abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130794805

Total War is een reeks van turn-based strategy computerspellen die ontwikkeld zijn door Creative Assembly en Activision. De Total War-reeks is vooral bekend om haar grootschalige oorlogsvoering waarbij tot wel 10.000 manschappen betrokken zijn. Er zijn onlangs 4 games ontwikkeld. De titel "Total War" slaat op de term Totale oorlog die een staat van oorlog aanduidt waarin alle mogelijke middelen worden gebruikt om de vijand te verslaan.

Vorige delen:
Shogun: Total War
Medieval: Total War
Rome: Total War
Medieval II: Total War
Empire: Total War
Napoleon: Total War
Total War: Shogun 2

En nu ook Total war: Rome 2

Video's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Rome

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carthage

SPOILER
Macedon

SPOILER
Iceni

SPOILER
Arverni

SPOILER
Suebi

SPOILER
Parthia

SPOILER
Egypt

SPOILER
DLC Factions

Pontus

SPOILER
Athens

SPOILER
Epirus

SPOILER
Sparta

SPOILER
The Seleucids

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Polacco op 03-09-2013 22:48:47 ]
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:40:26 #2
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130796606
Ik speel trouwens op hard, en het is best wel lastig :{. Moet zeggen dat het bij mij, met alles op ultra gewoon soepel draait.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130796909
Lees veel over een falende AI en diverse bugs, hoe verloopt de launch nu voor jullie? Veel issues?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_130797409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:45 schreef DeeCruise het volgende:
Lees veel over een falende AI en diverse bugs, hoe verloopt de launch nu voor jullie? Veel issues?
Hier niet eigenlijk. Had 1 keer dat een siege ladder niet op z'n plek wilde komen, maar voor de rest loopt het goed.
No resentment ever evened out a weaker hand
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:54:23 #5
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130797443
AI is wel dom.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 3 september 2013 @ 22:54:48 #6
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130797483
En vind het ook pauper dat je al na 15 turns Marian Reforms kunt hebben.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130797497
Mijn laatste aankoop was SimCity en in tegenstelling tot die game heb ik nu in ieder geval verbinding :') Dat wil zeggen: ik ben nu de game aan het downloaden sinds 20:49u en zit nu op 6.8 GB van 9.0 GB... ik ga maffen en laat de pc wel aan staan :') Niet te hopen dat deze game net zo'n teleurstelling wordt als die simcity...
pi_130797657
Ben al ongeveer 20 turns ver met carthage op hard.

De public order is heel moeilijk te onderhouden omdat ik nog weinig inkomen heb..
Maar heb al eerste stap in Italie gemaakt. Heb ongeveer 8 settlements
pi_130797937
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:57 schreef Dientje12 het volgende:

De public order is heel moeilijk te onderhouden omdat ik nog weinig inkomen heb..
Kun je nog cheaten met geld dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_130797969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kun je nog cheaten met geld dan?
Denk het, maar ik doe nooit cheaten met total war games :9
pi_130798061
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:03 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Denk het, maar ik doe nooit cheaten met total war games :9
Anders kan ik niet winnen/noob
Ik zwaai naar dieren.
pi_130798081
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:05 schreef Geerd het volgende:

[..]

Anders kan ik niet winnen/noob
Ik hou van een uitdaging ^^
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:12:47 #13
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130798450
Mijn military upkeep is 7k :7
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130799014
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:57 schreef Dientje12 het volgende:

Ik was heel dom mijn visdorpjes in commercial ports aan het veranderen. Lui hadden niets te vreten, gaan ze Spartacus spelen.
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:29:55 #15
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130799288
Vorig topic was #4, daarna #6. Gaat snel. :)
  woensdag 4 september 2013 @ 00:47:19 #16
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130801382
Proloog gedaan (Samnite-hoofdstad ingenomen) en toch vermeldt het spel dat ik het niet gedaan heb. :') Kan ook komen door de vage bugs in de proloog, wat ik bijvoorbeeld ervoer:

• Had een vloot van één schip gemaakt met een nieuwe admiraal waarmee ik één schip van de vijand aanviel. Afijn, mijn admiraal ging dood door skirmishers, vermeldt het spel dat Silanus was gesneuveld. Verder gebeurde er niets mee.

• Mijn eerste aanval via zee op Buxentum faalde hard. Daarna namen rebellen Buxentum in, waarna de in-game conversaties toen ik de stad weer aanviel vertelden van Samnites.

• Vijandelijke vlootaanval op Buxentum triggerde de in-game conversaties van de zee-invasie die ik eigenlijk had uit moeten voeren.

Maar goed, verder een tof spel. Nog geen pathfindingfouten gevonden (die TW vaak heeft :') ).
Moira. is tof. :7
pi_130802045

Niet al te slecht voor de eerste dag. :).

[ Bericht 10% gewijzigd door ChocolateJesus. op 04-09-2013 02:16:25 ]
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
  woensdag 4 september 2013 @ 06:50:31 #18
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_130802702
Kak! Mijn press reviewbuild heeft een houdbaarheidsdatum. Wel een vervangende code gekregen, maar kan fijn helemaal overnieuw beginnen. ;(
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
pi_130803253
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel geplakt bij assassination kans :') 5 keer geprobeerd met 60% kans en niet verder gekregen dan wounded.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_130803277
En rip rang 6 generaal. ;(

Gelijk het spel opnieuw gestart :')
pi_130803773
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:23 schreef 2Happy4U het volgende:
Volgens mij hebben ze een nulletje te veel geplakt bij assassination kans :') 5 keer geprobeerd met 60% kans en niet verder gekregen dan wounded.
Dit inderdaad. Zo'n karakter proberen over te halen naar jouw factie lijkt trouwens helemaal niet te werken. Echt 10x een 50% kans, steeds failen. :')

En eindelijk een echt grote overwinning. Met 1300 een stad van 3200 aangevallen en slechts 200 dood. *O*
pi_130805103
Tweakers heeft nog een interessante review van de game, inclusief benchmarks: http://tweakers.net/revie(...)-op-oude-glorie.html

Apart om te zien dat er dus nog een hogere setting dan ultra blijkt te zijn, waarbij het verschil alleen gemaakt wordt door AA. Benieuwd hoe de game gaat draaien thuis..
pi_130805811
Problemen waar ik tegen aan loop zijn voornamelijk rare zwarte stukken op de campaign en battlemaps, die dan nogal soort van flitsen? of flikkeren? op je scherm.

Lijkt wat mij betreft op een LOD of shadow texture problemen, CA zelfs gooit het op driver issues maar in replays heb ik er stukken minder last van dus dat is gelul.

FPS had ook beter gemogen maar dat valt nog mee tenminste (ergens tussen de 30 en en 60), ik loop niet tegen de 5-10fps aan zoals sommige met high end system.
pi_130806484
Volgens de benchmark heb ik een gemiddelde FPS van 36.5. Dat terwijl ik op de campaign map en battlemap toch vaak framedrops heb. Zeker op de campaign map als ik over een stad of leger ga.

Dat is toch raar met zo'n systeem: ?

Graphicscard: GeForce GTX 770 WindForce 3X OC 2GB Edition
CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.40GHz (4 CPU's)
RAM: 8GB DDR3
Motherboard: Z87-HD3
pi_130806783
Ik vind het nog best een lastig spel :o vond rome 1 veel makkelijker :P
Speel nu als rome. misschien eerst even met een andere beginnen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_130806945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:01 schreef over_hedge het volgende:
Ik vind het nog best een lastig spel :o vond rome 1 veel makkelijker :P
Speel nu als rome. misschien eerst even met een andere beginnen.
Rome is denk ik wel 1 van de makkelijkere facties die je kan spelen. :P
pi_130807082
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:08 schreef Silv het volgende:

[..]

Rome is denk ik wel 1 van de makkelijkere facties die je kan spelen. :P
Op youtube zeggen paar van niet. Omdat je meer moet regelen.
Maar zie het vanzelf wel :P Het gaat best oke met rome. Alleen heb zo weinig geld :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_130807285
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:51 schreef Romanus het volgende:
Volgens de benchmark heb ik een gemiddelde FPS van 36.5. Dat terwijl ik op de campaign map en battlemap toch vaak framedrops heb. Zeker op de campaign map als ik over een stad of leger ga.

Denk dat het belangrijk is om de load en temps van je cpu en gpu actief te monitoren op zo'n momenten om uit te sluiten waar de drops door veroorzaakt worden. Heb online ook al vermeldingen gevonden van performancewinst van de laatste nvidia betadriver t.o.v. de whql.
pi_130807393
Rampzalige framedrops doen zich voor wanneer je een leger of stad selecteert op de campaign map. Die gele gloed lijkt een enorme impact te hebben. Ook op spatie drukken tijdens een gevecht om zo te zien waar je troepen heen gaan leidt tot een 15/20 fps verlies...
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_130807412
Serieus wat is het met die kansenpercentages? :') zelfs bij 95% faal ik telkens
pi_130807543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:24 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik ook... fucked up.

Verders; geen guard mode, troepen blijven niet in formatie (belachelijk dat een phalanx zijn formatie opbreekt en met zwaardjes gaat vechten. Veldslagen zijn binnen 5 minuten voorbij, veel special abilities moeten zo snel mogelijk verwijderd worden (flaming javelin!?) UI is veel te groot, Shogun II UI was prima. Geen fatsonlijke AA. Verders nog veel kleine dingen.

SHAMEFUR DISPLAY!
Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
pi_130807666
quote:
Wat, ik win bijna altijd. :P
  woensdag 4 september 2013 @ 11:38:03 #33
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130807789
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:02 schreef Silv het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Zo'n karakter proberen over te halen naar jouw factie lijkt trouwens helemaal niet te werken. Echt 10x een 50% kans, steeds failen. :')

En eindelijk een echt grote overwinning. Met 1300 een stad van 3200 aangevallen en slechts 200 dood. *O*
Ik denk dat het te maken heeft met hoeveel agents je zelf al hebt en dat het sowieso niet zal lukken als je al aan je limiet zit voor dat type agent. Zelf had ik een 95% kans op over halen en het lukte telkens niet.

Verder erger ik mijzelf ook kapot aan die wounded dingen, heb tot nu toe maar 1 kill gemaakt.

Verder is het even winnen vergeleken met Shogun II wat toch een stuk simpeler was qua gebouwen. Begon in Frankrijk, nam nog een provincie en had amper eten, nu een keer begonnen in Engeland, belachelijk veel eten en amper geld. :')

Die gevechten die snel voorbij zijn kan ik wel waarderen, de cavalry voelt bijvoorbeeld zo veel sneller aan vergeleken met Shogun II.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_130807992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:23 schreef S-te-Fan het volgende:
Rampzalige framedrops doen zich voor wanneer je een leger of stad selecteert op de campaign map. Die gele gloed lijkt een enorme impact te hebben. Ook op spatie drukken tijdens een gevecht om zo te zien waar je troepen heen gaan leidt tot een 15/20 fps verlies...
Ik kan hopelijk vanavond eens een sessie gaan doen, zal eens monitoren.
pi_130808115
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:38 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ik denk dat het te maken heeft met hoeveel agents je zelf al hebt en dat het sowieso niet zal lukken als je al aan je limiet zit voor dat type agent. Zelf had ik een 95% kans op over halen en het lukte telkens niet.

Verder erger ik mijzelf ook kapot aan die wounded dingen, heb tot nu toe maar 1 kill gemaakt.

Verder is het even winnen vergeleken met Shogun II wat toch een stuk simpeler was qua gebouwen. Begon in Frankrijk, nam nog een provincie en had amper eten, nu een keer begonnen in Engeland, belachelijk veel eten en amper geld. :')

Die gevechten die snel voorbij zijn kan ik wel waarderen, de cavalry voelt bijvoorbeeld zo veel sneller aan vergeleken met Shogun II.
Bij het opbouwen van je provincie moet je rekening houden met de strijd tussen public order en food. Je zult goed na moeten denken welke gebouwen je neerzet in iedere regio.
pi_130808152
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:44 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ik kan hopelijk vanavond eens een sessie gaan doen, zal eens monitoren.
Empire had overigens ongeveer hetzelfde probleem bij de release. Als je wat verder in het spel kwam en je selecteerde een leger/stad/vloot dan lag het spel ook 10 seconden stil om te berekenen waar die "gele gloed" zou moeten komen.
pi_130808434
Rome II is het eerste deel sinds medieval II dat ik weer heb gekocht in de total war serie. Maar wat is het een stuk ingewikkelder geworden zeg, die prologue ging in het begin bij mij ook niet goed. In plaats van één zo area die je moest capturen in medieval II (die stond in de townsquare) moet je er nu 3 ofzo pakken in rome II (dit had ik te laat door >_>).
pi_130808731
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:58 schreef Boomeister het volgende:
Rome II is het eerste deel sinds medieval II dat ik weer heb gekocht in de total war serie. Maar wat is het een stuk ingewikkelder geworden zeg, die prologue ging in het begin bij mij ook niet goed. In plaats van één zo area die je moest capturen in medieval II (die stond in de townsquare) moet je er nu 3 ofzo pakken in rome II (dit had ik te laat door >_>).
In het eerste gevecht had ik de samnites in de rug aangevallen ipv over de rivier te gaan om je bondgenoot te helpen. De slag bijna gewonnen, laatste vijandelijke units in de pan aan het hakken zegt ie dat ik op de een of andere manier verloren heb, ja zak dan door de stront met je prologue.
pi_130808745
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:58 schreef Boomeister het volgende:
Mediëval 2 Gold is ook mijn laatste total war game, al heb ik een tijdje terug wel getwijfeld over napoleon (steam actie). Ben dan ook benieuwd naar dit deel aangezien ik het gros van de tijd in de originele Rome heb gespendeerd.
  woensdag 4 september 2013 @ 12:47:38 #40
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_130809793
Heb nu een uurtje of zes in Rome II zitten. Speelt aardig weg, alleen de muziek kan mij totaal niet bekoren. Lijkt zelfs grotendeels afwezig. Ik mis de epic soundtrack van de originele Rome...
Qua performance valt het mij enorm mee. Game draait volgens de opties op ultra en het loopt soepel. Op een pc van 3 jaar oud. (Core i7 860, 4 gb RAM, Radeon HD 5850)
You know, I've learned something today
pi_130809865
Ben bang dat mijn pc een betere videokaart nodig heeft voor deze. Shogun 2 draaide hij heel behoorlijk, maar als ik her en der lees wat mensen in de kast hebben zitten moet ik nog even wachten.

quote:

Hier draai je Shogun 2 mee op de hoogste stand, lijkt me?
Dit, dus.
pi_130809903
quote:

Heb je al de laatste nvidia beta driver geinstalleerd?
Dat had bij mij het probleem verholpen op de battle map geen lag meer enzo..
pi_130809923
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:47 schreef ImMaxa het volgende:
Heb nu een uurtje of zes in Rome II zitten. Speelt aardig weg, alleen de muziek kan mij totaal niet bekoren. Lijkt zelfs grotendeels afwezig. Ik mis de epic soundtrack van de originele Rome...
Mischien komt er ooit een soundtrack mod..

In de battles hoor ik eigenlijk nooit muziek :?
  woensdag 4 september 2013 @ 13:01:11 #44
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130810096
Al je de historische accurraatheid wegdenkt, is het spel best vermakelijk. Alleen vond ik de building options bij Rome 1 en MEdieval 2 wel leuker. Why change something that ain't broken huh?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130810240
Okay i stand corrected ik heb mn meeste problemen weten op te lossen door de non beta versie voor mn Ati kaart te installeren.

de 13.4 catalyst suite.

Bijna alle problemen zijn weg nu eindelijk.
pi_130810418
quote:
Vaag, ik heb juist het gevoel dat het veel makkelijker geworden is. In Shogun 2 had ik hier altijd moeite mee maar in Rome 2 doe ik de één na de andere succesvolle agent actie.
Bacon pancakes, makin' bacon pancakes. Take some bacon and I'll put it in a pancake.
pi_130811052
Had net een bug(?) kon met geen enkele factie diplomatie aangaan. Kon er wel op klikken maar dan had ik geen opties bij 'add offer/demand'
pi_130811121
Het bouwen van gebouwen is wel minder overzichtelijk geworden. Ook ik heb liever de oude manier.

En wat ik niet snap is dat ik geen units kan retrainen. Oftewel, gehavende units weer helemaal gezond maken zodat mijn leger weer 100% is. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? En het gaat om units die elke stad kan leveren.
pi_130811137
Ik vind het spel super. Ten eerste moet je nu veel meer plannen om je food/public order en tax te balanceren.

Zo heb ik de barrack in Rome plat gemaakt en vervangen voor industrie = meer $.
Velathri maakt nu mijn troepen samen met Consentia. (Voor noorden en zuiden invasies)

Neapolis = Marine
Ariminium + Brundsimium + Alalia = Voedsel.

Verschillende handelsovereenkomsten gemaakt mij inkomen is nu zo'n 3000 per turn met 2 legions van ieder 13 man en 1 admiraal met 10 schepen. 17 voedsel om mijn steden nog groter te maken en zo meteen de invasie richting Syracusae omdat ze mijn handelsovereenkomst hebben beëindigt de eikels :P

Vanavond kijken of ik Syracusae erbij kan krijgen en Patavium!

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:45 schreef Inbouwkast het volgende:
Het bouwen van gebouwen is wel minder overzichtelijk geworden. Ook ik heb liever de oude manier.

En wat ik niet snap is dat ik geen units kan retrainen. Oftewel, gehavende units weer helemaal gezond maken zodat mijn leger weer 100% is. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? En het gaat om units die elke stad kan leveren.
Retraining heet nu "healing" en gaat vanzelf, kost een paar turns. Sommige generals hebben 10% sneller healing.
pi_130811168
quote:

Als je leger in je eigen gebied staat worden je troepen automatisch aangevuld. Duurt meestal een paar beurten. ;)
pi_130811169
quote:

Ze krijgen automatisch nieuwe units erbij, zolang je in je eigen provincie zit en je een generaal in je leger hebt.
pi_130811215
Wat doen alle stats nou precies dan? Zeal dan doet je generaal zelf meer schade toch? Authority beter moraal dacht ik? Geen idee wat Cunning nu precies doet.
pi_130811234
Bedankt voor de antwoorden! Dat is opzich wel makkelijk dat ze zelf 'healen'. Voorheen vergat je vaak de units te 'healen', dus dit is wel een uitkomst
pi_130811257
Ben met Athene nu iets van 4 beurten verder en heb epirus weggevaagd, dus het gaat lekker tot nu toe.
pi_130811341
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:49 schreef Inbouwkast het volgende:
Bedankt voor de antwoorden! Dat is opzich wel makkelijk dat ze zelf 'healen'. Voorheen vergat je vaak de units te 'healen', dus dit is wel een uitkomst
Even gejat van dit topic:
http://forums.totalwar.co(...)nning-and-Zeal/page2

quote:
Authority, Cunning and Zeal are 3 separate attributes that can level up and affect your general in many ways.

Authority for example, make's your general a better leader the more it gets higher. To elaborate, you will notice his leadership aura in battles grows as his Auth. grows. Furthermore at certain milestones, such as 4 Auth. your general unlocks Inspire.

It's a similar thing for the other two traits Cunn. and Zeal.

Cunning = more crafty
For example the more cunning your general has, the quicker his unit's abilities recharge. Furthermore at 4 cunning he unlocks battle rhythm (make's a unit get stronger and stronger for a short time, after which they exhaust greatly)

Zeal = more brute force
Higher brute = units do more melee damage, and missile units do more upfront damage at all times
Higher brute also unlocks you more skills.
En voor agents:

quote:
In regard to agents its even more interesting. each action done by an agent can now be specifically altered to have a bonus effect with the success chance dependent on your agents auth. cunn. or zeal.

let me give you a example. i have a german scout/spy called olaf.

by having a higher cunning than normal when i choose to disrupt an enemy army olaf is better suited to poison the food supplies.because it relies on the cunning attribute (which olaf has more of). the other alternatives to sabotaging would.have been a zeal-option to destroy the equipment of the army. theres also an authority based approach to sabotagingt the army with a bonus effect but i forgot

just remember sabotaging an army is always gonna slow/stop em if its successful but that cunning allowed me to poison em and kill some men at the same time
furthermore cunning makes my scout harder to find and catch.

zeal and authority ay out similarly but im not at my pc at the moment so i cant remember exactly.what they help with when it.comes to agents.
  woensdag 4 september 2013 @ 13:59:32 #56
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130811522
Ik heb nu een bug dat ze een invasie via zee komen doen en dat er bij 2 units 1 mannetje niet van de boot af komt waardoor die gehele unit niks doet en ik ze niet aan kan vallen. En dan zijn er nog 4 boten die net voor land helemaal stil liggen waar ook geen units van af komen en die ik niet aan kan vallen..

Had ik nu de battle time limit maar naar beneden gezet. :') Gelukkig loopt de tijd nog af als ik niet in-game zit. :P
[/quote]
  woensdag 4 september 2013 @ 14:15:27 #57
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130811944
Weet iemand al hoe je je camera kan draaien en de hoek kan veranderen enz?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130812033
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:15 schreef Smoofie het volgende:
Met Q en E.
pi_130812175
quote:
Middle mouse button :P
  woensdag 4 september 2013 @ 14:24:55 #60
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130812176
quote:
Ging toch altijd met scrollknop inhouden en dan met de muis bewegen? Of haal ik nu spellen door elkaar? :@
pi_130812971
of ik heb een bug of ik doe iets verkeerd.. maar ik kan al paar turns mijn ship niet verplaatsen :( Geen idee wat ik hier ana kan doen
  woensdag 4 september 2013 @ 14:53:15 #62
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130813020
Hoe verder je in de campaign zit beginnen die turns toch wel irritant lang te worden. ;(
[/quote]
  woensdag 4 september 2013 @ 14:56:07 #63
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130813117
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:53 schreef Catkiller het volgende:
Hoe verder je in de campaign zit beginnen die turns toch wel irritant lang te worden. ;(
Idd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 4 september 2013 @ 15:23:45 #64
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130814047

:'(!

Ik mis wel de muziek van Rome 1 :{

_O_
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 4 september 2013 @ 15:27:47 #65
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_130814168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:53 schreef Catkiller het volgende:
Is het net zo erg als Empire total war? Want daar moest ik regelmatig langer dan 10 minuten wachten als ik erg ver in de campagne zat. Het heeft er regelmatig toegeleid dat ik botweg niet verder kon komen. Is nooit gefixt overigens in Empire, pas in Napoleon:TW ging het iets beter, omdat CA er voor gezorgd had dat de computer geen legers meer opbrak om die per individuele unit te verplaatsen. Zou toch wel wat zijn als een soort gelijk probleem er weer is ingeslopen. :')

Ga overigens pas volgende maand de game (en een nieuwe videokaart) kopen. Deze maand te druk met studie...ik _kan_ deze game er niet bij hebben. :@
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 4 september 2013 @ 15:39:10 #66
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130814568
Bankrupt :'(
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130814771
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Is het net zo erg als Empire total war? Want daar moest ik regelmatig langer dan 10 minuten wachten als ik erg ver in de campagne zat. Het heeft er regelmatig toegeleid dat ik botweg niet verder kon komen. Is nooit gefixt overigens in Empire, pas in Napoleon:TW ging het iets beter, omdat CA er voor gezorgd had dat de computer geen legers meer opbrak om die per individuele unit te verplaatsen. Zou toch wel wat zijn als een soort gelijk probleem er weer is ingeslopen. :')

Ga overigens pas volgende maand de game (en een nieuwe videokaart) kopen. Deze maand te druk met studie...ik _kan_ deze game er niet bij hebben. :@
Lijkt heel erg per persoon te verschillen. Ik wacht zelf meestal een halve minuut.
Best vaag dat het bij mij zo goed loopt want zo bijzonder is mijn pc niet.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:51:30 #68
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_130814988
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:39 schreef Smoofie het volgende:
Bankrupt :'(
Ontsla de CFO dan, verdomme! :(
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 4 september 2013 @ 15:52:25 #69
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_130815016
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:45 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Lijkt heel erg per persoon te verschillen. Ik wacht zelf meestal een halve minuut.
Best vaag dat het bij mij zo goed loopt want zo bijzonder is mijn pc niet.
Hmm, nou ja ik ga het de komende tijd toch niet merken en tegen de tijd dat ik de game heb zijn er vast wel patches. 8-)
pi_130815043
Multiplayer is ook lachen. _O_
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
  woensdag 4 september 2013 @ 15:56:53 #71
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130815168
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:24 schreef AthCom het volgende:

[..]

Ging toch altijd met scrollknop inhouden en dan met de muis bewegen? Of haal ik nu spellen door elkaar? :@
Ja, werkt :). Alleen in medieval 2 en Rome 1 was het met alt dacht ik, bij mij dan.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130815953

Loopt voor geen meter op een antieke kaart terwijl FotS het prima deed.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_130816135
20+ ventjes raken met artillerie _O_
  woensdag 4 september 2013 @ 16:28:45 #74
255848 InGebruik
Als de nood het hoogst is
pi_130816207
Voor het eerst sinds Medieval 2 weer een Total War game aan het spelen. Wat een veranderingen zeg, maar goed dat ik even met de proloog begon want anders had ik er helemaal de ballen van gesnapt.

Iemand tips of een artikel over het aanvallen van een regio? Krijg het nu al 2 keer voor elkaar om m'n generaal in het hoofdstuk 'invasion of samnium' dood te laten gaan. :')
  woensdag 4 september 2013 @ 16:30:20 #75
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130816256
Ik vind die naval battles wel lastig.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130816274
Aan het begin had ik eigenlijk alleen oorlogen die ik zelf begon maar nu ik zelf dus wat groter ben en een aantal client staten heb begin ik steeds meer in oorlogen van andere staten betrokken te raken. Vooral in het noorden, daar is het echt zo onstabiel als wat. Er zijn daar twee stammen die mij mogen maar de rest lijkt echt een hekel aan mij te hebben. Best tof.

Sparta begint ook aardig groot te worden dus wellicht moet ik dadelijk ook iets verder naar het oosten uitbreiden.
  woensdag 4 september 2013 @ 16:33:53 #77
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130816359
Ik heb met iedereen oorlog zo wat :{ Iedereen haat me.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 4 september 2013 @ 16:34:05 #78
306109 francoisdublanc
pi_130816362
Pfff ik ga denk ik maar een andere computer kopen hiervoor.

Hoe groot is jullie rijk? :)
pi_130816466
Ik mis een aantal opties bij diplomacy die je in rome 2 wel had. beetje jammer :P
pi_130817062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:34 schreef sonnyspek het volgende:
Pfff ik ga denk ik maar een andere computer kopen hiervoor.

Hoe groot is jullie rijk? :)

Ziet er nu zo uit :).

Ik zie net dat ik ook 50% van de senaat in handen heb. Vraag me af wanneer er een burgeroorlog uitbreekt.
pi_130817220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 14:51 schreef over_hedge het volgende:
of ik heb een bug of ik doe iets verkeerd.. maar ik kan al paar turns mijn ship niet verplaatsen :( Geen idee wat ik hier ana kan doen
:r :r Lees net op de forums dat het in een bug is :( Dat is mooi kut want ben heel me leger nu kwijt :')
  woensdag 4 september 2013 @ 17:17:44 #82
306109 francoisdublanc
pi_130817659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]

:r :r Lees net op de forums dat het in een bug is :( Dat is mooi kut want ben heel me leger nu kwijt :')
Had ik ook, dacht dat het aan me pc lag. :')
  woensdag 4 september 2013 @ 17:18:10 #83
306109 francoisdublanc
pi_130817681
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:58 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik zie net dat ik ook 50% van de senaat in handen heb. Vraag me af wanneer er een burgeroorlog uitbreekt.
Nice hoor. _O_ Zou mooi zijn als je zo Griekenland en Spanje dan nog erbij hebt. :D
pi_130817979
Ik heb net de achievement ´Censor´ gehaald.
`accumulate 1.000.000 talents in your treasury during a single campaign`

Op het hoogtepunt kreeg ik 6000 denari per beurt terwijl belastingen op zijn laagst stonden. Nu zit her rond de 1000 vanwege verschillende rebellen in mijn rijk. :')
pi_130818018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:18 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Nice hoor. _O_ Zou mooi zijn als je zo Griekenland en Spanje dan nog erbij hebt. :D
Haha, ja daar zit ik nu ook naar te kijken. Ik ga dadelijk denk ik Sparta aanvallen :).
Het is ook pas 195BC
  woensdag 4 september 2013 @ 17:28:29 #86
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130818034
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:58 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Speel je op easy ofzo :?. Op Very hard is het instant houden van 4 provinces al een taak opzich.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130818050
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:28 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Speel je op easy ofzo :?. Op Very hard is het instant houden van 4 provinces al een taak opzich.
Nee normal.
  woensdag 4 september 2013 @ 17:37:16 #88
306109 francoisdublanc
pi_130818268
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:27 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Haha, ja daar zit ik nu ook naar te kijken. Ik ga dadelijk denk ik Sparta aanvallen :).
Het is ook pas 195BC
Haha lekker, heb je een goede basis. :)
pi_130818461
Als iemand een ally state is kan je dan ook edicts hebben in dat gebied als de rest van jou is?
pi_130818546
Mijn Macedonisch rijk

Laatst overigens wel "last" van wat extra zonnetjes....

pi_130818601
Ineens -7 voedsel :') ;(
pi_130818631
Hebben meer mensen dat bij de tutorial deel 2 niet meer verder gaat na een turn? De gewone campaign laadt gewoon wel na een nieuwe turn.
pi_130818669
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:51 schreef 2Happy4U het volgende:
Ineens -7 voedsel :') ;(
Goed opelleten wat voor gebouwen je neerzet. Je stad upgrade kost al 10 food
pi_130818754
Wekelijkse updates vanaf vrijdag dus!
  woensdag 4 september 2013 @ 17:57:58 #95
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_130818764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:26 schreef Romanus het volgende:
Ik heb net de achievement ´Censor´ gehaald.
`accumulate 1.000.000 talents in your treasury during a single campaign`

Op het hoogtepunt kreeg ik 6000 denari per beurt terwijl belastingen op zijn laagst stonden. Nu zit her rond de 1000 vanwege verschillende rebellen in mijn rijk. :')
Dat is overigens binnen de TW serie de truc om op langere termijn veel belastinggeld binnen te slepen. Bij de laagste belastingniveau is de aanwas van de bevolking het grootst. Dat heeft later weer positief effect op de totale inkomsten. :D Heb altijd mijn belastingen zo laag mogelijk staan. ;)
pi_130818837
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Goed opelleten wat voor gebouwen je neerzet. Je stad upgrade kost al 10 food
Merkte het :') nu maar Roma geen belasting laten betalen en ik heb alweer 9 voedsel :P
pi_130818868
Zojuist opgestart en vergeet het maar, voorlopig onspeelbaar. Dit is gvd de 2e AAA game in korte tijd die totaal niet werkt met SLI. Met alle settings op extreme en AA op 16x trekt ie average 46 frames, zet je sli aan: 16.

Fuck this shit..

:N

-edit-

Direct alweer meerdere mensen gevonden: http://forums.totalwar.co(...)2-no-Sli-and-low-fps

En devs maar klagen dat mensen games piraten...
pi_130818918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:28 schreef InGebruik het volgende:
Voor het eerst sinds Medieval 2 weer een Total War game aan het spelen. Wat een veranderingen zeg, maar goed dat ik even met de proloog begon want anders had ik er helemaal de ballen van gesnapt.

Iemand tips of een artikel over het aanvallen van een regio? Krijg het nu al 2 keer voor elkaar om m'n generaal in het hoofdstuk 'invasion of samnium' dood te laten gaan. :')
Neem de tijd en denk goed na over de stappen die je gaat nemen, dat zijn de tips die ik je kan geven. _O-
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_130818922
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:02 schreef DeeCruise het volgende:
Zojuist opgestart en vergeet het maar, voorlopig onspeelbaar. Dit is gvd de 2e AAA game in korte tijd die totaal niet werkt met SLI. Met alle settings op extreme en AA op 16x trekt ie average 46 frames, zet je sli aan: 16.

Fuck this shit..

Wachten tot dat Nvidia met nieuwe drivers komt dus...

Je bedoelt denk ik AF? AA zit niet echt in de game.

Overigens trekt mijn AMD 7790 alles op extreme, alleen de gebruikelijke campaign map lag...
pi_130818928
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Welke turn is dat?
pi_130818978
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:02 schreef DeeCruise het volgende:

Fuck this shit..

-edit-

Direct alweer meerdere mensen gevonden: http://forums.totalwar.co(...)2-no-Sli-and-low-fps

En devs maar klagen dat mensen games piraten...
Jup, vaag.

Maar goed.. 46~ FPS gemiddeld is toch prima voor dit soort spellen?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:07:12 #102
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130818985
Jullie hebben het zo makkelijk, speel eens op very hard ;(
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130818997
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:04 schreef S-te-Fan het volgende:

[..]

Wachten tot dat Nvidia met nieuwe drivers komt dus...

Je bedoelt denk ik AF? AA zit niet echt in de game.

Overigens trekt mijn AMD 7790 alles op extreme, alleen de gebruikelijke campaign map lag...
Nee, net zoals bij Company of Heroes 2 zit het probleem in de engine van de game en dienen daar patches voor uit te komen, de driver van Nvidia is helaas het probleem niet. En je hebt overigens gelijk, het is AF ipv AA...

Me de hele dag verheugd op de game en nu dit weer..

quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:07 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Jup, vaag.

Maar goed.. 46~ FPS gemiddeld is toch prima voor dit soort spellen?
Probleem is dat ik een 690 heb, wat dus inhoudt dat allebei de gpu's aanblijven en er dan slechts 1 benut wordt. Resultaat: 1 gpu op 60 graden, de andere 30. Stats die ik liever niet zie.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:07:49 #104
306109 francoisdublanc
pi_130819005
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:07 schreef Smoofie het volgende:
BIj Empire verklaarde dan 10 landen je de oorlog. :D Hier ook?
pi_130819011
quote:
Had ik in mijn 2e campaign maar het verkrijgen van trade partners is zo belachelijk moeilijk dat ik ermee stopte.
pi_130819016
quote:
Dat maakt de AI niet beter maar geeft ze alleen maar gare bonussen.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:08:16 #107
306109 francoisdublanc
pi_130819018
Ik heb een Intel Graphics HD videokaart. ;(
pi_130819035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:08 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb een Intel Graphics HD videokaart. ;(
Hoe loopt het spel bij jou trouwens? :P
  woensdag 4 september 2013 @ 18:10:23 #109
306109 francoisdublanc
pi_130819074
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:08 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Hoe loopt het spel bij jou trouwens? :P
Slecht. :( Ligt denk ik aan mijn videokaart...
pi_130819086
Een paar extra transistors op je cpu een videokaart noemen :')
pi_130819133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Beach het volgende:
:P

Ben al verbaasd dat 'ie het überhaupt trekt.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:13:04 #112
306109 francoisdublanc
pi_130819146
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:10 schreef Beach het volgende:
Wat?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:14:06 #113
306109 francoisdublanc
pi_130819179
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:12 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

:P

Ben al verbaasd dat 'ie het überhaupt trekt.
Ja, binnenkort maar nieuwe kopen...
  woensdag 4 september 2013 @ 18:15:07 #114
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130819208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:07 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

BIj Empire verklaarde dan 10 landen je de oorlog. :D Hier ook?
Nee, maar wat de post eronder zegt, trade partners krijgen is een hell, vaak heb ik betaald voor trade agreement :{

AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130819321
pi_130819336
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:15 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nee, maar wat de post eronder zegt, trade partners krijgen is een hell, vaak heb ik betaald voor trade agreement :{

[ afbeelding ]
Als je de Germanen speelt krijg je elke beurt wel een 'offer' van een van je buurlanden, trade agreement voor 4k :')
  woensdag 4 september 2013 @ 18:24:46 #117
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130819574
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:05 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Welke turn is dat?
Dat was 195BC dus turn 78.
Zit nu ondertussen alweer op 193 BC en dat stukje waar ik oorlog mee had is nu ook van mij. Ga over een jaar of vijf Sparta aanvallen om nog iets verder uit te breiden en om te voorkomen dat hun te groot worden. Eerst even wat nederzettingen verbeteren en mijn legers wat verplaatsen.

quote:
Mja, ben ik wel van plan voor mijn volgende spel als Chartage of Macedonië.
pi_130819910
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:28 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Dat was 195BC dus turn 78.
Zit nu ondertussen alweer op 193 BC en dat stukje waar ik oorlog mee had is nu ook van mij. Ga over een jaar of vijf Sparta aanvallen om nog iets verder uit te breiden en om te voorkomen dat hun te groot worden. Eerst even wat nederzettingen verbeteren en mijn legers wat verplaatsen.

[..]

Mja, ben ik wel van plan voor mijn volgende spel als Chartage of Macedonië.
Hoe doe bescherm je je andere gebieden dan als je je units naar sparta verplaatst? + moet je niet eerst die culture converten van de gebieden die je overgenomen hebt?
pi_130820070
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:19 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Als je de Germanen speelt krijg je elke beurt wel een 'offer' van een van je buurlanden, trade agreement voor 4k :')
Ik speel met Rome en dat heb ik ook. Ze vragen steeds ongeveer 10% van mijn totale schatkist voor trade. Of als ze mij de oorlog verklaren en de volgende beurt meteen weer vrede willen, maar wel nog ff 3000 willen cashen :')
pi_130820106
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:40 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Hoe doe bescherm je je andere gebieden dan als je je units naar sparta verplaatst? + moet je niet eerst die culture converten van de gebieden die je overgenomen hebt?
Ja, zodra ik een nederzetting overgenomen heb convert is sowieso zo snel mogelijk alle gebouwen daar en het leger dat ik dan heb gebruikt voor die nederzetting laat ik ook een tijdje staan. Echter heb ik momenteel negen legers die ik hier en daar een beetje langs mijn grenzen staan dus dat komt wel goed. Dadelijk eerst zijn nederzettingen aan de kust overnemen met een combinatie van een groot leger (20 units) en een marine en daarna zie ik dan wel weer verder.

Soms is het ook handig om op de conflicten om je heen te letten. Sparta heeft op dit moment bijvoorbeeld al met twee andere volken oorlog en met hun heb ik een non-aggression agreement dus dat speelt ook alleen maar in mijn voordeel.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:48:45 #122
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130820204
Alle griekste staten zijn al destroyed bij mij _O- .
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130820461
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:46 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Ja, zodra ik een nederzetting overgenomen heb convert is sowieso zo snel mogelijk alle gebouwen daar en het leger dat ik dan heb gebruikt voor die nederzetting laat ik ook een tijdje staan. Echter heb ik momenteel negen legers die ik hier en daar een beetje langs mijn grenzen staan dus dat komt wel goed. Dadelijk eerst zijn nederzettingen aan de kust overnemen met een combinatie van een groot leger (20 units) en een marine en daarna zie ik dan wel weer verder.

Soms is het ook handig om op de conflicten om je heen te letten. Sparta heeft op dit moment bijvoorbeeld al met twee andere volken oorlog en met hun heb ik een non-aggression agreement dus dat speelt ook alleen maar in mijn voordeel.
Heb in totaal maar 20 units omdat ik anders een te hoge upkeep heb. :P
  woensdag 4 september 2013 @ 18:57:18 #124
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130820506
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:56 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

20 units is wel weinig :o
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130820730
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:56 schreef Curlbrah het volgende:

[..]

Haha, dat probleem had ik aan het begin ook. Ik heb nu behoorlijk veel trade partners dus het is wel bij te houden.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:09:29 #126
255848 InGebruik
pi_130820950
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:03 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Haha, dat probleem had ik aan het begin ook. Ik heb nu behoorlijk veel trade partners dus het is wel bij te houden.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik moet elke keer een godsvermogen betalen om te kunnen handelen. Dan heb ik zoiets van; krijg de ziekte maar.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:09:57 #127
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130820976
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:09 schreef InGebruik het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik moet elke keer een godsvermogen betalen om te kunnen handelen. Dan heb ik zoiets van; krijg de ziekte maar.
Leger opbouwen :7
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130821160
Volgende keer enemy movement uitzetten :')
  woensdag 4 september 2013 @ 19:31:31 #130
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130822007
Ik snap nog steeds geen ene reet van die naval battles. Op auto resolve heb ik 90% winkans, doe ik battle op map, verlies ik :'( :D
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130822252
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:31 schreef Smoofie het volgende:
Ik snap nog steeds geen ene reet van die naval battles. Op auto resolve heb ik 90% winkans, doe ik battle op map, verlies ik :'( :D
dat is niet zo goed :P
pi_130822391
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:31 schreef Smoofie het volgende:
Hetzelfde hier. Snap er geen fuck van. :')
pi_130822949
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:40 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hetzelfde hier. Snap er geen fuck van. :')
Hmm afstand houden met je javelins en vuur pijltjes gebruiken en weg varen rammen voorkomen en je grote schepen laten rammen :9

Zo min mogelijk boarden
pi_130823167
En transport schepen zijn niet echt gemaakt om te vechten op zee, ik weet niet wat voor schepen jullie gebruiken
  woensdag 4 september 2013 @ 20:30:14 #135
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130824761
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nee daar ligt het niet aan, je kan nu helemaal geen legers meer opbreken volgens mij, er moet altijd een generaal aanwezig zijn om ze sowieso bij te recruiten. En het aantal legers wat je kan hebben hangt af van hoeveel provincies of dorpen je hebt of je reputatie. Pas toen ik twee volle provincies had (6 settlements) ging mijn reputatie omhoog en kon ik van 3 naar 6 generaals en van 2 naar 4 vloten geloof ik.

Empire was inderdaad belachelijk, volgens mij waren de Ottomanen hier altijd het gekste in. :')
[/quote]
  woensdag 4 september 2013 @ 20:37:36 #136
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130825077
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:57 schreef Dientje12 het volgende:
En transport schepen zijn niet echt gemaakt om te vechten op zee, ik weet niet wat voor schepen jullie gebruiken
Ah, dat vroeg ik mij dus al af, leek mij ook logisch, maar ik ben dus een keer met een leger de aanval aan gegaan tegen een ander leger + vloot, toen er 3 schepen waren gezonken van de hoogstens 15 heb ik snel die game weer geladen zonder het nog een keer te doen. :D

In mijn naval battle gingen die bootjes een beetje zielig rammen, achteruit roeien en weer vooruit en weer rammen enzo, zag er zo stom uit, nu heb ik een echte vloot al een tijd echter heb ik ze nog niet gebruikt, en vraag ik mij af hoe ik artillery bootjes kan researchen in plaats van mercenaries moeten gebruiken daarvoor. Heb geen vijanden op het moment en ben op zoek naar een doelwit en ondertussen maar de wereld aan het verkennen in de hoop op trade partners, niemand op het vasteland van Europa wat ik tot nu heb wilt traden omdat ik wss geen kut te bieden heb. Heb nu Engeland compleet maar die hebben enkel vis ofzo als speciale resource._O-

Hun chariots zijn trouwens ook gay, voelt totaal niet stoer. :'( Ik speel trouwens wel op easy :@ , met een -100 factor een rebellion van 4 units. _O- Lijkt wel alsof het een stuk simpeler is gemaakt vergeleken met Shogun II zo, daar had je ten eerste al geen garrison van de grootte als in Rome II en de rebellen legers waren minstens dubbel zo groot.
[/quote]
pi_130825580
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:57 schreef Dientje12 het volgende:
Ik word altijd geowned door transport schepen :') die boarden me dan en hebben vervolgens meer infantrie dus winnen sowieso
  woensdag 4 september 2013 @ 20:49:45 #138
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130825642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:48 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik word altijd geowned door transport schepen :') die boarden me dan en hebben vervolgens meer infantrie dus winnen sowieso
Dit heb ik ook _O- .

Trouwens, Siege battles defenden is ook echt bagger he? Ze gooien wat shit op je gate en bam, gate kapot :').
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130825754
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:49 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Dit heb ik ook _O- .

Trouwens, Siege battles defenden is ook echt bagger he? Ze gooien wat shit op je gate en bam, gate kapot :').
Ram verplichten was wel beter geweest ja

Leuk hoe ze van die wanhoopsaanvallen doen wanneer ze geen settlements meer hebben _O_
pi_130825841
settings op medium, game ziet er niet uit, loopt vast tijdens benchmarks ;( Wat een teleurstelling ;(
pi_130829199
Met een aantal tweaks loopt het nu wel soepel gelukkig.
  woensdag 4 september 2013 @ 22:16:38 #142
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130830124
81 units nu
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130830520
Spanje bijna veroverd :9 denk dat ik nu richting het noorden ga, al die Germaanse stammen hebben de afgelopen 5 beurten allemaal hun cease-fire gecancelled :')
  woensdag 4 september 2013 @ 22:26:31 #144
306109 francoisdublanc
pi_130830709
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:23 schreef 2Happy4U het volgende:
Spanje bijna veroverd :9 denk dat ik nu richting het noorden ga, al die Germaanse stammen hebben de afgelopen 5 beurten allemaal hun cease-fire gecancelled :')
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:23 schreef 2Happy4U het volgende:
Geen Griekenland? :)
pi_130830856
Met de settings op low is het nog te spelen.. de gameplay maakt het wel goed gelukkig :) Zit nog maar erg aan het begin van de prologue maar dat maakt niet uit, ik vermaak me prima :P Toch maar eens kijken naar een upgrade van de pc ;(
pi_130830871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:26 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

[..]

Geen Griekenland? :)
Kan wel een stukje Macadon aanvallen waar ik nu oorlog mee heb :P maar de Germaanse stammen zijn allemaal geallieerd dus ik word onzeker over mijn veiligheid :')
  woensdag 4 september 2013 @ 22:31:53 #147
306109 francoisdublanc
pi_130830992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:29 schreef Thrilled het volgende:
Met de settings op low is het nog te spelen.. de gameplay maakt het wel goed gelukkig :) Zit nog maar erg aan het begin van de prologue maar dat maakt niet uit, ik vermaak me prima :P Toch maar eens kijken naar een upgrade van de pc ;(
Zou je een keer een screenshot willen maken hoe jij het ziet? Ter vergelijking!

Als je wilt :)
  woensdag 4 september 2013 @ 22:33:58 #148
306109 francoisdublanc
pi_130831132
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Kan wel een stukje Macadon aanvallen waar ik nu oorlog mee heb :P maar de Germaanse stammen zijn allemaal geallieerd dus ik word onzeker over mijn veiligheid :')
Ze hadden toch hun peace treaties met elkaar gestopt :P
pi_130831282
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

SPeel je met rome?? Hoop voor je dat je dan met house julia speelt. dan krijg je 10% extra iets tegen die germaanse stammen
pi_130831286
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:37 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ah, dat vroeg ik mij dus al af, leek mij ook logisch, maar ik ben dus een keer met een leger de aanval aan gegaan tegen een ander leger + vloot, toen er 3 schepen waren gezonken van de hoogstens 15 heb ik snel die game weer geladen zonder het nog een keer te doen. :D

In mijn naval battle gingen die bootjes een beetje zielig rammen, achteruit roeien en weer vooruit en weer rammen enzo, zag er zo stom uit, nu heb ik een echte vloot al een tijd echter heb ik ze nog niet gebruikt, en vraag ik mij af hoe ik artillery bootjes kan researchen in plaats van mercenaries moeten gebruiken daarvoor. Heb geen vijanden op het moment en ben op zoek naar een doelwit en ondertussen maar de wereld aan het verkennen in de hoop op trade partners, niemand op het vasteland van Europa wat ik tot nu heb wilt traden omdat ik wss geen kut te bieden heb. Heb nu Engeland compleet maar die hebben enkel vis ofzo als speciale resource._O-

Hun chariots zijn trouwens ook gay, voelt totaal niet stoer. :'( Ik speel trouwens wel op easy :@ , met een -100 factor een rebellion van 4 units. _O- Lijkt wel alsof het een stuk simpeler is gemaakt vergeleken met Shogun II zo, daar had je ten eerste al geen garrison van de grootte als in Rome II en de rebellen legers waren minstens dubbel zo groot.
Hehe, ik denk dat je die artillery schepen moet researchen of je kan je schepen upgraden je moet goed tussen je constructie gebouwen kijken er zijn zoveel dingen :9

Ik heb alleen mijn client states die met mij traden voor de rest allemaal van die tribes in spanje ga ik 1 voor 1 uitroeien en noord afrika ben ik ook mee bezig :9

Die rebellion army's bij mij waren groter maar ik speel op hard :9
pi_130831408
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:33 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ze hadden toch hun peace treaties met elkaar gestopt :P
Nee zij met mij :+
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:36 schreef over_hedge het volgende:

[..]

SPeel je met rome?? Hoop voor je dat je dan met house julia speelt. dan krijg je 10% extra iets tegen die germaanse stammen
Ik heb nu Veteran Legions en beter dus dat is geen moeite :P

Met hoeveel vallen jullie altijd aan? Ik doe eigenlijk vrij langzaam met 1 stad per keer en val meestal niet meer dan 1 factie aan tegelijk.
  woensdag 4 september 2013 @ 22:40:58 #152
306109 francoisdublanc
pi_130831549
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:38 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Nee zij met mij :+

[..]

Ik heb nu Veteran Legions en beter dus dat is geen moeite :P

Met hoeveel vallen jullie altijd aan? Ik doe eigenlijk vrij langzaam met 1 stad per keer en val meestal niet meer dan 1 factie aan tegelijk.
Ah oke ook lekker haha. Ik vind het er wel mooi uitzien als je Spanje/italie/Griekenland hebt :P. Anders kan je ook steeds aangevallen worden door Macedonie in de rug. :o
pi_130831722

Dit was me sterkste leger tot nu toe veel mee gewonnen vaak outnumbered vechten nu nog 1 harde strijd om een stad maar denk dat ik ga verliezen :')

[ Bericht 13% gewijzigd door Dientje12 op 04-09-2013 23:02:08 ]
pi_130831729
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:40 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ah oke ook lekker haha. Ik vind het er wel mooi uitzien als je Spanje/italie/Griekenland hebt :P. Anders kan je ook steeds aangevallen worden door Macedonie in de rug. :o
Macedonië heeft nog niets gedaan :P en ik heb in de stad richting Italië ook een garisson zitten, dus dat kan niet gemakkelijk.
  woensdag 4 september 2013 @ 22:47:15 #155
306109 francoisdublanc
pi_130831878
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:44 schreef Dientje12 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was me sterkste leger tot nu toe veel mee gewonnen vaak outnumbered vechten nu nog 1 harde strijd om een stad maar denk dat ik ga verliezen :')
Op wat voor 'niveau' speel jij? Minimum, low, hard? Qua graphics.
  woensdag 4 september 2013 @ 22:47:40 #156
306109 francoisdublanc
pi_130831890
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:44 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Macedonië heeft nog niets gedaan :P en ik heb in de stad richting Italië ook een garisson zitten, dus dat kan niet gemakkelijk.
Mooi, lijkt me wel klote om al die stammen apart te moeten verslaan in het Noorden. :P
pi_130832095
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:47 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Op wat voor 'niveau' speel jij? Minimum, low, hard? Qua graphics.
Gemixt op high very high

AA op 4x en shadows medium en sky op low :9
pi_130832258
Speel zelf op normal wat best makkelijk is (ben normaal kut in RTS dus daarom speel ik niet op moeilijk) als je op hard speelt wordt de AI dan beter of krijgen ze gewoon meer geld inkomen oid?
  woensdag 4 september 2013 @ 22:55:31 #159
306109 francoisdublanc
pi_130832322
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:51 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Gemixt op high very high

AA op 4x en shadows medium en sky op low :9
Ah dankje. :)
  woensdag 4 september 2013 @ 22:59:16 #160
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130832516
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:44 schreef Dientje12 het volgende:
[ afbeelding ]

De principes en Triarii zijn trouwens beter dan de cohorts, die van 5 turn research dan.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130832598
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:59 schreef Smoofie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De principes en Triarii zijn trouwens beter dan de cohorts, die van 5 turn research dan.
Wat zijn de stat verschillen dan?
  woensdag 4 september 2013 @ 23:02:53 #162
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130832714
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:00 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Wat zijn de stat verschillen dan?
Defense en attack is hoger van de principes.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 4 september 2013 @ 23:03:26 #163
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130832736
Die van 23 turn research zijn wel beter. btw
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130832780
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:02 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Defense en attack is hoger van de principes.
Ik vind het best wel kut dat je niet echt direct de stats kan vergelijken :')
pi_130833330

Oorlog breekt ineens pats boem overal uit maar ze kunnen toch niks tegen mij. Ik loop momenteel overal overheen met mijn legers vol Praetorians en Veteran Legionaries. _O_
  woensdag 4 september 2013 @ 23:37:11 #166
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130834148
Ik verwijderde net trouwens een compleet leger met een scout er in, was de scout ineens gewond. :')
[/quote]
pi_130834413
Triumph *O*
pi_130835228
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 23:15 schreef ChocolateJesus. het volgende:
[ afbeelding ]

Oorlog breekt ineens pats boem overal uit maar ze kunnen toch niks tegen mij. Ik loop momenteel overal overheen met mijn legers vol Praetorians en Veteran Legionaries. _O_
Welke difficulty :o

Ik ben nu zo ver, maar ik kan geen army's raisen :?
Ik heb maximum fleets 4 en army's 6 heel vreemd wat moet ik doen??
pi_130835488
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:01 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ik ben nu zo ver, maar ik kan geen army's raisen :?
Ik heb maximum fleets 4 en army's 6 heel vreemd wat moet ik doen??
Je imperium vergroten.
pi_130835752
Champion in je leger stoppen = super snel je troepen levelen naar max level. Vraag me af of het een bug is o.O
pi_130835857
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:19 schreef Satex het volgende:
Champion in je leger stoppen = super snel je troepen levelen naar max level. Vraag me af of het een bug is o.O
tnxs! vergeet dit steeds te doen :P
pi_130838714
pi_130839590
die cloud savegames werken wel perfect trouwens, speel op mijn laptop verder waar ik gebleven ben op mijn desktop.
pi_130840829
Heb er al 25 uur op zitten :') even stoppen voordat ik een burn-out krijg
  donderdag 5 september 2013 @ 11:07:12 #175
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130842302
Hopelijk morgen vrij, zodat ik er eens goed voor kan zitten. *O*

Momenteel speel ik Rome en heb ik eigenhandig de Etruscan League, de Venetii, Syracusae en de Nori afgemaakt, en ik heb plannen voor Carthago. :7

Epirus, Pontus en Iceni zijn grote facties die al vernietigd zijn door andere facties.
pi_130843222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:12 schreef 2Happy4U het volgende:
Heb er al 25 uur op zitten :') even stoppen voordat ik een burn-out krijg
Hopelijk niet non-stop :P
pi_130843273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:40 schreef Beach het volgende:

[..]

Hopelijk niet non-stop :P
2 dagen 12 1/2 uur :+
Maar ben alweer met de Iceni begonnen :')
pi_130844632
Wel kut is dat je bij sommige movements 50% van je huidige movement moet gebruiken, als hij nou ook gelijk zegt wat 50% is :')
  donderdag 5 september 2013 @ 12:38:44 #179
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130844702
Het spel is sowieso niet echt gepolished. Siege battles mogen ze wel beter regelen en ook dingen als de combat, die vaak al na 1 min voorbij is.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130844860
Weer lekker inleven. We hebben een S, we hebben een P, we hebben een Q, we hebben een R. Wij zijn eeeeeeh ....

pi_130845628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:35 schreef 2Happy4U het volgende:
Wel kut is dat je bij sommige movements 50% van je huidige movement moet gebruiken, als hij nou ook gelijk zegt wat 50% is :')
50% van je totale movement als deze vol is.

Ook kan je als je je leger beweegt met quick march niet dezelfde beurt nog in een andere stance gaan. Op zich wel goed anders zou het wel heel makkelijk zijn om ver weg gelegen steden aan te vallen.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:38 schreef Smoofie het volgende:
Het spel is sowieso niet echt gepolished. Siege battles mogen ze wel beter regelen en ook dingen als de combat, die vaak al na 1 min voorbij is.
Hier kan ik me echt aan ergeren. Vaak breekt mijn infantry line al na 20 seconden waardoor ik geen kans heb om de vijand te flanken, wat een belangrijke tactiek is nu ik met Phartia speel.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:19:38 #182
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130845722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:15 schreef S-te-Fan het volgende:

[..]

Ook kan je als je je leger beweegt met quick march niet dezelfde beurt nog in een andere stance gaan. Op zich wel goed anders zou het wel heel makkelijk zijn om ver weg gelegen steden aan te vallen.

[..]

Hier kan ik me echt aan ergeren. Vaak breekt mijn infantry line al na 20 seconden waardoor ik geen kans heb om de vijand te flanken, wat een belangrijke tactiek is nu ik met Phartia speel.
Je kunt ook nauwelijks tactics gebruiken, enemy units of je eigen units zijn al na een minuut dood. Siege battles is al helemaal kut, waarom moeite doen om de wall te verdedigen als de enemy één unit stuurt die je gate in de fik zet :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130845769
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:38 schreef Smoofie het volgende:
Eens, november was beter geweest.
pi_130845787
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:15 schreef S-te-Fan het volgende:

[..]

Tsja ik kan niet zien of het nou net 49% is of 51% :P
pi_130845828
vanmorgen videokaart ingebouwd en nu rome aan het installeren!! ga zo hopen dat het een grote meevaller is en ik weer eens ouderwets wat nachtjes slaap ga overslaan.. . O+
Hooray for boobies!
  donderdag 5 september 2013 @ 13:25:02 #186
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130845863
http://www.twcenter.net/forums/

Laad dit ook zo langzaam in bij jullie? Heb er laatste tijd last van bij twcenter.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130845877
Ja, is al een paar dagen enorm traag.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:26:49 #188
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130845913
Er is al een 2/4 TPY mod O+
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 13:27:15 #189
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130845927
Rome Total Realism gaat ook naar Rome 2. Hopelijk Roma Surrectum ook.

http://www.twcenter.net/f(...)ble-Seleucid-Faction

Kijk dit dan :'). Seleucia unlocked, heeft zelfs beschrijving enz. Echt te triest voor woorden van CA.

[ Bericht 73% gewijzigd door Smoofie op 05-09-2013 13:37:57 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130846208

Gaat aardig
pi_130846341
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:27 schreef Smoofie het volgende:
Rome Total Realism gaat ook naar Rome 2. Hopelijk Roma Surrectum ook.

http://www.twcenter.net/f(...)ble-Seleucid-Faction

Kijk dit dan :'). Seleucia unlocked, heeft zelfs beschrijving enz. Echt te triest voor woorden van CA.
quote:
Of course this is fine, we don’t prevent modding. Fast work .mitch! The reason it crashes when you try to unlock other factions is that yes, the Seleucids have a bit of placeholder work done on them that isn’t present for the other factions. As you can see they are clearly unfinished and all the temporary info will be replaced for their official release at a later date. Our campaign team are just looking into whether they can easily mass-apply dummy database info to all the other factions so you can unlock and mess around with them without the game crashing. Will keep you posted.
aldus CA
  donderdag 5 september 2013 @ 14:05:35 #192
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130846861
Ach, CA heeft het toch al verpest met dat province system en army system. Ze hadden gewoon het meeste van RTW moeten behouden en de graphics moeten updaten, meer niet.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130847297
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:05 schreef Smoofie het volgende:
Ach, CA heeft het toch al verpest met dat province system en army system. Ze hadden gewoon het meeste van RTW moeten behouden en de graphics moeten updaten, meer niet.
Ik vind dit systeem juist heel erg goed werken en een enorme verbetering.

En TWC is erg traag ja, wel eens vaker serverproblemen.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:32:52 #194
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130847692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:20 schreef S-te-Fan het volgende:

[..]

Ik vind dit systeem juist heel erg goed werken en een enorme verbetering.

En TWC is erg traag ja, wel eens vaker serverproblemen.
Wat is er goed aan? Minor settlements zonder walls met een pauper garrison army. Limited armies. Als je als Sparta start kun je Sparte niet als capital hebben, maar moet je athens veroveren etc. Ik vind het echt behoorlijk kut. Geef mij maar het RTW en M2TW city system.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 14:35:39 #195
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130847775
Ik ben trouwens niet de enige, als je de hoeveelheid rant topics ziet op twcenter.net en de officiele TW forums :7.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 14:41:32 #196
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130847961
Sorry for de triple post, mobiel , dus edit lukt niet ofzo. Maar als ze de hoeveelheid building slots verdubbelen en van elke settlement een volwaardige stad maken, dan scheelt het al veel.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130847996
Als het goed is komt er morgen een patch met de eerste updates :9

Alleen ik weet de fixes nog niet
pi_130848711
Ik vind het nieuwe bouw systeem wel goed, het zorgt er voor dat je veel meer moet denken wat je bouwt. En rekening houden met je andere steden. Je kan niet zomaar alles in 1 stad bouwen.

Het unit systeem vind ik wel irritant.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:09:56 #199
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130849019
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:02 schreef over_hedge het volgende:
Ik vind het nieuwe bouw systeem wel goed, het zorgt er voor dat je veel meer moet denken wat je bouwt. En rekening houden met je andere steden. Je kan niet zomaar alles in 1 stad bouwen.

Enige wat ik daaraan irritant vind is dat ik niet apart een garnizoen kan plaatsen in een stad, zonder generaal dus.

Wat ik wél goed vind, is dat de hertraining van hastati naar legionaries met een druk van de knop is, en dat je niet eerst je legers moet ontbinden om apart legionaries te trainen, zoals in Rome 1.
pi_130849067
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:41 schreef Smoofie het volgende:
Sorry for de triple post, mobiel , dus edit lukt niet ofzo. Maar als ze de hoeveelheid building slots verdubbelen en van elke settlement een volwaardige stad maken, dan scheelt het al veel.
Niet meer slots anders kan je alles bouwen. Wel stem ik ervoor dat je een van die slots kan gebruiken om muren te bouwen.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:11:50 #201
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130849089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:02 schreef over_hedge het volgende:

Ik vind het irritant, geeft geen vrijheid. En het gebrek aan walls in minor settlements is ook kut. Die garrison is zwak, dus eigenlijk moet je altijd eena rmy in een stad hebben, en dat kan ook niet gezien je maar gelimiteerde legers hebt. Niet echt Total war.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 15:13:06 #202
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130849129
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:11 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Niet meer slots anders kan je alles bouwen. Wel stem ik ervoor dat je een van die slots kan gebruiken om muren te bouwen.
Alles bouwen is ook leuker, ze moeten gewoon zoals Roma surrectum, dat je niet in elke stad tot de maximale tier kan gaan als het ware. Dus een Rome kan well Circus Maximus maar een minor settlement kan maar tot amphitheatry en temple. Snap je wat ik bedoel?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 15:13:39 #203
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130849151
Het is toch veel leuker als je zelf kanp bepalen wat je main city is enz, vrijheid.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130849155
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:11 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik vind het irritant, geeft geen vrijheid. En het gebrek aan walls in minor settlements is ook kut. Die garrison is zwak, dus eigenlijk moet je altijd eena rmy in een stad hebben, en dat kan ook niet gezien je maar gelimiteerde legers hebt. Niet echt Total war.
Geeft je genoeg vrijheid. je moet er alleen over nadenken inplaats van alles maar in 1 stad gooien zoals in rome 1 :P

En walls heb je zo gemaakt. 1x upgrade en je hebt het. Een army in je stad is niet nodig. Ik heb nu groot stuk voor europa en al paar echt grote steden en echt niet in elke stad een leger. :P
pi_130849162
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:13 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Alles bouwen is ook leuker, ze moeten gewoon zoals Roma surrectum, dat je niet in elke stad tot de maximale tier kan gaan als het ware. Dus een Rome kan well Circus Maximus maar een minor settlement kan maar tot amphitheatry en temple. Snap je wat ik bedoel?
Zo zou ik het ook wel fijn vinden ja. En wat je zegt, dat je een garrison kan plaatsen zonder generaal.
pi_130849231
Je moet nu echt nadenken over welke stad je voor inkomsten gebruikt, welke voor een leger te maken en welke voor food. Hier een goede mix in vinden. zoals in het echt dus.
pi_130849546
Wat ook wel immersie verpestend is is dat elke factie die Romeinse advisor heeft :')
pi_130849625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:16 schreef over_hedge het volgende:
Je moet nu echt nadenken over welke stad je voor inkomsten gebruikt, welke voor een leger te maken en welke voor food. Hier een goede mix in vinden. zoals in het echt dus.
Kan ook wel vaak genoeg. Per regio in ieder geval. In meeste regio's heb ik eigenlijk wel alles wat ik zou willen.
pi_130849889
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:35 schreef Smoofie het volgende:
Ik ben trouwens niet de enige, als je de hoeveelheid rant topics ziet op twcenter.net en de officiele TW forums :7.
Op Steam ook. Er wordt veel gezeurd. Veel dingen zijn samen te vatten als: "Het is anders dan in deel 1". Beetje een wat-de-boer-niet-kent mentaliteit. Ik heb zelf eigenlijk niet zoveel te klagen. Ik geniet er wel van.
pi_130850287
Het enige wat beter moet is de AI in siege battles :')
  donderdag 5 september 2013 @ 15:48:09 #211
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130850362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:35 schreef Young_David het volgende:

[..]

Op Steam ook. Er wordt veel gezeurd. Veel dingen zijn samen te vatten als: "Het is anders dan in deel 1". Beetje een wat-de-boer-niet-kent mentaliteit. Ik heb zelf eigenlijk niet zoveel te klagen. Ik geniet er wel van.
Ik niet :P. Ze hadden genoeg andere mogelijkheden kunnen verzinnen. Dat met die gelimiteerde legers vind ik al helemaal kut, het is Total War, geen AoE. In RTW, gemod dan, had je nog dat alleen bepaalde regios tot die barracks x konden en je kon in maar een bepaald aantal steden echt legions maken, voor de rest alleen Auxillia. En gewoon het principe met resources gold = gold mine, resources iron = iron mine etc. Nu slaat het nergens op dat als je als Sparta begint, je eigen stad niet volledig kunt developen. Ook dat province public order en Squalor is kut. Elke settlement zou het gewoon apart moeten hebben, handiger en leuker qua settlement management.

De combat is sowieso echt ongelofelijk slecht, of je het nieuwe systeem nou kut vindt of niet, een battle is binnen een paar min afgelopen. Heeft helemaal niets meer tactics of unit positioning te maken. Gewoon rushen en klaar. Gaat nergens meer over.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130850390
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:45 schreef Dientje12 het volgende:
De AI is altijd al een zwak punt bij de total war games, vooral met sieges. Wie weet kan het over 10 jaar eens wel.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:49:23 #213
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130850398
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:45 schreef Dientje12 het volgende:
Echt, ik had bijvoorbeeld mijn leger aan de voorkant van de stad geplaatst. Na het gevecht gestart te hebben, haal ik 4 groepen hastati weg naar de zijkant, beetje op hun dooie gemak de poort in de fik steken, gemarcheerd naar town centre en ingenomen. Hun afstandsmanschappen (skirmishers) bleven op het muurtje staan gericht op het grootste deel van mijn leger. :')
pi_130850814
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:49 schreef Beach het volgende:

[..]

De AI is altijd al een zwak punt bij de total war games, vooral met sieges. Wie weet kan het over 10 jaar eens wel.
Bij shogun 2 was het een stuk beter.

Medieval 2 had ook een script mod waardoor de AI stukken beter werd. Hoop dat iemand eens met die scripts gaat rommelen kijken of het dan wel beter word
pi_130850873
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:49 schreef AthCom het volgende:

[..]

Echt, ik had bijvoorbeeld mijn leger aan de voorkant van de stad geplaatst. Na het gevecht gestart te hebben, haal ik 4 groepen hastati weg naar de zijkant, beetje op hun dooie gemak de poort in de fik steken, gemarcheerd naar town centre en ingenomen. Hun afstandsmanschappen (skirmishers) bleven op het muurtje staan gericht op het grootste deel van mijn leger. :')
Ja, ik had zonet ook siege battle en ze hadden niemand op de muren gezet maar bij de victory points en in de straten.

En als mijn mannen ze aanvallen gaan ze rondjes rennen omdat hun spearman alleen op mijn paarden afrennen :')
  donderdag 5 september 2013 @ 16:20:06 #216
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130851331
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:04 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Bij shogun 2 was het een stuk beter.

Medieval 2 had ook een script mod waardoor de AI stukken beter werd. Hoop dat iemand eens met die scripts gaat rommelen kijken of het dan wel beter word
Is lastig met de huidige games van TW series omdat toe te voegen. Darth mod was altijd wel goed voor AI fixes. Maar punt is dat CA het zelf maar eens moet fixen. Trouwens @ wie zei dat je meer moet nadenken nu met de provinces enz. Deels wel, maar het is wel allemaal versimpeld, je kunt niet meer taxes in elke stad zelf reguleren, army splitten en dat soort shit. Je hebt gewoon geen controle meer, maarja, prob hebebn ze dat gedaan om het spel te porten, lekker simpel houden.

Dit is mn laatste rant post :Y. :P.

Oh, waar zijn de phalanxes? :'). En die testudos :'). En loose formation met units, kan dat?

:D :') :'( :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Smoofie op 05-09-2013 16:34:07 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130851866
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Is lastig met de huidige games van TW series omdat toe te voegen. Darth mod was altijd wel goed voor AI fixes. Maar punt is dat CA het zelf maar eens moet fixen. Trouwens @ wie zei dat je meer moet nadenken nu met de provinces enz. Deels wel, maar het is wel allemaal versimpeld, je kunt niet meer taxes in elke stad zelf reguleren, army splitten en dat soort shit. Je hebt gewoon geen controle meer, maarja, prob hebebn ze dat gedaan om het spel te porten, lekker simpel houden.

Dit is mn laatste rant post :Y. :P.

Oh, waar zijn de phalanxes? :'). En die testudos :'). En loose formation met units, kan dat?
Ja, dat is eigenlijk ook wel triest dat anderen hun werk opknappen om een beter AI te krijgen.
Hoop dat de patch van morgen wat verbetert, maar ik denk het niet.

Phalanx mode kan ik bij al mijn spear units gebruiken maar loose formation zit er niet in heel vreemd
  donderdag 5 september 2013 @ 16:36:33 #218
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130851903
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:35 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ja, dat is eigenlijk ook wel triest dat anderen hun werk opknappen om een beter AI te krijgen.
Hoop dat de patch van morgen wat verbetert, maar ik denk het niet.

Phalanx mode kan ik bij al mijn spear units gebruiken maar loose formation zit er niet in heel vreemd
Die Phalanx moet is niet echt een phalanx, ze gaan ook steeds uit formation.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 5 september 2013 @ 16:36:46 #219
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130851911
Zelfde met testudo, dat is ook niet echt een testudo formation.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130852282
Burnout ;(
Zal niet zo snel hebben gehad als de AI beter zou zijn.
  donderdag 5 september 2013 @ 16:55:09 #221
255848 InGebruik
pi_130852476
Iemand al eens succes gehad met een spy of champion? Mij nog niet gelukt met percentages tussen de 70% en 90%!
pi_130852535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:55 schreef InGebruik het volgende:
Iemand al eens succes gehad met een spy of champion? Mij nog niet gelukt met percentages tussen de 70% en 90%!
Vaak genoeg met veel lagere percentages.
pi_130852672

Is dit waar?
pi_130852992
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:01 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit waar?
Ja denk het wel :')
pi_130853047
Ik vind die onderste het mooist eruit zien.
pi_130853337
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:15 schreef Beach het volgende:
Ik vind die onderste het mooist eruit zien.
Voor jou maakt het toch niets uit
pi_130853354
quote:
[ afbeelding ]

Is dit waar?
:{w
pi_130853368
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:24 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Voor jou maakt het toch niets uit
nou
  donderdag 5 september 2013 @ 17:29:56 #229
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130853493
Voelt aan als Alien: Colonial marines, met die demo footage die echt prachtig was en de final game die er bagger uitzag.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130853532
Nou vrienden van het goede leven, hoe bevalt de game so far? Total War liefhebber van het eerste uur, maar ben na Empire en Shogun wat huiverig om meteen al te kopen.
  donderdag 5 september 2013 @ 17:32:55 #231
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130853562
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:32 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Nou vrienden van het goede leven, hoe bevalt de game so far? Total War liefhebber van het eerste uur, maar ben na Empire en Shogun wat huiverig om meteen al te kopen.
Niet kopen. Niet in deze staat. Vooral als je RTW en M2TW leuk vond(gemod of niet), zal het een tegenvaller zijn.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130853659
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:32 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik zou wachten op patches.
pi_130854590
Ik vind het prima spelen ^O^
pi_130854702
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:17 schreef over_hedge het volgende:
Ondanks de slechte AI? :9
  donderdag 5 september 2013 @ 18:24:26 #235
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130854758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:17 schreef over_hedge het volgende:
Ben je één van de weinige.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130854785
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:21 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ondanks de slechte AI? :9
Ja hoor. Vermaak me prima. En als je de ai zo kut vind moet je maar online gaan spelen :P
  donderdag 5 september 2013 @ 18:26:36 #237
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130854821
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja hoor. Vermaak me prima. En als je de ai zo kut vind moet je maar online gaan spelen :P
Het is een single player game, zo hoort het te zijn iig. Het doet de naam TW iig geen goeds, beetje zoals Empire TW.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130854885
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:26 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Het is een single player game, zo hoort het te zijn iig. Het doet de naam TW iig geen goeds, beetje zoals Empire TW.
Jou heb ik sowieso nog niks anders zien doen dan zeiken... Dat je sommige dingen niet goed vind oke dat kan. Maar jou heb ik werkelijk nog niks positiefs zien zeggen.
pi_130854902
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Enige wat ik kut vind is dat ze geen raad weten hoe je iets slim aanpakt tijdens een siege of een fort.
  donderdag 5 september 2013 @ 18:30:04 #240
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130854921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Jou heb ik sowieso nog niks anders zien doen dan zeiken... Dat je sommige dingen niet goed vind oke dat kan. Maar jou heb ik werkelijk nog niks positiefs zien zeggen.
Veel positiefs is er ook niet. Ik heb ook veel bugs in de game en graphical glitches viel me ook op. En de campaign map vind ik wel een verbetering.

Maar het komt ook door mijn verwachtingspatroon. Ik dacht dat ze gewoon , vooral na een goede Shogun 2, een kwaliteit game zouden leveren vanaf het begin. Ook heb ik RTW (hoewel gemod) echt veel gespeeld en hoopte dat het een verbeterde van ervan zou zijn. Wat het , naar mijn mening, dus niet is.

[ Bericht 17% gewijzigd door Smoofie op 05-09-2013 18:36:02 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130855165
Mijn rome 2 is nu al aan het updaten met een beta patch lol

http://forums.totalwar.co(...)296929e840b5907c93c7
pi_130856236
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dan moet je toch beter kijken:

quote:
[quote]7s.gif Op woensdag 4 september 2013 13:01 schreef Smoofie het volgende:
Al je de historische accurraatheid wegdenkt, is het spel best vermakelijk.
Er is ook niks mis mee met de slechte punten opnoemen van een game, zolang deze ook kloppen.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:26:58 #243
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130856794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:11 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Dan moet je toch beter kijken:

[..]

Er is ook niks mis mee met de slechte punten opnoemen van een game, zolang deze ook kloppen.
Het is ook niet dat het niet te spelen is. Het is ook vermakelijk, blijft een Conquer the world principe. CA kan nog wel veel fixen denk ik, hoop ik, qua gameplay en glitches enz.

Ik zei dat wel na 20 turns ofzo volgens mij :X . Nu ik op 100 zit moet ik wel zeggen dat ik een stuk negatiever ben geworden :{. Maarja, hopelijk patchen ze het goed en komen er mods die wat core mechanics veranderen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130857240
pi_130857312
Als fan van de eerste Rome Total War ben ik eigenlijk wel tevreden. De UI, bugs en de AI zijn de enige echte minpunten die ik kan bedenken. Daarnaast blijkt het bij veel mensen ook niet echt goed te lopen maar bij mij loopt het prima.
Van de AI had ik eigenlijk ook niet anders verwacht dat die weer kut zou zijn, maar het is wel vreemd omdat CA het steeds had over hoe goed die deze keer zogenaamd zou zijn.

De oorlog tegen Sparta ging goed :).
pi_130857579
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:26 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Het is ook niet dat het niet te spelen is. Het is ook vermakelijk, blijft een Conquer the world principe. CA kan nog wel veel fixen denk ik, hoop ik, qua gameplay en glitches enz.

Ik zei dat wel na 20 turns ofzo volgens mij :X . Nu ik op 100 zit moet ik wel zeggen dat ik een stuk negatiever ben geworden :{. Maarja, hopelijk patchen ze het goed en komen er mods die wat core mechanics veranderen.
Mij hoef je niet te overtuigen, ik heb de game gestart en benchmarks gedraaid wat genoeg was om de game te deleten. Misschien in de toekomst na de nodige patches dat ik overweeg om em nog eens te installen..
pi_130857863
Het is trouwens wel vreselijk slecht geoptimaliseerd voor meerdere cores. Alleen ééntje wordt echt gebruikt.
pi_130857866
quote:
Angry Joe _O_
pi_130857941
quote:
13s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:56 schreef Beach het volgende:
Het is trouwens wel vreselijk slecht geoptimaliseerd voor meerdere cores. Alleen ééntje wordt echt gebruikt.
De cpu load wordt gewoon verspeid, gpu daarentegen :N
  donderdag 5 september 2013 @ 20:03:55 #250
306109 francoisdublanc
pi_130858221
Ik vind het wel klote dat je niet de hele map kan zien, ik zag dat Carthago was veroverd maar ik weet niet door wie. :o
pi_130858623
Ik geef het spel een 7.5. Potentiëel een 9 of 9.5 maar dan moeten ze nog wel heel wat verbeteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Romanus op 05-09-2013 20:19:03 ]
  donderdag 5 september 2013 @ 20:16:51 #252
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130858760
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:56 schreef ChocolateJesus. het volgende:

[..]

Angry Joe _O_
Sowieso. Goede en eerlijke reviewer.
pi_130858848
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:16 schreef AthCom het volgende:

[..]

Sowieso. Goede en eerlijke reviewer.
Ja inderdaad. Ik ben het lang niet altijd met hem eens maar hij weet wel altijd goed aan te geven waar zijn mening vandaan komt en hij is niet bang om kritiek te geven.
Ook is het wel fijn dat hij alles niet altijd te serieus neemt.
pi_130858880
Overigens is het wel bloedirritant dat zoveel pc games zo kut worden uitgebracht. Voor zover ik weet waren spellen van 'vroeger' veel stabieler. Ik snap dat daar ook veel minder codering in zit maar toch.

Oh trouwens, heeft een van jullie al een keer in de sneeuw gevochten? Ik ben het nog niet tegengekomen namelijk. Maar ik zit in mijn campaign dan ook niet echt in besneeuwde gebieden.
pi_130858993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:39 schreef Dientje12 het volgende:
Mijn rome 2 is nu al aan het updaten met een beta patch lol

http://forums.totalwar.co(...)296929e840b5907c93c7
Ik kan nog steeds geen rebellen stad aanvallen met deze beta patch, zucht misschien morgen meer geluk. :')
pi_130859004
Eh, vroeger had je ook genoeg spellen die uitkwamen ondanks dat ze duidelijk nog niet af waren.Ultima VIII bijvoorbeeld.

pi_130859147
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:19 schreef Romanus het volgende:
Overigens is het wel bloedirritant dat zoveel pc games zo kut worden uitgebracht. Voor zover ik weet waren spellen van 'vroeger' veel stabieler. Ik snap dat daar ook veel minder codering in zit maar toch.

Oh trouwens, heeft een van jullie al een keer in de sneeuw gevochten? Ik ben het nog niet tegengekomen namelijk. Maar ik zit in mijn campaign dan ook niet echt in besneeuwde gebieden.
Ik 1 keer, speelde als de Britten. Wanneer het sneeuwt krijgen je ventjes geen stamina terug als ze niets doen.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:59:57 #258
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130864108
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:23 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Eh, vroeger had je ook genoeg spellen die uitkwamen ondanks dat ze duidelijk nog niet af waren.Ultima VIII bijvoorbeeld.

Empire TW :7
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130865267
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:31 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Zou je een keer een screenshot willen maken hoe jij het ziet? Ter vergelijking!

Als je wilt :)
Uiteraard :) Dit is van de benchmark..

Mijn specs:
Windows 7 64 bits
Moederboard Asus P5KPL-AM
Intel Pentium III Xeon 2.67 Mhz
3 GB RAM
Nvidia Geforce GTS 250 (512 mb)

Sowieso is het allemaal verouderd, maar wat zou de kortste klap zijn? (goedkoopst? is er 1 knelpunt aan te wijzen?)
pi_130865874
Bijna alsof ik naar screenshots van een N64 spel zit te kijken.
  donderdag 5 september 2013 @ 22:30:50 #261
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130865907
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:30 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Bijna alsof ik naar screenshots van een N64 spel zit te kijken.
De models in Roma Surrectum II zien er soms ook serieus nog mooier uit dan R2TW _O-
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130866036
Bij mij ziet het er op wat glitches na eigenlijk wel redelijk uit. Niet bijzonder, maar toch zeker niet zo schokkend. Dat het sowieso loopt met die Geforce GTS 250
pi_130866561
Probeer eens unlimited video memory aan te zetten bij grapics advanced options. Bij mij stond ie uit en toen ik hem aan zetten schoten de grapics omhoog!
pi_130868181
Of ff je script folder verwijderen in je appdata. Kan heel erg veel helpen aangezien Rome 2 bij veel systeemen de hoogste instellingen niet weergeeft in game ook al stel je alles in op extreme.
  donderdag 5 september 2013 @ 23:27:19 #265
306109 francoisdublanc
pi_130868653
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:19 schreef Thrilled het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn specs:
Windows 7 64 bits
3 GB RAM

Sowieso is het allemaal verouderd, maar wat zou de kortste klap zijn? (goedkoopst? is er 1 knelpunt aan te wijzen?)
Super, om even te vergelijken is dit erg handig. :)
  donderdag 5 september 2013 @ 23:27:56 #266
306109 francoisdublanc
pi_130868681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:42 schreef Doler12 het volgende:
Probeer eens unlimited video memory aan te zetten bij grapics advanced options. Bij mij stond ie uit en toen ik hem aan zetten schoten de grapics omhoog!
Hoe erg was de verbetering?:)
  donderdag 5 september 2013 @ 23:45:43 #267
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130869408

Dat waren nog eens tijden :7

[ Bericht 45% gewijzigd door Smoofie op 05-09-2013 23:51:26 ]
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_130869517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:19 schreef Thrilled het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn specs:
Windows 7 64 bits
3 GB RAM

Zo ziet het er dus ook bij mij uit ongeveer :')
Enige wat niet op low kan met 512mb aan vidgeheugen zijn de textures.
pi_130869647
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:27 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Hoe erg was de verbetering?:)
Hoe kan je screenshots maken bij RW2? Ik heb een special screenshot programma, maar daar worden de foto's zwart. Als ik shots kan maken dan laat ik het wel zien.
  donderdag 5 september 2013 @ 23:57:42 #270
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130869823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:53 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Hoe kan je screenshots maken bij RW2? Ik heb een special screenshot programma, maar daar worden de foto's zwart. Als ik shots kan maken dan laat ik het wel zien.
Via steam, f11 of f12 ofzo.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 6 september 2013 @ 00:06:27 #271
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130870066
Waarom krijg je trouwens attritition als je sieged :') dat is zo achterlijk, totaal geen reden om nu nog te siegen
  vrijdag 6 september 2013 @ 00:31:06 #272
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130870663
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:06 schreef 2Happy4U het volgende:
Waarom krijg je trouwens attritition als je sieged :') dat is zo achterlijk, totaal geen reden om nu nog te siegen
Met de gate bug is dat ook niet nodig. Je kunt meteen Assault doen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 6 september 2013 @ 00:56:58 #273
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130871283
quote:
[ afbeelding ]

Is dit waar?
Ja, net gedaan. Weliswaar had Carthago zelf de stad niet meer in handen toen ik de stad vanaf zee aanviel (haven blokkeren, aanvallen), maar dat zou voor de *stad* Carthago niet uit moeten maken.

Bij mij inderdaad zoals op de onderste afbeelding.

Edit: Aan de andere kant zou het kúnnen komen doordat ze eerst een haven moeten bouwen?
  vrijdag 6 september 2013 @ 01:08:15 #274
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130871503
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:56 schreef AthCom het volgende:

[..]

Ja, net gedaan. Weliswaar had Carthago zelf de stad niet meer in handen toen ik de stad vanaf zee aanviel (haven blokkeren, aanvallen), maar dat zou voor de *stad* Carthago niet uit moeten maken.

Bij mij inderdaad zoals op de onderste afbeelding.

Edit: Aan de andere kant zou het kúnnen komen doordat ze eerst een haven moeten bouwen?
Lijkt mij niet dat de AI geen havens bouwt voor Carthago

http://www.videogamer.com(...)s4_and_xbox_one.html
Verklaard waarom het veel makkelijker is etc. :')
pi_130872992
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 01:08 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Lijkt mij niet dat de AI geen havens bouwt voor Carthago

http://www.videogamer.com(...)s4_and_xbox_one.html
Verklaard waarom het veel makkelijker is etc. :')
Ah leuk. Dan gaan ze de huidige spellen porten van PC naar console. En de volgende spellen gaan ze dan helemaal ontwerpen voor de consoles en dan krijgen pc-gamers een of andere kutport.
pi_130874344
quote:
Hi guys,

Seeing Mitch working hard to unlock factions and others trying to get access to other parts of the db we thought we’d give you the raw db files from the Day 1 release.

This has all the tables that are used by the game and all the information on the fields and valid data for them. Hopefully this will get you guys going faster and is just the first part of modding support we have planned for ROME II.

Please only download the files if you are using them to work on the tools, this is a quick link we've got up to give access to them for the tool makers. Download link.

On the subject of helping unlock unplayable factions, Campaign Designer Dom Starr has this to suggest:

The reason that the game is crashing when attempting to load non-playable minor factions is that they have no political party data set up for them. The appropriate parties for faction politics were only ever set up for major factions. For test purposes we also set them up for the proposed additional factions, Pontus and the Seleucids, hence the barebones Seleucid data – we settled on Pontus as the first extra in the end, but knew we’d want to get the Seleucids out to you guys as soon as possible after release anyway so saw no need to remove the preliminary data that was already in there.

Now, there is no simple way for us to create a non-playable faction-spanning generic political party to allow you to jump in as anybody, but for those of you who wish to mod in your own data to play a specific faction, it should be straight forward enough.

The tables concerned are “political_parties” and “faction_political_parties_junctions”. I’m sure you can pretty much decipher how to go about setting these up by looking at existing entries, but in a nutshell:
-Add two entries to the “political_parties” table for the faction that you are trying to play as and make sure to flag one of these parties as being “playable”.
-Fill in the other data as appropriate.
-Note “effect_bundle” is a required field and represents the faction / family (eg “Arverni”, “Barcid Dynasty”) specific trait, rather than the faction group (eg “Gallic Tribes”, “Carthage”) trait.
-Use “rom_dummy_bundle” or one of the others as placeholder if necessary, or create a new faction trait in the “effect_bundles” table (with effects hooked up in the “effect_bundles_to_effects_junctions” table).
“ui_icon” is a required field but is not in use. Pop an ‘x’ in there or something
-Then in the “faction_political_parties_junctions” table, simply add an entry associating each of the new political parties with the faction that you are trying to unlock.
-Note that a political party may only be assigned to a single faction.
-Everything Should Work
http://www.twcenter.net/f(...)Faction-Modding-Info

zowaar mod support _O_
pi_130878637
"how far will you go for rome?"

Blijkbaar ver genoeg om mijn PC een flinke update te geven of mogelijk zelfs een nieuwe aan te schaffen..

Ergens toch vreemd dat Rome 2 op erg lage settings pas goed draait terwijl ik Shogun 2 total war voluit kan draaien.

Dat klopt toch ook niet, Rome 2 ziet er nog slechter uit dan Rome 1 met mijn huidige settings.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_130879078
Raar trouwens dat je als je een city sieged voor 4 turns dat die vijand 0,0 attrition rate heeft.
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:39:06 #279
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130879156
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:35 schreef Beach het volgende:
Raar trouwens dat je als je een city sieged voor 4 turns dat die vijand 0,0 attrition rate heeft.
Had het een port?
pi_130879189
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:39 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Had het een port?
Ik weet het niet meer zeker. Moet je dan per se een blokkade doen? :')
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:42:20 #281
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130879248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:40 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer zeker. Moet je dan per se een blokkade doen? :')
Volgens mij wel ja.
pi_130879512
Er is ook een battle mod uit.
Heb zelf nog niet getest, schijnt dat je dan langere battles hebt en niet dat ze na 1 minuut over zijn.
www.twcenter.net/forums/showthread.php?618513-Radious-Battle-Mod
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:00:22 #283
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130879678
Wist trouwens niet dat wanneer je cinematic mode doet bij ballista's etc. dat je zelf kan aimen
pi_130879754
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:00 schreef 2Happy4U het volgende:
Wist trouwens niet dat wanneer je cinematic mode doet bij ballista's etc. dat je zelf kan aimen
Dat was zelfs nog op de youtube filmpjes geloof ik :9
pi_130879923
ga nu die unit mod testen :9

Er is ook een mod dat een jaar 4 of 2 turns heeft, maar dat moet je wel een nieuwe campange beginnen
http://www.twcenter.net/f(...)-Rome-II-Mod-Threads
pi_130880254
Die battle mod is wel beter langere gevechten
pi_130880275
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:45 schreef Smoofie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

bijna weer zin om te spelen,
pi_130881017
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:45 schreef Smoofie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Welke mod was dat?
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:10:03 #289
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130881758
is TWcenter altijd zo langzaam? :')
pi_130881809
Nee, het is nu extreem traag omdat er zo veel mensen online zijn net na de release van de game. Voor zover ik weet is dat bij elke release zo ongeveer gegaan. TWcenter heeft wel vaker kuren maar dan ligt gewoon de hele website plat :P
pi_130881889
http://www.twcenter.net/f(...)ng-in-all-its-glory)

quote:
Are you just like me, when you hate how close the campaign camera was in Fall of the Samurai (AND NOW OUR BELOVED ROME 2!?) to the map, not being able to get a decent strategic view of your empire?

Then you'll probably want this mod.

Verder uitzoomen _O_

heb nu al een lijstje met mods klaarstaan die ik ga installeren zodra de game binnen is :P
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:17:58 #292
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130882049
Goddomme wat is de AI toch een jood :') Vraag ik een nabijgelegen stam waarmee ik 30 pluspunten mee heb om een trade agreement, verklaar oorlog aan een van zijn vijanden en geef hem 3.000 cash. Zegt hij alsnog nee :')
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:21:42 #293
255848 InGebruik
pi_130882182
Nu ik het spel (denk ik) een beetje onder de knie heb, maar eens een nieuwe game starten met Macedon ipv Rome. Alles vanaf het begin maar eens goed aanpakken. :)
pi_130882389
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:10 schreef 2Happy4U het volgende:
is TWcenter altijd zo langzaam? :')
ja :')
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:34:07 #295
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130882631
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:48 schreef Polacco het volgende:

[..]

Welke mod was dat?
Roma Surrectum.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:46:44 #296
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130883007

hard leven dit
pi_130883406
Die gatebug is dat je mannetjes fakkels(?) gooien naar de poort en dat die dan binnen 2 min afgefikt is?
pi_130884060
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:58 schreef Beach het volgende:
Die gatebug is dat je mannetjes fakkels(?) gooien naar de poort en dat die dan binnen 2 min afgefikt is?
Nee dat je er niet doorheen kan gaan met je mannen geloof ik
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:27:39 #299
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130884269
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:20 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Nee dat je er niet doorheen kan gaan met je mannen geloof ik
Jep, gisteren gehad. Vijand stroomde door de poort omdat ik die in de fik wilde steken, maar wanneer die zowel open is en in de handen van de vijand is, kun je je troepen niet door de poort laten gaan. Overigens vat de poort ook geen vlam wanneer die open is ...
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:30:44 #300
306109 francoisdublanc
pi_130884368
Ja :D, nieuwe laptop gekregen van me zus (zij had hem al tijdje) en nu loopt ie waarschijnlijk perfect. :D Zal vanavond even zeggen hoe het gaat en wie ik ben.
pi_130885170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:27 schreef AthCom het volgende:

[..]

Jep, gisteren gehad. Vijand stroomde door de poort omdat ik die in de fik wilde steken, maar wanneer die zowel open is en in de handen van de vijand is, kun je je troepen niet door de poort laten gaan. Overigens vat de poort ook geen vlam wanneer die open is ...
Ik heb nu het probleem dat het aanvallende leger voor mijn poort staat en niets doet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')