vooringenomen is? Als Wilders een artikel over de Marokaanse medemens schrijft dan kijk ik er ook argwanend naar.

Israël in een kwaad daglicht stellen door te insinueren dat ze WW3 zijn gestart.

Ik keur deze actie niet goed, en heb vrij weinig met Israels manier van politiek bedrijven. Maar doe niet alsof Veterans Today een kwaliteitskrant is.
pi_130815586
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan (buiten het Vaticaan dan)?
Assad, Poetin
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_130815736
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:10 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Assad, Poetin
Bron dat Poetin dat zegt?
pi_130815771
quote:
Dit zegt in mijn ogen hoe hardnekkig en niet voor reden vatbaar dat regime van Assad is.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:16:37 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130815799
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130815815
John McCain draait veel:

McCain: ik kan conceptresolutie Syrië niet steunen

De Amerikaanse senator John McCain zegt dat hij de conceptresolutie die ingrijpen in Syrië mogelijk maakt, niet kan steunen. Het is een opmerkelijke draai van de oud-presidentskandidaat.

Eerder zei McCain nog dat een stem tegen militaire actie in Syrië 'rampzalig' zou zijn. Nu stelt hij dat de tekst van het concept zo afgezwakt is, dat de resolutie niet sterk genoeg meer is.

"Er zijn een aantal mensen ongelukkig met de tekst". zei McCain tegen verslaggevers op Capitol Hill. De Senaat wilde vandaag nog over de resolutie stemmen.

RTL nieuws
pi_130815905
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:53 schreef Straatklinker het volgende:

Of dat het juist is is nog maar de vraag uiteindelijk. Het is dat dat het wel algemeen bekend is dat ze in de VS problemen hebben met tentenkampen/armoede en soldaten met ptss. Voor een zender die zich voor wil doen als een internationale nieuwszender is het maar triest.

Press tv zendt in gewone tijden hele dagen 'demonstraties tegen Israel' uit van gans de wereld dus die kun je toch ook niet al te serieus nemen?

De enige normale zenders zijn geloof ik de BBC(zolang de koning niet trouwt etc.) of Al Jazeera (zolang er geen palestijnen/israel conflict is).
Daar kijk ik toch HEEL anders tegenaan. De BBC was vroeger een serieuze kwaliteitszender, maar is allang een 'roeptoeter' van de Engelse overheid, met hier en daar een 'excuus-truus' als vijgeblaadje. Al Jazeera is de staatsomroep van Qatar, en in Libanon stapten op zeker moment nagenoeg alle redacteuren op, omdat ze de verplichte propaganda niet meer trokken. Gevolgd door die in Egypte. Al Arabiya is de staatsomroep van de Saoedi's.

Als ik nou op RT kijk voor de 'news-feed', dan zie ik veel berichten die gaan over gebeurtenissen in de wereld waar de VS de hand in heeft, direct of indirect.

- Over de G-20 top, die onder druk staat door de dreigende aanval van de VS.
- Over Frankrijk dat het parlement mee laat praten over een aanval.
- Over de 'human shields' van gewone Syriërs die met hun leven strategische doelen in Damascus en elders beschermen.
- Over een onderzoek naar Braziliaanse telecom-bedrijven die de NSA hebben geholpen met afluisteren van hun president en andere politici in Brazilië.
- Over de organisator van de Russische 'Gay Pride' manifestatie die een onderhoud met Poetin wil.
- Over de explosie van de goudkoers door de oorlogsdreiging.
- Over Poetin die waarschuwt tegen militaire actie in Syriue.
- Over Ariel Castro die zich heeft opgehangen in zijn cel.
- Over de pogingen van Al Qaida om zich te beschermen tegen Amerikaanse drones.
- Over Braziliaanse politici die bescherming willen voor Greenwald en zijn partner.
- Over de vader van Snowden die nog geen Russisch visum heeft.
- Over de krankzinnig hoge straling die gemeten is in Fukushima.
- Over de moorden op vrouwen in India.
- Over Manning die een gratieverzoek indient.
- Over een studie naar een meteoor-inslag die het begin van de beschaving zou hebben ingeluid.

Tot zover het nieuws van vandaag. Welk item had voor jou wel weggelaten kunnen worden?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  woensdag 4 september 2013 @ 16:20:04 #113
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130815925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:02 schreef PrepperNL het volgende:
'Schlock and Awe,' Israel missile test fraud

Today, Israel claimed they tested their missile defense system in the Eastern Mediterranean by firing a Sea Sparrow missile in order to simulate an Iranian ICBM attack. However, everything Israel announced was a lie.

The Sea Sparrow, more appropriately, RIM 162 ESSM, is a short-range, ship-launched air defense missile.

Israel currently has no stock of sea-launched missiles of this type and opted not to join the 12 nation consortium that developed this missile.

In no way does the Sea Sparrow resemble an ICBM, not in appearance, performance, range or radar signature. Israel possesses none of these weapons and certainly didn’t launch one.

Israel claimed this exercise was done in coordination with the US Navy. Nevertheless, the US Navy, when told of the launch by Russia, accused that nation of “rumor mongering” and denied any knowledge of the launch.
When Israel admitted the launch but claimed the US was “partnering,” the Department of Defense issued a denial.

War conditions, Eastern Mediterranean
The US has five advanced destroyers, three nuclear submarines, four frigates, several supply and support ships and one ship carrying a Marine amphibious landing force in the Eastern Mediterranean.

Russia has one heavy cruiser, a dozen support ships, two fast attack nuclear submarines and a newly commissioned electronic warfare ship on station near the American taskforce.

Israel has three Dolphin submarines in the region, one of them “on permanent station,” having been sunk by a helicopter-launched Russian anti-submarine torpedo at 2:36 PM on the night of May 2/3, 2013. The Israeli submarine had been on a routine mission supporting reconnaissance teams during an exfiltration from Syria. Neither the bodies of the crew nor the submarine have been recovered.

Naval forces are on high alert, both US and Russian. Russian forces are supported by advanced ship launched air defenses supported by both satellite SAR/IR and optical sensors and advanced radar systems with sufficient range to cover the region from Russian territory.

The US has similar capabilities plus operates AWAC early warning aircraft that cover all air traffic from Iran to Italy.

No Israeli aircraft were then operating over the Mediterranean, nor were they seen to launch one or more missiles, either the sea launched Sparrow or the much smaller AIM 7.

That missile is for air to air combat and is decades old. No aspect of its launch or flight characteristics could be mistaken for an ICBM. Its range is so limited that it could never be used as a target. A child can carry one of these under his arm without considerable difficulty.

This is the missile Israel claimed it tested.

When all else is eliminated …
The only missiles that could have been launched would have come from submarines.

Israel could and did in some ways, claim to be testing their Iron Dome air defense system. However, a key component of the Iron Dome or “Iron Yamuka” as it is called, is the naval defense component supplied by the US Navy.

The US has agreed that during tests of the system, up to four American air defense frigates would supply offshore radar and launch support, without which the Iron Dome is ineffective.

The US denies participation in any such test.

Israel claims it was testing its system to prepare for attacks from Iran and Syria. Nonetheless, were they to have actually used the types of missiles they claim, no potential target would have come within the range of Israel’s defenses.

Additionally, not only are the targets dissimilar to the claimed threat, but the approach predicted could only imply a perceived threat from either Russian or American naval forces, the only launch platforms capable of such an attack except, of course, for the two functioning Dolphin submarines armed with Tomahawk missiles, which were patrolling between the US and Russian fleets.

False flag
Russian radar and satellite systems detected two launches. Were Israel to have launched both missiles as they claim, they could only have been firing at:

- Israel, in order to simulate a Russian attack or
- Syria, in order to simulate an American attack

There are no other options.

As Israel has no air defense capabilities of any kind over the Mediterranean, the only way the one or more Israeli missiles could have been intercepted is by naval forces of either the United States or Russia. No one else in the region has that capability.

News stories published online claim the United States shot down two Israeli-launched cruise type missiles heading toward Syria.
Though the sources reporting have both poor reliability and a history of contact with Israeli intelligence, it is possible this report is accurate and has been purposefully “poisoned” to cover a major strategic blunder by Israel.

Were an unauthorized missile to have been launched within 200 miles of US Naval forces in the region, as admitted by Israel, the US would have automatically shot them down. Cruise missiles travel at the speed of commercial aircraft. American missile interceptors travel at many times that speed.

Historical problems
The US has a long history of failures in protecting assets in the region and elsewhere.

In 1967, the US was unable to respond when Israeli planes and boats attacked the USS Liberty for four hours, killing or wounding most of the crew.

In 1987, Iraq fired an anti-ship missile into the USS Stark, seriously damaging that ship.

In 1988, the USS Vincennes shot down an Iranian airliner on a regularly scheduled direct route to Dubai, killing 290 passengers.

In 1996, TWA flight 800 was shot down off New York by a missile fired within sight of an American destroyer with advanced air defense capabilities.

In 2000, two Yemeni fishermen in a rowboat exploded a bomb, seriously damaging the USS Cole.

In 2001, there are reports that multiple hijacked aircraft were crashed into, not just the World Trade Center but Pentagon, areas defended by AEGIS defense systems that had 45 minutes warning, were on high alert, but unable to respond quickly enough.

Maybe the US saw the missile launches, maybe they didn’t or maybe they see what they want to see.

War through deception
What would be gained by firing missiles from the Mediterranean into Syria? It is obvious that no missiles were fired toward Israel. Only a complete idiot could accept a story like that, especially when the US government failed to confirm any aspect of it.

- The Russians could have seen this attack as a threat to their own naval forces and fired on Israel or the American fleet, bringing about a world war.

- Syria could have fired its advanced anti-ship missiles at the closest surface ships to the origin of the launch. Were one or more American ships sunk, which the Syrians are more than capable of as Israel has learned much to its own dismay, this might bring about a world war.

- Were missiles to land in Syria, particularly near the seat of government or hitting a school or hospital, Iran would likely immediately sink the USS Nimitz, currently on station in the Persian Gulf. America would be hated by the world, Russia would be forced to attack US ships in the Mediterranean and world war would begin.

Is this, perhaps, why the United States would have shot down the Israeli Tomahawk missiles heading toward Syria?

Are any other scenarios possible?

What nations may have been cooperating with Israel in this plan? Who would benefit?

The possibilities here are frightening.

GD/NN
[ afbeelding ]

By Gordon Duff
--
Gordon Duff is a Marine Vietnam veteran, a combat infantryman, and Senior Editor at Veterans Today
Wot? Een Israelische submarine dat kapot geschoten is door Rusland en dat is niet in het nieuws gekomen?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_130816072
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:15 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dit zegt in mijn ogen hoe hardnekkig en niet voor reden vatbaar dat regime van Assad is.
Ik kan me voorstellen dat ze dit zeggen. Voor hun wordt het toch niet erger.

Zo'n vergelding is niet nuttig, en niet legitiem volgens internationaal recht. Het werkt alleen maar escalerend. Of val binnen met of zonder mandaat, of doe niks. Met halfbakken aanvallen krijg je alleen maar meer ongelukken.
pi_130816170
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:14 schreef practics het volgende:

[..]

pi_130816172
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:24 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat ze dit zeggen. Voor hun wordt het toch niet erger.

Zo'n vergelding is niet nuttig, en niet legitiem volgens internationaal recht. Het werkt alleen maar escalerend. Of val binnen met of zonder mandaat, of doe niks. Met halfbakken aanvallen krijg je alleen maar meer ongelukken.
Nee, maar het zégt wel iets. Voor mij in ieder geval.

Wat is volgens jou dan de oplossing tegen dat gifgas? Want dáár gaat het om :)
pi_130816208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:27 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Precies dat is wel het niveau waar je dit topic mee zit te bevuilen... :')
  woensdag 4 september 2013 @ 16:29:26 #118
45206 Pietverdriet
pi_130816229
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wot? Een Israelische submarine dat kapot geschoten is door Rusland en dat is niet in het nieuws gekomen?
Ja, das was een antwoord op de mini Nukes die israel op syrie had afgeschoten..
:')
pi_130816231
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:10 schreef SeLang het volgende:
McCain playing poker tijdens de hearings...

[ afbeelding ]

Dit is dus tijdens een hearing over het starten van een oorlog :{
Mobiele telefoons moeten tijdens dat soort besprekingen echt verboden worden. Dit is gewoon eng.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:30:12 #120
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130816253
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schaduwspel, je weets.
pi_130816275
quote:

[..]

Is dit serieus? Is er al een westerse militair officieel omgekomen eigenlijk?
En doe even foto van die submarien
pi_130816303
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:27 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nee, maar het zégt wel iets. Voor mij in ieder geval.

Wat is volgens jou dan de oplossing tegen dat gifgas? Want dáár gaat het om :)
Uitzoeken waar het vandaan komt alvorens iemand te straffen.
pi_130816373
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:05 schreef zuchtje het volgende:
Dat de auteur vooringenomen is? Als Wilders een artikel over de Marokaanse medemens schrijft dan kijk ik er ook argwanend naar.

Israël in een kwaad daglicht stellen door te insinueren dat ze WW3 zijn gestart.
Het interesseert mij persoonlijk de rozen WIE iets schrijft. Ik let alleen maar op WAT iemand schrijft. En of dat verifieerbaar juist is, of niet. Ik vind het zelfs tekenend voor deze tijd, EN verschrikkelijk gevaarlijk, dat er zo snel wordt gezegd dat bepaalde berichten niet juist zijn, omdat de schrijver 'anti-semiet' is. Of 'Moslim'. Of 'Homo'. Of een 'Vriend van Poetin/Obama/Rutte/Samasom.....'.

En de schrijver insinueert juist verbluffend weinig. Hij is er stellig van overtuigd dat Israël twee raketten heeft afgevuurd, gisteren, vanuit de Middellandse Zee. En Israël heeft dat inmiddels ook toegegeven. Tot zover de feiten.

Vervolgens verdwijnen die raketten van het radarscherm, en Israël zegt dat dat ook de bedoeling was, omdat het hier een oefening betrof. Samen met de Amerikanen. Maar de Amerikanen zelf ontkennen.
Daarbij is het op zijn zachtst gezegd onverantwoordelijk, om zonder waarschuwing vooraf, raketten te lanceren richting het oostelijke deel van de Middellandse Zee, op een moment dat daar een vloot oorlogsschepen van de Amerikanen en de Russen om elkaar heen draaien, in de aanloop naar de volgende agressie-oorlog van de VS. Een constatering die ik met de schrijver van dat artikel hartgrondig deel!
En uit eigen waarneming kan ik daar aan toevoegen, dat de Amerikanen zelf, ten tijde van de oorlog tegen Libië, consequent het afvuren van raketten WEL vooraf aankondigden, en iedereen luid en duidelijk vertelde uit welk gebied ze weg moesten blijven.

Dit akkefietje stinkt een uur in de wind!
  woensdag 4 september 2013 @ 16:35:17 #124
45206 Pietverdriet
pi_130816393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:30 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Is dit serieus? Is er al een westerse militair officieel omgekomen eigenlijk?
En doe even foto van die submarien
http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin-class_submarine
  woensdag 4 september 2013 @ 16:36:38 #125
137562 rakotto
pi_130816420
quote:

[..]

Vreemd. Ik ben dit nergens tegen gekomen.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:37:10 #126
45206 Pietverdriet
pi_130816435
Die raketten, dat is wat je noemt sabels laten rammelen, duidelijk maken dat je serieus bent, grommen.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:37:12 #127
132191 -jos-
Money=Power
pi_130816437
quote:
Obama: Red line on Syria is the world's, not his
STORY HIGHLIGHTS

NEW: President Obama calls on the international community to act on Syria
NEW: "Are we going to try to find a reason not to act?" Obama says
Obama kicks off a four-day trip to Sweden and Russia as Congress debates Syria
A Senate committee will consider a resolution for limited military strikes

(CNN) -- President Barack Obama said Wednesday that the red line he outlined last year regarding Syria's use of chemical weapons came from international treaties and past congressional action, and now it is time for the international community to make good on its opposition to the banned armaments.
http://edition.cnn.com/2013/09/04/politics/us-syria/index.html

WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130816477
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:14 schreef practics het volgende:
Al sinds 2011.
pi_130816506
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:15 schreef DeToffifee het volgende:
Vreemde conclusie.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:40:11 #130
45206 Pietverdriet
pi_130816512
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:36 schreef rakotto het volgende:

[..]

Vreemd. Ik ben dit nergens tegen gekomen.
Aluhoedjes hebben het over weinig anders in die kant van de wereld, 4/5 mei was het
pi_130816568
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:31 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Uitzoeken waar het vandaan komt alvorens iemand te straffen.
Tja, je weet dat bepaalde landen het inmiddels uitgezocht hebben.
En er is nog niets gebeurd he....
pi_130816574
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:34 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Het interesseert mij persoonlijk de rozen WIE iets schrijft. Ik let alleen maar op WAT iemand schrijft. En of dat verifieerbaar juist is, of niet. Ik vind het zelfs tekenend voor deze tijd, EN verschrikkelijk gevaarlijk, dat er zo snel wordt gezegd dat bepaalde berichten niet juist zijn, omdat de schrijver 'anti-semiet' is. Of 'Moslim'. Of 'Homo'. Of een 'Vriend van Poetin/Obama/Rutte/Samasom.....'.

En de schrijver insinueert juist verbluffend weinig. Hij is er stellig van overtuigd dat Israël twee raketten heeft afgevuurd, gisteren, vanuit de Middellandse Zee. En Israël heeft dat inmiddels ook toegegeven. Tot zover de feiten.

Vervolgens verdwijnen die raketten van het radarscherm, en Israël zegt dat dat ook de bedoeling was, omdat het hier een oefening betrof. Samen met de Amerikanen. Maar de Amerikanen zelf ontkennen.
Daarbij is het op zijn zachtst gezegd onverantwoordelijk, om zonder waarschuwing vooraf, raketten te lanceren richting het oostelijke deel van de Middellandse Zee, op een moment dat daar een vloot oorlogsschepen van de Amerikanen en de Russen om elkaar heen draaien, in de aanloop naar de volgende agressie-oorlog van de VS. Een constatering die ik met de schrijver van dat artikel hartgrondig deel!
En uit eigen waarneming kan ik daar aan toevoegen, dat de Amerikanen zelf, ten tijde van de oorlog tegen Libië, consequent het afvuren van raketten WEL vooraf aankondigden, en iedereen luid en duidelijk vertelde uit welk gebied ze weg moesten blijven.

Dit akkefietje stinkt een uur in de wind!
Er zijn zat websites en bladen die alleen maar artikelen schrijven voor een bepaald gewin. het is een "The boy who cried wolf effect." Zijn hersenscheten kunnen best waar zijn, maar hij heeft zijn kruit verspilt door andere onzin te verkondigen.

Ik denk dat de US het best wel wist. Israël zou er iig zeker van zijn om zijn partner niet te raken.

Alle raketten stinken
pi_130816694
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:42 schreef DeToffifee het volgende:
Naar 't schijnt hé
Heb jij al iets gezien of heb je het van horen zeggen ?
:P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130816696
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:20 schreef rakotto het volgende:
Goed lezen. Het zou een Russische TORPEDO zijn geweest. Wie die lanceerde, dat meldt het artikel niet. Maar vind je HIER. Dat de Israëli's nooit mededelingen doen over hun militaire acties die in strijd zijn met het internationaal recht, dat moet je nu toch wel zo onderhand weten? Dus op bevestiging van Israël kun je lang wachten. Je zult het moeten doen met de claim van een Syrische bron, vrees ik.
pi_130816804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:27 schreef DeToffifee het volgende:
Wat is volgens jou dan de oplossing tegen dat gifgas?
Vaststellen dat er daadwerkelijk gifgas is gebruikt. Vervolgens vaststellen WIE het heeft gebruikt. Bewijzen overleggen. Internationaal de DADER straffen. Dus niet de kinderkamer binnen rennen, en het kind waar je een pesthekel aan hebt in elkaar rossen. Klink ik nou onredelijk?
pi_130816849
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:42 schreef zuchtje het volgende:
Ik denk dat de US het best wel wist
Dus volgens jou liegen de VS? 'For the record!'
pi_130816878
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:51 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Dus volgens jou liegt de VS?
'For the record!'
pi_130816888
quote:
Nee. Dat hebben ze NIET.
pi_130816911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:50 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Vaststellen dat er daadwerkelijk gifgas is gebruikt. Vervolgens vaststellen WIE het heeft gebruikt. Bewijzen overleggen. Internationaal de DADER straffen. Dus niet de kinderkamer binnen rennen, en het kind waar je een pesthekel aan hebt in elkaar rossen. Klink ik nou onredelijk?
Denk je niet dat het onderhand wel duidelijk is dat er gifgas is gebruikt? Nee, jij niet. Want jij denkt alles beter te weten. En je verdraait dingen zoals het je uitkomt, heb ik inmiddels gezien. Daar hou ik niet van, dus ik negeer je voortaan maar.
pi_130816916
quote:

[..]

ik geloof mister Brahimi.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:51 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Dus volgens jou liegen de VS? 'For the record!'
Waneer liegen ze niet?
pi_130816965
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:53 schreef zuchtje het volgende:

[..]

ik geloof mister Brahimi.

[..]

Waneer liegen ze niet?
Sorry, weet even niet wie mister Brahimi is en waar ie voor staat.
pi_130817055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:55 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

De UN-dude voor het Syrië probleem
  woensdag 4 september 2013 @ 16:58:35 #143
137562 rakotto
pi_130817060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:46 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Goed lezen. Het zou een Russische TORPEDO zijn geweest. Wie die lanceerde, dat meldt het artikel niet. Maar vind je HIER. Dat de Israëli's nooit mededelingen doen over hun militaire acties die in strijd zijn met het internationaal recht, dat moet je nu toch wel zo onderhand weten? Dus op bevestiging van Israël kun je lang wachten. Je zult het moeten doen met de claim van een Syrische bron, vrees ik.
Dat de Joden geheimzinnig en alles schenden is wel bekend, maar ik vond het vreemd dat ik het nergens tegen gekomen was. Naja, goed om te weten dit. :)
pi_130817179
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:58 schreef zuchtje het volgende:

[..]

De UN-dude voor het Syrië probleem
Deze meneer dus.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)of-bij-aanval-syrie/

Ik hoop ook dat ze op de VN wachten. Ban-Ki-Moon heeft al gevraagd om zo snel mogelijke resultaten.
pi_130817234
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:02 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Deze meneer dus.

Ik hoop ook dat ze op de VN wachten. Ban-Ki-Moon heeft al gevraagd om zo snel mogelijke resultaten.
Ban Ki Moon is een schoothondje. Moeten we wachten totdat hij blijft? Laat dat maar aan zijn bazen over.
pi_130817299
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:53 schreef DeToffifee het volgende:
Denk je niet dat het onderhand wel duidelijk is dat er gifgas is gebruikt? Nee, jij niet. Want jij denkt alles beter te weten. En je verdraait dingen zoals het je uitkomt, heb ik inmiddels gezien. Daar hou ik niet van, dus ik negeer je voortaan maar.
Dit soort reacties zit in dezelfde hoek: De kinderkamer binnen rennen, en meppen. Ik ben zelf nog zo'n volstrekt ouderwetse ouder, die niet bang was om te straffen. Maar wel altijd eerst even zeker wilde weten dat hij de goede te pakken had!
Die wapenexperts hebben niet voor niks enkele weken nodig om hun monsters te onderzoeken. En als ze klaar zijn, weten ze nog niet WIE het gedaan heeft. Wat er ook is voorgevallen.
pi_130817319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:55 schreef DeToffifee het volgende:
Oef....!
pi_130817409
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Aluhoedjes hebben het over weinig anders in die kant van de wereld, 4/5 mei was het
Nee. Dat was de wraakactie van Israël.
pi_130817417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:02 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Deze meneer dus.

yes. Alleen hoop ik dat ze iets meer doen dan alleen vaststellen dat het is gebruikt. Dat geloof ik wel. Op zich zou Assad ook wel aansprakelijk gesteld kunnen worden voor gejat gas. Hij had er voorzichtig mee om moeten gaan, en wist dat de rest van de wereld het niet goed van hem vind. Maar als het buitenlandse raketten waren.. Dan kunnen we iets zuidelijker los. Of bij de buurman natuurlijk.
pi_130817509
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:10 schreef zuchtje het volgende:
yes. Alleen hoop ik dat ze iets meer doen dan alleen vaststellen dat het is gebruikt. Dat geloof ik wel. Op zich zou Assad ook wel aansprakelijk gesteld kunnen worden voor gejat gas. Hij had er voorzichtig mee om moeten gaan, en wist dat de rest van de wereld het niet goed van hem vind. Maar als het buitenlandse raketten waren.. Dan kunnen we iets zuidelijker los. Of bij de buurman natuurlijk.
En als het nou Syrische raketten waren, die op ondergrondse opslagplaatsen van de 'rebellen' terecht kwamen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')